دوشنبه ۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۷ - Dec 25, 2006
مستأجر كلاهبردار، آپارتمان را به 3 خانواده اجاره داد
گروه حوادث- استاد دانشگاه وقتي كليد آپارتمانش را به مستاجران جديدش داد، نمي توانست تصور كند اين زوج جوان آپارتمان را همزمان به 3 خانواده ديگر اجاره دهند.
نقشه عجيب اين زوج كلاهبردار زماني فاش شد كه اعضاي سه خانواده، مي خواستند به آپارتماني كه در شهرك اكباتان اجاره كرده بودند نقل مكان كنند. آنها زماني كه متوجه شدند 2خانواده ديگر نيز مدعي هستند آپارتمان را اجاره كرده اند همگي به كلانتري رفتند و از صاحبخانه شكايت كردند.
با آغاز بررسي اين پرونده در شعبه نهم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 ، صاحبخانه به دادسرا احضار شد و در حالي كه از ماجراي اجاره دادن آپارتمانش به سه مستاجر اظهار بي اطلاعي مي كرد به بازپرس شوكت گفت: يك هفته پيش، زماني كه آپارتمانم را به اجاره گذاشته بودم، زن و شوهر جواني از طريق بنگاه به خانه ام آمدند و پس از ديدن آپارتمان قرار شد آن را رهن كنند.
آنها مي گفتند آپارتمان نياز به كمي تعمير دارد و به همين خاطر دو ميليون تومان به عنوان وديعه به من دادند و قرار شد پس از گذشته يك هفته بقيه پول را پرداخته و به آنجا نقل مكان كنند. من هم كه فكر مي كردم مستاجران خوبي نصيبم شده كليد آپارتمان را به آنها دادم ولي تا كنون از اين زن و شوهر خبري نشده است. اظهارات صاحبخانه، در حالي صورت مي گرفت كه سه خانواده اي كه آپارتمان را اجاره كرده بودند نيز ادعا مي كردند يك زن و شوهر جوان آپارتمان را به آنان اجاره داده اند. يكي از شاكيان درباره نحوه اجاره آپارتمان گفت: چند روز پيش در يكي از روزنامه ها آگهي اجاره آپارتمان 65 متري در شهرك اكباتان را ديدم و وقتي به آدرسي كه در آگهي درج شده بود مراجعه كردم با زن و شوهر جواني مواجه شدم.
آنها ادعا مي كردند كه به خاطر نياز فوري به پول قصد دارند آپارتمان را به صورت رهن كامل، اجاره دهند و وقتي گفتند رهن آپارتمان 10 ميليون تومان است تصور كردم فرصت خوبي نصيبم شده و بالاخره آپارتمان دلخواهم را پيدا كرده ام. وي ادامه داد: از آنجا كه اين زن و شوهر ادعا مي كردند نوشتن اجاره نامه در خانه به نفع هر دو طرف است و ديگر لازم نيست پول اضافي به بنگاه بدهيم، 10 ميليون تومان به آنها دادم و پس از نوشتن اجاره نامه، قرار شد سه روز بعد به آنجا اثاث كشي كنم. ولي روزي كه مي خواستم به خانه اثاث كشي كنم، متوجه شدم اين خانه به 2 نفر ديگر نيز اجاره داده شده است.
پس از اظهارات ديگر شاكيان پرونده مشخص شد زوج جوان با در اختيار داشتن كليد آپارتمان به آنجا رفته و با درج آگهي در روزنامه، آپارتمان استاد دانشگاه را به افراد ديگري اجاره داده اند. به اين ترتيب به دستور بازپرس شوكت چهره نگاري از زوج كلاهبردار در دستور كار پليس قرار گرفته و جست و جو براي شناسايي و دستگيري آنها آغاز شده است.

با گذشت 5 روز از جنايت
ايستگاه آخر داماد انتقامجو
007707.jpg
گروه حوادث- بوكسور جوان كه سه شنبه گذشته سه عضو خانواده همسرش را به قتل رسانده بود، با گذشت 5 روز از ارتكاب جنايت در محاصره كارآگاهان قرارگرفت و بازداشت شد.
سه شنبه گذشته ماموران پليس از جنايتي وحشتناك در خانه  شماره 43كوچه زارع پور در بزرگراه شهيد محلاتي تهران اطلاع پيدا كردند. با حضور بازپرس ويژه قتل و كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت، تحقيقات براي يافتن عامل جنايت آغاز شد و هنگامي كه در بررسي هاي تخصصي مشخص شد عامل هر سه جنايت داماد جوان خانواده به نام رضا است ، عمليات گسترده پليسي براي دستگيري وي كه احتمالا به اراك فرار كرده بود آغاز شد.
ماموران در نخستين مرحله مناطقي را كه احتمال مي رفت مرد جنايتكار در آنجا مخفي شده باشد را تحت كنترل نامحسوس قرار دادند تا اينكه روز گذشته با گذشت 5 روز از جنايت، ماموران توانستند مخفيگاه قاتل را در شهرك وليعصر(عج) اراك شناسايي كنند. ساعت 10صبح ديروز كارآگاهان جنايي تهران مخفيگاه قاتل را تحت محاصره قرارداده و با هماهنگي سرهنگ عطايي رياست اداره دهم آگاهي، عمليات دستگيري متهم آغاز شد.
متهم كه تصور نمي كرد مخفيگاهش از سوي پليس شناسايي شود ، وقتي خود را در محاصره پليس ديد براي فرار از دست پليس با آنان درگير ولي در نهايت نيم ساعت بعد دستگير شد.
اعترافات سياه قاتل
متهم جوان كه 30سال سن دارد و در رشته بوكس فعاليت مي كرده است، روز گذشته در جريان نخستين بازجويي ها درباره انگيزه خود از قتل همسرش آزاده و والدين او امام قلي و معصومه به افسر پرونده گفت: 3سال پيش به دنبال يك آشنايي، به آزاده علاقه مند شدم و به خواستگاري وي رفتم، از همان ابتدا خانواده هاي مان با ازدواج مخالف بودند، ولي در نهايت ازدواج كرديم و با همسرم به اراك كه خانواده ام آنجا بودند رفتيم.
در ابتدا زندگي خوبي داشتيم، اما بعد از چند ماه دعواهاي خانوادگي مان شدت گرفت، تا اينكه بعد از مدتي آزاده به بهانه اينكه اخلاقم تند و خشن است خانه و زندگي را ترك كرده و به منزل پدرش بازگشت. هرچه اصراركردم آزاده به خانه خودمان بازگردد فايده نداشت ، تا اينكه در آ خرين تماسي كه با او داشتم گفت به شدت از من متنفر است. وقتي اين حرف را زد كينه او و خانواده اش را به دل گرفتم و تصميم گرفتم انتقام سختي از آنها بگيرم.
نحوه ارتكاب جنايات از زبان قاتل
رضا در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان جنايي پايتخت گفت: چند روز قبل از ارتكاب جنايت با منزل پدر زنم تماس گرفته و آنان را تهديد به مرگ كردم ولي آنان حرفهايم را باور نكرده و تلفن را قطع كردند.
در حالي كه به شدت عصبي شده بودم ساعت 19 سه شنبه گذشته به خانه پدري آزاده رفتم ، وقتي زنگ در خانه را به صدا درآوردم، پدر زنم در را باز كرد ، با ديدن او به سويش حمله ور شده و او را با ضربات قمه به قتل رساندم. چند دقيقه اي از ارتكاب جنايت نگذشته بود كه آزاده و مادرش كه بيرون از خانه بودند از راه رسيدند، و با ديدن جسد امام قلي - پدر آزاده - شروع به داد و فرياد كردند، كه در اين هنگام به مادر زنم حمله كرده و او را نيز به قتل رساندم.
سپس قصد كشتن زنم را داشتم ولي دلم سوخت و از او خواستم به قهر خود خاتمه داده و با فرار از آنجا زندگي جديدي را آغاز كنيم، ولي او باز مرا از خود راند، با شنيدن جواب منفي او را نيز به قتل رساندم و با برداشتن حلقه نامزدي و تلفن همراهش از قتلگاه فرار كرده و به اراك رفتم. داماد جنايتكار در ادامه گفت: قصد داشتم با 200 هزار توماني كه از يكي از دوستانم قرض كرده بودم از كشور فرار كنم اما بعد از 5 روز دستگير شدم. بنا به اين گزارش عصر روز گذشته متهم به تهران انتقال يافت و تحقيقات از وي زيرنظر بازپرس شاملو رئيس شعبه اول دادسراي جنايي تهران آغاز شد.

اعتراف نوعروس به قتل جوان ورزشكار
007704.jpg
گروه حوادث- نوعروسي كه همسرش را كه از ورزشكاران بدنساز بود، پس از 4 ماه زندگي مشترك به قتل رسانده و جسدش را در جاده هيو ساوجبلاغ رها كرده بود، با همكاري ماموران اداره آگاهي ساوجبلاغ كرج به دام افتاد.
سرهنگ حجت الله مفاخري - جانشين اداره آگاهي كرج- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت:صبح بيست و چهارم آذر ، زن جواني به نام شبنم با مراجعه به كلانتري شاهين ويلا مدعي شد همسرش به نام مجتبي سه روز قبل براي ملاقات با خانواده اش به نظرآباد رفته ولي از همان زمان ناپديد شده است.
همان روز راننده كاميوني كه از جاده هيو ساوجبلاغ درحال عبور بود، ناگهان جسد جوان قوي هيكلي را كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود، مشاهده كرد.
راننده كاميون با ديدن جسد، ماموران پليس را در جريان قرار داد و هنگامي كه ماموران جنايي در تحقيقات خود متوجه شدند جسد متعلق به مرد ناپديد شده به نام مجتبي كه از قهرمانان بدنسازي است، مي باشد، همسر وي به نام شبنم را تحت بازجويي قرار دادند.
اعترافات تكان دهنده نوعروس
هنگامي كه ماموران در بازجويي از شبنم متوجه تناقض گويي هاي نوعروس شدند، به بازرسي خانه پرداختند ، و اين بار با پيدا شدن لباسهاي خونين و يك بالشت خوني در داخل كمد و اطاقهاي خانه، نوعروس جوان لب به اعترافات تكان دهنده گشود .
او در توضيح ماجرا گفت: شامگاه 21 آذر وقتي همسرم به خانه آمد به خاطر موضوعي با هم درگيري لفظي پيدا كرديم ، از مدتي قبل احساس مي كردم به خاطر آنكه او شش سال از من كوچكتر است و قيافه جذابي دارد ديگر  علاقه اي به من ندارد، آن شب همه اش به رفتارهاي او فكر مي كردم تا اينكه صبح در حاليكه كنترلم را از دست داده بودم، يك بسته قرص خواب آور را در مواد بدنسازي كه همسرم استفاده مي كرد حل كردم و در ليوان شير به او دادم. پس از آنكه او با نوشيدن شير به خواب سنگيني فرو رفت با قمه اي كه در خانه داشتيم چندين ضربه به او زده و او را به قتل رساندم.
وقتي از قتل او مطمئن شدم به يكي از آشنايانم به نام مجيد زنگ زدم و ماجرا را برايش تعريف كردم. وقتي كه او آمد جسد مجتبي را كه داخل يك ملحفه قرار داده بودم در داخل صندوق عقب خودروي وي گذاشتيم و به طرف جاده هيو ساوجبلاغ رفتيم. در حاليكه مانده بوديم چه كار كنيم، ساعتها در آن اطراف پرسه زديم تا اينكه ساعت 8 جسد آن را كنار جاده رها كرده و از محل متواري شديم.
با اين اعترافات پرونده با قرار عدم صلاحيت از سوي بازپرس هشتگرد به كرج ارسال شد.با ارجاع پرونده پور احمدي- بازپرس شعبه 16 دادسراي كرج- دستورات لازم را براي تحقيق از شبنم صادر كرد و به اين ترتيب سرهنگ رحماني و سروان صفايي مسئول بازجويي از زن جوان شدند. جانشين اداره آگاهي كرج در پايان گفت: با اعترافات اين نوعروس همدست وي كه در حمل جسد همكاري كرده بود نيز شناسايي و در خيابان شاهين ويلا دستگير شد.هم اكنون متهمان با قرار در بازداشت به سر مي برند.

درخواست اشد مجازات براي تهيه
و توزيع كنندگان سي دي هاي مستهجن
فارس: 150 نماينده در نامه اي به رئيس قوه قضاييه خواستار اشد مجازات براي تهيه و توزيع كنندگان سي دي و نوارهاي ويدئويي مبتذل و مستهجن شدند.
بنابر اين گزارش پيش از پايان جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي، نامه 150 نماينده به رئيس قوه قضاييه توسط جهانبخش اميني قرائت شد. در اين نامه، نمايندگان اعلام كردند با توجه به تحركات وسيع در جهت برنامه ريزي، تهيه و توزيع سي دي ها و نوارهاي مستهجن و مبتذل كه نسل جوان كشور ما را هدف قرار داده و امنيت رواني و عاطفي بعضي از خانواده هاي ملت شريف ايران را به خطر انداخته است، به عنوان نمايندگان ملت از جناب عالي درخواست مي نماييم كه دستور رسيدگي و محاكمه عاجل و اجراي اشد مجازات را براي طراحان، تهيه و توزيع كنندگان صادر فرمايند.

۱۲۰۰ سرقت در 9 ماه
گروه حوادث - 3 سارق زاپاس و لاستيك خودرو در شمال و شرق تهران پس از دستگيري به 1200 فقره سرقت در ماههاي گذشته اعتراف كردند.
كارآگاهان اداره بيستم پليس آگاهي تهران، از مدتي قبل در جريان فعاليت يك باند سرقت لوازم خودرو در سطح تهران قرار گرفتند. در حالي كه بررسي ها ي پليسي نشان مي داد، اكثر سرقتها توسط سه متهم سابقه دار صورت گرفته است رديابي آنها در دستور كار قرار گرفت، تا اينكه رد متهمان در خيابان پيروزي و فدائيان اسلام شناسايي و متهمان دستگير شدند. متهمان در جريان بازجويي هايي پليسي، به 1200 فقره سرقت زاپاس و لاستيك خودرو از ابتداي امسال اعتراف كردند. سرهنگ سلطاني، معاون پليس آگاهي تهران بزرگ از افرادي كه طي سال 85 از خودروي آنها سرقت شده است، درخواست كرد تا جهت پيگيري موضوع به اداره بيستم پليس آگاهي بزرگ مراجعه كنند.

كلاهبرداري از مشمولان سربازي
گروه حوادث - وسوسه فرار از سربازي و گرفتن كارت معافيت، پول هاي جوان طلافروش را به باد داد.
هفته گذشته ماموران سازمان نظام وظيفه هنگام بررسي مدارك متقاضيان متوجه مرد جواني شدند كه قصد داشت با استفاده از مدارك ساختگي كارت معافيت از خدمت بگيرد. با دستگيري اين مرد، پس از آنكه وي به دادسراي شميران منتقل شد به بازپرس رييسي گفت: مدتي پيش در حالي كه براي گرفتن پاسپورت و ويزاي كشورهاي خارجي نياز به كارت پايان خدمت داشتم از طريق يكي از دوستانم با فردي كه ادعا مي كرد به راحتي مي تواند كارت معافيت از سربازي برايم تهيه كند آشنا شدم. وي ادامه داد: اين مرد پس از تهيه مدارك مورد نياز، دو ميليون و 500 هزار تومان از من گرفت اما زماني كه به سازمان نظام وظيفه رفته بودم تا كارت معافيت بگيرم از سوي ماموران دستگير شدم.
پس از اظهارات مرد جوان، بازپرس دادسراي شميران دستور دستگيري مرد كلاهبردار را صادر و تحقيقات پليسي براي شناسايي محل زندگي او آغاز شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |