يكشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۰ - Nov 12, 2006
tيفا از ايران استعفاي رسمي دادكان و يا اساسنامه جديد را مي خواهد
فوتبال ايران در خطر محروميت جدي
001059.jpg
گروه ورزشي- مصلحت اين گونه است كه در چنين شرايطي سكوت اختيار كنيم. زماني كه حادثه خبر مي شود، ديگر كسي دوست ندارد خود را درگير مسئله حاد كند. دوستان قلم به دست ما هم ترجيح مي دهند از جنگ لفظي اين و آن در فوتبال بگويند تا موضوعي كه به طور جدي ورزش و فوتبال ما را تهديد مي كند. مهلت فيفا به فدراسيون فوتبال ايران تا روز چهارشنبه 24 آبان ماه تعيين شده است. اگر اين اتفاق به وقوع بپيوندد فوتبال تعطيل خواهد شد و اين اخبار ريز و درشت نيز ديگر براي مطبوعات نخواهد جوشيد. صورت مسئله خيلي ساده است. مديران و دولتمردان ما بايد خوب دانسته باشند كه فيفا (فدراسيون جهاني فوتبال) يك ارگان مستقل، پرقدرت و غيرسياسي است و تلاش نموده است طي يك قرن فعاليت، خود را از تمام جريانات متغير و ثابت سياست دور نگه دارد. به همين دليل بندبند اساسنامه اصلي و داخلي و آئين نامه هاي قاره اي و منطقه اي خود را با پرهيز از دخالت هاي مردان سياسي و دولتي تنظيم و اجرا مي كند. اگر قرار بود فيفا اين استقلال را در چارچوب اساسنامه خود حفظ نكند و دستخوش جريانات سياسي قرار گيرد، امروز فيفا و فوتبالي بدين شكل وجود نداشت. فيفا با صراحت مي گويد، فدراسيونهاي فوتبال هر كشور مستقل و بر اساس اساسنامه تائيد شده فيفا به فعاليت خود ادامه مي دهند. رئيس فوتبال هر كشور را مجمع آن فدراسيون انتخاب و با تأييد آن تا زماني كه مجمع آن را بركنار و يا شخص رئيس استعفا نداده است هيچ قدرتي نخواهد توانست رئيس را بركنار كند. كارنامه فدراسيون در مجمع كه بالاترين قدرت تصميم گيري است مورد ارزيابي قرار مي گيرد و اعضاي مجمع مي توانند رئيس را به دلايل متعدد بركنار نمايند. ماجراي فوتبال ما در قبل و بعد از جام جهاني دچار پيچيدگي خاصي شده است. رئيس فدراسيون محمد دادكان استعفا نداده است و فيفا نيز طبق مقررات او را رئيس مي داند و بس. رئيس سازمان تربيت بدني به دليل عدم نتيجه گيري فدراسيون دادكان او را از كار بركنار و براي فدراسيون سرپرست تعيين كرده است. اين حركت و عمل يعني خلاف قوانين فيفا.
اگر سازمان تربيت بدني بخواهد به اين حركت خود شكل قانوني بدهد دو كار مي تواند انجام دهد؛ اول، نوشتن اساسنامه جديد و ارائه آن به فيفا و تأييد اين اساسنامه از طرف فيفا. دوم، استعفاي محمد دادكان كه مورد تأييد فيفا باشد. اين اتفاق نيز بايد با دستخط خود محمد دادكان و امضاي ايشان نوشته شده باشد و يا سازمان تربيت بدني مداركي را جمع آوري كرده باشد كه نشان از استعفاي دادكان داشته باشد. اگر شرايط ياد شده وجود نداشته باشد، فيفا به دليل تخلف سازمان تربيت بدني و كنار گذاشتن محمد دادكان و ارائه ندادن اساسنامه جديد و عدم برگزاري مجمع (كه توسط خود محمد دادكان بايد انجام شود) فدراسيون فوتبال ايران را محروم خواهد نمود.
طي يك هفته گذشته تلاش شد تا مسئولين بالاتر محمد دادكان را راضي به استعفاي رسمي كنند، اما دادكان هنوز استعفاي خود را ارائه نداده است. اگر اين اتفاق بيفتد، سازمان تربيت بدني بايد مدارك لازم را جهت استدلال منطقي براي ثابت نمودن استعفاي دادكان ارائه دهد، در غير اين صورت بايد منتظر محروميت سنگين براي فوتبال بود.
ساده ترين راه، استعفاي دادكان است و يا تهيه اساسنامه جديد و ارسال آن به فيفا و يا ارائه مداركي كه تأييد كند دادكان استعفا داده است. آيا اين قصه پركشمكش و هيجان آور فوتبال پايان خوش خواهد داشت؟

آغاز تمرينات تيم ملي براي ديدار با كره جنوبي
گروه ورزشي: اولين دور تمرينات تيم ملي براي ديدار با كره جنوبي روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر دنبال شد.
در تمرينات صبح 17 بازيكن حضور داشتند كه تمرينات آنها 60 دقيقه طول كشيد. در اين تمرينات امير قلعه نويي سرمربي، منصور ابراهيم زاده، پرويز كماسي، افشين پيرواني و كريم بوستاني حضور داشتند كه به همراه بازيكنان به تمرين پرداختند.
در تمرينات صبح، جواد كاظميان تنها لژيونر حاضر در اين بازي ها بود كه با توجه به تعطيلي 12 روزه ليگ امارات به جمع ملي پوشان پيوسته بود.
در تمرينات بعدازظهر رضا عنايتي و رسول خطيبي نيز به اردوي تيم ملي اضافه شدند تا تعداد بازيكنان حاضر به 19 بازيكن برسد.
رحمان احمدي، فرشيد كريمي، وحيد طالبلو، اميرحسين صادقي، حسن رودباريان، محمود فكري، محمد نصرتي، هادي شكوري، عليرضا نيكبخت واحدي، پژمان نوري، حسين بادامكي، جواد كاظميان، ابراهيم صادقي، سياوش اكبرپور، حسين كاظمي، هادي عقيلي، علي بداوي، رضا عنايتي و رسول خطيبي بازيكناني بودند كه تاكنون خود را به مربيان تيم ملي معرفي كرده اند.
تيم ملي ايران در آخرين بازي از مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا روز چهارشنبه هفته جاري به مصاف كره جنوبي مي رود. هر دو تيم در گروه خود يازده امتيازي هستند و براي صدرنشيني در اين بازي با يكديگر جدال مي كنند.

تجليل رئيس جمهور از 800 ورزشكار مدال آور
گروه ورزشي- از بيش از 800 نفر از مدال آوران ورزش سال 84 در ميادين آسيايي و جهاني روز دوشنبه 22 آبان ماه تجليل مي شود.
مراسم تجليل از اين ورزشكاران توسط رئيس جمهوري برگزار خواهد شد و در اين مراسم از آنها تقدير و قدرداني مي شود.

كردستان قهرمان كشتي فرنگي جوانان
گروه ورزشي- در پايان مسابقه هاي كشتي فرنگي جوانان كشور كه با شركت 198 كشتي گير از 26 استان كشور طي دو روز در سالن آزادي شهرستان سنندج برگزار شد تيم كردستان با 49 امتياز به مقام قهرماني رسيد و تيم هاي مازندران و كرمانشاه به ترتيب با 47 و 42 امتياز در رده هاي بعدي قرار گرفتند.
محمدمهدي كوثري از فارس، فريد حسين پناهي از كردستان الف، علي پرويزي از كرمانشاه، داود رستمي از تهران، عادل بالي تبار از مازندران، مجتبي كريم فر از خوزستان، مهدي عسگري زاده از خوزستان و بشير باباجانزاده از مازندران قهرمانان اوزان مختلف اين مسابقه ها بودند.

داورزني با 44 رأي رئيس فدراسيون واليبال شد
001056.jpg
گروه ورزشي مجمع انتخابات فدراسيون واليبال محمدرضا داورزني را به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون انتخاب كرد. در اين مجمع كه به رياست كيومرث هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني برگزار شد و علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك هم در آن حضور داشت، هر 44 عضو مجمع رأي خود را به داورزني تنها نامزد انتخابات دادند. تنها غايب مجمع رئيس هيأت كهكيلويه و بويراحمد بود.
داورزني جانشين محمدرضا يزداني خرم شد كه 17 سال اين مسئوليت را در اختيار داشت و از چند ماه پيش به صلاحديد مسئولان سازمان تربيت بدني زمام امور كشتي را به دست گرفت.شروع جلسه با صحبت هاي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني همراه بود. كيومرث هاشمي مهم ترين اولويت واليبال را برنامه پنج ساله خواند و گفت: اگرچه احتمال نقص هايي در اجراي برنامه ها وجود خواهد داشت ولي مهم آن است كه فدراسيون ها به سوي برنامه محوري حركت كنند. وي همچنين خبر از تجديد نظر در نحوه اختصاص بودجه تعلق گرفته به هيأت ها داد و عنوان داشت اگر به اين نتيجه برسيم كه شيوه كنوني در تخصيص بودجه به صورت توأمان از سوي اداره كل تربيت بدني و فدراسيون ها شيوه نامناسبي است دوباره اين وظيفه را برعهده فدراسيون ها خواهيم گذاشت.
رئيس جديد فدراسيون واليبال نيز پس از كسب رأي اعتماد گفت: مجموعه ساختار فدراسيون نياز به بازنگري دارد و بايد با ايجاد برخي تغييرات اين ساختار را متناسب با اهداف فدراسيون ترسيم كرد.
داورزني همچنين از زحمات 17ساله يزداني خرم رئيس قبلي اين فدراسيون تقدير نمود.

تاريخ ديدارهاي تيم ملي با هامبورگ و بايرن مونيخ
گروه ورزشي تاريخ بازي هاي تيم ملي فوتبال ايران با تيم هاي بايرن مونيخ و هامبورگ مشخص شد. طبق برنامه اعلام شده از سوي برگزاركنندگان تورنمنت چهارجانبه امارات، تيم ملي فوتبال در روزهاي 17 و 19 دي ماه سال جاري در شهر دوبي به مصاف هامبورگ و بايرن مونيخ خواهد رفت.براساس توافق حاصله تيم هاي ملي امارات و ايران به عنوان دو تيم از چهار تيم شركت كننده با هم بازي نخواهند كرد.

2 نفر از ليست دو و ميداني حذف و يك نفر اضافه شد
گروه ورزشي از سوي مدير تيمهاي ملي دو و ميداني دو ملي پوش دو و ميداني به علت كسب نتايج ضعيف از ليست نفرات اعزامي به دوحه كنار گذاشته شدند. عيدي عيلجاني با اعلام اين مطلب گفت: امين حسين زاده رهبر در رشته پرش ارتفاع و مهدي روايي در رشته پرتاب نيزه به دليل اينكه در ركوردهايشان به حد نصاب نرسيده اند به صورت قطعي از حضور در بازيهاي آسيايي خط خوردند.روز گذشته مريم طوسي در رشته ركورد 400 متر به جمع ورزشكاران زن دو وميداني كار اعزامي به دوحه اضافه شد پيش از اين ليلا ابراهيمي و ميناپور سيفي براي اردوهاي 800 و 1500 متر اين بازيها انتخاب شده بودند.

تيم كارتينگ دانشگاه آزاد ايران راهي پرتغال شد
تيم كارتينگ دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان براي حضور در رقابت هاي جهاني 2006 پرتغال بامداد ديروز تهران را به مقصد پرتغال ترك كرد.به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، اين مسابقات طي روزهاي 23 الي 27 آبان ماه در شهر وياتا دوكاسنلو پرتغال برگزار مي شود. تيم كارتينگ اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي به مسابقات جهاني با حضور سيد فرهاد موسوي به عنوان راننده و عليرضا صباغ به عنوان مدير فني براي نخستين بار از سوي كشورمان در اين مسابقات حضور دارند.

خبرهاي فوتبال جهان
كاسانوبخشيده شد
001062.jpg
گروه ورزشي- رئال مادريد ركورددار قهرماني اسپانيا به آنتونيو كاسانو مهاجم ايتاليائي خود اجازه حضور مجدد در ميادين مسابقه را داد. كاسانو 24 ساله روز جمعه گذشته در ملاقاتي با فابيو كاپلو، سرمربي رئال بخشيده شد  و اجازه يافت  تا دوباره براي تيمش به ميدان برود.وي قبلا پس از ديدار رئال مقابل خيمناستيك به شدت كاپلو را مورد انتقاد قرار داده بود كه به ندرت از او در تركيب اصلي تيم استفاده مي كند.كاسانو قبلا نيز چنين رفتارهايي داشته و به دليل مشاجره با هم تيمي هايش از بازي در آ.اس.رم نيز محروم شده بود. او سال گذشته به رئال مادريد پيوست اما در دوازده ديداري كه در ميدان حضور داشت تنها يك گل توانست به ثمر برساند.

آنجلوتي مربي ميلان مي ماند
001065.jpg
مقامات باشگاه آ.ث.ميلان ايتاليا اطمينان دادند كه كارلو آنجلوتي ملي پوش سابق ايتاليا كماكان براي اين تيم خواهد ماند. پس از نمايش ضعيف ميلان در سري A و تحمل سه شكست در چهار بازي شايعات زيادي مبني بر اخراج وي بر سر زبانها افتاده، اما نايب رئيس باشگاه، آدريانو گالياني به تمام شايعات پايان داده و گفت: كارلو تا پايان فصل آينده با ميلان قرارداد دارد و حتماً قراردادش را به اتمام خواهد رساند.  
در اين حال مارچلو ليپي كه از او به عنوان جايگزين آنجلوتي نام برده مي شد، مذاكره با سران ميلان را تكذيب كرد.

افشارزاده سي ام آبان به بوداپست مي رود
گروه ورزشي- ديروز اعلام شد كه بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري روز سه شنبه هفته آينده سي ام آبان ماه جاري براي مذاكره با تاماش آيان رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري عازم شهر بوداپست مجارستان مي شود.علي اصغر شهابي عضو كميته پزشكي (IWF) نيز در اين سفر افشارزاده را همراهي مي كند. اين دو تن قرار است در مورد نحوه پرداخت جريمه و محروميت تيم ملي وزنه برداري ايران با آيان گفتگو كنند. گفته مي شود كه در صورت رفع محروميت، ايران با دو وزنه بردار در بازي هاي آسيايي دوحه شركت خواهد كرد.حسين رضازاده و اصغرابراهيمي وزنه برداران برگزيده براي اين بازي ها هستند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |