شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۷ - Sep 30, 2006
رهبر معظم انقلاب:
فداكاري شهيدان امنيت را به كشور ارزاني داشت
000873.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي بمناسبت روز تجليل از شهدا و ايثارگران دوران دفاع مقدس ضمن تأكيد بر اينكه فداكاري آنان در عرصه ي انقلاب و دفاع نظامي بود كه استقلال ملي و حريم مرزهاي جغرافيايي را صيانت كرد و امنيت را به كشور ارزاني داشت تصريح كردند: شهيدان نقاط مشعشع در اين صفحة درخشان اند كه مانند ستارة راهنما، راه را به همه نشان مي دهند.
متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
در روزي از هفته دفاع مقدس كه بنام شهيدان مزّين است، بيش از هرچيز بايد به حق بزرگ اين رادمردان بر كشور و ملّت و تاريخ ايران، انديشيد. فداكاري آنان در عرصه انقلاب و دفاع نظامي بود كه استقلال ملّي و حريم مرزهاي جغرافيايي را صيانت كرد و امنيّت را به كشور ارزاني داشت. دشمنان اسلام براي اينكه پرچم برافراشته حكومت اسلامي را درهم بپيچند و اين نشانه ي اميد آفرين را از برابر چشم ملّتهاي مسلمان دور كنند، به تهاجم نظامي متوسل شدند و رژيم بعثي فاسد و گمراه را با تجهيزي همه جانبه به جنگ ملّت مؤمن و شجاع ايران فرستادند. مجاهدت اين ملّت بزرگ كه دفاعي غيورانه از اسلام و جمهوري اسلامي بود و اسلام و امت اسلامي را سرافراز كرد، از ايمان به ارزش شهادت و منزلت شهيد، مايه گرفت و شوق فداكاري با اين معرفت روشن، در دلهاي رزمندگان و خانواده هاشان، پديد آمد. برخي به اين مقام والا رسيدند، و برخي در انتظار آنان، جسم و جان خود را به ميدان آوردند، فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر ... و چنين شد كه مجاهدت بي نظير ملّت ايران الگوئي شد براي همه امت اسلامي كه رمز عزت و استقلال و سعادت را كه همان جهاد فداكارانه است، در عمل به همه نشان داد.
شهيدان نقاط مشعشع در اين صفحه ي درخشان اند كه مانند ستاره راهنما، راه را به همه نشان مي دهند. رحمت و صلوات خدا بر آنان باد.

در نماز جمعه اين هفته صورت گرفت
ارزيابي سفر ده روزه رئيس جمهوري
توسط خطيب جمعه تهران
000870.jpg
گروه سياسي در حالي كه رئيس جمهوري اين هفته  در جمع نمازگزاران تهراني حضور يافته بود، امام جمعه موقت تهران با ذكر مشكلاتي همچون گران فروشي، بيكاري و فساد اداري تصريح كرد: بايد رئيس جمهوري را در حل اين مشكلات كمك كرد.
محمود احمدي نژاد پس از حضور در خيابان انقلاب بدون تشريفات خاصي، در دانشگاه تهران در جمع مردم عادي حاضر شد. روزه داران تهراني پس از مشاهده رئيس جمهوري با شور و شوق از احمدي نژاد استقبال كردند و شعارهايي همچون احمدي نژاد خدانگهدار تو و رئيس جمهور حمايتت مي كنيم سر دادند.
احمد جنتي با اشاره به سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان به كشورهاي كوبا، سنگال، ونزوئلا و شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل، با تقدير از رئيس جمهور به خاطر مواضع قاطع و شجاعانه اش در اين سفرها و به ويژه مجمع عمومي سازمان ملل، تصريح كرد: آقاي احمدي نژاد در اين سفرها الگويي بود كه نشان داد يك مسلمان با ايمان و معتقد به انقلاب اسلامي وقتي به خارج از كشور سفر مي كند، چگونه بايد عمل كند. آقاي احمدي نژاد نشان داد كه مسئول جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور نبايد خود را ببازد و مرعوب قدرتها شود، نبايد فريب و گول بخورد.
جنتي گفت: آقاي احمدي نژاد را به شوراي روابط خارجي آمريكا دعوت كردند، اما آقاي احمدي نژاد از اعضاي اين شورا خواست تا در هتل اقامتش حضور يابند و در واقع رئيس جمهور كشورمان از خود استقلال و شخصيت نشان داد.
وي تاكيد كرد: بعضي مسئولين وقتي به خارج از كشور مي رفتند، چنان خلع سلاح مي شدند كه همه چيز از جمله امام راحل، انقلاب اسلامي، جهاد و استقلال يادشان مي رفت و در آنجا تسليم مي شدند و مقيد بودند كه حرفي بزنند تا آنها خوششان بيايد. اين خيلي بي شخصيتي و بي ظرفيتي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك آغاز سال تحصيلي خطاب به دانشگاهيان و دانشجويان گفت: دانشگاهيان بايد با فرهنگ انقلاب و اسلام آشنا شوند و بايد بدانند رشد و تعالي كشور در پرتو توجه به اين فرهنگ است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات پاپ بنديكت اين اظهارات را يك ديوانگي دانست و يادآور شد: پاپ آبروي خود را برد و نشان داد كه يا از اسلام اطلاع ندارد و يا اطلاع دارد و نسبت به اسلام بي انصافي و مزدوري مي كند و در دام افتاده است.
سخنان فرمانده سپاه قبل از خطبه نماز جمعه
سيد يحيي رحيم صفوي طي سخناني به مناسبت آخرين روز از هفته دفاع مقدس پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران در ارائه تحليلي از هشت سال دفاع مقدس با بيان اين كه با سقوط نظام پادشاهي ستون نظامي ساختار امنيتي وابسته به غرب در منطقه فرو پاشيد، ادامه داد: منطقه خليج فارس با اين قضيه با بحران خلاء قدرت طرفدار غرب مواجه شد و البته موازنه قوا نيز در بين كشورهاي منطقه و هم در سطح دو ابرقدرت در دوران جنگ سرد و دو قطبي بودن جهان بيش از حد متعارف به هم خورد.

در پي گفت وگو با ديپلمات هاي اروپايي
لاريجاني: گفت وگوهاي سازنده اي داشتيم
000978.jpg
گروه سياسي- علي لاريجاني دو دور مذاكره طولاني و فشرده با خاوير سولانا در برلين داشت. چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در پايتخت آلمان، دبير شوراي عالي امنيت ملي با نماينده كشورهاي 1+5 دو دور گفت وگوي پنج ساعته و دو ساعته داشت و پس از آن سولانا از لاريجاني خواست تا ديداري با وزير خارجه آلمان نيز داشته باشد كه لاريجاني پذيرفت. لاريجاني پس از ديدار و گفت وگو با سولانا به خبرنگاران حاضر در محل گفت: مذاكرات طولاني، خوب و سازنده اي داشتيم و به برخي نتايج مثبت نيز دست يافتيم. مسئول پرونده هسته اي ايران به نتايج مثبت اشاره اي نكرده و در صحبت هايي از او كه توسط ايرنا و شبكه خبري بلومبرگ مخابره شده، به جزئيات مذاكرات اشاره اي نشده است.

خاوير سولانا نيز پس از مذاكرات گفت مذاكره با ايران حركتي روبه جلو است و پيشرفت هايي نيز حاصل شده است. خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه در هفته جاري نيز مذاكره سولانا و لاريجاني دنبال مي شود كه الزاماً به معناي ديدار نيست و شايد در قالب گفت وگوي تلفني باشد.
سخنگوي وزارت خارجه آلمان نيز اين خبر را تاييد كرده است. لاريجاني پس از ديدار با وزير خارجه آلمان در باره اين گفت وگو اظهار نظر نكرد اما وزير خارجه آلمان به روزنامه دي ولت گفت: مذاكرات سازنده اي با علي لاريجاني داشته و يك گام پيشرفت هم رخ داده است. اشتاين ماير هم چون لاريجاني حاضر نشد به اين گام مثبت اشاره كند.
ديگر كشورهاي 1+5 درباره مذاكرات اظهارنظري نكرده اند. تنها كشور معترض، آمريكاست و سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به رويترز گفت: ايران هنوز با تعليق غني سازي موافقت نكرده، در نتيجه هنوز حركت مثبتي اتفاق نيفتاده است. رويترز در حركتي ديگر يك نظرسنجي در آمريكا انجام داد كه براساس آن 70درصد مخالف هرگونه حمله نظامي به ايران هستند و 45درصد معتقدند آمريكا بايد به ديگر كشورها پيوسته و با ايران مذاكره كند.
وزير خارجه ايران نيز در گفت وگويي با سايت اينترنتي ميدل ايست آنلاين كه بخش هايي از آن توسط ايرنا منتشر شده، تاكيد كرده؛ ايران كشوري است كه مي تواند از خود دفاع كند و گفته گمان نمي كند آمريكايي ها اقدام به چنين حمله اي كنند.
وزير دفاع روسيه نيز در گفت وگويي با يك روزنامه يوناني تاكيد كرده تنها راه حل مسئله هسته اي ايران مذاكره است. سرگئي ايوانف در اظهار نظري نادر گفت: صدور قطعنامه عليه ايران پيش از جواب آنها به بسته پيشنهادي 1+5 كار درستي نبوده و اين كار مسائل را پيچيده تر كرد. هنوز تاريخ دقيق مذاكرات آتي ايران و 1+5 كه به نمايندگي لاريجاني و سولانا دنبال مي شود، اعلام نشده است و از نتيجه مذاكرات نيز خبري رسمي در دست نيست.
واكنش بوش به مذاكره اخير لاريجاني
رئيس جمهوري آمريكا در رابطه با مذاكرات هسته اي ميان جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا چنين عنوان كرد كه اروپا بايد وقت كافي داشته باشد تا ببيند آيا مي تواند ايران را متقاعد كند يا خير.
جورج بوش در مصاحبه با روزنامه وال استريت ژورنال كه روز گذشته انتشار يافت و فارس به بخش هايي از آن اشاره كرده، گفت: اروپا بايد وقت آن را داشته باشد تا بداند آيا مي تواند زودتر ايران را به تعليق غني سازي اورانيوم ترغيب كند يا خير.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چه مدت زمان كافي است، خاطرنشان كرد: هر چه زودتر بهتر. تا مطمئن شويم اين مباحث تلاش ايران براي تحميل راه خود بر ما به گونه اي نباشد كه ما منافع خود را در آن از دست بدهيم.
رئيس جمهوري آمريكا در واكنش به اين امر كه آيا ضرب الاجل تازه اي براي تمكين ايران ممكن است تعيين شود كه براي پايان ماه دسامبر باشد، گفت: من اميدوارم كه اينگونه نشود.
وي كه روز گذشته با اين روزنامه صحبت مي كرد، افزود:  من و  وزير خارجه درباره اين امر مذاكره كرديم.
وي با من موافق بود كه بايد به اروپايي ها زمان كافي را بدهيم تا ملاحظه  كنيم كه آيا ايراني ها گزينه  مناسب را براي تعليقي كه قابل تأييد باشد انتخاب خواهند كرد يا خير.
بوش ادامه داد: در عين حال، رايس به من اطمينان داد كه وي با آنها (اروپا) همكاري خواهد داشت تا اين روند تا مدت هاي مديد ادامه پيدا نكند.

با تصويب مجلس نمايندگان آمريكا
تحريم هاي ايران پنج سال ديگر تمديد شد
ايسنا: كنگره آمريكا لايحه تحريم هاي ايران را پنج سال ديگر و تا سال 2011 تمديد كرد.
به گزارش رويترز، هدف از اين لايحه كه از طريق رأي گيري شفاهي در مجلس نمايندگان آمريكا تصويب شد و در انتظار اقدام سنا به سر مي برد، بستن سرمايه هايي است كه مي تواند به ايران در توسعه آنچه سلاح هسته  اي خوانده شد كمك كند و نيز اعمال فشار بر جمهوري اسلامي در اين زمان حساس است.
اين لايحه تحريم هاي اقتصادي عليه تهران را كه تحت عنوان قانون تحريم هاي ايران- ليبي (ILSA) شناخته شده است و تا چند روز ديگر مدتش به پايان مي رسيد پنج سال ديگر تمديد مي كند تا شركت ها را از سرمايه گذاري در بخش انرژي در ايران منصرف كند.

باشگاه احزاب
نگراني اصلاح طلبان نسبت به سلامت انتخابات
محسن ميردامادي طي سخناني در نخستين نشست خبري خود با آسيب شناسي فضاي انتخاباتي گفت: مهم ترين نگراني كه در مجموعه  اصلاح طلبان وجود دارد نسبت به سلامت انتخابات است، طبعاً در انتخابات سالم كسي برنده مي شود و كسي بازنده، كمااين كه در انتخابات رياست جمهوري نيز با اين كه شرايط برابري در رقابت وجود نداشت، شركت كرديم، زيرا فكر مي كنيم حداقل هايي وجود داشت و ما هم در آن شركت كرديم و به نتيجه  آن احترام گذاشتيم؛ برخلاف انتخابات مجلس هفتم كه حداقل ها هم وجود نداشت.
دبيركل جبهه  مشاركت، هم چنين با ابراز نگراني از لايحه  پيشنهادي نظام جامع انتخابات افزود: اگر اين لايحه تصويب شود، انتخابات مانند گذشته نخواهد بود و تنها ظاهري از انتخابات باقي خواهد ماند.
احتمال موفقيت منشور اصولگرايان
حسن نوعي اقدم اظهار داشت: در انتخابات هاي گذشته عملاً ديديم كه وقتي نيروهاي اصولگرا به معناي واقعي و به دور از تنش و اختلاف سليقه و در زمان هاي حساس و مقاطع مشخصي دست به دست هم مي دهند مي توانند حوادث بسيار تعيين كننده و اهداف مهمي را به نفع نظام و اصول تعريف شده  انقلاب اسلامي ايجاد كنند.
اين نماينده مجلس در اين باره كه منشوروفاق اصولگرايان تا چه حد موجب وحدت و ايجاد ليست واحد بين اصولگرايان مي شود، بيان كرد: در گذشته هم همين طور بوده و اختلاف نيروهاي اصولگرا به صورت مبنايي نيست و با وجود اين كه اصولگرايان در ارتباط با موضوعات مختلف اظهارنظر سليقه اي دارند ولي به طور كلي در كشور وحدت و يكپارچگي داشته و ضريب خطايي در آن ديده نمي شود.

احمدي نژاد در جمع مردم كرج:
براي دفاع از حق ملت با همه گفتگو مي كنيم
گروه سياسي - رئيس جمهوري با بيان اينكه ملت ايران اين ظرفيت را دارد كه به محض دسترسي به فناوري ها به يك قدرت شكست ناپذير جهاني تبديل شود، تأكيد كرد: براي دفاع از حقوق مسلم ملت ايران، با همه گفت وگو مي كنيم و ترسي از مذاكره هم نداريم.
محمود احمدي نژاد بعد از ظهر پنج شنبه با سفر به شهرستان كرج در جمع مردم اين شهرستان كه در ورزشگاه مخابرات گردهم آمده بودند سخنراني كرد.
وي در ادامه سخنانش كه فارس آن را منتشر كرده است در جمع مردم كرج درباره مسائل پرونده هسته اي اظهار داشت: كساني كه انبارهاي خود را پر از سلاح هاي هسته اي كرده اند و آزمايشات جديد انجام مي دهند به يك بهانه سياسي مي خواهند مانع بهره مندي كامل ايران از حق مسلم خود شوند.
رئيس جمهوري با اشاره به سفر اخير خود به سازمان ملل اضافه كرد: در اين سفر استدلال ما روشن بود گفتيم 27 سال است آمريكا مخالف ما است، امروز بهانه او انرژي هسته اي است، 27 سال پيش چه بود كه ترور و كودتا و جنگ را حمايت كرد و ملت ما را مورد تحريم و سنگين ترين تبليغات شكننده سياسي قرار داد.
وي تصريح كرد: براي دفاع از حقوق مسلم ملت ايران، با همه گفت و گو مي كنيم و ترسي از مذاكره هم نداريم.
احمدي نژاد با بيان اينكه ما اهل تجاوز نيستيم و صلح را براي همه مي خواهيم، گفت: ما به كسي ظلم نمي كنيم اما ملت ايران سر سوزني زير بار ظلم نخواهد رفت.

انتشار نامه محرمانه امام در مورد پذيرش قطعنامه
گروه سياسي- پس از انتشار مصاحبه همشهري با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و ذكر اين نكته كه يكي از دلايل پذيرش قطعنامه 598 از سوي امام،  نامه فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره تهيه مايحتاج نظاميان براي ادامه جنگ بوده است،  برخي سايت هاي خبري به نقل از منابع مطلع وجود چنين نامه اي را منكر شدند و ديروز يك نماينده مجلس در گفت وگو با خبرگزاري فارس اعلام كرد كه نامه محسن رضايي به درخواست هاشمي رفسنجاني و خطاب به وي بوده است. تا آن كه شامگاه پنج شنبه،  دفتر اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت،  نامه محرمانه حضرت امام خميني(ره) به مسئولان نظام براي اعلام آتش بس در جنگ را منتشر كرد كه در تاريخ شنبه 25ير۶۷ نوشته شده است. متن كامل اين نامه كه در اختيار رسانه ها قرار گرفته به اين شرح است: 
بسم الله الرحمن الرحيم
با ياري خداوند متعال و با سلام و صلوات به انبياء بزرگوار الهي و ائمه معصومين صلوات الله عليهم اجمعين، حال كه مسئولين نظامي ما اعم از ارتش و سپاه كه خبرگان جنگ مي باشند صريحاً اعتراف مي كنند كه ارتش اسلام به اين زودي ها هيچ پيروزي به دست نخواهند آورد و نظر به اين كه مسئولين دلسوز نظامي و سياسي نظام جمهوري اسلامي از اين پس جنگ ر ا به هيچ وجه به صلاح كشور نمي دانند و با قاطعيت مي گويند كه يك دهم سلاحهايي را كه استكبار شرق و غرب در اختيار صدام گذارده اند به هيچ وجه و با هيچ قيمتي نمي شود در جهان تهيه كرد و با توجه به نامه تكان دهنده فرمانده سپاه پاسداران كه يكي از دهها گزارش نظامي سياسي است كه بعد از شكستهاي اخير به اينجانب رسيده و به اعتراف جانشيني فرمانده كل نيروهاي مسلح، فرمانده سپاه يكي از معدود فرماندهاني است كه در صورت تهيه مايحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ مي باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاحهاي شيميايي و نبود وسايل خنثي كننده آن، اينجانب با آتش بس موافقت مي نمايم و براي روشن شدن در مورد اتخاذ اين تصميم تلخ به نكاتي از نامه فرمانده سپاه كه در تاريخ 67-04-02نگاشته است، اشاره مي شود، فرمانده مزبور نوشته است تا پنج سال ديگر ما هيچ پيروزي نداريم، ممكن است در صورت داشتن وسايلي كه در طول پنج سال به دست مي آوريم قدرت عمليات انهدامي و يا مقابله به مثل را داشته باشيم و بعد از پايان سال 71اگر ما داراي 350تيپ پياده و دو هزار و۲۵۰۰تانك، سه هزار توپ و 300 هواپيماي جنگي و 300 هلي كوپتر و قدرت ساختن مقدار قابل توجهي از سلاحها... - كه از ضرورتهاي جنگ در آن موقع است- داشته باشيم مي توان گفت به اميد خدا عمليات آفندي داشته باشيم. وي مي گويد قابل ذكر است كه بايد توسعه نيروي سپاه به هفت برابر و ارتش به دو برابر و نيم افزايش پيدا كند، او آورده است البته آمريكا را هم بايد از خليج فارس بيرون كنيم والا موفق نخواهيم بود. اين فرمانده مهم ترين قسمت موفقيت طرح خود را تهيه به موقع بودجه و امكانات دانسته  است و آورده است كه بعيد به نظر مي رسد دولت و ستاد فرماندهي كل قوا بتواند به تعهد خود عمل كنند. البته با ذكر اين مطالب مي گويد بايد باز هم جنگيد كه اين ديگر شعاري بيش نيست. آقاي نخست وزير از قول وزراي اقتصاد و بودجه وضع مالي نظام را زير صفر اعلام كرده اند، مسئولين جنگ مي گويند تنها سلاحهايي را كه در شكستهاي اخير از دست داده ايم به اندازه تمام بودجه اي است كه براي سپاه و ارتش در سال جاري در نظر گرفته شده بود. مسئولين سياسي مي گويند از آنجا كه مردم فهميده اند پيروزي سريعي به دست نمي آيد شوق رفتن به جبهه در آنها كم شده  است. شما عزيزان از هركس بهتر مي دانيد كه اين تصميم براي من چون زهر كشنده است ولي راضي به رضاي خداوند متعال هستيم و براي صيانت از دين او و حفاظت از جمهوري اسلامي اگر آبرويي داشته باشم، خرج مي كنم. خداوندا ما براي دين تو قيام كرديم و براي دين تو جنگيديم و براي حفظ دين تو آتش بس را قبول مي كنيم.
خداوندا تو خود شاهدي كه ما لحظه اي با آمريكا و شوروي و تمامي قدرتهاي جهان سر سازش نداريم و سازش با ابرقدرتها و قدرتها را پشت كردن به اصول اسلامي خود مي دانيم. خداوندا در جهان شرك و كفر و نفاق، در جهان پول و قدرت و حيله و دورويي، ما غريبيم، تو خود ياريمان كن. خداوندا در هميشه تاريخ وقتي انبياء و اولياء و علما تصميم گرفته اند مصلح جامعه گردند و علم و عمل را درهم آميزند و جامعه اي دور از فساد و تباهي تشكيل دهند با مخالفتهاي ابوجهل ها و ابوسفيانهاي زمان خود مواجه شده اند. خداوندا، ما فرزندان اسلام و انقلابمان را براي رضاي تو قرباني كرديم، غير از تو هيچ كس را نداريم، ما را براي اجراي فرامين و قوانين خود ياري فرما. خداوندا از تو مي خواهم تا هرچه زودتر شهادت را نصيبم فرمايي. گفتم جلسه اي تشكيل گردد، آتش بس را به مردم تفهيم نمايند. مواظب باشيد ممكن است افراد داغ و تند با شعارهاي انقلابي شما را از آنچه صلاح اسلام است دور كنند. صريحاً مي گويم بايد تمام همتتان در توجيه اين كار باشد، قدمي انحرافي حرام است و موجب عكس العمل مي شود. شما مي دانيد كه مسئولين رده بالاي نظام با چشمي خونبار و قلبي مالامال از عشق به اسلام و ميهن اسلاميمان چنين تصميمي گرفته اند، خدا را در نظر بگيريد و هرچه اتفاق مي افتد از دوست بدانيد.

عمليات اجرايي انتخابات مجلس خبرگان
امروز آغاز مي شود
گروه سياسي - وزير كشور با صدور بخشنامه اي خطاب به فرمانداران، آغاز عمليات اجرايي انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري را اعلام كرد.
در اين بخشنامه كه خطاب به فرمانداران مراكز حوزه هاي انتخابيه صادر شده و پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور آن را منتشر كرده است اعلام شد كه امور اجرايي انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري، در اجراي مواد 5 و 9 قانون اين انتخابات، از روز شنبه هشتم مهر ماه آغاز و در روز جمعه بيست و چهارم آذر اخذ راي به عمل خواهد آمد.
در بخش ديگري از اين بخشنامه از فرمانداران خواسته شده است كه با رعايت برنامه زمان بندي و بر اساس قانون، آيين نامه  و دستورالعمل اجرايي انتخابات مجلس خبرگان رهبري و نيز بخشنامه هاي صادره از سوي ستاد انتخابات كشور، نسبت به برگزاري انتخابات در حوزه هاي انتخابيه خود اقدام كنند. در اين بخشنامه همچنين آمده است: داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان شخصا و يا به وسيله نماينده خود كه كتبا معرفي شده باشد، مي توانند از روز پنج شنبه سيزدهم تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه نوزدهم مهرماه نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |