شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۱ - Sep 23, 2006
پرسپوليس در ضربات پنالتي كم آورد
قهرماني سپاهان در نقش جهان
عكس: مجتبي جانبخش
007146.jpg
سپاهان يك-پرسپوليس يك
نتيجه نهايي : در ضربات پنالتي 4 بر 2  به نفع سپاهان
گروه ورزشي حسن حيدري: فينال نوزدهمين دوره جام حذفي باشگاههاي ايران با قهرماني تيم سپاهان و راهيابي اين تيم به رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا به پايان رسيد.
روز گذشته در ورزشگاه نقش جهان و در حضور بيش از 40 هزار تماشاگر تيم هاي سپاهان و پرسپوليس ديدار برگشت خود را برگزار كردند.
پرسپوليس بعد از تساوي يك بر يك به اصفهان آمده بود تا بتواند پس از سالها فاتح جام حذفي شود. دنيزلي در اين بازي با استفاده از كريم باقري در قلب دفاع نقطه ضعف تيمش را در اين منطقه به پايين ترين سطح رسانده بود. پرسپوليس در اين بازي با سيستم 1-6-3 كه در زمان حمله به 3-4-3 تبديل مي شد مقابل ميزبان بدنبال برتري بود. از سوي ديگر سپاهان با سيستم 2-4-4 با حضور عماد رضا و حميدرضا شفيعي در خط حمله سعي در نزديك شدن به دروازه پرسپوليس را داشت. دو تيم در وقت اول بازي متعادلي به اجرا گذاشتند البته پرسپوليس يك موقعيت استثنايي را توسط نيكبخت واحدي از دست داد.
در آغاز نيمه دوم محرم نويدكيا هافبك بازيساز سپاهان به بازي آمد و با حضور او حملات سپاهان نظم بهتري به خود گرفت. البته در 10 دقيقه اول نيمه دوم پرسپوليس با نفوذ از دو جناح حضور پررنگي روي دروازه سپاهان داشت كه در نهايت در دقيقه 56 ضربه زيباي اسدي از درون محوطه جريمه گل اول پرسپوليس را به همراه داشت. بعد از اين گل سپاهان خيلي زود در دقيقه 63 روي يك حركت تركيبي صاحب موقعيت گلزني شد و پاس جلال اكبري با ضربه پاي چپ شفيعي دور از دستان فرشيد كريمي به گل مساوي مبدل شد.
پرسپوليس بعد از اين گل حسين بادامكي را به جاي اسدي خسته وارد ميدان كرد تا نيروي تازه اي به خط حمله خود بخشد. از سوي ديگر سپاهان نيز محمود كريمي را به جاي شفيعي گلزن خود وارد ميدان كرد تا شايد با سرعت او دفاع خسته پرسپوليس را تسليم كند. در لحظات پاياني بازي سپاهان يك موقعيت خوب را توسط عماد رضا از دست داد تا بازي به وقت اضافه كشيده شود. در اين 30 دقيقه بيشتر دو تيم بازي را اداره كردند تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شد. در واپسين دقايق وقت اضافي دوم معدنچي تا آستانه فروپاشي دروازه سپاهان پيش رفت، اما دخالت بموقع مدافعان سپاهان باعث شد توپ به كرنر برود.
در ضيافت پنالتي ها پرسپوليسي ها با خراب شدن ضربه پنالتي نخست سپاهان توسط جلال اكبري كاپيتان اين تيم كه توسط كريمي مهار شد به پيروزي اميدوار شدند.
به خصوص هنگامي كه باقري كاپيتان پرسپوليس بعد از اين حادثه موفق شد با ضربه اي زيبا اولين پنالتي پرسپوليس را به گل تبديل كند. شرايط براي پرسپوليس پايدار نبود و در ادامه ضربات رضايي و نيكبخت واحدي از دست رفت و تنها حاجي زاده توانست توپش را گل كند. درنقش جهان اما در آنسوي ميدان عقيلي، نويد كيا، ابوالهيل و عماد رضا چهار ضربه سپاهان را به گل تبديل كردند تا نيم رخ ديگر جام هم به رنگ طلايي نمايان شود. لحظاتي بعد جام بر فراز دستان سپاهاني ها به گردش در آمد. سپاهان با اين قهرماني در نقش جهان براي دومين بار فاتح اين جام شد..

مسابقات قهرماني واليبال جوانان آسيا و اقيانوسيه
ايران هم قهرمان شد ، هم صعود كرد
007140.jpg
گروه ورزشي علي شاكري: سومين قهرماني جوانان ايران در واليبال آسيا متفاوت با دو دوره قبلي به سالهاي 1998 و 2002 در يكي از روزهاي پاياني تابستان 2006 بدست آمد. اگر دو دوره قبلي تيمهاي گذشته كشورمان با اتكا به بازي پرقدرت و بدون شكست به قهرماني نايل آمدند، اين بار تغيير شيوه بازيها و انجام مرحله پاياني مسابقات به شكل دوره اي به داد تيم ما رسيد تا ايران با وجود شكست مقابل ژاپن هم امتياز با ژاپن و هند تنها در سايه امتيازات مثبت بيشتر در صدر ايستاد و ژاپن و هند هم به ترتيب دوم و سوم شدند. در جمع اين سه تيم برتر جام سيزدهم هندي ها مغبون بزرگ بودند كه با توجه به وجود امتياز برابر از راهيابي به مسابقات جهاني مراكش محروم شدند. بدين ترتيب ايران و ژاپن در دوره چهاردهم مسابقات جوانان جهان سال آينده در مراكش دو نماينده آسيا خواهند بود.
شروع خوب و پايان طلايي
ايران 3 هند صفر
گيم ها (15-25، 17-25 ، 17-25)
شكست مقابل ژاپن باعث بيداري بازيكنان ايران شده بود و آنان در روز پاياني هيچ نشاني از آن تيم پراشتباه روزهاي پيشين نداشتند. ترس از قهرمان نشدن و عدم راهيابي به مسابقات جهاني كار خود را كرده بود. انگار نه انگار كه هند تيم بي شكست بازيها و شكست دهنده ژاپن حريف روز پاياني تيم ايران بود. بازيكنان ما تيم مسن و بلندقامت حريف را مثل موم در چنگ خود داشتند و با تاكتيك سرويس و دفاع هند اميدوارترين تيم بازيها را در آستانه صعود به مسابقات جهاني و قهرماني از پاي درآوردند. جالب آنكه منصور زادون كاپيتان بيرون مانده ما در بازي با ژاپن ستاره اين ميدان بود. كمارا سرمربي باتجربه هندي ها كاملا مستاصل مانده بود كه چگونه تيم خود را از گرداب گرفتار آمده خارج سازد. حتي تعويض هاي پياپي او همراه با جابجايي بازيسازها موثر واقع نشد تا هند در كمتر از 24 ساعت همه رشته هايش در آخرين ثانيه ها پنبه شود. بهترين بازي ايران در اين دوره مقابل تيم هند بود.
رده بندي تيم ها
-1 ايران 2- ژاپن 3- هند 4- چين تايپه 5- چين 6- كره جنوبي 7- استراليا 8- قطر 9- پاكستان 10- تايلند 11- بحرين 12- اندونزي 13- امارات 14- سري لانكا 15- كويت 16- يمن
بهترين هاي جام سيزدهم
* بهترين بازيكن: ماتسوزاكي (ژاپن)*بهترين اسپك: پاراديب (هند) امتيازآورترين بازيكن: پوريا فتح اللهي (ايران)* بهترين دفاع: سيد محمد موسوي (ايران)* بهترين پاسور: اوكاموتو (ژاپن)* بهترين دريافت: وي لون چن (تايپه)* بهترين سرويس: منصور زادون (ايران)* بهترين توپگير: ساكا تاشي (ژاپن)

استقلال اهواز همچنان در صدرليگ برتر فوتبال
گروه ورزشي هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران همانند هفته قبل با صدرنشيني استقلال اهواز به پايان رسيد. استقلال تهران با تفاضل گل 2+ در جاي دوم است.اين دو تيم با كسب حداكثر امتياز از سه بازي با 9 امتياز روي دو خط موازي حركت مي كنند. در اين هفته كه ديدار دو تيم سپاهان و پرسپوليس به دليل برگزاري بازي برگشت فينال جام حذفي به تعويق افتاد، در ساير بازيهاي مهم پاس نخستين پيروزي خود را مقابل فولاد خوزستان به چشم ديد.سايپا پس از دو هفته در كرج مقابل صباباتري متوقف شد. در پيكان شهر ملوان نخستين امتياز خود را درست در دقيقه 90 از پيكان گرفت و ابومسلم نيز در شيراز برق را متوقف ساخت.
تابلوي نتايج ليگ برتر
* استقلال تهران 3 فجر سپاسي 2
گل ها: داسيلوا (18)، طالب نسب (62) و عليرضا منصوريان (84) براي استقلال و اميد روان خواه (60) و مجتبي زارع (77) براي فجر
* پاس يك فولاد خوزستان صفر
گل: عباس آقايي
* سايپا يك صباباتري يك
گل ها: امير وزيري براي سايپا و سهراب بختياري زاده براي صبا
* ذوب آهن يك مس كرمان يك
گل ها: سپهر حيدري (62) براي ذوب آهن و اعلا عبدالزهرا (78) براي مس
* پيكان تهران يك ملوان انزلي يك
گل ها: عزيز محمدي (51) براي پيكان و مقداد قباخلو (91) براي ملوان
* برق شيراز يك ابومسلم يك
گل ها: رضا ناصحي (18) براي ابومسلم و محمدعلي ابراهيميان (81) براي برق
* استقلال اهواز يك راه آهن صفر
گل: فريدون فضلي (65) از نقطه پنالتي

خبرهاي فوتبال جهان
جنجال در فوتبال انگليس

گروه ورزشي تلويزيون بي.بي.سي مهمترين شبكه خبري انگليس فاش كرد كه عده اي از مربيان حاضر در انگليس و مديران برنامه هاي بازيكنان مرتكب فساد و قانون شكني شده اند.اتحاديه فوتبال انگليس بلافاصله بعد از پخش اين برنامه دست به تحقيقات گسترده اي در اين زمينه زد.براساس قوانين فيفا تحقيقات و هرگونه اقدام قانوني برعهده اتحاديه فوتبال انگليس است.پيش از اين فوتبال ايتاليا به دليل رسوايي داوري با مشكلات عمده اي روبه رو شد و به سقوط تيم يوونتوس به سري B و پس گرفتن دو مقام قهرماني اين تيم در كالچو منجر شد.
پالرمو صدرنشين تازه كالچو
007143.jpg
در آغاز هفته چهارم از رقابت هاي كالچو تيم آث ميلان امشب در زمين ليورنو به ميدان مي رود.آث ميلان در هفته سوم موفق شد با پيروزي يك بر صفر مقابل آسكولي امتيازات خود را به عدد 9 برساند و با اين نتيجه ميلان 8 امتياز منفي خود را جبران و به اولين امتياز اين فصل خود رسيد.ليورنو با در اختيار داشتن رحمان رضايي در انديشه متوقف كردن تيم پرستاره آث ميلان است.در ديگر بازي امروز كاتانيا به مصاف مسينا مي رود. در ادامه اين بازي ها فردا پالرمو پيشتاز كنوني كالچو با امپولي ديدار مي كند. در شمال ايتاليا پارما به ديدار رم مي رود. در جوزپه مه آتزا ورزشگاه اختصاصي ميلاني ها اينتر ميزبان كيه وو است. لاتزيو نيز در رم با آتالانتا ديدار مي كند.

دومين طلاي تيم تكواندوي ارتش ايران در كره جنوبي
گروه ورزشي در مسابقات تكواندوي ارتش هاي جهان (سيزم) در كره جنوبي تيم ايران به دومين مدال طلاي خود رسيد. بعد از انجام رقابت هاي چهار وزن ايران كه در روز اول با رفيعي به مدال طلا و امامداري به مدال برنز رسيده بود، ديروز نيز بابادي دومين مدال طلاي ايران را به ارمغان آورد. در ادامه اين پيكارها امروز روح الله طالبي در وزن پنجم به مصاف حريفي از برزيل مي رود و در وزن ششم حسن سفيدگر با قهرماني از قزاقستان روبرو مي شود. ايران و كره جنوبي براي كسب قهرماني رقابت نزديكي دارند.

گروه دوم كشتي ايران ديشب عازم چين شد
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: در پي سفر تيم كشتي فرنگي كشورمان كه چهارشنبه شب گذشته عازم شهر كوانگ جو محل برگزاري پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان در كشور چين شد، شب گذشته تيم ملي كشتي آزاد كشورمان نيز براي حضور در اين مسابقه ها راهي اين كشور شد.
در تيم كشتي آزاد ايران تقي داداشي در وزن 55 كيلوگرم، مراد محمدي در وزن 60 كيلوگرم، مسعود مصطفي جوكار در وزن 66 كيلوگرم، علي اصغر بذري در وزن 74 كيلوگرم ،رضا يزداني در وزن 84 كيلوگرم ،عليرضا حيدري در وزن 96 كيلوگرم و فردين معصومي در وزن 120 كيلوگرم عضويت دارند كه از اين جمع هفت نفره داداشي، محمدي و معصومي 3 كشتي گيري هستند كه سال گذشته نيز در مسابقه هاي جهاني بوداپست حضور داشته اند.خبرهاي دريافتي از شهر كوانگ جو حاكي از آن است كه فرنگي كاران اعزامي ايران تمرينات خود را در اين شهر آغاز كرده اند و محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي هم از نزديك بر كليه برنامه هاي تيم هاي اعزامي ايران نظارت دارد.مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان از روز سوم مهرماه جاري با شركت كشتي گيران بيش از 50 كشور جهان در چين آغاز خواهد شد.در مراسم افتتاحيه اين رقابت ها عليرضا حيدري و علي اشكاني دو پرچمدار تيم هاي كشتي كشورمان هستند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |