سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۸ - Nov 21, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وسلم مي فرمايد:
از گنجينه هاي نيكي، نهان داشتن مصيبت ها و مرض ها و صدقه است.

(كنزل العمال، ج 3، ص 299، ح 6643)
امروز با حافظ
خوشا دمي كه از آن چهره پرده برفكنم
حجاب چهره جان مي شود غبار تنم
روم به گلشن رضوان كه مرغ آن چمنم
چنين قفس نه سزاي چو من خوش  الحانيست
آب و هوا
002508.jpg

عكس روز
002514.jpg
عكس: همشهري / جواد گلزار
دوشنبه 29 آبان، ساعت 45: 11، ميدان راه آهن تهران ديروز اعلام شد، شركت هاي هواپيمايي موافق افزايش قيمت بليت هستند اما ظاهراً سازمان هواپيمايي كشوري با اين افزايش مخالف است.

در شهر چه خبر
كتابخانه
براي ناشنوايان
كودكان ناشنوا مي توانند از اول آذر (فردا) از امكانات كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد استفاده كنند. بخش كودكان كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد به منظور تشويق به مطالعه و همزمان با هفته كتاب و كتابخواني امكان استفاده از مجموعه خود را براي كودكان ناشنوا فراهم كرده است. اين كودكان مي توانند براي استفاده از اين امكانات به خيابان دكتر شريعتي شماره 11 كتابخانه حسينيه ارشاد مراجعه كنند.

۶۳۰۰ تلفن جديد
۶ هزار و 300 شماره تلفن جديد در مراكز مخابرات مشهدي مهدي، استقلال و شهيد قندي وارد شبكه تلفني استان تهران مي شود. واگذاري 3 هزار و 582 شماره در مركز مخابرات مشهدي مهدي با پيش شماره 3345 و در مركز مخابرات استقلال هزار و 888 شماره با پيش شماره 2266 و در مركز مخابرات شهيد قندي 832 شماره با پيش شماره 5558 كه مجهز به سيستم نمايشگر هستند به تدريج و بر اساس نوبت ثبت نام انجام مي شود.

پل هاي دردسرساز
ارزيابي تماس هاي تلفني شهروندان با سامانه 137 نشان مي دهد پس از آلودگي هاي صوتي ناشي از ساخت و سازها و چند معضل ديگر،  باز بودن برخي حفره ها و غيراستاندارد بودن پل جوي ها و معابر از جمله مهمترين كاستي ها و كمبودهاي شهري به شمار مي آيد. برخي پل هاي فلزي كه اغلب بدون رعايت استانداردهاي شهرداري ساخته مي شوند هر از گاهي حاضر به پس دادن پاهاي شهرونداني كه ميان ميله هاي آن گير افتاده اند نمي شوند و گاهي با كمك و پادرمياني سايرين، فرد از اين مخمصه رها مي شود. به همين دليل برطرف كردن نقص اين پل ها يكي از اولويت هاي مركز 137 به شمار مي آيد.

كلاس رايگان باغباني
علاقه مندان به گل و گياه مي توانند در كلاس ها و تورهاي تفريحي رايگان كلينيك گل و گياه شهرداري منطقه 11 شركت كنند. در حال  حاضر اين كلينيك براي تشويق خانواده ها به ايجاد و نگهداري از فضاي سبز با در اختيار داشتن كارشناسان مجرب، آمادگي ارايه هرگونه مشاوره تلفني و حضوري در زمينه طراحي باغچه وآموزش تكثير و كاشت گياهان را دارد. همچنين در اين كلاس ها اردوهاي تفريحي براي شركت كنندگان برگزار خواهد شد. علاقه مندان براي شركت در كلاس ها و استفاده از مشاوره كارشناسان اين مركز مي توانند با شماره تلفن 55383830 تماس بگيرند.

محور هراز بسته شد
به دليل شرايط نامساعد جوي و احتمال سقوط بهمن محور هراز بسته شد. اين در حالي است كه محور كرج- چالوس كه به علت بارش برف سنگين مسدود بود از ديروز برف روبي و باز شد. همچنين در حال  حاضر پليس راه محور زنجان- قزوين را به دليل بارش هاي شديد چند روز گذشته مسدود كرده است. خبر مي رسد اين محور با وجود برقراري نسبي امنيت جاده اي از پليس راه كافي برخوردار نيست و در اين شرايط خاص چاره اي جز انسداد موقت آن نيست.

بازار
002529.jpg
ثبات برزيلي بازار گوشت

روند صعودي قيمت گوشت در بازار متوقف شده است.
بازار گوشت كه پيش از فرارسيدن ماه مبارك رمضان اندكي نابسامان شده بود با واردات گوشت هاي برزيلي همچنان در ثبات نسبي به سر مي برد.
علاوه بر خروجي كشتارگاه هاي تهران واردات به دو صورت صنعتي و غيرصنعتي قيمت ها را كنترل كرده و اين موضوع شامل گوشت دام بزرگ كه گوي سبقت را از ساير انواع ربوده بود نيز مي شود.
در حال  حاضر قيمت هر كيلو ران پاك كرده گوساله در سطح ميادين ميوه و تره بار در حدود 6 هزار و 100 تومان متوقف مانده است.

آثار هنري دختران توان ياب
فرهنگسراي دختران به منظور گراميداشت روز ملي دختران نمايشگاهي از آثار هنري جمعي از دختران توان ياب شهر تهران را به نمايش مي گذارد. اين نمايشگاه ا امروز و فردا از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 17 برپاست. نمايشگاهي از آثار هنري دختران شهر تهران نيز از تاريخ 30 آبان تا 2 آذرماه در فرهنگسراي دختران و بانو برگزار مي شود. به 10 نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه جوايز نفيسي اهدا مي شود. علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه به نشاني شريعتي، روبروي مخابرات، بوستان انديشه، فرهنگسراي مدرسه مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 2-44071021 تماس بگيرند.

سكه، طلا و ارز
002532.jpg

فرهنگسرا
تسهيلات رفاهي سالمندان
بيست وهفتمين كانون جهان ديدگان شهر تهران با عنوان كانون جهانديدگان فجر به منظور بهره مندي سالمندان از تسهيلات ويژه توسط فرهنگسراي سالمند افتتاح مي شود. اين كانون به منظور كمك به بهداشت رواني سالمندان و افزايش فعاليت هاي اجتماعي آنان راه اندازي خواهد شد. برگزاري برنامه هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي متنوعي شامل: گردهمايي ها، جشن ها و مسابقات، اردوهاي زيارتي و سياحتي و همچنين دوره هاي آموزشي مراقبت از خود، تغذيه صحيح، بهداشت رواني و... از ديگر امكانات و تسهيلات اين كانون است. كانون جهانديدگان فجر با هدف تغيير نگرش مثبت نسبت به دوره سالمندي و افزايش توانايي هاي فرهنگي و اجتماعي سالمندان در تاريخ يك آذرماه در منطقه 15 افتتاح مي شود. سالمندان مي توانند براي كسب اطلاع از نحوه عضويت در كانون هاي جهانديدگان به نشاني: ميدان امام حسين- خيابان 17 شهريور- خيابان خشكبارچي پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 9-33358688 تماس بگيرند.

يك قصه عروسكي
نمايش شاد و موزيكال يك قصه عروسكي ويژه سنين دبستان و پيش دبستان از اول تا 16 آذرماه در فرهنگسراي طبيعت اجرا مي شود. اين نمايش كه به منظور غني سازي اوقات فراغت كودكان و افزايش اطلاعات علمي آنها است، همه روزه در فرهنگسراي طبيعت اجرا مي شود. علاقه مندان مي توانند براي تماشا و رزرو بليت به نشاني فلكه دوم تهرانپارس- انتهاي خيابان جشنواره- فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 77354735 تماس بگيرند.

عطارشناسي
فرهنگسراي دانشجو كلاس آموزش ادبي عطارشناسي را برگزار مي كند. اين كلاس چهارشنبه هاي هر هفته از ساعت 17 تا 30/18 برگزار خواهد شد. علاقه مندان به اطلاعات بيشتر مي توانند به خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي- خيابان 21- پارك شفق- فرهنگسراي دانشجو مراجعه كنند و يا با شماره 88712839 واحد آموزش تماس بگيرند.

يك سجده تا بهشت
فرهنگسراي خاتم با مشاركت پايگاه مقاومت بسيج شهيد افشاري نخستين يادواره شهدا را با عنوان يك سجده تا بهشت برگزار مي كند. اين برنامه همزمان با شروع هفته بسيج و به ياد و پاس ايثار و جانفشاني شهداي بسيجي پايگاه بسيج شهيد افشاري روز چهارشنبه اول آذرماه با حضور جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و يادگارانشان برگزار مي شود. اين مراسم از ساعت 15 تا 17 در سالن پايگاه مقاومت بسيج شهيد افشاري برپا مي شود.

سينما
002517.jpg
ابراهيم خليل الله
كارگردان: محمدرضا ورزي
بازيگران: محمد صادقي، حسام نواب صفوي، بهزاد فراهاني، چنگيز وثوقي
سينماهاي نمايش دهنده:
شهر تماشا، شقايق
خلاصه داستان: دوران رسالت حضرت ابراهيم(ع) تا زمان آخرين مأموريت الهي آن حضرت و ساخت بناي كعبه از دستمايه هاي اين داستان است.

تلويزيون
002535.jpg

آلودگي هواي تهران
002511.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
هفت تير چوبي
بياد دارم در دوران كودكيم بعد از تماشاي هر فيلم تا مدتها خود را در نقش قهرمان آن فيلم مي ديدم و با هفت تير چوبي ام همه آدم هاي بد را به سزاي عملشان مي رساندم. ... اما حالا كه فقط يك بازيگر گمنام نقش هاي منفي شدم ديگر آن قهرمان رويايي كودكيم نيستم و بارها و بارها در پايان فيلم هايم با شليك پياپي قهرمان هاي فيلم در خاك و خون غلتيده ام.
مصطفي چترچي

گشتي در دنياي خبرها
پيكان فلزي در زمين فوتبال
لندن: يك مسابقه آماتور فوتبال در انگليس به دليل شليك يك پيكان آهني تعطيل شد. داستان از اين قرار بود هنگامي كه بازيكنان مشغول بازي فوتبال بودند ناگهان از آسمان، يك پيكان فلزي وارد ورزشگاه شد و در كنار يكي از بازيكنان، روي زمين چمن فرود آمد به همين دليل داور بازي براي حفاظت از جان بازيكنان و تماشاگران بلافاصله بازي را تعطيل كرد و همه به سرعت ورزشگاه را ترك كردند. مشخص نيست كه اين پيكان فلزي از كجا به داخل ورزشگاه شليك شده است.
روز بدون موسيقي
پاريس: يك موسيقيدان مشهور در اسكاتلند اعلام كرد امروز (سه شنبه) روز بدون موسيقي است. در پي انتشار اين خبر چند شبكه راديويي نيز ضمن حمايت از طرح اين موسيقيدان اعلام كردند كه امروز حتي يك ثانيه موسيقي از شبكه خود پخش نخواهند كرد و تمام برنامه هايشان در قالب كلام خواهد بود.
۷ ميليارد هرزنامه
نيويورك: روز گذشته اعلام شد در پنج ماه گذشته تعداد هرزنامه هاي ارسال شده در شبكه جهاني اينترنت با 5/2 ميليارد افزايش به 7 ميليارد نامه رسيده است. كارشناسان مي گويند علت اصلي گسترش اين نامه ها، پيچيدگي يك نوع ويروس ارسال پيام است كه بيشتر نرم افزارهاي امنيتي قادر به شناسايي و مقابله با اين ويروس نيستند.
فلفل در چشمان پليس
برلين :يك مامور پليس كه قصد داشت با استفاده از اسپري فلفل دو سارق را دستگير كند به طور موقت خود را نابينا كرد. هنگامي كه اين مامور مشغول گشت زني در خيابان بود ناگهان متوجه شد كه دو نفر پس از كتك زدن مامور امنيتي يكي فروشگاه مواد غذايي، از اين مكان سرقت كردند به همين دليل وي با سرعت هر چه تمام تر و با پاي پياده به تعقيب آنها پرداخت. هنگامي كه مامور نزديك سارقان شد اسپري فلفل را از جيبش خارج كرد اما به جاي آنكه محتويات آن را به طرف سارقان اسپري كند، پودر فلفل را داخل چشمانش اسپري كرد. به همين دليل وي به مدت 15 دقيقه بينايي خود را از دست داد و شهروندان او را براي درمان به بيمارستان انتقال دادند. البته پليس با استفاده از يك هلي كوپتر سارقان را دستگير كرد.
غرامت سقوط از تختخواب
آمستردام: چهار زنداني به دليل سقوط از تختخوابهايشان در زندان درخواست غرامت كرده اند. با توجه به اينكه تختخوابهاي آنان به ديوار پيچ نشده بود به همين دليل 4 تن از آنان از روي تختخواب سقوط كردند اما به هيچ يك از آنان آسيب جدي وارد نشد. در پي انتشار اين خبر گفته مي شود كه 30 زنداني ديگر درخواست مشابهي را مطرح كرده اند.
تجهيزات جديد پليس
لندن: پليس انگليس با تجهيزات تازه به مقابله با مجرمان مي پردازد. ديروز اعلام شد كه روي كلاه برخي از ماموران پليس اين كشور يك دوربين به اندازه يك سكه 5 ريالي نصب شده كه اين دوربين ديجيتالي 400 ساعت ظرفيت فيلمبرداري دارد. همچنين كيفيت تصاوير اين دوربين بسيار بالا است و مي توان تصاوير ضبط شده را روي كامپيوتر و دي وي دي انتقال داد. در صورتي كه مرحله آزمايشي اين طرح با موفقيت انجام بشود شايد در آينده اي نزديك تمام ماموران پليس اين كشور مجهز به چنين دوربيني شوند. هزينه هر يك از اين دوربين ها در حدود 1800 پوند است.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |