پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۴ - Dec 21, 2006
جام قهرماني باشگاه هاي آسيا نمايندگان استراليا براي قهرماني مي آيند
استقلال و سپاهان از اسفند ماه آغاز مي كنند
007206.jpg
گروه ورزشي پس از حذف تيم نوجوانان، جوانان و كسب مقام سوم تيم اميد در بازي هاي آسيايي دوحه، قرعه كشي مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا نيز انجام شد. قرعه نسبتاً مناسب شرايط را براي قهرماني ما در اين جام فراهم نموده است. اما نزديكترين رويداد براي فوتبال مسابقات باشگاه هاي آسياست كه دو تيم استقلال و سپاهان قهرمانان ليگ و جام حذفي در آن شركت دارند. 28 تيم مرحله مقدماتي با تقسيم بندي منطقه اي توسط كنفدراسيون فوتبال آسيا بايد بازي هاي مقدماتي خود را انجام دهند. با اعتراض تيم هاي غرب آسيا بالاخره دو نماينده استراليا در منطقه آسه آن قرار گرفتند. كشورهاي جنوب و مركز آسيا نيز اجازه ندادند، تيم هاي سيدني و آدلايديونايتد استراليا در اين منطقه قرار گيرند.كميته برگزاري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا 28 تيم حاضر را در مناطق چهارگانه قرار داد.
غرب آسيا: الزوراء و النجف (عراق)، الوحده و العين (امارات)، الكرامه و الاتحاد (سوريه)، الهلال و الشباب (عربستان)، السد و الريان (قطر)، كويت اسپورت و العربي (كويت)جنوب و مركز آسيا: استقلال و سپاهان (ايران) و پاختاكور و نفتچي (ازبكستان)آسه آن: اف ث سيدني و آدلايديونايتد (استراليا)، دونگ تام لونگ (ويتنام)، بانكوك و يونيورسيتي (تايلند)، پرسينگ كديري و آره مامالانگ (اندونزي)
شرق آسيا: ايلهوا چونما و چونام دراگونز (كره جنوبي)، شاندونگ لوئنگ و شانگهاي شن هوا (چين)، اورا واردز و كاوازاكي (ژاپن)
بيست وششمين دوره اين بازي ها از 16 اسفند ماه آغاز خواهد شد. 28 تيم حاضر در هفت گروه 4 تيمي تقسيم مي شوند و قهرمانان هر گروه به مرحله نهايي صعود مي كنند و تيم چونبوك موتورز كره جنوبي قهرمان دوره گذشته به جمع آنها مي پيوندد. بازي هاي مرحله يك چهارم نهايي در روز بيست وهشتم شهريور ماه سال 1386 آغاز و مرحله نهايي نيز به صورت رفت و برگشت در 16 تا 23 آبان ماه برگزار خواهد شد.
طي 25 دوره برگزاري اين جام تيم هاي كره جنوبي با هفت قهرماني بهترين تيم هاي باشگاهي را داشته اند و عربستان با چهار مقام قهرماني در رده دوم و ايران و ژاپن با سه مقام در رده بعدي قرار دارند.استقلال با دو بار قهرماني در فاصله بيست ساله و پاس با يك قهرماني موفق ترين تيمهاي ايران بوده اند. در دوره هاي اوليه هاپوئل و مكابي از رژيم اشغالگر۳ بار جام را به دست آوردند. قطر، تايلند نيز از اين افتخار بي نصيب نبوده اند. نمايندگان ما در اين دوره مي توانند تعداد قهرماني ما را به چهار برسانند، اگر از همين امروز حمايت و برنامه ريزي براي آنها آغاز شود، هرچند ورود باشگاه هاي استراليا رسيدن به جام را سخت كرده است.

آغاز ليگ برتر كشتي آزاد با نام جام پيامبر اعظم ص
گروه ورزشي زنگ آغاز ليگ برتر كشتي آزاد از امروز در سراسر كشور به صدا در مي آيد. اين مسابقات در شرايطي از امروز آغاز مي شود كه تعدادي از تيم هاي شركت كننده به دلايل مختلفي هنوز از آمادگي كامل برخوردار نيستند و به نظر مي رسد كه پيكارهاي هفته اول به دليل غيبت بسياري از نامداران كشتي از كيفيت بالايي برخوردار نباشد.
در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد در سال جاري كه قرار است با نام جام پيامبر اعظم (ص) انجام شود 10 تيم حضور دارند كه در دو گروه A و B تقسيم شده اند. در گروه A امروز صدراي زيرآب ميزبان دانشگاه آزاد اسلامي است و نفت تهران و تبرك خراسان رضوي در تهران مقابل هم قرار مي گيرند. در اين گروه صنايع استان همدان هفته اول استراحت دارد.
در گروه B نيز امروز تيم هاي پاس تهران و نيروي زميني ارتش در تهران با هم ديدار مي كنند و كشتي گيران راه آهن خراسان و ياقوت سبز قائمشهر هم در خراسان مقابل هم صف آرايي مي كنند. در اين گروه گل گهر سيرجان در اولين هفته با قرعه استراحت روبرو شده است.

رئيس فدراسيون بسكتبال
ادامه همكاري اونيكا امروز نهايي مي شود
007209.jpg
گروه ورزشي ادامه همكاري اونيكا سرمربي نيجريه اي تيم ملي بسكتبال امروز نهايي مي شود. محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال ديروز در گفت وگو با همشهري با اعلام اين مطلب گفت: قرار بود مسئولان كميته ملي المپيك درمورد قرارداد جديد با اونيكا ديروز نظرشان را اعلام كنند، اما اين موضوع به امروز موكول شد.
وي افزود: كميته فني فدراسيون بسكتبال جمع بندي و ديدگاه خود را به مسئولان كميته ملي المپيك ارائه داد و حالا منتظر جواب آنها هستيم. رئيس فدراسيون بسكتبال درمورد دعوت نمايندگان بسكتبال ايران به جام شيخ راشد از حضور دو تيم صباباتري و مهرام تهران در اين بازي ها خبر داد و گفت: در تعطيلي يك هفته اي ليگ برتر اين دو تيم به امارات خواهند رفت و درنهايت يك بازي دو تيم در ليگ برتر لغو خواهد شد. مشحون پيرامون شايعه حضور نيافتن نمايندگان بسكتبال ايران در دومين دوره ليگ غرب آسيا گفت: هنوز هيچ چيز روشن نيست و به تصميم گيري نهايي در اين زمينه نرسيده ايم.

شكست قهرمان هندبال ايران  دركويت
گروه ورزشي قهرمان هندبال باشگاه هاي ايران در ديداري دوستانه مغلوب تيم ملي كويت قهرمان بازي هاي آسيايي دوحه قطر شد. به گزارش خبرنگار ما اين بازي به منظور خداحافظي يك ملي پوش قديمي كويت انجام شد كه در خاتمه تيم ملي كويت با نتيجه 34 بر 29 فولاد مباركه سپاهان اصفهان را مغلوب كرد.
آغاز دوباره ليگ برتر هندبال
با بازگشت تيم ملي هندبال از دوحه بعد از وقفه اي يك ماهه ليگ برتر هندبال از فردا بازي هاي خود را از هفته هفتم دوباره ازسر مي گيرد. در بازي هاي فردا تيم هاي هپكو اراك، كابل خودرو سبزوار، شهرداري و مس كرمان به ترتيب ميزبان آهن بافق، نفت تهران، شهرداري تبريز و دانشگاه آزاد خواهند بود.

آغاز مبارزه هاي كيك بوكسينگ در اراك
گروه ورزشي-اولين دوره مسابقه هاي كيك بوكسينگ قهرماني كشور از امروز با شركت 250 ورزشكار از 30 استان كشور در مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك آغاز مي شود.اين دوره از رقابت ها در 12 سبك برگزار مي شود و در پايان نفرات برتر به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند.اخيراً بعد از 8 سال فعاليت كيك بوكسينگ در كشور مجوز ملي شدن آن از سوي سازمان تربيت بدني صادر شده است.

سالن افراسيابي به واليبال رسيد
گروه ورزشي- سالن شهيد افراسيابي به عنوان محل برگزاري رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران انتخاب شد. به گزارش خبرنگار ما پس از كشمكش چند ماهه ميان فدراسيون و هيأت واليبال از يك سو و اداره كل تربيت بدني استان تهران توافق به عمل آمد كه سالن افراسيابي به عنوان جايگزين سالن هفتم تير 4 روز در هفته در اختيار هيأت واليبال قرار گيرد.بدين ترتيب در پي توافق ميان داورزني رئيس فدراسيون واليبال و تقي زاده مديركل تربيت بدني استان تهران   سالن افراسيابي روزهاي شنبه و يكشنبه و سه شنبه و چهارشنبه هر هفته به فعاليت در واليبال اختصاص پيدا مي كند.

برگزاري مسابقات جام حافظ
گروه ورزشي- نخستين دوره مسابقات آمادگي جسماني و ايروبيك قهرماني بانوان كشور با نام جام حافظ ديروز در شيراز آغاز شد. به گزارش خبرنگار ما، در اين رقابتها 300 ورزشكار زن از 30 تيم از سراسر كشور با يكديگر رقابت مي كنند. اين مسابقات كه در 2 روز متوالي برگزار مي شود امروز با معرفي بهترين ها در گروه هاي انفرادي و تيمي به پايان مي رسد.

مخالفت كنفدراسيون فوتبال آسيا با پيشنهاد استقلال
گروه ورزشي كنفدراسيون فوتبال آسيا با پيشنهاد استقلال براي تغيير تاريخ بازي دوم اين تيم در چارچوب رقابت هاي ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا مخالفت كرد.
به گزارش خبرنگار ما دومين بازي استقلال در مرحله مقدماتي باشگاههاي آسيا درست مصادف با اولين روز نوروز 86 است كه در همين رابطه استقلال با اعزام معاون امور بين الملل اين باشگاه به كوالالامپور خواستار تغيير اين بازي شد كه با آن مخالفت به عمل آمد.

امتياز تازه براي تيم هاي برتر در فوتبال جام ملت هاي آسيا
گروه ورزشي كنفدراسيون فوتبال آسيا AFC با وضع قانوني جديد براي تيم هاي برتر (اول تا سوم) هر دوره جام ملت هاي آسيا امتياز تازه اي قائل شد. براساس قانون جديد تيم هاي اول تا سوم جام ملت هاي آسيا در سال 2007 اتوماتيك وار براي دوره نهايي دوره بعد انتخاب خواهند شد.با اين قانون اين سه تيم از حضور در مرحله مقدماتي معاف خواهند بود. اين مطلب را بن همام رئيس قطري كنفدراسيون فوتبال آسيا در جريان مراسم قرعه كشي مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا در كوالالامپور ابراز داشت.

انتخاب كميته فني مسابقات وزنه برداري جوانان
گروه ورزشي: فدراسيون وزنه برداري كشور براي شناسايي چهره هاي مستعد اين ورزش برگزاري رقابت هاي جوانان در رده هاي سني 17، 18، 19 و 20 سال را در دستور كار خود قرار داده و به همين منظور قرار است در فاصله روزهاي دوم تا هفتم دي ماه سال جاري مسابقاتي را در استان هاي خوزستان و اصفهان برگزار نمايد.ديروز سايت اين فدراسيون خبر داد كه دكتر حكمت پور، داود ملكي و مرتضي سيف زاده به عنوان اعضاي كميته فني در پيكارهاي فوق حضور خواهند يافت و عملكرد نفرات شركت كننده را زير نظر خواهند گرفت.

خبرهاي فوتبال جهان
پتروف مرد سال فوتبال بلغارستان
007218.jpg
گروه ورزشي مارتين پتروف هافبك آتلتيكو مادريد اسپانيا به عنوان مرد سال فوتبال بلغارستان برگزيده شد. پس از او ديميتار برباتوف بازيكن فعلي تاتنهام هات اسپرز لندن قرار گرفت. پتروف كه در سال 2005 با قراردادي به مبلغ ده ميليون يورو از ولفسبورگ به اسپانيا رفت روز 14 اكتبر در ديدار مقابل ركواتيو و هوئلوا دچار آسيب ديدگي شد و در حال حاضر دور از ميادين در استراحت به سر مي برد.

صدرنشيني يوونتوس با گل زالايتا
007221.jpg
مارچلو زالايتا ملي پوش اروگوئه اي يوونتوس تورين توانست با گلي كه اين هفته به ثمر رساند تيمش را به صدر جدول رقابتهاي سري B ايتاليا برساند. وي در ديدار مقابل اف .ث.بولونيا در دقيقه 73 ضربه اي به توپ نواخت كه گرچه از خط دروازه عبور نكرد ولي از سوي داور مسابقه گل تشخيص داده شد. بدين ترتيب يوونتوس با 31 امتياز و با تفاضل گل بهتر نسبت به بولونيا درصدر قرار گرفت. تيم ريمينس كالچو نيز با تساوي 2 بر 2 مقابل باري و با كسب 29 امتياز مكان سوم جدول را به خود اختصاص داد.

حمايت بكن بائر از بازگشت كلينزمن
007215.jpg
فرانتس بكن بائر در گفتگويي با مجله بليد ورزشي در خصوص يورگن كلينزمن، سرمربي سابق تيم ملي آلمان گفت: با بازگشت او به تيم ملي موافقم. چون وي كاري را شروع كرد كه نتوانست به پايان برساند. او مي خواست قهرمان جهان شود ولي موفق نشد. وي در مورد روش كار كلينزمن نيز اظهار داشت: شيوه و متدي كه كلينزمن با خود از آمريكا آورد از نظر من خوب بود. او نسيمي تازه در روح تيم ملي دميد.

كانيزارس تا 2009 در والنسيا
007212.jpg
سانتياگو كانيزارس دروازه بان سابق تيم ملي اسپانيا قرارداد خود را با والنسيا تا سال 2009 تمديد كرد. اين موضوع را كاربني مدير ورزشي اين تيم قبل از ديدار تيمش مقابل رئال مايوركا اعلام كرد. كانيزارس 37 ساله از سال 1998 در خدمت والنسياست. وي قبلاً براي رئال مادريد و سلتاويگو بازي مي كرد. اما بزرگترين موفقيت هايش را با باشگاه فعلي اش به دست آورده است. وي با والنسيا در سالهاي 2002 و 2004 قهرمان جام يوفا شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |