سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۸ - Nov 21, 2006
با دستگيري سه زن آفريقايي در فرودگاه مهرآباد فاش شد
اغفال زنان سياهپوست براي قاچاق بين المللي
اعضاي باند با اغفال زنان سياهپوست ايدزي از آنها براي انتقال مواد مخدر به آسياي جنوب شرقي سوء استفاده مي كردند
002493.jpg
002496.jpg
002499.jpg
گروه حوادث- مرد جنايتكاري كه پس از آشنايي با يكي از اعضاي باند تبهكاران آفريقايي در زندان امارات نقشه راه اندازي باند بين المللي مواد مخدر را طرح ريزي كرده بود در تحقيقات ماموران سپاه مستقر در فرودگاه مهرآباد دستگير شد. ماموران زماني پي به فعاليت اين باند چندمليتي بردند كه در بازرسي بدني از سه زن آفريقايي تبار در گيت بازرسي فرودگاه ، محموله چندين هزار دلاري هروئين را كشف كردند.
بنابراين گزارش روز چهارم آبان ماه هنگامي كه ماموران حفاظت فرودگاه مهرآباد به سه زن آفريقايي به نام هاي كابوبا ، لوكازينا و ويكتوريا كه قصد داشتند با پرواز تهران- پكن به چين بروند مظنون شده و به بازرسي بدني از آنان پرداختند، محموله يك كيلو و 100 گرمي هروئين را كه به طرز ماهرانه اي در لباس اين سه زن جاسازي شده بود، كشف كردند . با انتقال اين سه متهم به شعبه دوم دادسراي فرودگاه ، بازپرس شهبازي كه با توجه به اضطراب و وضعيت جسمي سه زن سياه پوست، احتمال مي داد، علاوه بر محموله كشف شده ، آنها مقدار بيشتري از مواد را به شيوه انباري در معده خود جاسازي كرده باشند ، دستور داد تا با انتقال آنها به بيمارستان لقمان و با استفاده عكسبرداري از معده آنها موضوع روشن شود .
هنگامي كه پزشكان در معاينات اوليه متوجه بسته  هاي كوچك مشكوك در معده دو نفر از زنان كه مبتلا به ايدز بودند، شدند ، در يك عمل جراحي اضطراري مقدار يك كيلو و 400 گرم هروئين ديگر از معده اين دو زن خارج كردند و به اين ترتيب آنها براي انجام تحقيقات تخصصي در اختيار ماموران سپاه قرار گرفتند. در بازجويي هاي انجام شده از قاچاقچيان مشخص شد كه هر سه نفر آنها عضو باند بين المللي قاچاق مواد مخدر هستند كه سركردگان اصلي آن يك ايراني به نام جهانگير و فردي آفريقايي به نام استون است . متهمان در بازجويي ها گفتند: چند هفته قبل از طريق استون كه دوست قديمي جهانگير است به ايران آمديم. او با وعده رسيدن به پول زياد ما را به ايران آورد و در خانه اي كه جهانگير تهيه كرده بود حبس كرد. او ما را مجبورمي كرد با جاسازي بسته هاي مواد مخدر در بدنمان آنها را به كشورهاي آسياي شرقي قاچاق كرده و در آنجا به اعضاي ديگر باند تحويل دهيم. پس از اعترافات زنان سياهپوست، تحقيقات ماموران وارد مرحله تازه اي شد و ماموران در رديابي هاي تخصصي توانستند ردي از مخفيگاه سردسته هاي باند به دست آورند. به اين ترتيب جهانگير و استون هنگامي كه بر سر يك قرار صوري با زنان سياه پوست حاضر شدند، خود را در محاصره ماموران ديدند كه پس از دستگيري به شعبه دوم دادياري دادسراي فرودگاه منتقل شدند.
مرد ايراني در بازجويي هاي پليسي وقتي ديد چاره اي جز اعتراف ندارد به داديار شهبازي گفت: چند سال پيش، زماني كه در امارات كار مي كردم، به اتهام قتل دستگير و به تحمل 15 سال حبس محكوم شدم. در مدت طولاني حبس با يك مرد آفريقايي به نام استون كه اهل كشور اوگاندا بود آشنا شدم ، در آن جا بود كه قرار گذاشتيم پس از آزادي يك باند قاچاق بين المللي مواد مخدر راه اندازي كنيم. دو سال پيش وقتي از زندان آزاد شدم به ايران برگشتم و در اين مدت با استون در تماس بودم تا اينكه حدود دو ماه پيش او همراه چند زن به ايران آمد. با تهيه خانه اي براي استون و زنان سياهپوست در خيابان كريم خان، اين زنان را در آنجا محبوس كرديم تا از طريق آنها بتوانيم مواد مخدر را به كشورهاي جنوب شرق آسيا قاچاق كنيم. وي ادامه داد: در ابتدا مواد مخدر را با كمك اعضاي باندي كه در ايران داشتيم تهيه كرده و با دادن آموزش هاي لازم آن را در بدن زنان آفريقايي جاسازي مي كرديم، سپس براي آنها بليت تهيه كرده و از آنان مي خواستيم پس از رسيدن به مقصد اين مواد را به افرادي كه از قبل در انتظار ورود آنها بودند تحويل دهند. پس از تحويل مواد ، پولهاي فروش مواد را از طريق سه مرد پاكستاني و افغاني كه به صورت غيرقانوني اقدام به داير كردن صرافي در ايران كرده بودند، وارد ايران كرده و بين اعضاي باند تقسيم مي كرديم.
پس از اعترافات جهانگير ماموران وارد عمل شدند و با شناسايي محل نگهداري زنان آفريقايي وارد آنجا شده و توانستند چند زن و مرد سياهپوست ديگر را كه براي قاچاق مواد به آنجا انتقال يافته بودند دستگير كنند. آنها همچنين در دو عمليات جداگانه دو مرد پاكستاني و يك مرد افغاني را كه به صورت غير قانوني صرافي راه انداخته بودند دستگير و به بازداشتگاه منتقل كردند. متهمان صبح ديروز به شعبه دوم دادياري در دادسراي فرودگاه انتقال يافتند و داديار شهبازي پس از انجام تحقيقات قضايي براي آنان قرار بازداشت صادر كرد.
دستمزد 3000 دلاري
سيد محمد سعيد حجتي، معاون امر به معروف و نهي از منكر ناحيه ويژه مقداد سپاه پاسداران در تشريح نحوه رسيدگي به پرونده اين باند بين المللي مواد مخدر گفت: كابوبا ، لوكازينا و ويكتوريا ، در بازجويي هاي انجام شده اعتراف كردند: قاچاقچيان با وعده پرداخت 3 هزار دلار براي انجام كارهاي تجارتي (بيزينس)، آنها را اغفال كرده و از آنجايي كه از خانواده هاي بسيار فقير بودند با پيشنهاد كار و خانه پس از دريافت ويزاهاي تجاري 6 ماهه، رهسپار ايران شده اند.

فرار خودرو، راز باند سرقت خواهران فراري را فاش كرد
گروه حوادث- دوخواهر جوان كه با فرار از منزل با همدستي دوپسر جوان باند سرقت خودرو را تشكيل داده بودند چند ماه بعد از آزادي از زندان بار ديگر مرتكب جرمي مشابه شدند.
ماموران گشت پليس عصر روزگذشته در حوالي اتوبان آزادگان به خودرو پرايدي كه زن و مرد جواني سوار آن بودند مظنون شده ودستور ايست صادركردند، ولي راننده خودرو پرايد بدون توجه به فرمان پليس در مسير مخالف با سرعت زياد به حركت خود ادامه داده و هنگاميكه نتوانست خودرو را كنترل كند با سرعت وارد پمپ بنزين شد، بعد از برخورد با در و ديوار دوباره وارد خيابان اصلي شد. اما هنگامي كه قصد فرار داشت ، ماموران براي جلوگيري از فرار وي ، اقدام به شليك گلوله به لاستيك خودرو كردند كه بر اثر آن راننده مجروح شد و توسط پليس به بيمارستان ناجا انتقال يافت..
رضاجعفري معاونت دادسراي جنايي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: در حاليكه بررسي هاي پليسي نشان مي داد خودرو مسروقه است، بازجويي از متهم زن پرونده آغازشد. اين زن كه اكرم معروف به رويا است به ماموران گفت: سال پيش به همراه خواهرم براي گردش به خيابان رفته بوديم كه با دو جوان به نامهاي هادي ومهدي آشنا شديم واين آشنايي به تشكيل يك باند سرقت منجر شد .
رويا در ادامه به ماموران گفت :بعداز طراحي نقشه يك سرقت ،اواسط سال 84 به اتفاق خواهرم و دو پسر جوان، خودرو پرايدي را به صورت دربست به مقصد شهريار كرايه كرديم كه در طول مسير در يك منطقه خلوت با مجروح كردن راننده اتومبيل وي را ربوده و فرار كرديم اما بعد از چند روز سوار برخودرو مسروقه بازداشت شديم.
من و خواهرم هر كدام به 6ماه حبس محكوم شديم ولي دو جوان همدستمان هركدام به 3سال حبس محكوم شدند ، مدتي قبل من وخواهرم دوران حبس خود راگذرانده و از زندان آزاد شديم، در اين زمان هادي ومهدي نيز با گذاشتن وثيقه آزاد شده وديگر به زندان بازنگشتند. بعد از آزادي از زندان بار ديگر با پيدا كردن هادي و مهدي ، دوباره باند سرقت را تشكيل داده و خودرويي را سرقت كرديم كه روز گذشته من وهادي سوار خودرو پرايد مسروقه دستگير شديم. پليس با بررسي سوابق متهمان ، به سابقه چهارعضو اين باند رسيد. ادعاهاي رويا درحالي مطرح است كه هادي برروي تخت بيمارستان در برابر تمام سئوالات پليسي سكوت اختيار كرده است.
رضا جعفري افزود: دستگيري دوعضو فراري اين باند دردستور كار پليس قرار گرفته است.

بازرسان شهرداري تهران
۱۳ رشوه خوار را دستگيركردند
گروه حوادث - ماموران حراست و بازرسي شهرداري تهران پس از يك ماه تحقيقات تخصصي توانستند 13 نفر را كه با تحت فشار قرار دادن مراجعان شهرداري اقدام به دريافت رشوه از آنان مي كردند، دستگير كنند.
تحقيقات ماموران براي شناسايي متهمان زماني آغاز شد كه تعدادي از مراجعان در تماس با حراست و بازرسي شهرداري تهران از كساني كه براي انجام كارهاي اداري از آنان رشوه گرفته بودند اعلام شكايت كردند. يكي از شاكيان كه با ستاد خبري حراست شهرداري تماس گرفته بود به ماموران گفت: براي انجام كاري مربوط به ساختمان سازي به يكي از مناطق شهرداري مراجعه كرده بودم، اما فردي كه مسئول رسيدگي به پرونده من بود هر روز مي گفت كه روز بعد به آنجا مراجعه كنم.
وي ادامه داد: اين ماجرا ادامه داشت تا اينكه يك روز فرد ديگري كه ادعا مي كرد با مسئول پرونده آشناست نزد من آمد و گفت : مي تواند در ازاي دريافت مبلغي مشكل مرا حل كند اما من كه حاضر نبودم اين مبلغ را بپردازم تصميم گرفتم از هر دوي آنها شكايت كنم. پس از اين تماس، عمليات مشترك ماموران حراست و بازرسي براي شناسايي افراد متخلف آغاز شد و هنگامي كه ماموران در بررسي هاي خود دريافتند چند كارمند جزء شهرداري با همدستي افراد عادي كه به عنوان واسطه وارد عمل مي شوند اقدام به گرفتن رشوه از مراجعان مي كنند و بررسي ها براي شناسايي آنها آغاز شد.
هنگامي كه بررسي ها نشان داد اين افراد با تحت فشار قرار دادن مراجعان شرايطي به وجود مي آوردند كه واسطه ها وارد عمل شوند و با اين ادعا كه مي توانند مشكل مراجعان را حل كنند از آنان رشوه مي گيرند، ماجرا به مقامات قضايي اطلاع داده شد و ماموران حراست و بازرسي شهرداري با همكاري پليس عمليات دستگيري متهمان را آغاز كردند. آنها در يكي از اين عمليات ها از طريق يكي از شاكيان مبلغ 5 ميليون تومان به يكي از افراد رشوه خوار پرداخت كردند و پس از آنكه متوجه شدند اين مرد پول را دريافت كرده به سرعت وارد دفتر كار او شده و وي را دستگير كردند.
متهم كه در ابتدا دريافت رشوه را انكار مي كرد، در بازجويي ها به گرفتن رشوه از مراجعه كنندگان اعتراف كرد و گفت دو نفر ديگر از همكارانش نيز در اين كار با او همدست هستند. به اين ترتيب ماموران توانستند 13 نفر را كه در دريافت رشوه از مراجعان دست داشتند شناسايي و تمامي آنها را دستگير كنند. حراست شهرداري تهران با بيان اين خبر اعلام كرد: طبق دستور شهردار تهران مبني بر اينكه حراست و بازرسي بايد به گونه اي عمل كند كه متخلفين شرايط امني براي تخلف نداشته باشند، ماموران حراست و بازرسي آماده دريافت شكايات و اطلاعات مردمي از تخلفات احتمالي در شهرداري هستند و شهروندان مي توانند شكايات خود را از طريق ستاد خبري حراست و با شماره تلفن 55638848 اعلام كنند.

نامزد سابق، نقشه سرقت را طراحي كرد
002490.jpg
گروه حوادث- جستجوي پليسي براي دستگيري مردان ناشناسي كه با تهديد وارد خانه اي درشمال پايتخت شده و بعد از بستن دست وپاهاي زن صاحبخانه، به سرقت ميليوني دست زده بودند ،به دستگيري نامزد سابق دختر صاحبخانه ختم شد.
اواسط آبان ، پس از آنكه زنگ خانه اي ويلايي در شمال پايتخت به صدا در آمد، زن صاحبخانه با گشودن در ورودي با دو مرد ناشناس روبرو شد، دو مرد جوان در حاليكه سعي مي كردند از تنها بودن زن صاحبخانه در خانه مطمئن شوند، گفتند با يكي از دختران خانواده كار دارند. زن كه از يادآوري مرگ دخترش اشك در چشمانش جمع شده بود، به اين دو مرد گفت : دخترم چند وقت قبل فوت شده است، اما مردان غريبه با پرخاش مدعي شدند كه وي دروغ مي گويد و گفتند اگر دختر او فوت شده است بايد شماره قبر وي را به آنها بدهد تا مطمئن شوند . آنها با اين دسيسه وارد خانه ويلايي شده و قبل از آنكه زن تنها قادر باشد براي دفاع از خود كاري انجام دهد با تهديد چاقو دستها وپاهاي او را بستند. دو مرد ناشناس درحاليكه با تلفن همراه خود مراحل اجراي نقشه را با فردي كه در بيرون از خانه بود هماهنگ مي كردند ، با پيدا كردن گاوصندوق 43ميليون تومان چك مسافرتي را كه داخل آن بود ربوده و متواري شدند. پس از آنكه صاحبخانه، توانست طناب دست وپاهاي خود را باز كرده و پليس را در جريان بگذارد، تحقيقات پليسي براي دستگيري سارقان آغاز شد.
نامزد سارق، همدست سارقان
بازپرس قيصري روزگذشته با اعلام اين خبر گفت: با آغاز اقدامات پليسي براي دستگيري سارقان ،با هماهنگي اي كه با مسئولان بانك هاي كشور انجام گرفت، صبح يكشنبه زماني كه دو نفر از سارقان براي نقد كردن چكهاي مسروقه به يكي از بانكهاي تهران مراجعه كرده بودند،كارمندان بانك پليس را درجريان قرار داده و تيم پليس با حضور در بانك، دو متهم را دستگير كردند. بازپرس دادسراي جنايي تهران افزود: در تحقيقات از اين دو مرد معلوم شد كه طراح اصلي اين نقشه نامزد سابق يكي از دختران صاحبخانه بوده كه با اطلاعاتي كه از مرگ خواهر وي به دست آورده بود اين نقشه را طراحي وبا همدستانش به مرحله اجرا درآورده است و سارقان در هنگام سرقت با اين مرد جوان در حال گفتگو بوده اند. با اين اعترافات دو عضو ديگر باند نيز دستگير شدند كه در بازجويي از آنها اموال مسروقه كشف شد.

پليس در تعقيب دو كلاهبردار حرفه اي
عكس ها با مجوز بازپرس پرونده منتشر شده است
002484.jpg
002487.jpg
گروه حوادث - پليس تهران در تعقيب دو كلاهبردار حرفه اي است كه با چك هاي جعلي، وجوه حساب هاي بانكي افراد پولدار را به حسابي كه از پيش با مدارك جعلي افتتاح  كرده بودند، واريز مي كردند.
سرهنگ خوئيني، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح نحوه فعاليت اين دو كلاهبردار گفت: كلاهبرداران، ابتدا با مدارك جعلي در بانك هاي مختلف تهران افتتاح حساب كرده و سپس با شناسايي افراد پولدار و كشف شماره حساب بانكي آنها، با جعل چك به نام و امضاي مردان ثروتمند، اقدام به ارايه آن به بانك كرده و وجوه درخواستي را به همان شماره حسابي كه از پيش افتتاح كرده بودند، واريز مي كردند. سرهنگ خوئيني افزود: با اعلام شكايت چند مالباخته و انجام تحقيقات پليسي از بانك هايي كه متهمان در آن افتتاح حساب كرده بودند، چهره متهمان شناسايي شد، اما هويتشان هنوز براي پليس نامشخص است. سرهنگ خوئيني در ادامه افزود: با توجه به اينكه تلاش پليس براي دستگيري اين دو كلاهبردار به نتيجه اي نرسيده است، بازپرس شعبه 9دادسراي ناحيه 2 تهران با دستور چاپ عكس كلاهبرداران از كليه مردم خواست تا در صورت شناسايي افراد و يا مخفي گاه آنها موضوع را به پليس 110 و يا شماره 55388013 اداره مبارزه با جرائم رايانه اي اطلاع دهند. وي همچنين از اشخاصي كه وجوه حساب بانكي شان بي دليل كاهش يافته درخواست كرد تا جهت كمك به پليس و پيگيري موضوع به اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |