سه شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۰ - Oct 31, 2006
به بهانه بازي روز جمعه پرسپوليس و استقلال
فوتبال در ذات خود زيباست
005202.jpg
گروه ورزشي جهانگير كوثري: روز جمعه استقلال و پرسپوليس در شصت و يكمين بازي خود،  فوتبال ايران را حركت دوباره اي مي بخشند. هميشه اين بازي به دلايل گسترده اجتماعي براي ورزش و فوتبال ما داراي ويژگي هاي خاصي بوده است. حضور اين دو تيم در ليگ و در كليت فوتبال ما باعث هويت واقعي اين رشته مي شود. حضور اين دو تيم را هيچ حركت و يا ارگاني نمي تواند منكر شود و از كنار آنها به آساني بگذرد و بر آنها چشم ببندد. پرسپوليس و استقلال بيش از چهل سال بار استمرار و دوام فوتبال ما را به دوش كشيده اند و در تمام تاريك و روشن هاي آن تاثير گذاشته و حضور داشته اند. پديده فوتبال را هرگز نمي توان با ملاك و معيارهاي معمولي امروز جامعه سنجيد. اثرات حضور تيم هاي بزرگ و قهرمانان محبوب در روند تكاملي ورزش و فوتبال يك كشور فاكتور اول به حساب مي آيد و در تمام كشورهاي پيشرفته صنعتي و درحال توسعه و جهان سوم و... برداشت هاي يكسان و نزديك به يكديگر داشته است.
روز جمعه يكي ديگر از ديدارهاي دو تيم پرسپوليس و استقلال انجام مي شود، اين مطلب از آن جهت مهم است كه تمام ارگان هاي ذي ربط خود را براي اجراي اين رويداد بزرگ آماده نمايند. اگر از تماشاگران مي خواهيم كه رعايت تمام موازين اخلاقي و قانوني را بنمايند،  ما نيز به عنوان متوليان و مسئولين امر، تمام برنامه اين بازي را طراحي و روي آن تقسيم وظايف كنيم تا دچار يك اتفاق ناخواسته نشويم. حادثه خبر نمي كند و نمي توان براساس و روال گذشته پيش رفت. امروز پتانسيل موجود در بين تماشاگران بسيار بالاست. نسل ديگري به تماشاي بازي مي نشينند كه صبوري و شكيبايي كمتري دارند. پرجوش و انرژي اند و كمي هم احساساتي. آنها در هر دو سوي ورزشگاه مي خواهند تيم مورد علاقه شان پيروز شود. بايد اين احساس و شور را شناخت و به جاي مقابله با آن راه هاي اجتماعي و برخورد متكي به پايه هاي جامعه شناسي را به كار گرفت. برداشت معقول و حساب شده حكم مي كند تا در داخل ميدان دخالتي نداشته باشيم تا از زيبايي بازي كاسته نشود، اما شرايط بيروني را طوري فراهم نماييم كه تيم ها به سمت مسايل جانبي پيش نروند. نقش تبليغات نيز تا روز جمعه مهم است به ويژه صدا و سيما كه مي تواند از اين بازي در قالب واقعيت و شرايط عيني يك فوتبال بسازد و يا با دامن زدن بي دليل و ابعاد كاذب آنرا تبديل به يك هيجان تقابلي كند. مطبوعات نيز نقش كمي نخواهند داشت، بايد كمك كنيم تا هرآنچه كه در ذات پاك ورزش و فوتبال نهفته است ، به مردم معرفي كنيم.فوتبال بالفطره عامل درگيري، خشونت، پرخاش و يك حركت ضداجتماعي نيست. اين پديده همبستگي را بايد محترم شمرد. فوتبال در ذات خود زيباست.

مشعل بازي هاي آسيايي در تهران، مشهد و اصفهان
گروه ورزشي مشعل بازي هاي آسيايي دوحه قطر در ايران در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان حمل خواهد شد.ستاد اجرايي مراسم حمل مشعل بازي هاي دوحه با حضور علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك  در نشستي در اين خصوص برنامه ريزي كرد. در اين نشست گزارش مشروحي درخصوص چگونگي حضور مسئولان ورزشي قطر و ساير كشورهاي آسيايي جهت اين مراسم ارائه شد.همچنين مقرر شد بيش از 100 نفر از ورزشكاران و پيشكسوتان و هنرمندان در اين مراسم شركت كنند.

انتخاب رئيس فدراسيون ورزش هاي رزمي
گروه ورزشي- رئيس جديد فدراسيون ورزش هاي رزمي انتخاب شد. ديروز مجمع عمومي اين فدراسيون در تهران برگزار شد كه در آن محمد نوحي به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون از حاضران در اين مجمع رأي اعتماد گرفت. نوحي از مجموع 44 رأي 38 رأي به دست آورد. پيش از اين عباس خزايي به عنوان سرپرست در اين فدراسيون فعاليت مي كرد.

قهرماني تيم بدمينتون زير 16 سال ايران در غرب آسيا
گروه ورزشي - تيم هاي بدمينتون زير 16 سال دختر و پسر ايران قهرمان غرب آسيا شدند. در اين پيكارها كه در بحرين برگزار شد تيم ايران همانند دوره قبل در هر دورده قهرماني را به خود اختصاص داد. بحرين، اردن، سوريه و ايران تيم هاي حاضر در اين دوره از رقابت ها بودند. ايران مركز بدمينتون غرب آسيا به شمار مي رود.
آغاز كلاس سوليداريتي
كلاس مربيگري سوليداريتي بدمينتون با حضور مدرس هندي فدراسيون بين المللي بدمينتون در تهران آغاز شد. در اين كلاس مربيان داراي كارت درجه 2 مربيگري از سراسر كشور شركت دارند.

تيم ملي كاراته بانوان ايران به چين مي رود
گروه ورزشي- به گفته مربي تيم ملي كاراته بانوان ايران سومين دوره اردوي تيم ملي كاراته بانوان ايران در ماكائو چين برگزار مي شود.فرحناز ارباب مربي تيم ملي كاراته بانوان با بيان اين خبر گفت: اولين دوره اردوي تيم ملي بانوان در ماكائو، دومين دوره در سوريه و سومين دوره نيز در ماكائو برگزار مي شود.اين اردو دو هفته به طول خواهد انجاميد و با تيم هاي كشورهاي ديگر مسابقات دوستانه برگزار خواهد شد.

محمدرضا يزداني خرم
فرهنگ اسلامي در كشتي نهادينه مي شود
005196.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا يزداني خرم اصلي ترين كانديداي پست رياست فدراسيون كشتي در تازه ترين اظهارات خود بار ديگر اعلام كرده است كه مهم ترين هدفم اين است تا فرهنگ اسلامي در كشتي نهادينه شود.
او مي گويد: با كمك اهالي كشتي اين كار درحال شكل گرفتن است و من مطمئنم كه با اتكاء به چنين فرهنگي كشتي ايران به جايگاه اصلي خود بازمي گردد.
سرپرست فدراسيون كشتي با اشاره به اينكه درحال حاضر بسياري از بزرگان كشتي يار و همراه من هستند مي گويد: در همين پنج ماهي كه در فدراسيون كشتي كار خود را شروع كرده ام نزديك به 17 اعزام بين المللي داشته ايم كه همه را با قهرماني يا نايب قهرماني پشت سر گذاشته ايم. با اين حساب پس توانايي هاي من در حدي هست كه بتوانم از عهده فدراسيون كشتي برآيم. يزداني خرم اين را هم اضافه كرده است كه هدف نهايي من در كشتي رسيدن به 14 مدال طلاي جهاني است.

سيد رسول رئيسي با علي آبادي ملاقات كرد
وضعيت وزنه برداري تا پايان هفته مشخص مي شود
گروه ورزشي- ظاهراً بحران هاي پديدآمده در فدراسيون وزنه برداري كشور درحال فروكش كردن است، چراكه ديروز كيومرث هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني اعلام كرد كه تا پايان هفته جاري وضعيت فني و مديريتي فدراسيون وزنه برداري مشخص مي شود. اين درحالي است كه در همين ارتباط ديروز صبح سيدرسول رئيسي يكي از پيشكسوتان صاحب نام اين ورزش كه اتفاقاً رابطه صميمانه اي هم با علي مرادي دارد به طور خصوصي به مدت يك ساعت با محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در محل اين سازمان گفت وگو كرده است.
در اين ميان ديروز كيومرث هاشمي با اشاره به مسئله دوپينگ بار ديگر از علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري تجليل كرده و گفت: مرادي در طول دوازده سال گذشته زحمات زيادي براي وزنه برداري ايران انجام داده كه نمي توان از آنها چشم پوشي كرد. او افزود: اختلافات موجود طبيعي است و سعي ما هم اين است كه به خانواده وزنه برداري دلگرمي دهيم.
از سوي ديگر ديروز اعلام شد كه شاهرخ شهنازي مشاور علي آبادي در امور بين الملل و دكتر علي اصغر شهابي عضو كميته پزشكي فدراسيون جهاني وزنه برداري به زودي به عنوان نمايندگان ايران براي مذاكره با تاماش آيان رئيس اين فدراسيون راهي بوداپست مجارستان مي شوند.

شيركوند اولين خط خورده تيم ملي واليبال
005199.jpg
گروه ورزشي- احسن الله شيركوند از جمع اردونشينان تيم ملي واليبال ايران خط خورد. حذف ليبروي باتجربه تيم ملي هيچ ربطي به مسايل فني نداشت، چرا كه وي تا هفته هاي پيش حضورش در جمع نفرات اعزامي به مسابقات جهاني ژاپن قطعي شده بود. ماجرا از اين قرار است كه شيركوند در اردوي ده روزه فرانسه در يكي از دو بازي تداركاتي تيم ملي روي اعتراض كياچ عكس  العمل بدي داشت و همين موضوع او را از چشم سرمربي صرب تيم ملي انداخت. پادرمياني سرپرست تيم ملي و حتي عذرخواهي رسمي شيركوند هم موثر واقع نشد .
حذف شيركوند در شرايطي رقم خورد كه وي در طول 7 ماه گذشته يكي از منظم ترين و بهترين هاي اردو به اعتقاد سرمربي تيم ملي بود. البته ديروز خبر خط خوردن حامد رضايي و عليرضا بهبودي هم كه از سوي دو خبرگزاري اعلام شده بود با تكذيب مسئولان واليبال مواجه شد. بر اساس آخرين صبحت هاي سرپرست فدراسيون واليبال بر سر اعزام 14 يا 16 بازيكن به ژاپن هنوز توافق نهايي حاصل نشده است.

تشريح برنامه هاي واليبال
گفت وگوي مطبوعاتي و راديو  تلويزيوني سرپرست فدراسيون واليبال با نمايندگان رسانه هاي گروهي كه از سوي ستاد خبري بازيهاي آسيايي تدارك ديده شده است، فردا ساعت 10 صبح برگزار مي شود. محل اين نشست سالن اجتماعات فدراسيون هندبال است. در اين گفت وگو برنامه هاي فدراسيون واليبال براي بازيهاي آسيايي دوحه تشريح خواهد شد.

مربيان كره اي براي تير و كمان
روابط عمومي فدراسيون تيراندازي با كمان از انتصاب لي يومي كره اي به عنوان سرمربي تيم ملي زنان ايران خبر داد. خانم لي يومي طي دو سال گذشته به عنوان مربي تيم ملي رشته ريكرو فعاليت كرده است. كشور كره در رشته تيراندازي با كمان در بيشتر مواقع صاحب مقام هاي اول تا سوم جهان بوده است. همچنين منسوك پارك كه تا كنون به عنوان مربي كره اي تيم ملي رشته ريكرو مردان در ايران فعاليت داشته است، به سمت سرمربي تيم ملي كامپوند مردان منصوب شد.

بازيكن ذوب آهن محروم شد
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بازيكن تيم ذوب آهن اصفهان را محروم و محكوم به پرداخت جريمه نقدي كرد. كعليرضا نورمحمدي» بازيكن تيم ذوب آهن اصفهان در بازي مقابل فولاد مباركه سپاهان اصفهان، به داور مسابقه توهين كرده كه منجر به اخراج نامبرده از بازي شده بود.

فوتبال جوانان آسيا هند
ايران امروز صعود مي كند
گروه ورزشي تيم فوتبال جوانان ايران امروز در دومين گام در رقابت هاي قهرماني آسيا در هند با كره شمالي روبه رو مي شود. تيم ايران كه در گروه C حضور دارد، در نخستين بازي خود موفق شده بود تيم تاجيكستان را سه بر يك مغلوب كند و انتقام شكست تيم نوجوانان را در مسابقات سنگاپور از اين تيم بگيرد.
حريف امروز تيم ايران كره شمالي است كه در بازي اول خود مقابل ژاپن با دو گل تن به شكست داد. برتري مقابل اين حريف صعود تيم ايران را به مرحله دوم تضمين مي كند. اگر ايران كره شمالي را شكست دهد باتوجه به احتمال پيروزي تيم ژاپن در مصاف با تاجيكستان ديدار آخر اين گروه بين ايران و ژاپن براي سرگروهي خواهد بود. تيم ايران در مقابل تاجيكستان يك نيمه را با شكست پشت سر گذاشت، اما تغيير تاكتيكي تيم ايران در نيمه دوم باعث شد تا سه بار پياپي دروازه حريف به روي مهاجمان ما  گشوده شد. تيم ايران درصورت دستيابي به يكي از مقام هاي اول تا چهارم جواز صعود به مسابقات جهاني كانادا را دريافت مي كند.
برنامه بازي هاي امروز
هند اردن
كره جنوبي قرقيزستان
ايران كره شمالي
ژاپن - تاجيكستان

استقلال پرسپوليس؛ تمرين پشت درهاي بسته
گروه ورزشي- استقلال و پرسپوليس تمرينات خود را قبل از شهرآورد 61 پشت درب هاي بسته انجام مي دهند. استقلال ديروز چنين كرد و در ورزشگاه كاوه مسئولان آن به خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران اجازه حضور ندادند. پرسپوليس هم براساس گزارش سايت رسمي اين باشگاه پس از يك روز استراحت از امروز تمرينات خود را از ساعت 11 صبح زير نظر دنيزلي در ورزشگاه كارگران آغاز مي كند. طبق تصميم سرمربي پرسپوليس تمرينات اين تيم در سه روز آينده بدون حضور تماشاگران و خبرنگاران پشت در هاي بسته انجام خواهد شد.استقلال و پرسپوليس در هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر ايران روز جمعه 12 آبانماه با قضاوت كآلفونسوپرز» داور اسپانيايي در ساعت 30/14 به ديدار هم مي روند.

فينال رفت ليگ قهرمانان آسيا فردا در سئول
گروه ورزشي ديدار رفت ليگ قهرمانان فوتبال آسيا چهارشنبه (فردا) در شهر سئول برگزار مي شود. در اين مرحله چونبوك موتورز كره جنوبي ميزبان الكرامه سوريه است و بازي برگشت دو تيم چهارشنبه هفته آينده در شهر دمشق برگزار خواهد شد.براي نخستين بار است كه تيمي از سوريه در فينال فوتبال باشگاه هاي آسيا حاضر مي شود. الكرامه همان تيمي است كه طي دو بازي رفت و برگشت با صباباتري حذف نماينده كشورمان را رقم زد.اين تيم در مرحله نيمه نهايي با وجود تساوي بدون گل در دمشق مقابل القادسيه كويت در بازي برگشت در يك بازي جنجالي حريفش را شكست داد و براي نخستين بار راهي فينال ليگ قهرمانان آسيا شد.

خبرهاي ورزش جهان
كلينزمن، مربي تيم ملي آمريكا
005193.jpg
گروه ورزشي يورگن كليزمان، مربي سابق تيم ملي فوتبال آلمان، از ژانويه سال 2007 جانشين بروس آره نا مربي تيم ملي فوتبال آمريكا خواهد شد. كلينزمن در مصاحبه اي با نيويورك تايمز گفت كه مذاكرات به خوبي پيش مي رود و مشكلي با مسئولين فدراسيون فوتبال آمريكا وجود ندارد.
براساس توافقات به عمل آمده قرارداد وي تا جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي اعتبار داشته و حقوق سالانه وي بالغ بر دو ميليون يورو مي باشد كه بخشي از آن را حاميان مالي تيم ملي آمريكا تأمين خواهند كرد.

كرواسي و تونس در فينال جام جهاني هندبال
در رقابت هاي جام جهاني هندبال كه در سوئد برگزار مي شود، تيم هاي ملي مردان كرواسي و تونس به ديدار پاياني راه يافتند.تيم تونس نماينده آفريقا پس از موفقيت در دور مقدماتي، اين بار در مقابل دانمارك با نتيجه 33 بر 32 به پيروزي رسيد و راهي فينال شد. از سوي ديگر تيم ملي كرواسي، دارنده مدال طلاي المپيك با غلبه بر ميزبان با نتيجه 27 بر 26، در ديدار نهايي در شهر مالمو به مصاف تونس خواهد رفت.

جام جهاني تنيس روي ميز در پاريس
005190.jpg
پيكارهاي جهاني تنيس روي ميز به مرحله نيمه نهايي رسيد و چهار شركت كننده اين مرحله مشخص شدند. در اين مسابقات كه 135 هزار دلار پاداش دارد، ولاديمير ساسونوف از روسيه با غلبه بر تيموبل قهرمان آلماني سال گذشته جهان، به عنوان تنها نماينده اروپا توانست در بين سه تنيسور چيني به مرحله نيمه نهايي برسد.در اين مرحله دو ورزشكار چيني به نام هاي كوانگ ليگين» برترين بازيكن حال حاضر جهان و مالين ركورددار قهرماني جهان به مصاف يكديگر خواهند رفت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |