سه شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۰ - Oct 31, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
نشان منافق سه چيز است:
۱ - سخن به دروغ بگويد
۲ - از وعده تخلف كند
۳ - در امانت خيانت نمايد
(صحيح مسلم، كتاب الايمان، ح 89)
امروز با حافظ
همچنان چشم گشاد از كرمش مي دارم
گرچه افتاد ز زلفش گرهي در كارم
خون دل عكس برون مي دهد از رخسارم
به طرب حمل نكن سرخي رويم كه چو جام
آب و هوا
005226.jpg

عكس روز
005217.jpg
عكس: مهر / باقر نصير
علاقه مندان به رشته ورزشي موتورسواري در كوه هاي منطقه شميران تهران، با تجهيزات شخصي به اين ورزش مي پردازند.

در شهر چه خبر
مردودي سيگار
از آنجا كه برخي فروشنده ها همچنان به افراد زير 18 سال سيگار مي فروشند فروش اين كالاي مضر در محدوده و شعاع 150 متري كليه مدارس ممنوع شد. بنابراين تمامي اصناف داخل اين محدوده حق عرضه سيگار به هيچ يك از مقاطع سني را ندارند. به نظر مي رسد، پس از اخراج سيگار از كليه مكان هاي عمومي مسقف و مردودشدن آن در مدارس محدوديت هاي بيشتري در انتظار دخانيات باشد.

تغيير پيش شماره
پيش شماره تلفن برخي مشتركين مركز مخابرات شهيد قندي تغيير كرد.
همزمان با اجراي عمليات كابل برگردان مركز مخابرات شهيد قندي پيش شماره تلفن هاي 55697000 تا 55699000 در محدوده خيابان هاي وحدت اسلامي، شوش، 15 خرداد، بهشت، مصطفي خميني و صاحب جم به شماره هاي 5515700 تا 55157900 تغيير كرد. همچنين به دنبال اجراي عمليات توسعه در مركز مخابرات حافظ ارتباط تلفني پيش شماره هاي 6670 تا 6676 در محدوده خيابان هاي جامي، حافظ، استخر و صدري و در مركز مخابرات شهيد صالح طبري پيش شماره هاي 4463 تا 4467 در محدوده مجتمع فجر آشيان به همراه برخي شماره هاي مركز مخابرات شهيد قدوسي شامل پيش شماره هاي 2291، 2290، 2227، 2226، 2225، 2222 در محدوده خيابان هاي ميرداماد، بهروز، رودبار غربي و ميدان مادر با اختلال همراه است. اين وضعيت در مورد ارتباط تلفني مشتركان مركز مخابرات الغدير شامل پيش شماره هاي 3300 تا 3368، 3303 تا 3373 در محدوده اتوبان شهيد محلاتي و خيابان هاي تكيه اكبرآبادي و كياني با اختلال روبه رو مي شوند.

اتوبوس هاي ريالي
با اين كه از ابتدا قرار بود اتوبوس هاي توماني(ريالي) در مقابل ارايه خدمات ويژه به مسافران، پول بيشتري نسبت به اتوبوس هاي شركت واحد دريافت كنند اما اين خدمات اندك اندك فراموش شده و آنها علاوه بر سواركردن مسافر اضافه بر تعداد صندلي ها، صاحب ايستگاه هم شدند. همچنين، برخي از رانندگان اين اتوبوس ها در ساعات كم  رفت  وآمد و كم مسافر روز تمايل چنداني به جابه جايي مسافران ندارند و به همين دليل تراكم مسافران در ايستگاه ها افزايش مي يابد. البته از سوي ديگر نبايد از مسيرهاي بدون پيچ وخم، پاكيزگي و ظاهر آراسته اين اتوبوس ها كه مورد توجه مسافران قرار گرفته به سادگي گذشت.

تغيير خطوط اتوبوسراني
شركت واحد اتوبوسراني تهران به منظور رفاه حال مسافران، تغيير و تحولي را در برخي خطوط اتوبوسراني به وجود آورده است. مسير خط 22-11 (بهروز- صنعت) از بلوار خوردين به ابتداي بلوار پاك نژاد در مسير جنوب به شمال منتقل و مسير برگشت نيز از بلوار پاك نژاد، بلوار دادمان، خيابان پيروزان، بلوار خوردين دوباره وارد بلوار پاكنژاد مي شود. همچنين مسير خط 19-11 (صنعت مترو صادقيه) از بلوار پاكنژاد، ابتداي خوردين در مسير غرب به شرق منتقل و مسير رفت از طريق بلوار خوردين وارد ميدان صنعت مي شود و ادامه مسير مي دهد و بالاخره خط 25-11
(صنعت ايوانك) از ضلع شرقي بلوار پاكنژاد به ضلع غربي منتقل شده است.

آموزش خطاطي
كانون فرهنگي نابينايان مهرگان فرهنگسراي سالمند، با هدف ايجاد فرصت هاي برابر و بسترسازي براي فعاليت نابينايان در رشته هاي هنري، كلاس هاي آموزش خط تحريري ويژه نيمه بينايان و كم بينايان را به صورت رايگان برگزار مي كند. در اين دوره استادان برجسته و آشنا به آموزش نابينايان، خط تحريري را به شيوه هاي جديد آموزش مي دهند. علاقه مندان براي ثبت نام و يا كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: ميدان امام حسين خيابان 17 شهريور  خيابان خشكبارچي  پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره هاي 9-33358688 تماس بگيرند.

بازار
005163.jpg
خواب زمستاني بازار آهن
امسال بازار آهن زودتر از سال هاي پيش به خواب زمستاني فرو رفت؛ به طوري كه از حدود يك ماه پيش سير نزولي قيمت آهن آغاز و نرخ هر كيلو انواع تيرآهن تا زير 800 تومان پايين آمد. با اين كه برخي بازاريان ركود بازار آهن را متأثر از كاهش شديد ساخت وساز در مرحله اسكلت ساختمان ها مي دانند اما برخي ديگر واردات 5/2 ميليون تني آهن را به عنوان علت اصلي ركود كم سابقه سال جاري مطرح مي كنند. برنامه ريزي براي توزيع آهن  كيلويي 690 توماني در تمامي استان ها به غير از استان تهران از ديگر اخبار مهم بازار آهن است. تا به حال فقط اصفهان انواع آهن را حدود 11 درصد زير قيمت بازار تهران عرضه مي كرد.
اما از اين پس در استان هاي كشور هر كيلو تيرآهن بين 150 تا 200 تومان ارزان تر از تهران عرضه خواهد شد.

سكه، طلا و ارز
005166.jpg

فرهنگسرا
مشاوره خانواده
فرهنگسراي تهران دوره جديد كارگاه مهارتهاي زندگي را برگزار مي كند. اين كارگاه در زمينه هاي مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشكلات خانوادگي، ارتباط والدين و فرزندان، روابط ميان همسران، و... روزهاي يكشنبه هر هفته ساعت 16 تا 30/17 برگزار مي شود. علاقه مندان براي ثبت نام و شركت در اين كارگاه مي توانند به نشاني: انتهاي بزرگراه رسالت (غرب)، سه راه دهكده، جنب دبيرستان سپيده كاشاني، بوستان باغ نو، فرهنگسراي تهران مراجعه كنند و يا با شماره هاي 80 -44143778 تماس بگيرند.

مهارتهاي زندگي
خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي مهارتهاي زندگي كرده است. اين كارگاه در روز پنج شنبه 11/8/85 ساعت 10 تا 12 با موضوع ايدز و خانواده و با حضور كارشناس خانه سلامت منطقه 8 شهرداري برگزار مي شود. آموزش هايي همچون تقويت توانمندي ها، برقراري ارتباط مؤثر، مقابله با هيجانات، همدلي با ديگران، برقراري رابطه سازگارانه بين افراد و مقابله با استرس ازجمله برنامه هاي اين كارگاه است. علاقه مندان مي توانند به نشاني نارمك، انتهاي گلستان، جنب پارك تسليحات، كوچه شهيد گلستان شماره 128 مراجعه كنند.

كتابخانه فردوس دخترانه شد
به منظور رفاه حال دختران ساكن در منطقه 5 ، كتابخانه فردوس از اول آبان ماه ويژه دختران است؛ اما در روزهاي فرد، بخش امانت كتاب اين كتابخانه به پسران نيز خدمات مي دهد. همچنين با آغاز ترم پاييز، كتابخانه فردوس عضو فعال مي پذيرد. علاقه مندان مي توانند به نشاني بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسراي دختران مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 44081043 تماس بگيرند.

چگونه با كودكان رفتار كنيم
واحد آموزش فرهنگسراي كودك در ادامه ويژه برنامه هاي پاييز، كارگاهي را
با حضور  بانوان منطقه برگزار مي كند. در اين كارگاه، مادران با روش هاي مختلف رفتار با كودك و واكنش ها و حساسيت هاي موجود در كودكان با توجه به سن آنها آگاه خواهند شد. علاقه مندان براي شركت در اين دوره ها مي توانند همه روزه از ساعت 8 صبح الي 16 به نشاني خيابان شريعتي رو به روي سه راه شهيد كلاهدوز (دولت) واحد آموزش فرهنگسراي كودك مراجعه نمايند و يا با شماره هاي
۲۲۰۰۳۱۳۰ 22646912 تماس بگيرند. از سوي ديگر، كانون قرآن اين فرهنگسرا مسابقه اي را با عنوان سوره فرقان برگزار مي كند كه علاقه مندان مي توانند با مراجعه به واحد آموزش فرهنگسرا، كتاب مورد نظر را براي شركت در مسابقه دريافت كنند.

سينما
005229.jpg
ابراهيم خليل الله
كارگردان: محمدرضا ورزي
بازيگران: محمد صادقي، حسام نواب صفوي، بهزاد فراهاني، چنگيز وثوقي و نگين صدق گويا
سينماهاي نمايش دهنده: شهر تماشا،۲ فلسطين 2، بهمن 1، سپيده،۲ آسمان آبي
خلاصه داستان: دوران رسالت حضرت ابراهيم(ع) تا زمان آخرين مأموريت الهي آن حضرت و ساخت بناي كعبه از دستمايه هاي داستاني اين فيلم است.

تلويزيون
005169.jpg

آلودگي هواي تهران
005223.jpg
آلودگي هواي تهران

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
چشمداشت
كوچك كه بودم تمام دنيا را براي خودم مي خواستم. جوان تر كه شدم فقط به
به دست  آوردن نصف دنيا مي انديشيدم. ميانسال كه شدم به يك چهارم دنيا هم راضي شده بودم. در پيري هم كه سر از خانه سالمندان درآوردم، تنها دلم مي خواست كه يك اتاق مستقل داشته باشم. اما حالا از تمام دنيا، تنها يك قبر كوچك براي جنازه بر روي زمين مانده ام مي خواهم.
زهرا آخوندي

گشتي در دنياي خبرها
تأخير 24 ساعته به خاطر گربه
منچستر: مسافران يك فروند هواپيماي بوئينگ 777 كه از پاكستان به مقصد شهر منچستر انگليس در حال حركت بودند با مشاهده يك گربه شوكه شدند. اين گربه بين قسمت بار هواپيما و كابين مسافران به طور مداوم در حال رفت و آمد بود به همين دليل هنگامي كه هواپيما در فرودگاه منچستر فرود آمد، مسئولان فرودگاه در داخل هواپيما به جستجوي گربه پرداختند. نكته جالب اينكه جستجو براي يافتن گربه بيش از 20 ساعت به طول انجاميد و پرواز برگشت اين هواپيما به پاكستان با 24 ساعت تأخير انجام شد.
سرقت در روز عروسي
لندن: چند روز پيش يك زوج در انگليس، مراسم ازدواج خود را در يك هتل برگزار كردند اما خاطرات اين روز تلخ هرگز از اذهان عروس و داماد پاك نخواهد شد. داستان از اين قرار بود كه آنها هداياي تمام ميهمانان را كه دهها هزار پوند ارزش داشت داخل چند كيسه بزرگ قرار داده بودند تا در پايان مراسم اين كيسه ها را به منزل ببرند. اما سارقان بي رحم تمام كيسه ها را به سرقت بردند و حتي به عكس هاي عروسي هم رحم نكردند. با توجه به اينكه دوربين هاي مداربسته هتل در حين برگزاري اين مراسم نقص فني داشت و كار نمي كرد. به همين دليل، بعيد است كه شركت بيمه خسارات وارده به اين زوج را پرداخت كند.
تغيير شغل
ليدز: يك زوج در انگليس كه هر دو كارگر يك رستوران زنجيره اي بودند به دليل وضعيت مالي نامناسب قادر به تهيه منزل مستقل نبودند و هر يك در خانه والدينشان زندگي مي كردند. البته چهار ماه قبل اين زوج در جريان يك مسابقه بخت آزمايي برنده يك ميليون پوند شدند با اين حال شغل خود را حفظ كردند. سرانجام ديروز آنها تصميم گرفتند شغل شان را رها كنند. يكي از آنها در مورد علت اتخاذ اين تصميم مي گويد: حقوق سالانه ما در رستوران در حدود 16 هزار پوند بود در حالي كه يك ميليون پوند در بانك داشتيم. به همين دليل كار كردن ما بسيار مسخره به نظر مي آمد. حالا مي خواهيم با 300 هزار پوند يك منزل بخريم و بقيه پول را سرمايه گذاري كنيم.
۱۰۱ كيلوگرم كاهش وزن
كارديف: يك مرد 39 ساله موفق شد در طول يك سال، 101 كيلوگرم از وزن خود را كم كند. وي كه غذاهاي سرخ كردني و شيريني ها را از تغذيه خود حذف كرده بود هر روز سه كاسه خوراك مي خورد. خوراك وي شامل گوشت و يا ماهي، حبوبات و سبزيجات بود. البته وي در طول روز سه تكه نان جو و مقادير زيادي سبزيجات و ميوه جات مصرف مي كرد.
اره كردن كابل هاي تلفن
بيرمنگام: سارقان در شهر بيرمنگام انگليس ارتباط بيش از 17 هزار مشترك شركت مخابرات را قطع كردند. اين سارقان پس از ورود به اداره مخابرات به اره كردن كابل هاي تلفن پرداختند كه در پي اين اقدام، خط تلفن ثابت 17 هزار مشترك قطع شد. جالب اينكه سارقان حتي يك متر كابل هم سرقت نكردند. شركت مخابرات از مشتركان خواسته تا اطلاع بعدي براي ارتباطات تلفني از تلفن هاي همراه خود استفاده بكنند.
مايكل متشكريم
005220.jpg
رم: مايكل شوماخر اتومبيلران آلماني تيم فرمول يك فراري ايتاليا هفته گذشته براي هميشه از اين رشته ورزشي كناره گيري كرد. شوماخر در دوران ورزشكاري خود به 7 مقام قهرماني رقابتهاي فرمول يك دست يافت و در اين رشته ورزشي جاودانه شد. اين روزها مسئولان تيم فراري سخت در تلاش هستند تا از وي به عنوان دستيار مدير تيم  شان استفاده كنند اما شوماخر اعلام كرده كه نياز به زمان بيشتر براي بررسي اين پيشنهاد دارد. ديروز تيم فراري مراسم ويژه اي براي تجليل از شوماخر برگزار كرد كه در جريان اين مراسم يكي از چتربازان ارتش ايتاليا در حين سقوط آزاد پارچه اي به پاي خود بسته بود .همانگونه كه در تصوير مشخص است روي اين پارچه نوشته شده است: مايكل متشكريم.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |