دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۵ - Oct 9, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
در اين ماه، به فقرا و مساكين صدقه بدهيد و بزرگان خويش را محترم بشماريد و خردسالان تان را ترحم نماييد و به خويشان تان سر بزنيد.
خطبه شعبانيه
امروز با حافظ
همدم گل نمي شود ياد سمن نمي كند
سرو چمان من چرا ميل چمن نمي كند
زان سفر دراز خود عزم وطن نمي كند
تا دل هرزه گرد من رفت به چين زلف او
آب و هوا
002529.jpg

عكس روز
002535.jpg
عكس: همشهري‎/ جواد گلزار
ديروز همزمان با روز جهاني كودك مراسم ويژه اي در كاخ سعدآباد برگزار شد. بچه ها پيمان نامه حقوق كودك را امضا كردند.

در شهر چه خبر
تب رمضاني خشكبار
چند برابر شدن تقاضا براي انواع
مغزگردو و پسته در ايام ماه مبارك رمضان قيمت اين اقلام را تا كيلويي 10 هزار تومان افزايش داد. اما از بازار خشكبار خبر مي رسد محصول مناطق سردسير تويسركان، چهارمحال و بختياري و دماوند و طي شدن حجم بالاي تقاضا، قيمت هاي بازار را در روزهاي آينده متعادل خواهد كرد. در حال حاضر مغز بادام هم نسبت به سال گذشته كاهش قيمت داشته و از قيمت عمده فروشي 7 هزار و 500 تومان به 5 هزار و 500 تومان تغيير موضع داده است. علاوه بر اين نخودچي نيز با رشد 30درصدي قيمت نسبت به سال پيش كيلويي 1800 تومان عرضه مي شود.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه مراكز مخابراتي شهيد محسنيان، شهيد آيت، شهيد منتظري، شهيد باهنر، شهيد صالح طبري، شهيد زارعي و مالك اشتر از امروز آغاز مي شود. با اجراي عمليات مذكور ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد محسنيان با پيش شماره هاي 6679 تا 6682 در محدوده خيابان هاي شهيد سلطاني، شهيد بابايي، شهيد باقري، شهيد يگانه و كمربند آزادگان به مدت 48 ساعت با اختلال مواجه مي شود. ارتباط تلفني مشتركين مركز مخابرات شهيد آيت با پيش شماره هاي 7781 تا 7784، 7725، 7726 در محدوده خيابان هاي قاسم نژاد، رجب نصيري و ميدان تسليحات، در مركز مخابرات شهيد منتظري پيش شماره هاي 5590 تا 5596 در محدوده خيابان هاي شهيد غيبي، ميدان شهرداري، ميدان فرمانداري و مدرس 4 و در مركز مخابرات شهيد باهنر پيش شماره هاي 2260، 2261، 2264، 2200 در محدوده بلوك هاي A,B,C مجتمع هيات علمي دانشگاه واقع در خيابان شريعتي بالاتر از پل صدر به مدت 72 ساعت دچار اختلال مي شود. در مركز شهيد يزدان باهنر نيز پيش شمار ه هاي 4480 تا 4485 در محدوده خيابان هاي جنت آباد شمالي، بهارستان 25 و بلوار مبعث تا فردا با اختلال روبرو مي شوند.

نرخ چاي و ادويه
در جابجايي هايي كه طي هفته گذشته در قيمت ها پيش آمد انواع ادويه نيز از قافله عقب نماند و اتيكت اغلب ادويه جات خط خورد. در حال حاضر قيمت هر كيلو فلفل سياه از 1700 تومان به 4 هزار تومان، هر كيلو دارچين از 1500 تومان به 3 هزار تومان، هر گرم زعفران از 1600 تومان به 2 هزار و پانصد تومان، ترقي يافته است. قيمت يك نوع چاي خارجي هم كه هنوز از طرف وزارت بهداشت پروانه سلامت نگرفته است از بسته اي 2 هزار تومان به 2 هزار و 600 تومان افزايش يافت. نرخ هر كيلو خاكشير نيز به 4 هزار تومان رسيد.

اجراي تعزيه
براي تماشاي تعزيه در شبهاي ماه مبارك رمضان ،مي توانيد به فرهنگسراي اقوام مراجعه كنيد. اين فرهنگسرا در شبهاي قدر از 20تا۲۴ مهرماه ساعت 19:30 تعزيه مالك اشتر ،فتاح و اشكبوس،جوانمرد قصاب،شهادت حضرت علي (ع)و عمر بن عبدود را اجرا خواهد كرد. علاقه مندان مي توانند در تاريخ هاي ذكر شده به نشاني ميدان ابوذر،انتهاي خيابان سجاد جنوبي،ميدان بهاران مراجعه و يا باشماره 66231119 تماس بگيرند.

بازار
002553.jpg
توپ ميوه در زمين دلال ها

قيمت انواع ميوه درسطح مغازه ها و تا حدودي در ميادين ميوه و تره بار تغييرات صعودي داشته است. اغلب مغازه داران اين گراني را به نوع عملكرد دلالان و واسطه هاي اطراف ميدان مركزي ميوه نسبت مي دهند؛ به طوري كه خريداري زودهنگام دلالان در عمل چاره اي جز خريد از آنها براي مغازه دارها باقي نمي گذارد.
با اين وجود، باقي ماندن بار ميوه حجره  ها در اغلب ساعات روز اين ادعا را در هاله اي از ابهام فرو مي برد. به هر حال در چند روز گذشته مغازه هاي سطح شهر هر كيلو نارنگي را كيلويي يكهزار تومان، هر كيلو هلو را بين 1200 تا 1500 تومان، هر كيلو سيب زرد درختي را يكهزار تومان و هر كيلو ليموشيرين را 700 تومان فروختند. همچنين هر كيلو خرماي مضافتي 2 هزار تومان، رطب تازه يكهزار تومان، خرماي زاهدي (خشك) 800 تومان و خرماي پيارم نيز 2600 تومان عرضه مي شد.

تلويزيون
002550.jpg

سكه، طلا و ارز
002556.jpg

ضيافت مهر
علي اصغر عطّاران طوسي
002493.jpg
002502.jpg

فرهنگسرا
پوسترهاي نيروي انتظامي
نمايشگاهي  از پوسترها ي نيروي انتظامي با موضوع انحرافات اجتماعي در فرهنگسراي دختران دايراست.اين نمايشگاه داراي موضوعاتي همچون اعتياد، دوستان ناباب،قرص هاي اكستازي، سيگار، پارتي هاي شبانه و ... است. براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانيد به نشاني بلوار فردوس ،بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسراي  دختران مراجعه كنيد.

آلودگي هواي تهران
002532.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
زندگي نو
توي پارك با هم آشنا شدند، هر دو بازنشسته و تنها بودند، چند وقتي بود كه همديگر را زير نظر داشتند، حالا دريافته  بودند كه در خيلي از مسايل با هم تفاهم دارند و تصميم به ازدواج داشتند، زن مطمئن شده بود كه در زمان مرگش ديگر روي زمين نخواهد ماند و مرد خوشحال بود كه در اين اواخر عمرش پرستار خوبي يافته است.
اكبر عليزاده اعتمادي

گشتي در دنياي خبرها
مسابقه نقاشي پوتين
مسكو: به مناسبت پنجاه و چهارمين سالگرد تولد ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه يكي از روزنامه هاي اين كشور دست به ابتكار جالبي زد و از تمام كودكان روسيه خواست پوتين را نقاشي كنند. در پي اين فراخوان، ده  ها هزار كودك از سراسر روسيه نقاشي هاي خود را ارسال كردند كه قرار است 100 نقاشي برتر در يك گالري در شهر مسكو در معرض ديد عموم قرار داده شود. جايزه برنده اين مسابقه نقاشي يك توله         سگ است كه اين توله سگ از نژاد همان سگ معروف رئيس جمهور خواهد بود.
گم شدن اوراق امتحاني
لندن: 116 دانش آموز در انگليس پس از دريافت كارنامه خود متوجه شدند كه در ستون نمره درس انگليسي كلمه "گمشده" نوشته شده است. به همين دليل دانش آموزان به دفتر مدرسه مراجعه كردند كه مشخص شد مسئولان مدرسه تمام اوراق امتحاني درس انگليسي را گم كرده اند.
ثروتمند خسيس
لندن: ثروت رومن آبراموويچ مالك باشگاه فوتبال چلسي انگليس بالغ بر 5/7 ميليارد پوند است، اما صاحب يك رستوران در اين كشور تنها به خاطر 2500 پوند از وي شكايت كرده است. داستان از اين قرار بود كه آبراموويچ اين رستوران را براي برگزاري يك مراسم جشن تولد رزرو كرده بود اما شب قبل از مراسم با يك تماس تلفني رزرو خود را لغو كرد. در پي اين اتفاق، صاحب رستوران به دادگاه شكايت كرده و خواهان پرداخت 2500 پوند به عنوان هزينه آماده سازي رستوران براي 30 ميهمان شده است. البته تا كنون آبراموويچ اين هزينه را پرداخت نكرده است.
خرچنگ گرانقيمت
دوبلين: يك ماهيگير با صيد خرچنگ ثروتمند شد. اين مرد در حين ماهيگيري ناگهان يك خرچنگ به تورش افتاد كه از قضا اين خرچنگ نادر 20 هزار پوند قيمت دارد. به همين دليل، آكواريوم عمومي حاضر شده براي خريد اين خرچنگ و نمايش دادن آن مبلغ فوق را پرداخت كند.
سنگيني تابوت
منچستر: يك شركت برگزار كننده مراسم ترحيم در انگليس با انتشار اطلاعيه اي به مردم توصيه كرده به حمل تابوت متوفيان خود نپردازند و براي اين كار افراد حرفه اي را استخدام كنند. نتايج تحقيقات اين شركت حاكي از آن است كه با توجه به گسترش پديده چاقي در انگليس اغلب متوفيان اين كشور بسيار چاق هستند و با توجه به اينكه استفاده از تابوت هاي بزرگ و سنگين اخيرا در اين كشور مد شده است به همين دليل مجموعه اين عوامل باعث مي شود تا افرادي كه تابوت  را حمل مي كنند فشار بسيار زيادي را متحمل شوند.
پاداش نيكوكاري
ليدز: دو سال قبل يك راننده، پيرمردي را كه مقابل يك بيمارستان در كولاك شديد درمانده شده بود، سوار كرد و به خانه رساند. چند روز پيش اين پيرمرد 90 ساله درگذشت اما هنگامي كه وكيلش وصيتنامه او را گشود در بخشي از آن، اين نكته ذكر شده بود كه وكيل بايد 1000 پوند از دارايي هاي نقدي پيرمرد را به آن راننده نيكوكار هديه بدهد.
خواستگاري خلبان از مسافر هواپيما در ميان ابرها
مالزي : خلبان هواپيماي لنكاوي مالزي درحالي كه دسته گلي قرمز رنگ در دست داشت مستقيما به سمت يكي از مسافران رفت و از او تقاضاي ازدواج نمود، ديگر مسافران هم كه از اين اتفاق به هيجان آمده بودند، يكصدا فرياد مي زدند: بگو بله، بله. جريان از اين قرار بود كه خلبان پرواز لنكاوي مالزي كه پيش از پرواز از همسفر شدن با همكار قديمي و مورد علاقه اش آگاه شده بود، تصميم به خواستگاري و انجام مراسم نامزدي در هنگام پرواز گرفت . هنگامي كه هواپيما در ارتفاع 30 هزارپايي قرار داشت، كونگ 35 ساله در حالي كه دسته گلي از گل رز در دست داشت از كابين خلبان بيرون آمد و مسافران را از قصد خود آگاه كرد. ميشله فو، كه مدير فروش يك موسسه تجاري است در حالي كه بسيار شوكه شده بود، گفت: من در حال رفتن به لنكاوي براي راه اندازي دفتر جديد شركت بودم و با قدري مكث، بله را گفتم و حلقه نامزدي را نيز به انگشت كردم.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |