شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۷ - Sep 30, 2006
جمعيت سالمندان ايران به بيش از
چهار و نيم ميليون نفر رسيد
گروه اجتماعي- براساس نمودار جمعيت سالمندي بخش جمعيت دپارتمان امور اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل كه در سال 2006 منتشر شده، 4 ميليون و 562 هزار نفر از جمعيت ايران را سالمندان بالاي 60 سال تشكيل مي دهند كه 6 درصد از كل جمعيت كشور را رقم مي زنند.
به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل در ايران، در اين نمودار آمده است: تا سال 2050 جمعيت سالمندان ايران به تعداد 26ميليون و 393 هزار نفر خواهد رسيد كه در آن زمان سالمندان 26 درصد كل جمعيت كشور را تشكيل خواهند داد. اميد به زندگي براي مردان و زنان ايراني بعد از 60 سالگي طي سال هاي 2005 تا 2010 به ترتيب 17 و 18 سال در اين نمودار قيد شده است.
شايان ذكر است سازمان ملل در سال 2006 تعداد كل سالمندان جهان را 687 ميليون و 923 هزار نفر عنوان كرده است كه اين تعداد در سال 2050 به رقم 1 ميليارد و 968 ميليون و 153 هزار نفر خواهد رسيد.

مراسم تجليل از عزت الله انتظامي در پاريس برگزار شد
ايسنا : عزت الله انتظامي در مراسم تجليلش در مقر سازمان يونسكو گفت: من از مردم كشورم نيرو گرفتم و دستشان را مي بوسم و اين بزرگداشت درواقع تقدير از هويت و فرهنگ ايران زمين است و من آن را به جوانان تقديم مي كنم.
مراسم تجليل از عزت الله انتظامي - آقاي بازيگر ايران-همزمان با هفته فرهنگ هاي خارجي و به همت رايزني ايراني در فرانسه روز گذشته در مقر دايمي سازمان يونسكو در پاريس برپا  شد.
پيش از مراسم بزرگداشت و تجليل از عزت الله انتظامي در روز 27 سپتامبر (پنج مهر ماه) مراسم افتتاح نمايشگاه عكس ها، پوسترها و وسايل شخصي انتظامي توسط وي در محل خانه فرهنگ ايران برپا شده بود. در اين نمايشگاه پوسترهاي فيلم هايي كه انتظامي در آنها نقش آفريني كرده است به همراه آرشيو  عكس هاي شخصي وي و همچنين لوح تقدير فيلم گاو به نمايش درآمد. در اين مراسم كه نويسندگان و سينماگران فرانسوي و ايراني هاي مقيم فرانسه در مراسم اهداي يادبود حضور داشتند، علي آهني سفير جمهوري اسلامي در فرانسه در اين مراسم ويژگي بارز انتظامي را مردمي بودن وي دانست و با اشاره به تلاشهاي ايشان براي كمك به زلزله زدگان بم تأكيد كرد: ياد انتظامي همواره براي ما زنده و پايدار خواهد بود.
گلمكاني سردبير ماهنامه فيلم نيز در اين مراسم گفت: انتظامي در فيلمهايش، نقشهايش را بازي نمي كند بلكه زندگي مي كند و شيوه اصلي بازيگري انتظامي، سبك زندگي است.
گلمكاني معتقد است: انتظامي يكي از شمايل هاي تاريخ سينما، تئاتر و فرهنگ ايران است. همچنين لوح تقدير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به انتظامي تقديم شد. در اين مراسم فيلم ستاره ها به كارگرداني فريدون جيراني و تهيه كنندگي حميد اعتباريان كه آ خرين كار سينمايي انتظامي محسوب مي شود، نيز به نمايش درآمد. همچنين در ابتداي اين مراسم فيلم مستندي از زندگي انتظامي پخش شد.
در آخرين روز از اين برنامه كه مصادف با 29 سپتامبر است فيلم هاي گاو، ناصرالدين شاه آكتور سينما و گاو خوني در سه سانس متوالي در سالن نمايش فيلم يونسكو به نمايش درمي آ مدند.
بنا بر اين گزارش، هر ساله در كشور فرانسه و در شهر پاريس، رايزني هاي فرهنگي كشورهاي مختلف در آخرين هفته ماه سپتامبر برنامه اي را با عنوان هفته فرهنگ هاي خارجي برگزار مي كنند.
در اين هفته هر كشور يكي از مهم ترين مشاهير شخصيت هاي فرهنگي - هنري خود را محور برنامه قرار مي دهد كه در برنامه امسال هفته فرهنگ هاي خارجي، رايزني ايران در فرانسه، از عزت الله انتظامي هنرمند برجسته سينماي ايران دعوت كرده بود تا طي مراسم و برنامه هاي مختلف و متنوع از وي تجليل به عمل آورد.

به مناسبت روز جهاني ناشنوايان اعلام شد:
تست شنوايي تمام نوزادان در 72 ساعت اول تولد
000939.jpg
گروه اجتماعي - در كشور بيش از 465 هزار نفر به نوعي دچار كم شنوايي و يا ناشنوايي هستند كه از اين تعداد بيش از 130 هزار نفر شناسايي شده و 67هزار و 251 نفر تحت پوشش خدمات سازمان بهزيستي قرار دارند. در ميزگردي كه با حضور كارشناسان و مسؤولان مربوطه به مناسبت روز جهاني ناشنوايان (8 مهر ماه) در محل خبرگزاري دانشجويان ايران ،برگزار شد كاظم نظم ده معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي با اعلام اين مطب افزود : 2/4 درصد جمعيت هر كشوري را معلولان تشكيل مي دهند كه بر اين اساس پيش بيني مي شود در كشور حدود 2 ميليون و 800 هزار معلول وجود داشته باشد و از اين تعداد حدود يك ميليون شناسايي شده و 500 هزار نفر تحت پوشش قرار دارند.
فرشاد رضواني، اورولوژيست و كارشناس ارشد مديريت توانبخشي و مدير گروه شنوايي سنجي و گفتار درماني سازمان بهزيستي نيز با بيان اين كه طرح غربالگري در ايران در مراحل آزمايشي قرار دارد، گفت: طرح غربالگري در سال 79 در ايران از سوي سازمان بهزيستي به صورت آزمايشي اجرا شد؛ ولي در طول اين مدت به دليل نبود تجهيزات لازم به صورت پراكنده بود كه در سال جاري با توجه به خريد دستگاههاي مورد نياز و تربيت كارشناسان متخصص از آبان ماه در كليه استانهاي كشور اجرا مي شود. وي تصريح كرد: بر اساس اين طرح كليه نوزادان در بيمارستانها در 72 ساعت اول تولد مورد آزمون شنوايي سنجي قرار مي گيرند.
نظم ده معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي نيز در اين خصوص اظهار كرد: شنوايي سنجان در مراكز به افراد ناشنوا و كم شنوا خدمات مي دادند كه با توجه به اهميت مساله پيشگيري مقرر شد اين كارشناسان در بيمارستانها مستقر شدند تا به محض زايمان، نوزاد را مورد تست شنوايي سنجي قرار دهند.
نظم ده يادآور شد: اين طرح با حداقل هزينه ها و استفاده از نيروهاي در اختيار اجرا خواهد شد و در روستاها نيز به دليل اجراي اين طرح با توجه به گران بودن تجهيزات از سيستم ارجاع استفاده مي شود.
سعيد ملايري، مدرس دانشگاه و كارشناس ارشد شنوايي سنجي نيز با تاكيد بر سود ده بودن غربالگري ناشنوايان اظهار كرد: بر اساس آمارها اگر از هر 100 هزار نفر 275 نفر ناشنوا وجود داشته باشد، برآورد مي شود هزينه غربالگري كمتر از 100 هزار دلار نياز دارند و به تعبير ديگر به ازاي هر كودك كمتر از 33 دلار نياز است.

كمبود فرآورده هاي خوني در تهران
شهروندان اهداي خون را در ماه مبارك رمضان ادامه دهند
000936.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: به طور متوسط 25 درصد از كل خون اهدايي كشور صرف بيماران تالاسمي، هموفيلي و سرطاني و 30 درصد نيز صرف مجروحان تصادفات مي شود و در حال حاضر انتقال خون استان تهران با كمبود پلاكت مواجه است.
با فرارسيدن ماه مبارك رمضان، كاهش مراجعه داوطلبان اهداي خون و محدوديت زماني نگهداري پلاكت استان تهران با كمبود اين فرآورده خوني مواجه شده است. از آنجا كه مدت زمان نگهداري و سلامت پلاكت خون، 3 تا 5 روز است لذا بايد اهداكنندگان با اهداي مستمر، خون تازه در اختيار نيازمندان قرار د هند.
منشدي، رئيس روابط عمومي سازمان انتقال خون گفت: در ماه مبارك رمضان پايگاه  هاي ثابت و سيار افزون بر ساعات رسمي پس از افطار تا پايان شب نيز آماده پاسخگويي به داوطلبان هستند و بهترين زمان براي اهداي خون در اين ماه، اوايل صبح تا ساعت 11 و يا بعد از افطار است.
وي افزود: طبق فتواي برخي از مراجع عظام اهداي خون چون با نيت نجات جان انسانهاست جزو واجبات كفايي است و سبب ابطال روزه نمي شود.
منشدي گفت: هر فرد بزرگسال بين 7/4 تا 5 ليتر خون در بدن دارد و تعداد دفعات اهداي خون در سال 4 بار براي مردان و 3 بار براي زنان توصيه مي شود. از هر فرد بزرگ سال در هر نوبت اهدا 450 سي سي كه 10 درصد حجم خون فرد مي باشد خون گرفته مي شود كه هر واحد خوني جان 3 بيمار را از مرگ حتمي نجات مي دهد. وي در خصوص وضعيت موجود در كشور گفت: به ازاي هر صد نفر ايراني فقط دو نفر در سال خون اهدا مي كند كه اين آمار در كشورهاي توسعه يافته صنعتي 4 نفر است.
پايگاههاي اهداي خون
در ايام ماه مبارك رمضان به جز 12 مركز ثابت اهداي خون،  پايگاههاي انتقال خون واقع در حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع)، حرم امام زاده صالح (ع)، هيأت رزمندگان غرب و شرق، هيأت بيت الرقيه، نمايشگاه قرآن مصلي، مهديه امام حسن مجتبي (ع)، مهديه تهران،  مسجد ارك،  مسجد ابوذر پذيراي حضور اهداءكنندگان خون مي  باشند.
وزير بهداشت:
برخي وظايف وزارت رفاه
ارتباطي به وزارت بهداشت ندارد
گروه اجتماعي- وزير بهداشت اعلام كرد: برخي وظايف وزارت رفاه، سنخيتي با مسووليت ژها و وظايف وزارت بهداشت ندارد. كامران باقري لنكراني, وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تهران، گفت: در خصوص ادغام وزارت بهداشت و رفاه نظر خاصي ندارم؛ ولي بايد وظايف وزارت رفاه كاملاً تفكيك شود. وي افزود: برخي وظايف وزارت رفاه به وظايف وزارت بهداشت نزديك است و اين وزارتخانه مشكلي براي انجام وظايف آن ندارد. به گفته لنكراني، مباحثي مثل بيمه ژها و درمان  ژمستقيم، كاملاً مربوط به وزارت بهداشت است و ما مي ژتوانيم اين وظايف را انجام دهيم.
وي يادآور شد: برخي وظايف مثل صندوق بازنشستگي و صندوق ژهاي تامين اجتماعي هيچ ارتباط منطقي با وظايف وزارت بهداشت ندارند.

تاكيد ايران بر ضرورت استقرار كامل
نظام جامع حقوق مالكيت معنوي
گروه اجتماعي - معاون قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد واملاك كشور كه به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در اجلاس سازمان جهاني مالكيت معنوي(وايپو) در ژنو شركت كرده است، گفت: با توجه به اهميت روز افزون حمايت از حقوق مالكيت معنوي در يك اقتصاد دانايي محور و دانش بنيان، جمهوري اسلامي ايران در برنامه ريزي هاي كلان خود بر استقرار كامل نظام جامع حقوق مالكيت معنوي و پيش بيني ساختارهاي اجرايي -حقوقي متناسب تاكيد دارد.
حسينعلي اميري كه در چهل و دومين مجمع عمومي سازمان جهاني مالكيت معنوي و در جمع مقامات و نمايندگان بيش از 150 كشور جهان سخنراني
مي كرد، به اقدامات انجام شده ايران در زمينه ارتقاي حقوق مالكيت معنوي و زمينه هاي مرتبط با آن در جمهوري اسلامي در يك سال گذشته اشاره كرد و گفت: " برپايي تعدادي همايش ملي و بين المللي با همكاري WIPO (وايپو) ، تشكيل كارگاه هاي آموزشي با كمك مراكز علمي براي موسسات و شركت هاي داخلي و برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي از جمله اقدامات مهمي هستند كه در سطح ملي به منظور اشاعه حقوق مالكيت معنوي در كشور و گسترش دانش تخصصي در اين زمينه صورت گرفته اند ."
اميري ادامه داد:" با نهايي شدن قانون جديد حمايت از مالكيت صنعتي در زمينه اختراعات ، طرح هاي صنعتي و علايم و نام هاي تجارتي در كميسيون هاي تخصصي مجلس ، تصويب آن مي تواند ساختار حقوقي اجرايي مناسبي را در قياس با قانون فعلي براي حمايت از خلاقيت ها، نوآوري ها و تضمين حقوق صاحبان آنها منطبق با استانداردهاي بين المللي پذيرفته شده فراهم آورد كه بر مبناي معاهداتي چون كنوانسيون پاريس براي حمايت از مالكيت صنعتي يا موافقتنامه مادريد در مورد ثبت بين المللي علايم كه جمهوري اسلامي ايران به آنها ملحق شده و ساير معاهداتي كه الحاق به آنها در دستور كار دولت قرار دارند ، امكان تسري حمايت ها و تضمين ها در سطح بين المللي نيز فراهم خواهد آمد."
اميري در پايان از كمك هاي موثر وايپو در راه ارتقاي حقوق مالكيت معنوي در ايران تقدير و اظهار اميدواري كرد كه اين اجلاس بتواند رهنمودها و چارچوب هاي حقوقي- اجرايي موثري را براي هدايت و پيشبرد فعاليت هاي گوناگون اين سازمان ارائه كند.
سازمان جهاني مالكيت معنوي (وايپو) در سال 1970 تاسيس شد و مقر آن در شهر ژنو سوئيس است. اين سازمان در حال حاضر حدود 180 عضو دارد و يكي از نهادهاي تخصصي سازمان ملل متحد به شمار مي رود.

مهاجران موجب رشد آسيبهاي اجتماعي شده اند
فارس: رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: حضور مهاجران خارجي رشد بيشتر آسيبهاي اجتماعي در ايران را سبب شده است و بسياري از فرزندان اين مهاجران بدون اينكه حتي شناسنامه داشته باشند قاچاقچي مي شوند بنابراين وزارت كشور بايد براي ساماندهي اين افراد اقدامات جديتري انجام دهد.
ابوالحسن فقيه افزود: بسياري از مهاجران خارجي كه بيشتر آنها افغاني و پاكستاني هستند هيچ هويت مشخصي ندارند، بسياري از آنها در حاشيه شهرها زندگي مي كنند و در ميان اين افراد تعداد كساني كه تكدي مي كنند يا به قاچاق مي پردازند، قابل توجه است.
وي گفت: نقش مهم مهاجران خارجي در دو آسيب اجتماعي تكدي و اعتياد غير قابل كتمان است و بايد در اين موارد اقدامات پررنگتري از سوي وزارت كشور انجام شود، سازمان بهزيستي نيز آماده است كه در اين زمينه همكاري كند و اگر بخشي از كار را به بهزيستي بسپارند ما انجام مي دهيم.

برنامه هاي نيروي انتظامي در هفته ناجا تشريح شد
خدمات صدور گذرنامه و مشاوره رايگان
000933.jpg
گروه اجتماعي - دبير ستاد گراميداشت هفته نيروي انتظامي با اعلام خبر برگزاري 38 ويژه برنامه در اين هفته خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه در تهران و همه استان ها، افتتاح طرح هاي عمراني، برگزاري همايش و نشست، ارتباط مستقيم مردم با مسوولان، محفل انس با قرآن، نمايشگاه خودرو پليس، غبار روبي گلزار شهدا ، تجديد ميثاق با امام(ره) و ... از برنامه هايي است كه در اين هفته تدارك ديده شده است.
سردار بتولي ، با اعلام اين كه هفته ناجا امسال از 11 تا 17 مهر ماه برگزار مي شود اظهار داشت: شعار امسال هفته ناجا پليس امين ، جامعه ايماني و امنيت پايدار است .
دبير ستاد گراميداشت هفته نيروي انتظامي در باره نامگذاري روزهاي هفته ناجا گفت : روز اول ( سه شنبه 11 مهر ماه ) روز پليس ، انضباط اجتماعي و قانونمداري ، روز دوم ( چهارشنبه 12 مهر ماه ) روز پليس ، حقوق شهروندي و اخلاق اجتماعي ، روز سوم ( پنجشنبه 13 مهر ماه ) روز پليس ، ايثار و فداكاري ، روز چهارم
( جمعه 14 مهر ماه ) روز پليس ، ولايت و معنويت ، روز پنجم ( شنبه 15 مهر ماه ) روز پليس ، جوانان و مشاركت اجتماعي ، روز ششم
( يكشنبه 16 مهر ماه ) روز پليس ، زن و خانواده و روز هفتم ( دوشنبه 17 مهر ماه ) روز پليس ، اخلاق محمّدي و كرامت حسني نامگذاري شده است .
بتولي با اشاره به نمايشگاه هشتم پليس گفت : اين نمايشگاه از 11 تا 17 مهر ماه در سه محور مواد مخدر ، امنيت اجتماعي و اخلاقي و بررسي معضلات و آسيب پذيري  هاي اجتماعي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب برگزار مي شود . نمايشگاه  هايي همانند اين نمايشگاه نيز در مراكز استان  ها برگزار خواهد شد .
بتولي گفت : نمايشگاه پليس ، ساعت 16:30 دهم مهر ، كار خود را آغاز مي كند و شهروندان از روز 11 تا 17 مهر ماه هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند .
وي به برگزاري نمايشگاه امنيت اجتماعي و اخلاقي با رويكرد قرآني اشاره كرد و افزود : اين نمايشگاه در كنار نمايشگاه قرآن از 11 تا 17 مهر ماه در مصلاي بزرگ تهران برگزار مي شود.
وي اظهار داشت : يكي ديگر از نمايشگاه  هاي هفته ناجا ، نمايشگاه راهنمايي و رانندگي است كه در شهرك آزمايش برگزار مي شود و عملكرد پليس راهور را براي بازديد كنندگان به نمايش مي گذارد . ارائه خدمات راهنمايي و رانندگي ، برگزاري برنامه  هاي شاد و سرگرم كننده، آموزش مقررات راهنمايي و رانندگي و برپايي شهرك ترافيك از برنامه  هاي اين نمايشگاه است .
بتولي از برگزاري نمايشگاه خودرو پليس در دل اين نمايشگاه خبر داد و اعلام كرد: شهروندان مي توانند از خودرو  هاي قديمي و جديدي كه تا كنون از سوي پليس به كار گرفته شده است بازديد كنند .
به گفته سردار بتولي، نمايشگاه تخصصي وظيفه عمومي  درباره مسائل مرتبط با خدمت سربازي در ميدان سپاه برگزار مي شود و نمايشگاه پليس پيشگيري كه در محور  هاي مواد مخدر و
نا امني  هاي احتمالي در پايانه  هاي مسافرتي، در فرودگاه مهرآباد و راه آهن تهران برگزار مي شود خدمات صدور گذرنامه و مشاوره رايگان را نيز دربر دارد.

با مردم
براي حفظ جان دانش آموزان
در شهرك قدس (غرب)، پونك باختري، تقاطع گل آرا خودروهايي كه با سرعت از اتوبان يادگار امام وارد پونك باختري مي شوند، جان دانش آموزان را به خطر مي اندازند. وقتي براي تسريع در رفت و آمد خودروها گشايش ايجاد مي شود، بايد براي حفظ جان شهروندان هم چاره انديشي شود، چون هدف نهايي، خدمت به شهروندان است. يك سال اخير نيز حوادث رانندگي ناگواري در اين گذرگاه رخ داده است.
آقاي حقاني تهران

شهريه مدارس غيرانتفاعي
شهريه هاي دريافتي توسط مدارس غيرانتفاعي در تهران ظاهرا تابع ضوابط مشخصي نيست و شهريه هاي ميليوني كه در تعدادي از اين مدارس رواج يافته، الگوي نامناسبي براي افزايش هزينه هاي تحصيلي در نظام آموزش و پرورش مي باشد. وزارت آموزش و پرورش براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي بايد ارقام مربوط به شهريه مدارس غيرانتفاعي را طي جدولي اعلام كند و با متخلفان نيز برخورد قانوني شود.
خانم جنتي تهران

و كارت هاي منزلت...
كارت هاي منزلت كه در اختيار بازنشستگان قرار گرفته است، از سوي اتوبوس هايي كه توسط تعاوني هاي خصوصي در شبكه اتوبوسراني تهران به كار افتاده به رسميت شناخته نمي شود. در حالي كه در بسياري از كشورها براي افراد 60 سال به بالا، بسياري از اين خدمات رايگان است.
آقاي احمدي تهران

اتوبوس براي تجريش به پونك
از پونك به ميدان تجريش، خط و ايستگاه اتوبوسراني وجود ندارد. اين كمبود هزينه هاي سنگيني را بر ساكنان پونك به ويژه خانواده هاي كم درآمد وارد مي كند.
خانم رضايي تهران

مراكز تعمير را به مردم اعلام كنيد
با توجه به نقص فني خودرو پژو 405 كه تاكنون خسارات قابل توجهي نيز به بار آورده است، پيشنهاد مي كنم شركت ايران خودرو به صورت مشخص و از طريق وسايل ارتباط جمعي به خصوص صدا و سيما، نشاني دقيق واحدهايي كه بايد كار برطرف ساختن عيب خودروهاي معيوب را انجام دهند به اطلاع مردم برساند و اگر از يك خودرو علي رغم مراجعه به اين مراكز رفع عيب نشد، خسارات وارده به صاحب خودرو- مثل همه جاي دنيا- پرداخت گردد.
اين عادلانه ترين روش براي جبران خسارات مالي و جاني است كه به دليل عيب يك نوع خودرو، به بار آمده است.
آقاي وفايي تهران

در شهرستانها هم اجرا شود
مقررات مربوط به اختصاص صندلي جلو خودروهاي سواري مسافركش به يك نفر يا همان تك سرنشين، در تهران اجرا شد و نتايج خوبي هم داشته است. بهتر است اين مقررات، در ديگر شهرهاي كشور نيز به اجرا درآيد.
آقاي قمصري كاشان

شرط موفقيت گردشگري
@ موفقيت صنعت گردشگري در ايران تا حد زيادي نيازمند توجه و حفظ ميراث هاي فرهنگي و جاذبه هاي طبيعي كشور است كه متاسفانه در هر دو مورد با مشكلات عديده روبه رو هستيم. به هر حال اگر روزي مكان هاي طبيعي بكر و ميراث هاي فرهنگي ارزشمند را در اختيار نداشته باشيم، قادر به سرمايه گذاري در صنعت گردشگري نخواهيم بود.
تهمينه الف تهران

به قرارداد عمل نشد
۴ سال پيش در قراردادي كه ميان سازمان نظام پزشكي و يكي از شركت هاي ليزينگ خودرو منعقد شد، مقرر گرديد، آن شركت در ازاي دريافت اسناد مالي طبق ضوابط، به پزشكان طرف قرارداد، خودرو واگذار كند. اما تاكنون به تعهدات خود عمل نكرده است.
نام محفوظ
همشهري: نام پيام دهنده در همشهري موجود است.
كانال 5 دريافت نمي شود
در شمشك، كانال 5 سيماي جمهوري اسلامي ايران قابل رؤيت نيست. تقاضا داريم در صورت امكان اين مشكل برطرف شود.
آقاي كاوه تهران
طبق مقررات اقدام كنيد
دخترم در دانشگاه آزاد ميبد تحصيل مي كند. با توجه به اين كه دو دختر ديگرم در دانشگاه آزاد شهرهاي ورامين و گرمسار سرگرم تحصيل مي باشند، طبق ماده 3 آيين نامه انتقالات خواستار انتقال فرزندم از ميبد به دانشگاه آزاد ساوه هستم.
آقاي كريمي تهران
دفاع از ارتقاء تحصيلي
افزايش تعداد فارغ التحصيلان جوياي كار در كشور قدري مايه نگراني شده است، اما بر اين باورم كه نقطه قوت آن باسواد بودن بخش عظيمي از جمعيت كشور است كه بايد براي فارغ التحصيلان شغل مناسب و درخور هم ايجاد نمود. ولي براي ارتقاء تحصيلي جوانان بايد اهرم هاي تشويقي گوناگون به كار گرفته شود.
آقاي احمدي تهران
تقاضاي باغداران
سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران اعلام كرده بود كه به باغداران بالاي 10 هكتار باغ، در صورت ارائه معرفي نامه از وزارت جهاد كشاورزي و تاييد كارشناس 20 تن كمپوست (نوعي كود) تحويل مي شود. اما پس از انجام مراحل اعلام شده تنها 5 تن كمپوست به من تحويل دادند. اميد است براي حمايت از باغداران و حفظ باغهاي موجود در مقابل شبكه هاي دلالي زمين، اقدامات جدي تري انجام شود.
آقاي صمديان كن

برق، گران تر از سالهاي پيش
علي رغم توضيحاتي كه سازمان برق در همشهري اعلام داشته، بايد اشاره كنم كه تعرفه بهاي برق در تابستان امسال در مقايسه با تابستان هاي گذشته بسيار بالا بود و سؤال اين است كه آيا هيچ قانوني براي افزايش وجود ندارد؟
ناصر اعلم تهران
آزادراه ساوه را آسفالت كنيد
آزادراه ساوه فاقد آسفالت مي باشد. اميدواريم دستگاههاي مسئول، در اين مورد اقدام كنند.
آقاي اماني ساوه
مشكلات گودبرداري نيمه كاره
در خيابان شهيد توتونچي واقع در خيابان سهروردي- بالاتر از چهارراه خرمشهر- براي يك كار ساختماني از مدتها پيش گودبرداري شده و سپس به حال خود رها گرديده است. دست اندركار بنا، علاوه بر تصرف كامل پياده رو، بخشي از سواره رو را نيز اشغال كرده است. اميد است، شهرداري منطقه براي رفع اين مزاحمت اقدام كند.
آقاي بيك زاده تهران

پاسخ مسئولان
آدرس دقيق اعلام شود
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 20/6/85 تحت عنوان تاريكي در بزرگراه ، به آگاهي شهروندان محترم مي رساند كه با توجه به طولاني بودن بزرگراه شهيد بابايي، جهت رسيدگي به موضوع عنوان شده، آدرس دقيق محدوده مورد نظر نياز مي باشد، لذا خواهشمند است مراتب را به واحد ارتباط مردمي (شماره تلفن 88842363) اعلام تا پيگيري و اقدام لازم به عمل آيد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |