سه شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۰ - Oct 31, 2006
دستگيري گردنبند قاپها در چهلمين سرقت
پليس از كساني كه متهمان را شناسايي كرده اند، درخواست كرد
با مراجعه به پايگاه چهارم آگاهي اقدام به شكايت كنند
005211.jpg
گروه حوادث - چهارگردنبند قاپ كه درشرق تهران مرتكب 40 فقره سرقت از زنان شده بودند از سوي كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي دستگير شدند.
دستگيري 4 جوان گردنبند قاپ هنگامي دردستور كار پليس قرار گرفت كه چند زن با مراجعه به پليس از ربوده شدن طلاجاتشان توسط موتور سواران گردنبندقاپ خبر دادند.با افزايش گزارشها درباره گردنبند قاپيهاي مشابه، كارآگاهان پايگاه چهارم آگاهي تهران بزرگ تحقيقات خود را درباره اين پرونده آغاز كردند.
درحالي كه رديابي هاي پليسي براي دستگيري سارقان ادامه داشت، مأموران گشت پليس چند روز پيش به دو پسر جوان كه سوار يك موتورسيكلت در شرق تهران درحال تردد بودند مظنون شدند .دستور توقف موتورسواران صادر شد ولي آنان بدون توجه به فرمان پليس اقدام به فرار كردند كه سرانجام در يك عمليات تعقيب وگريز پليسي دستگير شدند.
دوپسر جوان بعد از بازداشت وانتقال به مركز پليس لب به اعتراف گشوده و به ارتكاب چندين گردنبند قاپي با همدستي دو دوست ديگرشان اعتراف كردند.
با اين اعتراف، پليس عمليات دستگيري دوهمدست آنان را آغاز كرد ودو متهم در دوعمليات جداگانه بازداشت شدند.
بازپرس روشن روزگذشته با اعلام اين خبر افزود: اين چهار جوان تاكنون به 40 فقره گردنبندقاپي اززنان تهراني اعتراف كردند كه۱۷ شاكي آنان تاكنون شناسايي شده اند.
بازپرس روشن از شهروندان خواست درصورتي كه از سوي اين متهمان مورد سرقت قرار گرفته اند با مراجعه به پايگاه چهارم آگاهي اقدام به شناسايي سارقان كنند.

داستان تلخ دختر جوان در خانه وحشت
005205.jpg
گروه حوادث- دختري كه مدعي است راننده يك آژانس كرايه خودرو به جاي رساندن او به مقصد وي را به خانه وحشت كشانده و با دوستانش مورد آزار و اذيت قرار داده است، روز گذشته داستان تلخ خود را براي بازپرس اصغرزاده بازگو كرد.
نيلوفر 19 ساله در حالي كه رو به روي بازپرس دوم دادسراي امور جنايي تهران نشسته بود در توضيح ماجراي تلخي كه 5جوان براي وي رقم زده بودند گفت: عصر ديروز براي رفتن به منزل يكي از دوستانم با آژانس كرايه خودرو محلمان تماس گرفتم و درخواست خودرو كردم، دقايقي بعد خودرو سفيد رنگي به دنبالم آمد. هنگامي كه مقصد را به راننده گفتم وي به راه افتاد، اما بعد از طي مسافتي كوتاه متوجه نگاههاي سنگين راننده از داخل آينه خودرو شدم. در ابتدا سعي كردم خودم را بي تفاوت نشان دهم ولي وقتي راننده مسير خود را عوض كرد ،وحشتزده از او خواستم به خيابان اصلي بازگردد ولي راننده بدون توجه به التماسهاي من به مسير خود ادامه داد. وي در ادامه گفت: بعد از مدتي راننده جوان درحالي كه درهاي خودرو را با كليد مركزي قفل كرده بود به داخل يك كوچه خلوت در منطقه فرحزاد پيچيد و سپس با همان سرعت وارد يك خانه ويلايي شد، از آن به بعد ساعت هاي وحشت آغاز شد. دختر جوان ادامه داد: پنج پسر با تهديد چاقو مرا وادار به سكوت كردند و مورد آزار قرار دادند. با رسيدن شب اين پنج پسر خشن مرا از خانه خارج كردند و دقايق بعد در گوشه اي از خيابان رها كرده و گريختند. دختر جوان در حالي كه به شدت وحشتزده بود در ادامه به بازپرس دادسراي جنايي گفت: بعد از نجات از دست پنج پسر خود را به پليس رسانده و ماموران را در جريان حادثه تلخي كه برايم رخ داده بود قرار دادم كه عمليات پليسي باعث شد مرد راننده دستگير شود. روز گذشته اين راننده 19 ساله به نام كريم هنگامي كه در شعبه دوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران تحت بازجويي قرار گرفت، با رد اتهام آدم ربايي در دفاع از خود گفت: اين دختر به خواسته و ميل خودش همراه من به آن خانه آمد . بازپرس اصغرزاده با شنيدن ادعاهاي دختر و پسر جوان، دستور رسيدگي درباره ادعاهاي آنان را صادر كرد كه به اين ترتيب نيلوفر و كريم براي انجام تحقيقات روانه اداره آگاهي شدند.

پسر ناخلف جاي مسافركشي، سرقت مي كرد
گروه حوادث - سارقان نيمه  شب كه با بيرون كشيدن كركره از ريل و يا شكستن قفل با ديلم مرتكب 30 فقره سرقت از مغازه هاي شرق پايتخت شده بودند طي يك عمليات پليسي دستگير شدند.
صبح روز ششم تيرماه، صاحب فروشگاه لوازم منزل در مجيديه جنوبي پس از مراجعه به مغازه اش مشاهده كرد كركره مغازه از ريل خارج شده و شيشه در نيز شكسته است. وي پس از ورود به مغازه متوجه شد چهار دستگاه آبگرمكن ديواري و گاوصندوق به همراه محتوياتش از جمله اسناد مغازه و 15 فقره اسكناس يكصد دلاري و يك و نيم ميليون تومان چك مسافرتي به سرقت رفته است.
با گزارش اين سرقت به پليس 110 ، بررسي ها در اين باره آغاز شد كه بررسي هاي صورت گرفته از سوي ماموران نشان داد قبل از وقوع سرقت، يك خودرو پيكان سبز رنگ در محل مشاهده شده است. با شناسايي خودرو و بازداشت مالك آن، وي در بازجويي هاي پليسي مدعي شد خودرو را براي فرزندش كمحسن» خريداري كرده كه با آن مسافركشي كند و در حال حاضر نيز خودرو در اختيار پسرش است.
سرهنگ داوود سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح پرونده، گفت: با دستگيري كمحسن»، وي در جريان بازجويي هاي پليسي اعتراف كرد با همدستي فردي به نام كمجيد» مرتكب سرقت شده است كه با دستگيري كمجيد» وي اعتراف كرد به همراه كمحسن» اقدام به شش فقره سرقت از مغازه ها در سبلان شمالي، مجيديه و ديگر مناطق شرق تهران كرده است.
با شناسايي مالباختگان مشخص شد متهمان، پس از سرقت مدارك، طي تماس تلفني با مالباخته در قبال ارائه مدارك نيز از آنها اخاذي كرده اند. به گفته سرهنگ سلطاني، متهمان به شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه چهار منتقل شدند.

دستگيري سارقان مسلح در اتاق 122
005208.jpg
گروه حوادث- برادران جوان كه خودرو پرايدي را از راننده  اش در خوزستان به صورت مسلحانه به سرقت برده بودند، با هوشياري مامور پليس در يك مهمانپذير به دام افتادند.
به گزارش همشهري، ظهر هفتم آبان ماه زماني كه مأمور گشت اداره پنجم آگاهي در حال گشتزني در خيابان وليعصر بود متوجه يك دستگاه خودرو پرايد نقره اي رنگ كه به عنوان خودرو مسروقه اعلام شده بود شد. مأمور پليس كه احتمال مي داد سارقان خودرو در مهمانپذيري كه در آن نزديكي بود حضور داشته باشند، وارد آنجا شد و از صاحب آن تحقيق كرد. صاحب مهمانپذير در بازجويي ها مدعي شد صاحب خودرو به همراه 2 نفر ديگر در اتاق 122 ساكن هستند و صبح يكي از آنها از مهمانپذير خارج شده است. مأمور پليس با هماهنگي قضايي و انتظامي در يك عمليات ضربتي وارد اتاق مردان جوان شد و هر دو مسافر جوان را كه مشخص شد برادر هستند دستگير كرد.
در بازجويي از اين دو برادر، آنها مدعي شدند خودرو را به صورت دربستي در خوزستان از آژانسي به مقصد اميريه كرايه كرديم. در طول مسير با تهديد چاقو از راننده خواستيم خودرواش را در اختيار ما قرار دهد اما وي مقاومت كرد. به اين ترتيب او را با چاقو زخمي كرده و در بيابان هاي اطراف شهر رها كرديم وسپس به تهران آمديم. دو برادر سارق كه صبح ديروز نزد بازپرس سوم دادسراي جنايي تهران بازجويي شدند تنها انگيزه خود را مشكلات مالي عنوان كردند.

آخرين بررسي ها در پرونده قتل وكيل دادگستري
گروه حوادث - تلاشهاي كارآگاهان پليس براي افشاي راز قتل وكيل دادگستري ، به بازداشت يكي از آشنايان وي ختم شد.
ساعت 13و۳۰ دقيقه سه شنبه 5ارديبهشت هنگامي كه همسر اين وكيل پايه يك دادگستري به قصد سرزدن به شوهرش به دفتر وكالت او در طبقه دوم آپارتمان مسكوني اشان رفت ،با ديدن در نيمه باز اتاق وي كنجكاوانه وارد دفتر كار همسرش شد اما با ديدن جسد وي كه بر كف اتاق افتاده بود، شوكه شد.
ضربات چاقو ،مرگ اين وكيل دادگستري را رقم زده بود و عامل جنايت بعد از ارتكاب قتل متواري شده بود. پس از آنكه كارآگاهان پليس جنايي تهران بزرگ با حضور در صحنه قتل تحقيقات خود را آغاز كردند دريافتند متهم احتمالا از آشنايان مقتول بوده و بدون استفاده از زور وارد قتلگاه شده است. آثار پذيرايي از دو مهمان بر روي ميز دفتر مشاهده مي شد و همين امر احتمال وقوع قتل توسط دو نفر را در مراحل اوليه تحقيقات پليسي قوت مي بخشيد. جسد قرباني 73 ساله جنايت به دستور بازپرس بهروز هنرمند به پزشكي قانوني انتقال يافت، در نخستين روزهاي پس از جنايت، چند مظنون از سوي پليس جنايي تهران بزرگ بازداشت شدند ولي بازجويي از آنان نتيجه اي در برنداشت. سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روزگذشته در توضيح آخرين اقدامات پليسي بر روي اين پرونده جنايي به همشهري گفت: كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بعد از انجام بررسي هاي تخصصي خود بر روي اين پرونده سرنخهايي را بدست آوردند كه منجر به بازداشت يكي از آشنايان به عنوان اصلي ترين مظنون اين جنايت شد كه به دستور بازپرس هنرمند اين متهم تحت بازجويي قرار گرفت. وي افزود: بازجويي از اين مرد در حالي ادامه دارد كه وي به شدت منكر ارتكاب اين جنايت است اما ادله پليسي ارتكاب قتل از سوي وي را بسيار قوي مي داند.

پليس تهران در تعقيب اعضاي باند جعل اسكناس
گروه حوادث- با كشف مقداري اسكناس و چك مسافرتي جعلي از مسافر مترو، تحقيقات پليس براي دستگيري اعضاي باند جعل اسكناس آغاز شد.
به گزارش همشهري صبح روز يك شنبه گذشته زماني كه پسر جواني قصد داشت با استفاده از اسكناس هزار توماني جعلي بليط مترو خريداري كند، متصدي گيشه فروش بليت متوجه جعلي بودن اسكناس شد و ماجرا را به حراست مترو اطلاع داد. ماموران حراست بلافاصله مسافر جوان را دستگير كردند و به بازرسي بدني از وي پرداختند. با كشف مقداري اسكناس و چك مسافرتي جعلي از مسافر جوان وي تحويل مأموران پليس شد و در بازجويي ها ادعا كرد اسكناس ها و چك ها را از مردي در ميدان توپخانه گرفته است.
پس از اظهارات متهم ماموران كه احتمال مي دادند يك باند حرفه اي جعل اسكناس دست به جعل اين پول ها زده باشد، بلافاصله عازم ميدان توپخانه شدند ولي هيچ اثري از توزيع كننده اسكناس هاي جعلي پيدا نكردند. به اين ترتيب مسافر جوان به دستور مؤذن ، بازپرس شعبه چهارم دادسراي صادقيه در اختيار كارآگاهان اداره آگاهي قرار گرفت تا با بازجويي از اين جوان ،اعضاي باندي كه دست به جعل اسكناس ها زده اند شناسايي و دستگير شوند.

بازسازي صحنه تيراندازي در خيابان اسكندري
صحنه تيراندازي مأمور پليس در خيابان اسكندري جنوبي كه باعث مرگ نوجوان 12 ساله و مجروح شدن پسربچه 5 ساله اي شده بود صبح امروز بازسازي مي شود.
اصغرزاده بازپرس شعبه دوم دادسراي جنايي تهران كه رسيدگي به اين پرونده را بر عهده دارد روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: بازسازي صحنه تيراندازي در حضور اعضاي كميسيون بررسي نحوه بكار گيري سلاح در محل حادثه انجام مي شود تا نحوه دقيق تيراندازي و علت برخورد گلوله به دو پسربچه مشخص شود.
وي افزود: هم اكنون متهم به اتهام قتل غير عمد در بازداشت به سر مي برد و نظريه پزشكي قانوني،  كارشناسان سلاح و نتايج بررسي پوكه ها در اختيار شعبه دوم دادسراي جنايي تهران قرار گرفته است.
بنابراين گزارش در حادثه تيراندازي در خيابان اسكندري جنوبي كه عصر روز 19 مهرماه به وقوع پيوست ، يك مأمور پليس در جريان تعقيب زنداني فراري اقدام به تيراندازي كرد كه در اين تيراندازي دو پسربچه كشته و مجروح شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |