شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۵ - Sep 16, 2006
واليبال جوانان آسيا وارد فاز اصلي خود شد
ايران چين در فينالي زودرس
016947.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان آسيا با پيمودن دور مقدماتي و گزينش چهار تيم برتر (تايپه، استراليا، چين و هند) از ميان 12 تيم از امروز با ورود چهار مدعي معاف شده (ايران، قطر، ژاپن و كره جنوبي) به ميدان وارد فاز اصلي خود خواهد شد.
با انجام بازيهاي دور مقدماتي تيم ايران به جز قطر دو حريف ديگر خود را نيز شناخت. چين و چين تايپه در دور دوم حريفان تيم ايران خواهند بود. امروز تيم ايران در نخستين گام به ديدار چين مي رود. چين در بازيهاي دوره قبل در دوحه مغلوب تيم ايران شد، اما اين تيم به پشتوانه چندين قهرماني در اين دوره نيز يكي از مدعيان اصلي محسوب مي شود. برخورد ايران و چين را در آغاز دور دوم مي توان به يك فينال زودهنگام تشبيه كرد. تيم ايران و كادر فني آن اين امتياز را داشتند كه بازي اين تيم را در دور مقدماتي با اندونزي و بحرين ارزيابي كنند.
اگر چه چيني ها با توجه به كيفيت نازل رقبايشان همه قدرتشان را در ميدان رو نكردند اما بازي واقعي چيني ها را بايد امروز در مقابل تيم ايران يكي از بخت هاي اصلي قهرماني ديد. تيم ايران نيز با مجموعه اي از بازيكنان مستعد امروز بهترين فرصت را دارد تا با برداشتن گامي محكم آن هم در مقابل چين يكقدم به راهيابي در جمع چهار تيم برتر دور پاياني اميدوارتر شود. براي بازي با چين، صابر نريمان نژاد، پوريا فتح الهي، آرش كشاورزي، سيد مهدي موسوي و علي نجفي به همراه عبد الرضا عليزاده حضورشان در تركيب اصلي قطعي به نظر مي رسد، اما براي انتخاب بازيكنان قدرتي دريافت كننده بايد منتظر بود و ديد كه كادر فني از ميان منصور زادون، سيدعلي سجادي و رحمان داودي كداميك را براي اين بازي ترجيح مي دهند. هر چند كه يك گيم از بازي كافي است تا مربيان تصميم بهتري را اتخاذ كنند.
برنامه بازيهاي امروز (سالن آزادي)
ساعت 15: قطر چين تايپه
ساعت 16: كره جنوبي هند
ساعت 17: ايران چين
ساعت 18: ژاپن استراليا

ليگ برتر فوتبال ايران
هفته دوم به كام استقلال اهواز و تهران
علي انصاريان زننده تك گل استقلال در كرمان
016950.jpg
تابلو نتايج ليگ برتر (جام خليج فارس)
* مس كرمان صفر استقلال تهران 1
گل: علي انصاريان (80) پنالتي

* ملوان صفر استقلال اهواز 1
گل: فريدون فضلي (3) پنالتي

* ذوب آهن 1 ابومسلم صفر
گل: علي طهماسبي

* فجر سپاسي صفر پاس۲
(اين بازي تا دقيقه 85 با اين نتيجه همراه بود و با توجه به رفتن برق ورزشگاه بازي ناتمام ماند)

* صبا باتري صفر پيكان۱
گل: ايمان حيدري (94)

* فولاد خوزستان۱ - سايپا۲
گلها:حنيفه(6) براي فولاد و ابراهيم صادقي(81) و احمد مؤمن زاده(87) براي سايپا

گروه ورزشي حسن حيدري: هفته دوم ليگ برتر فوتبال به كام استقلال و همنام اهوازي او پيش رفت. تيم فوتبال استقلال مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر در آغاز دومين هفته اين بازي ها به مصاف مس كرمان رفت.
طبق تصميم كميته انضباطي حسين كاظمي بازيكن كليدي استقلال با محروميت يك جلسه اي از همراهي تيمش در اين بازي محروم بود و عليرضا منصوريان نيز از ابتدا در تركيب اصلي جاي نداشت و همين امر باعث شد استقلال در نيمه اول توانايي بازي قبلي را نداشته باشد. در نيمه اول دو تيم بازي نسبتا برابري را ارائه دادند و بدون گل به رختكن رفتند.
در نيمه دوم استقلال منصوريان را به جاي فرزاد مجيدي وارد ميدان كرد تا حركت اين تيم در داخل ميدان روانتر شود و استقلال نبض ميانه ميدان را بدست گيرد.
در دقيقه 79 بدنبال نفوذ سياوش اكبرپور به درون محوطه جريمه و خطاي شاهين خيري بازيكن فصل پيش استقلال روي مهاجم استقلال داور نقطه پنالتي را نشان داد. اين بار علي انصاريان در غياب نوازي مامور زدن اين پنالتي شد كه به راحتي اين موقعيت را به گل اول استقلال تبديل كرد. بلافاصله بعد از اين گل، مس كرمان كه زمان بسيار كمي را براي جبران داشت روي يورش همه جانبه به دروازه استقلال با خطاي سيد مهدي رحمتي روي مهاجم مس تيم ميزبان صاحب يك ضربه پنالتي شد.
آدريانو آلوز برزيلي همانند بازي قبلي با پاس روي نقطه پنالتي ايستاد. آلوز ضربه اش را درست به همان زاويه اي زد كه در بازي با پاس زده بود كه رحمتي بخوبي توپ را دفع كرد كه ضربه برگشتي نيز روي واكنش خوب اين دروازه بان به بيرون رفت تا بهترين فرصت تيم كرماني براي تساوي از دست برود. استقلال با اين پيروزي 6 امتيازي شد تا همچنان روي نوار موفقيت حركت كند.
استقلال در هفته سوم در تهران با فجر شهيد سپاسي شيراز ديدار مي كند.
در بازي ديگر روز گذشته استقلال اهواز در انزلي به مصاف تيم ملوان رفت. در اين بازي استقلال اهواز برتري كاملي نسبت به حريف داشت و در همان نيمه نخست روي يك ضربه پنالتي توسط فريدون فضلي به گل رسيد. استقلال اهواز نيز با اين پيروزي به جمع تيم هاي 6 امتيازي اين هفته پيوست.
ملوان نيز با دو شكست پياپي در قعر جدول قرار گرفت.
در اهواز تقابل علي دايي و مايلي كهن با تيم هاي سايپا و فولاد به برتري ديرهنگام تيم تهراني انجاميد.
فولاد كه تا دقيقه 80 تيم پيروز ميدان بود در كمتر از 10 دقيقه تن به شكست دو بر يك داد.

جام جهاني تكواندو بانكوك
يك طلا و يك نقره براي ايران
مهدي بي باك
016944.jpg
گروه ورزشي جام جهاني تكواندو در شرايطي امروز در بانكوك وارد سومين روز خود مي شود كه سهم قهرمانان ايراني از پيكارهاي چهار وزن يك مدال طلا و يك نقره بود. در روز اول اين مسابقات مهدي بي باك در وزن هفتم با شكست دادن همه رقباي خود به مقام قهرماني و مدال طلا رسيد. در همين روز مهدي نوايي در وزن هشتم حذف شد.
در روز دوم عليرضا نصر آزاداني در وزن پنجم پس از برتري مقابل حريفاني از پاكستان، هلند، مصر و كره جنوبي در فينال پس از تساوي سه بر سه در مقابل حريفي از تايلند در وقت اضافه يك بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره بسنده كرد. در اين روز كورش رجلي در وزن ششم در همان دور اول با شكست مقابل حريفي از آلمان از دور بازيها حذف شد.

سفر ملي پوشان وزنه برداري به كلمبيا به تأخير افتاد
ايسنا: طبق اعلام قبلي و برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار بود 10وزنه بردار ملي پوش كشورمان بامداد ديروز براي برگزاري يك اردوي 10روزه راهي كشور كلمبيا شوند كه به علت مشكلات موجود اين سفر به تعويق افتاد.
اين مشكل به اين دليل به وجود آمد كه مسئولان فدراسيون وزنه برداري متوجه شده اند كه در زمان مد نظر تيم ايران كه قرار است پس از اردوي كلمبيا در مسابقات جهاني وزنه برداري در دومينيكن حاضر باشد، هيچ پرواز مستقيمي از كلمبيا به كشور دومينيكن وجودندارد، بنابراين تيم ملي وزنه برداري ايران مجبور است از پرواز كشور پاناما براي حضور در محل برگزاري مسابقات جهاني استفاده كند. رفتن به پاناما هم همچون رفتن به كلمبيا رواديد خاص خود را مي خواهد كه متأسفانه اخذ اين رواديد آسان به نظر نمي رسد. بدين ترتيب اعزام وزنه برداران به كلمبيا قرار است با چند روز تأخير انجام شود.

بدمينتون غرب آسيا
تمامي عناوين به نمايندگان ايران رسيد
گروه ورزشي- چهارمين دوره رقابت هاي بدمينتون غرب آسيا با برتري كامل نمايندگان ايران به پايان رسيد. در اين رقابت ها كه تيم هايي از تركمنستان، امارات، سوريه و بحرين به همراه ايران شركت داشتند، همه عناوين نصيب شركت كنندگان كشورمان شد و خارجي ها سهمي در كسب عناوين برتر نداشتند. در قسمت مردان در انفرادي غلامرضا باقري اول، علي شاه حسيني دوم و امير كرمي و يارا پهلوان مشتركاً سوم شدند. در قسمت دو نفره تيم جلال اسكندري و نيكزاد شيري قهرمان شد. عنوان دوم به تيم علي شاه حسيني و غلامرضا باقري رسيد. تيم هاي اشكان فصاحتي و مهدي رئوفي به همراه ياران پهلوان و اميركرمي مشتركاً در جاي سوم ايستادند. در اين پيكارها 55 ورزشكار خارجي و ايراني به صورت انفرادي و دو نفره در زنجان به مدت دو روز به ميدان رفته بودند.

مدال طلاي دوچرخه سواري آسيا براي خسروشاهي
گروه ورزشي- در پايان رشته تايم تريل انفرادي در بخش جاده مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا در مالزي كه در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در كوالالامپور برگزار شد، بهنام خسرو شاهي دوچرخه سوار گروه سني جوانان كشورمان توانست در اين رشته مدال طلاي اين رقابت ها را از آن خود كند و بر سكوي نخست اين مرحله بايستاد. قادر ميزباني دوچرخه سوار تيم ملي بزرگسالان كشورمان نيز توانست مدال نقره اين مرحله را از آن خود كند. اين رقابت ها از هفدهم شهريورماه در كوالالامپور مالزي آغاز شده و به مدت 10 روز به طول مي انجامد.

يك مدال برنز براي تيراندازي بانوان ايران
گروه ورزشي- در جريان مسابقات تيراندازي آزمايشي بازيهاي آسيايي دوحه الهه احمدي در رشته تفنگ بادي ده متر به مدال برنز دست يافت. در همين رشته كه 26 تيرانداز از 13 كشور آسيايي شركت داشتند شيوا سوري ديگر تيرانداز ايران در جاي پنجم ايستاد. عناوين اول به قهرماناني از چين رسيد.

اوساسونا با نكونام در ترابوزان متوقف شد
016941.jpg
گروه ورزشي رقابت هاي جام يوفا پنج شنبه شب در شهرهاي مختلف قاره اروپا پيگيري شد و طي آن اوساسونا در حالي كه جواد نكونام را به طور كامل دراختيار داشت با تيم ترابوزان تركيه در زمين حريف به تساوي دو بر دو رسيد. در اين بازي والدو در دقيقه 21 و خوانلو در دقيقه 52 براي اوساسونا گلزني كردند. در ادامه اين ديدار كارادنيز ابتدا در دقيقه 55 اختلاف بازي را به يك گل رساند و سپس در دقيقه 88 بولوت با ضربه سر نتيجه را به تساوي بدل نمود. نكته مهم در به ثمر رسيدن اين گل اين بود كه ضربه كرنر در حالي روي دروازه اوساسونا ارسال شد كه توپ از بيرون زمين به بازيكنان ترابوزان رسيد و داور از اين خطاي آشكار حريف بي تفاوت گذشت. اين بازي بواسطه محروميت ترابوزان بدون تماشاگر برگزار شد.
در ساير بازي هاي حساس اين جام پالرمو يك بر صفر وستهام را در انگليس شكست داد. اينتراخت فرانكفورت چهار بر صفر بروندبي دانمارك را در هم كوبيد. فنرباغچه دو بر يك از سد راندرس دانمارك گذشت. المپيك مارسي يك بر صفر ملادا جمهوري چك را مغلوب كرد. لوركوزن در سوئيس مقابل اف.ث. سيون به تساوي بدون گل رسيد. تيم بلكبرن نيز در يك بازي پرگل در زمين ردبول سالزبورگ به تساوي دو بر دو دست يافت. شالكه قهرمان جام يوفا در سال 97 با يك گل از سد نانسي فرانسه گذشت. آژاكس آمستردام كه از رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا حذف و به جام يوفا آمده است، پنج بردو در نروژ مقابل رايك استارت به پيروزي رسيد.

آغاز گلف جام دوستي ايران اسپانيا
گروه ورزشي- دومين دوره مسابقات گلف دوستي ايران- اسپانيا از صبح ديروز در زمين هاي گلف مجموعه ورزشي انقلاب آغاز شد. دور اول اين بازيها اختصاص به رقابت بانوان داشت كه طي آن عسل پورحيدري،صفورا بيگي و الهه سربازي اول تا سوم شدند. مسابقات آقايان امروز با حضور 40 شركت كننده از جمله چهار سفير دنبال مي شود. مراسم اختتاميه اين مسابقات و اهداي جوايز به نفرات برتر عصر امروز در آكادمي ملي المپيك برگزار خواهد شد.

خبرهايي از كشتي
حميدريحاني 6 ماه محروم شد
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: حتماً بخاطر داريد كه در جريان برگزاري پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان كه چندي قبل در كشور گواتمالا برگزار شد حميد  ريحاني يكي از كشتي گيران اعزامي كشورمان به دليل اضافه  وزن از شركت در مسابقات محروم شد. در پي بازگشت اين تيم به كشور و تشكيل كميته فني فدراسيون كشتي پس از توضيحات رحيم علي آبادي سرپرست تيم اعزامي، خليل رشيد محمد زاده مربي تيم و خود ريحاني نهايتاً اين كشتي گير به مدت 6 ماه از حضور در كليه رقابت هاي داخلي و برون مرزي محروم شد. سرپرست و مربي تيم نيز با توبيخ و درج در پرونده روبرو شدند.
فردين معصومي: در چين مدال مي گيرم
فردين معصومي سنگين وزن كشتي آزاد ايران كه سال گذشته با بدشانسي دستش از كسب مدال در رقابت هاي جهاني بوداپست مجارستان كوتاه ماند مي گويد: هيچ ترديدي ندارم كه در پايان مسابقات جهاني چين صاحب يكي از مدال هاي وزن 120 كيلوگرم هستم.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |