سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۸ - Nov 21, 2006
فوتبال ليگ برتر جام خليج فارس‎/ سايپا در اهواز در جست وجوي تداوم صدرنشيني
شيرازي ها در مصاف با استقلال و پرسپوليس
002481.jpg
گروه ورزشي- با تمام  شدن رقابت هاي تيم ملي فوتبال ايران دوباره فضاي لازم براي بازي هاي ليگ برتر ايجاد شد تا ليگ كار خود را دنبال كند و بازي ها در قالب اصلي خود قرار گيرد. در فوتبال حرفه اي دنيا برنامه ريزي براي ليگ هاي معتبر به گونه اي صورت مي گيرد كه حضور تيم هاي ملي كشورهاي مختلف هيچ گاه لطمه اي به بازي هاي داخلي آن كشورها وارد نمي كند و ما نيز براي اين كه به استانداردهاي بين المللي و حرفه اي نزديك شويم بايد به اين سمت گرايش پيدا كنيم.
رقابت هاي هفته دهم ليگ برتر بعد از اين كه چندين بار دستخوش تغييرات شد امروز برگزار خواهد شد.
اين هفته تيم هاي پرسپوليس و استقلال چشم به اهواز دارند تا در صورت لغزش سايپا صدرنشين خود را به اين تيم نزديك تر كنند.
اين تيم تهراني به رهبري علي دايي بعد از رفتن ورنر لورنت نه تنها انسجام خود را از دست نداد بلكه با همبستگي بيشتر بازي هاي ليگ را دنبال كرد تا موقعيتش را در صدر جدول حفظ كند.
سايپا در حال  حاضر با 21 امتياز در جدول ليگ برتر پيشتاز است. در آن سوي ميدان استقلال اهواز با گروهي از مصدومان بايد به جنگ حريف برود. در اين تيم سعيد دهقاني، حجت زادمحمود، روح الله بيگدلي مصدوم هستند اما علي حمودي و افشين كمايي به تركيب اصلي اين تيم بازمي گردند.
استقلال اهواز اميدوار است با موفقيت در اين بازي فاصله امتيازي خود را با ساير مدعيان كاهش دهد.
در شيراز برق امروز ميزبان استقلال تهران است. اميرحسين صادقي به  دليل محروميت در اين بازي غايب است و به جاي او ابراهيميان در خط دفاعي قرار مي گيرد. البته مصدوميت داسيلوا و طالب نسب هم برطرف شده است. تقابل ذوالفقارنسب و مرفاوي و قلعه نويي در اين بازي ديدني است.
استقلال بيشتر از هر چيز اين روزها به آرامش نياز دارد تا مرفاوي و قلعه نويي بتوانند به كار خود در اين تيم ادامه دهند و استقلال را به هدف بلند خود برسانند.
در آن سوي ميدان تيم برق شيراز بدون بازيكن مصدوم و محروم با تمام قوا مقابل حريف تهراني به ميدان مي رود. برق شيراز در ليگ برتر با ذوالفقارنسب به دنبال جايگاه بهتري است.
تيم فوتبال پرسپوليس امروز در آزادي به مصاف فجرسپاسي مي رود.
پرسپوليس در اين بازي معدنچي و الونگ الونگ را به دليل محروميت در اختيار ندارد، البته اولادي و پژمان نوري نيز با آسيب ديدگي روبه رو هستند كه پزشكان اين تيم در تلاش هستند تا آنها را به بازي امروز برسانند.
تيم فجر نيز غلامرضايي كاپيتان خود را دراختيار ندارد اما هاشم بيك زاده بعد از پشت  سر گذاشتن دوره آسيب ديدگي در تركيب اصلي قرار مي گيرد. ورزشگاه آزادي براي پرسپوليس هميشه پربار بوده است.
پرسپوليس در جدول با 16 امتياز در مكان سوم قرار دارد.
در ساير بازي هاي امروز در انزلي، ملوان به مصاف صباباتري مي رود البته به دليل شرايط بد جوي در شمال احتمال لغو اين بازي زياد است.
در مشهد ابومسلم به ديدار مس كرمان مي رود. ابومسلم در اين ديدار رضا مسلم زاده مدافع خود را به دليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد. البته تيم مس نيز صابر ميرقرباني مهاجم خود را در تركيب ندارد و 7 بازيكن آنها نيز مصدوم هستند.
در تهران پيكان ميزبان ذوب آهن اصفهان است و در اصفهان سپاهان به ديدار پاس مي رود. سپاهان با حضور جلال اكبري و محمد نوري كه در اردوي برزيل بودند قدرت سابق خود را به دست مي آورند.
براي پاس و جلالي اين بازي معناي ديگري دارد.
پاس در بازي امروز حسن رودباريان و عباس آقايي را به دليل محروميت در اختيار ندارد.

برنامه هفته دهم ليگ برتر ايران جام خليج فارس
ساعت 15/14، استقلال اهواز سايپا
ساعت 15/14، ملوان صباباتري
ساعت 15/14، ابومسلم مس كرمان
ساعت 15/14، برق شيراز استقلال
ساعت 15/14، پيكان ذوب آهن
ساعت 15/14، سپاهان پاس
ساعت۳۰‎/،۱۶پرسپوليس
فجرسپاسي شيراز

واليبال قهرماني مردان جهان
رويارويي ايران با بلغارستان پس از 36 سال
گروه ورزشي- شانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال مردان جهان امروز پس از استراحت يك روزه تيم ها در گروه هاي چهارگانه در شهرهاي سايتاما، فوكواوكا، ناگونو و سندايي پي گرفته مي شود. تا پايان بازيهاي روز سوم صعود
۵ تيم لهستان، آلمان، فرانسه، بلغارستان و صربستان به دور دوم قطعي شد و امروز چهره چند تيم ديگر نيز روشن خواهد شد.
امروز و در آغاز بازيهاي روز چهارم تيم ملي واليبال ايران به ديدار بلغارستان صدرنشين گروه c مي رود. آخرين رويارويي دو تيم به 36 سال پيش باز مي گردد. بلغارها تاكنون همه رقباي خود از ايتاليا گرفته تا آمريكا و ونزوئلا را برده اند. حريف امروز ايران تيمي پرستاره است كه حتي مي تواند روي بازيكنان نيمكت نشين خود هم حساب كند. بلغارستان كه در عين شايستگي دستش از مقام در ليگ جهاني هفدهم به عنوان بهترين تيم كوتاه ماند در ژاپن به دنبال جبران مافات است. ماتي كايزسكي مرد همه فن حريف بلغارستان محسوب مي شود، در كنار او بايد از ستارگان بزرگ چون آندري زكوف (بهترين بازيساز جهان)، هريستوتسواتانف، كونستانتيوف، ولاديمير نيكولوف وايگوني ايوانف ياد كرد كه هركدام براي خود وزنه اي در واليبال امروز اروپا و جهانند. تيم ايران با وجود سه باخت در كارنامه اش تاكنون از رويارويي با حريفان قدرتمند خود پا پس نكشيده است و بايد ديد آنها امروز با جا افتادن بيشتر در بازيها مقابل بلغارستان چگونه ظاهر مي شوند. بازي ايران و بلغارستان ساعت 30/8 صبح به وقت تهران انجام مي شود.
برنامه بازيهاي امروز
*  مصر- چين
* پورتوريكو- لهستان
* ژاپن- آرژانتين
* چك- ونزوئلا
* ايتاليا- آمريكا
* روسيه - قزاقستان
*  كوبا- يونان
* استراليا - برزيل
* آلمان - فرانسه
* ايران - بلغارستان
* تونس - كانادا
* صربستان - كره

فوتسال جام رسانه ها گراميداشت پيامبر اعظم (ص)
گروه ورزشي فوتسال جام رسانه ها گراميداشت سال پيامبر اعظم(ص) با حضور رسانه هاي گروهي و ورزشي در سالن ميراسماعيلي برگزار خواهد شد. يونس قرباني مسئول مسابقات با اعلام اينكه در اين دوره تمام رسانه هاي در ارتباط با ورزش آمادگي خود را به كميته مسابقات اعلام داشته اند، شاهد بازيهاي در سطح بالا و توأم با نظم و ترتيب باشيم. قرعه كشي مسابقات روز دوشنبه ششم آذر ماه با حضور نمايندگان تيمها انجام خواهد شد.

اولين مسافران دوحه امروز پرواز مي كنند
گروه ورزشي - اولين مسافران دوحه امروز راهي شهر دوحه ميزبان پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي قطر مي شوند.نصرت الله جعفريان و پيام سيفي زاده ناظر فني و يكي از داوران برگزيده بسكتبال امروز به دوحه مي روند.

بازگشت وحيد شمسايي به تيم ملي فوتسال
002478.jpg
گروه ورزشي- وحيد شمسايي بازيكن تيم ملي فوتسال ايران از هفته آينده به تمرينات تيم ملي بازمي گردد. او كه شانس اول كسب عنوان بهترين بازيكن فوتسال آسياست، در اين رابطه گفت: در حال حاضر در شرايط روحي و جسمي مطلوبي قرار دارم و از اردوي آينده تمريناتم را با ديگر ملي پوشان آغاز مي كنم. وي در ادامه گفت: قصد دارم به همراه تيم ايران در رقابت هاي آسيايي حضور پيدا كنم. اين بازيكن به همراه تيم ملي فوتسال ايران 6 بار به عنوان قهرماني آسيا دست پيدا كرده است. تيم ملي فوتسال ايران در حال حاضر براي برگزاري دو ديدار دوستانه در ايتاليا به سر مي برد. شمسايي در اين رابطه گفت: تيم ايران در مصاف با تيم دوم جهان نتايج خوبي را به دست آورده است و مربيان به نكات ضعف و قوت تيم ملي فوتسال واقف شده اند.

تقدير از پيشكسوتان در مراسم هم انديشي تاريخ ورزش
گروه ورزشي با پيام سيدمحمد خاتمي رئيس مؤسسه بين المللي گفتگوي فرهنگ ها و تمدن هاي سازمان ملل روز گذشته نخستين هم انديشي بين المللي تاريخ ورزش ايران با حضور گروهي از اساتيد و پيشكسوتان ورزش در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد. در آغاز كار اين هم انديشي بعد از قرائت پيام مشترك كارل لنارتر و آنتوني بيكرك رئيس و دبيركل جامعه بين الملل تاريخ نگاران المپيك هايده صيرفي دبير علمي اين همايش طي گزارشي اعلام كرد : از حدود 80 مقاله دريافت شده 46مقاله پذيرفته شده كه با توجه به يكروزه بودن همايش 21 مقاله به شكل سخنراني و 25 مقاله به شكل پوستر ارائه شده است. در حاشيه برگزاري مراسم ديروز از استادان كاظم كاظميني، داود نصيري و طاهره لامعي به پاس تلاش هاي ارزنده آنها در عرصه تعليم و تربيت ورزش كشور با تقديم هدايايي تقدير شد.

پايان اردوي تيم ملي تكواندو بانوان ايران در كره
گروه ورزشي تيم ملي تكواندو بانوان ايران پس از گذراندن يك اردوي مشترك با هنرجويان دانشگاه كيون هي كره زير نظر مربيان كره اي به ايران بازگشت. اين اردو كه به مدت 10 روز به طول انجاميد با هدف كسب آمادگي هر چه بيشتر براي حضور موفق در بازيهاي آسيايي 2006 دوحه برگزار شد. در تيم ملي تكواندو بانوان نازيلا نظامي، سارا خوش جمال فكري، زينب حيدري، مرجان تاتلاري، مهروز ساعي و افسانه شيخي به همراه سه مربي و روشنك حسيني سرپرست حضور داشتند.

مركز استعداديابي ورزش قهرماني شنا تأسيس شد
گروه ورزشي- با واگذاري استخر مجموعه كشوري به فدراسيون شنا، مركز استعداديابي و توسعه ورزش قهرماني شنا تاسيس شد.
اين مركز پيش از اين در سالهاي 75، 79، 82 و 83 نيز زير نظر فدراسيون شنا تحت عناوين مدرسه شنا و يا آكادمي شنا فعال بوده است، اما پس از واگذاري استخر كشوري به فدراسيون حركت تازه اي با هدف جذب استعدادها و آموزش و هدايت نخبگان اين رشته پايه اي آغاز مي شود.از اين طريق پشتوانه اي براي تيم هاي ملي شنا، واترپلو و شيرجه مردان و زنان ايجاد مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
كومان در آرزوي سرمربيگري بارسلونا
002475.jpg
گروه ورزشي رونالد كومان سرمربي فعلي تيم فوتبال آيند هوون هلند اعلام كرد علاقه دارد به عنوان سرمربي به بارسلونا بازگردد. وي قبلاًً به عنوان بازيكن و كاپيتان در اين تيم حضور داشت. كومان در اين باره اظهار داشت: وقتي لاپورتا به رياست بارسلونا انتخاب شد براي مربيگري در اين تيم با من صحبت شد اما به دليل اينكه آن زمان با آژاكس قرارداد داشتم، نتوانستم به بارسلونا بروم در نتيجه آنها ريكارد را آوردند كه با توجه به نتايجي كه تاكنون كسب كرده، فكر مي كنم انتخاب درستي بوده است .
خداحافظي البر از فوتبال
002472.jpg
جوواني البر مهاجم سرشناس برزيلي در آستانه خداحافظي با فوتبال است، وي كه اكنون در تيم كروزيرو برزيل بازي مي كند تصميم دارد تا با فسخ قراردادش با دنياي فوتبال وداع كند. وي دليل اين تصميم را فوت پدرش و نيز آسيب ديدگي شديد در مچ پاي راستش اعلام كرد. البر قبلاً در بوند سليگا بازي مي كرد و با 133 گل زده يكي از موفق ترين بازيكنان خارجي اين ليگ بود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |