سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۸ - Nov 21, 2006
آپديت هاي پاييزي 360
002418.jpg
همشهري جوان- كنسول هاي جديد همه ازFirmware هاي مخصوص به خود استفاده مي كنند كه عملكردهاي مختلف كنسول را در اختيار خود دارند. براي اجراي بازي هاي جديد معمولا Firmware ها بايد به روز باشند. همچنين با پيشرفت هر نسخه از Firmware ها امكانات جديدي به كنسول اضافه مي شود. به همين دليل هر چند ماه يك بار شركت هاي سازنده، Firmware هاي جديد را براي دانلود به كاربرها قرار مي دهند.
با واردشدن به فصل پاييز، فايل هاي آپديت پاييزي كنسول ايكس باكس??? هم براي دانلود در اختيار كاربران قرار گرفته اند اما بلافاصله انجمن ها و سايت هاي مربوط به 360 پر شدند از اخبار و شايعاتي در مورد ازكارافتادن ايكس باكس هايي كه از اين آپديت استفاده كرده اند. گفته مي شود پس از به روزشدن سيستم، دستگاه به  طور كامل از كار مي افتد و هيچ كدام از عملكردهاي اصلي اش انجام نمي شوند!
مايكروسافت تا به حال در اين باره كاملا سكوت كرده است اما به نظر مي رسد اين اقدام براي ازكارانداختن ايكس باكس كاربرهايي بوده كه براي استفاده از بازي هاي كپي شده و غيرقانوني، Firmware كنسول خود را كرك كرده اند. اما سايت Xbox Scee اعلام كرده كه بعضي از ايكس باكس هاي كرك نشده هم با استفاده از آپديت پاييزي مايكروسافت دچار اين مشكل مي شوند. البته به نظر مي رسد اين ادعا خيلي واقعيت نداشته باشد چون به هر حال يا همه ايكس باكس ها با به روز شدن از كار مي افتند يا هيچ كدام!ظاهرا مايكروسافت با اين كار قصد اخطاردادن به كاربرهايي را داشته كه كنسول هايشان را كرك كرده اند. البته بايد اشاره كرد كه اين مشكل هم اكنون توسط هكرها كاملا برطرف شده و با روش هايي مي شود ايكس باكس هايي كه اين بلا سرشان آمده را دوباره به كار انداخت، اما اين كار از عهده بازي كننده هاي عادي برنمي آيد.
آيا واقعا هدف مايكروسافت اخطاردادن به هكرها بوده يا واقعا يك مشكل اساسي در فايل هاي آپديت اين كنسول وجود دارد؟ اگر اين چنين باشد، شركت مايكروسافت دچار ضررهاي بسيار زيادي خواهد شد. هنوز كه اين شركت حرفي درباره اين قضيه نزده است.

ويستا به فروش DRAM كمك مي كند
002406.jpg
گروه علمي فرهنگي- تقاضا براي (DRAM (dyamic RAM سال آينده هم قوي باقي مي ماند و اين قدرت به يمن عرضه سيستم عامل ويستا از سوي مايكروسافت و كنسول بازي پلي استيشن 3 است.
عرضه ويستا به معناي آن است كه سازندگان كامپيوتر ميزان متوسط حافظه ارسالي با هر كامپيوتر را از 800?مگابايت در هر سيستم كنوني به 1/2 گيگابايت در سال آينده مي رسانند كه افزايش معادل 46 درصد است. ويستا براي مشتريان تجاري اواخر ماه جاري عرضه مي شود و براي مشتريان مصرف كننده سيستم عامل اين سيستم اوايل سال آينده عرضه مي شود و سازندگان مدتي است كه براي سيستم آماده براي ويستا DRAM را سفارش مي دهند كه حافظه بالاتري نسبت به آنچه در نسل هاي قبلي مثل ويندوز ايكس پي وجود داشت، مي طلبد.

اين چيزها را نخريد
002421.jpg
گروه علمي فرهنگي- مقالة جالبي تحت عنوان اين چيزها را در سال???? نخريد در مجله پي سي مگزين به قلم يكي از نويسندگان شناخته شدة اين مجله، توانسته است مجموعه بامزه اي از محصولات را كه متخصصان، خريدش را توصيه نمي كنند، دور هم جمع كند. بهتر است اين محصولات را نخريد:
دستگاه پخش Blue-ray يا DVD-HD
نمايشگر يا تلويزيون بدون قابليت پخش HDTV
پرينترهاي جوهر افشان ارزان با مواد مصرفي كمياب
لپ تاپ بدون درايو ضبط كننده DVD
تجهيزات شبكه وايرلس (بي سيم) با استاندارد 11/802
هاردديسك 100 گيگابايتي براي كامپيوتر شخصي تان
ويندوز ويستا بتا
دوربين ديجيتال بي سيم

روبات جديد، خود را با محيط تطبيق مي دهد
002415.jpg
دانشمندان روباتي ساخته اند كه مي تواند خود را با محيط تطبيق دهد و درصورت صدمه ديدن، آسيب را كشف كرده و به نحوي نقص ناشي از آن را جبران كند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از واشنگتن، در موقعيتهاي جديد يا خطرناك كه امكان بروز صدمات يا آسيب هاي غيرمنتظره وجود دارد توانايي جبران اين آسيب ها مي تواند نقش حياتي داشته باشد.
پژوهشگران دانشگاه كورنل در نيويورك يك روبات چهارپا ساخته اند كه صدمات وارده به خود را درمي يابد و نحوه انطباق با وضعيت جديد و ادامه حركت را پيدا مي كند. بيشتر روباتها كاربردهاي صنعتي دارند و محيط آنها هيچ گاه تغيير نمي كند، اما براي استفاده از روباتها در خانه يا محيطهاي آزاد، روباتها بايد بتوانند خود را با تغييرات محيطي سازگار كنند.
روبات جديد در هر مفصل خود سنجنده شيب و زوايه دارد و با استفاده از اطلاعات اين سنجنده ها، يك الگوي رايانه اي براي حركت و ساختار خود ايجاد مي كند. وقتي سنجنده ها تغييري را در محيط نشان دهند روبات الگوي خود را تغيير مي دهد و خود را با محيط سازگار مي كند. در حالي كه بيشتر روبات ها با استفاده از يك الگوي رايانه كه بر اساس آن برنامه ريزي شده اند كار مي كنند، روبات جديد الگوي خود را با تجزيه و تحليل نحوه واكنش اجزاي ساختار خود به فرمان حركت تهيه مي كند. اين توانايي امكان تغيير برنامه در صورت بروز يك اتفاق غيرمنتظره را ميسر مي سازد.
در يك آزمايش هنگامي كه پژوهشگران يكي از پاهاي روبات را كوتاه كردند، روبات نحوه گام برداشتن خود را تغيير داد. درست مانند انساني كه پاي او صدمه ديده و لنگ لنگان راه خود را ادامه مي دهد. جوزف بونگارد از دانشگاه ورمونت مي گويد اين روبات هر چند بطور رسمي نامگذاري نشده است، اما به ستاره دريايي شهرت يافته است. روبات ستاره دريايي برخلاف جانور واقعي كه پنج پا دارد داراي چهار پا است. ستاره دريايي واقعي در صورتي كه پاي آن قطع شود مي تواند دوباره پاي جديدي براي خود بسازد. كريستف آدامي از دانشكده علوم حيات كاربردي "كك گراجوئيت Graduate "Keckدر كاليفرنيا مي گويد الگوي رايانه اي درون اين روبات به آن اين امكان را مي دهد كه تصويري از خود داشته باشد. گام بعدي ساخت روباتي است كه مي تواند شناختي از محيط اطراف خود بدست آورد. در آن صورت روبات قادر به كاوش در محيط خواهد بود و در صورت برخورد با مانع مكث مي كند و به فكر يافتن راهي مي افتد. امكان استفاده از اين فناوري در محيطهاي ديگر نيز وجود دارد.
بطور مثال امكان برنامه ريزي رايانه اي براي پل وجود دارد بطوري كه حركات و لرزش خود را كنترل كند. برنامه ريزي رايانه اي مي تواند تغييري را كه نشانگر اشكال در برخي قسمتهاي پل است حس كند و با روشن كردن چراغ قرمز عبور و مرور خود را متوقف كند و هشداري براي پليس راه بفرستد. محققان در حال مطالعه براي يافتن كاربردهاي ديگري براي اين فناوري و نيز پيچيده تر كردن آن هستند. اين يافته ها در مجله "ساينس" منتشر شده است.

علمي فرهنگي
بودجه پژوهشي سال آينده۱.43رشد ناخالص ملي خواهد بود
002412.jpg
گروه علمي فرهنگي- بودجه پژوهشي سال 86 ،  رقمي معادل 1.43 رشد ناخالص ملي خواهد بود.
به گزارش همشهري، معاون پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه دوازدهمين نشست كميسيون دايمي شوراي عالي علوم تحقيقات و فناوري در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه كشور سهم بودجه پژوهشي از توليد ناخالص ملي بايد به سه درصد برسد كه مقام معظم رهبري نيز تاكنون بر روي آن تاكيد كرده اند و تحقق نيافتن اين مساله را خلاف قانون دانسته اند. منصور كبگانيان افزود: در اولين تذكرات مقام معظم رهبري، ما كارگروهي را براي بررسي ماهيت پژوهشي در سازمان ها و وزارتخانه ها تشكيل داديم، اما متاسفانه در هر سازماني، تعريف جدايي از بودجه تحقيقاتي وجود داشت كه همين امر موجب بروز اختلاف نظر مي شد.
وي با اشاره به اين كه در كميسيون دايمي شوراي عالي علوم، تحقيقات، 40نماينده از وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه هاي مختلف كشور حضور دارند، اظهار كرد: در اين كميسيون موفق شديم به تعريف واحدي از ماهيت بودجه پژوهشي برسيم و از آنجا كه بايد تا پايان برنامه چهارم توسعه كشور به سه درصد برسيم توانستيم يك تركيب قطعي از رشد بودجه پژوهشي كشور را محاسبه كنيم.
دبير كميسيون دايمي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه گفت: در اين كميسيون رقمي معادل 43/1 GDP (توليد ناخالص ملي) براي بودجه پژوهشي سال 1386 به تصويب رسيد و از آنجا كه پيش بيني سازمان مديريت و برنامه ريزي براي توليد ناخالص ملي كشور در حدود 207 هزار ميليارد تومان است بودجه پژوهشي سال 86 رقمي بالاي دو هزار و 900 ميليارد تومان خواهد بود.
معاون پژوهشي وزارت علوم با بيان اين مطلب كه بودجه پژوهشي در سال 85 نسبت به سال قبل تنزل داشت افزود: اين مسئله ضربه به تحقيقات كشور بود و سبب شد تا توان پژوهشي كشور كم شود.
وي در ادامه با اشاره به نقشه جامع علمي كشور از مطالبات مقام معظم رهبري است گفت: كار جدي و حرفه اي براي تهيه اين نقشه آغاز شده و در آذرماه سند توسعه علمي كشور در قالب اوليه اين نقشه ارايه مي شود. گفتني است: بودجه سال 85، بدون در نظر گرفتن درآمدهاي دولتي و درآمدهاي اختصاصي 51/0 درصد بود كه 1/0 هم درآمدهاي شركت هاي دولتي و سه صدم درصد درآمدهاي اختصاصي به آن اضافه شد كه روي هم رفته اين بودجه 64/0 درصد شد.
برگزاري آزمون استخدامي
سازمان آموزش و پرورش استثنائي
گروه علمي فرهنگي- آزمون استخدامي سازمان آموزش و پرورش استثنائي (سهميه 2 درصد معلولين)، روز جمعه سوم آذر امسال ساعت 9 صبح به طور همزمان در 30 استان كشور برگزار مي شود. بر اساس اين گزارش داوطلبان ثبت نام شده در براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون روز دوم آذرماه به مديريت آموزش و پرورش استثنائي استان خود مراجعه كنند.
آغاز مطالعات مقدماتي درباره مردان نمكي زنجان
002439.jpg
ايسنا: به گفته مدير اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان زنجان، ادامه كاوش ها و پژوهش ها درباره مردان نمكي معدن چهرآباد زنجان با همكاري دانشگاه آكسفورد در سال آينده انجام مي شود.
يحيي رحمتي بيان كرد: با توافق انجام  شده با يكي از استادهاي رشته باستان شناسي دانشگاه آكسفورد از بهار سال آينده، پژوهش هاي جامعي درباره اشياي به دست آمده از كاوش هاي گذشته در معدن نمك چهرآباد زنجان انجام مي شود. همچنين اين گروه خارجي در كاوش هاي آينده معدن نمك چهرآباد شركت و همكاري مي كند.
وي افزود: مطالعات در اين باره از 27 آبان ماه با انجام توافق هايي آغاز شده است؛ ولي مطالعات جامع و بحث هاي كلي سال آينده انجام مي شوند.
برگزاري دومين مسابقات روبوكاپ آزاد ايران
ايسنا: دومين دوره مسابقات روبوكاپ آزاد ايران با حضور تيم هايي از ايران و چهار كشور خارجي، اسفند ماه امسال برگزار مي شود. براي شركت در اين مسابقات تاكنون 36 تيم ايراني و سه تيم از ايتاليا، دو تيم از چين، يك تيم از برزيل و يك تيم از اسپانيا ثبت نام كرده اند. اين دوره از مسابقات در رشته هاي شبيه سازي سه بعدي فوتبال، شبيه سازي مربي فوتبال، شبيه سازي امداد و ربات هاي امدادگر واقعي، فوتبال يك در يك و دو در دو، فوتبال جونيور، امدادگر جونيور و روبات هاي فوتباليست و انسان نما در اندازه هاي مختلف و روبات هاي مين ياب برگزار مي شود.
كاهش هزينه  سفر به عتبات عاليات
در ديدار با وزير گردشگري عراق پيگيري مي شود
002403.jpg
ايسنا: رئيس سازمان حج و زيارت، گفت:  كاهش هزينه  سفر زائران ايراني به عتبات عاليات را در مذاكرات و ديدار با وزير گردشگري عراق پيگيري مي كنيم. خاكسار قهرودي افزود:  بررسي و كارشناسي هايي در زمينه  هزينه  خدمات به زائران ايراني از داخل كشور تا عراق صورت مي گيرد كه در صورت دستيابي به نتايج قطعي و امكان كاهش اين هزينه ها، براي آن اقدام مي شود. وي افزود:  مسئولان عراق خواهان افزايش هزينه  سفر زائران ايراني به عتبات عاليات اين كشور هستند، ولي ما اين موضوع را جدي پيگيري مي كنيم كه بخش اضافي هزينه ها را كاهش دهيم.
رئيس سازمان حج و زيارت، با اشاره به وضعيت كشور عراق، تصريح كرد:  در اين كشور براي تامين امنيت و نيازمندي هاي زائران قطعا بايد هزينه كرد، ولي سازمان حج و زيارت ايران به هزينه هاي اضافي و افزوده معتقد نيست.
وي درباره  قرارداد زيارتي ايران و عراق گفت: اين قرارداد كه سال گذشته با وزارت سياحه  عراق منعقد شد قابل تغيير است، بر اين اساس و با توجه به پايان مهلت آن،  از چند ماه پيش از مسئولان اين وزارتخانه جهت برگزاري نشستي رسمي  براي بررسي و تمديد قرارداد زيارتي دعوت شده است كه متاسفانه شرايط خاص امنيتي عراق، اين درخواست را به تعويق انداخته است.

هزينه يك دانش آموز ايراني خارج از كشور
4/5برابر دانش آموز داخل است
ايرنا: مديركل دفتر مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: هزينه يك دانش آموز ايراني كه در مدارس ايراني خارج از كشور تحصيل مي كند، چهار و نيم برابر دانش آموز مدارس داخل كشور است. آيت الله ايزديان گفت: پرداخت ها در خارج از كشور به صورت ارز انجام مي شود و همچنين هزينه هاي آب، برق، گاز، تلفن و تعمير ونگهداري مدرسه در اغلب كشورها نيز بسيار سنگين و سرسام آور است و اين عوامل باعث شده كه بارمالي سنگيني به اين مدارس تحميل شود. وي ضمن خودداري از بيان ميزان اعتبارات مدارس خارج از كشور گفت: اعتبارات امسال مدارس خارج از كشور حدود ??درصدافزايش يافته كه افزايشي خوبي بوده است.
ايزديان در عين حال گفت: اين اعتبارات براي امور مدارس خارج از كشور كفايت نمي كند و مطمئن هستيم كه دولت، مجلس شوراي اسلامي و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ما را در اين زمينه ياري دهند.

آموزش عالي
تأخير در برگزاري هفته پژوهش
002442.jpg
گروه علمي فرهنگي- هفته پژوهش امسال به علت تداخل با برگزاري انتخابات با تأخير برگزار مي شود. به گزارش همشهري، معاون پژوهشي وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: امسال هفته پژوهش با دو انتخابات مهم تداخل دارد و از آنجا كه فضاي كشور و اذهان عمومي به سمت اين مسئله گرايش دارد، تصميم گرفته شد كه هفته پژوهش امسال در نيمه دوم دي ماه برگزار شود. كبگانيان با اشاره به اين كه هفته پژوهش همه ساله در آذر ماه برگزار مي شود، افزود: بر اساس تصميم گيري هاي جديد قرار است از سال آينده هفته پژوهش از آذر ماه به زمان ديگري تغيير پيدا كند.
تعطيلي موسسات سودجوي ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد
ايسنا: رئيس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد: سازمان سنجش آموزش كشور از طريق حراست وزارت علوم با موسسات سودجوي ثبت نام اينترنتي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد برخورد مي كند.
عبدالرسول پورعباس با اشاره به سو ء استفاده برخي از موسسات خصوصي از ثبت نام اينترنتي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد، اظهار كرد: حراست وزارت علوم و سازمان سنجش آمادگي كامل براي برخورد با اين گونه موسسات را دارد و خانواده ها و داوطلبان در صورت برخورد با اين گونه موسسات بايد مراتب را به سازمان سنجش اعلام كنند تا سازمان با اقدامات خود نسبت به تعطيلي و برخورد قانوني با اين موسسات اقدام كند. به گفته وي تاكنون با سه مورد از اين موسسات برخورد شده است. وي با بيان اينكه برخي از فرهنگسراها و دانشگاه ها در خصوص ثبت نام اينترنتي آزمون كارشناسي ارشد اقدام مي كنند، گفت: اين مراكز تا سقف 700 تومان مجازند تا هزينه اي را به عنوان وجه ثبت نام از متقاضيان اخذ كنند كه اين هزينه نيز بابت استفاده از اينترنت و پهناي باند و مزاياي آن اخذ مي شود.
داوطلبان نگران سوختن كارت اعتباري نباشند
وي در توضيح چگونگي دريافت شماره پرونده و كد رهگيري متقاضيان ثبت نام اظهار كرد: در صورتي كه داوطلبان در حين ثبت نام و بدون اينكه شماره پرونده و كد رهگيري خود را مشاهده نمايند، از سيستم خارج و مجددا براي ثبت جديد به سيستم مراجعه نمايند و پس از ورود اطلاعات كارت ثبت نامي خود با پيام كارت سوخته مواجه شدند به صفحه انتخاب عمليات مراجعه و از بخش اعلام وضعيت ثبت نامي روي دكمه شماره پرونده و كد رهگيري را فراموش كرده ام و يا مشاهده ننموده ام كليك نموده و ادامه مراحل را پيگيري تا اطلاعات ثبت نامي خود به همراه شماره پرونده و كد رهگيري را مشاهده كنند.
پورعباس در خاتمه، خاطرنشان كرد: داوطلبان مي توانند در صورت وجود هرگونه مشكل در روند ثبت نام و يا كارت هاي اعتباري مشكلات خود را از طريق ارتباط با بخش فني كه در نرم افزار ثبت نام موجود مي باشد، مطرح و پاسخ خود را دريافت كنند.
تاثير 20 درصدي معدل در كنكور كارشناسي ارشد
002409.jpg
مهر:معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از رشد 15درصدي ظرفيت پذيرش در دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه ها خبر داد و گفت: اين رشد تا پايان برنامه چهارم توسعه ادامه خواهد يافت.
حسن خالقي با بيان اين مطلب افزود: رشد 15 درصدي پذيرش دانشجو در مقطع دكتري و كارشناسي ارشد بدان معني است كه در طول برنامه چهارم توسعه شمار دانشجويان تحصيلات تكميلي در تمامي دانشگاه ها 15 درصد افزايش مي يابد. به موازات دوره هاي روزانه، دانشجويان تحصيلات تكميلي دوره شبانه نيز با نرخ رشد 25 درصدي مواجه خواهند شد.وي در ادامه افزود : مهمترين هدف ما در پذيرش دانشجوي تحصيلات تكميلي اين است كه 30 درصد دانشجويان دوره هاي كارشناسي در تحصيلات تكميلي پذيرفته شوند.خالقي در خصوص طرح آت ت افزود : اين طرح به دليل مشكلات اجرايي كه بوجود آورده بود فعلا لغو شده است و تا اين مشكلات حل نشود طرح مجدد را قابل بررسي نمي دانيم. اين در حالي است كه بسياري دانشگاه هاي كشور معتقدند بايد اين طرح باشد تا دانشجوي موفق با نظارت اعضاي هيات علمي به تحصيلات تكميلي وارد شود.
وي در ادامه گفت : كنكور كارشناسي ارشد امسال مانند سال گذشته برگزار مي شود. 80 درصد نمره قبولي مربوط به نتيجه آزمون و 20 درصد مربوط به معدل داوطلب است. معاون آموزشي وزارت علوم، اعضاي تعداد اعضاي هيات علمي وزارت علوم را 18 هزار عضو دانست و افزود : از اين تعداد 12هزار نفر داراي مدرك تحصيلي دكتري هستند. اين آمار در مقايسه با سال 76 قابل توجه است.
راه اندازي شوراي تعامل و تبادل نظر
دانشجو و دانشگاه
مهر: معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري از راه اندازي شوراي تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه خبر داد.
محمد باقر خرمشاد با بيان اين مطلب اظهار داشت: راه اندازي شوراي تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه كه به تصويب وزير علوم نيز رسيده است، روساي دانشگاه ها را موظف مي كند، دو بار در ماه اين شورا را برگزار كنند و نظرات يكديگر را در هر چه بهتر اداره كردن دانشگاه بكار گيرند.
وي در خصوص اعضاي اين شورا گفت: اين شورا متشكل از نماينده تشكل هاي دانشجويي از جمله شوراي صنفي، تشكلات سياسي، انجمن هاي علمي است. همچنين يك نماينده از مقطع دكتري، يك نماينده از مقطع كارشناسي ارشد، يك نماينده از هر دانشكده كه به صورت انتخابات تعيين مي شوند و يك نفر كه عضو هيچ يك از فعاليت هاي جمعي دانشجويي نيست در اين شورا حضور خواهند داشت. دو دانشجوي برجسته نيز با معرفي معاونت فرهنگي در اين شورا حضور مي يابند.معاون فرهنگي وزير علوم، هدف از تاسيس از اين شورا را تبادل نظر جامعه آماري نمونه دانشجويان براي بيان خواسته ها و انتظارات از هيأت رئيسه دانشگاه عنوان كرد. وي تاكيد كرد: مسئولان دانشگاه نيز بايد ديدگاه هاي خود را از سوي اين شورا به ساير دانشجويان منتقل كنند.
خرمشاد گفت: در آيين نامه اين مصوبه 14 ماده وجود دارد كه به دانشگاه ها ارسال مي شود.

اينترنت اكسپلورر 7 به آرامي ارتقا مي يابد
گروه علمي فرهنگي- شركت مايكروسافت آرام آرام عرضه انواع update خودكار محصول اينترنت اكسپلورر 7 را براي همه كاربران نسخه هاي انگليسي زبان مرورگر خود آغاز كرده است.
شركت مايكروسافت انواع update خودكار مرورگر جديد را براي تست كننده هاي بتا عرضه كرده بود كه اندكي پس از عرضه اينترنت اكسپلورر 7 يعني 18 اكتبر بود، اما مدام اعلام مي كرد كه بقيه كاربران اينترنت اكسپلورر 6 از اول نوامبر آماده دريافت اين انواع update باشند. در واقع، انواع اين update خودكار چند روز پيش عرضه شد.
گري شار يكي از مديران توليد در تيم اينترنت اكسپلورر مي گويد:ما عرضه بسيار آرام اين updateها را آغاز كرديم، با حركتي بسيار آرام و بطئي، به همين جهت كاربران چندان از اين موضوع اطلاع ندارند. شار مي گويد: مايكروسافت ارسال اين updateها را براي 1درصد كاربران اينترنت اكسپلورر 6 انگليسي زبان آغاز كرده است، كه در واقع يك ميليون كامپيوتر در روز است.
هر چند تيم شار سه ماه فرصت دارند تا انواع اين Update اتوماتيك را براي همه كاربران عرضه كند، اما اميدوارند كه اين پروسه سريعتر از قبل و از حد پيش بيني شده پيش برود. او مي گويد، ما دوست داريم با بالاترين سرعت اين نرم افزارها را به دست حداكثر افراد برسانيم، زيرا معتقديم اين محصولات از ارزش امنيتي بالايي برخوردارند.
تيم اينترنت اكسپلورر سرعت عرضه محصول را پايين نگه داشته است تا مانع ترافيك زياد بر روي مركز پشتيباني فني مايكروسافت شود و مديران سيستم ها در زمان نصب اين مرورگر كه مايكروسافت 6 سري از نرم افزارهاي امنيتي جديد را عرضه خواهد كرد، با مشكل ترافيك و از كارافتادن خط ارتباطي با مشكل مواجه نشوند. او مي گويد، ما سرعت عرضه اينترنت اكسپلورر را تا زمان عرضه انواع update امنيتي آرام و پايين نگه داشتيم، زيرا اينها هنوز نسبت به اينترنت اكسپلورر برتري دارند.
شار مي گويد:تا امروز انواع اينترنت اكسپلورر۷ update با سرعت آرام و روان عرضه شده اند. اما او در مورد اينكه آيا اين عرضه پيش از سررسيد سه ماهه موعود تمام مي شود يا نه توضيحي نداده است. هر چند اين انواع update خودكار بدون هر گونه تعاملي از سوي كاربران ويندوز ارسال مي شوند، اين نرم افزارها از مشتريان مي خواهد كه تعيين كنند كه آيا خواستار نصب اينترنت اكسپلورر۷ قبل از اقدام هاي لازم براي نصب به روزرساني هاي امنيتي هستند يا نه؟
كاربران اروپايي و عربي زبان طي ماه هاي آينده بايد منتظر انواع IE7 Update باشند، در حالي كه كاربران نسخه هاي آلماني، برزيلي، اسپانيايي، فرانسوي و عربي، 15 نوامبر انتظار عرضه update را مي كشند. نسخه هاي آخري كه عرضه خواهد شد نسخه هاي  چيني، كره اي و ژاپني اين مرورگر خواهد بود كه اواخر ژوئن 2007 عرضه مي شوند.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |