سه شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۰ - Oct 31, 2006
حمله شديداللحن احمدي نژاد به دولت انگليس
گروه سياسي- رئيس جمهوري خطاب به حكومت انگليس- كه يكي از ارائه دهندگان پيش نويس قطعنامه  تحريم ايران در شوراي امنيت است- گفت: به شما نصيحت مي كنيم تا از اتفاقات درس بگيريد.محمود احمدي نژاد در سخناني كه در جمع مردم پيشواي ورامين ايراد كرد و ايسنا خبر آن را منتشر كرد،  در حمله شديداللحني به دولتمردان انگليسي گفت: شما نمي دانيد در دنيا چه خبر است و عصاكش آمريكا شده ايد و آن را به اين منطقه آورده ايد. اما آيا جز خفت و خواري در افغانستان و عراق چيزي به دست آورده ايد؟
وي خاطرنشان كرد: مي گويند كه مي خواهند ملت ايران را تحريم كنند و قطعات موشك و
طعات هسته  اي به ايران ندهند. مگر تا الآن هرچه ساخته ايم از شما قطعه گرفته ايم؟ رئيس جمهوري اظهار داشت: ما از تنش استقبال نمي كنيم اما چرا شما از همه فن آوري ها استفاده كنيد و ما حق استفاده نداشته باشيم. محمود احمدي نژاد در جمع مردم پاكدشت مجدداً از شهريه هاي دانشگاه آزاد انتقاد كرد. محمود احمدي نژاد در ادامه سفرهاي استاني خود با حضور در جمع مردم ورامين خطاب به قدرت هاي بزرگ اظهار داشت: آمريكايي ها در عراق ضرر مي كنند، در افغانستان ضرر مي كنند، در فلسطين و لبنان هم ضرر مي كنند. 27 سال است كه عليه ملت ما فعاليت مي كنند من مي پرسم چه چيزي به دست آورده ايد؟ امروز به لطف خدا ملت ايران صد برابر قوي تر و شما صد برابر ضعيف تر شده ايد.
اقدام روي كاغذ
محمود احمدي نژاد در سخناني در جمع مردم قرچك كه خبر آن را ايسنا انتشار داد، به برخي تهديدها مبني بر تحريم ايران اشاره كرد و گفت: ملت ايران نيازي به قطعاتي كه شما مي گوييد مي خواهيد تحريم كنيد ندارد. وي تاكيد كرد: هركسي حتي روي كاغذ اقدامي عليه ايران انجام دهد بايد بداند كه پاسخ متناسب را از سوي ملت ايران دريافت خواهد كرد. احمدي نژاد هم چنين گفت: برخي مراكز تصميم گيري دنيا نيز در دست قدرت هاي زورگو است؛ هرچند اين قدرت ها هر روز در حال ضعيف شدن هستند و به لطف خدا به زودي شاهد زوال و متلاشي شدن آنها خواهيم بود.

در گفت وگو با همشهري :
باهنر: رئيس جمهوري
كابينه را يكباره ترميم كند
سخنگوي دولت: ادامه تغييرات در كابينه شايعه است
005178.jpg
گروه سياسي محمدرضا باهنر كه در گفت وگويي تفصيلي با همشهري شركت كرده بود، از رئيس جمهوري خواست تا ترميم كابينه را يك باره انجام دهد.
نايب رئيس مجلس با اشاره به تغييرات برخي از وزرا گفت: علت بركناري وزير رفاه براي مجلس مشخص بود، اما علت بركناري وزير تعاون را ما هم متوجه نشديم و تصور ما اين است كه ناظمي موفق عمل كرده است. وي درباره شايعه وابستگي تعدادي از وزراي دولت به وي گفت: من حتي يك وزير را هم به رئيس جمهور معرفي نكرده ام. نايب رئيس اول مجلس تصميمات اخير رئيس جمهوري در معرفي دو وزير از مجلس را يك سياست كلي ندانست و گفت: اين دو نفر از اوايل تشكيل كابينه هم به عنوان گزينه هاي احتمالي مطرح بودند.
باهنر علت رأي اعتماد ندادن به چهار وزير احمدي نژاد در ابتداي كار دولت را تفاهم اعلام نشده با رئيس جمهوري مبني بر عدم رودربايستي دولت و مجلس، ضمن حفظ دوستي ها دانست و افزود: اگر مجلس پنجم مي خواست مقابل خاتمي بايستد، متهم به سياسي كاري مي شد،
اما در مقابل دولت احمدي نژاد چنين مسأله اي مطرح نبود، چراكه اختلاف اصولي و استراتژيكي با دولت نداريم. وي درباره انتخابات آتي تأكيد كرد: تا آخرين لحظات از رسيدن به ائتلاف نااميد نيستيم. زيرا معتقديم اصولگرايان در اين مقطع بايد به وحدت برسند، اما اولين قدم اين است كه به وحدت احساس نياز كنيم. باهنر پيش بيني درباره ائتلاف يا عدم ائتلاف اصولگرايان را بسيار سخت توصيف كرد.
مشروح اين گفت وگو در چند روز آينده در همشهري چاپ مي شود.
گروه سياسي – غلامحسين الهام در خصوص گمانه زني ها براي ادامه تغييرات در كابينه گفت: مواردي كه در حال حاضر مطرح مي شود، شايعاتي است كه آنها را تاييد نمي كنم.
وي افزود : ما نيز برخي از اين گمانه زني هايي را كه مي شنويم برايمان سرگرم كننده است.
سخنگوي دولت صبح ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در مورد مهم ترين چالش پيش روي دولت در برگزاري انتخابات تاكيد كرد: ما هيچ چالشي را پيش بيني نمي كنيم و دولت و اعضاي دولت در امر برگزاري انتخابات بي تجربه نيستند. وي با بيان اين كه رويكرد دولت در برگزاري انتخابات، حفظ حقوق مردم است و هركه را كه مردم انتخاب كرده و به آن راي بدهند مورد احترام دولت است ادامه داد: وظيفه  دولت، برگزاري انتخاباتي سالم است و حوزه  نظارتي و اجرايي نيز در چارچوب وظايف خود عمل مي كنند. الهام درباره برگزاري مانور مشترك برخي از كشورهاي خليج فارس با آمريكا و برخي كشورهاي غربي گفت: در حوزه  جغرافيايي آبهاي ايران هيچ مانوري از سوي هيچ دولت غربي صورت نگرفته و صورت نخواهد گرفت. سخنگوي دولت در اظهاراتي كه ايسنا آن را منتشر كرده است افزود: اين چيزها براي ما اهميت ندارد و نگراني ايجاد نمي كند. مانور مي دهند و ناو مي آورند ولي آنها بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران تهديدپذير نيست. جمهوري اسلامي ايران داراي اقتدار قوي و ملي است و يك گفتمان صلح طلب و عدالت خواه و تعامل پذير دارد. پيام جمهوري اسلامي ايران براي تمام بشريت، صلح و امنيت است.
سخنگوي دولت در مورد رابطه دولت و مجلس گفت: در حال حاضر با توجه به راي اعتماد مجلس به آقاي مصري و جلسه  مشترك دولت و مجلس، به نظر مي رسد كه فصل خوبي بين دولت و مجلس ايجاد شده است. الهام ادامه داد : فصل نيست. وصل تازه است و هيچ گاه فصلي بين دولت و مجلس نبوده است.
الهام در مورد تعطيلات بعد از عيد فطر و انتقادهايي كه نسبت به آن شد توضيح داد: اين تعطيلات به ذائقه مردم خوش آمده، چرا اصرار داريد آن را تلخ كنيد؟ عيد فطر عيد بزرگي است. عيد همه است و همه دوست دارند بعد از اين ماه پربركت يك استراحتي داشته باشند و در خيلي از كشورهاي اسلامي تعطيلي عيد فطر بيش از يك روز است و در كشور ما نيز اين مطالبه وجود دارد و اين مطالبه  درست و مشروعي است. دولت نيز به اين مطالبه پاسخ داد.
وي تاكيد كرد : تعطيلي موردي از اختيارات رييس جمهوري است و اين تعطيلي موردي بود و نياز به تصويب مجلس نداشت.

آخرين مواضع رئيس جمهوري و وزير خارجه در پرونده هسته اي
ايران از راهكارهاي تحميلي تمكين نمي كند
005181.jpg
005184.jpg
بخش  هايي از پيش نويس قطعنامه پيشنهادي آلمان، فرانسه و انگليس
پيش نويس قطعنامه پيشنهادي آلمان و فرانسه و انگليس كه قرار است هفته آينده به بررسي گذاشته شود، حق فناوري هسته اي ايران را به بندهاي يك و دو ان پي تي نسبت داده و به بند چهارم ارجاع نداده است. بند چهارم ان پي تي حق دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي را براي همه كشورها مجاز دانسته است.
دراين قطعنامه آمده است ايران بايد بدون هيچ گونه پيش شرط به پرسش هاي باقيمانده در پرونده هسته اي خود پاسخ دهد و با همكاري نزديك با آژانس نكات مبهم را رفع كند. براساس اين قطعنامه ايران ملزم به اجراي پروتكل الحاقي است و بايد بدون هيچ گونه تاخير تمامي فعاليت هاي مرتبط با غني سازي چون فرآوري، تحقيق و توسعه را به حالت تعليق درآورد.
به عنوان فشارهاي تحريمي اين قطعنامه، تامين، فروش، پشتيباني، انتقال مستقيم يا غيرمستقيم در همه موارد مرتبط با فناوري موشكي بالستيك و فناوري هسته اي به ايران را ممنوع كرده و تمامي كشورها را ملزم به اجراي آن مي كند.
براساس اين قطعنامه تمامي كشورها ملزم به مسدودكردن سرمايه هاي مالي و منابع اقتصادي مرتبط با موارد تحريمي هستند. متن قطعنامه در سايت نيشن منتشر شده است.
گروه سياسي – در روزهايي كه آمريكا مشغول انجام رزمايش در خليج فارس است و سه كشور اروپايي در شوراي امنيت مشغول بررسي پيش نويس تحريم ايران هستند، رئيس جمهوري و وزير خارجه در اظهار نظرهايي جداگانه در مقابل اقدامات كشورهاي غربي عليه برنامه هسته اي صلح آميز ايران موضع گرفتند. محمود احمدي نژاد در جريان سفر خود به شهرستان ورامين تأكيد كرد استفاده كامل از همه ظرفيت چرخه سوخت هسته اي خواسته و حق ملت ايران است و هيچ كس نمي تواند به اندازه سرسوزن از اين خواسته پايين بيايد. رئيس جمهوري خطاب به كشورهاي غربي گفت: شما چيزي به ما نداده ايد كه امروز طلبكار هستيد.
وزير خارجه دولت احمدي نژاد نيزخود پيش از رأي گيري و يا نهايي شدن قطعنامه پيشنهادي كشورهاي اروپايي موضع ايران را مشخص كرد و گفت پاسخ صريح ايران تمكين نكردن از راهكارهاي تحميلي است. منوچهر متكي كه روز گذشته در چهاردهمين همايش بين المللي آسياي مركزي و قفقاز حاضر شده بود به خبرنگار ايرنا گفت: ايران از راههاي تحميلي تمكين نمي كند تا از تضييع حق ملت ايران جلوگيري كرده باشد. وزير خارجه تصريح كرد: تهديد و تحريم نمي تواند ملت ها را از حقوق خود باز دارد.
متكي افزود: ما معتقديم سازمان هاي بين المللي و به ويژه شوراي امنيت مسئوليت دارند به احقاق حقوق ملت ها كمك كنند و نه ايجاد مانع در اين كار كه در چنين كاري نيز موفق نخواهند بود.
وي در موضعي قاطع گفت: روند جاري در شوراي امنيت را غيرقانوني و سياسي و هماهنگ با اهداف خاص آمريكا و انگليس ارزيابي مي كنيم. جمهوري اسلامي ايران اميدوار است شوراي امنيت سازمان ملل متحد كارهاي غيرقانوني و سياسي انجام ندهد و مصوبه هاي نادرست و ناصحيح نداشته باشد. اين در حالي است كه مذاكرات پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل درباره قطعنامه پيشنهادي ايران آخر هفته جاري آغاز مي شود. مواضع ايران در حالي دنبال شده كه انتظار مي رود چين و روسيه جلوي تند روي آمريكا و اروپا را در اين قطعنامه بگيرند. يوگني پريماكف، نخست وزير پيشين روسيه هم ابراز اميدواري كرده راه برون رفت صلح آميز در پرونده هسته اي ايران پيدا شود. ايرنا از دمشق گزارش داد پريماكف يكشنبه گذشته در دانشگاه ملي اسد در دمشق سخنراني كرده و گفته ايران ابرقدرت منطقه وبا نفوذي بالاست و نبايد اين نقش را ناديده گرفت. وي اظهار اميدواري كرده كه با همكاري بتوان بحث پرونده هسته اي ايران را از بن بست خارج كرد، اما به مكانيسم آن اشاره اي نكرد.

اجلاس وزراي كشور اكو در تهران
005187.jpg
گروه سياسي- نخستين اجلاس وزيران كشور عضو سازمان همكاري هاي اقتصادي اكو با شعار كامنيت، ثبات و توسعه پايدار» صبح ديروز در محل وزارت كشور آغاز به كار كرد.
مصطفي پورمحمدي وزير كشور در سخنراني افتتاحيه اين اجلاس كه خبر آن را پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور منتشر كرده است،  بر نقش همكاري هاي اقتصادي- امنيتي فراملي اعضاي اكو در ايجاد فضاي مساعد فعاليت اقتصادي و تسهيل مواجهه با تهديدات امنيتي در مناطق مرزي و همجوار تأكيد كرد. وي تروريسم، جرايم سازمان يافته فراملي، پول شويي، قاچاق انسان و اسلحه، مهاجرت غيرقانوني و مواد مخدر را از چالش هاي كشورهاي عضو اكو بيان كرد كه اثرات غيرقابل انكاري بر امنيت و اقتصاد كشورهاي منطقه خواهد داشت. خورشيد انور دبيركل اكو هم در افتتاحيه اين اجلاس با بيان اين كه اعضاي اكو مي بايست ديدگاه هاي مختلف را براي تدوين يك سند منسجم هماهنگ نمايند، اظهار داشت: در نشست كارشناسان ارشد نتيجه نهايي نشست وزرا تدوين خواهد شد و از اين رو لازم است اين فرصت را مغتنم شمرده و به نحوي ثمربخش و سازنده از آن بهره جوييم. كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، پاكستان، تركيه، قرقيزستان، قزاقستان، ازبكستان، آذربايجان، افغانستان، تاجيكستان و تركمنستان عضو سازمان همكاري هاي اقتصادي منطقه اي اكو هستند.

هاشمي شاهرودي خطاب به مجلس:
در تصويب لوايح قضايي تسريع شود
گروه سياسي رئيس قوه قضائيه گفت: لوايحي كه اينك در مجلس شوراي اسلامي است مورد نياز و تصويب آن موجب تسريع در ادامه تلاشهاي دستگاه قضايي براي دستيابي به توسعه عدالت محور قضايي است.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، سيد محمود هاشمي شاهرودي در جلسه روز گذشته مسئولان عالي قضايي با اشاره به نامه 192 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مقام معظم رهبري و تقدير آنان از برنامه هاي توسعه محور دستگاه قضايي، ضمن تشكر مجدد از اين اقدام نمايندگان مجلس گفت: با توجه به تعامل مناسب مجلس با قوه قضائيه و اقدام اخير آنان در تقدير از برنامه ها و سياست هاي قوه قضائيه اميدواريم نمايندگان محترم مجلس نسبت به تسريع در تصويب لوايح قضايي به ويژه لايحه شوراهاي حل اختلاف اقدام كنند.

سيد محمد خاتمي عازم فرانسه شد
ايرنا: سيد محمدخاتمي  رئيس موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدنها بامداد دوشنبه گذشته از فرودگاه مهرآباد راهي فرانسه شد تا در نشست ادبي، فرهنگي كشوقي و لامارتين» كه در مقر سازمان علمي، تربيتي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) در پاريس برگزار مي شود، شركت كند.
به گزارش روابط عمومي موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها، خاتمي  در آيين افتتاحيه اين همايش سه روزه كه از امروز آغاز مي شود سخنراني مي كند و رياست جلسه را برعهده دارد.
اين نشست از سوي بنياد عبدالعزيز سعود الباطين و همكاري نمايندگي كويت در سازمان يونسكو سازماندهي شده است.
رئيس موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها بعد از شركت در اين همايش، عازم اسكاتلند شده و مركز مطالعات ايران در دانشگاه سنت اندروز در شرق اسكاتلند را افتتاح مي كند.
رئيس جمهوري سابق، سپس به دعوت مراكز دانشگاهي انگلستان به لندن سفر خواهد كرد.

ديدارهاي هيأت پارلماني آلمان در تهران
گروه سياسي –يك هيأت شش نفره از پارلمان آلمان و از اعضاي كميته خلع سلاح اين پارلمان در سفر دوروزه خود به تهران با رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، معاون حقوقي وزير خارجه و نيز رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت ديدار و گفت وگو كردند. در اين ديدارها بر حقوق هسته اي ايران و نيز همكاري دوطرفه ايران و آلمان تأكيد شد.
حسن روحاني، نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار تأكيد كرد صدور قطعنامه شوراي امنيت مخل حل ديپلماتيك پرونده هسته اي ايران است و آن را اقدامي بي اثر خواند.
نمايندگان پارلمان آلمان نيز حل پرونده هسته اي ايران از راه مذاكره را اولويت اصلي دانستند و بر همكاري متقابل در حل اين مسئله تأكيد كردند. به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و ايرنا، حسن روحاني مداخلات آمريكا را از عوامل مهم دست نيافتن به تفاهم ميان ايران و اروپا دانسته است. هيأت مزبور روز گذشته در سفارت آلمان كنفرانس خبري نيز برگزار كرد.

... تا انتخابات
* يك عضو ارشد شوراي معتمدين اصولگرا گفت كه قطعاً اصولگرايان براي انتخابات شوراي شهر تهران فهرست مشتركي ارايه خواهند داد كه در صدر آن اسامي بزرگاني چون مهدي چمران و عباس شيباني قرار دارد.احمد توكلي كه با خبرنگار مهر در خصوص آخرين تحولات انتخاباتي اصولگرايان و فعاليت شوراي معتمدين اين جريان گفت وگو مي كرد، اظهار داشت: اكنون همه نيروهاي اصولگرا به جز گروهي اندك كه خود را بيشتر از ديگران حامي دولت مي دانند، براي حضور متحد در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تلاش مي كنند.
* امير محبيان عضو موسس حزب نوانديشان ايران اسلامي با اشاره به انتخابات آتي گفت: اين انتخابات براي اصولگرايان مهم ولي براي اصلاح طلبان چون تمامي ظرفيت خود را ميدان آورده اند، حياتي است.وي در مورد حضور جريان سوم در انتخابات خبرگان يادآور شد: ماه ها پيش از اين پيش بيني كرده بودم كه جريان سومي در انتخابات خبرگان تحت عنوان حاميان ديدگاههاي آيت الله مصباح وارد صحنه انتخابات خبرگان خواهند شد.اكنون با اعلام اقدام به فعاليت توسط طيف مذكور اين واقعه محقق شده است ولي نكته پر اهميت آن است كه آسيب اين اقدام جدايي طلبانه از ليست جامعتين با مذاكرات انجام گرفته به حداقل ممكن كاهش يافته و محوريت فهرست جامعتين تثبيت شده است.
* سيد عبدالواحد موسوي لاري عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با تأكيد بر اين كه در يك انتخابات بي عيب و نقص نهادهايي مثل نهادهاي نظامي و شبه نظامي كه حق دخالت در انتخابات را ندارند، نبايد دخالت كنند، افزود: در چنين انتخاباتي كساني بايد در نظارت و اجرا به عنوان ناظر و مجري و هيأت هايي اجرايي انتخاب شوند كه به طور قانوني مي توانند انتخاب شوند؛ چرا كه يكي از مشكلات در گذشته اين بود كه در دفاتر و هيأت هاي نظارتي افرادي انتخاب مي شدند كه قانوناً نمي توانستند به عنوان ناظر انتخاب شوند.

يادداشت
پرسش هاي بي پاسخ
دكتر صادق زيباكلام
موضوع بركناري وزراي رفاه و تعاون از سوي رئيس جمهوري عملاً تحت الشعاع مسأله جانشينان آنان قرار گرفت و كمتر كسي به كنكاش اصل موضوع يعني بررسي اسباب و علل اين تصميم برآمد. اين البته حق رئيس جمهوري است كه وزيري را كه بخواهد، بركنار كرده و فرد ديگري به مجلس معرفي نمايد. هيچ قانوني هم ايشان را موظف نمي كند تا به كسي توضيح دهد كه چرا و چه شد كه آن دو وزير را كنار گذاردند. اما 17 ميليون نفري كه به ايشان رأي دادند اخلاقاً اين انتظار را از رئيس جمهوري منتخبشان داشتند تا توضيحاتي پيرامون چند و چون اين تصميمات به آنان بدهد. آيا دليل بركناري وزرا سوءمديريت آنان بود؟ آيا آنان با مجموعه هيأت دولت همخواني نداشتند؟ آيا آنان با اهداف، سياست ها و روش هاي اجرايي رئيس قوه مجريه در تعارض بودند؟ آيا آنان با عملكرد در شيوه مديريت و تصميمات رئيس جمهوري مخالف بودند؟ آيا اشكال در عدم همراهي با شخص رئيس جمهوري بود؟ آيا آنان وظايف خود را به درستي نمي توانستند انجام دهند؟ پاسخ هيچ كدام از اين پرسش ها روشن نيست. جالب است مجلس كه علي القاعده مي بايستي پيرامون عملكرد وزرا اظهار نظر نمايد دست كم عملكرد يكي از آنان (وزير تعاون) را مثبت ارزيابي كرده و وي را كنيروي موفقي در وزارتخانه اش» دانسته و كاز دلايل بركناري وي اظهار بي اطلاعي مي كند.» تنها نكته اي كه آن هم با حدس و گمان مي شود گفت آنست كه رئيس جمهوري در ارزيابي كه از عملكرد وزرا داشته اند، به اين نتيجه رسيده اند كه آنان را مي بايستي كنار گذارند. آنچه كه هيچ كس، از مردم عادي گرفته تا مطبوعات، رسانه هاي جمعي و يا مجلس نمي داند آنست كه ملاك و معيار و چگونگي اين ارزيابي چگونه بوده است؟ آنچه بر دامنه سرگشتگي انسان مي افزايد آنست كه رئيس جمهوري پس از بركناري وزير تعاون اعلام مي كند كه كدر راستاي خدمتگزاري به مردم از ناظمي اردكاني (وزير بركنار شده تعاون) در جاي ديگري استفاده مي شود.» كمترين معناي اين جمله آنست كه پس علت بركناري وزير تعاون نمي توانسته فقدان كارآيي و ضعف مديريت بوده باشد. چرا كه در آن صورت مسأله استفاده از مشاراليه در سمت ديگري سالبه به انتفاع موضوع مي شود.
مراد آن نيست كه وزراي بركنار شده به لحاظ مديريتي بي  عيب و نقص بوده اند. قطعاً رئيس جمهوري دلايلي براي تصميمات خود داشته اند. پرسش اساسي آن است كه آيا مردم، رأي دهندگان ودست كم مجلس نمي بايستي در جريان اسباب و علل اين تصميمات قرار مي گرفتند؟ بحث ميزان اهميت جايگاه دو وزارتخانه رفاه و تعاون هم چندان وارد نيست. اتفاقاً براي دولتي كه شعار محوري اش تعميم عدالت است، دو وزارتخانه تعاون و رفاه خيلي هم كم اهميت نيستند. به هر حال مردم سالاري را هر طور هم كه تعريف نماييم، اصل پاسخگو بودن دولت در قبال تصميمات و سياست هايش يكي از اصول بنيادين آن به شمار مي رود. بنابراين اگر از منظر پايبندي به اصول مردم سالاري هم به موضوع بنگريم، جاي آن داشت كه عزل و نصب وزرا با توضيحاتي به مردم همراه مي شد. بماند تعيين وزراي جانشين از ميان نمايندگان مجلس كه به نوبه خود يك  سري پرسش ها و ابهامات ديگري را در خصوص عزل و نصب اعضاي قوه مجريه مطرح مي كند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |