شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۷ - Sep 30, 2006
جعفري جلوه:
آموزش در سينما، يك هدف است
ايرنا:معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ارتباط و تعامل منطقي دست اندركاران جشنواره فيلم رشد با مديريت سينمايي ملي را موجب ارتقاي جنبه هاي آموزشي در حوزه هنر صنعت سينما دانست.
محمدرضا جعفري جلوه در ديدار با احمد جولايي دبير جشنواره بين المللي فيلم رشد، گفت: مقوله آموزش در سينما يك هدف براي اين هنر صنعت به شمار مي رود و داراي كاركرد موثري براي دوره سني كودك و نوجوان است.معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آشتي جشنواره فيلم رشد و سينماي ملي را زمينه اي براي ارتقاي موضوعي حوزه هاي فيلم كودك، نوجوان و توليد و عرضه آثار آموزشي در اين عرصه معرفي كرد.
سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم رشد از 12 تا 19 آبان ماه امسال در تهران برگزار مي شود.

نماينده ايران امروز به اسكار معرفي مي شود
بعد از برگزاري جلسات مختلف اعضاي كميته به پنج نامزد رسيده اند
000867.jpg
ايسنا: سخنگوي كميته انتخاب فيلم ايراني به اسكار گفت: همچنان جلسات آكادمي براي انتخاب فيلم ايراني ادامه دارد و شنبه (هشتم مهر ماه) با برگزاري آخرين جلسه، نماينده سينماي ايران به اسكار معرفي خواهد شد.
سيروس الوند ديروز تصريح كرد: جلسات آكادمي كه از شنبه گذشته آغاز شده است تا اين شنبه ادامه خواهد داشت.
وي همچنين گفت: اگر بنا بود فيلم در اولين جلسات انتخاب شود تلفني نيز مي توانستيم از اعضاي آكادمي راي گيري كنيم اما چون يكسري از اعضا برخي فيلمها را نديده بودند، اين جلسات به بحث و گفتگو درباره فيلمها سپري شد.
وي در ادامه  خبر داد: هم اكنون بعد از برگزاري جلسات مختلف اعضاي كميته به پنج كانديدا رسيده اند كه امروز از ميان اين پنج كانديد، نماينده سينماي ايران معرفي مي شود.
الوند درباره اسامي كانديداها گفت: همزمان با معرفي فيلم، 4 كانديدا ديگر نيز معرفي خواهند شد.
اواسط شهريور ماه بود كه بنياد سينمايي فارابي اعلام كرد كه جلسات مربوط به انتخاب و معرفي فيلم ايراني شركت كننده در مراسم اسكار توسط امور بين الملل بنياد سينمايي فارابي برگزار خواهد شد و فيلم منتخب تا دهم مهر ماه سال جاري انتخاب و به آكادمي اسكار معرفي مي شود.
اگر به تاريخچه حضور سينماي ايران در اسكار بر گرديم، سينماي ايران تاكنون موفق به دريافت اسكار خارجي نشده است اما فيلم بچه هاي آسمان ساخته مجيد مجيدي كه در سال 1377 به عنوان نماينده ايران به اسكار معرفي شد براي اولين بار در جمع نامزدهاي بهترين اسكار غير انگليسي زبان در سال 1999 انتخاب شد.
سالها پيش براي نخستين بار وزارت فرهنگ و هنر وقت در سال 1356 فيلم دايره مينا ساخته داريوش مهرجويي را به اسكار معرفي كرد و پس از آن فيلم باد صبا ساخته آلبر لاموريس به عنوان نماينده ايران در سال 57 راهي آكادمي اسكار شد.
سينماي ايران به مدت 16 سال نماينده اي به اسكار معرفي نكرد تا سال 1373 كه فيلم زير درختان زيتون ساخته عباس كيارستمي معرفي شد و سپس در سال 1374 بادكنك سفيد به كارگرداني جعفر پناهي، سال۷۵ فيلم معرفي نشد، 76 گبه محسن مخملباف، 77 بچه هاي آسمان مجيد مجيدي (جزو نامزدها قرار گرفت)، 78 رنگ خدامجيد مجيدي، 79 زماني براي مستي اسبها بهمن قبادي، 80 باران مجيد مجيدي، 81 من ترانه 15 سال دارم رسول صدرعاملي، 82 نفس عميق پرويز شهبازيژ، 83 لاك پشتها هم پرواز مي كنند بهمن قبادي و 84 خيلي دور خيلي نزديك رضا ميركريمي  معرفي شد.
گفتني است اعضاي كميته 11 نفره از امير اسفندياري، سيروس الوند، رويا تيموريان، احمدرضا درويش، محمدرضا سكوت، مرتضي شايسته، مجيد مجيدي، رضا درستكار، منوچهر محمدي، سيدضياء هاشمي و محمدرضا هنرمند تشكيل شده است.
سال گذشته كميته انتخاب فيلم ايراني مراسم اسكار فيلم خيلي دور خيلي نزديك را به اين مراسم معرفي كرد.

يادداشت
آداب پذيرايي
ابراهيم زاهدي مطلق
گذاشتيم تا هفته گرامي داشت دفاع مقدس تمام شود كه هم احترام شهدا، جانبازان، رزمندگان و خانواده هاشان حفظ شود و هم متهم به كاربرد چوب در لاي چرخ صداوسيما نشويم.
در طول هفته اي كه گذشت به ضرورت هفته اي كه در آن بوديم صداوسيما ميهمانان مختلفي را به استوديوهاي متعددش دعوت كرد تا در مقابل مجريان بنشينند و از دفاع مقدس بگويند. بر اين نشست ها و برگزاركنندگانش كه تهيه كنندگان بزرگ و مجريان نسبتا بزرگي هستند چند نكته وارد است كه بايد گفت. البته تذكر جدي تر را بايد به ميهمانان عزيز اين هفته داد. ميهماناني كه نشان سرداري دارند و نماد مردان بي باك و دلاوري هستند كه اين روزها به نامشان متبرك شده است.
۱ چگونه است كه صداوسيما براي گفت وگو يا ميزگرد با يك سردار جنگ يا جانباز سال هاي دفاع مقدس از مجرياني استفاده مي كند كه كمترين اطلاعات را درباره جنگ يا ميهماني كه روبه روي شان نشسته دارند. طبيعي است چنين مجرياني در 20 ثانيه مانده به پايان يك نشست با محسن رضايي اين سوال پيش پاافتاده را در بدترين نوع اجرا با خنده و شوخي بپرسند كه: شلمچه شما را به ياد چه چيزي مي اندازد؟ بعد هم روي تيتراژ پاياني، حرف هاي او را پخش كنند و برنامه را به پايان ببرند.
۲ آيا مسوولان صداوسيما كه براي نشست هاي آشپزي يا بچه داري و گفت وگو با اهالي سينما و تئاتر اجراي برنامه را به  يك پزشك يا فردي مطلع در حوزه هنر و ادبيات مي سپارند، گمان نمي كنند نشست با بازماندگان دفاع مقدس كه سالها تجربه جنگ و جانبازي دارند كاري تخصصي است كه بايد به عهده فردي مطلع گذاشت؟ وقتي يك عكاس جنگ يا فيلمبردار جنگ يا رزمنده اي كه در 17 سالگي در سمت بسيجي وارد خرمشهر شده و در 25 سالگي در مقام فرماندهي لشكر از جنگ خارج شده ميهمان برنامه مي شود، آيا مجري اثر بايد هماني باشد كه با يك هنرپيشه 20 ساله تازه كار در يك سريال تلويزيون صحبت مي كند؟
۳ و اما سخن اصلي با مردان بزرگي است كه بزرگي شان را مديون بي باكي شان و عشق به ملت و ميهن هستند؛ مرداني كه در سال هاي دور و در انزواي كامل كشور در جهان، جنگيدند تا ملت ايران سري در ميان سرهاي عالم درآورد و پس از 200 سال ما در جنگي وارد شده باشيم كه حتي يك وجب از خاكمان را نتوانسته اند بدزدند.
چرا اين مردان بزرگ به اين سادگي و به هر دعوتي از دوربين صداوسيما پاسخ مثبت مي دهند؟
آيا لازم نيست پيش از هر دعوتي، اين سئوال مهم را بپرسند كه مصاحبه كننده كيست و چه اندازه به موضوع مورد مصاحبه مسلط است و حتي مصاحبه شونده را مي شناسد؟
شأن مردان بزرگ دفاع مقدس بيش از آن است كه انسان مناسبتي باشند. اين شان و منزلت را هيچ كس نمي تواند حفظ كند مگر خودشان.
اين شأن منزلت كه آنان دارند، فقط مال خودشان نيست.
آنان نمادي از غرور ملي و ديني ملت ايران هستند كه نبايد از تواضع و كرامت شان به نفع مناسبت ها و هفته ها و... بهره برد.
همان طور كه حضرت شمس مي فرمايند: روزها از شما مباركند. مبارك شماييد .

عضو هيأت مديره انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس خبر داد:
جمع آوري 700 هزار فريم عكس از دوران دفاع مقدس
000858.jpg
گروه ادب و هنر - عضو هيات مديره انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس از اسكن و دسته بندي 700 هزار فريم عكس از دوران دفاع مقدس خبر داد.
مسئول كميته اطلاع رساني بزرگداشت هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگي _ هنري شهرداري تهران افزود: اين آثار ارزشمند كه اسناد گوياي هشت سال جنگ تحميلي به شمار مي روند هم اكنون در مكاني كه از سوي بنياد روايت فتح در اختيار اين انجمن قرار داده شده نگهداري مي شود.
به گفته اميرعلي جواديان، در گذشته چندين سازمان متولي جمع آوري آثار عكاسان دفاع مقدس بودند، از جمله سازمان تبليغات جنگ كه با خاتمه جنگ منحل شد.
وي همچنين حمايت هاي انجام شده از فعالان هنر جنگ را بسيار اندك عنوان كرد و گفت: بيشتر هنرمندان جنگ به خصوص عكاسان هشت سال دفاع مقدس از جانبازان جنگ تحميلي به شمار مي روند اما با اين وجود به خاطر عشق و علاقه همچنان به فعاليت هاي خود ادامه مي دهند.
وي يادآور شد: در ميان هنرمندان جنگ، عكاسان، بيشترين شهدا و مجروحان را داشته اند از اين رو متوليان و مسئولان بايد نسبت به رسيدگي آنها اقدام كنند.
كلاري: ركودعكس خبري
محمود كلاري درباره نقش دفاع مقدس در روند عكاسي ايران گفت: اين اظهارنظربسياري از كارشناسان داخلي وخارجي است كه موضوع عكاسي درطول هفت سال جنگ را تحولي غريب مي دانند.
كلاري ادامه داد: مسئله انقلاب درجريان عكاسي خبري يا عكاسي تاليفي آغازي براي شكل دادن به عكاسي ايران بود ومسلما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مقوله دفاع مقدس نيز توانست دراين روند تاثيرات مثبتي داشته باشد. در بستر دفاع مقدس طيف گسترده اي از عكاسان جذب شدند وتوانستند با ارائه و انتشارعكس هايشان با عكاسان جنگ سايركشورها برابري كنند. چنانچه آثاري كه امروز در معرض تماشاي مخاطبان قرارگرفته است نوعي از عكاسي را به نمايش مي گذارد كه به واسطه داشتن ارزش هاي فوتوژورناليستي مطرح است.
وي افزود: با اين حال نمي توان منكرشد كه عكاسي ايران با اتمام جنگ هشت ساله ناخودآگاه رو به افول رفت.
احساس شخصي ام دراين باره نيز اين است كه ما در كمتراز يك دهه اخيرهمواره شاهد بارقه هايي از شاخه هاي فوتوژورناليسم بوده ايم.
به تعبيري اين تحول را امروز مي توان درحيطه عكاسي مشاهده كرد.ژ اما در كليت مقوله عكاسي خبري بعد ازجنگ ركودي به وجود آمد كه قابل تامل است.
اين ركود نيز به عدم اهميت ونقطه نظرها برمي گردد.
محمود كلاري كه اخيرا درنمايشگاه گروهي عكس دفاع مقدس با عنوان آينه حضور به ارائه اثرپرداخته است درباره اين نمايشگاه نيز گفت: به نظر مي رسد در فرصت محدودي كه وجود داشت اين امر ميسرنبود كه مجموعه كامل تري يا به تعبيري غني تر را از آثارعكاسان جنگ جمع آوري كرد اما زحمات انجمن عكاسان انقلاب ودفاع مقدس را نمي توان نديده گرفت.
حتي مي توان تلاش هاي دست اندركاران اين انجمن را قابل تقديرنيز دانست.
در واقع نمايشگاه آينه حضور درمدت زمان اندكي كه فرصت برگزاري داشت به عملكردهاي خوبي دست يافته است.
رضا برجي:گله از دولت
عكاسان در عرصه دفاع مقدس توانستند تاريخ يك كشور را ثبت كنند، اما متاسفانه حمايت از اين مقوله در حد صفر است.
رضا برجي گفت: عكاسي ايران تا زمان وقوع پيروزي انقلاب اسلامي داراي سبك خاصي نبود وتنها به مجموعه اي از عكاسان حرفه اي مطبوعات اختصاص داشت، اما با اتفاق افتادن دو رويداد مهم يعني پيروزي انقلاب و دفاع مقدس روند عكاسي در ايران در بسترحوادثي كه وجود داشت تغييركرد.
در واقع بسياري ازعكاساني كه امروز درجشنواره هاي بين المللي حضور دارند و براي ايران افتخارآفرين هستند همان افرادي بودند كه سال هاي جنگ را با هرسختي و مشكلي كه بود تاب آوردند و به عكاسي از وقايع دردناك پرداختند.
اما در اين ميان يعني بعد از پايان جنگ دست اندركاران دولتي نيز در زمينه تقويت عكاسي جنگ كوتاهي كردند.
عكس هايي بايد از اين عكاسان منتشرمي شد و نشد، نگاتيوهايي بايد به وسيله وزارت فرهنگ وارشاد و سازمان هاي مربوطه مورد حمايت قرارمي گرفت كه ميسرنشد.
برجي خاطرنشان كرد: امروز هنرعكاسي در رديف هنرهاي هفت گانه قرارگرفته است اما ما به اين هنر به خصوص در شاخه جنگ بي توجه هستيم و اين مقوله روزبه روز بيشتر درسايه فراموشي قرارمي گيرد.
اما متاسفانه حمايت دولت از اين مقوله صفراست و بايد گفت حتي اگر حركتي هم دراين زمينه تا كنون صورت گرفته است حركت هاي خودجوش خود عكاسان بوده كه توانسته نقش عكاسي جنگ را مهم جلوه دهد.

اليور استون پيش از اكران عمومي فيلم مركز تجارت جهاني:
توطئه اصلي، بهره برداري از 11 سپتامبر بود
000861.jpg
مهر: اليور استون در آستانه نمايش فيلم جديدش مركز تجارت جهاني در سن سباستين اسپانيا با اظهار شرمندگي از درگيري ايالات متحده امريكا در جنگ عراق و سياست هاي كشورش در واكنش به حملات تروريستي يازدهم سپتامبر، از جرج دبليو بوش به عنوان رئيس جمهوري ياد كرد كه امريكا را 10 سال به عقب برده است.
وي آغاز توطئه اصلي را پس از 11 سپتامبر دانست و عامل آن را هم 20 تا 30 نفر از حاكمان شرور آمريكايي كه دنيا را درگير جنگ كردند.خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد فيلمساز سرشناس و برنده اسكار امريكايي پنجشنبه گذشته پيش از اكران مركز تجارت جهاني در جشنواره بين المللي فيلم سن سباستين در نشستي با خبرنگاران گفت: ما دنيا را به نام امنيت نابود كرده ايم.
درست از روز دوازدهم سپتامبر 2001 آن رويداد وحشتناك سياسي شد و تمام دنيا را دوقطبي كرد.اين واقعا شرم آور است كه با اين همه صرف انرژي پنج سال بعد از حادثه 11 سپتامبر مي بينيم دنيا همچنان در سايه آن اتفاق رو به نابودي مي رود.خالق فيلم هاي موفقي چون جوخه و JFK در ادامه با اعلام اينكه واكنش امريكا به حملات تروريستي 11 سپتامبر تناسبي با حادثه نداشت، افزود: اينكه ما تمركز خود را از روي مسائل مهمي چون فقر، مرگ، بيماري، كره زمين و جمع و جور كردن اوضاع داخلي كشور برداريم و به جنگ با ديگران برويم، فقط نوعي اتلاف انرژي است.آقاي بوش امريكا را 10 سال به عقب بازگرداند، شايد هم بيشتر.
استون گفت: اگر ما در رهبري مان كمي عاقلانه تر عمل مي كرديم و آماده برخورد با مسائل بوديم، رفتاري همانند جنگ بريتانيا با ارتش آزاديبخش ايرلند يا حكومت اسپانيا با جدايي طلبان باسك در پيش نمي گرفتيم.
تروريسم حركتي قابل كنترل است و مي توان در كنار آن زيست.وي ادامه داد: توطئه واقعي پس از حملات اتفاق افتاد.
توطئه اصلي زماني بود كه يك گروه توطئه پرداز در درون حكومت امريكا سياست را ربود و به جنگ رفت.
اين بزرگترين توطئه اي بود كه ما ديديم و همه هم زير سر 20 تا 30 نفر. جنگ عراق يك فاجعه است. من شرمنده ام. من براي كشورم شرمنده ام. شرمنده ام كه امريكا با شكست هاي حكومتي به خودش حمله كرد. من واقعا شرمنده ام.استون گفت: امريكا مسئول تمام اتفاقاتي نيست كه در دنيا مي افتد.شما مي بينيد ايالات متحده مسئول تمام بدي ها و پليدي هاي دنياست.چرا كه امروز در دنيا مي توان ديكتاتورها و رفتارهاي مستبدانه بسياري ديد... اين همان شيطان درون است كه به برخي اجازه مي دهد بگويند ما به نام دين و خدا انسان مي كشيم. اين ديگر انسانيت نيست، بلكه تعصب و پليدي است و من نگران آنم كه اين نتيجه زياده روي هاي ما پس از يازده سپتامبر بوده باشد.

تام هنكس معتمدترين چهره آمريكا شد
000864.jpg
ايلنا: نشريه سينمايي فوربس در آمريكا طي يك نظر سنجي تام هنكس را به عنوان معتمدترين فرد مشهور آمريكا اعلام كرد.
اين بازيگر هاليوودي كه تا به حال دو بار برنده اسكار شده درفهرستي متشكل از يك هزار و 500 ستاره صدر نشين شد.
شماره دو اين فهرست را ريچل ري- آشپز مشهور آمريكايي و شماره 3 را مايكل جي فاكس، بازيگر فيلم بازگشت به آينده به خود اختصاص دادند.
ديگر نام هايي كه در 10 شماره اول اين فهرست به چشم مي خورند اپرا وينفري، جيمر ارل جونز و مورگان فريمن هستند.
دنزل واشنگتن، ريس ويترسپون و ران هاوارد- كارگردان رمز داوينچي نيز در اين فهرست حضور دارند.
اوايل امسال نشريه فوربس فهرستي از قدرتمندرترين مشاهير جهان منتشر كرد كه تام هنكس در آن فهرست در جايگاه سي و يكم قرار گرفت؛ اين بازيگر 50 ساله اخيرا در فيلم رمز داوينچي بازي كرد.
نشريه فوربس مهمترين فيلم هاي وي را فيلادلفيا (1993) و فارست گامپ (2994 ) مي داند و در وب سايتش چنين نوشته است اين بازيگر و كارگردان هاليوود كه برنده اسكار هم نيز هست از طريق اين دو فيلم بود كه توانست توجه ما را جلب كند .

دولت آبادي نگران انتشاراتي هاست
فارس: محمود دولت آبادي كه پيش تر اعلام كرده بود رماني درباره دفاع مقدس خواهد نوشت، گفت: من در طول يك سالي كه اين خبر را اعلام كرده ام، بيكار نبوده ام. چيزي كه نوشته ام نمي دانم تا چه اندازه جزو ادبيات دفاع مقدس به شمار آيد، اما فعلا نگران ناشران هستم كه از سوددهي افتاده اند.
وي درباره تعطيلي جوايز ادبي كه اخبارش طي روزهاي پيش منتشر شده، اظهار داشت: من بيش تر از اينكه نگران تعطيلي جوايز ادبي باشم، نگران تعطيلي انتشاراتي ها هستم.
چون اين  روز ها انتشاراتي ها از سوددهي افتاده اند و تعطيلي جوايز هم به نوعي به اين مسئله باز مي گردد.
نويسنده كليدر با بيان اين كه اگر وضعيت نشر اين گونه به پيش برود، مطمئنا بسياري از ناشران ورشكست خواهند شد، اضافه كرد: من فكر مي كنم نبود ناشر و نااميد شدن ناشر، اثرات منفي اش خيلي بيش تر از لغو جوايز ادبي است، زيرا نويسنده براي جايزه گرفتن نمي نويسد، بلكه او مي خواهد اثرش را به چاپ برساند.
محمود دولت آبادي -رمان  نويس- هرگونه اطلاعات بيش تر را درباره كارهاي جديدش از جمله اثري كه درباره جنگ نوشته، به آينده موكول كرد.

اخبار كوتاه
نمايشگاهي از 100 تابلو در تهران
در آستانه برپايي نمايشگاهي از عكس هاي جمشيد بايرامي در مجلس شوراي اسلامي، وي از برگزاري نمايشگاهي خياباني با همين موضوع خبر داد.
بايرامي توضيح داد: با همكاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نمايشگاهي خياباني با موضوع نيايش برگزار خواهم كرد و حدود 100 تابلو در ابعاد بزرگ را در فضاي باز به نمايش خواهم گذاشت.
نيايش عنوان نمايشگاه عكس جمشيد بايرامي  است كه از نهم تا دوازدهم مهرماه در مجلس شوراي اسلامي به نمايش گذاشته مي شود.
اين نمايشگاه شامل 40 قطعه عكس رنگي در ابعاد 100 در 70 و با موضوع نيايش مسلمانان است.
جمشيد بايرامي گفت: اين عكس ها مجموعه آثار من در زمينه نيايش و با عناوين حج، آفتاب ري، قم، نماز و نيايش مسلمانان است كه به پيشنهاد نمايندگان مجلس در مجلس شوراي اسلامي به نمايش گذاشته مي شود.
گزارش همايش هاي علمي
برنامه همايش علمي در 26 قسمت 30 دقيقه اي براي پخش از شبكه چهار ساخته مي شود.
اين برنامه همايش ها، كنفرانس ها و كنگره هاي علمي را در كليه مقولات علمي چون كشاورزي، فني، مهندسي، پزشكي و علوم پايه پوشش مي دهد.

حراج نقاشي هاي هيتلر
حراج جفري در خانه اي زيبا در شهر لوستيوتيل در كرنوال برگزار شد و 21 نقاشي آبرنگ كه توسط آدولف هيتلر كشيده شده بودند، 118 ميليون پوند فروخته شدند.
تعداد زيادي از افراد از ژاپن، روسيه، نيوزلند و آفريقاي جنوبي تلاش مي كردند تا اين آثار را بخرند.
اين نقاشي ها توسط يك زن سالمند بلژيكي كشف شده اند. او آن ها را در يك چمدان قديمي در انبار زير شيرواني پيدا كرده بود.

بازخواني قصص تفسير سورآبادي
برنامه راديويي روايت شب از امروز به مدت دو هفته تفسير سورآبادي از قصص قرآن را بازخواني مي كند.
اين تفسير متعلق به قرن پنجم هجري است كه در سال 471 قمري توسط ابوبكر عتيق نيشابوري معروف به سورآبادي تاليف شده است.
وي با زباني ساده و شيوا قصص و حكايات قرآني را روايت كرده است.

برگزاري جشنواره رحمت العالمين
نخستين جشنواره رحمت العالمين امروز با نمايش آثار تجسمي از هفت كشور در فرهنگسراي ملل افتتاح مي شود.
اين جشنواره به انگيزه انتشار كاريكاتورهاي دانماركي و اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم برگزار مي شود. ايجاد نوعي انس و الفت ميان كشورهاي اسلامي از اهداف آن است.

انتشار پس پرده هولوكاست
پس پرده هولوكاست كتابي در رد ماجراي مورد ادعاي صهيونيست ها مبني بر كشتار يهوديان، به كوشش محمدتقي تقي پور روانه پيشخوان شده است.
پس پرده هولوكاست درباره  افسانه كشتار يهوديان و جعل تاريخي آن است. درباره اين موضوع مطالب بسياري مي  توان نوشت؛ همان  طور كه دستگاه تبليغاتي صهيونيست  ها نيز در تائيد اين ادعا كتاب  ها و مقالات بسياري نوشته  اند.
اين كتاب معتقد است محافل صهيونيستي مسلط بر نظام هاي سياسي و اداري غرب، هرگونه سوال و ترديد در اصل ادعايي خود را برنمي  تابند اما واقعيت براي هميشه پنهان نمانده و نخواهد ماند.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |