سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۸ - Nov 21, 2006
۱۰۰ هزار معتاد تزريقي تحت درمان
متادون قرار مي گيرند
002424.jpg
گروه اجتماعي - مدير كل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اعلام كرد: برنامه هاي كاهش آسيب معتادان اولويت اول وزارت بهداشت در برخورد با پديده اعتياد در كشور است و در اين مسير امسال حدود 100 هزار معتاد تزريقي پر خطر تحت پوشش متادون درماني قرار مي گيرند.
محمد عمران رزاقي افزود: افزايش مراكز كاهش آسيب معتادان اعم از مراكز گذري(DIC)، مراكز متادون درماني و مراكز outreach كه طي آن افرادي با مراجعه به محله هاي آسيب خيز به شناسايي معتادان پر خطر و ترغيب آنها به مراجعه به مراكز كاهش آسيب مي پردازند اولويتهاي وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارائه خدمات درماني به معتادان است. وي در مورد نحوه توزيع متادون در كشور گفت: متادون يك داروي كنترلي است كه در همه جاي دنيا توزيع آن مطابق ضوابط خاص و كاملاً شفاف از طريق دولتها انجام مي شود، در كشور ما هم توزيع داروي متادون و نظارت بر آن به منظور جلوگيري از سوءاستفاده به وزارت بهداشت سپرده شده است بنابراين همه مراكز ترك اعتياد كشور بايد با نظارت وزارت بهداشت و اجراي پروتكل هاي درماني كه از طريق اين وزارتخانه ارائه مي شود، عمل كنند.
رزاقي افزود: قبلاً برخي مراكز ترك اعتياد تحت پوشش بهزيستي بدون نظارت وزارت بهداشت اقدام به توزيع متادون بين معتادان مي كردند اما متأسفانه گزارشهايي دال بر تخلفاتي در اين مراكز ارائه شد به همين منظور با توافق وزير بهداشت و رئيس سازمان بهزيستي قرار شده همه مراكز ترك اعتياد بهزيستي نيز مجوز خود را به مدت يك سال از سوي وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشكي تمديد كنند تا با نظارت وزارت بهداشت بتوانند متادون دريافت كنند. مدير كل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اضافه كرد: بر اساس اين توافقنامه پروانه مراكز ترك اعتياد بهزيستي با مراجعه مديران اين مراكز به دانشگاههاي علوم پزشكي با كمترين تشريفات اداري به مدت يك سال تمديد مي شود و پس از آن با انطباق اين مراكز با پروتكلهاي درماني وزارت بهداشت و نظارت اين وزارتخانه سهميه متادون آنها تحويل مي شود.
كمبود متادون نداريم
رسول ديناروند نيز گفت: در حال حاضر كمبود متادون نداريم و اين دارو اكنون در حال توليد در كشوراست فقط ماده اوليه آن از خارج وارد مي شود كه به زودي دو كارخانه داخلي آنها را توليد مي كنند.
معاون وزير بهداشت همچنين گفت: كمبود متادون نداريم اما تنها به مراكز ترك اعتيادي متادون مي دهيم كه مجوز آنها توسط وزارت بهداشت صادر و يا تمديد شده باشد. وي ادامه داد: علاوه بر قرص متادون، به منظور جلوگيري از سوء استفاده معتادان از قرص و فروش آن در بازار آزاد متادون، شربت متادون هم در كشور توليد شده است كه مديريت آن آسانتر و امكان سوءاستفاده از آن كمتر است و معتادان بايد به صورت روزانه ميزان مصرفي خود را در مركز ترك اعتياد دريافت كنند.
ديناروند گفت:  البته قرص متادون هنوز حذف نشده است ولي رفته رفته بيشتر مراكز ترك اعتياد به جزء مراكز خاص به جاي قرص متادون شربت آن را دريافت مي كنند. وي تاكيد كرد: همان طور كه گفته شده مراكزي كه سال گذشته مجوز مركز ترك اعتياد از بهزيستي گرفته اند بايد از وزارت بهداشت هم مجوز بگيرند و گرنه به آنها متادون داده نمي شود.

سياست افزايش جمعيت قطعا در مجلس راي نمي آورد
فارس: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: سياست افزايش جمعيت از نظر كارشناسي با مخالفان جدي رو به روست و قطعا چنين لايحه اي در مجلس راي نمي آورد.
حسينعلي شهرياري افزود: سياست افزايش جمعيت با توجه به شرايط فعلي كشور كه هنوز با بي سوادي عده زيادي از مردم، نرخ بالاي بيكاري و تعداد زياد افراد محروم و فقير در جامعه مواجه هستيم و حتي در پايتخت هم عده زيادي از آنان را مي توانيم مشاهده كنيم، محلي براي طرح ندارد. وي اضافه كرد: مطمئنا نظر رئيس جمهوري هم اين نيست كه در شرايط فعلي كه هنوز امكانات بالقوه كشور بالفعل نشده است و با انبوه مستضعفان و افراد نيازمند و بيكار در جامعه رو به رو هستيم به صورت كلي مردم را به افزايش جمعيت تشويق كنيم، بلكه احتمالا نظر ايشان اين است كه خانواده هايي كه توانايي آموزش و تربيت فرزندان بيشتري دارند مي توانند فرزند بيشتري داشته باشند.
نماينده زاهدان در مجلس شوراي اسلامي گفت: هنوز هيچ طرح و لايحه اي براي افزايش جمعيت كشور مطرح نشده و حتي در صورت طرح آن نيز در حوزه كارشناسي با مخالفان جدي رو به رو مي شود، مخالفاني كه با آمار و رقم هاي مستند با چنين طرحي مخالفت مي كنند.
وي افزود: البته در شرايطي كه جمعيت حاضر از رفاه نسبي برخوردار باشند و نرخ بيكاري و بي سوادي در كشور در حد بسيار پاييني باشد مي توان به افزايش جمعيت هم فكر كرد ولي قطعا افزايش جمعيت بدون در نظر گرفتن رفاه نسبي عموم مردم نمي تواند به عنوان يك افتخار و اهرم قدرت مطرح باشد زيرا تجربه كشورهاي پرجمعيتي مانند هند نيز نشان مي دهد، جمعيت زياد موجب پيشرفت و رفاه بيشتر مردم نشده است.

۹۰هزار بيمار سرطاني جزو بيماران خاص نيستند
هزينه درمان هر بيمار خاص سالانه يك ميليارد تومان است
گروه اجتماعي-نياز سالانه هر بيمار خاص يك ميليارد تومان است و در حال حاضر 90 هزار بيمار سرطاني در كشور وجود دارند كه با وجود هزينه هاي درماني سرسام آور، بيماري خاص محسوب نمي شوند. اين در حالي است كه بيماران خاص بايد به طور كامل تحت پوشش بيمه باشند.
مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه وزارت بهداشت موظف شد آمار دقيق بيماران خاص كشور را در اختيار اين كميسيون قرار دهد، گفت: بيماري هاي خاص در كشور ما تعريف علمي ندارد ولي در قانون برنامه چهارم توسعه بيماري هايي چون هموفيلي، تالاسمي ، كليوي و دياليزي و ام اس، از بيماري هاي خاص معرفي شدند كه تعداد 55هزار نفر را شامل مي شود.
حيدرپور افزود: اعتبارات سال جاري براي اين بيماران 5/37ميليارد تومان بوده كه به طور متوسط سرانه هر بيمار كمتر از 700 هزار تومان مي شود. در حالي كه طبق برآورد كميسيون بهداشت، نيازمندي هر بيمار در يك سال بالاي يك ميلياردتومان است . اين گزارش حاكي است، از كارهاي مهمي كه در مركز مديريت پيوند و بيماري هاي خاص وزارت بهداشت انجام مي گيرد شناسايي و غربالگري و كنترل بيماران است كه با اين روند از 50 درصد بيماري ها جلوگيري شده است.
به گفته اين نماينده، آمار كل بيماران سرطاني در كشور حدود 90 هزار نفر است كه تحت پوشش بنياد بيماري هاي خاص نيستند و بايد براي آنان تمهيداتي انديشيده شود.
حيدرپور توضيح داد: اقداماتي كه بايد براي بيماران خاص انجام شود، اين است كه پس از شناسايي دقيق آنان كارت هوشمند تهيه شود و روش پرداخت هزينه ها بر اساس نظر وزارت بهداشت به صورت گلوبال(تعيين جزيي سرانه درمان هر بيمار) انجام گيرد. همچنين بيماران خاص بايد به صورت كامل تحت پوشش بيمه قرار گيرند تا بيمار بداند تكليف او در مركز بيمه چگونه مشخص مي شود.
رئيس بنياد امور بيماري هاي خاص با بيان اينكه گسترش مراكز درماني و بيمه شدن بيماران خاص از اقدامات اصلي بنياد است، به ايسنا گفت: 9 ميليارد تومان بودجه اختصاصي در سال جاري به خريد 300 دستگاه دياليز، بيش از 400 تخت، پرداخت هداياي ايثار،  كمك به فرانشيز دارويي بيماران و بيمه كردن آنها و راه اندازي مراكز درماني جديد تعلق گرفت.
فاطمه هاشمي با بيان اينكه 2ميليارد تومان از بودجه اختصاص يافته به بنياد امور بيماري هاي خاص براي هديه ايثار كليه پيوندي مصرف مي شود،  اظهاركرد: بخش ديگري از 9 ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شده يعني حدود يك و نيم تا 2ميليارد تومان از آن بر اساس نياز بيماران براي كمك به فرانشيز دارويي بيماران خاص و بيمه آنها تعلق مي گيرد كه در اين ميان با توجه به مشكلات بسياري كه بيماران سرطاني درگير آن هستند، بخش اعظمي از اين بودجه به اين بيماران اختصاص داده مي شود.
رئيس بنياد امور بيماري هاي خاص در ادامه با تصريح بر اينكه بيماران سرطاني و افراد مبتلا به ام اس جزو بيماران خاص محسوب نمي شوند، بيان كرد: بيماران سرطاني هنگامي بيمار خاص محسوب مي شوند كه در درجه اول به صورت تك نفره بيمه شوند و در درجه دوم 100 درصد از هزينه هاي دارويي اين بيماران را بيمه ها تحت پوشش قرار دهند، لذا بيماران مبتلا به ام اس و سرطان هنوز در زير گروه بيماران خاص گنجانده نمي شوند.

شهروندان مناطق محروم تحت آموزش هاي
سلامت قرار گرفتند
گروه اجتماعي - رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي گفت: طي شش ماهه اول امسال 162 هزار نفر از مردم روستاها و مناطق محروم تحت آموزش هاي بهداشتي و درماني قرار گرفتند.
جديدي افزود: با آموزش اين تعداد از مردم روستاها و مناطق محروم به تدريج آموزش ديدگان اين آموزشها را به ساير ساكنان اين مناطق منتقل مي كنند.
وي با اشاره به اينكه عمده اين اقدام در قالب اردوهاي هجرت بسيج سازندگي توسط دانشجويان رشته پزشكي و متخصصان بسيج جامعه انجام شده است بر نقش جوانان و دانش آموزان به منظور حمايت از اين تيم هاي پزشكي تأكيد كرد.
جديدي استفاده از دانشجويان رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي را هدف عمده سازمان بسيج جامعه پزشكي براي آموزش و ارائه خدمات بهداشتي رايگان به مردم اين مناطق عنوان و تصريح كرد: ارائه مشاوره هاي خانوادگي به خانواده هاي روستايي از ديگر اهداف عمده اين سازمان در مناطق محروم است.
وي ادامه داد: اين تعداد علاوه بر كليه فعاليت هاي بسيج جامعه پزشكي آماده خدمت رساني به مردم مناطق محروم در قالب فعاليت هاي اردوهاي هجرت بسيج سازندگي هستند.

تأسيس رشته تخصصي طب سنتي
براي نخستين بار در ايران
فارس: رشته تخصصي طب سنتي ايراني براي اولين بار در كشور در دانشكده پزشكي دانشگاه شاهد تاسيس شد و از بهمن ماه امسال پذيرش دانشجو در اين رشته از ميان پزشكان عمومي متقاضي آغاز مي شود.
محسن ناصري، مدير گروه طب سنتي دانشكده پزشكي دانشگاه شاهد با اعلام اين مطلب گفت: دوره طب سنتي يك دوره تخصصي دو ساله است كه با حضور 5 نفر عضو هيأت علمي، برنامه ريزي هاي آموزشي آن انجام شده و مجوز پذيرش دانشجو براي اين رشته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گرفته شده است.
وي ادامه داد: اين رشته تخصصي براي اولين بار در كشور با گذشت 100 سال از ممنوعيت آن در ايران و پس از 5 سال تحقيق و بررسي باليني در بيمارستان شهيد مصطفي خميني تهران با همكاري دانشگاه علوم پزشكي تهران و ايران در دانشگاه شاهد راه اندازي مي شود.
ناصري گفت: در رشته طب سنتي ايراني از متون آموزشي به جا مانده از ابن سينا، زكرياي رازي، اهوازي و جرجاني استفاده مي شود. وي اضافه كرد: اساس طب سنتي بر پايه حفظ سلامت مردم است و بر خلاف طب نوين كه بيشتر بر درمان بيماران متمركز است، تلاش مي كند با آموزش روشهاي صحيح و طبيعي زندگي و تغذيه مناسب، سلامت روحي و جسمي انسانها را حفظ كند. مدير گروه طب سنتي دانشگاه شاهد افزود:  طب سنتي ايراني با قدمت 8 هزار ساله پايه طب سنتي يوناني و حتي مصري است، در اين رشته 5 مبحث اساسي وجود دارد كه شامل كليات، علم معالجات، علم مفردات و شناخت داروهاي گياهي، علم شناخت داروهاي تركيبي و بالاخره درمان دستي است.
وي ادامه داد: علم كليات در طب سنتي ايران شامل سه بخش علم امور طبيعيه يا همان فيزيولوژي، علم اسباب و علل سلامت و بيماريها و علم دلايل و علايم سلامت و بيماريهاست كه به عنوان علوم پايه آموزش داده مي شود. ناصري گفت: بخش دوم علم معالجات است كه به درمان بيماريهاي سر تا پا و همه اعضاي بدن توجه دارد و به خصوص طب سنتي نسبت به طب نوين در درمان برخي بيماريها مانند ميگرن، سينوزيت، آلرژيها و يبوست مزمن توفيق بيشتري دارد. وي اضافه كرد: علم مفردات نيز به شناخت داروهاي گياهي به صورت تكي اختصاص دارد كه بر اساس متون موجود حداقل نام 800 گياه دارويي و نيز داروهاي حيواني و معدني ثبت شده است. عضو فرهنگستان علوم پزشكي ايران افزود: قرابادين يا علم تركيب داروها بخش ديگر طب سنتي ايران است كه براي بيماريهاي پيچيده كاربرد دارد، در طب سنتي ايران اساس درمان بر دو محور درمان با غذا و درمان با داروست كه 60 درصد موارد درمان با غذا انجام مي شود. وي گفت:  روش سوم درمان، در طب سنتي استفاده از روشهاي دستي مانند ماساژ، دلك، طب فشار، رگ زدن، استفاده از حمام، شن داغ، روغن ها، مواد معطر و اعمال يداوي است.

دولت بايد بدهي هاي خود را
به تأمين اجتماعي بپردازد
گروه اجتماعي- دولت بايد در كنار توزيع سهام عدالت بخشي از بدهي هاي خود را به پرداخت مطالبات سازمان تأمين اجتماعي اختصاص دهد.
رضا طلايي نيك، نماينده مردم بهار و كبودر آهنگ در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بدهي بيش از۴۵۰۰ ميليارد توماني دولت به سازمان تأمين اجتماعي گفت: با اين ميزان بدهي دولت به سازماني كه مي خواهد خدمات بيمه اي و درماني و امكانات اجتماعي را به قشر آسيب ديده ارائه نمايد، به تبع نمي تواند از حداكثر ظرفيت خود استفاده كند و بايد در كنار توزيع سهام عدالت، دولت بخشي از بدهي خود را به سازمان تأمين اجتماعي بپردازد.
وي افزود: در يك گفت وگوي نزديك و سازنده بين كارفرما، دولت و كارگر و در حمايت از كارآفرين و روابط كار، مشكلات موجود و چالشهاي قانون كار برطرف مي شود و تأمين اجتماعي در اين زمينه مي تواند، نقش مؤثري داشته باشد.
محمد بناييان سفيد، معاون امور فرهنگي و اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي، نيز با تاكيد بر اينكه تعامل تأمين اجتماعي با شركاي اجتماعي موجب وحدت و انسجام نيروهاي اقتصادي مي شود گفت: تأمين اجتماعي حلقه ارتباط دولت، كارگران و كارفرمايان است و اگر اين حلقه ارتباطي در تعاملات و توقعات اجتماعي، هدفمند و بر اساس ضوابط و امكانات موجود تدوين شود، بدون شك به جاي تحليل قدرت نيروهاي اقتصادي كشور، وحدت و انسجام ايجاد خواهد شد.
وي در همايش تأمين اجتماعي و كارآفرينان در استان همدان با بيان مطلب فوق، افزود: تأمين اجتماعي امنيت اجتماعي را به دنبال دارد و ايجاد امنيت رواني سبب نشاط در جامعه خواهد شد. بنا بر اظهارات معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي اين سازمان با چالشهاي مختلفي مواجه است و نبايد بار مالي جديدي با تصويب برخي از قوانين به تأمين اجتماعي تحميل شود.
بناييان سفيد، كار آفرينان را مديران اقتصادي، براي كيفيت بخشي و بهره وري از امكانات و منابع مالي تعريف و خاطرنشان كرد: كارآفرينان علاوه برداشتن سرمايه در جذب منابع انساني، ايجاد اشتغال و توسعه صنعت و خدمات در كشور داراي خلاقيت، نوآوري و ريسك پذيري هستند و حلقه ارتباطي دلالي و رابطه گري را قطع مي كنند

۱۵ميليون برگه جريمه از سامانه اجرائيات
راهنمايي و رانندگي حذف شد
002427.jpg
گروه اجتماعي - فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه حدود 55درصد از افرادي كه از جريمه هاي صادره شكايت داشتند از پرداخت جريمه معاف شده اند، افزود: 15ميليون برگه جريمه از سامانه اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي حذف شده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در دانشگاه علوم انتظامي در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به سرمايه گذاري در بخش راهنمايي و رانندگي و پليس راه و همچنين اجراي طرح هاي ترافيكي متنوع، آثار خوبي را در جهت كاهش ترافيك در كشور، شاهد هستيم.وي يادآور شد: در برنامه سوم، ميانگين رشد سالانه تصادفات حدود 3/11درصد بود كه با توجه به اقدامات انجام شده، به حدود 6درصد كاهش يافت.مقدم با اعلام 5/0درصد افزايش ميانگين رشد سالانه تصادفات در هفت ماهه امسال، اظهار داشت: ادامه اقدامات و اجراي طرح هاي جديدي كه يكي از آنها بكارگيري پليس افتخاري در راهنمايي و رانندگي است، موجب تشديد حضور پليس در راهها مي شود.
وي با اشاره به بكارگيري پليس افتخاري از دهه فجر امسال، تصريح كرد: ما عزم خود را جزم كرديم تا سال آينده كشور شاهد كاهش تلفات رانندگي و جاده اي باشد.وي بكارگيري دوربين هاي ديجيتالي و p.d.i براي كاربران پليس ، صدور گواهينامه و كارت خودرو هوشمند براي رانندگان را يادآور شد و گفت: با اجراي طرح فوق، تخلفات خودروها بر روي كارت خودرو ثبت مي شود و سپس توسط ماموران پليس نيز در p.d.i ثبت خواهد شد.به گفته رئيس پليس كشور، اقدام اخير باعث از بين رفتن خطاي ماموران و اپراتورها در ثبت مشخصات خودروها مي شود.وي با اعلام اينكه تا پايان امسال ساختار جديد در نيروي انتظامي به اجرا درخواهد آمد، تاكيد كرد: 50درصد از توان عملياتي نيرو در حوزه ماموريت افزايش خواهد يافت.

با مردم
از روياي مسكن تا جست و جوي زمين
چهار سال پيش عضو تعاوني مسكن فرمانداري شهر ري شدم، طبق فراخوان تعاوني مبلغ شش ميليون تومان جهت دريافت مسكن تا حداكثر يك سال بعد واريز كردم كه هنوز پس از گذشت چهار سال حتي زمين هم براي ساخت مسكن تحويل نشده است.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
استفاده اختصاصي آزاد!
@ ظاهراً استفاده از خودروهاي دولتي در ادارات و سازمان ها تبديل به يك فرهنگ شده است. هزينه هر دستگاه اتومبيل با احتساب سود سرمايه اوليه، افت سرمايه، بيمه و... دست كم ماهي 350هزار تومان مي شود. با توجه به تعداد اين قبيل خودروها در سراسر كشور، مي توان با آنها تعداد زيادي شغل ايجاد كرد و از ميزان بيكاري كاست.
علي صمدي- تهران
چراغ هاي روشن در روز
منطقه نارمك- خيابان دماوند، در خيابان هاي شهيد حسن طاهري- بلوكات و بن بست پيام، حدود يك هفته است كه روزها نيز چراغ هاي معابر روشن است. اگر اين روشن ماندن چراغ ها در روز دليل فني دارد، اعلام شود در غير اين صورت نوعي اسراف است كه بايد از آن جلوگيري شود.
موسوي- تهران
نتايج قرعه كشي را اعلام كنيد
@ از مسئولان محترم صندوق تعاوني و اعتباري مهر تقاضا دارم نتايج قرعه كشي مربوط به بانوان را كه در عيد فطر انجام شد، اعلام كنند چرا كه جلب مشاركت مردم نيازمند اصل اعتماد متقابل مي باشد.
حسين پيچكانلو- تهران
بازنشستگان و دغدغه حقوق
از مسئولان و نمايندگان محترم مجلس تقاضا مي شود درباره حقوق بازنشستگي سازمان تأمين اجتماعي و سطح آن كه نسبت به بازنشستگان كشوري و لشكري پايين  تر است، رسيدگي نمايند.
زاهدي- تهران
فارغ التحصيلان محيط زيست در جست وجوي كار
@ هر سال ده ها نفر در رشته محيط زيست از دانشگاه هاي ما فارغ التحصيل مي شوند، اما عليرغم نياز شديد كشور به اين نيرو (با توجه به گستردگي آلودگي محيط زيست، تخريب جنگل ها، و ساير مشكلات رو به رشد زيست محيطي...) زمينه براي جذب آنها وجود ندارد. حتي سازمان حفاظت محيط زيست هم در اين مورد اقدامي انجام نمي دهد. اين مشكلات سبب سرخوردگي جوانان از ادامه تحصيل در رشته محيط زيست مي شود كه در نهايت براي محيط زيست مملكت زيانبار است.
فارغ التحصيل رشته محيط زيست
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
كيميايي به نام داروي قلب
برخي از داروهاي ويژه بيماري هاي قلبي، كه از خارج از كشور وارد مي شوند، كمياب شده است. پس از چند روز تلاش هنوز نتوانسته ام داروهاي خود را پيدا كنم. با توجه به نياز بيماران، بايد از راه هاي ممكن اين قبيل داروها در كشور تأمين شود.
شربياني- تهران
گوشه اي از امكانات تهران نشينان...
دسترسي به امكانات مفيد اينترنت، انواع ورزش ها و سرگرمي ها و دوره هاي آموزشي و... از جمله امتيازات تهران نشينان است كه ما ساكنان لردگان در استان چهار محال و بختياري از آن محروم هستيم. توزيع عادلانه چنين امكاناتي در استان هاي دوردست و كم درآمد به كاهش مهاجرت بي رويه و ديگر مشكلات كمك خواهد كرد.
نام محفوظ
همشهري: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
نياز به خط اتوبوسراني
از خاني آبادنو و شهرك بوستان به پاسگاه نعمت آباد، وسيله نقليه عمومي ارزان قيمت وجود ندارد. اين كمبود، رفت و آمد براي مردم كم درآمد به ويژه دانش آموزان را مشكل كرده است. از شركت واحد اتوبوسراني تقاضا مي شود نسبت به راه اندازي يك خط اتوبوسراني در اين مسير اقدام كند.
فيروزي- تهران
انتظار طولاني براي پل برقي
عمليات تبديل پله پل عابر پياده ميدان آزادي- ابتداي خيابان محمدعلي جناح از مكانيكي به برقي، يك سال طول كشيده و هنوز انجام نشده است. اميد است در اجراي اين كار و مرمت جدول پياده روهاي همين خيابان تسريع شود.
داديار- تهران
زمانبندي اين طرح اعلام شود
عمليات اجرايي زيرگذر بزرگراه ايرانپارس، بين فلكه دوم شهران و جنت آباد چند ماه است كه آغاز شده. بهتر است زمانبندي و مشخصات اين طرح نيز اعلام گردد.
مجيدي- تهران
پارك و بوستان نداريم
محله هاي وسيع و پرجمعيت در محدوده خيابان پيروزي و نيروي هوايي پارك و بوستاني براي تفريح مردم وجود ندارد، اين كمبود بر بهداشت جسمي و روحي ساكنان اين محله ها تأثير منفي دارد، بنابراين لازم است براي رفع آن چاره انديشي شود.
اقبالي- تهران
فاصله ميان قول و عمل
پس از گذشت 2 ماه و عليرغم تحويل خودرو فرسوده هنوز موفق به دريافت خودرو جايگزين از شركت ايران خودرو نشده ام، در حالي كه خودرو فرسوده وسيله تأمين معاش من بود. اميدوارم روزي فاصله ميان وعده و عمل برداشته شود.
رادمهر- تهران
تقاضاي متولد نيمه دوم سال۶۶
به جاي در نظرگرفتن شرط به دست آوردن رتبه 3 هزار براي مشمولان متولد نيمه دوم سال 66 به منظور معافيت از اعزام به خدمت، بايد روشي انتخاب شود كه مايه اضطراب دانش آموزان نگردد.
ايرج ملك- تهران
تحصيلكردگان بي نصيب مانده اند
از مسئولان درخواست مي شود در تعيين حقوق بازنشستگي تنها حداقل را ملاك قرار ندهند، شخصي مثل من كه سي سال قبل ليسانس گرفته و اكنون بازنشسته هستم، بعضي وقت ها فكر مي كنم كه اگر تحصيل نكرده و يا با مدرك پايين تر، حرفه ديگري را به جز معلمي و تدريس انتخاب مي كردم، دريافت فعلي ام در بازنشستگي خيلي بيشتر از اين بود.
كاشاني- تهران
شرايط دشوار وام مسكن
مبلغ وام مسكن و محدوديت زماني كه براي آن تعيين شده پاسخگوي نياز متقاضيان نيست. براي ساخت خانه هاي ارزان قيمت براي كساني كه واقعاً به آن نياز دارند، طرحي پايدار عادلانه و فراگير بايد به اجرا درآيد.
كياني تهران
در انتظار اقدامات تكميلي
از چهارده سال پيش كه شهرك گل ها با هدف ساخت هزار واحد مسكوني ويلايي آغاز شد، تاكنون بيش از 75درصد از اعضاي تعاوني ساكن منازل خود شده اند. اميد است با تكميل اقداماتي از قبيل آسفالت محوطه، لوله كشي گاز و... نياز ساكنان شهرك برطرف شود.
ساروقي- تهران
تقاضا براي خط جديد اتوبوس
مسير ميدان امام حسين(ع) به ميدان هفت تير و بالعكس فاقد خط اتوبوسراني است. از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود، در صورت امكان، نسبت به راه اندازي اين خط اقدام كند.
بدرودي- تهران
شهرت خوب يوسف آباد و...
يوسف آباد روزگاري از محله هاي خلوت و آرام تهران بود، اما اكنون با رواج كيف قاپي، به ويژه در شب، آن شهرت نيكوي يوسف آباد خدشه دار شده است. اميد است با تلاش بيشتر مردم و مسئولان ذي ربط افراد بزهكار فرصت اين قبيل تخلفات را پيدا نكنند.
قره داغي- تهران

شما و همشهري
صفحه سلامت و مخاطبان
با آغاز فعاليت گروه سلامت در همشهري و تداوم انتشار صفحه سلامت با محتوايي علمي تر و فني تر، براي نخستين بار، مخاطبان مطبوعات در ايران از مطالعه روزانه يك صفحه تخصصي درخصوص اخبار و اطلاعات تخصصي پزشكي و بهداشتي برخوردار شده اند. همكاران پرتلاش ما در گروه سلامت همشهري مي كوشند با زباني ساده، تازه ترين اطلاعات پزشكي و دستاوردهاي علمي اين رشته مهم را در اختيار علاقه مندان قرار دهند.

پاسخ مسئولان
جمع آوري زباله و رفت و روب و نظافت  معابر بازار آهن شاد آباد
عطف به مطلب مندرج در ستون با مردم آن روزنامه در مورخ 25/7/85 با عنوان كمبودهاي خدماتي به اطلاع مي رساند: جمع آوري زباله و رفت و روب و نظافت  معابر بازار آهن شاد آباد، همه روزه توسط نيروهاي خدماتي شهرداري منطقه 18 انجام مي شود، با اين وجود مشاهده برخي ضايعات و زباله ها در محل ناشي از عدم همكاري بعضي از متصديان واحدهاي تجاري است كه ضمن انجام پاكسازي، تذكرات لازم نسبت به رعايت مقررات شهري و پاكيزه نگهداشتن محيط زيست به آنها داده شده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 18

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |