دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۰ - Oct 16, 2006
پرداخت جريمه و شركت در دوحه
مديران تصميم مي گيرند، محروميت يا جريمه؟
003468.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: در پي دوپينگ 9 وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي و به دنبال آن محروميت اين گروه از حضور در رقابت هاي جهاني دومنيكن، فدراسيون جهاني وزنه برداري (IWF) براي هر وزنه بردار خاطي رقمي معادل 45 هزار دلار جريمه را در نظر گرفته كه جمع  آن براي كشور ما 400 هزار دلار شده است. با توجه به قوانين و مقررات موجود و رايزني هاي انجام شده با مسئولين عالي رتبه اين فدراسيون مقرر شده است كه مبلغ كامل اين جريمه ظرف يك ماه پرداخت شود كه در غير اين صورت وزنه برداري ايران براي مدت 2 سال از حضور در كليه مسابقات برون مرزي و بين المللي محروم مي شود.
مشكلات و گرفتاري هايي كه در حاشيه اين اتفاق به وجود آمده تا اين لحظه اجازه نداده است كه مسئولين ورزش كشور به راحتي بتوانند در اين رابطه دست به تصميم گيري بزنند و بالطبع نگراني ها زماني بيشتر نمايان مي شود كه همه افراد درگير با اين مسئله در حالت بلاتكليفي به سر مي برند.
شكل صحيح اين قضيه اين است كه جريمه متعلقه هرچه زودتر پرداخت شود و گروهي از وزنه برداران حاضر در كشور كه امكان حضورشان در بازي هاي آسيايي دوحه وجود دارد دعوت و به اردو بيايند. نكته اين است كه اشتباه صورت گرفته در وزنه برداري نبايد با اشتباهات بزرگ تري همراه شود. اگر مديريت كنوني وزنه برداري در كشور مورد سليقه و پسند نيست، نبايد ريشه ورزش وزنه برداري خشكانده شود.
حضور وزنه برداري ايران در بازي هاي آسيايي دوحه علاوه بر امتيازات ورزشي داراي دست آوردهاي ديگري نيز هست كه مهم ترين آن حضور دلاورانه قوي ترين مرد جهان حسين  رضا زاده در ميدان است. حال اگر به زعم متوليان ورزش تعداد مدال هاي ايران در اين بازي ها كمتر مي شود، اين دليلي محكمه پسند براي بي اعتنايي به حضور وزنه برداري در اين ميدان نيست.
بد نيست كه عزيزان مسئول در ورزش كشور به اين نكته آگاهي داشته باشند كه همزمان با كشور ما تيم هاي روسيه، قزاقستان، اوكراين و بسياري ديگر از قهرمانان و تك ستاره هاي وزنه برداري از كشورهاي مختلف به دليل دوپينگ با جرايم نقدي روبه رو شدند كه طبق گفته هاي تاماش آيان رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري تمامي آن ها پرداخت شده است. حال در چنين فضايي كه هيچ راهي جز پرداخت اين جريمه وجود ندارد، مشخص نيست كه به چه دليلي مسئولين ورزش كشور در اين زمينه محافظه كاري نشان مي دهند.
بحث عملكردهاي گذشته و حال وزنه برداري در بخش هاي مختلف مديريتي آن هيچ ارتباطي با پرداخت جريمه به فدراسيون جهاني وزنه برداري ندارد و عدم پرداخت به موقع آن قطعاً آثاري زيانبار در تحولات داخلي و خارجي وزنه برداري ايران دارد كه ممكن است اثرات اين حادثه دردناك را دردناك تر هم بكند.
آخرين گفته ها در رابطه با دوپينگ وزنه برداري
كيومرث هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني در رابطه با آخرين وضعيت و اقدامات انجام شده در رابطه با دوپينگ 9 تن از ملي پوشان وزنه برداري مي گويد: نشست خوبي با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي داشتيم كه در پايان مقرر شد نتيجه گيري به زمان ديگري موكول شود.وي افزود:  آنچه مسلم است فدراسيون وزنه برداري اختيارات بيش از حدي به ايوانف داده بود كه تمامي آنها بايد از زواياي مختلفي بررسي شود. وي ادامه داد: علي مرادي به عنوان بالاترين مرجع اين فدراسيون بر همه چيز اشراف داشته، اما ما به اطلاعات جامع تري نياز داريم تا نظر نهايي خود را صادر كنيم.
كفاشيان: هنوز تصميمي در رابطه با جريمه وزنه برداري نگرفته ايم
علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك با اعلام اين كه جانشيني براي وزنه برداران ايران در بازي هاي آسيايي دوحه وجود ندارد اظهار داشت: كميته ملي المپيك چهار مدال براي تيم ملي وزنه برداري ايران در دوحه در نظر گرفته بود كه متأسفانه كسب آنها ديگر ميسر نخواهد بود.
وي در رابطه با جريمه تيم ملي وزنه برداري ايران گفت: مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به زودي نظر خود را درخصوص پرداخت و يا عدم پرداخت 400 هزار دلار جريمه تعيين شده اعلام خواهند كرد.
رضازاده زيدان وزنه برداري است
آلن لوزن فيشر مسئول كميته وزنه برداري ايپس مي گويد: حسين رضازاده زين الدين زيدان وزنه برداري است. همه مردم دوستش دارند و حتي رقيبانش هم به او احترام مي گذارند. ششمين طلاي او در جهان موفقيت ديگري براي اين قهرمان پاك بود.

رئيس سازمان تربيت بدني فردا به خبرنگاران پاسخ مي دهد
گروه ورزشي- محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني فردا با مطبوعات به گفتگو مي نشيند. در روز تربيت بدني علي آبادي به تشريح مسائل يك ساله ورزش خواهد پرداخت. خبرنگاران رسانه ها مي توانند در ساعت ده صبح فردا سؤالات خود را از رئيس ورزش بپرسند و پاسخ بگيرند. به نظر مي رسد بعد از مسائل عمده فوتبال، كشتي و معضل بزرگ دوپينگ در وزنه برداري و محروميت هاي سنگين و بازيهاي آسيايي دوحه چالش زيبايي در اين نشست به وجود آيد و نشستي گرم تر از هميشه انجام شود.

فوتسال ايران با هرمانس و وحيد شمسايي
گروه ورزشي - بالاخره براي فوتسال فكر اساسي خواهد شد تا مسائل و اختلافات موجود از تيم رخت بربندد و تيم فوتسال ما بتواند در فضايي آرام به افتخارات گذشته خود در آسيا دست پيدا كند. دو ديدار دوستانه با ايتاليا مي تواند آغاز اين حركت باشد. بازگشت وحيد شمسايي به تيم ملي و همكاري با هرمانس نيز از خبرهاي خوش هفته گذشته بود. با وساطت دبير فدراسيون فوتبال و صحبت هاي لازم وحيد به تيم ملي بازمي گردد. فدراسيون فوتبال ايران خيلي به موقع هرمانس را در فوتسال ايران به خدمت گرفت. عربستان زودتر از ما براي هرمانس نقشه كشيده بود كه به دليل علاقه خود هرمانس به فرهنگ ايران به سمت ما چرخيد. با آمدن هرمانس تيم هاي فوتسال ما دوباره جان خواهند گرفت.

اخراج رونالدو و شكست رئال
003465.jpg
گروه ورزشي – تيم فوتبال رئال مادريد در آغاز ششمين هفته از رقابت هاي لاليگا اسپانيا با يك گل مغلوب ختافه شد.در اين بازي پربرخورد آلكسي در دقيقه 60 براي ختافه گلزني كرد. در دقيقه 82 اين بازي رونالدو اولين كارت زرد را از داور دريافت كرد. درحالي كه بازي دقايق پاياني خود را سپري مي كرد اين بازيكن دومين كارت زرد را نيز دريافت كرد تا از بازي اخراج شود. رونالدو با اين اتفاق بازي هفته آينده تيمش مقابل بارسلونا را از دست داد.رئال مادريد با اين نتيجه اولين شكست اين فصل خود را تجربه كرد. اين تيم هم اكنون در جدول رده بندي يازده امتيازي است.در بازي ديگر اين هفته آتلتيكو مادريد دو بر يك ركراتيو را مغلوب كرد.

وردربرمن در صدر بوندس ليگا
003471.jpg
رقابت هاي هفته هفتم بوندس ليگا با صدرنشيني تيم وردربرمن پايان يافت.اين تيم با پيروزي پر گل شش بر صفر مقابل بوخوم با 13 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تيم هاي بايرن مونيخ و شالكه در صدر ايستاد.در هفته هفتم شالكه با پيروزي دو بر يك مقابل هامبورگ به 13 امتياز حساس دست يافت و بايرن مونيخ نيز چهار بر دو از سد هرتابرلين گذشت.تيم هانوفر نيز در مصاف با اينتراخت فرانكفورت شروع بسيار خوبي داشت و ابتدا وحيد هاشميان در دقيقه 22 گل اول تيمش را به ثمر رساند. اين تيم در دقيقه 25 صاحب يك ضربه پنالتي شد كه ميشائيل تارنات اين فرصت طلايي را از دست داد. دقيقه 57 اينتراخت توسط الكساندر ماير هافبك خود به گل مساوي رسيد هانوفر با اين تساوي 6 امتيازي شد و در مكان شانزدهم باقي ماند.

نگاه
مديريت ثبات در استقلال
جهانگير كوثري
بازي تمام نشد. پس از عبور پرسپوليس از مسير پرتلاطم باشگاه داري و باشگاه نگهداري! نوبت استقلال فرارسيد. هيأت مديره جديد، مديرعامل نو و داستاني ديگر براي تيمي كه در جريان نيمه فوتبال مي تواند موجي مثبت ايجاد كند. از منظر جامعه شناسي اين تغييرات و رفت و آمدها را به چه مانند مي كنند و چه تعبيري از آن دارند. آيا تغييرات پي در پي در پيكره اين پديده، يك جمع، يك ساختمان و يك تيم اثر تخريبي ندارد؟ اين كه چه كسي راست مي گويد، كدام يك كارآزموده ترند و كدام يك مديرتر، بحث ما نيست. ثبات، ماندگاري و امنيت باشگاهي دستخوش اين تصميمات است. اجازه بدهيم كه اين باشگاههاي دولتي فرصتي هم براي كار و برنامه ريزي پيدا كنند. هيات مديره را ثابت كنيد، مديرعامل را قدرت بدهيد و استقلال را رها كنيد تا بتواند با اعتماد به ماندن و ثبات مديريت برنامه هاي كلان خود را طراحي كند. هميشه يكي آمده و يكي رفته است اما استقلال در جاي خود با دوستدارانش مانده است. براي ثبات و استحكام در ورزش نياز داريم كه دو باشگاه پرسپوليس و استقلال بدون التهاب باقي بمانند. همين.

مديرعامل جديد باشگاه استقلال منصوب شد
علي يوسف پور، سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي طي حكمي، مقداد نجف نژاد را به مدت دو سال به عنوان مديرعامل جديد باشگاه استقلال تهران منصوب كرد. در اين حكم آمده است: با توجه به تعهد، تجربه، توانمندي و شايستگي شما در امور فرهنگي، ورزشي و اجتماعي و بنا به پيشنهاد هيات مديره موسسه فرهنگي- ورزشي استقلال و بر اساس اختيارات ماده (8) اساسنامه موسسه مذكور، جنابعالي را به مدت 2سال به عنوان مديرعامل موسسه منصوب مي نمايم.
اميد است با توكل به الطاف الهي و با درايت، همدلي و هم انديشي با اعضاي محترم هيات مديره در راستاي گسترش رشته هاي مختلف ورزشي و پايگاه هاي قهرماني و برنامه ريزي دقيق براي قهرماني آسيا و توسعه نشاط و شادابي و افزايش غرور ملي و شكوفايي استعدادهاي جوانان اقشار مختلف جامعه اهتمام نموده و تمام سعي و تلاش خود را معطوف نماييد.
انتظار است در انتصاب مديران آن موسسه از افراد متعهد، متخصص، مجرب و داراي حسن شهرت حداكثر استفاده را معمول نماييد.همچنين لازم است صلاحيت مدير مالي باشگاه به تأييد اينجانب برسد.

شمس المائدين داور ديدار پرسپوليس و استقلال
گروه ورزشي- در حالي كه به نظر مي رسيد كميته داوران فوتبال ايران اين بار براي ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس از داور ايراني استفاده كند، روز گذشته مسعود عنايت رئيس اين كميته از حضور شمس المائدين داور سنگاپوري براي قضاوت اين ديدار خبر داد.
وي در اين باره گفت: كميته داوران علاقه زيادي داشت كه براي قضاوت ديدار استقلال و پرسپوليس از داوران ايراني سود ببرد و حتي تلاش هاي زيادي نيز براي تحقق اين هدف انجام شد اما در نهايت با بحث هايي كه انجام شد مقرر گرديد مثل بازي هاي گذشته از داوران خارجي براي اين بازي استفاده شود.

علي كريمي در سالزبورگ اتريش
گروه ورزشي- بالاخره علي كريمي از بايرن مونيخ جدا شد و به باشگاه سالزبورگ پيوست. نشريه (2-4-4) آلمان در اين مورد نوشت كه دو باشگاه بايرن مونيخ و سالزبورگ براي پيوستن علي كريمي به سالزبورگ به توافق رسيده اند.
رقم پيشنهادي بايرن مونيخ كه تا خرداد سال آينده با كريمي قرارداد دارد براي سالزبورگ زياد است و آنها اميدوارند با كم كردن رقم فوق كريمي را به اتريش ببرند.

مسابقات جهاني كاراته فنلاند
دومين طلاي جهاني كاراته ايران
حسين روحاني كاراته كاي وزن منهاي 60كيلوگرم تيم ملي ايران با برتري مقابل حريف آذربايجاني خود در ديدار نهايي اين وزن ، مدال طلاي جهان را به ارمغان آورد.
به گزارش ايرنا كاراته كاي پرافتخار كشورمان پيش از پيكار پاياني ، توانسته بود بر پنج حريف قبلي خود فائق آيد و با صلابت قدم به فينال كاراته قهرماني جهان كه در شهر پمپر فنلاند جريان دارد، گذارد. همچنين سعيد فرخي در وزن منهاي 70كيلوگرم توانست در ديدار رده بندي برابر رقيب كانادايي پيروز شود و مدال برنز را تصاحب كند. محمود كرك آبادي و مهدي جعفرآبادي نمايندگان وزن منهاي 65 و آزاد در ادامه اين رقابتها حذف شدند و از گردونه رقابتها بيرون رفتند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |