سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۰ - Oct 3, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
شب اوّل ماه مبارك رمضان خداي جليل، رضوان - كليد دار بهشت-را فرا خوانده و به او فرمان مي دهد تا بهشت را براي روزه داران امت محمد (ص) آماده و زينت آرايي كند و تا پايان ماه، درهايِ آن را به روي آنان باز گذارد.
(بحارالانوار، ج 93، ص 348 )
امروز با حافظ
نقشي به ياد خط تو بر آب مي زدم
ديشب به سيل اشك ره خواب مي زدم
جامي به ياد گوشه محراب مي زدم
ابروي يار در نظر و خرقه سوخته
آب و هوا
001566.jpg

عكس روز
001572.jpg
عكس: رويترز / استفانو رلانديني
تورين ايتاليا، رقابتهاي شمشيربازي قهرماني جهان- آلبرتو پلگريني (راست) از كشور ميزبان و «يو رويي» از چين در فينال رقابتهاي انفرادي فلوره مردان به مصاف هم رفتند كه شمشيرباز چيني به مدال طلا دست يافت.

بازار
فصل ركود خودرو
001515.jpg
آغاز پاييز هر سال فصل برگ ريزان قيمت خودرو نيز محسوب مي شود اما در سال جاري اين اتفاق با اهرم فشار خودروسازان و بدهي آنها به قطعه سازان همراه شد و اين روند را اندكي كند كرد. اما به هر حال مقايسه قيمت ها به نسبت هفته پيش كاهش هايي را در قيمت برخي انواع خودرو نشان مي دهد.
محمد ريخته گران قديمي رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو مي گويد: ركود بازار خودرو از اول مهرماه كليد خورده و تا حدود 15 دي ماه ادامه مي يابد اما اين شرايط وابستگي خاصي هم به سياست هاي توليدي خودروسازان دارد. قيمت كف بازار خودرو كه بدون احتساب هزينه بيمه و گارانتي و آپشن هاي گوناگون توسط اتحاديه مذكور ارزيابي مي شود نشان مي دهد، پرايد صندوق دار حدود 50 هزار تومان كاهش قيمت داشته است. پيش بيني آگاهان بازار براي آينده قيمت خودرو ناظر بر كاهش تدريجي به دنبال كاهش تقاضا است.

تلويزيون
001518.jpg

در شهر چه خبر
آفتاب آفرينش
دومين سري مسابقات آفتاب آفرينش كه به كتاب خديجه همسر پيامبر(ص) اختصاص دارد، در فرهنسگراي بانو برگزار مي شود. افرادي كه مايل به شركت در اين مسابقه هستند مي توانند با مراجعه به اين فرهنگسرا كه در خيابان وليعصر- ضلع شمالي پارك ساعي- كوي ساعي واقع شده، كتاب و پاسخنامه مربوطه را دريافت كنند. فرهنگسراي بانو به نفرات اول تا پنجم هر مسابقه جوايز نفيسي اهدا مي كند.

تدبر در قرآن
كانون قرآن فرهنگسراي خاتم در ايام ماه رمضان ويژه برنامه فانوس هدايت را با عنوان تدبر در قرآن برگزار مي كند. اين كانون با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ قرآني جهت كسب مهارتهاي زندگي، برگزاري جلسات تفسير قرآن را از 10 مهرماه آغاز كرده  است. جلسات فوق روزهاي دوشنبه هر هفته ساعت 10 صبح برگزار مي شود. فرهنگسراي خاتم در يافت آباد شهرك وليعصر- انتهاي خيابان حيدري- خيابان پژاند واقع شده است.
كابل برگردان
عمليات كابل  برگردان در مراكز مخابراتي شهيد بختياري، شهيد منتظري، شهيد قندي و شهيد صالح طبري آغاز شد. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني مشتركين مركز مخابراتي شهيد بختياري با پيش شماره هاي 5520 و 5521 در محدوده خيابان هاي 30 متري امام خميني(ره)، ولي عصر و امام حسين و در مركز مخابرات شهيد منتظري با پيش شماره هاي 5590 تا 5593، 5595 و 5596 در محدوده خيابان هاي فرمانداري، ادريس سليماني و مجتمع مسكوني غدير ري دچار اختلال مي شود. همچنين در مركز مخابرات شهيد قندي ارتباط تلفني مشتركين داراي پيش شماره هاي 5580، 5581، 5515، 5557، 5589 و 5560 تا 5563 در محدوده خيابان هاي 15خرداد، پله هاي نوروزخان و سراي حافظ و در مركز مخابرات شهيد صالح طبري با پيش شماره هاي 4463 تا 4467 در محدوده جاده مخصوص، بلوار فاز 2، بلوك 17 و بلوك 18 با اختلال همراه است.

سكه، طلا و ارز
001512.jpg

ضيافت رمضان
علي اصغر عطّاران طوسي
attarantoosi@gmail.com
001587.jpg
001590.jpg

آلودگي هواي تهران
001569.jpg
آلودگي هواي تهران

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
عبور سالها
وقتي پس از سالها همكلاسي ام را در صف اتوبوس ديدم، نشناختمش، چه قدر پير شده بود..! به خانه كه رسيدم عصايم را گوشه اي گذاشته و قبل از هر كاري باطري سمعكم را عوض كردم. به دنبال دستگاه فشار خون مي گشتم كه همسرم با نگراني گفت: باز هم امروز رفتي فيزيوتراپي و فراموش كردي قرصهايت را بخوري و طبق معمول قرصهاي قلب، نقرس و قندم را آورد. تا شب از فكر همكلاسي ام بيرون نمي آمدم، طفلك چه قدر پير و فرسوده شده بود...
مصطفي چترچي

گشتي در دنياي خبرها
۴ ساعت كنار كنتور
لندن: يك پيرمرد 70 ساله در انگليس هنگامي كه مشغول بررسي كنتور آب بود داخل حفره اي كه كنتور در آن نصب شده بود افتاد و اسير شد. با توجه به اينكه وي سر خود را داخل اين حفره كرده بود با سر به داخل حفره افتاد و پاهايش بيرون ماند. به هر حال وي به مدت 4 ساعت مجبور شد روي دستها و سرش بايستد. سرانجام يك پستچي در حين عبور از مقابل خانه پيرمرد متوجه شد كه دو پا از داخل حفره بيرون زده به همين دليل بلافاصله آتش نشاني را خبر كرد و مأموران پيرمرد نيمه جان را بيرون كشيدند.
درآمد نخست وزير
لندن: توني بلر دو سال پس از كناره گيري از پست نخست وزيري كشور انگليس صاحب 15 ميليون پوند خواهد شد. كارشناسان پيش بيني مي كنند وي پس از پايان دوران نخست وزيري خود براي انجام سخنراني هاي متعدد به كشور آمريكا دعوت خواهد شد و تنها براي چاپ خاطراتش 5 ميليون پوند درآمد كسب خواهد كرد. در حال حاضر وي مجبور است هر ماه 6 هزار پوند قسط منزل خريداري شده خود را به بانك بپردازد.
علاقه خواهران
منچستر: دو خواهر به صورت تصادفي به فاصله 5/1 ساعت از يكديگر در يك بيمارستان و در اتاق هاي مجاور يكديگر وضع حمل كردند. جالب اينكه هر دو خواهر تا چند ساعت پس از زايمان از اين اتفاق عجيب بي خبر بودند. يكي از خواهرها ابتدا ساعت 30/3 دقيقه بعدازظهر زايمان كرد و خواهر بعدي ساعت 5بعدازظهر فرزندش را به دنيا آورد.
فروشگاه سالمندان
توكيو:  در يكي از شهرهاي ژاپن كه نيمي از جمعيت آن بالاي 50 سال سن دارند فروشگاه ويژه سالمندان افتتاح شد. در اين فروشگاهها اتيكت قيمت ها با خط بسيار درشت نوشته شده تا مشتريان سالمند بتوانند به راحتي قيمتها را مشاهده كنند. همچنين اين فروشگاه مجهز به سرويس هاي بهداشتي متعدد است تا اينكه هيچ سالمندي در صف دستشويي معطل نشود.
دو ميليارد پوند غذاي حاضري
نيوكاسل: نتايج يك آمارگيري در انگليس حاكي از آن است كه دانش آموزان دختر و پسر به طور متوسط 2 ميليارد پوند در سال صرف خريد غذاهاي حاضري مانند پيتزا، ساندويچ و سيب زميني سرخ كرده مي كنند. البته در اين ميان دختران دانش آموز تقريباً دو برابر پسران هزينه مي كنند. با توجه به اينكه دختران نمي خواهند در خانه و مقابل والدين خود زياد غذا بخورند به همين دليل در مسير مدرسه تا خانه غذاهاي حاضري مي خرند.
درمان نا باروري با طب سوزني
نيويورك: يك زوج كه به مدت 4 سال با صرف هزينه هاي هنگفت به درمان نا باروري خود پرداخته بودند ناكام ماندند و سرافكنده به خانه بازگشتند. اما 5/1 سال قبل يكي از بستگان آنها پيشنهاد كرد كه نزد يك پزشك بروند و با استفاده از طب سوزني بچه دار شوند. جالب اينكه آنها 6 ماه پس از انجام طب سوزني بچه دار شدند و هم اكنون فرزندشان در سلامت كامل به سر مي برد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |