سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۰ - Oct 3, 2006
مذاكره 1+5 با سولانا
رايس: ايران از تعليق حرفي نزده است
گفت وگوي پوتين و بوش درباره ايران
001602.jpg
ايسنا: مسئول دفتر رياست جمهوري روسيه گفت كه ولاديمير پوتين روز گذشته با جورج بوش درباره ايران تلفني گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري اينترفكس، آلكسي گروموف، مسئول دفتر رياست جمهوري روسيه گفت كه ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه به پيشنهاد جورج بوش، همتاي آمريكايي خود درباره ايران با وي تلفني گفت وگو كرد.

گروه سياسي وزير خارجه آمريكا در ابتداي سفر دوره اي خود و در ايرلند در گفت وگو با خبرنگاران خبر داد به همراه ديگر وزراي خارجه عضو 1+5 با سولانا گفت وگو كرده اما هنوز آنچه آمريكا به دنبال آن است، به دست نيامده است. كاندوليزا رايس در خبري كه رويترز آن  را گزارش كرده گفت: هنوز ايران هيچ نشانه اي از اين كه تعليق را مي پذيرد، نشان نداده است ولي ما هم در گفت وگو با سولانا گفتيم مهم است كه خواسته هاي مطرح شده در قطعنامه 1696 شوراي امنيت همواره مدنظر باشد.
مواضع رايس درحالي اعلام مي شود كه يك روز پيشتر سخنگوي وزارت خارجه موضع قطعي ايران را اعلام كرده بود. سيدمحمدعلي حسيني گفت: ايران به مذاكرات بدون پيش شرط معتقد است. سخنگوي دولت نيز در جلسه خود روز گذشته تأكيد كرد تعليق امري پذيرفتني نيست و نمي تواند به عنوان شرط مذاكرات مطرح شود. غلامحسين الهام درحالي اظهار نظر خود را اعلام كرد كه ايسنا به گزارشي از نيوزويك اشاره كرد كه در آن عبدالله گل وزير خارجه تركيه در اظهارنظري عجيب اعلام كرده اگر شرايط و مشوق هاي اعلام شده در بسته پيشنهادي 1+5 با تضمين همراه باشد، ايران تعليق را مي پذيرد. عبدالله گل به مذاكرات خود در تهران در ماه آگوست گذشته اشاره كرد و گفت نظر مقامات ايران به بسته پيشنهادي مثبت بوده است. درباره اظهارات مطرح شده از سوي وزير خارجه تركيه هنوز موضع رسمي مقامات ايران اعلام نشده است.وزير خارجه آمريكا در ايرلند تصريح كرده به دنبال مذاكره است و سولانا با آنها در تماس مداوم است اما حاضر نشد درباره استراتژي آمريكا سخن بگويد و يا اظهارنظر كند. وي به ذكر اين نكته بسنده كرد كه بهتر است مذاكرات انجام شود اما ما خواهان تعليق براي انجام مذاكرات هستيم و اگر قطعنامه 1696 اجرا نشود، تحريم ها را به تدريج اجرا مي كنيم. رايس مذاكره با ايران را منتفي نخواند ولي گفت بدون ذكر نتيجه مثبت (يعني تعليق) هنوز اقدام مناسبي صورت نگرفته است. رايس در سفر منطقه اي خود به عربستان، مصر، اردن و اسرائيل مي رود تا مهم ترين مواضع منطقه را مورد بحث قرار دهد. مذاكرات هسته اي نيز از مهم ترين مباحث مورد طرح است.

رهبر معظم انقلاب درگذشت
آيت الله يثربي را تسليت گفتند
مهر: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي، درگذشت عالم خدوم و بزرگوار مرحوم آيت الله حاج سيد مهدي يثربي را تسليت گفتند.
متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با تاسف و تاثر، درگذشت عالم خدوم و بزرگوار مرحوم آيت الله آقاي حاج سيد مهدي يثربي رحمت الله عليه را به علماي اعلام و حوزه هاي علميه و مردم شريف و مومن كاشان و نيز به بيت محترم و بازماندگان، مخصوصا آقازادگان مكرم آن مرحوم تسليت مي گويم.
ايشان از جمله علما و روحانيون خدمتگزار و دلسوزي بودند كه از ساليان دور و بويژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، منشاء بركات و خدمات فراواني گرديدند و براي مردم و حوزه هاي علميه پدري مهربان و ناصحي مشفق و راهنمايي خبير محسوب مي شدند.خداوند روح ايشان را مشمول رحمت و مغفرت قرار داده با اجداد طاهرينشان محشور فرمايد.پيكر مرحوم آيت ا... سيد مهدي يثربي عصر ديروز با حضور جمعي از مقامات كشوري و لشكري در كاشان تشييع و در گلستان شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.

باشگاه احزاب
شكافي در بين اصلاح طلبان نيست
قائم مقام دبير كل حزب اعتماد ملي اختلاف سليقه بين گروه هاي اصلاح طلب را به معناي شكاف و مقابله ندانست و گفت: حزب اعتماد ملي در درون جبهه اصلاحات با هيچ كس تقابل و رقابت ندارد و ضمن حمايت از همه گروه هاي اصلاح طلب همواره در راستاي تقويت جريان اصلاحات حركت مي كند كه البته اين برخلاف برخي گفته هاي توطئه آميز است.
مزه شيرين سه پيروزي
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين كه گروههاي اصول گرا براي رسيدن به فهرست مشترك مصمم هستند و به اين خواسته نيز نزديك شده اند، گفت: اصول گرايان مزه شيرين پيروزي در سه انتخابات پي درپي را به ياد دارند و مي خواهند در انتخابات آتي نيز اين شيريني ادامه داشته باشد. مجتبي شاكري در گفت وگو با ايسنا،  با استقبال از تدوين منشور نوين اصول گرايان، افزود: مجموعه اصول گرايان در طيف هاي سنتي، تحول خواهان و كساني كه در مجلس و شوراي شهر حضور دارند، مصمم هستند كه اصول گرايان به وحدت برسند و در اين ارتباط رايزني انجام دادند و تركيب جديدي را به وجود آوردند.
با اعتماد ملي اختلاف نداريم
معاون سياسي دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي با تاكيد بر اين كه هيچ اختلافي بين جبهه  مشاركت و حزب اعتماد ملي وجود ندارد، خاطرنشان كرد: اصولگرايان درصدد ايجاد چنين اختلافي هستند و هر چه همگرايي بين اين گروه ها بيشتر مي شود، اظهار نظرهايي كه با اميد اختلاف افكني و ايجاد شبهه مطرح مي شود، شدت مي گيرد.آذر منصوري در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: با نزديك شدن به زمان برگزاري دو انتخابات خبرگان و شوراها و پررنگ تر شدن بحث ائتلاف در ميان اصلاح طلبان طبيعتا رفتارها و اظهارنظرات جناح مقابل مبني بر شكاف و اختلاف بين گروه هاي اصلاح طلب ناشي از نگراني اي است كه نسبت به نتيجه اين ائتلاف دارند.
دو نفر كانديدا براي خبرگان
سيد محسن موسوي تبريزي ، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان اعلام كرد كه در دوره چهارم اين مجلس از استان تهران نامزد خواهد شد.موسوي تبريزي با بيان اين كه در دور اول مجلس خبرگان از استان آذربايجان شرقي كانديدا بوده و در دور سوم نماينده مردم آذربايجان غربي بوده، در گفت وگو با ايسنا گفت: تصميم گرفته ام در اين دوره از استان تهران كانديدا شوم.وي همچنين گفت: به احتمال زياد فهرست گروههاي اصلاح طلب هفته آينده نهايي خواهد شد.آيت الله هاشم زاده هريسي نيز گفت كه از استان تهران براي چهارمين دوره مجلس خبرگان كانديدا مي شود.هاشم زاده هريسي كه پيش از اين از استان آذربايجان شرقي در دور سوم مجلس خبرگان حضور داشته است در مورد اينكه آيا نام وي در فهرست تشكل خاصي قرار دارد يا نه ابراز بي اطلاعي كرد.

ادامه واكنشها به انتشار نامه محرمانه امام
نامه امام در زمان جنگ محرمانه بود
ايسنا: قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) درباره نامه منتشر شده اخير از امام(ره) گفت كه با وجود اينكه مستندي دال بر اعلام نظر شفاهي و يا كتبي امام در خصوص نوع طبقه بندي اين نامه در دسترس نيست؛ اما به طور طبيعي با توجه به شرايط خاص دوران جنگ و مضمون نامه طبعا اين نامه در ايام حساس دفاع مقدس محرمانه تلقي شده است.حميد انصاري قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) از اينكه از اين موسسه كه بنا به حكم امام و قانون مصوب مجلس محترم تنها مرجع ذيصلاح براي انتشار اسناد و آثار حضرت امام(ره) مي باشد، در انتشار اين نامه هيچگونه هماهنگي و استعلامي به عمل نيامده است ابراز تاسف كرد.
گروه سياسي پس از گذشت 5 روز از انتشار نامه محرمانه امام خميني( ره) در مورد پايان جنگ و پذيرش قطعنامه 598 واكنشهاي مختلف از سوي چهره هاي سياسي و بازتاب هاي آن در رسانه ها همچنان ادامه دارد. هاشمي رفسنجاني در اولين واكنش پس از افشاي نامه سري امام خميني به مسئولان عالي كشور در سال 67 از سوي دفتر خود گفت: نامه امام قبلاً منتشر شده بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در ديدار با اعضاي تحريريه روزنامه صداي عدالت سخن مي گفت و خبر آن را فارس مخابره كرده است با بيان اينكه نامه امام محرمانه نبود و قبل از اين هم منتشر شده بود افزود: اين نامه دست نوشته خود امام بود و در تمام سايت هاي خبري نيز موجود است. هاشمي رفسنجاني درعين حال هيچ اشاره روشني به زمان و منبع انتشار رسمي نامه امام در گذشته نكرد. وي درباره دليل انتشار اين نامه نيز گفت: به خاطر اينكه ديدم درباره جنگ شبهاتي ايجاد شده است، براي رفع شبهات و پاسخ به نسل جوان اين نامه را منتشر كردم. از سوي ديگر قائم مقام دبير شوراي  عالي امنيت ملي در واكنش به انتشار نامه سري امام خميني(ره) از سوي دفتر هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد انتشار اين نامه به مصلحت كشور نبود و با شوراي عالي امنيت ملي هم هماهنگ نشده بود.
عبدالرضا رحماني فضلي تصريح كرد:  طرح چنين موضوعاتي در شرايط كنوني امكان سوء استفاده به دشمن را براي تضعيف كشور مي دهد. دفتر هاشمي رفسنجاني هم با ارسال نمابري به رسانه ها درباره انتشار نامه حضرت امام(ره) توضيحاتي داد. در اين نمابر كه ايسنا آن را منتشر كرد،  تأكيد شده است كه اين نامه فاقد هرگونه طبقه بندي بوده است. همچنين در بخش ديگري از اين اطلاعيه تأكيد شده كه فلسفه انتشار اين نامه صرفاً پاسخ روشن و بدون ابهام توسط شخص امام(ره) به شبهات و تشكيك هاي احتمالي بود كه در مورد علل ختم جنگ عنوان مي شد.

طالباني به تهران مي آيد
ايرنا: جلال طالباني رييس جمهوري عراق روز گذشته در ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد اعلام كرد، در پاسخ به دعوت آقاي احمدي نژاد پس از ماه مبارك رمضان به اير ان خواهد آمد.
جلال طالباني در اين ديدار كه در محل كاخ رياست جمهوري عراق انجام شد گفت: هم اكنون وقت آن رسيده است تا توافقات دو جانبه ميان ايران و عراق به صورت عملي در آيد و مسئولان همكاري همه جانبه خود را در زمينه هاي مختلف با يكديگر آغاز كنند.
طالباني همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه آزادي زندانيان ايراني اسير در زندان هاي عراق گفت : مسئولان عراق مصمم هستند تكليف آن دسته از زندانيان ايراني كه به جرم ورود غير مجاز و به قصد زيارت عتبات دستگير و روانه زندان شده اند هرچه سريعتر روشن شود.
رييس جمهوري عراق اظهار اميدواري كرد پيش از سفر رسمي خود به جمهوري اسلامي ايران، مساله زندانيان حل شده باشد.

تأكيد رئيس قوه قضائيه براي مقابله با گراني
ايسنا: آيت الله هاشمي شاهرودي، صبح ديروز در جلسه مسئولان عالي قضايي با تبريك حلول ماه مبارك رمضان با تأكيد براينكه به بركت روزها و شب هاي ماه مبارك رمضان تمامي توطئه هاي استكباري عليه مردم و دولت ايران نقش بر آب مي شود، گفت: تهديدات و توطئه هاي استكبار به ويژه آمريكا هيچ اثري بر ايران ندارد.
وي با اشاره به بيانات روز گذشته مقام معظم رهبري در جمع هيأت دولت مبني بر لزوم برخورد قاطع با گراني ها، تأكيد كرد: اميدواريم دولت با عنايت به تأكيد هميشگي مقام معظم رهبري با قاطعيت جلوي گراني ها و تورم بي رويه اخير را بگيرد.

خاطرات تلخ و شيرين خاتمي
فارس: رئيس جمهوري سابق كشورمان در گفت وگويي با شبكه بين المللي جام جم؛ از برخي شيريني ها و تلخي هاي دوران رياست جمهوري اش سخن گفت.
رئيس جمهوري سابق كشورمان در اين گفت و گو در پاسخ به اين سئوال كه بدترين خاطره شما در دوران رياست جمهوري چيست؟ گفت: مشكل بسيار زياد بود، اما شايد بدترين آن، مشكل كمبود گندمي بود كه در سال اول مسئوليتم پيش آمده بود. خاتمي همچنين در بيان بهترين خاطرات خود در دوران رياست جمهوري هشت ساله تصريح كرد: زمانيكه در عسلويه به نتيجه رسيديم بهترين اتفاق دوران هشت ساله براي من بود. وي همچنين با اشاره به سخنراني در جمع دانشجويان در آذر ماه سال۸۳ ياد آور شد: يكي از روزهاي خوب من آذر ماه 83 بود كه در جمع دانشجويان سخنراني داشتم.يك عده اي آن جا اعتراض كردند كه البته اعتراض هايشان به جا نبود. اما آنان مي توانستند هر اعتراضي به رئيس دولت بكنند، بدون آن كه نگران باشند كه تحت تعقيب قرار مي گيرند.

مراسم معارفه مدير عامل جديد ايرنا برگزار شد
گروه سياسي - آيين توديع و معارفه احمدخادم المله مديرعامل سابق ايرنا وجلال فياضي مدير عامل جديد آن، روز دوشنبه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديران مسئول روزنامه ها و خبرنگاران و چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
محمدحسين صفارهرندي در مراسم توديع و معارفه مديران عامل سابق و جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي كه عصر ديروز برگزار شد تأكيد كرد: مجموعه خبرگزاري جمهوري اسلامي بايد با ورود مدير عامل جديد به دنبال راه حلي براي عبور از وضعيت موجود باشد. به گفته وي، ايرنا به رغم همه هنرها و بضاعت فراواني كه دارد بايد نگران رقبايي باشد كه در سالهاي اخير به وجود آمده اند. وي در عين حال تصريح كرد: ايرنا رسانه ملي حكومتي است و حكومت بايد بتواند پايگاهي داشته باشد كه در روزهاي سخت از طريق آن پيام خود را منتشر كند. وي درخصوص برخي گفته ها درخصوص اختلاف نظر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و خادم المله تصريح كرد: اختلاف نظر از جنس آنچه برخي افراد آن را برداشت مي كردند، وجود نداشت كه اين گفته ها همين امروز مختومه مي شود.
صفارهرندي با اشاره به سابقه فعاليت هاي فياضي مديرعامل جديد ايرنا گفت: ايرنا امروز پذيراي فردي است كه با ايده و فكر نو در پي محقق كردن ايده هاي جديد در اين خبرگزاري است و اين چيزي است كه امروز ايرنا به آن نيازمند است. احمد خادم المله مدير عامل پيشين ايرنا نيز در مراسم توديع خود، گفت: به فياضي مدير عامل جديد ايرنا، اطمينان مي دهم كه همه خبرگزاري يار و ياور ايشان خواهند بود. خادم المله در اين مراسم ضمن خوشامدگويي به فياضي، گفت: مجموعه خبرگزاري همانطور كه در كنار من بودند در كنار شما هم خواهند بود.
مديرعامل جديد ايرنا هم در اين مراسم سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) را متعلق به نظام و مردم خواند و گفت: ايرنا بايد به عنوان تراز نظام جمهوري اسلامي در كشور ظاهر شود. سيد جلال فياضي ضمن ابراز خوشبيني به سرانجام رساندن حركت جديد خود در پويايي ايرنا، ابراز اميدواري كرد كه ميان ايرنا و سه قوه و همچنين جريان هاي سياسي كشور يك تعامل سازنده برقرارشود.

احتمال تشكيل كميته مشترك مجلس
براي ادغام وزارت رفاه
گروه سياسي در حالي كه قرار بود امروز كميسيون اجتماعي مجلس طرح ادغام وزارت رفاه و بهداشت را در دستور كار خود قرار داده و بررسي كند، آخرين اخبار از تلاش برخي از طراحان اين طرح براي تشكيل كميسيون مشترك حكايت مي كند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري در جلسه يكشنبه مجلس قرار شد كه نمايندگان تا ساعت 9 صبح سه شنبه (امروز) پيشنهادات خود را در مورد طرح ادغام به كميسيون اجتماعي ارائه دهند و در همين راستا پيشنهادات مختلفي به اين كميسيون ارسال شده است اما در عين حال محمد خوش چهره از طراحان اصلي طرح ادغام از احتمال سپردن سرنوشت اين طرح به كميسيون مشتركي متشكل از اعضاي كميسيون اجتماعي و كميسيون بهداشت و درمان خبر داد. پيش از اين نيز پيش بيني مي شد
بقيه از صفحه اول
كه به علت رياست عبدالرضا مصري بر كميسيون اجتماعي و اين مسأله كه خود وي گزينه پيشنهادي تصدي وزارت رفاه است كميسيون ديگري براي بحث در مورد ادغام به كميسيون اجتماعي اضافه شود.در عين حال محمد عباسپور از اعضاي هيأت رئيسه كميسيون اجتماعي ضمن محتمل دانستن تشكيل كميسيون مشترك از ارائه پيشنهادات مختلف براي ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت، كار و برخي ديگر از سازمان ها خبر داد و افزود: چند وزارتخانه و سازمان دولتي خواهان الحاق بخشي از بدنه وزارت رفاه به تشكيلات متبوع خود مي باشند.
در عين حال حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به نامه روز يكشنبه مصري مبني بر تعويق جلسه رأي اعتماد گفت: مجلس اين نامه و موافقت رئيس جمهوري با آن را نشانه انصراف تلقي كرده است و پس از مشخص شدن نتيجه بررسي طرح يك فوريتي انحلال با ادغام وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، رئيس جمهوري بايد دوباره آقاي مصري را به مجلس معرفي كند.
از سوي ديگر سخنگوي دولت تصريح كرد: اقدامي  از طرف دولت براي بازپس گيري نامه معرفي وزير پيشنهادي رفاه و تأمين اجتماعي انجام نگرفته است.
در نشست هفتگي سخنگوي دولت با خبرنگاران، خبرنگاري نظر دولت درخصوص ادغام دو وزارتخانه رفاه و تأمين اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را از غلامحسين الهام جويا شد كه الهام در پاسخ با بيان اين كه ادغام اين دو وزارتخانه تصميم و طرح مجلس شوراي اسلامي است، اظهار داشت: دولت در اين خصوص فعلاً نظري ندارد و اظهار نظري هم نكرده است.
سخنگوي دولت افزود: زماني كه اين طرح در مجلس مطرح شود، دولت در مجلس حاضر مي شود و در بحثهاي كارشناسي نظر مي دهد.
الهام اظهار داشت: دولت طبق قانون اساسي، با تغيير وزير، موظف بود يك نفر را به مجلس معرفي كند و اين كار را انجام داد.
وي افزود: دولت با معرفي وزير به مجلس شوراي اسلامي، روال اداره وزارتخانه را دنبال كرده است. هر تصميمي  مجلس بگيرد و نهايي شود، دولت ملزم به اجراي تصميم قانوني و نهايي مجلس خواهد بود.

وزير كشور خبر داد
شمارش رايانه اي آرا در انتخابات خبرگان و شوراها
گروه سياسي - وزير كشور با بيان اين«ه اقدامات لا زم براي شمارش رايانه اي آراي اين دوره از انتخابات صورت گرفته است گفت : به اين منظور نرم افزاري با هم«اري شوراي نگهبان تهيه شده است «ه در شمارش آرا از آن استفاده خواهد شد .
به گزارش واحد مركزي خبر مصطفي پورمحمدي از آمادگي اين وزارتخانه براي برگزاري انتخابات خبرگان رهبري ، شوراهاي اسلا مي شهر و روستا و مياندوره اي مجلس خبر داد .
وي همچنين افزود:به علت جلو افتادن انتخابات راي گيري بصورت رايانه اي در اين دوره صورت نمي گيرد .
وزير «شور با اشاره به ب«ارگيري حدود 130 هزار صندوق راي در اين دوره گفت: در اين دوره از صندوقهاي مشابه صندوقهاي راي ساير «شورها استفاده مي شود.

سخنگوي دولت تشريح كرد
تمهيدات دولت براي مقابله با گراني ها
گروه سياسي - غلامحسين الهام با اشاره به نگراني رهبر معظم انقلاب درباره گراني ها گفت: دولت مانند هميشه نسبت به اين موضوع حساس است و دغدغه دارد . براي مهار اين موضوع هم تمهيداتي را انديشيده است .
سخنگوي دولت در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران اظهار داشت : دولت با استفاده از ظرفيت ها و امكانات قانوني  كه در اختيار دارد، سعي دارد بازار را كنترل و تنظيم كند.
الهام با اشاره به اين كه برخي اقدامات با استفاده از ظرفيت هاي موجود انجام مي شود، گفت: مجلس بر اساس قانون برنامه  چهارم صادرات را آزاد گذاشته است، به همين دليل برخي از كالاها به دليل افزايش قيمت جهاني، ميل به صادرات دارند كه از جمله  آن مي توان به حبوبات اشاره كرد كه قيمت آن در روزهاي اخير افزايش يافته است.
الهام تصريح كرد: دولت تمهيداتي براي تنظيم بازار به ويژه در حوزه حبوبات داشته است.
او همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده براي جلوگيري از شيوع آنفلوانزاي مرغي در چند ماه گذشته، گفت: به دليل كشتار برخي طيور در نقاط مرزي و نيز تأخير در جوجه ريزي در ابتداي ماه رمضان، با افزايش قيمت مرغ مواجه شديم، هرچند كه روزانه در بازار حدود  ۴۰۰ تن مرغ توزيع مي شود، اما هنوز نگراني هايي وجود دارد.
سخنگوي دولت افزود: هرچند كه توزيع هايي صورت گرفته و بازار كنترل شده است، اما وقتي تغييراتي در مصرف ديده مي شود، بازار نيز ملتهب مي شود، به همين منظور، دولت مجوز واردات مرغ را داده است كه به زودي نگراني هاي اين حوزه برطرف مي شود.
الهام در ادامه اين جلسه كه خبر آن را ايسنا منتشر كرده است همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده براي كنترل نرخ تورم، اظهار داشت: اين كه در چند ماهه  اخير نرخ تورم از  ۵ /  ۱۴ درصد به مرز  ۵ /  ۱۰ درصد در مردادماه رسيده است، نشانه  اقدامات دولت در مبارزه با گراني بوده است.
سخنگوي دولت همچنين با بيان اين كه مردم و به ويژه اصناف با دولت براي كنترل بازار همكاري داشته اند، تشكر كرد و گفت: متأسفانه در چند روز اخير، برخي رسانه ها با ايجاد يأس و تشديد نگراني به اين رابطه  خوب بين دولت و اصناف را خدشه وارد و به گونه اي وانمود كرده اند كه وضعيت مطلوب نيست.
الهام با بيان اين كه اين روزها برخي از اصناف خود براي همكاري با دولت اقدام كرده اند، گفت: اما برخي مي خواهند روند گراني رو به افزايش باشد و به همين خاطر براي كاهش اميد در مردم، اين گونه اخبار را منتشر مي كنند تا بتوانند به دولت و كارهاي آن حمله كنند.
وي با بيان اين كه دغدغه  دولت بحث گراني و نيازهاي مردم است، بر كنترل و تنظيم بازار در روزهاي آينده تأكيد كرد. سخنگوي دولت هم چنين گفت: رئيس جمهور در جلسه  هيأت دولت از مسئولان مربوطه پيگيري وضعيت گراني را خواستار شده است. سخنگوي دولت در ادامه درباره تغييرات در كابينه گفت: بگذاريد مديران كارشان را انجام دهند و با قوت و جديت مشغول برنامه هاي خودشان باشند.
غلامحسين الهام خطاب به خبرنگاران افزود:  شما گمانه زني هاي خود را به مسابقه گذاشته ايد و هر روز يكي از مسئولان را عزل و نصب مي كنيد.
سخنگوي دولت درخصوص لايحه انتشار و آزادي دسترسي به اطلاعات و در عين حال جمع آوري ماهواره ها و فيلترينگ  برخي سايت هاي اينترنتي خاطرنشان كرد: هر چه قانون تكليف كند، دولت مجري آن است و هر زمان اين به صورت قانون مصوب شد، دولت به طور دقيق اجرا خواهد كرد.
سخنگوي دولت همچنين در بخش ديگري از مصاحبه مطبوعاتي خود با اشاره به سفر رئيس جمهوري به شهرستان كرج، اظهار داشت: با تصويب هيأت وزيران جهت توسعه قطار شهري كرج و تكميل آن و توسعه شبكه اتوبوسراني اين شهرستان اعتبار لازم توسط كميته تبصره 13 قانون بودجه اختصاص خواهد يافت .

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |