پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۴ - Dec 21, 2006
۶ قاتل سحرگاه اوين را نديدند
گروه حوادث- 6 قاتل كه مرتكب قتل 9 مرد شده بودند سحرگاه ديروز در زندان اوين اعدام شدند.
نخستين قاتل كه به دارآويخته شد مرد 28 ساله اي به نام حسنقلي بود كه به خاطر مباشرت در قتل مردي به نام خيرالله 25 ساله به قصاص محكوم شده بود. دومين قاتل يدالله نام داشت كه در تاريخ 27 مهرماه 83 با ضربه هاي چاقو دوست خود را به خاطر اختلافات مالي در داخل خودروي سمند به قتل رسانده بود.
حكم قصاص اين متهم ازسوي قاضي شعبه 71دادگاه كيفري تهران صادرشده بود. سومين اعدامي به نام حسين قاتل راننده مسافركش بود كه در سال 84 با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. جابري قاضي اجراي احكام دادسراي جنايي پايتخت با گزارش خبراعدام
6 قاتل ادامه داد:چهارمين قاتل يك تبعه كشور افغانستان به نام وحيد بود كه در سال۸۲ در جريان يك سرقت پيرمردي را به قتل رساند.
برپايه اين گزارش، آخرين اعدامي هاي سحرگاه ديروز دو مرد به نامهاي محمدهادي معروف به هومن و خيرالله بودند كه در سال هاي 75 و 76 مرتكب قتل 5 نفر در تهران با انگيزه سرقت شده بودند.

ادعاي جنايتكار تركيه اي در دادگاه كيفري استان تهران
بدهي استانبول، 2 جنايت را در كرج رقم زد
در جريان جنايتي خونين، راننده تركيه اي 2 راننده ايراني را با شليك 10 گلوله در خانه اي در كرج به قتل رساند
007224.jpg
گروه حوادث- قاچاقچي تركيه اي كه با شليك هاي مرگبار دو راننده ايراني را در كرج به قتل رسانده بود ، صبح ديروز در حالي در در شعبه 74 دادگاه كيفري استان محاكمه شد كه مدعي بود به خاطر اختلاف حساب ميليوني با مقتولان دست به جنايت زده است .
ظهر نوزدهم بهمن 84 مردي وحشتزده با پليس كرج تماس گرفت و از وقوع دو قتل در خانه اش در 45 متري گلشهر خبر داد.
با اعلام اين گزارش ، هنگاميكه كارآگاهان اداره قتل پليس و بازپرس جنايي در محل حادثه حاضر شدند، با جسد غرق خون دو مرد به نامهاي احمد و چنگيز رو به رو شدند كه با شليك  10 گلوله به قتل رسيده بودند. ماموران در نخستين بررسي ها به بازجويي از صاحبخانه كه تنها شاهد جنايت بود دست زدند. مرد صاحبخانه در بازجويي ها گفت : مقتولان كه از مدتي قبل خانه مرا به صورت مجردي اجاره كرده بودند ،ساعتي قبل توسط يك مرد تركيه اي به نام نوزات كه با آنها رفت و آمد داشت به قتل رسيده اند ، نوزات ساعاتي قبل به خانه آمد ولي پس از جر و بحث با مقتولان به آنها شليك كرد و به سرعت متواري شد.
با اظهارات صاحبخانه ، بررسي هاي پليس آگاهي كرج تحت سرپرستي سرهنگ رحماني براي دستگيري نوزات آغاز شد، اما درحالي كه متهم بعد از ارتكاب جنايت به همراه خانواده اش از خانه خود در مهرويلا خارج شده بود رديابي هاي پليسي براي دستگيري اين مرد آغاز شد و سرانجام ماموران از طريق رديابي هاي تلفني توانستند 8 روز بعد مرد تركيه اي را در خيابان ستارخان دستگير كنند كه وي در همان ابتدا به دو جنايت اعتراف كرد و انگيزه خود از جنايتها را اختلاف مالي با مقتولان بيان كرد .
قتل به خاطر قرض در استانبول
در حاليكه متهم در همان بازجويي هاي اوليه به ارتكاب جنايت اعتراف كرده بود، پرونده اين جنايت روز گذشته در شعبه 74 به رياست قاضي كوه كمره اي و 4 قاضي مستشار تحت بررسي قرار گرفت.
در اين جلسه پس از درخواست قصاص از سوي اولياي دم ، هنگامي كه نوزات در جايگاه دفاع قرار گرفت با قبول اتهام مباشرت در قتل عمدي دو دوستش درباره انگيزه خود از اين جنايتها گفت: از۲۵ سال قبل به ايران رفت   و   آمد داشتم. در اين مدت يكبار در سال 77 به اتهام حمل مواد مخدر به حبس و پرداخت 120 ميليون تومان محكوم شدم، بعد از آزادي با مجيد آشنا شدم و از طريق او با چنگيز و احمد هم ارتباط برقرار كردم.
پس از گذشت چند سال به خاطر بدهكاري 30 ميليوني  با چنگيز اختلاف پيدا كردم و ديگر احمد و چنگيز را نديدم ، روز حادثه در حاليكه يك سالي بود كه آنها را نديده بودم مجيد( مرد صاحبخانه) به من تلفن كرد و از من خواست به خانه اش بروم، با رفتن به آنجا به طور غيرمنتظره اي با چنگيز و احمد رو به رو شدم.
لحظاتي از حضورم در خانه نگذشته بود كه مجيد گفت: تو به چنگيز بدهكاري و بايد پولش را پس بدهي ، من كه تازه متوجه شده بودم آنها برايم نقشه كشيده اند گفتم: من هيچ بدهي اي ندارم ولي حاضرم اگر بدهي ام ثابت شد آن را پرداخت كنم. در همين زمان مي خواستم از خانه خارج شوم كه آنها مانع شدند و در يك لحظه چنگيز در حالتي عصبي ، قندان چيني روي ميز را به طرفم پرتاب كرد و خون از صورتم جاري شد.
بعد از آنكه به بهانه شستن صورتم به دستشويي رفتم،اسلحه كلتي را كه همراهم بود آماده شليك كردم و به محض اينكه داخل اتاق با چنگيز رو به رو شدم به طرفش شليك كردم. احمد با ديدن اين صحنه به طرفم آمد كه به او نيز شليك كردم،اما مجيد را كه شاهد تمام ماجرا بود نكشتم تا شاهدي براي ادعاهايم در دادگاه باشد.
هنگامي كه قضات از مرد تركيه اي درباره ماجراي بدهي سئوال كردند وي با تكذيب اينكه پولها با خريد و فروش مواد مخدر ارتباط داشته است گفت: مدت ها قبل اين پول را به عنوان امانت در استانبول به قربانيان داده بودم و قرار بود آنها به محض بازگشت به ايران به من برگردانند ولي اين كار را نكردند و سر همين موضوع اختلاف بين ما ايجاد شد. وي در ادامه گفت: در آن لحظات آنقدر عصبي شده بودم كه نمي دانستم دارم چه كار مي كنم.

كشف بمب 115 پوندي در زاهدان
007230.jpg
ايرنا: بمب 115 پوندي تي ان تي كه در داخل خودروي پيكان جاسازي شده بود پيش از انفجار از سوي مأموران پليس زاهدان كشف و خنثي شد.
جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان روز گذشته با اعلام كشف بمب گفت: سه شنبه شب گذشته گزارش محرمانه اي در اختيار ماموران پليس زاهدان قرار گرفت كه از سرقت يك دستگاه خودروي پيكان از سوي افراد ناشناس و احتمال استفاده از اين خودرو در عمليات خرابكارانه حكايت داشت.
سرهنگ محمدحسين احمدي ادامه داد: در پي دريافت اين گزارش،تيم هاي ويژه پليس زاهدان و يگان ويژه به حالت آماده باش در آمده و پس از آنكه صبح ديروز در ميدان ورودي زاهدان به يك دستگاه پيكان مظنون شدند، به راننده دستور ايست دادند ، اما راننده اقدام به فرار كرد.
با فرار خودرو عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز شد ، اما راننده در يك فرصت توانست با رهاكردن خودرو پا به فرار بگذارد.
جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان افزود: در بازرسي خودرو بمبي 115 پوندي كه در داخل خودرو جاسازي شده بود، كشف شد كه با اين گزارش، تيم خنثي سازي بمب به سرعت وارد عمل شد و توانست اين بمب را كه قرار بود در يكي از شهرهاي شرق كشور منفجر شود خنثي كند.
سرهنگ احمدي با اشاره به اين كه كشف اين ميزان مواد منفجره غيرقابل تصور و انتظار بود، اضافه كرد: در حالي كه هر پوند ( ???گرم) تي.ان.تي قدرت تخريبي???تا ??? مترمربع مساحت را دارد ، خرابكاران اين مواد منفجره را به همراه مقاديري بنزين و دو عدد كپسول گاز مايع در خودرو جاسازي كرده بودند كه در زمان انفجار قدرت آتش سوزي و تخريبي آن بيشتر شود. سرهنگ محمدحسين احمدي گفت: يك گروهك تروريستي قبل از انتخابات از مردم خواسته بود كه انتخابات را تحريم كنند اما وقتي با جواب منفي مردم مواجه شد قصد داشته با تهديد و عمليات تخريبي ضمن ايجاد رعب و وحشت از مردم انتقام بگيرد.

انتقام 20 ميليوني
گروه حوادث- خواستگار ناكام به قصد انتقامجويي دست به سرقت 20ميليوني ازمنزل خانواده دخترمورد علاقه اش زد.
اوايل آذرماه ، پس از  آنكه كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي تهران از سرقت 20ميليون تومان طلاوجواهر ازيك خانه مسكوني درمنطقه شميران مطلع شدند، به بررسي هاي گسترده اي دست زدند. هنگامي كه در بررسي هاي اوليه مشخص شد سارق به راحتي و احتمالا با كليد وارد خانه شده است ، كارآگاهان اعضاي خانواده راتحت بازجويي قراردادند. در جريان بازجويي ها مشخص شد پسرجواني كه به شدت به دخترخانواده علاقمند بوده، چندروز قبل از وقوع سرقت به عنوان خواستگار به خانه آنها آمده است ولي بعد از شنيدن پاسخ منفي با عصبانيت خانه را ترك كرده است.
از آنجايي كه اين مسئله مي توانست انگيزه اي براي سرقت باشد ،كارآگاهان براي بازجويي ازخواستگار ناكام به منزل وي مراجعه كردند ولي هنگامي كه مشخص شد وي متواري شده است، سوءظن پليس برانگيخته شد و به اين ترتيب با دستور قضايي پاتوق هاي خواستگارناكام تحت مراقبت قرارگرفت. درنهايت ماموران پليس پايگاه يكم، عصر سه شنبه متهم را در پاكدشت بازداشت كردندكه وي با اعتراف به سرقت گفت:روزي كه جواب منفي ازخانواده دخترمورد علاقه ام گرفتم زمان خروج از خانه كليد در را دزديده وبا بررسي زمانهاي خالي بودن منزل اقدام به سرقت كردم.

دستگيري داماد جنايتكار
007233.jpg
گروه حوادث- عامل جنايت خانوادگي در جنوب شرق پايتخت كه يك متهم سابقه داراست شب گذشته دستگير شد.
با وقوع جنايتي وحشتناك در خانه پلاك 43 كوچه زارع پور كه قربانيان آن دختري 25ساله و مادر و پدر بي گناه وي بودند، كارآگاهان اداره 10 آگاهي پايتخت تحقيقات خود براي دستگيري عامل اين جنايت كه داماد جوان خانواده به نام رضا بود را با دستور بازپرس شاملو آغاز كردند.
بر پايه اين گزارش پليس جنايي با انجام روش هاي پليسي در رديابي مخفيگاه قاتل به سرنخهاي مناسبي در اراك رسيد. سرهنگ احمدي مسئول اطلاع رساني پليس شب گذشته از دستگيري عامل جنايت از سوي كارآگاهان خبر داد.

بازداشت زورگيران مسلح پايتخت
007227.jpg
گروه حوادث - مردان جواني كه تنها چند هفته بعد از آزادي از زندان ، باند مسلحانه زورگيري را تشكيل داده بودند ،در بازجويي هاي پليسي از سه زورگيري در مناطق غرب و شمال غرب پايتخت پرده برداشتند.
ششم آبان ماه، مردي با مراجعه به پليس ، آنها را درجريان فعاليت يك باند زورگيري كه با استفاده از كلت كمري و چاقو از مسافران خودرو ، سرقت مي كردند، قرار داد. اين مرد به كارآگاهان گفت: لحظاتي پس از سوارشدن به يك خودرو پيكان كرم رنگ، دو جوان ديگر نيز سوار شدند، اما لحظاتي نگذشته بود كه راننده به بهانه اينكه خيابان اصلي ترافيك است وارد كوچه خلوتي شد و در آن زمان بود كه سه مرد جوان با كلت و چاقو شروع به تهديد من كرده و به زور كيف دستي ام را كه حاوي 200هزارتومان بود به همراه تلفن همراهم ربوده و بعد از آنكه مرا از داخل خودرو به بيرون پرت كردند متواري شدند .
با بررسي شكايت اين مرد و شكايتهاي مشابه ، كارآگاهان دايره يكم آگاهي پايتخت به دستور بازپرس روشن مناطق فعاليت باند زورگيري را در غرب و شمال غرب تحت كنترل نامحسوس قرار دادند و سرانجام توانستند با به كار گيري روشهاي تخصصي مخفيگاه سارقان را در شهرك قدس تهران و مناطق مارليك و ملارد رديابي كرده و در جريان چند عمليات آنها را دستگير كنند.
سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي پايتخت روزگذشته با اعلام اين خبر گفت:سارقان جوان كه اكثرا به تازگي از زندان آزاد شده اند، تاكنون به سه سرقت با اين شيوه در حوالي ميدان آ رژانتين ، ميدان آزادي و وليعصر اعتراف كردند كه در جريان زورگيري در ميدان آزادي 5ميليون تومان سرقت كرده اند. اين گزارش حاكي است سردسته اين باند طبق گفته متهمان بازداشت شده، هنوز متواري است و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.

در مسير تهران- جنوب روي داد
دومين سانحه خروج قطار از ريل
در يك هفته
007197.jpg
گروه حوادث -بر اثر خارج شدن شش واگن يك قطار باري از ريل كه صبح ديروز در مسير تهران-جنوب رخ داد، محور ارتباطي راه آهن تهران- جنوب در ايستگاه سپيد دشت لرستان مسدود شد.
معاون سياسي و انتظامي فرماندار خرم آباد با بيان اين خبر گفت: اين حادثه كه ساعت 8 و 30 دقيقه ديروز رخ داد خسارت جاني نداشت و به هيچ يك از سرنشينان قطار آسيبي نرسيد.
اين قطار از سمت ايستگاه سپيددشت به سمت دورود در حركت بود كه ناگهان شش واگن آن از ريل خارج شد. علت اين حادثه هنوز مشخص نيست اما كارشناسان بررسي خود در اين زمينه را آغاز كرده اند.
به گفته معاون سياسي انتظامي فرماندار خرم آباد، در اين حادثه شبكه اصلي انتقال آب آشاميدني شهر سپيددشت تخريب و آب شهر قطع شده است كه تلاش براي بازگشايي اين محور ريلي همچنان ادامه دارد.
حادثه خارج شدن قطار باري از ريل در حالي رخ مي دهد كه روز يكشنبه نيز بر اثر خارج شدن قطار مسافربري بندرعباس - تهران از ريل 16 نفر از مسافران مجروح شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |