يكشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۰ - Nov 12, 2006
عنكبوت هاي سياه در كمين مردان ثروتمند
رئيس پليس آگاهي تهران از كساني كه توسط اعضاي باند در استان هاي شمالي كشور مورد اخاذي قرار گرفتند خواست براي شناسايي متهمان مراجعه كنند
001068.jpg
001071.jpg
001074.jpg
001083.jpg
001086.jpg
001089.jpg
001092.jpg
001095.jpg
001098.jpg
001101.jpg
001104.jpg
گروه حوادث- اعضاي باند خانوادگي معروف به عنكبوت هاي سياه كه با معرفي خود به عنوان ماموران عمليات ويژه پليس دست به صدها فقره اخاذي از مردم زده اند، در عمليات پليس آگاهي استان تهران دستگير شدند.
تلاش كارآگاهان پليس استان تهران براي شناسايي اين باند 11 نفره كه ازاعضاي خانواده اي از طايفه فيوج هستند، زماني آغاز شد كه گزارش هاي متعددي درباره سرقتهاي اين باند در اختيار ماموران قرار گرفت. كارآگاهان در بررسي اين گزارش ها دريافتند اعضاي باند كه مجهز به بيسيم و دستبند هستند در غالب تيم هاي 3 يا 4 نفره، سوار بر خودروهاي مدل بالاي زانتيا، پژو و سمند طعمه هاي خود را شناسايي كرده و پس از تعقيب آنها در مكاني خلوت جلوي آنها را گرفته و با بيان اينكه از ماموران گشت پليس آگاهي ، اطلاعات يا پليس مبارزه با مواد مخدر هستند پول هاي آنها را به سرقت برده و متواري مي شوند. هنگاميكه چهره نگاري هاي رايانه اي نشان داد كه اعضاي باند، از طايفه فيوج هستند ، تصاوير آنها در اختيار كارآگاهان پليس سراسر كشور قرار گرفت و سرانجام پس از يك ماه تلاش يكي از متهمان كه يك جاعل عنوان سابقه دار بود شناسايي شد.
كارآگاهان كه مي دانستند تنها راه شناسايي ديگر اعضاي باند زير نظر گرفتن نخستين مظنون پرونده است، همه حركات و رفت و آمدهاي وي را تحت كنترل خود قرار دادند و هنگامي كه دريافتند اين مرد و اعضاي خانواده اش كه در ميان طايفه خود به عنكبوت هاي سياه مشهورند دست به تشكيل باند اخاذي و جعل عنوان ماموران پليس زده اند به تحقيقات گسترده تري درباره وي دست زدند.
در حاليكه تحقيقات نشان مي داد تمامي نقشه هاي اخاذي باند توسط بزرگ خانواده طراحي شده و ديگر اعضاي باند آن را به اجرا در مي آورند،ماموران روز 16 آبان ماه در يك عمليات ضربتي پا به مخفيگاه متهمان گذاشتند و توانستند هر 11 عضو باند را دستگير كنند.
سرهنگ هادئي رييس پليس آگاهي استان تهران با بيان اين خبر گفت: اعضاي باند عنكبوت سياه تا كنون به صدها فقره اخاذي و سرقت دراستان هاي شمالي كشور اعتراف كرده اند و كساني كه با اين شگرد مورد اخاذي قرار گرفته اند مي توانند براي شناسايي متهمان به اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان تهران مراجعه كنند.

رئيس پليس امنيت تهران خبر داد:
دستگيري 7 تكثيركننده فيلم
منتسب به بازيگر تلويزيون
گروه حوادث- در حالي كه متهم اصلي در ماجراي انتشار فيلم منتسب به يكي از بازيگران كشور در خارج از كشور به سر مي برد، به زودي و با انتقال او به ايران تمامي جزئيات اين پرونده افشا مي شود.
سردار عليپور رئيس پليس امنيت تهران صبح ديروز با بيان اين خبر گفت: يك ماه قبل اطلاعاتي در اختيار ماموران پليس امنيت تهران قرار گرفت كه از تكثير سي دي منتسب به يكي از بازيگران كشور حكايت داشت. از همان زمان تحقيقات پليسي براي كشف ابعاد مختلف اين پرونده آغاز شد و در حالي كه افكار عمومي نسبت به اين مساله حساس شده بود، پليس امنيت در بررسي هاي خود تعداد 20 نفر از افرادي را كه در تكثير و توزيع اين سي دي فعاليت داشتند به مقر پليس احضار كرد كه در اين ميان 7 نفر آنها دستگير و 4 نفر از آنان كه عاملان اصلي توزيع فيلم بودند روانه زندان شدند. وي با بيان اينكه بازيگر مورد نظر تنها دو ساعت در اختيار پليس بوده و پس از آن آزاد شده است هر گونه اظهار نظري مبني بر بازداشت وي و خودكشي او را تكذيب كرد و ادامه داد: در اين پرونده ابهامات زيادي وجود دارد كه با دستگيري آخرين و اصلي ترين متهم پرونده رفع خواهد شد و تا آن زمان نمي توان اظهار نظر قطعي درباره پرونده كرد.
سردار عليپور افزود: هم اكنون متهم اصلي پرونده در كشور ارمنستان به سر مي برد كه با هماهنگي هاي انجام شده با دادستان تهران به زودي وي به تهران منتقل خواهد شد تا ديگر زواياي پنهان پرونده روشن شود.رئيس پليس امنيت تهران در پايان با هشدار نسبت به ترويج تجارت آبروي مردم تصريح كرد: مردم بايد نسبت به خطر سوء استفاده از رايانه ها و تكنولوژي تلفن هاي همراه هوشيار باشند و اگر قصد دارند،گوشي تلفن همراه خود را در اختيار تعمير كاران بگذارند سعي كنند به افراد قابل اعتماد مراجعه كنند، چرا كه تصاوير و عكس هاي ضبط شده در حافظه كامپيوتر يا گوشي تلفن همراه حتي در صورت پاك شدن نيز قابل دستيابي هستند و افراد سودجو مي توانند با استفاده از ترفند هاي خاص به اين تصاوير دست يابند.

باند باغ خرمالو دوباره انكار كردند
001080.jpg
گروه حوادث- با پايان جلسه رسيدگي به پرونده باند مخوف باغ خرمالو كه پس از ربودن دختران و زنان جوان آنها را مورد آزار قرار مي دادند قضات شعبه 77 دادگاه كيفري به زودي راي نهايي متهمان را صادر خواهند كرد.
متهمان اين پرونده كه 9 نفر جوان مي باشند، با سوار كردن زنان و دختران جوان به عنوان مسافر، آنها را ربوده و در باغ خرمالويي در جاده كرج پس از تهديد مورد آزار قرار داده و اموال آنها را به سرقت مي بردند.
متهمان در جريان بازجويي هاي فني و پليسي به 23 مورد آدم ربايي و آزار و اذيت زنان در غرب تهران اعتراف كردند كه با صدور قرار مجرميت براي متهمان از سوي بازپرس حسين اصغرزاده، پرونده براي ادامه بررسي قضايي به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
اين متهمان كه ابعاد ارتكاب جرايم سياه خود را به طور دقيق در اداره آگاهي فاش كرده و مورد شناسايي قربانيان خود قرار گرفته بودند، روز گذشته پس از آنكه 5 زن و دختر ديگر نيز به طرح شكايت از آنها پرداختند در يك جلسه جنجالي هيچ كدام از اتهامات تجاوز به عنف به زنان را قبول نكرده و در حاليكه در جلسه گذشته اتهام سرقت را پذيرفته بودند ، اتهامات سرقت وآدم ربايي را نيز رد كردند. با پايان رسيدگي قضايي درباره اين پرونده جنجالي، قاضي ساعي و۴مستشار وي براي اعلام حكم اعضاي اين باند مخوف وارد شور شدند.

نقشه عجيب كارمند اخراجي براي كابل دزدي
گروه حوادث- كنجكاوي يك كارمند مخابرات، نقشه عجيب باند كابل دزدي را فاش كرد.
مهرماه امسال، يكي از كارمندان مخابرات تهران، در حال عبور از خيابان مرتضوي متوجه يك خودروي وانت با آرم شركت مخابرات شد كه سه مرد در كنار آن در حال انجام عمليات فني در يكي از حوضچه هاي مخابرات بودند. اين مرد كه به ماجرا مشكوك شده بود، هنگامي  كه متوجه شد آرم نصب شده بر روي خودرو جعلي است موضوع را به پليس گزارش داد.
پس از آن كه با حضور ماموران پليس مشخص شد اين سه مرد در داخل حوضچه هاي مخابراتي در حال جمع آوري كابل هستند، ماموران به استعلام از شركت مخابرات درباره عمليات در اين منطقه پرداختند و هنگامي  كه مطمئن شدند اين سه مرد از كارمندان مخابرات نيستند، آنها را براي بازجويي هاي تخصصي به پايگاه هشتم آگاهي منتقل كردند. سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: كارآگاهان پايگاه هشتم با انجام تحقيقات تخصصي متوجه شدند سركرده باند سرقت كابل، كارمند اخراجي مخابرات بوده كه به دليل اطلاع كامل از سيستم مخابراتي با تهيه آرم جعلي و اجير كردن دو نفر ديگر اقدام به سرقت 4 تن كابل از 15 حوضچه مخابراتي طي سه ماه گذشته در سطح تهران بزرگ نموده است كه اين اقدام موجب اخلال در سيستم مخابراتي پايتخت شده است.

سرقت خودرو
براي عمل به شرط پدر
گروه حوادث- پسر جوان پس از آنكه پدرش با ازدواج او مخالفت كرد، دست به سرقت خودرو زد تا به پدرش نشان دهد مي تواند روي پاي خودش بايستد.
اين ماجراي عجيب هنگامي فاش شد كه ظهر جمعه گذشته يكي از ساكنان آپارتماني در شرق تهران در تماسي با پليس اعلام كرد، زوج جواني كه مقدار زيادي وسايل منزل به همراه دارند مزاحم وي شده اند.
با گزارش موضوع تيمي از ماموران كلانتري 128 براي تحقيق در اين مورد به محل اعزام شدند. در بازجويي هاي صورت گرفته از مرد جوان وي با بيان اينكه فرزند فردي است كه ساكن يكي از طبقات آپارتمان است گفت: مردي كه در تماس با پليس مدعي شده وي و همسرش مزاحم او شده اند پدر وي است.
اين مرد جوان در توضيح ماجرا به كارآگاهان گفت: مدتي قبل پس از آنكه پدرم از تصميم من براي ازدواج با دختر مورد علاقه ام مطلع شد شروع به بهانه گيري كرد او سعي كرد با هر ترفندي كه مي تواند مرا از ازدواج منصرف كند، اما هنگامي كه بدون توجه به حرفهاي او با دختر مورد علاقه ام ازدواج كردم، او كه از مشكلات شديد مالي ما مطلع شده بود شرط كرد كه اگر بتوانم شغل مناسبي پيدا كنم يكي از خانه هايش را به نام من خواهد كرد اما از آنجايي كه حرفه خاصي بلد نبودم، براي اينكه به شرط پدرم عمل كنم، با همدستي همسرم در مسير آزادي به شهريار دست به سرقت خودرو پژو 405 مرد مسافركشي زديم، اما هنگام فرار به او قول داديم چند ماه بعد خودرواش را بازمي گردانيم! مرد جوان افزود: قصد داشتم با نشان دادن خودروي مسروقه به پدرم وانمود كنم، شغلي با درآمد بالا پيدا كرده ام كه با حقوق آن اين خودرو را خريده ام، امروز نيز براي آنكه پدرم را وادار به عمل به شرطش كنم وسايل خانه ام را به آنجا منتقل كردم اما پدرم با ديدن ما پليس را خبر كرد.
برپايه اين گزارش روز گذشته به دستور داديار قندي زاده، زوج جوان به اتهام سرقت خودرو بازداشت شدند.

دختران مدرسه اي
قربانيان فيلمبرداري هاي باند ميكروب
گروه حوادث- اعضاي باندي كه پس از اغفال دختران مدرسه اي ،با تهيه فيلم و عكس اقدام به تهديد آنان مي كردند دستگير شدند.
مدتي پيش گزارش محرمانه اي در اختيار پليس امنيت تهران قرار گرفت كه از فعاليت باندي موسوم به ميكروب حكايت داشت. در اين گزارش آمده بود اعضاي يك باند با پرسه زدن مقابل مدارس دخترانه دختران دانش آموز را اغفال كرده و پس از خوراندن آبميوه هاي بيهوش كننده و مشروبات الكي به آنها اقدام به آزار و اذيت و تهيه فيلم و عكس از آنان مي كنند. در پي دريافت اين گزارش تيمي از ماموران وارد عمل شدند و با انجام تحقيقات تخصصي توانستند يكي از دختراني را كه از سوي اين باند مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود شناسايي كنند.
دختر نوجوان كه حاضر شده بود براي دستگيري اعضاي باند با پليس همكاري كند به ماموران گفت: مدتي پيش وقتي از مدرسه به خانه برمي گشتم با پسري به نام علي آشنا شدم كه به من اظهار علاقه مي كرد و من كه به شدت تحت تاثير حرفهايش قرار گرفته بودم با او دوست شدم. مدتي بعد علي مرا به خانه اش دعوت كرد تا به خانواده اش معرفي كند اما در آنجا با خوردن آبميوه مسموم بيهوش شدم و وقتي به هوش آمدم متوجه شدم او مرا فريب داده و مورد اذيت و آزار قرار داده است. پس از اين ماجرا ، علي و ديگر همدستانش كه از من فيلم و عكس تهيه كرده بودند مرا تهديد كردند كه اگر با آنها همكاري نكنم فيلم ها را در مدرسه منتشر خواهند كرد و به اين ترتيب مرا طعمه قرار دادند تا از اين طريق ديگر دختران مدرسه اي را نيز اغفال كنند. دختر نوجوان ادامه داد: علي و همدستانش با شناسايي دختران كم سن و سال كه والدينشان در خانه با هم اختلاف داشتند و سوء استفاده از نقطه ضعف عاطفي آنها، اقدام به فريب اين دختران مي كردند و با انتقال طعمه هاي خود به خانه هايي در شمال ، كرج يا تهران از آنان فيلم و عكس تهيه مي كردند. سپس تمامي اين دختران را تهديد مي كردند كه در صورت همكاري نكردن با اعضاي باند، فيلم هاي تهيه شده را به دست دوستان يا اعضاي خانواده آنها مي رسانند.
پس از اظهارات دختر نوجوان ماموران توانستند با استفاده از راهنمايي هاي وي مخفيگاه اعضاي باند را شناسايي و در يك عمليات ضربتي تمامي آنها را دستگير كنند. متهمان كه علي معروف به ميكروب، آرش معروف به تي ان تي و حسن معروف به خروس هستند پس از انتقال به مقر پليس امنيت در بازجويي هاي انجام شده به اغفال،  خوراندن مواد بيهوشي و مشروب به 5 دختر۱۴ تا 21 ساله و فيلم برداري از آنها اعتراف كردند كه با صدور دستور قضايي براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار پليس قرار گرفتند.

دستگيري دو كيف قاپ با شليك پليس
001077.jpg
گروه حوادث- كيف قاپهاي تهراني در عمليات پليسي موفق دستگير شدند.
ماموران گشت آگاهي، هفتم مهرماه در حال گشتزني در منطقه امام زاده يحيي متوجه دو سرنشين يك موتورسيكلت شدند كه اقدام به ربودن كيف زن ميانسالي كرده و بدون توجه به دستور ايست پليس اقدام به فرار كردند.
سرهنگ حسين خوئيني در توضيح اين خبر گفت: با فرار متهمان تعقيب وگريز پليسي آغاز شد ولي سارقان قصد توقف نداشتند و سرانجام پليس با استفاده از قانون به كارگيري سلاح به سوي متهمان شليك كردند كه با پهلوي يكي از آنان برخورد كرد و منجر به دستگيري هر دوي آنها شد. سرهنگ خوئيني افزود: بازجويي از اين دو كيف قاپ به فاش شدن چند مورد كيف قاپي از زنان تهراني ختم شده است. داديار شعبه دوم دادسراي جنايي تهران با بررسي پرونده اين سارقان دستور چاپ عكس آنان را در جرايد صادر كرد تا اگر شهرونداني توسط اين افراد مورد كيف قاپي قرار گرفته اند با مراجعه به پليس آگاهي شكايت خود را اعلام كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |