شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۵ - Sep 16, 2006
۲۰۰۰ نقطه حادثه خيز درجاده ها قرباني مي گيرند
به روايت آمارها استان زنجان با۱۲۳ نقطه داراي بيشترين نقاط حادثه خيز در جاده ها ست
گروه اجتماعي- هر روز و هر هفته در نقاط حادثه خيز جاده اي شاهد كشته شدن تعدادي از هموطنان هستيم اين در حالي است كه در دو سانحه بزرگ پشت سر هم كه اخيرا به وقوع پيوست نيز تعدادي از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.
در حال حاضر طبق داده هاي آماري ۲۰۴۰ نقطه حادثه خيز جاده اي در كشور وجود دارد. به روايت آمارها استان زنجان با۱۲۳ نقطه داراي بيشترين نقاط حادثه خيز در جاده ها است و استانهاي مازندران با ۱۱۱نقطه، گلستان با ،۱۰۹اصفهان با۱۰۸ و گيلان با۱۰۶ نقطه به ترتيب در جايگاههاي بعدي از نظر حادثه خيزي قرار دارند.
برخي از كارشناسان بر اين عقيده هستند كه در صورت به اجرا در آمدن حداقل ۵ تقاطع غير هم سطح در استان گيلان و همچنين اصلاح هندسي و نصب چراغ هاي مناسب، اصلاح اكثر اين نقاط حادثه خيز ممكن است .
برابر تحقيقات حدود ۳۰درصد تصادفات جاده اي در استان زنجان در ورودي شهرها صورت مي گيرد لذا تلاش براي چهار خط كردن مسير هاي ورودي در شهر ها از هر نظر ضروري مي باشد.
استان يزد از نظر تصادفات جاده اي بعد از استانهاي سيستان و بلوچستان، ايلام و خراسان قرار دارد و ميزان حوادث در اين استان تقريبا دو برابر ميانگين كشوري است.
آمارها نشان مي دهد در استان يزد تصادفات در ۳ ماهه اول سال جاري با مدت مشابه سال قبل ۷/۲۷درصد افزايش داشته است. از سوي ديگر سهم حمل و نقل از در آمد ناخالص ملي بين ۹تا۱۲ درصد است اين رقم نشان مي دهد كه بخش حمل و نقل از اهميت ويژه اي بر خور دار است.

وزير كشور:
به زودي حركتي تاثيرگذار را در خصوص
برخورد با بدحجابي آغاز مي كنيم
016911.jpg
گروه اجتماعي - وزير كشور با اشاره به حجم گسترده تهاجم فرهنگي دشمنان عليه ايران اسلامي يادآور شد: فرهنگ يك مساله فرا بخشي است و تا زماني كه حوزه هاي مختلف به وظايف خود در اين زمينه توجه لازم نداشته باشند مشكلات فرهنگي در جامعه برطرف نمي شود.
«پور محمدي»در گردهمايي مبلغان ويژه ماه مبارك رمضان كه صبح پنج  شنبه در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه قم برگزار شد، درباره نحوه مبارزه با بد حجابي در جامعه گفت: ما قصد نداريم تا تجربيات گذشته در زمينه برخورد با بد حجابي را كه به صورت مقطعي انجام مي شد و اثرات منفي را به دنبال داشت، تكرار كنيم.
وزير كشور ادامه داد: ما در آينده اي نزديك حركتي مستمر، متين و تاثير گذار را در خصوص برخورد با بد حجابي آغاز خواهيم كرد و البته مبلغان نيز در اين زمينه نقش مهمي را عهده دار هستند.
پور محمدي درباره مسايل امنيتي در نقاط مرزي بيان داشت: براي تأمين امنيت در نقاط مرزي طي ماه هاي اخير اقدامات خوبي با وجود همه كمبود ها صورت گرفته است و يك آرامش نسبي در مرز هاي كشور حكم فرماست.
وي ، با بيان اين كه عزم، اراده و همبستگي ملي نقطه اتكاي دولت است، تصريح كرد: دولت در مدت زمان كوتاه فعاليت خود با هزينه  كم توانسته است گام هاي بلند و مؤثري بردارد.وزير كشور اساس حركت دولت و ملت را قانون دانست و گفت: منطق و اساس اصولگرايي قانون است و ما تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا قانون به درستي در جامعه اجرا شود. وي نشانه هاي بارز پيشرفت در جامعه را كاهش تورم و نرخ بيكاري و افزايش سرمايه  گذاري هاي مردمي و خارجي ذكر كرد.

خط اورژانس اجتماعي امسال در
۱۳ استان ديگر راه اندازي مي شود
فارس: مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي بهزيستي گفت: خط ۱۲۳ يا اورژانس اجتماعي به عنوان خط تلفن اصلي بهزيستي امسال در ۱۳ استان ديگر راه اندازي مي شود و تعداد مراكز برخوردار از اين سيستم به ۱۸ استان مي رسد.
رجب صمدي افزود: برنامه بهزيستي اين است كه خط تلفن ۱۲۳ به عنوان خط اصلي خدمات بهزيستي به آسيب ديدگان اجتماعي گسترش يابد به همين علت پس از راه اندازي اين سيستم در ۵ شهر تهران، اصفهان، مشهد، شيراز و اصفهان در سال گذشته اين خط تلفن امسال در مراكز ۱۳ استان ديگر از جمله آذربايجان شرقي، بوشهر، گيلان، مازندران، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و نيز در شهر كرج راه اندازي مي شود.وي اضافه كرد: قرارداد راه اندازي اين خط در اين مراكز بين بهزيستي و شركت مخابرات بسته شده و دستگاههاي مورد نياز آن نيز خريداري شده است كه تا يكماه آينده وارد كشور مي شود اما نصب و راه اندازي اين سيستم كار پيچيده اي است كه احتمالا چند ماه طول مي كشد.صمدي گفت: ارزيابي ما از فعاليت خط ۱۲۳ در يكسال گذشته اين است كه با وجودي كه تبليغات زيادي در مورد خط اورژانس اجتماعي بهزيستي انجام نداديم بسياري از مردم براي حل مشكلات فردي، اجتماعي و خانوادگي خود با اين خط تماس گرفتند و خدمات تخصصي مناسبي نيز دريافت كردند.

فقط ۱۰ درصد اعتبارات سازمان بهزيستي تامين شده است
گروه اجتماعي - معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: تاكنون ۱۰ درصد اعتبارات مورد نياز سازمان بهزيستي تامين شده است.
محمدرضا خباز با بيان اين مطلب افزود: حدود ۵۰۰ هزار مددجو در پشت نوبت كمك و خدمات از سازمان بهزيستي هستند، كه بهزيستي براي تحت پوشش قرار دادن پشت نوبتي ها و مددجويان تحت پوشش خود، به ۶۰۰ ميليارد تومان بودجه نيازمند است و اين در حالي است كه سازمان فقط ۶۰ ميليارد تومان ( ۱۰ درصد ) اعتبار دريافت كرده است.

اختصاص ۸۶ ميليون تومان براي كمك
به تغذيه خانوارهاي نيازمند
ايسنا: معاون پشتيباني سازمان بهزيستي اعلام كرد: در سال جاري ۸۶ ميليون تومان به منظور كمك به تغذيه خانوارهاي نيازمند يارانه پرداخت مي شود.
مهدي عبدوس افزود: امسال از محل اعتبارات اعطايي رييس جمهوري به سازمان بهزيستي، ۴۰۰ ميليون تومان به منظور راه اندازي خط تلفن اورژانس اجتماعي «۱۲۳» در ۱۲ استان كشور اختصاص يافته است.
وي خاطر نشان كرد: در سال جاري يك ميليون دلار اعتبار از سوي رييس جمهوري در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته است كه بخشي از اين اعتبار نيز صرف خريد لوازم توانبخشي مورد نياز در استان هاي مختلف از جمله دستگاه هاي شنوايي سنجي ABR و OAE جهت شناسايي اختلالات ناشنوايي در كودكان در بدو تولد و پيشگيري از آنها شده است.
عبدوس همچنين از اختصاص ۱۰ ميليارد تومان اعتبار به منظور توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در سال جاري خبر داد و گفت: اين طرح از طريق ايجاد زيرساخت هاي لازم به لحاظ تخصصي و آموزشي و مددكاري و همچنين اعطاي مجوز به كلينيك هاي مددكاري و گروه هاي هميار زنان سرپرست خانوار صورت مي گيرد.
به گفته وي ۳۰۰ گروه هميار زنان سرپرست خانوار هم اكنون در كشور مشغول به فعاليت هستند. در اين گروه ها حتي زنان داراي همسر در معرض آسيب هاي اجتماعي نيز مي توانند شركت كنند و از خدمات اين گروه ها برخوردار شوند.
معاون پشتيباني سازمان بهزيستي همچنين اظهار كرد: ۸ ميليارد تومان به منظور اجراي چتر ايمني در ۱۵ استان كشور امسال در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته است و در اين راستا ۳۲ ميليارد تومان مربوط به كميته امداد امام خميني است.

افزايش مشاركت ايرانيان در جشن عاطفه ها
016914.jpg
گروه اجتماعي- سرپرست كميته امداد امام خميني ( ره ) مشاركت مردم را در جشن عاطفه ها بسيار گسترده خواند و گفت : ميزان مشاركت مردم در اين جشن خدا پسندانه هر سال ۳۰ تا ۴۰ درصد افزايش مي يابد و اين افزايش مشاركت حتي در مناطق و استانهايي كه انتظار نمي رود مشاهده مي شود .
نيري بارديگر به مشاركت گسترده مردم در كمك رساني به دانش آموزان محروم اشاره و تاكيد كرد : ملت نوعدوست ايران تاكنون به همه فراخوانهاي كميته امداد به طور گسترده پاسخ داده اند.
جشن عاطفه ها روز پنج شنبه با مشاركت گسترده مردم در سراسر ايران اسلامي برگزار شد.
براساس اعلام ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد، ۷۰ درصد كمك هاي هموطنان به اين جشن پس از جمع آوري به وزارت آموزش و پرورش داده مي شود تا ميان دانش آموزان نيازمند توزيع شود و ۳۰ درصد باقيمانده نيز ميان دانش آموزان محروم تحت پوشش كميته امداد تقسيم خواهد شد.
اين ستاد همچنين با اشاره به اينكه مردم نيكوكار ايران اسلامي از ۱۱ سال گذشته تاكنون بيش از ۱۵۳ ميليارد ريال به جشن عاطفه ها كمك كردند ، اعلا م كرد: كمكهاي جمع آوري شده از امروز (شنبه) ميان دانش آموزان توزيع مي شود.هم اكنون ۱۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد قرار دارند .

كمبود اعتبار، ساماندهي فضولات
بيمارستاني را مشكل كرده است
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: كمبود اعتبار دست وزارت بهداشت را در ساماندهي سيستم دفع زباله هاي بيمارستاني و فاضلاب بيمارستانها بسته است.
سيد مويد علويان افزود: وزارت بهداشت امسال براي ساماندهي زباله هاي بيمارستاني و اصلاح سيستم دفع فاضلاب بيمارستانها، ۷۰ ميليارد تومان بودجه درخواست كرده بود كه متاسفانه فقط دوميليارد تومان آن در مجلس تصويب شد و مطمئن نيستيم همين مقدار اعتبار هم به طور كامل در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد.
وي اضافه كرد: بخشي از اعتبار دو ميليارد توماني كه تاكنون در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفته است براي اصلاح سيستم دفع فاضلاب و زباله بيمارستاني در ميان بيمارستانهاي ۸ استان كشور توزيع شده است تا با استفاده از آن براي خريد دستگاههاي غير سوز ضد عفوني كننده زباله و اصلاح سيستم فاضلاب بيمارستاني اقدام كنند اما اين بودجه بسيار اندك است و با بهره گيري از آن كار زيادي نمي توان انجام داد.

صدور شناسنامه ساختار قامتي
دوم دبيرستاني ها در سال جديد
ايسنا: مديركل دفتر فعاليتهاي ورزشي آموزش  و پرورش با اعلام نتايج تغييرات ساختار قامتي دانش آموزان در سال تحصيلي ۸۴-۸۵ گفت: دانش آموزان پايه دوم دبيرستان كشور سال تحصيلي جديد شناسنامه ساختار قامتي و آمادگي جسماني مي گيرند.
كاشف با اشاره به اين كه در فاز اول طرح تكميل شناسنامه ساختار قامتي و آمادگي جسماني دانش آموزان پايه دوم راهنمايي، سال گذشته در سه حيطه ارزيابي صورت گرفت، اظهار كرد: بر اين اساس ساختار قامتي دانش آموزان در زمينه هاي سر به جلو، شانه نامتقارن، پشت كج، پشت گرد، پشت صاف، كمرگود، زانوي پرانتزي، زانوي ضربدري، كف پاي صاف و شست كج مورد ارزيابي قرار گرفت.وي با اعلام اين كه بر اساس نتايج طرح، ميانگين ناهنجاريهاي قامتي شديد در پسران ۷/۴ و دختران
۲/۹ درصد و ناهنجاريهاي متوسط در پسران ۲/۱۵ و دختران ۷/۱۶ درصد شناسايي شد، ادامه داد: در مجموع نيز ۴/۳۶ درصد دانش آموزان پسر و ۴/۳۰ درصد دانش آموزان دختر فاقد ناهنجاري بودند.
مديركل دفتر فعاليتهاي ورزشي آموزش پرورش با اشاره به اين كه استانهاي بوشهر، چهارمحال و بختياري، كرمانشاه، فارس و هرمزگان تا اين لحظه از نحوه فعاليتهاي خود اطلاعي نداده اند، اظهار كرد: استانهاي گيلان، قزوين، آذربايجان شرقي، مركزي و همدان به جهت كمبود بودجه، تعداد نفرات را كم كرده و تنها درمورد دختران طرح را اجرا كرده اند.

با مردم
بررسي و آسيب شناسي
رفتار سبعانه چند نفر با يك دختر ناشنوا كه اخبار آن در سطح وسيعي در صفحه حوادث روزنامه ها منعكس شده است، نشان دهنده يك معضل روبه رشد در جامعه جوان ايران است كه نيازمند ريشه يابي، آسيب شناسي و درمان اساسي براساس درك نيازهاي واقعي اين نسل مي باشد. ضمن آن كه مجازات  هاي درخور به سهم خود، نقش بازدارنده خواهد داشت.
آقاي هنرمند- تهران
همسايه گاز در حسرت گاز!
روستاي رضا محله رودسر از امكاناتي نظير لوله كشي گاز، آسفالت و آب آشاميدني سالم بويژه در تابستانها محروم مي باشد. در حالي كه منابع آن و لوله گاز در فاصله نزديك اين روستا قرار دارد.
آقاي جوكار- رضا محله- رودسر
تأخير را اعلام كنند
پروازي كه قرار بود رأس ساعت ۸ بامداد روز سه شنبه ۲۱ شهريور ماه از تهران به مشهد انجام شود در ساعت ۱۳انجام گرفت. به هر دليل اگر در پروازها تأخيري وجود دارد، در حد امكان بهتر است به اطلاع مسافران رسانيده شود، تا آنها با چند ساعت تأخير در معطلي و بي اطلاعي به سر نبرند.
آقاي ناصري- تهران
صنايع روستايي در بوته فراموشي
سالها پيش، طرح هاي مطالعاتي ايجاد و تقويت صنايع روستايي در روستاهاي مريوان، آغاز شده بود، اما متأسفانه به دلايل نامعلوم به تعويق افتاد. امروزه كه جوانان اين منطقه نيازمند كار و شغل در زادگاه خود مي باشند تا محتاج مهاجرت به ديگر مناطق بويژه تهران نباشند،  اجراي چنين طرح هايي حياتي است.
آقاي خسروي نژاد- مريوان
به موقع جمع آوري نمي شود
در شهرك مارليك كرج، برخلاف برنامه اعلام شده، جمع آوري زباله هاي شهري در ساعت ۹ شب انجام نمي شود و حتي در مواردي زباله ها ۲ تا ۳ روز باقي مي ماند كه وضعيت نامناسبي براي بهداشت عمومي ايجاد مي كند.
آقاي اسدي- شهرك مارليك- كرج
در انتظار تلفن ثابت
ساكنان شهرك امام خميني(ره)در انتهاي بزرگراه بابايي نيازمند تلفن ثابت شهري مي باشند اما تأمين اين نياز طبق اعلام مخابرات به علت نبود كابل به تعويق افتاده است. اميدواريم شركت مخابرات در كنار توجه اساسي به شبكه تلفن همراه، به اين قبيل نيازها نيز عنايت داشته باشد.
آقاي طاهري- تهران
خواسته كاركنان بانكها
از كاركنان بانك هاي تهران هستم. طرح تغيير ساعت كار بانكها، براي كاهش بار ترافيك تهران، در صورت صلاحديد اگر به اجرا در آيد، كار مفيدي است، اما مشروط بر آن كه بهانه اي نباشد تا بانكها، اضافه كاري كاركنان را كه در عمل به عنوان بخشي از حقوق دريافتي آنها درآمده، قطع كنند و نارضايتي گسترده اين قشر را به وجود بياورند.
آقاي سعيدي- تهران
پيشنهاد براي خودروهاي دوگانه سوز
با توجه به اين كه بخش اعظم آلودگي هواي تهران ناشي از تردد خودروهاي بنزين سوز مي باشد، پيشنهاد مي كنم در صورت امكان براي دارندگان خودروهاي مجهز به سيستم دوگانه سوز تسهيلات ويژه- از جمله مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك- در نظر گرفته شود، تا تشويقي براي روي آوري ساير رانندگان به استفاده از اين سيستم باشد.
آقاي گوي آبادي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |