پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۴ - Dec 21, 2006
تدوين آيين نامه قانون جامع كنترل دخانيات تا ماه آينده
فارس: وزير بهداشت گفت: دبيرخانه ستاد اجراي قانون جامع كنترل دخانيات در وزارت بهداشت تشكيل شده و تدوين آيين نامه اجرايي اين قانون در مراحل آخر است و احتمالاً تا يك ماه آينده اين آيين نامه تدوين نهايي مي شود.
كامران باقري لنكراني افزود: رايزني ها با شركت دخانيات و دستگاه هاي اجرايي مرتبط براي تدوين آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل دخانيات در حال انجام است و اميدواريم هر چه سريعتر اين آيين نامه تدوين شود و با تصويب هيأت دولت و ابلاغ رئيس جمهوري اجرايي شود

درخواست بهزيستي براي ايجاد واحد فناوري توانبخشي
007155.jpg
گروه اجتماعي- سازمان بهزيستي طي درخواستي از سازمان مديريت برنامه ريزي خواست تا با ايجاد واحد فناوري توانبخشي در اين سازمان موافقت كند.
كيوان دواتگران، مديركل معلولان جسمي حركتي سازمان بهزيستي كشور با اعلام اين خبر به همشهري گفت:كبا توجه به اينكه براي خريد و تهيه وسايل كمك توانبخشي معلولان معيارهاي دقيق و مشخصي وجود ندارد، در اين زمينه نيازمند دقت بيشتري هستيم.كدواتگران افزود:ك با ايجاد اين واحد در سازمان بهزيستي مي توان استانداردهاي قابل قبولي براي وسايل توانبخشي معلولان تعريف كرد و از اين رو مي توان اميدوار بود كه معلولان پس از تهيه وسايل توانبخشي بامشكلات كمتري روبرو شوند.كمديركل معلولان جسمي حركتي سازمان بهزيستي با اشاره به مشكلاتي كه به هنگام برگزاري مناقصه خريد وسايل توانبخشي پيش مي آيد گفت:ك به هنگام برگزاري مناقصات از سوي سازمان بهزيستي با كمبود شرايط پايه روبرو مي شويم، به اين معنا كه شرايطي كه بايد براي شركت كنندگان در مناقصه پيش بيني شود شرايط دقيق و تعيين كننده اي نيست.كبه گفته وي ايجاد محدوديت هاي مناسب، مهم ترين دليل براي تشكيل واحد فناوري توانبخشي است، دواتگران معتقد است تمامي لوازم و وسايلي كه به عنوان وسايل توانبخشي براي معلولين خريداري مي شود بايد داراي شرايط مناسبي باشد تا معلولان به عنوان استفاده كننده با مشكلات كمتري روبرو شوند.گفتني است يكي از مشكلات معلولان كيفيت نامناسب وسايل توانبخشي است. چندي قبل مهدي شجري، معاون درمان و توانبخشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي گفته بود :كمتأسفانه هنوز استاندارد مشخصي براي وسايل توانبخشي تعريف نشده است و اين موضوع مشكلات زيادي براي معلولان به وجود آورده است.كوي با اشاره به اينكه بسياري از معلولان توانايي خريد وسايل توانبخشي را ندارند و بي كيفيت بودن اين وسايل آنان را با مشكل روبرو كرده است، افزود:كبرخي وسايل توانبخشي مانند عصا، ويلچر و غيره استاندارد نيستند و مدتي پس از استفاده غير قابل مصرف مي شوند.ك

از سوي سازمان نظام پزشكي
گروه هاي مجاز به جراحي بيني
در كشور هفته آينده معرفي مي شوند
007152.jpg
گروه اجتماعي - به دنبال بروز برخي شكايت ها از جراحي هاي پلاستيك در كشور و به وجود آمدن اين ابهام در بين 3 گروه تخصصي جراحان پلاستيك ، فك و صورت و گوش و حلق و بيني ، سازمان نظام پزشكي هفته آينده در قالب كميته 3جانبه متشكل از انجمن هاي تخصصي اين گروه ها ، جراحان مجاز به عمل جراحي بيني را مشخص و اعلام مي كند.
به گزارش همشهري ، در اكثر كشورها ، جراحان فك و صورت دندانپزشكاني هستند كه دوره پزشكي عمومي را گذرانده، سپس مجوز ورود به رشته تخصصي جراحي فك و صورت را پيدا كرده اند. اين در حالي است كه در كشور ما اين اصول اجرا نمي شود و مداخله اين افراد در جراحي زيبايي مشكلاتي را به دنبال داشته است.
شهاب الدين صدر ، رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: متأسفانه در هفته گذشته صدا و سيما و برخي مطبوعات اخبار نادرستي را در مورد وضعيت جراحي ترميمي بيني در كشور منتشر كردند و مثلاً اعلام كردند كه 3500 نفر جراح مختلف در كشور اقدام به چنين عمل هايي مي كنند كه اين آمار قطعاً نادرست است.
وي در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: آنچه مسلم است جراحان پلاستيك و جراحان گوش و حلق و بيني كه معمولاً دوره جراحي ترميمي بيني را هم مي گذرانند مجاز به عمل جراحي ترميمي بيني هستند اما در مورد جراحان فك و صورت و اجازه فعاليت آنها در اين زمينه ابهام وجود دارد كه تا آخر هفته آينده با بررسي كارشناسي كميته سه جانبه تشكيل شده اين ابهام نيز بر طرف مي شود .
وي گفت : معمولاً همه جراحان اعم از جراحان عمومي ، چشم ، جراحان مغز و اعصاب پس از انجام عمل جراحي براي اصلاح ظاهر محل جراحي ، اقداماتي نيز براي زيبايي محل جراحي شده انجام مي دهند كه اين اقدامات مصداق عمل زيبايي نيست .صدر گفت : جراحي بيني دو دسته است؛ يك نوع عمل رينوپلاستي است كه در صلاحيت جراحان گوش و حلق و بيني است كه براي درمان انحراف بيني انجام مي شود و ديگري عمل رينوپلاستي است كه بر روي قسمت نرم بيني انجام مي شود.
بر اساس اين گزارش ، در كشور ما دو سوم از متقاضيان رينو پلاستي (جراحي بيني ) را زنان و يك سوم بقيه را مردان تشكيل مي دهند كه بيشترين اعمال جراحي در زمينه رينوپلاستي مربوط به سنين 17 تا 30 سال است .

دانشگاه هاي علوم پزشكي، متولي شناسايي
مراكز غيرمجاز ترك اعتياد هستند
.گروه اجتماعي- دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با توجه به اين كه دانشگاه ژهاي علوم پزشكي و سازمان بهزيستي به عنوان مسئول شناسايي مراكز ترك اعتياد غيرمجاز انتخاب شده ژاند، اقداماتي را در اين زمينه انجام داده و نسبت به شناسايي مراكز غيرمجاز اقدام مي ژكنند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، رضا  آقا عليخاني افزود: در صورتي كه مراكز ترك اعتياد به صورت غيرمجاز فعاليت كنند، سازمان نظام پزشكي مكلف به پيگيري اين مساله و ساماندهي امور است.
دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تهران، با تاكيد بر اين كه موضوعات موادمخدر به عنوان يك جرم قلمداد مي ژشود، افزود: آمار دقيقي از ميزان مصرف موادمخدر در تهران وجود ندارد، زيرا هميشه بخشي از جرائم مخفي و پنهاني است.
مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي نيز اعلام كرد: سيستم هشدار براي اطلاع ژرساني در خصوص مواد مخدر جديد راه ژاندازي مي ژشود.
مهرداد احترامي، گفت: با نيروي انتظامي مذاكراتي شده تا بتوانيم سيستم هشداري جهت اطلاع ژرساني به تمام نهادهاي ذي ربط در خصوص ورود مواد مخدر جديد راه ژاندازي كنيم.مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي تصريح كرد: بر اساس اين طرح، سايت اينترنتي راه ژاندازي خواهد شد كه آدرس آن پس از تكميل اطلاعات اعلام مي ژشود.
وي يادآور شد: در اين سايت در خصوص رنگ، شكل، بو، عوارض و نحوه مصرف مواد مخدر جديد اطلاع ژرساني شده و در اختيار همه قرار مي ژگيرد. مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي خاطرنشان كرد: برنامه ژهاي سازمان بهزيستي براي مقابله با مواد مخدر جديد، در حوزه شناسايي و آگاه ژسازي و مداخلات محلي گنجانده شده است.
وي تصريح كرد: در بحث شناسايي و آگاه ژسازي نيازمند همكاري نيروي انتظامي، آزمايشگاه ژهاي رفرانس و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستيم.

برگزاري كنفرانس ملي توسعه كارآفريني
گروه اجتماعي- كنفرانس ملي توسعه كارآفريني در ايران، 20و۲۱ دي ماه امسال در سالن اجلاس سران تهران برگزار مي شود.
اين كنفرانس كه از سوي موسسه پژوهشگران علم و فناوري شريف و با همكاري شهرداري تهران و نهادهاي وزارتخانه هاي اقتصادي برگزار خواهد شد، توسعه انديشه كارآفريني و شناخت الزامات موانع و محدوديت آن، همچنين حمايت، معرفي و تشويق كارآفرينان را از جمله مهم ترين اهداف خود قرار داده است. بنا بر اين گزارش، نقش و جايگاه دولت و مراكز تصميم گيري در توسعه كارآفريني، زمينه ها، ابعاد و زيرساخت هاي كارآفريني و عدالت اجتماعي، جهاني شدن محورهاي اصلي كار اين كنفرانس را تشكيل مي دهد. همزمان با برگزاري اين كنفرانس، كارگاه آموزش با شركت اساتيد و پژوهشگران برجسته و نيز نمايشگاهي تخصصي از دستاوردها و موقعيت هاي مراكز علمي و دانشگاهي، نهادها، سازمان ها، دستگاه ها و انجمن هاي مردم نهاد و غيردولتي در زمينه كارآفريني برگزار مي شود.

دو اولويت مهم ناجا در سال 86
افزايش كنترل مرزها و كاهش تصادفات
گروه اجتماعي- فرماندهي نيروي انتظامي در سومين نشست فصلي فرماندهان و مديران ناجا، افزايش كنترل مرزها و رسيدگي به امور راهنمايي و رانندگي و كاهش تصادفات را دو اولويت مهم ناجا در سال آينده برشمرد.
به گزارش همشهري، سردار مقدم، به شاخص عملكرد ناجا در هشت ماهه 1385 اشاره و خاطرنشان كرد: در سرقت مسلحانه 17درصد ،زورگيري و سرقت به عنف 7 درصد،گروگانگيري 20 درصد و در مجموع جرائم به عنف و موضوعات امنيتي 10 درصد كاهش داشته است.
فرمانده ناجا در مورد تصادفات گفت: براساس آمار متوفيان پزشكي قانوني، از 6 درصد رشد در ابتداي سال جاري به 37 صدم درصد رشد در پايان 7 ماهه اول امسال رسيده كه در مجموع 63/5 درصد كاهش رشد داشته است.وي از افزايش 32 درصدي كشفيات مواد مخدر و دو برابر شدن كشف هروئين خبر داد و افزود: در مجموع 240 تن مواد مخدر و 870 هزار آمپول و قرص روان گردان توسط ناجا كشف شده است.او ادامه داد: با احتساب ساير كشفيات توسط سازمان هاي ديگر ، در مجموع 30 درصد افزايش كشفيات گزارش گرديده است .
فرماندهي نيروي انتظامي در حوزه امنيت اخلاقي نيز از كاهش 18 درصدي فرار از منزل دختران خبر داد و اظهار داشت: كشفيات اقلام مرتبط با ماهواره 26 درصد و كشف فيلم و نوار غيرمجاز 18 درصد افزايش داشته است.وي استاندارد سازي رفتار كاركنان را يكي از اولويت هاي ناجا برشمرد و گفت: در مورد اين مسأله كه در دستور كار نيروي انتظامي قرار دارد، اقدامات مؤثري صورت گرفته و برابر گزارش نظارت هماني (197) رضايت مردم هم افزايش يافته است.فرماندهي نيروي انتظامي از اقدامات ديگر صورت گرفته ، تنظيم كارنامه يگاني را برشمرد و ادامه داد: در كارنامه يگاني براساس پيشرفت برنامه ها و مديريت ها در سراسر كشور نمره داده مي شود كه در شش ماهه دوم سال 84 نمره يگاني 79 بوده و در شش ماه سال جاري به 5/81 ارتقا يافته است.
وي دو اولويت مهم ناجا در سال آينده را افزايش كنترل مرزهاي جمهوري اسلامي ايران، رسيدگي به امور راهنمايي و رانندگي و كاهش تصادفات و متوفيان دانست.

حمايت همشهري از پايان نامه  مرتبط با روزنامه نگاري
فارس: مدير بخش آموزش روزنامه همشهري گفت: روزنامه همشهري از تمام پايان نامه هاي دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري مرتبط با روزنامه نگاري حمايت مادي و معنوي مي كند.
حسن نمك دوست تهراني افزود: تمام پژوهش ها و تحقيقات ميداني انجام شده مرتبط با روزنامه نگاري و در ديد كلان تر روزنامه نگاري شهروندمدار مورد حمايت از سوي اين سازمان قرار خواهد گرفت.
وي در خصوص نحوه اين حمايت ها نيز گفت: با رايزني هاي به عمل آمده ميان مسئولان بخش هاي مختلف اين سازمان مقرر شده به ميزان 50 درصد حمايت مادي و به ميزان 100 درصد حمايت معنوي از اين تحقيقات و پروژه ها صورت گيرد.وي گفت: اميدواريم تا پايان سال تعداد نشست هاي تخصصي همشهري به 6 مورد افزايش يافته و از سال آينده هر ماه شاهد برگزاري آن باشيم.
وي همچنين افزود: همه علاقه مندان به علم روزنامه نگاري مي توانند موضوعات مورد علاقه خود را با اين معاونت مطرح كرده تا در برگزاري مابقي نشست هاي اين معاونت اين علايق لحاظ شود.
مدير بخش آموزش روزنامه همشهري گفت: در كنار اين اقدام به زودي وب سايت آموزش روزنامه نگاري اين سازمان نيز با همكاري اساتيد برتر علم روزنامه نگاري به بهره برداري خواهد رسيد.

تعويض دفترچه هاي خدمات درماني
گروه اجتماعي- سازمان بيمه خدمات درماني كشور به منظور افزايش رضايتمندي و رفاه حال بيمه شدگان سراسر كشور، اقدام به صدور دفترچه هاي بيمه درماني در سراسر كشور نمود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي اين سازمان، به منظور سهولت در دسترسي به مراكز درماني و با استفاده از فناوريهاي پيشرفته رايانه اي و همچنين سيستم هاي پيشرفته مخابراتي موجود امكان تعويض دفترچه بيمه خدمات درماني اين سازمان در سراسر كشور فراهم شده است.

با مردم
آموزشگاه هاي مجاز و غيرمجاز
درباره غيرمجاز بودن فعاليت برخي آموزشگاه هاي زبان، مرتب هشدار داده مي شود، شايسته است از فعاليت واحدهاي غيرمجاز جلوگيري شود تا مردم اطمينان داشته باشند وقتي به آموزشگاهي مراجعه مي كنند، مجاز است و نياز به بررسي و تحقيق ندارد.
ولي الله حمزه  لويي- تهران
براي حفظ امنيت در پارك
در پارك رازي در منطقه ده تهران، به دليل كثرت مراجعان به ويژه در روزهاي تعطيل، براي جلوگيري از درگيري هاي خشونت بار ميان افراد، حضور ماموران انتظامي ضروري است كه اميدواريم در صورت امكان تامين شود.
الف. حسيني- تهران
درخواست مطالبات معوقه
از سازمان بازنشستگي كشوري تقاضا مي شود نسبت به پرداخت حقوق معوقه 12درصدي بازنشستگان اقدام عاجل نمايد.
اكرامي- تهران
درخواست از وزارت مسكن
با توجه به افزايش روزانه قيمت مسكن، از وزارت مسكن و شهرسازي درخواست مي شود راهكاري مؤثر جهت توقف روند صعودي قيمت مسكن پيدا كند.
اميري- تهران
درخواست بيمه خدمات درماني
@ چرا به جوانان شهري جوياي كار كه مشكلات گوناگوني دارند بيمه درماني تعلق نمي گيرد؛ در حالي كه جوانان روستايي از چنين حقوقي برخوردارند؟
حميدرضا اسكانيان- اراك
هزينه هاي دفاتر نياز به كنترل دارد
نحوه محاسبه هزينه ها و دريافت وجه از مراجعان در بعضي از دفاتر اسناد رسمي سؤال برانگيز است. به جاست، سازمان ثبت اسناد، بر اين موارد كنترل و نظارت بيشتري داشته باشد.
فخر ساماني - اصفهان
مشكلات خط نازي آباد- ميدان وليعصر
در مسير نازي آباد- ميدان وليعصر، اتوبوس هاي ريالي در تمامي ايستگاه ها توقف نمي كنند. در همين مسير تعداد اتوبوس هاي بليتي خيلي كم است و جوابگوي نياز مسافران نمي باشد.
ن. افتخاري- تهران
دست انداز پردردسر!
هنوز در مورد رفع دست انداز موجود روي پل ستارخان كه باعث ترافيك سنگين و خسارت به خودروها مي شود و يك بار نيز در اين ستون درج شد، اقدامي به عمل نيامده است.
ك.حسيني- تهران
در انتظار سند مالكيت
@ پس از پنج سال انتظار براي ساخت آپارتمان مسكوني در شهرك پرند، بالاخره صاحب سرپناهي شديم، اما پس از سه سال از اتمام ساخت و تحويل آن، اسناد مالكيت صادر نشده است. با مراجعات متعددي به مراكز ذي ربط هنوز پاسخ قانع كننده اي دريافت نكرده ايم.
فاطمه حيدري-  شهرك پرند
تشكر از ترويج كتابخواني
از صدا و سيما به خاطر تهيه و پخش سريال كتابفروشي هدهد كه به نوعي فرهنگ كتابخواني را اشاعه مي كند قدرداني مي شود. ضمن اينكه از چاپ كتاب هاي هفتگي در قطع جيبي كه قرار است توسط روزنامه همشهري منتشر شود، تقدير مي كنيم.
قهاري و جمعي از دوستان- قزوين
اشتباه كوچك، پيامدهاي زيانبار
در روزنامه همشهري در بخش حوادث، مطلبي با عنوان دردسر 5 ساله بر اثر يك اشتباه كوچك درج شده بود كه درباره بسازبفروشي كه يكي از آپارتمان هايش را اشتباهاً به دو نفر فروخته بود و بعداً مشخص شده بود كه به خاطر بي سوادي اين بسازبفروش بوده است. سؤال اين است كسي كه سواد خواندن و نوشتن ندارد بر اساس كدام ضوابط مجوز ساخت مي گيرد. آيا مي شود از چنين اشخاصي انتظار داشت كه استانداردهاي بديهي را در ساخت بناها رعايت كند؟
رضايي- تهران
تقاضاي ساكنان خيابان استخر تهرانپارس
از پايانه اتوبوسراني جديد دانشگاه علم و صنعت كه ايستگاه مترو نيز جنب آن مي باشد، براي تمام نقاط مختلف تهرانپارس خط اتوبوسراني وجود دارد، اما خيابان استخر از اين خط بي بهره است. از مسئولان شركت واحد تقاضاي بررسي و راه اندازي خطي براي اين خيابان دارد.
خدايي- تهران
غذاي ارزان تر
@ در دانشگاه پيام نور، تنها روزهاي پنجشنبه و جمعه به دانشجويان ناهار داده مي شود، باقي روزها، دانشجويان شهرستاني بايد با هزينه هاي گزاف، براي خود غذا تهيه كنند، در صورت امكان اگر غذا با هزينه كمتري و متناسب با تمكن دانشجويان شهرستان در دانشگاه عرضه شود اين مشكل برطرف خواهد شد.
امير جوادي تهران
مشكل دفع زباله در استان هاي شمالي
@ جمع آوري و دفع زباله در شهرهاي شمالي كشور ما به دليل رطوبت شديد و بالا قرار داشتن سطح آب به صورت يك مسئله بغرنج درآمده است، در استانهاي گيلان، مازندران و گلستان استفاده از فناوري هاي پيشرفته براي تفكيك و تبديل زباله به كمپوست ضروري است، هر اندازه در اين مورد تاخير شود، در سطح گسترده تري شاهد آلودگي شديد محيط زيست و به ويژه سفره هاي زيرزميني آب در اين مناطق خواهيم بود.
فرهومند غلامي رشت
بود و نبود يك داروي مهم
@ براي درمان مادرم كه مبتلا به سرطان مي باشد و در ادامه شيمي درماني نياز به آمپول هركبتين داريم كه بهاي هر عدد آن دو ميليون و چهارصد و پنجاه هزار تومان مي باشد. با مراجعه به وزارت بهداشت و درمان، نامه اي مبني بر تخفيف 70 درصدي بهاي دارو بابت يارانه دريافت كرده ايم اما پس از گذشت 45 روز، تداركات دارويي هلال احمر اعلام داشته كه اين دارو وارد مملكت نشده است. در حالي كه اين دارو با بهاي فوق كه خريد آن از عهده اكثريت مردم ايران خارج است در داروخانه شبانه روزي 13 آبان به بهاي آزاد عرضه مي شود.
سعيد ناظمي تهران
در انتظار احداث ميدان
در بلوار سردار جنگل چهارراه ايرانپارس، شهرك المهدي، خيابان فرهنگيان براي احداث ميدان جديد، كنده شده است اما سه ماه است كه خيابان به همين حال رها شده و بارش برف و باران رفت و آمد خودروها را در اين خيابان مشكل كرده است.
س درگاهي تهران
براي ارائه خدمات بهتر
در شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در كنار راه اندازي اتوبوس هاي ريالي يا در واقع نوعي خصوصي سازي، بايد اتوبوس هاي بليتي كه مورد استفاده اكثر مردم كم درآمد مي باشد همچنان فعال بوده و نياز اين قشر را تامين نمايند.و مهمتر از اين، اعمال تدبيرهاي كارشناسي براي بهينه سازي خدمات است كه مي تواند به نيازهاي جامعه پاسخ بهتري بدهد.
گشتاسب باغبانباشي تهران
براي جوانان شغل ايجاد كنيم
يكي از علل روي آوري جوانان به اعتياد، مسئله بيكاري است، بايد با فعال نمودن كارخانه ها به طوري كه فارغ از مشكلات كنوني بتوانند با تمام ظرفيت كار كنند، براي اين نسل شغل ايجاد نمود. همچنين براي فارغ التحصيلان دانشگاهها هم بايد امكان اشتغال مناسب و حتي حداقلي فراهم گردد تا از مشكلات كنوني كاسته شود.
كاوياني پور شيراز

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |