شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۷ - Sep 30, 2006
سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري اجرا مي كند
ارسال ميوه و تره بار و مواد پروتئيني به منازل شهروندان
طرح جهادي ۱۳۷ اين بار با حضور شهردار در منطقه ۷ اجراشد
گروه شهري - شهردار تهران گفت: متاسفانه ميادين و بازارهاي روز ميوه و تره بار از وضعيت مطلوبي برخوردار نيستند و اين امر ريشه چندين ساله دارد.
به گزارش سما محمد باقر قاليباف شهردار تهران، صبح ديروز در حاشيه اجراي طرح جهادي ۱۳۷ در منطقه ۷ شهرداري تهران و افتتاح بازارميوه وتره بار سهروردي در جمع خبرنگاران درخصوص ارزيابي خود از وضعيت ميادين ميوه وتره بار شهر تهران گفت: وضعيت ميادين ميوه و تره بار مناسب نيست و عملا ميوه هاي درجه ۳ به دست مشتري هاي ما در ميادين مي رسد.وي افزود: اگر چه قيمت ها نسبت به بيرون از ميادين ارزان تر است اما از نظراقتصادي اگر ميزان ميوه هاي آسيب ديده را جدا كنيم چندان به صرفه و مطلوب نيست.
شهردار تهران با اشاره به برنامه مدوني كه قرار است از سوي معاونت خدمات شهري در زمينه بهبود وضعيت عرضه ميوه و تره بار در ميادين شهرداري تهران اجرا شود گفت: بنا داريم با اجراي برنامه مدوني نحوه ورود ميوه از ميدان مركزي تا نحوه بسته بندي و توزيع درميادين سطح شهر تهران را به گونه اي مطلوب ساماندهي كرده و به صورت اصولي اين مشكل را حل و فصل كنيم.
قاليباف با بيان اينكه تلاش مي كنيم از اين پس تغييرات جدي و اساسي در نوع غرفه ها و استقرار آنها، كيفيت محصولات عرضه شده وحتي فروشنده هاي مستقر درميادين ايجاد كنيم تصريح كرد: نحوه توزيع و عرضه ميوه و تره بار در تمام ميادين و بازارهاي روز شهرداري تهران بايد اصلاح شود.وي افزود: در حال حاضر بنا به ضرورت، كانكس هايي براي عرضه ميوه وتره بار در سطح شهر داير شده كه بايد به تدريج اين كانكس ها جاي خود را به ميادين و بازارهاي ثابت ميوه وتره بار بدهند.
شهردار تهران با اشاره به عزم جدي خود براي اجراي طرح عرضه ميوه وتره بار و مواد پروتئيني در مقابل منازل شهروندان گفت: البته در اجراي اين طرح مشكلاتي وجود دارد و هنوز معاونت خدمات شهري و سازمان ميادين ميوه وتره بار در اين زمينه اعلام آمادگي نكرده اند اما با اين حال من مصمم هستم تا پايان سال جاري طرح ارسال ميوه وتره بار و مواد پروتئيني مقابل درب منازل شهروندان را در دو منطقه شهر تهران عملياتي كنيم.شهردار تهران تصريح كرد: شهروندان اطمينان داشته باشند با اجراي اين طرح قيمت ميوه وتره بار با اين بهانه گران تر نخواهد شد و با همان قيمت عرضه در محل به دست شهروندان خواهد رسيد.
افتتاح بازار ميوه و تره بار سهروردي
صبح ديروز بازار ميوه و تره بار سهروردي واقع در منطقه ۷ شهرداري تهران با حضور شهردار تهران افتتاح شد.
اين بازار با هزينه اي بالغ بر ۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال و در زميني به مساحت ۳ هزار و ۴۱۱ متر مربع و ۱۵۰۰ متر زير بنا احداث شده است.
بازار سهروردي داراي ۲۵ غرفه عرضه محصولات كشاورزي شامل انواع ميوه ،سبزيجات، فرنگي جات، گوشت، سوسيس وكالباس، حبوبات، فرآورده هاي كشاورزي، مواد غذايي، لوازم التحرير و شوينده هاي بهداشتي به صورت بسته بندي است.
شايان ذكر است بازار ميوه و تره بار سهروردي در منطقه ۷ شهرداري تهران واقع در خيابان علي اكبري مقابل خيابان زينالي واقع شده است.
برنامه هاي طرح جهادي
در طرح مهر رمضان شهرداري منطقه ۷ كه از ۱۱ روز گذشته آغاز شده ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت در سطح اين منطقه پخش شده است.
روكش مكانيزه، لكه گيري، احداث نهر و جدول نيز از مهمترين اقدامات معاونت فني عمراني شهرداري منطقه ۷ در طرح جهادي ۱۳۷ است.
بر اين اساس معاونت خدمات شهري شهرداري منطقه ۷ نيز در ۵ ناحيه و ۳۵ معبر اقدام به اتلاف جانوران موذي كرده است كه بنا بر اعلام اين معاونت حجم كار انجام شده ۲ هزار و ۳۴۰ مورد بوده است.
در اجراي طرح جهادي ۱۳۷ جداول خيابان هاي ملك، بهار شيراز، ميدان بهار شيراز، مرودشت، پليس، دبستان، صابونچي، قندي، خرمشهر، زهره، برادران نوبخت و ملايري پور جمعا به ميزان ۱۴۵۰۰ متر، رنگ آميزي شده اند.
شستشوي نماها، درب ها، كركره ها و سايبان ها نيز جمعا به طول ۳۲۵۰۰ متر مربع از ديگر اقدامات معاونت خدمات شهري اين منطقه است.

معاون فني عمراني شهرداري تهران خبر داد:
بهره برداري از ۴ پروژه جمع آوري آبهاي سطحي
در هفته آينده
گروه شهري- هفته آينده چهار پروژه جمع آْوري و هدايت آب هاي سطحي با هزينه اي بالغ بر ۱۰۰ ميليارد ريال به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش سما، معاون فني عمراني شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: هفته آينده چهار پروژه جمع آوري آبهاي سطحي با هزينه اي بالغ بر ۱۰۰ ميليارد ريال به بهره برداري خواهد رسيد كه اين پروژه ها در دو منطقه شرق و غرب (فرحزاد) تهران به صورت تونل ها و كانالهاي مشترك اجرا خواهد شد.وي همچنين گفت: تا ۲۳ روز ديگر نيز شاهد افتتاح بزرگراه آزادگان و تلاقي آن با بزرگراه تهران - كرج خواهيم بود.
دنيامالي درخصوص افتتاح پل وفادار نيز گفت: پل وفادار (پل قنات كوثر) نيز به زودي در شرق تهران افتتاح خواهد شد.وي در ادامه افزود: پل نيروي هوايي نيز تا يك ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
اين مقام مسئول بزرگترين مشكل انجام عمليات اجرايي پروژه هاي عمراني را مصالح ساختماني و آهن آلات برشمرد و گفت: يكي از مشكلات جدي انجام پروژه هاي عمراني تهيه آهن آلات، سيمان و ميلگرد است كه خريداري آنها هزينه هاي بالايي را در بردارد لذا اميدواريم با تدابير دولت محترم تا حدودي مشكلات موجود مرتفع شوند.

ايجاد فضاي سبز عمودي بر ديوارهاي
جانبي حاشيه بزرگراه نيايش
گروه شهري - شهردار منطقه ۲ گفت: در راستاي ارتقاي سطح عمومي فضاي سبز منطقه، طرح ايجاد فضاي سبز عمودي در حاشيه بزرگراه نيايش و بر روي ديوار هاي جانبي آن در دست طراحي و اجراست.
به گزارش سما، نگهبان - شهردار منطقه ۲ - اظهار كرد: ارتقاي سطح عمومي فضاي سبز منطقه و رسيدن به استاندارد هاي جهاني از مقولاتي است كه در اين منطقه به شدت مورد تاكيد قرار دارد.
وي افزود: با توجه به اينكه بزرگراه نيايش در سطح پايين تري نسبت به ساير بزرگراه ها قرار گرفته است، تلطيف هواي پيرامون اين بزرگراه، كاهش آلودگي هاي صوتي و بصري و آراستگي زيست محيطي از جمله اهدافي است كه در اين طرح پيگيري مي شود.نگهبان گفت: اين طرح ظرف ۲ هفته آينده و در ۲ باند شمالي و جنوبي بزرگراه نيايش حد فاصل بزرگراه چمران تا پل فرهنگ، به طول تقريبي ۵ كيلومتر در دست اقدام خواهد بود.
شهردار منطقه ۲ اظهار اميدواري كرد، با اجراي اين طرح سطح ديوار هاي جانبي بزرگراه با انبوهي از گياهان رونده فضاسازي شده و باعث ايجاد مناظر چشم نوازي براي شهروندان شود.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران
انتخابات شوراها در كلانشهرها بايد محله محور باشد
000909.jpg
گروه شهري- نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مي گويد: روش فعلي انتخاب و تشكيل شوراهاي كلان شهرها به ويژه در تهران نيازمند اصلاح و بازنگري است و شوراها براي اداره كردن شهرها بايد از سطح محلات و از پائين به بالا شكل بگيرند.
حسن بيادي در گفت وگو با همشهري مي افزايد: برگزاري انتخابات شوراها در كلان شهرها به ويژه تهران بر پايه محله محوري موجب خواهد شد تا منتخبين مردم ابتدا از طريق محلات به شوراي مناطق و از آنجا به شوراي شهر راه يابند و در واقع يك پارلمان شهري تشكيل شود.
وي معتقد است كه در اين صورت، با انتخاب شهردار توسط پارلمان محلي و سپردن مديريت واحد شهري و ۲۳ وظيفه دولتي توسط دولت به شهرداري، عملاً شهردار اداره شهر را بر عهده خواهد داشت.
به گفته وي، با توجه به گستردگي محدوده كلان شهرها، در صورت محله محوري شدن انتخابات شوراها، مردم با شناخت و انگيزه بيشتري رأي مي دهند زيرا در بين نامزدها طيف ها و سليقه هاي گوناگون وجود خواهد داشت.
بيادي مي افزايد: مثلاً وقتي در شهري مانند تهران تنها ۱۵ عضو مطرح باشد طبعاً اقبال مردم به انتخابات كاهش مي يابد و اين موضوع را از نوع حضور مردم در پاي صندوق هاي رأي مي شود اين طور ارزيابي كرد كه آنان اين روش را نمي پسندند.
وي مي گويد: اگر مي خواهيم در اين زمينه عدالت را محقق سازيم نيز بايد به فكر محله محوري كردن انتخابات باشيم و شوراياري ها مي تواند كمك بزرگي در راستاي تحقق پارلمان شهري محسوب شود.
نايب رئيس شوراي شهر همچنين موفقيت مديريت واحد شهري را نيز در گرو ايجاد پارلمان هاي شهري مي داند و مي گويد، حتي در صورت تحقق مديريت واحد شهري باز هم بدون تشكيل پارلمان شهري اميدي به اثربخشي آن بر بهبود وضعيت شهرها نيست.وي با اين حال مي گويد: در حال حاضر برخي مسئولين در بدنه دولت شوراها را باور ندارند و به دنبال تضعيف آنها هستند و ديدگاهشان نسبت به مردم ديدگاه ارباب و رعيتي است.
نايب رئيس شوراي شهر در عين حال معتقد به انجام كار كارشناسي و ارايه راهكارهاي مناسب در رابطه با شوراهاست و مي گويد: دولت و مجلس بايد شوراها را باور داشته باشند و با توجه به اهميت نقش اين نهاد مدني در احقاق حقوق و سپردن امور به مردم و كاهش تصدي گري ها موانع را از سر راه شوراها بردارند.

اجراي طرح جهادي ۱۳۷ در مدارس تهران
عملكرد شهرداري در اجراي برنامه هاي ستاد مهر رمضان
گروه شهري- از سوي شهرداري تهران در ميان يكصدهزار دانش آموز بي بضاعت در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه البسه، لوازم التحرير و ساير نيازمنديهاي ضروري توزيع شد.
به گزارش همشهري، تقارن مهرماه امسال و آغاز سال تحصيلي جديد با ماه مبارك رمضان موجب شكل گرفتن طرح جهادي مهر رمضان به دستور محمدباقر قاليباف شهردار تهران شد.
فرهاد يعقوبي معاون امور مناطق شهردار تهران در اين باره به همشهري گفت: با شكل گيري ستاد مهر رمضان در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران و تشكيل ۱۳۵ جلسه در عرض يكماه هماهنگي هاي لازم به منظور اجراي هرچه بهتر و سريعتر اين طرح جهادي انجام شد، به طوري كه در سطح ۳۶۶۶ مدرسه دولتي شهر تهران و در ۹ محور نظير رنگ آميزي ديوارها، رفع نواقص سرويسهاي بهداشتي و آبخوري و نيز صندلي كلاسها، ايزوگام پشت بام مدارس، روكش آسفالت محوطه مدارس، خط كشي و نصب علايم راهنمايي و رانندگي، تهيه گل و گلدان و كاشت درختچه توسط نيروهاي ستادي طرح جهادي مهر رمضان به اجرا درآمد.
يعقوبي گفت: براي نخستين بار موفق شديم طي يك عمليات سازماندهي شده و هماهنگ علاوه بر معاونتهاي حمل ونقل و ترافيك، اجتماعي و فرهنگي، خدمات شهري و فني عمراني شهرداري تهران از مشاركت جدي آموزش و پرورش، ستاد مركزي رسيدگي به امور مساجد، بسيج، انجمن اولياء و مربيان، شوراياران و معمتدين محل و كميته امداد امام خميني(ره) در اجراي بهينه اين طرح جهادي استفاده كنيم.
وي ادامه داد: پس از اعلام نياز كتبي از سوي آموزش و پرورش و انجام يكسري كارهاي مطالعاتي و برنامه ريزي مبني بر اين كه كدام مدرسه نيازمند چه نوع خدمات و اقداماتي است عوامل اجرايي ستاد مهر رمضان مستقر در ۲۲ منطقه شهر تهران را مامور به اجراي طرح جهادي به صورت منطقه به منطقه و برآوردن نيازهاي شناسايي شده كرديم.
وي در توضيح اقدامات صورت گرفته گفت: رنگ آميزي سطوح داخلي و بيروني ۱۴۶۸ مدرسه، رفع نواقص سرويسهاي بهداشتي ۴۲۵ مدرسه، رفع نقص آبخوري ۳۰۵ مدرسه، ايزوگام پشت بام ۱۷۲ مدرسه، روكش آسفالت محوطه ۴۶۵ مدرسه، نصب علايم راهنمايي و رانندگي و خط كشي ۱۱۶۷ مدرسه، نصب سرعت گير جلوي در ۲۴۹۷ مدرسه، رفع نقص روشنايي سرويس بهداشتي و ميز و صندلي ۶۳۰ مدرسه از جمله اين اقدامات است.
وي گفت: شهرداري تهران امسال به منظور اجراي طرح جهادي مدارس ۵۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص داد.
يعقوبي افزود: شهرداري همچنين در نظر دارد به زودي با اختصاص ۲۱ ميليارد ريال ديگر نسبت به تامين وسايل كمك آموزشي، ورزشي و كتابخانه مدارس با درنظر گرفتن اعلام نيازهاي صورت گرفته از سوي مدارس دولتي اقدام نمايد.وي در بخش ديگري از سخنان خود خبر داد: شهرداري با مشاركت خيرين ۱۲۶ مسجد خواهد ساخت.
يعقوبي از جمله اقدامات شهرداري در قالب طرح جهادي مهر رمضان را ايزوگام، نقاشي، غبارروبي، شستشوي فرش و تكميل كتابخانه مساجد دانست و اظهار داشت: در طول ماه مبارك رمضان و با هدف توسعه فرهنگ افطاري در سطح شهرداري تهران در سطح ۳۷۱ محله و ۳۷۱ مسجد هر شب در ميان ۱۵۰ نفر روزه دار مستمند افطاري توزيع خواهد كرد به طوري كه پيش بيني مي شود تا پايان ماه مبارك دستكم ۵۵ هزار روزه دار تحت پوشش طرح افطاري شهرداري قرار گيرند.

نگاه
000906.jpg
مهدي كاظمي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |