دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۰ - Oct 16, 2006
مشكل ماليات جامعه پزشكي برطرف شد
پزشكان جوان مي توانند بيمارستان تأسيس كنند
گروه اجتماعي - پزشكان جوان براساس ابلاغيه جديد وزارت بهداشت با تجمع در قالب تعاوني ها، مراكز خيريه يا به صورت خصوصي و انفرادي مي توانند اقدام به تاسيس بيمارستان و مراكز درماني و تشخيصي كنند.
ابلاغيه جديد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كه هفته گذشته به همه دانشگاههاي علوم پزشكي و مراكز خدمات بهداشتي و درماني سراسر كشور ارسال شده علاوه بر آنكه به خيل پزشكان جوان بيكار امكان كار مي دهد انحصار سهام بيمارستانها در دست گروهي خاص را بر هم مي زند.
براساس ابلاغ وزارت بهداشت از اين پس هيچ محدوديتي براي صدور مجوز تاسيس مراكز درماني و تشخيصي به صورت بيمارستان، مراكز جراحي محدود و مراكز تصويربرداري وجود ندارد و متقاضيان واجد شرايط در شهرهاي بزرگ و كوچك و در همه مناطق كشور مي توانند براي تأسيس بيمارستان اقدام كنند.
وزارت بهداشت اميدوار است ورود پزشكان جوان به حوزه خدمات بهداشتي و درماني و شكستن انحصار به رقابت بيشتر در جهت ارتقاي كمي و كيفي خدمات بهداشتي و درماني در كشور بيانجامد و علاوه بر اين هزينه هاي درماني مردم نيز به علت رقابت بازار كاهش يابد.

با افزوده شدن 2 گروه جديد خبري صورت مي گيرد
ارسال اخبار ورزشي و فرهنگي هنري
از طريق SMS همشهري
مشتركان SMS همشهري مي توانند از اين پس علاوه بر اخبار پيشين، خبرهاي ورزشي و فرهنگي هنري را نيز به روي تلفن همراه خود دريافت كنند.
پيش از اين، اخبار در گروه هاي پنجگانه اجتماعي، اقتصادي، شهري، سياسي و IT ارسال مي شد كه از اول آبان سرويس اخبار فرهنگي هنري و ورزشي نيز فعال خواهد شد. متقاضيان مي توانند از طريق ارسال يك پيام كوتاه به شماره 3000251 يا 1000251 درخواست خود را ارسال كنند.

در آستانه روز جهاني نابينايان اعلام شد
برقراري بيمه بيكاري براي نابينايان
عكس: گلناز بهشتي
003414.jpg
گروه اجتماعي مينا شهني: سال آينده تمامي نابينايان فاقد شغل كه بالاي 40 سال سن دارند بيمه بيكاري دريافت مي كنند.
كاظم نظم ده معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي با اعلام اين خبر گفت: براساس توافقات انجام شده و موافقت نسبي سازمان مديريت و برنامه ريزي از سال 86 به تمامي نابينايان بالاي 40 سال كه فاقد هر نوع شغل هستند بيمه بيكاري پرداخت مي شود.
وي با اشاره به اينكه 80درصد نابينايان بالاي 50 سال سن دارند افزود: سازمان بهزيستي آمار دقيقي از نابينايان بالاي 40 سال را در اختيار سازمان مديريت و برنامه ريزي قرار مي دهد تا نسبت به برقراري مقرري بيمه بيكاري آنان اقدام شود.
معاونت توانبخشي سازمان بهزيستي درباره ميزان اين مستمري توضيح داد: دريافتي بيمه بيكاري براي نابينايان كشورمان حداقل دوسوم حقوق مصوب در سال است كه اين ميزان هر سال با رشد متعارفي قابل دريافت خواهد بود.
نظم ده با اشاره به اينكه يكي از اساسي ترين مشكلات نابينايان اشتغال است بحث اشتغال پايدار معلولان را از جمله عمده ترين مشكل اين گروه دانست.
وي گفت: معلول نابينا تا سطح دبيرستان و يا دانشگاه تحصيل مي كند اما پس از اتمام تحصيلات، از شغل مناسبي برخوردار نخواهد بود. عموما كارفرمايان ما براي نابينايان فضاي خاص جهت اشتغال در نظر نمي گيرند. طبعا از نظر كارفرمايان سپردن كار بدست نابينايان دشوار خواهد بود. از همين رو بهتر است شرايط تشويقي براي كارفرمايان ايجاد شود تا براي بكارگيري معلولان ترغيب شوند.
سازمان بهزيستي در سال جاري به كارفرماياني كه براي معلولان ايجاد اشتغال پايدار كنند بين 5 تا 10 ميليون تومان وام پرداخت مي كند. اما هر يك از معلولان براي دريافت اين وام ها حداقل تا 2 سال در نوبت قرار مي گيرند.
معاونت امور معلولين سازمان بهزيستي درباره وام هاي يادشده گفت: صرف نظر از اينكه هر يك از معلولين ناچارند زمان طولاني را در نوبت انتظار دريافت وام سپري كنند، از نظر كارشناسان ميزان اين وام ها كافي نيست. براساس نظريه هاي كارشناسي براي ايجاد يك شغل پايدار براي افراد عادي حداقل 20 ميليون تومان سرمايه مورد نياز است. از همين رو مي توان نتيجه گرفت ايجاد اشتغال براي معلولان نيازمند سرمايه اي بيش از ميزان در نظر گرفته شده براي افراد عادي است حال آنكه ما  توان پرداخت همين 20 ميليون تومان را نيز به معلولان نداريم.وي با اشاره به اينكه نابينايان كشورمان در حال حاضر مشكل آموزشي ندارند گفت: با امكانات موجود در بخش آموزش نابينايان كشورمان، مشكلي در زمينه آموزش و تحصيل نابينايان وجود ندارد و اين گروه مي توانند تا پايان مقطع متوسطه به راحتي تحصيل كرده و پس از آن وارد دانشگاه شوند. امروز در كشورمان امكانات آموزشي نابينايان به حد كفايت وجود دارد.
براساس پيش بيني هاي سازمان بهداشت جهاني از ميان جمعيت 2 ميليون و 800 هزار نفر معلول كشورمان 400 هزار نفر دچار معلوليت بينايي هستند. اما براساس آمار سازمان بهزيستي كشور از گروه يادشده تنها 76 هزار تاكنون براي دريافت خدمات به سازمان بهزيستي مراجعه كرده اند و سازمان بهزيستي تنها توانايي سرويس دهي به 34 هزار نفر از معلولان نابينا، نيمي از جمعيت شناسايي شده را دارد.

مشكل ماليات جامعه پزشكي برطرف شد
گروه اجتماعي - رئيس سازمان نظام پزشكي در مراسم تقدير از خادمان نظام سلامت گفت: مشكل ماليات پزشكان و افزايش ناگهاني آن در سال 84 كه به مشكلي جدي بدل شده بود، سرانجام با اعتراضات مكرر جامعه پزشكي و بررسي در كميسيون اصل 90 مجددا پرونده 10 سال گذشته بسته شد ولي اميدواريم در سالهاي آينده با چنين مشكلاتي كه آرامش را از جامعه پزشكي سلب مي كند روبرو نباشيم و اين گروه زحمتكش با دغدغه  كمتري ارائه خدمت كنند.
دكتر صدر همچنين در مورد تعرفه هاي سال 85 گفت: با اختيارات جديدي كه امسال در ارتباط با تعرفه ها به سازمان نظام پزشكي داده شد تعرفه ها با افزايش 11 درصدي نسبت به سال 84 توسط كميته  5 نفره تعيين شد البته هنوز در قسمت بيمه با مشكلاتي مواجهيم كه اميدواريم برطرف شود.
رئيس سازمان نظام پزشكي در گردهمايي بزرگ جامعه پزشكي كه طي آن از پزشكاني كه بيش از 30 سال سابقه خدمت داشتند تقديرشد اظهار كرد: با محاسباتي كه در اين چند ماه اخير صورت گرفته حدود 7 هزار پزشك بيش از 30 سال سابقه خدمت شناخته شده اند كه دو هزار نفر آنها در تهران بوده اند و در اين مراسم سعي شده از تعدادي از آنها تقدير شود.
وي با بيان اين كه بيش از 170 هزار نفر جامعه پزشكي را تشكيل مي دهند،  اعلام كرد: از اين تعداد 70 هزار نفر پزشك عمومي، 25 هزار نفر متخصص و فوق تخصص، حدود 20 هزار نفر دندانپزشك، 12 هزار و 800 نفر دكتراي داروساز و 47 هزار نفر ماما هستند كه همواره در عرصه سلامت با خدماتي كه ارائه داده اند سطح پزشكي كشورمان را از لحاظ علمي  هم تراز كشورهاي ديگر و انواع عمل ها و پيوندهايي را كه در كشور صورت مي گيرد همگام با كشورهاي ديگر پيش برده اند و اين در حاليست كه كشور ما از لحاظ تجهيزات، تكنولوژي و فناوري نسبت به كشورهاي ديگر دچار كمبودهاي زيادي است.
صدر با اشاره به معضلات جامعه پزشكي در سال گذشته توضيح داد: طرح ترافيك و تردد پزشكان در آن يكي از مشكلاتي بود كه با توجه به تغييرات مختلف طرح جامعه پزشكي با آن مواجه بود و تا حد زيادي برطرف شده كه اميدواريم به طور كامل حل شود.
در ارتباط با طبابت در محل مسكوني پزشكان واموري كه در اين بحث به شهرداري مربوط مي شود به توافقات خوبي رسيديم و قرار است كميته اي با همكاري شهرداري در اين امر فعاليت كنند و مشكلات را برطرف كنند.

انتشار سومين كتاب روابط عمومي ايران
گروه اجتماعي - سومين كتاب سال روابط عمومي ايران به زودي منتشر مي شود.
اين كتاب با ارائه يك مجموعه گزارش تحقيقي و تخصصي پيرامون تحولات جديد روابط عمومي در ايران به بررسي عملكرد يك ساله مديران روابط عمومي در دولت نهم و انتخاب روابط عمومي هاي برتر از منظر خبرنگاران مي پردازد.
روابط عمومي الكترونيك، آموزش روابط عمومي و روابط عمومي در بخش خصوصي، از مباحث مورد بررسي در اين كتاب است.
همچنين كتاب سال روابط عمومي ايران براي نخستين بار همراه با سه لوح فشرده ارائه مي شود كه شامل آثار منتخب سال 84 روابط عمومي ها و برخي آثار برگزيده جشنواره روابط عمومي هاي برتر سال 80 به بعد است.
اين مجموعه توسط انجمن متخصصان روابط عمومي ايران منتشر مي شود.

كشف 175 تن موادمخدرطي 884 عمليات
پليس در سال جاري
003420.jpg
گروه اجتماعي - با هلاكت 103 نفر از اشرار در 884 عمليات پليس طي 6 ماه نخست سال جاري، 175 تن از انواع موادمخدر كشف گرديد.
سردار محمدرضا حسين آبادي رئيس مركز مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به عملكرد نيروي انتظامي در كشف و مبارزه با موادمخدر در طي 6ماه نخست سال 85 اظهار داشت: از 175 تن موادمخدر كشف شده در اين مدت، دقيقا 100 تن در كمربند شرق و بخش شرقي كشور شامل استان هاي خراسان رضوي، جنوبي، كرمان، سيستان و بلوچستان بوده است. وي افزود: 33 تن ديگر از مواد كشف شده در حاشيه شرق كشور يعني استان هاي هرمزگان، فارس و يزد بوده كه تمام اين كشفيات طي 884 عمليات به دست ماموران افتاده اند. بر اساس اين گزارش اين عمليات ها منجر به 224 درگيري و كشته شدن 103تن از اشرار شده است.
حسين آبادي با گراميداشت ياد و خاطره 23 تن از كاركنان نيروي انتظامي كه سال جاري در شرق كشور به شهادت رسيدند، تعداد معتادين دستگير شده در اين مدت را 143 هزار و 620 نفر اعلام كرد و تعداد قاچاقچيان و توزيع كنندگان دستگير شده را با 20 درصد افزايش عملكرد نسبت به سال گذشته 67 هزار و 289 نفر اعلام كرد. او يادآور شد: طي اين مدت 910 باند و شبكه قاچاق با 33 درصد افزايش منهدم شده اما متاسفانه در طي 4 ماهه گذشته يكهزار و 398 معتاد فوت كرده اند كه از اين بين 36 نفر آنها زن و بقيه مرد مي باشد.
اين مقام مسئول در ادامه بحث قرص هاي اكستازي و مبادي ورودي آنها را مورد بحث قرار داد و خاطرنشان ساخت: قرص هاي اكستازي و روانگردان اغلب از اروپا، تركيه و بنادر جنوبي وارد كشور مي شوند اما آمپول هاي مرفين از كشور پاكستان وارد مي گردد.وي ادامه داد: هم اكنون بيش از هزار نوع انواع قرص هاي اكستازي صنعتي و توهم زا كه انسان را از حالت طبيعي خارج مي كند در كشور وجود دارد كه در سال 85 با تلاش پرسنل نيروي انتظامي ، 337 هزار و 483 آمپول مرفين و 300 هزار و 334 عدد انواع قرص هاي روانگردان و اكستازي از قاچاقچيان كشف شده است.

برخورداري تنها 4درصد دانش آموزان
از آموزش مهارت هاي زندگي
ايسنا: مديركل دفتر پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي اعلام كرد: تنها 4درصد دانش آموزان از برنامه آموزش مهارتهاي زندگي برخوردارند كه گسترش اين آموزشها نيازمند همكاري بيشتر دولت بخصوص وزارت آموزش و پرورش است.
حبيب الله مسعودي فريد افزود: آموزش مهارتهاي زندگي يكي از ضروري ترين آموزشهايي است كه در كاهش آسيبهاي اجتماعي و بهبود فرايند زندگي افراد در بزرگسالي و مواجهه با مشكلات بسيار مؤثر است كه به دليل مشكلات اعتباري تنها بخشي از دانش آموزان از اين آموزش ها برخوردارند.
به گفته وي با توجه به اهميت اين آموزشها اختصاص اعتبار مناسب از سوي وزارت آموزش و پرورش از اهميت قابل توجهي برخوردار است.
مسعودي فريد اظهار داشت: تلاش فراواني صورت گرفت تا واحد آموزش و مهارتهاي زندگي به عنوان يكي از واحدهاي درسي در مقاطع مختلف تحصيلي قرار گيرد؛ در حاليكه وزارت آموزش و پرورش اين اقدام را نيازمند طي فرايند طولاني عنوان كرد.

پزشكان جوان مي توانندبيمارستان تأسيس كنند
003423.jpg
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: با ابلاغ اجازه تاسيس بيمارستان به پزشكان جوان كه به صورت خصوصي، خيريه و تعاوني مي توانند اقدام به تاسيس بيمارستان و مراكز درماني و تشخيصي كنند خط بطلاني بر دوران انحصار سهام بيمارستانها در دست گروه خاص و دلال بازي آنها كشيده شد.
سيد مويد علويان افزود: بر اساس ابلاغيه جديدي كه هفته گذشته به همه دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي-درماني سراسر كشور ارسال شد از اين پس همه كساني كه تمايل به راه اندازي مراكز درماني و تشخيصي به صورت بيمارستان، مراكز جراحي محدود و مراكز تصويربرداري دارند، مي توانند به صورت خصوصي، خيريه و تعاوني درخواست خود را به دانشگاههاي علوم پزشكي ارائه كنند و با رعايت استانداردهاي لازم مجوز بگيرند.
وي ادامه داد: از اين پس هيچ محدوديتي براي صدور مجوز مراكز بهداشتي- درماني و تشخيصي وجود ندارد و متقاضيان واجد شرايط در شهرهاي بزرگ و كوچك و همه مناطق كشور مي توانند براي تاسيس بيمارستان اقدام كنند و در صورت كوتاهي كردن دانشگاههاي علوم پزشكي مراتب را به معاونت سلامت وزارت بهداشت اعلام كنند تا رسيدگي شود.
وي گفت: اين ابلاغيه نقش مهمي در سقوط سهام بيمارستانهاي خصوصي به ويژه در شهرهاي بزرگ خواهد داشت و انحصار گروه خاصي را كه اكنون مالك بيمارستانهاي خصوصي كشور هستند از بين مي برد، در زمان حاضر هر سهم اين بيمارستانها بين 300 ميليون تا 400 ميليون تومان معامله مي شود كه قطعا با ورود جوانان و رفع انحصار انتظار داريم ارزش هر يك از سهام اين بيمارستانها به زير 50 ميليون تومان برسد.
معاون سلامت وزارت بهداشت اضافه كرد:  تاكيد بيشتر ما اين است كه پزشكان و افراد واجد شرايط در قالب تعاوني در اين عرصه وارد شوند تا با حمايت وزارت تعاون و بانكهاي كشور بتوانند از تسهيلات بانكي براي تاسيس اين مراكز استفاده كنند و از نظر وزارت بهداشت براي اين گروهها در صورتي كه استانداردهاي لازم و الزامات قانوني را رعايت كنند، هيچ محدوديتي وجود ندارد.
علويان گفت: ورود گروههاي جديد به حوزه خدمات بهداشتي و درماني قطعا موجب رقابت بيشتر اين مراكز و ارتقاي كمي و كيفي خدمات بهداشتي و درماني در كشور مي شود و علاوه بر ارتقاي سطح استاندارد خدمات هزينه هاي مردم نيز به علت رقابت بازار كاهش مي يابد.

در صورت تصويب هيات وزيران صورت مي گيرد
تشكيل ستاد اردوي جهادي
ايلنا: معاون طرح و برنامه هماهنگي دستگاه ژها در سازمان ملي جوانان گفت: در صورت تصويب هيات وزيران، ستاد اردوي جهادي تشكيل خواهد شد.
محمدرضا قدس، معاون طرح و برنامه هماهنگي دستگاه ژها در سازمان ملي جوانان افزود: ساماندهي اردوي جهادي در دستگاه ژها بر عهده سازمان ملي جوانان بوده است و اردوي جهادي خود نياز به بودجه مستقل دارد. وي تصريح كرد: اردوي جهادي اوقات فراغت در دستگاه ژها، جوانان را در سنين دانشجويي، دبيرستان و بالاتر تحت پوشش قرار مي ژدهد و اين مجموعه ژ را در فضاهايي كه مختص دستگاه ژها است ساماندهي مي ژكند. قدس افزود: امسال مقرر شده بود كه با برگزاري 5 هزار اردوي جهادي هر يك با۴۰ نفر عضو، جوانان وارد عرصه عمل دستگاه ژها شوند. وي ادامه داد: آيين ژنامه اردوي جهادي تدوين شده و در صورت تصويب در هيات دولت ساختار آن تعريف شده و ستاد اردوي جهادي تشكيل خواهد شد.

راه اندازي مراكز مديريت بحران در 4 استان كشور
003417.jpg
گروه اجتماعي- رئيس اورژانس كشور گفت: مراكز مديريت بحران در حوادث غير مترقبه فعلا در تهران و سه استان اصفهان، فارس و سمنان راه اندازي شده است و به مرور در همه استانهاي كشور راه اندازي مي شود.
فرزاد پناهي دريك نشست خبري همزمان با روز ملي كاهش بلاياي طبيعي برنامه، اهداف، فعاليت ها و روش هاي اجرايي كارگروه بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غير مترقبه وزارت بهداشت راتبيين كرد و گفت: مراكز مديريت بحران براي همه كشور طراحي شده ولي راه اندازي آن نيازمند استفرار سيستم ارتباطي، خطوط تلفن ماهواره اي و بهره مندي از نقشه هاي جغرافيايي( GIS) مناطق خطر آفرين است، البته نقشه هاي GIS براي كل كشور تهيه شده ولي براي تجهيز مراكز مديريت بحران به سيستم ارتباطي درخواست 300 ميليون تومان اعتبار براي سال جاري را كرده بوديم كه فقط 30 ميليون تومان آن تامين شد.
وي با اشاره به وضعيت ويژه كشور و اين كه ايران جزو 6 كشور بلاخيز دنياست، گفت: رانش زمين، وزش تندبادهاي شديد، حرارت فراوان و بروز پديده گرمازدگي و وقوع سيل و زلزله از حوادث غير مترقبه اي محسوب مي شوند كه با توجه به خسارات جاني و مالي حاصل از آن پيشگيري، آمادگي و كاهش عوارض و آسيب هاي مرتبط نيازمند توجه است.
دبير كارگروه بهداشت و درمان حوادث و سوانح غير مترقبه وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تدوين بسته ارايه خدمات سلامت در بلايا و حوادث غير مترقبه در خصوص بهداشت خانواده،  بهداشت محيط، كنترل بيماريها، بهداشت روان و تغذيه افزود: طراحي و اعزام تيم هاي ارزيابي سريع به مناطق آسيب ديده، تعيين شش قطب كشوري مديريت بحران و راه اندازي مراكز مديريت بحران در آنها، طراحي و استقرار سيستم هشدار سريع و اخطار حوادث غير مترقبه در هماهنگي با مركز كنترل بيماريها از ديگر برنامه هاي كشوريست.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت و مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي اين مجموعه براي اجراي بهتر وظايف خود در زمينه كاهش خسارتهاي ناشي از حوادث غير مترقبه اقدام به تشكيل دبيرخانه كارگروه حوادث و درمان در حوادث و سوانح غير مترقبه كرده است و اهداف ويژه اي براي آن تعريف شده است كه شامل توسعه ساختارهاي مديريت حوادث، ايجاد ظرفيت بيشتر مديريت حوادث در سطوح كشوري، منطقه اي و استاني، توسعه همكاريهاي بين بخشي و ارتقاي ظرفيت پاسخ دهي در حوادث است.
پناهي در ادامه به طراحي و اعزام تيم هاي ارزيابي سريع به مناطق آسيب ديده، تدوين طرح جامع برنامه استراتژيك وزارت بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غير مترقبه و طراحي برنامه جامع اطلاعات جغرافيايي نظام ارايه خدمات بهداشتي - درماني به عنوان ديگر فعاليت هاي صورت گرفته و يا در دست اقدام دبيرخانه كارگروه بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غير مترقبه اشاره كرد و يادآور شد: سالانه 4 مانور جهت تقويت و ارتقاي آمادگي در برابر حوادث غير مترقبه برگزار مي شود.وي افزود: علاوه بر آن برنامه هاي آموزشي براي همه شهروندان توسط هلال احمر و با همكاري وزارت بهداشت تهيه شده است كه در قالب دو بسته آموزشي به تعداد دو ميليون نسخه آماده شده و بين مردم توزيع مي شود.
رئيس مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور اضافه كرد: در مورد زلزله مهمترين عاملي كه موجب كاهش خسارتها مي شود ايمن بودن سازه هاست، متاسفانه در كشور ما وضعيت سازه ها و ساختمانها از نظر مقاومت در برابر زلزله بسيار نگران كننده است به طوري كه حداقل 70 درصد بيمارستانهاي كشور با عمر بيش از 25 سال در برابر زلزله مقاوم نيستند،ساختمانهايي كه قبل از سال 72 ساخته شده اند نيز عموما مقاوم سازي نشده اند و فقط انتظار داريم سازه هاي جديدي كه بعد از سال 72 ساخته شده اند مقاوم باشند كه البته قطعي نيست.

با مردم
مخزن اصلي نصب نشد
@ در خيابان 36 متري شرقي واقع در خيابان علامه طباطبايي جنوبي سعادت آباد، از تيرماه 1385 پايه هاي مخزن جمع آوري زباله نصب شد اما هنوز مخزن اصلي نصب نشده است.
احمد دارويي

نظام هماهنگ حقوق بازنشستگان لشگري
بنا به اخبار رسمي مشكلات قانوني نظام هماهنگ حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح كه قبل از سال 1376 بازنشست شده اند برطرف شده است. اميد است مراحل اجرايي آن نيز هرچه زودتر تحقق يابد.
آقاي معيني تهران

درخواست يك طرفه كردن خيابان
در ورودي شهرك آزمايش، خيابان سرهنگ اطاعتي جنوبي، به علت عرض كم و تردد بيش از حد خودروها مشكلات زيادي براي ساكنان محل به وجود آمده است. تقاضا داريم در صورت امكان اين خيابان از شمال به جنوب يك طرفه شود.
آقاي زهرايي تهران

كمبود نانوايي و بانك
بلوار گلها و كاج در شهرك راه آهن منطقه 22 فاقد نانوايي و بانك مي باشد.
آقاي علي عظيمي تهران

خودروهاي غير قابل استفاده در منطقه مسكوني
در حدفاصل ايستگاه متروي شريف تا بزرگراه شيخ فضل الله  نوري، بلوار شهيد تيموري، واقع در منطقه 2، طرشت، مدتها است كه محل پارك و انبار خودروهاي واژگون و غيرقابل استفاده شده است. چون قبلاً اين محل به صورت امروزي مسكوني نبود، آن چنان ايجاد مشكل نمي كرد، اما حالا با افزايش جمعيت ساكن، وجود اين خودروها، ظاهر زشتي به اين محل داده است.
آقاي فرج زاده تهران

درخواست تامين روشنايي معابر
از اداره برق درخواست داريم، با جايگزيني سيم هاي به سرقت رفته خيابان سوم شهرك افشاريه هشتگرد، نسبت به ايجاد روشنايي معابر اقدام كنند.
آقاي كمالي هشتگرد

مشكل ارسال پيام كوتاه
مدتي است پيامهاي كوتاه از سيستم كارتهاي تاليا به سيستم هاي ديگر ارسال نمي شود و اگر گاهي هم اين امكان فراهم مي شود با تاخير بسيار زياد است. اما سؤال اين است كه چرا وقتي پيام ارسال نمي شود هزينه آن از كارت كسر مي گردد؟
خانم ليلازي تهران

تبديل خيابان به پاركينگ اختصاصي
ساكنان برخي از بلوكها مانند B3 و A5 در شهرك اكباتان، با مسدود كردن خيابانهاي قابل دسترسي به بازارچه شهرك و گماردن نگهبان، از آن به عنوان پاركينگ اختصاصي روباز استفاده كرده و از ورود خودروهاي ديگر جلوگيري مي كنند. اگر اين كار خلاف مقررات است بايد از آن جلوگيري به عمل آيد.
آقاي ثامني شهرك اكباتان تهران

براي پيشگيري از سرقت
در بزرگراه همت، پارك پرديسان، دو بار خودروي خود را پارك كردم كه بار اول پخش و بار دوم لاستيك زاپاس آن را به سرقت بردند. تقاضا دارم نسبت به ايجاد امنيت بيشتر در اين منطقه اقدام شود.
آقاي صفرزاده تهران

داروي قلبي توزيع نشده است
قرص پراپانول 10 ميلي گرم كه يك داروي نسبتاً حياتي براي بيماران قلبي است، طبق اظهار داروخانه ها، حدود شش ماه است كه در استانهاي غربي كشور توزيع نشده است. با توجه به نياز حياتي بيماران به اين دارو لازم است نسبت به توزيع آن در استان هاي غرب كشور اقدام شود.
آقاي گودرزي بروجرد

كمبود اتوبوس
تعداد اتوبوسهاي شركت واحد در خط 421 از مسير رباط كريم گمرك به پارك شهر و بالعكس، خيلي كم است و هر دفعه بين 45 دقيقه تا يك ساعت براي رسيدن اتوبوس در انتظار مي مانيم. اميد است مسئولان نسبت به رفع كمبود اقدام كنند.
آقاي محمدي تهران

در انتظار دريافت وام ازدواج
نزديك به دو ماه است براي دريافت وام ازدواج از صندوق مهر رضا(ع) اقدام نموده ام كه تاكنون پاسخي داده نشده و بيشتر از دو ماه پيش نيز تقاضاي وام معمولي يك ميليون توماني ازدواج كردم كه آنجا نيز با توجه به شرايط سخت و درخواست دو ضامن كارمند دولت و... به بن بست خورده ام. از مسئولان محترم و بانكها تقاضا دارم به نوعي شرايط را سهل كنند تا امكان استفاده از آنها را داشته باشيم.
(نام محفوظ) از تهران
با مردم:  نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.

دادرسي طولاني
با گذشت زماني طولاني از دادرسي شاكيان پروژه مسكوني شهرك اركيده در شهرري كه طي آن هزار واحد مسكوني به بيش از 4 هزار نفر فروخته شده بود، هنوز نتيجه اعلام نشده است. به هر حال وضع مال باختگان بايد روشن شود.
خانم مريدي شهرري

شركت مخابرات جبران كند
در شهريورماه سيم كارت تلفن همراهم بدون دليل خاصي سوخت: پس از مراجعه به دفتر پستي، متوجه شدم كه افراد ديگري با همين مشكل مراجعه كرده اند. با توجه به اين كه در سوختن اين كارتها مشترك مقصر نيست، شركت مخابرات بايد به طريقي خسارات وارده را جبران كند.
خانم سوداگري تهران

تقاضا از شهردار هريس
به عنوان يك شهروند تقاضا دارم، شهردار هريس زمان بيشتري را به اقامت در اين شهر اختصاص دهد تا در رسيدگي به مسائل و مشكلات اين شهر تسريع گردد.
آقاي افتخاري- هريس- آذربايجان شرقي

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |