شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۷ - Sep 30, 2006
با كسب يك طلا، يك نقره و دو برنز
ايران نايب قهرمان
كشتي آزاد جهان شد
000981.jpg
گروه ورزشي تيم كشتي آزاد ايران در رقابتي فشرده با مدعيان بزرگ امروز كشتي جهان در ميدان سي ونهم كوانگ جوي چين بر سكوي دوم ايستاد. تيم ايران برخلاف دوره پيش در بوداپست مجارستان كه با بسنده كردن به يك مدال برنز مشترك در مكان ششم قرار گرفت، اين بار در سايه همدلي و هدايت صحيح با مديريتي قوي پس از تيم پرقدرت روسيه و بالاتر از تيم هاي مطرح جهان آمريكا، بلغارستان، كوبا، اوكراين و تركيه به مقام نيابت قهرماني رسيد. تيم ايران در اين دوره به كسب يك مدال طلا پس از چهار سال از مسابقات جهاني 2002 و يك نقره و دو برنز نايل آمد. مراد محمدي در وزن 60 كيلوگرم طلا گرفت. اصغر بذري در وزن 74 كيلوگرم در نخستين حضور جهاني خود به مدال نقره رسيد. رضا يزداني در وزن 84 كيلوگرم و فردين معصومي در وزن 120 كيلوگرم مردان برنزي ايران بودند. تيم ايران در كشتي فرنگي نيز با طلاي حميد سوريان و مدال برنز سامان طهماسبي به مقام پنجم جهان رسيده بود.
گروه ورزشي محمدرضا منصوريان: يك سال از آخرين حضور ناموفق و تلخكامي هاي ايران در ميدان جهاني بوداپست مجارستان گذشت تا نسلي تأثيرگذار و مصمم از همين قشر بار ديگر روح واقعي خود را به دست آورده و دست به افتخارآفريني بزند.
000885.jpg
كشتي ايران در ميدان جهاني كوانگ جو نمره قبولي گرفت و نشان داد كه سير صعودي آغاز شده است، منتهي براي رسيدن به درجات بالاتر و توفيق كامل بايد همبستگي بهتر و بيشتري داشت. بايد برنامه ريزي ها را بهتر كرد. بايد توانايي ها را بالاتر برد و بايد برنامه هاي مدون و اصولي تري را مدنظر قرار داد.در چين هيچ قهرماني بي انگيزه نبود، هيچ كشتي گيري نزول فني نداشت و هيچكس از روحيه و بدنسازي و تاكتيك كم نياورد و همه دست از غرور و ادعا برداشته و تنها به موفقيت و اعتلاي كشور عزيزشان ايران فكر مي كردند.
امروز بايد غرور را كنار گذاشت و از سيستم و ساختار جديد كشتي حمايت كرد. مجموعه اي كه نگاهشان ملي است و در گذشته نيز امتحان خود را به خوبي پس داده اند.ميدان كوانگ جو گام اول بود، و اين مجموعه كه هركدام به درستي در جايگاه خود قرار گرفته اند اگر به باور و اعتماد بيشتري برسند، مطمئناً مي توان به انتظار روزها و سال هاي درخشان تري در كشتي نشست. تيم ايران درحالي در مسابقه هاي جهاني چين با يك مدال طلا، يك نقره و 2 برنز بعد از تيم روسيه به عنوان نايب قهرماني دست يافت كه استحقاق قهرماني هم داشت اگر ....
نقره بذري و برنز يزداني
تيم كشتي آزاد ايران كه در اولين روز مسابقه هاي جهاني چين با مدال طلاي مراد محمدي در وزن 60كيلوگرم نمايش خوبي داشت در دومين روز هم صاحب يك مدال نقره و يك برنز شد. علي اصغر بذري در وزن 74 كيلوگرم مدال نقره گرفت و رضا يزداني در وزن 84 كيلوگرم به مدال برنز رسيد.
كشتي گير مازندراني تيم ايران علي اصغر بذري بعد از يك دور استراحت در دور دوم به خوبي و با تسلط شاپيف از قزاقستان را شكست داد و متعاقب آن با پيروزي مقابل اشتفان گئورگيتا از روماني به مرحله نيمه نهايي رسيد كه در اين مرحله هم با غلبه بر باتريس لاو از آمريكا به فينال رسيد. بذري در فينال كشتي خوبي با حريف اوكرايني خود نگرفت و با قبول شكست مقابل اين كشتي گير به مدال نقره قناعت كرد.در وزن 84 كيلوگرم رضا يزداني در اولين سال حضور در مسابقه هاي جهاني يك مدال برنز با ارزش به دست آورد. او بعد از آن كه كشتي گيري از آفريقاي جنوبي را مغلوب كرد در دور دوم به ساجيدساچيداوف روسي باخت كه با رسيدن ساچيداوف به فينال او شانس كسب مدال برنز را پيدا كرد. يزداني در اين مسير به خوبي كشتي گيران كانادا و اوكراين را شكست داد و مدال برنز جهان را از آن خود كرد. نماينده سوم ما در روز دوم مسعود مصطفي جوكار در وزن 66 كيلوگرم بود كه فقط دوبار به روي تشك آمد. او كشتي گيري گمنام از جزاير پالائو را مغلوب كرد و بعد از آن هم به اسپريدوئوف قزاقستاني باخت. به دليل شكست كشتي گير قزاق، جوكار هم از جدول مسابقات كنار رفت.در پيكارهاي روز دوم شكست بوايسيار سايتيف نابغه كشتي  روسيه مقابل نانيف بلغاري در وزن 74 كيلوگرم مهم ترين حادثه بود.
برنز معصومي در سنگين وزن
در آخرين روز مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جهان دو سنگين وزن كشتي ايران عليرضا حيدري و فردين معصومي تيم كشتي آمريكا را ناكام كردند. حيدري در مبارزات وزن 96 كيلوگرم كورماير آمريكايي را برد و خود در دور بعد به گوتشليدزه گرجستاني باخت تا سند حذف كورماير صادر شود.
فردين معصومي هم در وزن 120 كيلوگرم در دور سوم برابر تولي تامپسون آمريكايي دستش بالا رفت و سپس برابر كورماگمدكور ماگمداوف روسي بازنده شد تا با حذف دومين آمريكايي عنوان نايب قهرماني ايران در رقابت هاي جهاني مسجل شود.معصومي در دوره هاي اول و دوم كشتي گيران روماني و قزاقستان  را برده بود. او براي كسب مدال برنز جهان با حريف مغولي ديدار كرد كه در دو تايم پي درپي او را شكست داد و صاحب اولين مدال جهاني خود شد.حيدري نيز در ديدار رده بندي در جدال با روسلان شيخ اوف از بيلوروس درحالي كه كشتي را برده بود در 10 ثانيه پاياني وقت سوم دچار اشتباه شد و مسابقه را واگذار كرد. قهرمان سابق جهان پيش از اين كشتي، كورپياكوف از قرقيزستان را مغلوب كرده بود.
رده بندي تيمي كشتي آزاد
۱ - روسيه با 51 امتياز، 2- ايران با 44 امتياز، 3- آمريكا با 35 امتياز، 4- اوكراين با 33 امتياز، 5- ازبكستان با 32 امتياز، 6- گرجستان با 32 امتياز، 7- بلاروس با 23 امتياز، 8- بلغارستان با 22 امتياز، 9- كوبا با 18 امتياز، 10-  آذربايجان با 16 امتياز.

نايب قهرماني نتيجه يكپارچگي
و همبستگي بود
000891.jpg
مدير فني تيم هاي ملي كشتي آزاد گفت: عنوان نايب قهرماني نتيجه يكپارچگي و همبستگي تيم ملي بود.
منصور برزگر پس از كسب عنوان نايب قهرماني تيم ملي كشتي آزاد اظهار كرد: اين عنوان كه با اتحاد تيمي به دست آمد را به مردم تبريك مي گويم. كشتي گيران از جان مايه گذاشتند؛ از همه  آنها تشكر مي كنم. تيم ما در اين رقابت ها خوب حركت كرد و ملي پوشان آماده بودند. برزگر به حضور يزداني خرم در فدراسيون كشتي اشاره كرد و گفت: دقيقا در زماني كه ترافيك كاري فدراسيون بسيار زياد بود، يزداني خرم به داد فدراسيون رسيد و هيچ دخالتي در كارهاي فني نداشت تا تمام مسايل فني به كميته فني سپرده شود. من مثل يك برادر بزرگ تر و پدر بالاي سر تيم بودم كه اين عنوان به دست آمد. مدير تيم هاي ملي در پايان گفت: من دعاي مردم را در اين رقابت ها ديدم و بعيد نبود كه گوگچليدزه ببازد و حيدري از دور رقابت ها خارج شود. اميدوارم با زحمت و يكپارچگي در آينده افتخارات ديگري را براي كشتي ايران كسب كنيم.

خبرهاي فوتبال جهان
صعود ليورنو و اوساسونا بدون ايراني ها
000888.jpg
گروه    ورزشي رقابت هاي جام يوفا مرحله برگشت خود را پشت سر گذاشت و طي آن تيمهاي سرشناس شالكه و المپيك مارسي از دور رقابت ها حذف شدند و تيمهاي ليورنو و اوساسونا در غياب بازيكنان ايراني خود به مرحله دوم رسيدند.
اين بازيها پنج شنبه شب برگزار شد و طي آن اوساسونا در زمين خود با تساوي بدون گل مقابل ترابوزان تركيه متوقف شد اما به دليل تساوي دو بر دو بازي رفت، حريف خود را حذف كرد. ليورنو نيز با پيروزي يك بر صفر برابر پاشينگ اتريش در مجموع دو ديدار به برتري سه بر صفر رسيد. مارسي يكي از مدعيان اين جام با شكست چهار بر دو مقابل ملادا بولاسف چك نتوانست به دور بعدي راه يابد و از جام كنار رفت. نانسي فرانسه نيز با پيروزي سه بر يك در ديدار برگشت شالكه را از گردونه رقابتها خارج كرد. در پايان اين مرحله تيمهاي معتبري چون فنرباغچه، سويل، سلتاويگو، فاينورد، بشيكتاش، اسپانيول، لانس، گلاسكو رنجرز، پالرمو، لوركوزن، پارما، آژاكس، نيوكاسل، بلكبرن، پاري سن ژرمن، تاتنهام و ... به دور بعدي راه يافتند.
برنامه امروز فوتبال اروپا
انگليس
بولتون ليورپول
چارلتون آرسنال
چلسي آستون ويلا
اورتون منچسترسيتي
آلمان
نورنبرگ ماينتز
آلمانياآخن بوخوم
بيلفلد كوتبوس
فرانكفورت هامبورگ
ولفسبورگ بايرن مونيخ
وردربرمن گلادباخ
اسپانيا
آتلتيكو بيلبائو - بارسلونا

ليگ برتر هندبال ايران
بلاتكليفي نايب فهرمان سال 83
گروه ورزشي- هفته دوم ليگ برتر هندبال ايران امشب در شرايطي پيگيري خواهد شد كه هنوز تكليف تيم دانشگاه آزاد اسلامي روشن نيست. نايب قهرمان سال 83 اگر امشب مقابل بافق يزد به ميدان پشت كند طبق قانون از ليگ برتر كنار گذاشته خواهد شد. كابل خودروي سبزوار هم درست شرايطي مشابه با حريف اصفهاني خود دارد، اما اين تيم بنا به گفته رئيس فدراسيون هندبال با حل مشكلاتش امشب در اراك ميهمان هپكو خواهد بود.
برنامه بازيهاي امشب
دانشگاه آزاد اسلامي- آهن بافق يزد، مس كرمان- فولاد مباركه سپاهان شهرداري كرمان- فولاد سپاهان نوين ،شهرداري تبريز- نفت تهران ، هپكو اراك- كابل خودرو سبزوار
ساعت تمامي بازيها 19 و تنها بازي شهرداري كرمان و سپاهان نوين 21 اعلام شده است.

ليگ برتر فوتبال(جام خليج فارس)
بهار پرسپوليس در پاييز
000882.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: هفته چهارم ليگ برتر فوتبال اگر چه نيمه تمام به پايان رسيد و 2 بازي آن به تعويق افتاد اما هفته اي پرحادثه و جذاب بود.
پرسپوليس اين هفته با پيروزي درخشان چهار بر صفر مقابل استقلال اهواز اميد را در دل هواداران خود زنده كرد تا در جاده موفقيت قرار گيرد. اين پيروزي از سوي ديگر به سود رقيب قديمي پرسپوليس هم تمام شد چرا كه استقلال اهواز بعد از سه هفته صدرنشيني جاي خود را به همتاي تهراني اش داد و استقلال تهران كه قرار بود در هفته چهارم به مصاف فولاد برود بدون انجام بازي با همان 9 امتياز قبلي و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت. پرسپوليس در هفته چهارم در حالي به مصاف استقلال اهواز رفت كه كريم باقري بهترين بازيكن اين تيم در خط دفاع به دليل اختلاف مالي با باشگاهش در تركيب تيم نبود. البته در اين بازي غيبت او بواسطه بازي خوب پرسپوليس در خطوط سه گانه به چشم نيامد. پرسپوليس در نيمه اول با گل مهرزاد معدنچي كه در دقيقه 30 به ثمر رساند از حريف اهوازي پيش افتاد. استقلال اهواز در اين بازي به دليل ترس از حريف و غيبت دو مدافع كناري خود بسيار آسيب پذير بود. در نيمه دوم فشار حملات پرسپوليس بيشتر شد و اين تيم توسط نيكبخت واحدي در دقايق 76 و 80 و بادامكي 74 به سه گل ديگر دست يافت تا تماشاگران پرشمارش بهار پرسپوليس را در ابتداي پاييز به نظاره بنشينند. پرسپوليس با ارائه اين نمايش نشان داد به تدريج به روزهاي اوج خود نزديك مي شود و بزودي خود را به عنوان يكي از مدعيان ليگ برتر معرفي خواهد كرد.
تابلو نتايج ليگ برتر
* پرسپوليس 4 استقلال اهواز صفر
گلها: معدنچي (30) بادامكي (74) نيكبخت واحدي (76 و 80)
* پيكان 2 راه آهن يك
گلها: مهرداد پولادي (48) و ايمان حيدري (66) براي پيكان و مهدي تارتار (3) پنالتي براي راه آهن
* ذوب آهن يك برق شيراز يك
گلها: فرهاد محمدي (15) پنالتي براي برق وحيد امرايي (63) براي ذوب آهن
* ابومسلم 2- سپاهان صفر
گلها: رضا مسلم زاده (21) و رضا ناصحي (61) براي ابومسلم
* ملوان صفر سايپا صفر
* صباباتري صفر پاس صفر

قهرمان باشگاههاي صربستان حريف تيم ملي واليبال
گروه ورزشي حضور تيم ويوودينا قهرمان باشگاههاي صربستان در تهران قطعي است. ويوودينا تيم سابق ميلورا دكياچ سرمربي فعلي تيم ملي واليبال ايران محسوب مي شود كه بنا به دعوت فدراسيون واليبال براي انجام چند بازي تداركاتي اواخر ماه جاري وارد كشورمان خواهد شد.
قهرمان صربستان با در اختيار داشتن چند بازيكن تيم ملي اين كشور مي تواند در آستانه مسابقات جهاني،حريف تداركاتي مناسبي براي تيم ملي ايران باشد. غير از ويوودينا ، تيم لوكوموتيو مسكو هم به عنوان آخرين حريف تداركاتي تيم ملي آبان ماه وارد تهران خواهد شد. در مورد لوكوموتيو هم گفته مي شود اين تيم با چند يار ملي پوش خود به ايران سفر خواهد كرد.

پتروشيمي يكي از دو قهرمان نيم فصل بسكتبال
گروه ورزشي تيم بسكتبال پتروشيمي ماهشهر با پيروزي در بازي عقب افتاده خود مقابل نماينده كرمان قهرمان نيم فصل گروه خود شد. پتروشيمي در بازي با كرمان به برتري 84 بر 68 رسيد. با انجام اين بازي تمرينات تيم صدرنشين تا پايان ماه مبارك رمضان تعطيل شد.
صباباتري و پتروشيمي به عنوان تيم هاي اول و دوم فصل پيش ليگ برتر نماينده ايران در مسابقات فصل جاري باشگاه هاي آسيا هستند. صباباتري در اين فصل نيز در نيم فصل صدرنشين رقابت هاي گروه خود شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |