شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۷ - Sep 30, 2006
در دادسراي شهريار فاش شد
نقشه شيطاني زن جوان براي سرقت از 10 پسر
زن سارق پس از آنكه با حيله وارد خانه مي شد با بستن دست و پاي پسران جوان اقدام به سرقت مي كرد
000969.jpg
گروه   حوادث- زني كه پس از آشنايي با پسران جوان به شيوه عجيبي از  آنها اخاذي  مي كرد، پس از دستگيري نزد عليزاده بازپرس شعبه 5 دادسراي شهرري به 10 فقره سرقت مشابه اعتراف كرد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه عصر دوشنبه گذشته ساكنان يك واحد مسكوني در شهرري ، متوجه فريادهاي پسر همسايه شان كه از داخل خانه به گوش مي رسيد، شدند. همسايه ها هنگامي كه با در بسته خانه مواجه شدند از راه ديوار به داخل خانه رفتند و در كمال ناباوري پسر خانواده را كه با طناب به صندلي بسته شده بود ديدند ، در روي بدن او آثاري از ضرب و شتم و شكنجه ديده مي شد، با نجات پسر جوان، موضوع به پليس اطلاع داده شد و بازجويي از وي آغاز شد.
مهدي در نخستين اظهاراتش به پليس گفت: نزديك ظهردر مسير سه راه ورامين، زن جواني را سوار موتور سيكلتم كردم تا به مقصدش در دولت آباد برسانم. در طول مسير زن جوان خود را شهناز معرفي كرد، و پس از مدتي با من طرح دوستي ريخت. وي كه مدعي بود دريك شركت خصوصي كار مي كند به من پيشنهاد كرد تا براي پيدا كردن كار به نزد او بروم ، قرار شد براي گفتگو در اين باره به خانه ما برويم.
پسرجوان ادامه داد: دقايقي از حضور شهناز در خانه ما نگذشته بود كه ناگهان شهناز با چاقويي كه پشت سرم گذاشته بود، مرا تهديد به مرگ كرد.سپس از من خواست تا بر روي صندلي بنشينم. سپس طنابي را از كيفش خارج كرد و مرا به صندلي بست و به سرعت شروع به گشتن خانه ام كرد و به اين ترتيب پولهاي موجود در خانه را سرقت برد و بعد مرا به همان صورت رها كرده و متواري شد.
ماموران با شنيدن اظهارات پسر جوان تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند. آنها در بررسي هاي خود متوجه شكايت هاي مشابهي در اداره آگاهي شدند و از آنجايي كه احتمال مي دادند همه سرقت ها توسط يك زن صورت گرفته باشد اقدام به چهره نگاري وي كردند. آنها در مرحله بعد تمامي محلهايي را كه احتمال مي دادند زن جوان در آنجا تردد داشته باشد را تحت كنترل خود قرار دادند ،تا اينكه ماموران در كمتر از 24 ساعت اين زن را در يكي از ميدان هاي شهرري شناسايي و دستگير كردند.
اين زن 30 ساله صبح ديروز هنگامي كه مقابل عليزاده-بازپرس شعبه 5 دادسراي شهرري- قرار گرفت به سرقت از پسر جوان و 10 فقره سرقت مشابه ديگر اعتراف كرد و در اظهاراتش گفت: حدود دو ماه قبل همسرم به دليل بيماري جان باخت. من كه صاحب دو فرزند بودم براي گذراندن زندگي ام به چندين شركت مراجعه كردم اما نتوانستم كاري به دست آورم. يك روز با مردي آشنا شدم كه يك سارق حرفه اي بود. وي وقتي متوجه مشكلاتم شد به من پيشنهاد سرقت داد و خودش هم شگرد آن را به من ياد داد. بر پايه اين گزارش، بازپرس شعبه 5 دادسراي شهرري پس از بازجويي از شهناز وي را با قرار بازداشت روانه زندان كرد.

گروگانگيري خونين مو طلايي ها در دبيرستاني در كلرادو
000972.jpg
گروه حوادث - حامد فرحبخش: مرد بي خانمان، در جريان گروگانگيري دختران مو طلايي در دبيرستاني در كلرادو، هنگامي كه دريافت گروه ضربت وارد محوطه مخفيگاه او شده، يكي از گروگانها را كشت و سپس خودكشي كرد.
قبل از ظهر چهارشنبه گذشته ،با گزارش گروگانگيري در دبيرستان (پلات كَنيون ) كلرادوي آمريكا ، اين منطقه بار ديگر در مركز اخبار حوادث آمريكا قرار گرفت ، در مدت كوتاهي دهها خبرنگار و عكاس خبرگزاريها و روزنامه هاي مشهور به سرعت خود را به منطقه رساندند. با حضور نيروهاي ضربت پليس ، ظرف مدت چند دقيقه دبيرستان به محاصره ماموران درآمد و در حالي كه مرد گروگانگير كه سن وي بين 35 تا 50 سال تخمين زده مي شد، 6 دختر دانش آموز را به گروگان گرفته و با خود به كلاسي در طبقه دوم ساختمان دبيرستان برده بود مسئولان پليس اقدام به تخليه مدرسه از دانش آموزان كردند .
در نخستين بررسي هاي پليسي مشخص شد كه مرد گروگانگير كه مسلح به دو اسلحه رولور و يك اسلحه نيمه  اتوماتيك بود وارد مدرسه شده و پس از آنكه 6 دانش آموز دختر موطلايي را از ديگران جدا كرده آنها را با خود به داخل يك كلاس برده و تهديد كرده است كه اگر پليس به اين كلاس نزديك شود ،بمبي را كه در كوله پشتي خود دارد منفجر مي كند . پليس قصد شروع مذاكره با گروگانگير را داشت كه وي ساعاتي بعد 4گروگان خود را آزاد كرد و تنها دو دختر دانش آموز را نزد خود نگه داشت.
در حالي كه انگيزه گروگانگير از نگه داشتن دو دختر ديگر مشخص نبود وي تا ساعت چهار بعد از ظهر كه پليس با وي ارتباط برقرار كرد، به تماسهاي پليس هيچ پاسخي نداد ، وي در اين تماس با تهديد فرمانده عمليات گفت كه اگر مي خواهند دو دختر گروگان زنده بمانند بايد هر چه زودتر منطقه را ترك كنند.
ساعاتي بعد در حالي كه ماموران دريافته بودند كه مرد گروگانگير به هيچ وجه حاضر به آزادي گروگانها نيست ، نيروهاي آزاد سازي گروگان وارد عمل شده و در يك عمليات ضربتي تلاش كردند تا وارد كلاس درسي كه گروگانها در آنجا قرار داشتند بشوند، اما در همان هنگام صداي شليك دو گلوله به گوش رسيد، لحظاتي بعد ماموران پليس وارد كلاس شدند و با جسد غرق خون گروگانگير و يكي از دو گروگان كه از پشت سر هدف قرار گرفته بود روبرو شدند.
قاتل موطلايي ها
با پيدا شدن جسد مرد گروگانگير و آزادي دومين دختر گروگان، تحقيقات درباره اين گروگانگيري آغاز شد، در نخستين بررسي ها مشخص شد كه گروگانها به طور اتفاقي به گروگان گرفته نشده اند بلكه همگي آنها موطلايي بوده اند و مرد مسلح بعد از آزاد نمودن 4 دانش آموز، دو دانش آموز ديگر را مورد آزار و اذيت قرار داده است. بررسي ها درباره سوابق اين متهم نيز نشان داد كه وي دوان موريسون نام داشته و چند سابقه كوچك در زمينه مواد مخدر و سرقت دارد.
فرد وگنر رئيس پليس پارك كاونتي گفت به نظر ميرسد كه انگيزه اين گروگانگيري خونين كه باعث شد تا آرامش از كلرادو رخت بربندد و مردم شهر بايلي سراسيمه و مضطرب شوند، آزار و اذيت جنسي بوده است ، به نظر مي رسد گروگانگير كه يك بيمار رواني است ، به دلايلي به دختران موطلايي علاقمند بوده است و به همين دليل گروگانهاي خود را تنها از ميان آنها انتخاب كرده است. او گفت كه اين حادثه ياد حادثه خونين كلمباين را كه اندك اندك به فراموشي سپرده مي شد را زنده كرد .
وي درباره هويت قرباني حادثه گفت كه وي اميلي كيس نام داشته و يك دانش آموز 16 ساله است كه هنگامي كه متوجه ورود ماموران آزادسازي گروگان به داخل ساختمان شده بود قصد فرار داشت كه از سوي گروگانگير هدف قرار گرفت و مرد گروگانگير پس از اين جنايت خود را با شليك گلوله كشت.

۴۰ هزار تومان هزينه فراري دادن كيف قاپ
000975.jpg
گروه حوادث - دو موتورسوار حرفه اي كه در قبال گرفتن 40 هزار تومان سارقان زورگير را از محل حادثه فراري مي دادند با تلاش كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي بازداشت شدند.
موتورسواران 40 هزار توماني
در نخستين ساعات شب 28 تير پسر جواني به نام علي در حالي كه بسيار مضطرب و نگران بود به كلانتري 147 گلبرگ مراجعه كرد، او مدعي بود دقايقي قبل دو جوان پس از نزديك شدن به وي با تهديد چاقو و ضرب و شتم، تلفن همراهش را ربوده بودند. با اعلام شكايت از سوي اين جوان، پليس بررسي هاي خود را براي رديابي مخفيگاه سارقان آغاز كرد. هنگامي كه سرنخ ها به يك فروشگاه تلفن همراه در خيابان پيروزي رسيد بازجويي از صاحبان فروشگاه در دستور كار پليس قرار گرفت و به اين ترتيب با دستور قضايي آنها بازداشت شده و در بازرسي از فروشگاه آنها، دو دستگاه تلفن همراه مسروقه ديگر نيز كشف شد. در بازجويي هاي پليس از دو صاحب فروشگاه مشخص شد كه آنها گوشي ها را از چند سارق زورگير به نام هاي سالار، حميدرضا، شاهين، نويد، رضا و سعيد خريداري كرده و با تعويض شماره سريال آنها را به فروش رسانده اند.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: عوامل پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با تحت نظر قراردادن فروشگاه تلفن همراه موفق شدند در روز پنجم شهريورماه زماني كه سالار و حميدرضا كه از دستگيري صاحبان فروشگاه مطلع نبودند به آنجا مراجعه كردند آنها را نيز بازداشت كند. سالار 17 ساله و حميدرضا 20ساله كه هر دو دانش آموز مقطع دبيرستان هستند در مسير تحقيقات به كارآگاهان گفتند: حدود دو ماه قبل با نويد و شاهين باندي را تشكيل داده و تاكنون 30 فقره زورگيري موفق را در مناطق شرق تهران انجام داده ايم.
سرهنگ سلطاني در ادامه اين خبر گفت: سالار و حميدرضا كه موتورسواران حرفه اي هستند در تمامي سرقت ها با فاصله اندكي از نويد و شاهين مي ايستادند و پس از اينكه آنها با تهديد چاقو كيف، گوشي تلفن همراه و گردنبند عابر را در خيابان هاي خلوت مي ربودند، كيف قاپ ها را از محل فراري مي دادند. سالار 17 ساله در مراحل بازجويي به پليس گفت: روزهاي اول به درستي نمي دانستم شاهين و نويد قصد انجام چه كاري را دارند تنها فكر مي كرديم قصد دعوا با شخصي را دارند و به دليل حرفه اي بودن ما در موتورسواري مي خواهند آنها را از محل فراري دهيم ولي پس از اطلاع از زورگيري هاي آنان هر بار كه آنها مرتكب جرم مي شدند در قبال 40 هزار تومان آن دو را از محل حادثه فراري مي داديم. سرهنگ سلطاني با بيان اينكه متهمان بيشتر سرقت هاي خود را بين ساعت 13 تا 14 و 30 دقيقه مرتكب شده و تاكنون 22 مالباخته شناسايي شده اند با دستور چاپ عكس متهمان از شهروندان خواست در صورتي كه توسط اين افراد مورد زورگيري قرار گرفته اند به پايگاه چهارم آگاهي واقع در سيدخندان مراجعه كنند. معاونت آگاهي در خاتمه افزود: تلاش پليس براي دستگيري رضا و سعيد كه در قالب باند ديگري به همين روش در سطح پايتخت مرتكب جرم مي شوند ادامه دارد.

مقني افغاني، آخرين متهم جنايت فرمانيه
گروه حوادث- پليس جنايي در مسير تحقيقات خود بر روي پرونده كشف جسد يك زن در چاه ساختمان نيمه كاره در فرمانيه تهران به يك مقني افغاني رسيده است كه مي تواند عامل اصلي جنايت باشد.
بازپرس حسين اصغرزاده رئيس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته در خصوص آخرين اقدامات پليس جنايي بر روي پرونده مرگ زن جوان در ساختماني نيمه كاره فرمانيه به همشهري گفت: روز چهارشنبه كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ يك جوان افغاني را كه ظاهري بسياري مرتب داشته و شباهت ظاهري زيادي به ايرانيان دارد بازداشت كرد. اين پسر جوان كه يكي از مظنونين اين جنايت به حساب مي آيد ، در جريان بازجويي هاي پليس مدعي شد كه عامل اصلي اين قتل مرد افغاني به نام احمد است. جوان مظنون درباره احمد گفت: احمد يك مقني است و درآمد بسيار خوبي دارد. من چندين زن خياباني را به او معرفي كردم كه يكي از آنان زنان قرباني جنايت فرمانيه است و احتمال اينكه احمد وي را به قتل رسانده باشد با توجه به شغلش سپس جسد او را در چاه انداخته باشد، زياد است. اصغرزاده در ادامه افزود: با بيان اعترافات اين مرد و دستور بازداشت احمد وي كه مي تواند عامل اصلي قتل اين زن ايراني باشد صادر شده است و پليس در خصوص اين متهم فراري تحقيقات بيشتري از سه برادر افغاني كه اولين مظنونين ارتكاب قتل اين زن ايراني بوده و تاكنون سكوت اختيار كرده اند را آغاز كرده است.

جنايت در ساختمان تجاري جنت آباد
گروه حوادث - با كشف جسد مالك يك شركت كارتهاي اعتباري تلفن، در طبقه پنجم يك ساختمان تجاري در جنت آباد تحقيقات از اولين مظنون بازداشت شده اين جنايت توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ آغاز شد.
عصر روز چهارشنبه پليس جنايي پايتخت از وقوع جنايتي در ساختمان اين مجتمع در حوالي اتوبان همت مطلع شد. عامل جنايت قرباني 50 ساله خود به نام مصطفي را بعد از آنكه دستها و پاهايش را با طناب بسته و پارچه اي در دهانش قرار داده بود به قتل رسانده و بدون هيچ سرقتي از محل جنايت متواري شده بود. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: پليس از طريق تماس شريك مقتول كه با صحنه جنايت مواجه شده بود از وقوع قتل در شركت كارتهاي اعتباري تلفن باخبر شد. علت اوليه مرگ قرباني خفگي تشخيص داده شده است ولي تحقيقات پزشكي براي مشخص شدن علت اصلي مرگ اين مرد 50 ساله ادامه خواهد يافت. تورنگ در ادامه افزود: در حال حاضر تحقيقات از يكي از مظنونان حادثه كه در همان صحنه جنايت بازداشت شد توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي آغاز شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |