دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۵ - Oct 9, 2006
شگرد عجيب براي نقد كردن چك هاي مسروقه
گروه حوادث -كلاهبردار حرفه اي كه با فريب رانندگان تاكسي از آنها براي نقد كردن چك هاي مسروقه استفاده مي كرد، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
به گزارش همشهري اين مرد شيك پوش كه با جلب اعتماد راننده ها خود را مدير عامل يك شركت بزرگ معرفي مي كرد، زماني كه مي ديد طعمه هايش فريب حرف هاي او را خورده اند به آنها پيشنهاد استخدام در شركت خود را مي داد و به اين ترتيب نقشه خود را عملي مي كرد. پليس زماني پي به فعاليت اين كلاهبردار حرفه اي برد كه يكي از فريب خوردگان با مراجعه به شعبه اول دادسراي شميران از او اعلام شكايت كرد.
مرد شاكي در توضيح ماجرا به بازپرس رئيسي گفت: مدتي پيش مردي را سوار خودروام كردم كه ظاهري آراسته داشت و ادعا مي كرد مدير عامل يك شركت بزرگ است. اين مرد از من خواست او را به منطقه اي در شمال تهران ببرم و در بين راه سر صحبت را باز كرد كه براي شركت خود نياز به تعدادي راننده دارد.
وقتي به مقصد رسيدم مرد شيك پوش پولي بيشتر از كرايه معمول پرداخت كرد و سپس گفت كه اگر بخواهم مي توانم در شركت او به عنوان راننده استخدام شوم. من هم كه حرفهاي او را باور كرده بودم موافقت كردم و قرار شد فرداي آن روز با شناسنامه و ديگر مدارك لازم براي استخدام به او مراجعه كنم.
شاكي در ادامه گفت: صبح روز بعد در حالي كه مداركم همراهم بود به محل قرار رفتم و او را سوار خودروام كردم. قرار بود براي تنظيم قرارداد به شركت وي برويم در بين راه از من خواست مقابل يك بانك توقف كنم و سپس همراه هم وارد بانك شديم.
او تعدادي چك مسافرتي در دست داشت كه مي خواست آنها را نقد كند اما بعد از ورود به بانك بعد از آنكه دقايقي را به وارسي كيف خود گذراند ، گفت كه مدارك شناسايي خود را در شركت جا گذاشته است و به اين ترتيب از من خواست با استفاده از شناسنامه ام چكها را نقد كنم ، من هم چكها را نقد كردم و پس از آن همراه او به طرف شركت به راه افتادم.
وقتي به حوالي ميدان انقلاب رسيديم بار ديگر مرد شيك پوش گفت: در يكي از بانك هاي اين منطقه كار دارد و از من خواست ماشينم را پارك كنم و خودم را به او برسانم. اما به دليل اينكه در آن منطقه جاي پارك به سختي پيدا مي شد دقايقي طول كشيد كه خودم را به بانك برسانم و وقتي وارد بانك شدم ديدم از آن مرد خبري نيست.
مدتي از اين ماجرا گذشته بود كه با ديدن حكم جلبم فهميدم كه فريب مرد كلاهبردار را خورده ام و چكي را كه با شناسنامه و مشخصات من نقد شده است مسروقه بوده است و مدير عامل قلابي مرا فريب داده است .
پس از اظهارات اين مرد، بازپرس رئيسي دستور چهره نگاري از مدير عامل قلابي را صادر كرد و تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري اين مرد آغاز شد.

براي ثبت در كتاب ركوردهاي گينس
۱۹ بار بوسيدن مار كبراي سمي
مارگير تايلندي براي شكستن ركورد يك مارگير آمريكايي دست به اين ركوردشكني خطرناك زد
002523.jpg
002520.jpg
گروه حوادث - مارگير تايلندي براي ثبت نامش در كتاب ركوردهاي گينس در يك اقدام عجيب و خطرناك، 19 مار كبراي سمي را بوسيد .
روز گذشته خوم چابيد، مارگير تايلندي در يك حركت عجيب و تماشايي در حالي كه نفسهاي تماشاچيان در سينه هايشان حبس شده بود ، در موزه پاتاياي تايلند 19 مار سمي را بوسيد.
درجريان اين مراسم كه براي ركورد گيري و ثبت در كتاب ركوردهاي گينس و با حضور صدها تماشاگر برگزار شد ، پس از آنكه مارگير 45 ساله تايلندي كه از 12 سال پيش به صورت تفريحي به مارگيري مي پردازد ، در محوطه مخصوص رها كردن مارها ايستاد ، چند مارگير حرفه اي 19 مار سمي گرسنه را به ترتيب در محوطه رها كردند
در حالي كه نيش هر يك از اين مارها مي توانست براي مرد مارگير خطر آفرين و حتي مرگبار باشد، او بايد با احتياط به مارها كه چنبره زده بودند نزديك مي شد و بدون آنكه مارها را عصباني كرده و به واكنش وادارد، آنها را مي بوسيد و سپس سراغ مار بعدي مي رفت.
در اين مراسم عجيب و هيجان آور كه تحت محافظت شديدي برگزار شد، چهار مارگير مشهور تايلندي در چهار گوشه محوطه خاصي كه براي رها كردن مارهاي سمي در نظر گرفته شده بود ، به دقت مراقب كوچكترين حركات مارهاي كبرا بودند، يك تيم پزشكي نيز در گوشه اي از محوطه در حال آماده باش بود تا در صورتي كه اتفاق غير مترقبه اي براي اين مرد پيش بيايد او را به سرعت با تزريق پادزهر نجات دهند .
در حالي كه ترس و اضطراب شديدي فضاي محل برگزاري ركورد گيري را فرا گرفته بود، خوم چابيد كار خود را آغاز كرد. او به آرامي و با حركاتي خاص به مارهاي كبراي گرسنه نزديك شد و اولين مار را بوسيد و سپس به سراغ مارهاي ديگر رفت، اما مارها مثل اينكه مسحور شده باشند هيچ عكس العملي نشان نمي دادند و او سرانجام توانست نوزدهمين مار را نيز ببوسد و تازه آنوقت بود كه شركت كنندگان وي را تشويق كردند .
خوم كه از 12 سال قبل به مارگيري مي پردازد ، قبل از آغاز برنامه از بينندگان برنامه و خصوصاً كودكان خواست تا از دست زدن به چنين كارهاي بپرهيزند، او گفت من با تمام تجربه و مهارتي كه در زمينه مارگيري دارم تا كنون چندين بار توسط مارها گزيده شده ام و هميشه در ذهنم تصوير مرد مارگيري نقش مي بندد كه پس از گزيده شدن توسط يك مار به طرز وحشتناكي جان مي بازد.
مسئول موزه ، سومپرون ناكسيوترونگ، لحظاتي قبل از آغاز اين ركوردگيري به خبرنگاران گفت : خوام براي آنكه نامش در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شود دست به اين اقدام عجيب زد ،پيش از او يك مرد آمريكايي در سال 1999 موفق شد 11 مار كبرا را ببوسد.

مرد همسركش خودزني كرد
گروه حوادث- مردي كه در پي اختلاف خانوادگي همسرش را كشته بود، بعد از جنايت اقدام به خودزني كرد.
ساعت 3 بعد از ظهر شنبه، زنگ تلفن همراه بازپرس چهارم دادسراي امورجنايي تهران به صدا در آمد، در آن سوي خط ماموران كلانتري خبر از وقوع يك همسركشي در شهرك دانشگاه دادند. قرباني با بند كفش توسط همسرش كه با او سالها زندگي كرده و داراي دوفرزند از او بود خفه شده بود. همسايه ها علي راكه بعد از كشتن همسرش اقدام به خودزني كرده بود آشفته و خون  آلود در خيابان ديده و با مشاهده وضعيت غيرعادي او وارد منزلش شدند وآن زمان بود كه پرده از اين همسركشي برداشته شد.
با دستور بازپرس هنرمند، علي تحت بازجويي قرار گرفت و در خصوص انگيزه كشتن همسرش به كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ گفت: فريبا مي  خواست تمام اموالم را به نام او كنم ولي من نمي خواستم اين كار را بكنم، بحث و درگيري بر سر اين موضوع هر روز بيشترشد تا اينكه در زمان حادثه با خوردن يك قرص از حالت عادي خارج شده ودر ابتدا تصميم گرفتم براي پايان دادن به اين درگيري ها خودم را بكشم ولي قادر به انجام اين كار نشدم به همين دليل با بند كفش به فريبا حمله كردم و با غافلگير كردنش او را كشتم، سپس دچار عذاب وجدان شده و اقدام به خود زني كردم.

دستگيري مهندسان كلاهبردار
كلاهبرداراني كه تحت عنوان كانون اسلامي مهندسين با ادعاي نفوذ در بين مسئولين جهت انجام امور اداري و اخذ امتياز، وجوه زيادي را از برخي افراد اخاذي نموده  بودند، دستگير شدند.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، افراد مذكور به اتهام تحصيل مال نامشروع دستگير شده و توسط شعبه 5 بازپرسي دادسراي كاركنان دولت تحت تعقيب قرار گرفته اند و پس از تفهيم اتهام براي آنان قرار بازداشت موقت صادر گرديده است. روابط عمومي دادسراي تهران از همه كساني كه توسط اين متهمان مورد اخاذي قرار گرفته اند درخواست كرد به همراه دلايل و مدارك موجود جهت اعلام شكايت به شعبه 5 دادسراي كاركنان دولت واقع در چهارراه گلوبندك دادسراي مركز مراجعه نمايند.

سارق پنجره رو، 200 ميليون تومان سرقت كرد
002514.jpg
گروه حوادث- سارق تك رو منازل شرق وشمال پايتخت با تلاش پليس كلانتري 136 فرجام دستگير شد.
ماموران كلانتري۱۳۶ فرجام در پي تنظيم چندين شكايت مشابه در خصوص سرقت از منازل تحقيقات خود براي شناسايي سارقان را آغاز كردند. بررسي ها نشان مي داد كه سارق يا سارقان حرفه اي به طرز ماهرانه اي از طريق پنجره هاي خانه ها كه در برخي موارد بالا رفتن از آنها غيرممكن به نظر مي رسيد وارد اين خانه ها شده و اقدام به سرقت لوازم منزل كرده اند . با بررسي سوابق سارقان حرفه اي، پليس به فردي به نام بهرام كه از افراد سابقه دار و شرور در زمينه سرقت منزل با روش پنجره  روي بود مظنون شد ، به اين ترتيب با دستور قضايي دستگيري اين متهم در دستور كار پليس قرار گرفت. در جريان بررسي هاي پليسي ، اواخر مرداد ماموران كلانتري 136 موفق شدند سارق 36 ساله اي به نام بهرام را دستگير كرده و تحويل كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي دهند.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روزگذشته با اعلام اين خبر به همشهري گفت: اين سارق حرفه اي كه داراي سوابق بسياري در خصوص سرقت از منازل است بعد از چند مرحله بازجويي تخصصي لب به اعتراف گشود وبه 26 فقره سرقت منزل به روش پنجره  روي اعتراف كرد. سرهنگ سلطاني افزود: بهرام طي سال 84 وچهارماهه اول سال 85 مرتكب اين 26 فقره سرقت شده است كه در تمام موارد سرقتهاي خود را بين ساعت 18 تا 21 در مناطق شرق و شمال تهران انجام داده است و بعد از ورود به منازل مورد نظر اقدام به ربودن طلاجات و وجوهات نقدي ، لوازم صوتي، دوربين عكاسي و سرقت فرش وقاليچه كرده است كه مقاديري از اموال مسروقه از اين متهم تك  رو كشف و ضبط شده است.
معاونت اداره آگاهي ضمن اعلام اين مطلب كه ارزش اموال مسروقه از سوي اين متهم 200 ميليون تومان بوده است از شهرونداني كه به روش پنجره روي در شرق وشمال تهران منازلشان در سال گذشته و ماههاي آغازين امسال مورد سرقت قرار گرفته است در خواست كرد براي ارائه شكايت به پايگاه چهارم آگاهي مراجعه كنند.

فروش اقساطي خودروهاي رؤيايي
002517.jpg
گروه حوادث- كلاهبردار ميانسالي كه بارها به اتهام كلاهبرداري و جعل عنوان مامور نيروي انتظامي دستگير و روانه زندان شده بود اين بار به اتهام فريب خريداران خودرو اقساطي بازداشت شد.
به گزارش همشهري، تحقيقات پليسي براي دستگيري مرد كلاهبردار زماني آغاز شد كه تعدادي از مالباختگان با مراجعه به اداره آگاهي تهران بزرگ از فردي كه خود را عباسي معرفي مي كرد اعلام شكايت كردند. بر اساس تحقيقات صورت گرفته از شاكيان مشخص شد اين مرد پس از طرح دوستي با افراد مختلف خود را مأمور پليس يا شهرداري معرفي و ادعا مي كرد به خاطر نفوذ بالايي كه دارد مي تواند به آنها در زمينه خريد خودرو اقساطي و مزايده اي كمك كند. به اين ترتيب نقشه خود را عملي كرده و پس از دريافت پول از آنها متواري مي شد.
پس از به دست آمدن اين اطلاعات ،بررسي هاي پليسي براي شناسايي اين كلاهبردار حرفه اي آغاز شد و ماموران در اولين اقدام به چهره نگاري از او پرداختند. وقتي عكس چهره نگاري شده متهم با آلبوم عكس مجرمان سابقه دار تطبيق داده شد، ماموران متوجه شدند كلاهبردار تحت تعقيب كه نام اصلي او سيف الله است پيش از اين 6 بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف روانه زندان شده است. با شناسايي مشخصات متهم ماموران توانستند مخفيگاه او را به محاصره خود درآورده و در يك عمليات پليسي وي را دستگير كنند. به گفته سرهنگ خوييني معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران متهم تاكنون به ارتكاب 5 فقره كلاهبرداري اعتراف كرده است و از آنجا كه احتمال مي رود وي سوابق ديگري نيز داشته باشد كساني كه از سوي او مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند مي توانند براي شناسايي وي به اداره 14 پليس آگاهي تهران يا دادسراي ناحيه 16مراجعه كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |