سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۰ - Oct 3, 2006
دبير سيزدهمين جشنواره مطبوعات:
۵ هزار اثر به جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها رسيد
گروه اجتماعي دبير سيزدهمين جشنواره مطبوعات تعداد آثار ارسال شده به دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات را 5 هزار و 322 اثر اعلام كرد و گفت: تعداد آثار ارسالي امسال در مقايسه با سال قبل بيش از 5/3 برابر افزايش داشته است.
رضا مقدسي گفت: تعداد نفرات شركت كننده در جشنواره سيزدهم بيش از 1500 تن هستند كه تعداد شركت كننده امسال نيز نسبت به سال قبل 2 برابر افزايش داشته است.وي با اشاره به اينكه بخشي از آثار رسيده دچار نقص هستند، گفت: نواقص آثار عمدتا شامل افرادي مي شود كه در رشته انتخابي خود فقط يك اثر فرستاده اند همچنين افرادي كه در دو گرايش و يا دو گستره انتشار (سراسري محلي) اثر ارسال كرده باشند، بطور تصادفي يكي از آنها حذف خواهد شد.
وي با بيان اينكه در ارتباط با كميته هاي كارشناسي، بسته به حجم آثار رسيده در هر كميته، تركيب كارشناسان متفاوت ارزيابي شده است، گفت: در خصوص كميته هايي كه با تراكم آثار مواجهند 5 تا 7 كارشناس در نظر گرفته و ساير كميته ها نيز بسته به حجم آثارشان تا 3 كارشناس پيش بيني شده است.
رضا مقدسي تصريح كرد: كار بررسي اوليه آثار در مراحل كارشناسي تا داوري نهايي براساس يك جدول زمان بندي شده صورت خواهد گرفت كه مراحل مختلف كار نيز براساس اين جدول زمان بندي كنترل مي شود.
وي اضافه كرد: همه تلاشمان را خواهيم كرد تا در زمان مقرر كه اوايل آذر ماه است نفرات برگزيده را معرفي كنيم.دبير سيزدهمين جشنواره مطبوعات در خصوص نحوه رسيدگي آثار در كميته داوران نهايي نيز گفت: بعد از بررسي آثار در كميته هاي كارشناسي و استخراج آثار برگزيده از سوي اين كميته ها دو برابر اين تعداد اثر، براي هيأت داوران نهايي ارسال خواهد شد و سپس هيأت داوران نهايي آثار برگزيده را در هر بخش انتخاب خواهند كرد. وي همچنين به اولين حضور خبرگزاري ها در جشنواره سيزدهم اشاره كرد و افزود: استقبال خبرگزاري ها در سال اول، خوب و اميدواركننده بوده. امسال 232 اثر از سوي خبرگزاري ها به دبيرخانه جشنواره مطبوعات ارسال شد كه در اين بين بيشترين اثر ارسالي به خبرگزاري ايسنا تعلق دارد.
وي در پايان به استقبال كم نظير نشريات استاني و محلي اشاره كرد و گفت: استقبال خوب نشريات محلي نشان دهنده فضاي رقابتي مثبت در بين آنها است.

كارت منزلت سالمندان ملي مي شود
001479.jpg
گروه اجتماعي- رئيس سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: كارت منزلت سالمندان كه فعلاً فقط در تهران كاربرد دارد با تصويب شوراي ملي سالمندان در حضور رئيس جمهوري، به زودي ملي مي شود.
ابوالحسن فقيه در مراسم روز جهاني سالمند گفت: نيازهاي سالمندان با جوانان متفاوت است و رسيدگي به نيازهاي آنان نيازمند حمايت و هدايت بيشتر دولت است تا هر چه زودتر نيازهاي واقعي و اساسي سالمندان بر طرف شود.وي افزود: در حال حاضر نياز دولت برنامه ريزي براي اشتغال، مسكن و ازدواج است اما در سال هاي آينده درصد زيادي از جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند كه بايد به آنان توجه ويژه اي شود. بنابراين همه بايد دست به دست هم دهيم و از تمامي امكانات در جهت رفاه بيشتر سالمندان استفاده كنيم كه بحق سزاوار آنان است.
فقيه خاطر نشان كرد: دولت با تشكيل شوراي ملي سالمندان در سال 83 ، اولين گام جدي را براي پاسداشت و برنامه ريزي براي سالمندان برداشت كه اين شورا نيز بعد از 2 سال فعاليت خود را آغاز كرد.
وي اضافه كرد:  در دولت جديد با رويكرد نوين به فعاليت شوراي ملي سالمندان نگريسته مي شود و به همين علت انتظارات بيشتري نيز از اين شورا مي رود، مصوبه اخير مجلس نيز براي افزايش حقوق بازنشستگان براي حفظ و پاسداشت سالمندان قدم خوبي بود اما چون ما كشور مسلماني هستيم و تكريم بزرگان جامعه يك وظيفه عمومي است و نيز با توجه به اينكه ايران يك كشور ثروتمند است بايد با گسترش همكاريها در سطوح مختلف براي حمايت بيشتر از سالمندان اقدامات گسترده تري انجام دهيم. در پايان اين مراسم با اهداي لوح سپاس و هديه از سالمندان برگزيده كشور قدرداني شد.
تنها دو متخصص طب سالمندي در كشور وجود دارد
رئيس سازمان بهزيستي همچنين در بازديد از مركز نگهداري سالمندان توحيد گفت: بر اساس آمارهاي موجود 5/4 ميليون نفر از جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند و از اين تعداد بيش از 110 هزار سالمند تحت پوشش بهزيستي قرار دارند كه 12 هزار نفر آنان در مراكز مختلف نگهداري مي ژشوند.
ابوالحسن فقيه افزود: وجود سالمندان بيمار و معلول در آينده براي كشور هزينه  ژاي فراتر از بودجه كل كشور خواهد داشت و اگر برنامه ژاي براي بهداشت و سلامتي جوانان نداشته باشيم، در آينده با سالمندان معلول و بيمار زيادي روبه رو خواهيم شد كه توان پرداخت هزينه ژهاي آنان را نداريم. رئيس سازمان بهزيستي گفت: در كشورهاي مختلف تعداد اطباي سالمندي بسيار بالا است در حالي كه در ايران تنها 2 طب سالمند داريم. فقيه يادآور شد: به سالمنداني كه در مراكز روزانه نگهداري مي ژشوند بين 40 تا 60 هزار تومان و در مراكز شبانه ژروزي بين 80 تا 100 هزار تومان يارانه پرداخت مي ژكنيم.

ضرورت حمايت از دانش هاي سنتي و فولكلور
گروه اجتماعي- معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در اجلاس مجمع عمومي سازمان جهاني مالكيت معنوي وايپو در ژنو بر ضرورت حمايت بين المللي از دانش هاي سنتي و فولكلور در جهان تاكيد كرد.
وي گفت: با توجه به اين كه بحث دانش هاي سنتي فولكلور از جمله موضوعات مهم مورد بحث در اجلاس ژنو است، شكل گيري معاهده اي بين المللي در اين زمينه ضروري است.
اميري همچنين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در اين زمينه، هر گونه همكاري با سازمان جهاني مالكيت معنوي انجام دهد.رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور همچنين بر ضرورت برگزاري سمينار فرش و انجام پروژه هاي مشترك براي حمايت از فرش، ميان جمهوري اسلامي ايران و سازمان جهاني مالكيت معنوي تأكيد كرد كه مورد موافقت جفري يو معاون وايپو قرار گرفت.وي گفت: با توجه به تصويب قانون حمايت از نشانه هاي جغرافيايي كالا و موضوع الحاق دولت ايران به معاهدات مادريد و ليسبون راجع به جلوگيري از نشانه هاي غيرواقعي مبدأ كالا و ثبت بين المللي نشانه هاي جغرافيايي ضرورت دارد از كمك هاي فني وايپو، به خصوص در بحث آموزش و توسعه منابع انساني بهره مند شويم.

هشتمين نمايشگاه دستاوردهاي نيروي انتظامي افتتاح شد
001482.jpg
گروه اجتماعي- با آغاز برنامه هاي گراميداشت هفته نيروي انتظامي، هشتمين نمايشگاه دستاوردهاي اين نيرو ديروز در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افتتاح شد.
در هفته گراميداشت نيروي انتظامي ( 11 تا 17 مهر) چندين نمايشگاه همزمان در تهران و مراكز استان  ها براي اطلاع رساني ، آموزش شهروندان ، ارائه خدمات پليس به مردم و ديدار رودررو با شهروندان برگزار مي شود.
نمايشگاه هشتم پليس در سه محور مواد مخدر ، امنيت اجتماعي و اخلاقي و بررسي معضلات و آسيب پذيري  هاي اجتماعي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب برگزار مي شود و شهروندان از امروز تا پايان هفته نيروي انتظامي هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.در اين نمايشگاه ، توانمندي  هاي علمي ، كاربردي و امنيتي پليس به نمايش گذاشته شده و در كنار آن خدمات انتظامي همچون خدمات راهنمايي و رانندگي و صدور گذرنامه به بازديد كنندگان ارائه مي شود و به دليل همزماني با هفته جهاني كودك برنامه  هاي شاد و آموزشي نيز براي كودكان در اين نمايشگاه پيش بيني شده است. همچنين در اين نمايشگاه ، چالش  هاي موجود بر سر انجام مأموريت  هاي پليس كه مانع از رسيدن به نتيجه مناسب است، به نمايش گذاشته شده است. دستگاهها و سازمان  هايي كه در بحث  هاي امنيت اجتماعي و مواد مخدر نقش دارند و در كار پيشگيري تأثيرگذار هستند، به نمايشگاه فرا خوانده شده اند تا ديدگاه  هاي خود را درباره ناامني  هاي اجتماعي و مواد مخدر به نمايش بگذارند.حضور مسئولان و فرماندهان ناجا در نمايشگاه، معرفي معاونت  هاي ناجا، همايش  هاي تخصصي امنيتي ، اجتماعي، خدمات مشاوره رايگان، محفل انس با قرآن و ... از برنامه هاي اين نمايشگاه  است.

افزايش بودجه درمان اعتياد
به 13 ميليارد تومان
گروه اجتماعي - بنابر اهميت مقوله درمان، در سال جاري بودجه درمان اعتياد از 3/3 ميليارد تومان سال 84 به 13 ميليارد تومان در سال 85 افزايش يافته است و اين نشان مي دهد درمان معتادان براي ستاد مبارزه با مواد مخدر بسيار با اهميت است.
فدا حسين مالكي دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه كميته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اين خبر بر استفاده از روشهاي نوين و علمي درمان معتادان تأكيد كرد و گفت: ما بايد با روش هاي نوين درمان، رابطه مصرف كننده و توزيع كننده مواد مخدر را قطع كنيم. مالكي در اين جلسه كه كردان رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور، مصري رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، فقيه رئيس سازمان بهزيستي كشور، علويان معاون وزير بهداشت، سردار حسين آبادي رئيس مركز مبارزه با مواد مخدر ناجا و نمايندگاني از دستگاههاي عضو حضور داشتند افزود: بايد با روش هاي نوين درمان، رابطه مصرف كننده و توزيع كننده مواد مخدر را قطع كنيم.
صفاتيان مديركل درمان، بازپروري و حرفه آموزي ستاد نيز در اين جلسه گفت: 40 مركز DIC در كشور در پايان سال جاري به 180 مركز افزايش خواهد يافت. همچنين 30 مركز متادون درماني دولتي كشور در پايان سال جاري به 130 مركز و 116 مركز متادون درماني خصوصي در پايان امسال به 250 مركز ارتقا خواهد يافت. صفاتيان افزود: وزارت بهداشت 400 پزشك را براي درمان اعتياد آموزش داده است و مراكز TC در سال جاري از 26 مركز به 30 مركز افزايش خواهد يافت. مصري رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي نيز دراين جلسه گفت: در سالي كه ما در برنامه هاي درماني با مشكل بروكراسي اداري درگير هستيم ، قاچاقچيان سيستم توزيع مواد مخدر را بدون محدوديت گسترش مي دهند بايد براي اين مسأله فكر اساسي كرد.

خطر مرگ تا يك سال پس از انجام ليپوساكشن
هر هفته يك نفر در اثر ليپوساكشن فوت مي كند
گروه اجتماعي- مريم غفاري: انجام عمل ليپوساكشن هفته اي يك قرباني مي گيرد و از سويي مرگ و مير ناشي از جراحي هاي زيبايي غير ضروري در كشور، افزايش يافته است بطوري كه ايران در انجام اين جراحي ها مقام اول را در دنيا دارد.
رئيس جامعه پزشكان متخصصان ايران مي گويد: روزانه بيش از 50 عمل ليپوساكشن (برداشتن چربي هاي اضافه با جراحي) در بين افراد 30 تا 50 ساله انجام مي شود و حداقل هفته اي يك تا دو نفر بر اثر انجام چنين عملي جان خود را از دست مي دهند و 5درصد اين افراد نيز معمولاً يك سال پس از عمل مي ميرند. اين در حالي است كه هيچ نظارتي از سوي وزارت بهداشت و نظام پزشكي بر كار برخي از مراكز درماني كه اقدام به اين كار مي كنند، نيست.خسرو نيا مي افزايد: روزانه بين 30 تا 50 نفر براي انجام چنين عملي به كلينيك ها و مطب ها مراجعه مي كنند و اين امر باعث شده تا پزشكان به دليل اينكه در ساير رشته هاي پزشكي درآمد چنداني وجود ندارد، براي بالابردن سطح درآمد خود اقدام به انجام چنين عمل هايي بكنند.
وي افزود: سازمان بازرسي وزارت بهداشت متولي نظارت بر اين گونه قضاياست، ولي متاسفانه وزارت بهداشت با اتكا بر قوانين قبلي مبني بر اينكه هر پزشك مي تواند در حيطه علم پزشكي خود اقدام به فعاليت كند، مي تواند پيش از وصول شكايت به اين موارد رسيدگي كند.تعداد زيادي از ليپوساكشن ها توسط افراد غيرمتخصص انجام مي شود و متاسفانه عوارض شديدي به دنبال دارد، البته عوارض اين گونه عمل هاي جراحي اگر متخصص هم باشد وجود دارند كه يكي از خطرناك  ترين آنها، ايجاد آمبولي ريه است كه باعث مرگ فوري بيمار مي شود و بيهوشي و عفونت شكم نيز از جمله ديگر عوارض است.
در حال حاضر هزينه جراحي بيني در كشور ما در حدود 450 هزار تا 4 ميليون تومان و هزينه جراحي ليفتينگ صورت يك تا 3 ميليون تومان، تزريق كلاژن به لب ها و تغيير فرم آنها حدود 400 تا يك ميليون و۷۰۰ هزار تومان، اصلاح افتادگي پلك 2 تا 3 ميليون تومان، هزينه پروتز سينه 2 تا 3 ميليون و هزينه ساكشن شكم 2 تا 4 ميليون تومان است كه اين مبالغ بسته به مكان مطب، پزشك معالج و بيمارستاني كه عمل جراحي در آن انجام مي شود، نيز دارد.
خسرونيا با تاكيد بر اينكه هر نوع عمل جراحي بايد در بيمارستان انجام شود، گفت: گاهي در حين عمل، بيمار نياز به دستگاه هاي تنفسي و تجهيزات ديگر پيدا مي كند كه در مطب موجود نيست.

مهدكودكي ها تحت پوشش بيمه حوادث
و مسئوليت قرار گرفتند
001476.jpg
ايسنا: مديركل امور كودكان و نوجوان سازمان بهزيستي اعلام كرد: تمامي كودكان مهد كودكي در قالب طرح بيمه خانه و مهد تحت پوشش بيمه حوادث و مسئوليت قرار گرفتند.
محمدحسين جوادي افزود: همزمان در آستانه روز جهاني كودك تفاهم نامه اي ميان بيمه البرز و سازمان بهزيستي منعقد شد كه بر اساس آن طرح بيمه خانه و مهد در كليه مهدهاي كودك به اجرا درمي آيد.
وي تصريح كرد: بر اساس اين طرح والدين با پرداخت مبلغ 900 تومان در يك سال كودك خود را تحت پوشش بيمه حوادث قرار مي دهند. جوادي افزود: بر اين اساس چنانچه اتفاقي براي يك كودك رخ دهد در صورت فوت يا نقص عضو تا سقف 38 ميليون تومان غرامت به خانواده كودك پرداخت مي شود.
مديركل امور كودكان و نوجوان سازمان بهزيستي گفت: اين طرح مرجع حمايتي براي خانواده ها و همچنين زمينه اي براي تامين امنيت شغلي مربيان مهد خواهد بود. به گفته وي پيش از اين نيز كودكان در مهدهاي كودك تحت پوشش بيمه حوادث بودند، ولي در صورت بروز حادثه و فوت كودك تنها تا سقف 250 هزار تومان غرامت پرداخت مي شد كه با توجه به افزايش تعداد مهدهاي كودك اين اقدام ضروري مي نمود.جوادي در پايان اعلام كرد: تمامي كودكان مهدهاي كودك از اول مهرماه مشمول اين طرح قرار گرفته اند.

آزمون مدرسي كارآفريني دانشگاه
جامع علمي- كاربردي برگزار شد
گروه اجتماعي- مدير امور مدرسان دانشگاه جامع علمي- كاربردي گفت: آزمون علمي- تخصصي مدرسي درس كار آفريني دانشگاه جامع علمي- كاربردي به طور همزمان در 26 استان كشور برگزار گرديد.
در اين آزمون، بيش از هزار نفر متقاضي تدريس درس كارآفريني در 430 مركز آموزش علمي- كاربردي شركت نمودند. هدف از اجراي اين آزمون، شناسايي و ساماندهي مدرسان درس كارآفريني در نظام علمي- كاربردي بوده است. براساس اين گزارش، مدرسان مي بايست علاوه بر دارابودن صلاحيت علمي و عمومي، داراي شاخصه هاي بارزي همچون تفكر خلاق، ريسك پذيري، قدرت تحمل و اعتماد به نفس بالا باشند. اين آزمون داراي 50امتياز و رزومه علمي(C.V) متقاضيان نيز هم 50 امتياز مي باشد و شرط قبولي 70 امتياز است.
وي افزود: به مناسبت عيد سعيد فطر اسامي پذيرفته شدگان روي سايت دانشگاه به آدرس الكترونيكي www.uast.ac.ir اعلام خواهد شد و نامبردگان مي بايست در كارگاه آموزشي كارآفريني كه زمان اجراي آن متعاقباً اعلام خواهد شد شركت نمايند تا گواهينامه مدرسي درس مذكور را دريافت نمايند.
دبير علمي كميته علمي- تخصصي كارآفريني دانشگاه جامع علمي- كاربردي گفت: با توجه به اهميت فوق العاده كارآفريني در رشد و توسعه جوامع و اثبات اين نظريه كه كارآفريني، نقش موتور محرك توسعه را ايفا مي كند، سياستگذاران و برنامه ريزان، جايگاه ويژه اي را به اين مقوله ارزشمند اختصاص داده اند، به گونه اي كه برنامه چهارم توسعه اقتصادي و اجتماعي، مكانيزم هاي مختلفي را به منظور توسعه و ترويج كارآفريني در بخش هاي مختلف كشور پيش بيني نموده است كه يكي از اين زمينه ها آموزش و پرورش فارغ التحصيلان كار آفرين دانشگاهي مي باشد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي:
امكانات پليس كشور، تناسب منطقي با ماموريت ها ندارد
گروه اجتماعي - جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در حال حاضر امكانات پليس كشور به عنوان برقرار كننده و تأمين كننده امنيت، تناسب منطقي با انتظارات و مأموريت هاي اين نهاد ندارد.
سردار حسين ذوالفقاري در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي، با اشاره به شرايط منطقه و كشورهاي همسايه، گفت: در زمان تأمين امنيت در داخل كشور، بايد تمام مؤلفه ها از جمله شرايط منطقه اي و كشورهاي همسايه مورد توجه قرار گيرد و در حال حاضر، كشورهاي پيرامون ما از وضعيت امنيتي مناسبي برخوردار نيستند.
وي افزود: بخشي از ناامني هاي داخل كشور ما وارداتي است كه به طور مشخص مي توان به شرارت هاي گذشته و تحرك قاچاقچيان مواد مخدر در شرق كشور اشاره كرد كه از امسال، شاهد برخي اقدامات تروريستي در اين منطقه از كشور نيز هستيم.
وي با اشاره به نقش پليس در امنيت كشور، گفت: پتانسيل قابل توجهي در درون نيروهاي برقرار كننده امنيت و اقشار مختلف مردم وجود دارد كه مي توان از اين پتانسيل، براي تأمين و حفظ امنيت كشور استفاده كرد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي، با تاكيد بر اينكه تحول در نيروي انتظامي بايد با توجه به سه محور سازمان، نيروي انساني و جامعه صورت گيرد، گفت: تهران بزرگ در اولويت برنامه هاي نيروي انتظامي قرار دارد و تا پايان سال تلاش مي كنيم تا حد قابل توجهي نسبت به تخصيص امكانات به اين بخش اقدام كنيم. ذوالفقاري افزود: توجه به پليس تهران، تنها به افزايش تعداد نيروي انساني مربوط نمي شود؛ بلكه رقمي را براي نصب دوربين در تهران و نصب سيستم GPSبراي كنترل گشت ها در سال جاري در نظر گرفته ايم. وي خاطرنشان كرد: در سال جاري در حد توان و مقدورات نسبت به توسعه امكانات و تجهيزات پليس تهران اقدام خواهيم كرد.
وي در خصوص ساماندهي مسافركش هاي غيرمجاز گفت: وظيفه پليس جريمه افرادي است كه به صورت غيرمجاز اقدام به مسافركشي مي كنند و موضوع مسافركش هاي غيرمجاز با برخي جرائم ديگر تداخل كرده و مشكلاتي را براي جامعه ايجاد مي كند. وي با اشاره به اينكه از نظر پليس اقدام مسافركش هاي غيرمجاز، غيرقانوني محسوب مي شود و جريمه دارد، افزود: اخيراً در اين خصوص دستورالعملي با همكاري شهرداري و سازمان تاكسيراني تنظيم شده است كه براساس دستورالعمل هويت اين افراد مشخص شده و به صورت يك حركت موقتي وضعيت آنان را مشخص مي كنيم.

با مردم
پيشروي كرج به سوي كارخانه ها!
كارخانه روغن نباتي روزگاري در فاصله اي دور از شهر كرج و مناطق مسكوني قرار داشت، اما پس از آن كه درختان انبوه باغ جهان قطع شد و توسط شبكه هاي دلالي ساخت وساز بسيار متراكم به جاي فضاي سبز طبيعي پيشين قد برافراشت، بوي نه چندان خوشايند روغن هم براي ساكنان اين محدوده آزاردهنده شده است. تا زماني كه محدوده شهر كرج مشخص نشود، به تدريج شاهد قرار گرفتن كارخانه هاي ديگري در محدوده شهري و پيامدها و مشكلات آن خواهيم بود.
آقاي حامدي- كرج
مسائل شغلي معلولان
از معلولان جوينده كار مي باشم. سازمان بهزيستي به صورت موقت، چند ماهي كاري را به من واگذار كرد، اما حالا همان كار را نيز از دست داده ام. اميدوارم به وضعيت شغلي معلولان توجه بيشتري شود.
نام محفوظ- تهران
با مردم: نام پيام  دهنده در همشهري محفوظ است.
تقاضا براي تأمين آب بومهن
شهر چند صد هزار نفري بومهن كه جزء منطقه 8 تهران محسوب مي شود، هنوز آب آشاميدني سالمي ندارد و به اين دليل سلامتي ساكنان شهر در معرض تهديد قرار دارد. با توجه به مهاجرپذيري اين شهر اميدواريم براي تأمين آب توجه بيشتري شود.
كمبود بانك
در بخش غربي بلوار فردوس تهران، هيچ شعبه بانكي وجود ندارد و مراجعان از اين لحاظ در مضيقه مي باشند.
خانم عنصري- تهران
شرايط سخت پرداخت وام
سپرده گذاري كردم تا وام بگيرم، اما بانكهاي جديد از جمله مؤسسه اعتباري... براي پرداخت وام شرايط سختي گذاشته اند كه بسياري از افراد قادر به تأمين شرايط اعلام شده نمي باشند. براي پرداخت وام بايد دستورالعمل هاي ساده تري در نظر گرفته شود.
امير صفري- تهران
مشكلات متولدين نيمه دوم سال
فرزندم چون در نيمه دوم سال 66 متولد شده است، طبق مقررات اداره وظيفه عمومي تنها يك بار مي تواند در آزمون سراسري شركت كند، حال آن كه متولدين نيمه اول، مي توانند دو بار در آزمون شركت كنند كه حق آنهاست. اما بهتر است در مورد متولدين نيمه دوم هم رعايت شود.
خانم ميرحسيني- تهران
در مورد همنوعان افغاني
خواهش مي كنم از همنوعان افغاني مان درك بهتري داشته باشيم. در هر جمعيت و جامعه اي افراد خوب و بد وجود دارند، جامعه افغاني در كشور ما از اين قاعده مستثني نيست. به افاغنه شرور بدسابقه و خلافكار نبايد جواز اقامت در ايران داده شود، اما در مورد آن بخش از همنوعان افغاني كه مي توانند گوشه هايي از كار سازنده در اين كشور را انجام دهند، بايد ملاحظه و تأمل بيشتري داشته باشيم.
خانم كيهاني  پور- تهران
كوچه اي در تاريكي
كوي وليعصر واقع در انتهاي نازي آباد، خيابان بهمنيار، جنب بلوك 18 شبها روشنايي كافي ندارد.
ليلا كياني- تهران
بوي زننده فاضلاب
بوي زننده فاضلاب شهر قدس (قلعه حسنخان سابق) كه در يك كانال روباز جريان دارد، بهداشت اين منطقه را به خطر انداخته است. در حالي كه با مسقف كردن دريچه هاي كانال مي توان از انتشار بوي زننده در اين منطقه جلوگيري كرد.
مسعود شيرين كلام- شهر قدس
افزايش غيرمجاز كرايه تاكسي خطي
نرخ كرايه تاكسي هاي خطي ايستگاه مترو صادقيه به خيابان بهار، در يك هفته اخير از 200 تومان به 250 تومان افزايش يافته است كه برخلاف مقررات اعلام شده است.
آقاي رفيعي- تهران
پيشنهاد به سازمان هواشناسي
@ به سازمان هواشناسي و شركت كنترل كيفيت هوا پيشنهاد مي كنم در صورت امكان، پيش بيني وضعيت آلودگي هوا در روز آتي را در اختيار مردم قرار بدهد تا كساني كه مبتلا به ناراحتي هاي تنفسي و قلبي هستند بتوانند به موقع تصميم گيري كنند.
ايثار باتمانقليچ- تهران
نياز به تلفن ثابت داريم
@ در محدوده خيابان جانبازان غربي- (گلبرگ)، مردم نياز به تلفن ثابت دارند، اما شركت مخابرات، به تقاضاها، با وعده  يك ساله پاسخ مي دهد. اميد است با تمهيدات لازم اين فاصله كاهش يابد.

شهريه سنگين مقطع كارشناسي ارشد
@ امسال شهريه مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور نسبت به امكاناتي كه ارائه مي كند به مراتب بيشتر است. به عنوان مثال براي يك معلم كه 150 هزار تومان حقوق در ماه دريافت مي كند، پرداخت شهريه 800 هزار توماني بسيار دشوار است.
كامران مقدم- تهران
ممنوع شدن تلفن همراه در تاكسي!
در يكي از تاكسي هاي خط پل سيدخندان- ميدان وليعصر اطلاعيه اي نصب شده كه از مسافران مي خواهد، مكالمات تلفني با تلفن همراه را خارج از تاكسي انجام دهند. آيا ايجاد چنين محدوديتي خلاف مقررات نيست؟ 
آصف بيگي- تهران
مداركم را نمي دهند
@ 10 سال پيش از دانشگاه يزد فارغ التحصيل شدم، حالا كه براي دريافت مداركم مراجعه مي كنم، پاسخ روشني نمي دهند. هيچ گونه بدهي به دانشگاه هم ندارم.
ج- ميبدي- يزد
ادغام وزارتخانه ها و آزمون و خطا
خبر پيشنهاد ادغام وزارتين بهداشت و درمان و بهزيستي را در روزنامه ها خواندم؛ در حالي كه زمان زيادي از تأسيس وزارت رفاه سپري نشده است. اين دور آزمون و خطا كه زيان هاي سنگيني را بر اقتصاد كشور تحميل مي كند، تنها با تدبير هاي كارشناسانه و تصميمات به هنگام قابل جبران است.
محمدعلي پوراسماعيلي
اتوبوس ريالي، اتوبوس بليتي
پيشنهاد مي كنم شركت واحد اتوبوسراني، با علامت يا نشانه اي اتوبوس هاي ريالي را با اتوبوس هاي بليتي، مشخص كند تا اگر دانش آموزي پول نقد همراه نداشت، سوار اتوبوس هاي ريالي نشود.
محفوظي- تهران
كمبود بانك
از محدوده نواب تا زمزم و پاسگاه نعمت آباد و قلعه مرغي، فقط يك شعبه بانك صادرات وجود دارد و پاسخگوي جمعيت و مراجعان اين منطقه نيست. ايجاد شعبه هاي جديد بانك در اين منطقه ضروري است.
آقاي يگانه- تهران
تقاضاي ترميم حقوق
بهتر است در مورد ترميم حقوق آن گروه از بازنشستگان لشگري كه قبل از سال 1375 بازنشسته شده اند، اقدام شود تا اين قشر براي تأمين هزينه هاي زندگي خود دچار مشكل نشوند.
آقاي معيني- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |