يكشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۰ - Nov 12, 2006
مقام معظم رهبري:
نيروهاي مسلح از مردم، با مردم و براي مردم هستند
001050.jpg
گروه سياسي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا عصر ديروز در مراسم مشترك نظامي نيروهاي مسلح استان سمنان در محل لشكر 58 تكاور ذوالفقار در شاهرود، نيروهاي مسلح را از مردم، با مردم و براي مردم دانستند و تاكيد كردند: افتخار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اين است كه آموزش رزم، رزمايش، آمادگي، انضباط، ساخت تجهيزات مورد نياز و هر آن چه را كه به دفاع يك ملت مربوط مي شود با اتكاء به خدا و بر اساس ايمان عميق الهي انجام مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به قرباني شدن انسان ها براي اهداف پليد خودكامگان عالم افزودند: در چنين دنيايي، لازمه  حفظ عزت و سرافرازي، اتكا‍ء به اراده  جوانان و ايمان عميق ديني است كه در نتيجه  آن كشور از امنيت مستقر واقعي برخوردار مي شود.
فرمانده كل قوا دوران كنوني را يكي از مقاطع مهم و سرنوشت ساز ملت ايران برشمردند و با تاكيد بر وظيفه  سنگين مسئولان و نيروهاي مسلح، خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح بايد آموزش، كار، رفتار خوب، اراده راسخ، عزم و آگاهي، همبستگي و همدلي، استفاده از ابتكارها و نوآوري ها را برنامه عمل خود قرار دهند و به مسئوليت ها و تعهدات خود عميقاً پايبند باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه ملت ايران با ابهت و عزت خود در صحنه  بين المللي توانسته كيد و مكر دشمن را از خود دور كند، تصريح كردند: اين ابهت و عزت و همچنين اقتدار مادي و معنوي بايد هر روز بيش از گذشته ريشه دارتر و عميق تر شود.
فرمانده كل قوا در ابتداي اين مراسم با حضور در محل يادمان شهيدان و قرائت فاتحه، از يگان هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
در اين مراسم امير سرلشكر صالحي فرمانده كل ارتش به حضرت آيت الله خامنه اي خير مقدم گفت و سپس سرتيپ دوم خلفي فرمانده ارشد ارتش در استان سمنان گزارشي از يگانهاي نظامي منطقه و آمادگي و توانايي هاي آنها ارائه كرد. همچنين عمليات رزم تن به تن و آمادگي جسماني در حضور رهبر انقلاب اسلامي اجرا شد.
در پايان اين مراسم، يگانهاي نمونه منطقه از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با رئيس جمهوري روسيه ديدار كرد
مذاكرات فشرده لاريجاني در مسكو
گروه سياسي آسوشيتدپرس به نقل از خبرگزاري هاي روسي گزارش داد علي لاريجاني با ولاديمير پوتين روز گذشته ديدار كرد. مذاكرات فشرده علي لاريجاني كه از جمعه گذشته آغاز شده ديروز نيز ادامه يافت و دبير شوراي عالي امنيت ملي با همتاي روسي خود دو ديدار سه ساعته را پشت درهاي بسته برگزار كرد. به گزارش خبرگزاري ريانووستي از مسكو، جزئيات ديدار لاريجاني و ايوانف منتشر نشده اما دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران پس از انجام گفت وگوها بر حق ايران تأكيد كرد و گفت: ايران به دنبال احقاق حقوق خود براساس ان پي تي است و در اين زمينه از حق خود عقب نشيني نخواهد كرد.
علي لاريجاني پس از ديدار با ايگور ايوانف گفت: با اين وجود ما براي حل مسائل موجود و اختلافات، آماده مذاكره هستيم. كساني كه در اين مسير به دنبال تصويب قطعنامه شوراي امنيت هستند، درواقع راه افراطي و بدون نتيجه را دنبال مي كنند. گفته هاي علي لاريجاني را خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز از مسكو گزارش كرده است.
مسئول پرونده هسته اي تصريح كرد: ايران و روسيه بر اين عقيده هستند كه مسئله هسته اي ايران صرفاً بايد از راه مذاكره حل و فصل شود و صدور قطعنامه را مانعي براي راه حل سياسي مي دانند. علي لاريجاني از گفت وگوهاي خود با ايگور ايوانف و همچنين سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه، ابراز رضايت كرد. پس از اين ديدارها، لاوروف با رئيس نمايندگي كميسيون اتحاديه اروپا در مسكو ديدار كرد كه از نتايج آن نيز خبري منتشر نشده است.
بقيه از صفحه اول
آمريكا از ديگر سو تغيير و تحول هاي سياسي كنگره را هنوز به هيأت نمايندگي خود در سازمان ملل منتقل نكرده و جان بولتون در گفت وگو با فرانس پرس خبر داد كه نسخه پيشنهادي قطعنامه آمريكا براي تحريم ايران آماده شده است. در نسخه آمريكا پنج كارشناس از پنج كشور عضو دائم براي نظارت بر روند اجراي تحريم ها درخواست شده است.
مذاكرات ايران در روسيه درحالي دنبال شد كه روزنامه دولتي مسكو خبر داد روسيه دير يا زود تحت فشار غرب عقب نشيني خواهد كرد. كامرسانت در گزارشي كه ايرنا نيز آن  را منتشر كرده، نوشت: روسيه ايران را وجه المصالحه ورود خود به سازمان تجارت جهاني قرار داده و از اين رو حمايت روسيه از ايران نامحدود نيست.منوچهر متكي، وزير خارجه روز گذشته پس از ديدار با فاروق قدومي، رئيس كميته روابط خارجي سازمان آزاديبخش فلسطين، گفت: ايران فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود را به آژانس اطلاع مي دهد، البته اقدامات جمهوري اسلامي منوط به كسب اجازه نيست. متكي تصريح كرد ايران به تحريم هاي آمريكا اعتنايي ندارد.
يوشكا فيشر، وزير خارجه سابق آلمان نيز كه در آمريكا بسر مي برد، با توجه به تغييرات سياسي حاضر در آمريكا خواستار مذاكرات هسته اي مستقيم آمريكا با ايران شد. محمدجواد ظريف، نماينده دائم ايران در سازمان ملل نيز گفت: ايران در برابر تهديد استفاده از ابزار شوراي امنيت تسليم نمي شود. ظريف اظهارات خود را در دانشگاه پرينستون ايراد كرد، همان جايي كه فيشر نيز در آن سخنراني داشت.

برگزاري آخرين مرحله دومين رزمايش پيامبر اعظم (ص)
گروه سياسي- جانشين قرارگاه ثارالله گفت: پيوند يگان هاي عمل كننده در رزمايش با نيروهاي آموزش ديده، توانمند و پايان ناپذير بسيج در آخرين مرحله از رزمايش پيامبر اعظم(ص) انجام مي شود.
سردار سرتيپ پاسدار مهدي رباني در گزارشي از آخرين مرحله از رزمايش پيامبراعظم(ص) كه روابط عمومي سپاه آن را انتشار داد افزود: پيوند يگان هاي عمل كننده در رزمايش با نيروهاي بسيج يكي از بهترين جلوه هاي رزمي است كه در قالب طرح نظير به نظير و توسعه يك به سه با كنترل و هدايت قرارگاه ثارالله اجرا مي شود. رباني يادآور شد: در اين بخش از رزمايش كه از روز جمعه آغاز و تا امروز ادامه دارد، نيروهاي شركت كننده، توانمندي هاي خود را در زمينه عمليات دفاع مسطح از حساس ترين مناطق حياتي كشور به نمايش مي گذارند. وي در پايان اظهار داشت: اين تمرين و تمرين هاي مشابه به برنامه ريزان عملياتي كمك مي كند تا از نيروهاي تحت امر قرارگاه ثارالله در صورت لزوم براي كمك رساني به شهروندان تهراني در ديگر بخش ها مانند حوادث غيرمترقبه و دفاع غيرنظامي نيز استفاده شود.
سردار سرلشكر صفوي هم كه در جمع فرماندهان، مسئولان و شوراي معاونان سپاه منطقه سمنان سخن مي گفت و ايسنا خبر آن را منتشر كرد ، اظهار داشت: رزمايش پيامبر اعظم(ص)، در راستاي سلسله رزمايش هاي سپاه به منظور بالا بردن توان رزمي و آمادگي دفاع از تماميت ارضي كشور برگزار شده است.

مقام معظم رهبري:
ايران هيچ دخالتي در مسائل داخلي كشورها ندارد
001053.jpg
حضرت آيت الله خامنه اي پس از استقبال مردمي، در جمع پرشور هزاران نفر ديگر از مردم شاهرود كه در ورزشگاه تختي اين شهر اجتماع كرده بودند، حضور يافتند.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع مردم شاهرود با اشاره به برافراشته شدن پرچم پرافتخار نهضت اسلامي و طرح شعارهاي بزرگ اسلامي از جانب ملت ايران و جذب دل هاي مسلمانان و غيرمسلمانان تاكيد كردند: ملت ايران بايد با ساختن جامعه  نمونه  اسلامي كه در آن پيشرفت هاي مادي و علمي به همراه معنويت و اخلاق در سطح عالي باشند، الگويي كامل از نظام اسلامي به جهانيان ارايه كند. ايشان خاطرنشان كردند: اجراي اين تفكرات والا امكان پذير اما نيازمند انسان هاي فداكار، مومن و شجاع و پيوند روزافزون ملت و دولت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش هاي دشمنان نظام اسلامي براي جلوگيري از شكل گيري چنين جامعه  اسلامي نمونه و تبليغات آنها براي نااميد كردن مردم به ويژه جوانان و سست  كردن اراده  مسئولان، افزودند: با وجود همه اين تلاش ها، دشمنان هيچگاه در 27 سال گذشته موفق نبوده اند و امروز نيز با پشتوانه و اعتماد قوي مردم به مسئولان و همت، اراده و برنامه هاي دقيق دولتمردان براي حل مشكلات، آينده  نظام اسلامي روشن تر و اميدواركننده تر از گذشته است.
رهبر انقلاب اسلامي، همت و اعتماد به نفس مسئولان دولتي را براي پيمودن راه هاي طولاني و دشوار و رسيدن به آرمان هاي والاي انقلاب، از دوران هاي گذشته بيشتر دانستند و تاكيد كردند: آنچه امروز در ايران اتفاق افتاده، برخلاف توقع و انتظار دشمنان است و در چنين شرايطي امكان تحقق اهداف ارزشمند نظام اسلامي بيش از هر زمان ديگري وجود دارد.
ايشان جامعه نمونه اسلامي را جامعه اي زمينه ساز براي شكوفايي استعدادها و همراه با عدالت اجتماعي ارزيابي و خاطرنشان كردند: عدالت اجتماعي به معناي بهره مندي يكسان همه آحاد جامعه از فرصتهاي حركت و پيشرفت و از بين بردن امكان فعاليت ستمگران و متجاوزان از حدود است.
حضرت آيت الله خامنه اي، با تأكيد بر اين كه در رويارويي جبهه اسلامي با اردوگاه كفر و استكبار سهم پيروزي هاي حركت اسلامي چندين برابر بيشتر از جبهه مقابل بوده است، ناامني، جنگ و نبود آسايش براي انسانها را نتيجه نامتوازن بودن پيشرفت علم و معنويت در تمدن غربي دانستند و افزودند: در تمدن اسلامي پيشرفت مادي در جهت تأمين امنيت، آسايش و رفاه مردم و همزيستي مسالمت آميز آنان با يكديگر است.
ايشان بيداري ملت فلسطين و پيروزي مردم و حزب الله لبنان را در مقابل ارتش پيشرفته و ظالم رژيم صهيونيستي، نتيجه حركت اسلامي ملت ايران و بيداري ناشي از اين حركت در دنياي اسلام ارزيابي و تأكيد كردند: بر همين اساس قضاوت سياستمداران بين المللي اين است كه ملت ايران پيروز واقعي اين عرصه ها بوده است در حالي كه ملت ايران هيچ دخالتي در مسائل داخلي كشورها ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي تصريح كردند: اين قضاوت به اين دليل است كه ملت ايران توانست با وجود همه سختي ها پرچم پرافتخار استقلال ملتها را در زير سايه لااله الاالله و محمد رسول الله حفظ كند و اين افتخار بزرگي است. ايشان در بخش ديگري از سخنان خود از شهر شاهرود به عنوان منطقه معلمان دين و اخلاق و عالمان برجسته ديني ياد و خاطرنشان كردند: اين ويژگي بارز شاهرود نشان دهنده ايمان و معنويت مردم اين منطقه و پايبندي آنان به ارزشهاي ديني و اخلاقي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه ملت و جمعيتي كه به گذشته پرافتخار و ارزشهاي بنيادي بومي خود واقف باشد، آينده روشني خواهد داشت، افزودند: مهمترين ويژگي نهضت اسلامي اين بود كه توانست مردم ايران را از هويت، توانايي ها و گذشته و تاريخ خود آگاه و به آن خوشبين كند و پرده دروغ و توهم را كه دشمنان بر باورهاي ملي كشيده بودند، از بين ببرد. در آغاز اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين ترابي امام جمعه شاهرود به نمايندگي از مردم اين منطقه به حضرت آيت الله خامنه اي خيرمقدم گفت.
ايران اسلامي بايد در قله تمدن بشري
قرار گيرد
در ادامه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان سمنان، جمعي از نخبگان، مسئولان اجرايي و نمايندگان اين استان با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار «ردند. رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار از ملت ايران بعنوان ملتي نخبه پرور ياد و تصريح «ردند: ايران دوره اسلامي متفاوت از ايران دوران قاجار و پهلوي است و ايران اسلامي بايد در قله تمدن بشري قرار گيرد.
ايشان افزودند: به دليل اسلام، ايمان، استعداد فراوان و ايراني بودن، اين حق ملت ايران است «ه در چنين جايگاهي قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ناشناخته بودن بسياري از نخبگان و چهره هاي برجسته در مناطق مختلف «شور، از نخبگان به عنوان شناسنامه ملت ايران ياد و خاطرنشان «ردند: بايد برگزاري جلسات با نخبگان و شنيدن سخنان آنان به صورت ي« روال در آيد و مسئولان در رده هاي مختلف براي اينگونه جلسات برنامه ريزي مناسب نمايند.رهبر انقلاب اسلامي، لزوم نخبه پروري را نيز يادآور شدند و تأ«يد «ردند: نخبگان بايد علاوه بر افزايش پيوسته دانش خود، در زمينه پروراندن نخبگان جوان نيز تلاش «نند.
ايشان با اشاره به وجود فاصله ميان طرحها و تصميم ها تا مرحله عمل و نقطه مطلوب، افزودند: پر«ردن اين فاصله با همت، تلاش و پيگيري جدي مسئولان ام«ان پذير است.
حضرت آيت الله خامنه اي، وضعيت «نوني «شور با قبل از انقلاب اسلامي را غيرقابل مقايسه دانستند و تأ«يد «ردند: به رغم «ارهاي فراوان انجام گرفته، هنوز ظرفيت هاي بسيار زيادي در «شور وجود دارند «ه بايد به فعليت برسند و ملت ايران با تواناييهاي خود اگر همت و اراده نمايد، قطعاً به رتبه هاي اول جهان در علم و دانش دست خواهد يافت.
متن كامل در همشهري آن لاين منتشر شده است.

تا انتخابات
* ابوالقاسم رئوفيان، مسئول ارتباطات استاني جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينكه به نفع دولت نيست كه گروهي به عنوان حاميان دولت يا حاميان رئيس جمهور وارد عرصه  انتخابات شوند، ادامه داد، ستادي كه به نام حاميان رئيس جمهور فعاليت مي كند، بعد از مصاحبه يكي از اعضاي اين ستاد، چهره خشن و تندي را از حاميان و طرفداران رئيس جمهور به جامعه معرفي كرد كه قطعا اين حركت مورد تاييد رئيس جمهور نيست و توصيه ما به طرفداران رئيس جمهور رعايت انصاف و عدالت است. بايد از افراط و تفريط دوري كرد .
* مدير«ل انتخابات وزارت «شور گفت : شوراي نگهبان براساس قانون 10 روز فرصت دارد تا به اعتراض داوطلبان درباره بررسي صلاحيت هاي عمومي و آزمون هاي علمي رسيدگي «ند. «ارانديش گفت :نامزدهاي نهايي انتخابات چهارمين دوره خبرگان رهبري از نهم آذر به مدت دوهفته و نامزدهاي قطعي انتخابات شوراهاي اسلامي نيز از شانزدهم آذر به مدت ي« هفته فرصت تبليغات خواهند داشت.
* مرتضي حاجي، سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، گفت: رفتارها در مورد تأييد صلاحيت در استان هاي مختلف متفاوت بوده است. تا جايي كه خبر داريم در تهران نسبتا خوب عمل شده است، اما در برخي استان ها متأسفانه خوب عمل نشده و در برخي استان ها مانند اصفهان، آذربايجان غربي و شرقي، خراسان و فارس افراد شاخص تأييد نشده اند اما اين فرصتي براي رايزني است.

آغاز هفتمين اجلاس رؤساي مجالس آسيا امروز در تهران
گروه سياسي هفتمين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيايي براي صلح امروز در تهران آغاز به كار مي كند. رؤساي دولت و مجلس ايران هم در ديدارهاي جداگانه اي با رؤساي مجالس آسيايي كه به منظور شركت در اين اجلاس در تهران گرد هم آمده اند پيرامون مسايل مهم منطقه اي با آنها به رايزني و گفتگو پرداختند .
اصل قطعي در سياست خارجي
محمود احمدي نژاد در ديدار روز گذشته خود با آلونگ لاكسونو رئيس پارلمان اندونزي و هيات همراه توسعه روابط با كشورهاي آسيايي بويژه كشورهاي اسلامي را يك اصل قطعي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خواند و بر نقش مهم مجالس آسيا در تقويت مناسبات و پيشرفت و توسعه كشورهاي آسيايي تاكيد كرد. رئيس پارلمان اندونزي نيز بر حمايت قاطع پارلمان اندونزي از گسترش هر چه بيشتر روابط با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
قدرداني از ابتكار ايران
محمود احمدي نژاد در ديدار خوزه دوونشيا رئيس مجلس نمايندگان فيليپين تاكيد كرد: تهران آماده توسعه روابط و همكاري ها با مانيل در زمينه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و سياسي به ويژه نفت و انرژي است. خوزه دوونشيا نيز در اين ديدار با قدرداني از ابتكار ايران براي ارتقاي انجمن مجالس آسيايي به مجمع پارلمان هاي آسيايي با اشاره به منابع مالي و ظرفيت هاي كشورهاي قاره آسيا تاكيد كرد: ايجاد صندوق پول آسيايي و همچنين تاسيس صندوق مبارزه با فقر در آسيا به پيشرفت كشورهاي اين قاره كمك خواهد كرد.
آمادگي براي انتقال تجربيات
رئيس جمهوري همچنين در ديدار محمود مشهداني، رئيس مجلس عراق و هيات همراه با بيان اينكه اهداف نظام سلطه در منطقه اهدافي دراز مدت و خطرناك است، بازسازي هرچه سريعتر عراق را بسيار ضروري دانست و با اشاره به تجربه خوب جمهوري اسلامي ايران در ساختن مناطق آسيب ديده در دوران جنگ تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران علاقمند به رفاه، پيشرفت و امنيت مردم عراق است و كاملا آمادگي دارد با انتقال تجربيات خود در زمينه هاي مختلف به پيشرفت و ثبات عراق كمك كند.
مشهداني نيز در اين ديدار ضمن تشكر و قدرداني از حمايت ها و كمك هاي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران بر نقش مهم و كليدي جمهوري اسلامي ايران در كمك به برقراري صلح و ثبات و امنيت در عراق تاكيد كرد.
گامهاي بلند براي توسعه
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در ديدار با رييس مجلس شوراي ملي افغانستان گفت: ايران دريايي از امكانات علمي براي افغانستان است و امكانات موجود در ايران را براي پيشرفت علمي افغانستان در هيچ كشوري نمي توان يافت. در ادامه اين ديدار يونس قانوني، رئيس مجلس شوراي ملي افغانستان ابراز اميدواري كرد تا با تشكيل گروه هاي دوستي پارلماني و همكاري مجالس دو كشور و انتقال تجارب مجلس شوراي اسلامي به مجلس كشورش گامهاي بلندي در راستاي توسعه روابط دو كشور برداشته شود.
ضرورت استمرار صلح
غلامعلي حداد عادل هم در ديدار رئيس مجلس نمايندگان عراق با اشاره به مسائل عراق و ابراز تاسف از استمرار تحر«ات تروريستي در اين «شور، وجود ي« مجلس نيرومند در عراق را براي «م« به استمرار صلح و ثبات و آرامش در عراق و منطقه ضروري دانست. محمود مشهداني نيز اوضاع «نوني عراق را گرچه ناامن ولي اميدوار «ننده خواند و اظهار داشت: مسلما مردم عراق پيروز هستند. اولين پيروزي زماني بود «ه نهادهاي وابسته به رژيم گذشته نابود شد و پيروزي دوم برگزاري انتخابات و ايجاد مجلس و دولت مردمي بر اساس معيارهاي مردم سالارانه است.
اداي احترام به امام(ره)
جمعي از رؤسا و نمايندگان شر«ت  «ننده در هفتمين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيايي براي صلح، عصر ديروز با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) با نثار تاج گل به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اداي احترام «ردند. اين نشست هفتمين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيايي براي صلح است كه از امروز به مدت سه روز در سالن اجلاس سران در تهران با حضور رؤسا و نمايندگان مجالس ?? «شور آسيايي برگزار خواهد شد.

يادداشت
دادگاه آرژانتين و سلطه صهيونيست ها
سيدابراهيم رئيسي،معاون اول قوه قضائيه
در حالي كه قاضي خوان خوزه گاليانو به دليل اخذ رشوه از لابي صهيونيستي در آرژانتين و اعمال نفوذ اين محافل در طرح اتهامات واهي عليه ايران دائر بر دخالت در انفجار مركز يهوديان آرژانتين در سال 1994 كه منجر به كشته شدن 85 نفر و زخمي شدن بيش از 300 نفر انجاميد تحت تعقيب قرار گرفته و از كار بركنار مي گردد و در حالي كه كارلوس منم رئيس جمهور وقت اين كشور علي رغم وابستگي شديد به محافل صهيونيستي و حضور رئيس جمهور اسرائيل در مراسم تحليف رياست جمهوري ايشان به دليل مفتضحانه بودن اين اتهام اظهارات و موضع گيري هاي خود عليه ايران را شتاب زده اعلام نموده و بدين وسيله اتهامات اوليه خود را پس گرفته است و پس از آن نيز ادواردو دوحاله رئيس جمهور ديگر به دليل سياسي شدن بيش از حد اين پرونده دستور بايگاني نمودن آن را صادر مي نمايد و علي رغم آن كه دادگاه لندن و قاضي معروف انگليسي آقاي هادي سليماني سفير وقت ايران در كشور آرژانتين را علي رغم 20 روز بازداشت و 4 ماه تحقيق و بررسي و مطالعه 4 هزار صفحه ارسالي از سوي قاضي آرژانتين به دليل بي ارزش  بودن آن اسناد كه در يك اقدام غيرحقوقي و كم سابقه به بحث هاي كلي در قالب مطالب روزنامه ها و بريده جرايد درباره تروريسم پرداخته و ربطي به موضوع نداشته و به دليل بي محتوا  بودن آن و اين كه حتي اين مدارك نتوانسته است در يك دادگاه مقدماتي در انگليس از وجاهت قانوني لازم برخوردار گردد از اتهامات وارده تبرئه نموده
و طرف مقابل را به پرداخت جزاي نقدي محكوم مي نمايد و در حالي كه شوراي اجرايي و مجمع عمومي اينترپل (پليس بين المللي) با عدم تاييد اتهامات وارده، ادعاهاي فوق را بي اساس و بي پايه اعلام نموده است، سردمداران صهيونيسم بين الملل در يك حركت جديد بعد از شكست تمام عيار خود در لبنان و شكست هاي پي درپي آنان در عراق و به بن بست رسيدن طرح پرونده هسته اي و حقوق بشر عليه ايران و همزمان با حضور ميليوني امت مسلمان عليه غاصبان قدس و حاميان آنها و همچنين همزمان با شروع تحركات جديد نظامي در چارچوب مانور مشترك آمريكا، انگليس و دست نشاندگان منطقه اي آنان در حوزه داغ خليج فارس، جنگ رواني ديگري را با به جريان انداختن پرونده اي كه طي 9 سال بررسي و تحقيق و با نقض و ابرام هاي متعدد به بايگاني تاريخ شكست هاي پي درپي محافل صهيونيستي سپرده شده بود آغاز نموده و هم اكنون بعد از گذشت 12 سال از قضيه انفجار ساختمان آميا  دادستان ايالتي آرژانتين به نام آلبرتو نيسمان دولت وقت جمهوري اسلامي ايران و مسئولين ارشد آن را به سازماندهي آن عمليات و گروه حزب الله لبنان را به اجراي عمليات فوق الذكر متهم نموده و وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز با صدور بيانيه رسمي از اين اقدام اخير آرژانتين اظهار خرسندي نموده و آن را گامي مثبت در فشار به دولت جمهوري اسلامي ايران خوانده است و بدين سان موج تبليغاتي جديدي از سوي رسانه هاي صهيونيستي عليه ايران به راه افتاده است.
واقعيت اين است كه جامعه يهوديان آرژانتين با سيصد هزار عضو، بزرگترين جامعه يهوديان آمريكاي لاتين و هفتمين جامعه بزرگ يهوديان جهان را تشكيل داده و پايگاه اصلي صهيونيسم در آمريكاي جنوبي به حساب مي آيد و همانند دومين پايگاه صهيونيسم در جهان بعد از فلسطين اشغالي عمل مي نمايد و نفوذ تعيين كننده اي در حاكميت اين كشور و تصميمات  قضايي و سياسي آن دارد و تاكنون هيچ دولتي نيز نتوانسته است با اين نفوذ خزنده و اختاپوسي مقابله نمايد.
چه در دوران 30 ساله حاكميت نظاميان و ديكتاتور هاي پيشين آرژانتين كه دوران طلايي صهيونيست ها در اين كشور بود و چه بعد از آن، همه دولت ها در صدد گسترش مناسبات خود با رژيم  غاصب اسرائيل برآمدند.
بحران فزاينده اقتصادي، سياسي و اجتماعي و سقوط دولت ها يكي پس از ديگري و متهم  بودن رؤساي پيشين به فساد مالي و فرو رفتن اقتصاد اين كشور در سريال ناكامي ها و علاوه بر اين، تزريقي بودن مشكلات اين كشور و بومي نبودن آن و صدها عوامل ديگر موجب شده است كه اين كشور را در تصميم گيري هاي سياسي و قضايي دچار تناقض هاي آشكار نموده و آن را در دام واشنگتن و تل آويو قرار دهد.
بي جهت نيست كه مي گويند تئودور هرتزل بنيانگذار پديده منحوس صهيونيست و باني دولت مجعول اسرائيل در برقراري دولت صهيونيستي در فلسطين و آرژانتين مردد بوده است.
با اين حال بر دولتمردان ايراني است كه در برابر پرونده ها و احكامي كه فاقد پايه هاي حقوقي و قضايي است و صرفاً با انگيزه هاي سياسي و با هدف توطئه صورت گرفته و در خصمانه  بودن آن هيچ گونه شك و ترديدي وجود ندارد به صدور بيانيه و ابراز تأسف اكتفا نكرده و با اقدامات حقوقي و سياسي خود تمام قد عليه اين گونه توطئه ها قيام و اقدام نمايند، زيرا اين موضوع تبع و ماتبع همان پروژه هاي هماهنگي است كه در شكل جديد آن كليد خورده است؛ پروژه اي كه سه گاه هماهنگ آمريكا،  اسرائيل و انگليس نوازندگان اصلي آن مي باشند.
سه گاهي كه معتقد است ايران اسلامي هرچه بيشتر در مجامع بين المللي منزوي گردد، فشارهاي جهاني بر او بيشتر خواهد شد. لذا به اين موضوع و امثال آن نبايد به ديده يك اتفاق سياسي زودگذر نگريست و با پيگيري حقوقي و سياسي موضوع در محافل حقوقي و سياسي بين المللي خدشه هاي جدي حقوقي وارده بر اين پرونده را تشريح نموده و با نشان  دادن مغايرت رفتار صورت گرفته با معاهدات و كنوانسيون هاي حقوقي و رويه هاي موجود در حقوق بين  الملل، سياسي  بودن اهداف آن را برملا نموده و با استعانت از راهكارهاي حقوقي به بازيگران پشت پرده آن نشان داد كه در صورت تكرار چنين مسايلي بهاي گزافي را در محافل حقوقي و كانون هاي انديشه اي جهان خواهد پرداخت.
* معاون اول قوه قضائيه

سخنگوي وزارت امور خارجه:
دولت آرژانتين مسير آزموده را دو باره طي نكند
ايسنا: سيد محمدعلي حسيني، در واكنش به حكم صادره از سوي قاضي آرژانتيني اظهار داشت: اين حكم به لحاظ حقوقي پايه و اساس ندارد و اتهامات وارده بي اساس است. تاكنون هيچ مدركي عليه دخالت جمهوري اسلامي ايران ارائه نشده است.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به سابقه موضوع گفت: پس از صدور حكم تبرئه قاضي انگليس در لندن و بار ديگر با لغو قرار بازداشت 12 نفر ايراني از سوي شوراي اجرايي مجمع عمومي اينترپل در برلين، بي پايه و اساس بودن اين خبر كاملا روشن و آشكار شد.حسيني افزود: پرونده از تناقض هاي زياد و گوناگوني برخوردار است كه از جمله آنها مي توان از عدم وجود خارجي فرد انتحاري مورد نظر آنان نام برد كه تاكنون شناسايي نشده است و هيچ ادله و قرائن مستند ارائه نشده است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |