دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۵ - Oct 9, 2006
رضازاده به تنهايي يك تيم بود
002490.jpg
002511.jpg
گروه ورزشي - پس از پايان هفتاد و پنجمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان، تيم يك نفره كشورمان با كسب  ۱‎/۸۴ امتياز در مكان سي و يكم جهان ايستاد.
در پايان اين رقابت ها و در رده بندي كلي در قسمت مردان، تيم روسيه با كسب  ۸‎/۵۱۰ امتياز در مكان نخست جهان ايستاد. چين با  ۸‎/۴۵۷ امتياز دوم شد و لهستان با  ۸‎/۴۴۰ امتياز در مكان سوم جاي گرفت.
تيم ملي كشورمان نيزكه در اين رقابت ها تنها از وجود حسين رضازاده قهرمان سنگين وزن  ۱۰۵+ كيلوگرم جهان و المپيك بهره مي برد، با كسب سه نشان طلا در حركات يك ضرب، دوضرب، مجموع و با كسب  ۱‎/۸۴ امتياز در مكان سي و يكم جهان قرارگرفت.
گروه ورزشي جهانگير كوثري: سه مدال طلا از حسين رضازاده كافي بود تا تيم ملي وزنه برداري ايران بدون لشكر و ديگر نفرات به تنهايي بتواند اعتبار وزنه برداري ايران در جهان را در صندوقچه مسابقات جهاني حفظ كند. قصه ايوانف و وزنه برداري ما هم براي خود از آن موضوعاتي است كه ابهام و ايهام اجازه نمي دهد مستقيم وارد بحث اصلي شد. نه وزنه بردار دوپينگي و اين همه جنجال، اخراج ايوانف كه هميشه كميته المپيك حمايت ازاو فراموش نكرد و در نهايت رسوايي دوپينگ. معضل دوپينگ مربوط به وزنه برداران امروز ايران و جهان نيست انگار ماهيت اين رشته را به نوعي با دوپينگ و مواد نيروزا پيوند زده اند. از روسيه گرفته تا چين بزرگ و بلغار پرستاره هميشه وزنه برداران متهم يا مرتكب دوپينگ شده اند. اين رشته به گونه اي با قدرت و نيروي فراتر سر و كار دارد. حسين رضازاده كه انصافاً يكي از قدرتهاي استثنايي وزنه برداري جهان به حساب مي آيد در دومنيكن هم قهرمان جهان شد. اگر چه رقيبان اصلي او در اندازه هاي يك حريف برابر نبودند، اما او با درايت و برنامه صحيح و اتخاذ تصميم در وزنه زدن ها توانست قهرمان جهان شود.
در طول هفتاد و پنج دوره مسابقات قهرماني وزنه برداري جهان ايران در شانزده دوره شركت داشته است كه حاصل آن 20 مدال طلا، 6 مدال نقره و 9 مدال برنز بوده است. سابقه حضور تيم ملي وزنه برداري ايران در مسابقات جهاني از سال 1973 كوبا آغاز شد كه محمد نصيري پديده وزنه برداري ايران با دو مدال طلا نخستين طلايي ايران در جهان بود. نصيري در مانيل يك سال بعد نيز اين قهرماني را تكرار كرد تا مسابقات جهاني دومنيكن كه رضازاده با سه طلا در يك ضرب، دو ضرب و مجموع افتخارات وزنه برداري ما را ادامه داد. در دومنيكن در وزن 105+ كيلوگرم 13 وزنه بردار حضور يافتند كه جابر سعيد السالم از قطر در لحظات آخر انصراف داد و احمد احمد از عراق نيز ترجيح داد به رقابت نپردازد. با كنار رفتن جابر السالم خيال رضازاده آسوده شد، چون هيچ رقيبي ديگر او را تهديد نمي كرد. ويكتور شربايتس از لتوني، آرتم اوداچين از اوكراين و فنگ دونگ از چين جدي تر از بقيه بودند. رضازاده در حركت يكضرب با 196 كيلوگرم شروع كرد و 202 كيلوگرم را هم زد، اما در مقابل وزنه 206 كيلوگرم ناكام ماند، اما با همان 202 كيلوگرم به مدال طلا رسيد.
آرتم اوداچين از اوكراين با 199 كيلوگرم دوم و شربايتس از لتوني با 198 كيلوگرم سوم شدند. در دو ضرب رضازاده با 242 كيلوگرم آغاز كرد و در بار دوم 246 كيلوگرم را زد، فنگ دونگ از چين 245 كيلوگرم را و اوداچين 240 كيلوگرم و در نهايت رضازاده نياز به حركت سوم نداشت و با همين وزنه به مدال طلا رسيد و در مجموع نيز با 248 كيلوگرم به مدال طلاي مجموع نيز دست پيدا كرد و اوداچين دوم و فنگ دونگ سوم شدند. موفقيت رضازاده به گونه اي ريشه وزنه برداري ما را تا سالهاي آينده محكم كرد تا فدراسيون وزنه برداري ما به يك بازسازي اساسي براي اين رشته فكر كند.
راه قهرماني
حسين رضا زاده در مسابقات قهرماني جهان در دومنيكن با رسيدن به حد نصاب مجموع ???كيلوگرم بار ديگر در دسته ???+كيلوگرم قهرمان جهان شد.
رضا زاده كه در حركت يك ضرب با بلند كردن وزنه ???كيلوگرم به مدال طلا دست يافت در حركت دوضرب هم وزنه ???كيلوگرم را بالاي سر برد و مقام نخست را از آن خود كرد و در پايان هر سه مدال طلاي حركت هاي يك ضرب ، دوضرب و مجموع دسته ???+كيلوگرم را تصاحب كرد.
در اين رقابتها آرتن اوداجين از اوكراين با حد نصاب ???كيلوگرم (???+ ???)دوم و شينگ دونگ از چين با حد نصاب ???كيلوگرم(???+???) سوم شدند.
كارنامه حسين رضازاده
سال 1999 مسابقات جهاني آتن مدال برنز
سال 2000 بازيهاي المپيك سيدني مدال طلا
سال 2001 مسابقات جهاني آنتاليا شركت نكرد
سال 2002 مسابقات جهاني ورشو مدال طلا
سال 2003 مسابقات جهاني ونكور مدال طلا
سال 2004 بازيهاي المپيك آتن مدال طلا
سال 2005 مسابقات جهاني دوحه مدال طلا
۲۰۰۶ مسابقات جهاني دومنيكن مدال طلا
تبريك رئيس مجلس
رئيس مجلس شوراي اسلامي كسب مدال طلاي جهاني دسته فوق سنگين وزنه برداري توسط حسين رضازاده و قهرماني اين پهلوان ايراني را به ملت ايران و مردم متدين و قهرمان پرور اردبيل تبريك گفت.
تبريك سازمان تربيت بدني
سازمان تربيت بدني در اطلاعيه اي كسب مقام قهرماني جهان توسط حسين رضا زاده دلاور افتخار آفرين كشورمان را به رهبر معظم انقلاب، مردم خوب كشور و جامعه ورزش تبريك گفت.

رقابت دشوار بدمينتون  بازان زن ايراني در دوحه
گروه ورزشي- مريم رضايي: براي حضور در بازيهاي 2006 دوحه مجوز اعزام دو ملي پوش بدمينتون در بخش بانوان صادر شد.هرچند اين مجوز كمي دير صادر شده است اما به دليل حضور آنان در مسابقات قهرماني جهان در اسپانيا، بانوان از آمادگي خوبي برخوردارند.گفته مي شود رقباي اصلي بانوان رشته بدمينتون ايران كشورهاي شرق آسيا به ويژه چين است. چيني ها در اسپانيا اغلب مدالها را از آن خود كردند و حتي اروپايي ها هم نتوانستند با آنها مقابله كنند.قرار است 4 بانوي ملي پوش پس از آزمايش دوپينگ با هم رقابت كنند تا 2 نفر انتخابي جهت اعزام به دوحه مشخص شوند.

يزداني خرم در كنفرانس مطبوعاتي
براي كسب كرسي در فيلا بايد قدرتمند باشيم
002505.jpg
ايسنا: كنفرانس مطبوعاتي فدراسيون كشتي در محل خانه كشتي برگزار شد.
در اين كنفرانس كه محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي، منصور مهديزاده رئيس كميته فني، منصور برزگر مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد، عارف ربطي دبير فدراسيون، محمود معزي پور سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان و جمعي ديگر از مربيان و مسئولان حضور داشتند، در رابطه با مسابقات جهاني چين و بحث هاي مختلف درخصوص آينده كشتي گفت وگو شد.

كادر فرنگي هنرش را نشان داد
يزداني خرمگفت: تقويم فدراسيون در دو قسمت آزاد و فرنگي بود كه در كشتي فرنگي كادر فني مشخص بود و سعي كرديم دست به اين تركيب نزنيم و با تداركات كامل تيم را اعزام كنيم.حميد سوريان ركوردي در كشتي فرنگي به جا گذاشت كه آن كسب دومين مدال طلاي متوالي در ميادين جهاني بود.در رقابت هاي چين مديريت كادر فرنگي هم مشخص شد و سوريان كه چند ماه كشتي را ترك كرده بود، دوباره به اوج آمادگي رسيد.

كشتي مظلوم است
وي ادامه داد: كشتي گرفتن بسيار سخت و كشتي گيران بسيار مظلوم هستند.پنج كشتي گرفتن در يك روز كار هر مردي نيست.من هيچ كشتي گيري را پيش يك مسئول نمي برم تا قولي را بر گردنش بگذاريم كه نتواند عمل كند.هنوز به من مي گويند كه از سال قبل قول مكه داده اند؛ اما، هنوز به آن عمل نشده است.اگر مي خواهيم كاري انجام دهيم، خودمان آن وظيفه را بر عهده بگيريم، نه اين كه كاري كنيم كه باعث بدبين شدن كشتي گير نسبت به جامعه شويم.

بايد در عمل جايگاه هاي فيلا را به دست آوريم
سرپرست فدراسيون كشتي درخصوص به دست آوردن كرسي در چارت فيلا گفت: در چين ملاقات هايي داشتيم و با توجه به آنها شايد براي اولين بار باشد كه كشتي گيرانمان از داوري شكايت نداشتند.البته اعتراضاتي داشتيم كه به حق بود.يكي از آنها برگزار نشدن مسابقات مهم و رسمي در ايران است كه گفتم در سوئيس در اين مورد بايد بحث كنيم.همچنين براي به دست آوردن كرسي هاي فيلا ابتدا بايد در عمل قدرتمند ظاهر شويم.روي كشتي ايران حساب مي كنند و مي گويند مثل فوتبال برزيل است؛ اما، اگر در عمل سكوهاي جهاني را فتح كنيم و صاحب پنج مدال طلا شويم، آن زمان است كه مي توانيم با قدرت عملي خود در چارت سازماني فيلا جاي بگيريم.سرپرست فدراسيون كشتي با اشاره به پيشرفت كشورها گفت: آمريكايي ها بيشتر از ما سرمايه گذاري كرده اند اما، ما بهتر كار كرديم و كوچ بهتري داشتيم.

بوكسورهاي جوان ايران به هندوستان رفتند
ايرنا - تيم بوكس جوانان ايران براي شركت در رقابت هاي آسيايي اين رشته با ? بوكسور و چهار مربي عازم هندوستان شد. مسابقات بوكس قهرماني جوانان آسيا از امروز دوشنبه با شركت بهترين هاي اين قاره در هندوستان آغاز مي شود. اسامي تيم بوكس جوانان ايران اعزامي به هندوستان به شرح زير است :
وزن ??كيلوگرم : عمران اكبري
وزن ??كيلوگرم : سعيد حشمتيان فر
وزن ??كيلوگرم : محمد ستارپور
وزن ??كيلوگرم : حسن كاركردي
وزن ??كيلوگرم : احسان روزبهاني
مربيان : غلامرضا كريمي ، اصغر اشرفي ، ابراهيم عبادي و عبدالرضا انصاري .

آموزش بانوان پومسه ايران زير نظر سرمربي كره
گروه ورزشي دارنده مدال طلاي جهان و شاگرد استاد كانگ شين چال كه هم اينك سرمربي ملي تكواندو پومسه بانوان كشور كره است براي برگزاري يك دوره كلاسهاي آموزشي به ايران آمد.قرار است خانم هي جانگ هونگ، بانوان مربي پومسه ايران را با آخرين فنون و اطلاعات و تغييرات شاخه پومسه آشنا كند.

خبرهاي ورزش جهان
هرمانس مشاور يا مربي تيم ملي فوتسال ايران
ايسنا: دكتر هرمانس سرمربي تيم ملي فوتسال هلند به احتمال فراوان مشاور تيم ملي فوتسال ايران خواهد شد.عباس ترابيان كه اين روزها براي انجام مذاكره با رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال ايتاليا در رم به سر مي برد گفت: در پي ترتيب دادن ملاقاتي با رئيس كميته فوتسال ايتاليا هستم. چند وقت پيش نامه درخواست انجام ديداري تداركاتي را به فدراسيون فوتبال ايتاليا ارسال كرديم اما، آنها به اين دليل كه برنامه هاي تيم فوتسال ايتاليا تا پايان سال 2007 پر است، به پيشنهاد ما پاسخ منفي دادند. ترابيان ادامه داد: پس از پايان مذاكراتم در رم، به هلند مي روم تا با دكتر هرمانس صحبت كنم و در صورت توافق، او به عنوان مشاوريا مربي تيم ملي منصوب خواهد شد.

پيروزي برزيل و آلمان مقابل كويت و گرجستان
گروه ورزشي مريم دري منش:شنبه شب در جريان دو ديدار دوستانه، تيم ملي فوتبال برزيل با چهار گل كويت را شكست داد. در اين ديدار كه در كويت برگزار شد رافائل سويس (17)، روبينيو (36)، دانيال آدريانو (53) و كاكا (78) براي برزيل گلزني كردند.
همچنين تيم ملي آلمان در شهر روستوك با دو گل تيم ملي گرجستان را مغلوب خود كرد. گلهاي آلمان توسط بالاك و شواين اشتايگر به ثمر رسيد.

شگفتي، فرانسه باخت
002508.jpg
شنبه شب در ادامه رقابت هاي انتخابي جام ملت هاي 2008 اروپا چند ديدار در اين قاره انجام شد كه نتايج زير به دست آمد:
گروه A
قزاقستان صفر لهستان يك
ارمنستان صفر فنلاند صفر
صربستان يك بلژيك صفر
پرتغال سه آذربايجان صفر
گروه B
جزاير فارو صفر ليتواني يك
اسكاتلند يك فرانسه صفر
ايتاليا دو اكراين صفر
گروه C
مولداوي دو بوسني دو
مجارستان صفر تركيه يك
يونان يك نروژ صفر
گروه D
ولز يك اسلواكي پنج
چك هفت سن مارينو صفر
قبرس پنج ايرلند جنوبي دو
گروه E
انگليس صفر مقدونيه صفر
كرواسي هفت آندورا صفر
گروه F
دانمارك صفر ايرلند صفر
لتوني چهار ايسلند صفر
سوئد دو اسپانيا صفر
گروه G
روماني سه بلاروس يك
بلغارستان يك هلند يك
اسلووني دو لوكزامبورگ صفر

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |