شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۱ - Sep 23, 2006
۴۸ ساعت پس از سرقت خونين در شهريار
نقابداران سياه به 4 جنايت اعتراف كردند
اعضاي باند كه سه برادر و يك زنداني محكوم به حبس ابد هستند تاكنون به چهار قتل اعتراف كرده اند
007155.jpg
007149.jpg
007152.jpg
007161.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي :ساعت 19 و 20 دقيقه شامگاه 25 شهريور، چهار موتور سوار مسلح در حالي كه صورت خود را با كلاههاي پشمي سياه رنگ پوشانده بودند ، با خونسردي مقابل طلافروشي (فردوسيه) شهريار توقف كردند، دو ترك سوار در حالي كه اسلحه هاي كلاشينكف خود را مسلح مي كردند، به سرعت در دو سمت ورودي طلافروشي ايستادند و دو همدست ديگر آنها با عجله وارد طلافروشي شدند. مردن مسلح به محض ورود به طلافروشي براي ايجاد رعب و وحشت مرد طلافروش به نام (سيد مرتضي) را هدف قرار دادند و بدون توجه به اهالي محل كه با شنيدن صداي شليك ها، وحشتزده در اطراف مغازه تجمع كرده بودند پس از شكستن ويترين به جمع آوري طلاهاي داخل ويترين پرداختند.
در حالي كه سارقان در حال جمع آوري طلاها بودند، ناگهان صداي شليك گلوله ديگري از بيرون مغازه به گوش رسيد، اين بار مرد همسايه كه در بالاي پشت بام مغازه كناري با پرتاب آجر قصد مقابله با سارقان را داشت هدف شليك مرگبار يكي از مردان مسلح بيرون مغازه قرار گرفته و در حالي كه از ناحيه صورت هدف قرار گرفته بود به قتل رسيد.
سارقان مسلح دقايقي بعد در حالي كه بيش از دو كيلو طلا را از مغازه ربوده بودند، از مغازه خارج شده و با شليك هاي هوايي اقدام به پراكنده كردن افرادي كه در مقابل مغازه تجمع كرده بودند نموده و بدون بر جاي گذاشتن هيچ ردي متواري شدند.
كشف راز جنايت، بدون سرنخ
با توجه به اهميت حادثه ، سردار زارعي ، فرمانده پليس استان تهران ، تيم ويژه اي از كارآگاهان زبده و ورزيده پليس آگاهي شهريار به سرپرستي سرهنگ كريمي فرمانده پليس شهريار را مسئول رسيدگي به اين حادثه كرد، كارآگاهان در نخستين اقدام به رد زني موتورسيكلتهاي سارقان پرداخته و با اقدامات اطلاعاتي و امنيتي خود توانستند صاحب يكي از موتور سيكلتها به نام غلامعلي را ساعاتي بعد از سرقت شناسايي كنند.
متهم در بازجويي هاي اوليه ، دخالت خود در سرقت خونين طلافروشي را انكار كرد اما سرانجام در بازجويي هاي فني و پليسي به شركت در سرقت مسلحانه با همدستي سه برادر جنايتكار به نامهاي سيامك، سياوش و هادي اعتراف كرد
وي در بازجويي ها گفت: مدتي قبل بعد از فرار از زندان با اين سه برادر كه افرادي بسيار شرور و تندخو هستند آشنا شده و در نقشه آنها براي سرقت از طلافروشي با آنها همراه شدم ، او در ادامه نشاني مخفيگاه سه برادر مخوف را در اختيار كارآگاهان قرار داد.
باغ ميوه مخفيگاه سارقان
با اعترافات غلامعلي ، عمليات شناسايي و محاصره مخفيگاه سه برادر كه باغ ميوه اي چند هكتاري در شهريار بود در دستور كار پليس قرار گرفت ، در نخستين ساعات مشخص شد در داخل باغ سه مخفيگاه مجهز براي اختفاي اعضاي باند وجود دارد كه احتمالا برادران سارق در يكي از آنها اطراق كرده اند، با شناسايي كامل منطقه ، در يك عمليات ضربتي ، در ساعت 6 و 30 دقيقه صبح سه شنبه گذشته برادران سارق در يكي از مخفيگاههاي خود به دام افتادند .
انبار اسلحه و مهمات
در بازرسي هاي صورت گرفته از مخفيگاه اين سه سارق تندخو، 3 قبضه سلاح كلاشينكف و دو قبضه كلت كمري ۴۳۱، تير جنگي به همراه نقابهاي مشكي و كلاه هاي كاسكتي كه متهمان در هنگام سرقت به سر كرده بودند كشف شد و در نخستين بازجويي ها اعضاي باند با اعتراف به سرقت مرگبار از طلافروشي فردوسيه و قتل مرد شيريني  فروش، به سه فقره قتل و سه فقره زورگيري اعتراف كردند.
ادامه تحقيقات
روز گذشته سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران با اعلام خبر دستگيري سارقان طلافروشي فردوسيه گفت: تاكنون تنها ارتكاب سه فقره قتل توسط سيامك به همراه همدستانش طي سال 83 و 84 كشف شده است، اما عمق اين پرونده و كشف اسپري گاز اشك آور، كلاه هاي نقابدار و خشونت زياد همراه با استفاده از اسلحه كلاش حاكي از اقدامات مجرمانه متهمان است و به نظر مي رسد اين پرونده زواياي تاريك و پنهان زيادي دارد كه نيازمند كار تخصصي تيم تحقيقات است.
گفتگو با سردسته باند
مي گويند تو سردسته باند بوده اي و نقشه سرقتها توسط تو طراحي مي شده است ،چرا اين طلافروشي را انتخاب كردي؟
براي اين كار چند دليل داشتيم اول اينكه فضاي منطقه بياباني بود و امكان فرارمان به راحتي وجود داشت ، از طرف ديگر مي دانستيم كه مرد طلافروش نمي تواند در مقابل ما مقاومت كند،و به اين ترتيب وارد عمل شديم.
قتل مرد شيريني فروش همسايه طلافروشي فردوسيه نيز به گردن تو افتاده است، شاهدان مي گويند كه تو با خونسردي و با بي رحمي او را هدف قرار داده اي و به قتل رسانده اي ؟
كشتن مرد روي پشت بام تنها يك حادثه بود، وقتي كه او به سمت من آجر پرت كرد ابتدا او را تهديد كردم كه آجر پرتاب نكند اما وقتي كه او بدون توجه به تهديد من به پرتاب آجر ادامه داد عصباني  شدم و در حالي كه تنها قصد ترساندنش را داشتم،به سمت او شليك كردم كه گلوله درست به صورتش اصابت كرد و به قتل رسيد.
تو هميشه براي ترساندن به سمت ديگران شليك مي كني؟
سكوت...
علاوه بر اين جنايت ، طبق اعترافات خودت و اعضاي گروه سه جنايت ديگر هم در پرونده ات هست، چه احساسي داري؟
هيچي ،من كاري نكرده ام
گفتگو با غلامعلي ، قاچاقچي فراري
بررسي هاي پليسي نشان مي دهد كه تو يك متهم فراري هستي، چطور فرار كردي ؟
بعد از آنكه به خاطر قاچاق هروئين به حبس ابد محكوم شدم ، 7 ماه قبل مادرم با گذاشتن سند، برايم مرخصي گرفت و من هم ديگر برنگشتم.
به همين راحتي ؟
بله، چون بعد از خلاصي از زندان مي دانستم بايد تا آخر عمر در زندان بمانم و حكمم تغييري نمي كند، ديگر برنگشتم و به همين راحتي فرار كردم.

براي نخستين بار در ايران
سقوط آزاد از برج ميلاد
007158.jpg
گروه حوادث - فرهاد عشوندي :بلنداي برج ميلاد در آفتاب ساعات اوليه صبح كه نورش بدجوري چشم را مي زند به خوبي ديده نمي شود. پايين برج بلند جمعيت زيادي چشم به بالا دوخته اند و به دايوي نگاه مي كنند كه مردي آماده پرش بر فرازش ايستاده است.
پنجشنبه صبح يگاني از نيروهاي ورزيده ارتش در گوشه اي از سالن مشغول بستن چتري هستند كه قرار است از چتر بازش يك قهرمان بسازد. بهزاد پاينده مربي چتربازهاي ارتش و قهرمان چتر بازي ايران با 25 سال سابقه خدمت تا حالا 1400 جلسه سقوط آزاد داشته است، او امروز قرار است ازفراز برج ميلاد سقوط آزاد با چتر انجام دهد.
او درباره اين سقوط مي گويد؛ براي اين پرش 9 بار از روي هلي كوپتر پريده ام اما اين پرش با همه دفعات قبل فرق دارد. تا به حال در ايران كسي از اين ارتفاع نپريده. يك ماه قبل و در مالزي قهرماني به نام رز-Rose همراه با 80 نفر ديگر از برجي 300 متري پريدند و حالا من با پرش از ارتفاع 270 متري مي خواهم ثابت كنم بچه هاي ما به رغم كمبود تكنولوژي چيزي از آنها كم ندارند.
كمي آن طرف تر مدير پروژه برج ميلاد روبه روي دوربين سيما از ويژگي هاي برج بزرگ مي گويد: ميلاد در ميان 13 برج بلند مخابراتي جهان رتبه چهارم را از نظر بلندي دارد. بلنداي برج 280 متر است كه پس از نصب دكل مخابراتي به 450 متر خواهد رسيد.
صلوات ها بدرقه راه پاينده مي شوند و بهزاد با عبور از زير قرآن آماده رفتن به نوك برج مي شود. وقتي يكي از افسران جوان مي گويد: بهترين شرايط جوي براي پرش است. بهزاد آرام آرام به ورودي برج مي رسد. راستي او بعد از چند ثانيه چترها را باز مي كند؟ سه ثانيه بعد از پرش و تا زمان باز شدن چتر بايد 150 متري سقوط آزاد كرده باشم.
محمود سخت باز استاد بهزاد پاينده در پاسخ به اينكه ريسك اين پرش چقدر بالاست؟ مي گويد: در پرش از هواپيما در حال حركت احتمال خطر كمتر از 5 درصد است اما در پرش از ارتفاع ثابت آن هم كاري مثل امروز كه سابقه ندارد بيش از 50 درصد.
بر قله افتخار
سايه اي از روي سكوي پرش نوك برج ديده مي شود،همه سرها رو به آسمان است و منتظر لحظه پرش.
... لحظه اي بعد در حالي كه مارش نظامي آرام شد بانگ يا حسين در فضا مي پيچد، 5، 4، 3، 2، 1 و چتر سبز باز مي شود.
گروه مارش نظامي مي نوازد و جمعيت زير لب زمزمه مي كنند. اين لحظه با شكوهي است كه در تقويم افتخارات نيروهاي مسلح و نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ثبت خواهد شد. سرهنگ دوم بهزاد پاينده مربي تيپ 65 (كلاه سبزها) چتربازان ارتش با پرش موفقيت آميز از ارتفاع 270 متري برج ميلاد اولين پرش موفق بيس جامپينگ (پرش از ارتفاع ثابت) را در تاريخ رشته سقوط آزاد ايران ثبت كرد. به نام ارتش ايران و در آستانه هفته دفاع مقدس.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |