دوشنبه ۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۷ - Dec 25, 2006
صنعت نفت و داماش شگفتي سازان جام حذفي فوتبال
استقلال اهواز، سايپا و سپاهان صعود كردند
007656.jpg
گروه ورزشي  فوتبال ايران در بدترين فصل برگزاري مسابقات در شرايط جوي نامناسب، شاهد برگزاري مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي بود.
شرايط جوي نامناسب در 3 شهر
به حدي بد بود كه بازي ها لغو شد و امكان برگزاري آن طبق آيين نامه در يك روز بعد هم ممكن نشد.
در شيراز، برف سنگين مانع برگزاري بازي استقلال و مقاومت بسيج شد. در نوشهر، باران شديد باعث شد تا زمين غيراستاندارد نوشهر غيرقابل استفاده باشد. در انزلي نيز يك روز قبل از بازي مشخص شد كه ملوان نمي تواند در اين زمين باتلاقي به مصاف حريف بندر تركمني خود برود.
با وجود لغو اين سه بازي ساير ديدارها برگزار شد. سايپا صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر در روزي كه علي دايي ترجيح داد روي نيمكت ذخيره ها قرار گيرد، موفق شد دو بر صفر مقابل تيم ذوب آهن اردبيل به پيروزي برسد. در اين بازي، احمد مؤمن زاده ستاره ميدان بود و ابتدا در دقيقه 30 و سپس در دقيقه 85 سايپا را صاحب 2گل كرد.
حريف سايپا در مرحله يك هشتم نهايي سپاهان تيم مدافع عنوان قهرماني است.
سپاهان روز گذشته در اصفهان موفق شد تيم نوژن مازندران شگفتي ساز دوره پيش را با دو گل شكست دهد. در اين بازي مهدي سروش نيا مدافع نوژن در دقيقه 16 به اشتباه دروازه تيم خودي را گشود و سپس در دقيقه 20 هادي جعفري نتيجه را دو بر صفر كرد تا قهرمان فصل پيش در راه دفاع از عنوان خود يك مانع جدي را از پيش رو بردارد.
در مشهد، اولين شگفتي جام رقم خورد و تيم صنعت نفت موفق شد تيم ابومسلم خراسان را از گردونه رقابتها خارج كند. تيم صنعت نفت در اين ديدار در دقايق 18 و 77 توسط روح الله عرب به دو گل رسيد تا تيم ميزبان در مقابل ديدگان هواداران خود حذف شود. در دقايق پاياني اين بازي مفيد مظفري داور اين ديدار بدنبال جنجال بازيكنان ابومسلم سه بازيكن اين تيم به نام هاي مهدي هاشمي نسب، مجيد نورمحمدي و سعيد خاني را از زمين اخراج كرد.
در اهواز، تيم استقلال اين شهر مقابل صنايع اراك به پيروزي سه بر صفر رسيد. فريدون فضلي در اين ديدار در دقايق 40 و 82 و ميلاد مي داودي در دقيقه 43 گلهاي تيم ميزبان را درون دروازه حريف جاي دادند.
در اين بازي تيم صنايع اراك از دقيقه 35 با اخراج علي بختياري زاده مدافع خود ده نفره شد و تيم استقلال اهواز نيز در دقيقه 52 يك ضربه پنالتي را توسط روح الله بيگدلي از دست داد.
تيم فوتبال ذوب آهن روز گذشته در تهران به مصاف تيم گمنام داماش ايرانيان رفت و در حالي كه به نظر مي رسيد اين تيم اصفهاني با ستارگان خود در پايتخت روز آساني را در پيش داشته باشد، در نهايت، در ضربات پنالتي با جام وداع تلخي داشت .
در اين بازي دو تيم در پايان 120 دقيقه تلاش به تساوي يك بر يك رسيدند اما در ضربات پنالتي داماش موفق شد ذوب آهن را شش بر پنج مغلوب كند و دومين شگفتي جام حذفي را رقم بزند.
پرسپوليس در آزادي به ديدار كاوه مي رود
در ادامه اين رقابت ها امروز پرسپوليس نايب قهرمان فصل قبل در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم شهر صنعتي كاوه است. پرسپوليس در اين بازي بواسطه آسيب ديدگي 6 تن از بازيكنانش با تركيبي جديد مقابل حريف گمنام خود قرار مي گيرد. پرسپوليس در اين ديدار كريم باقري، ابوالفضل حاجي زاده، محمدرضا ماماني، داود سيد عباسي، فرزاد آشوبي و فراز فاطمي را به دليل آسيب ديدگي در اختيار ندارد. علاوه بر اين نفرات الونگ الونگ و رابرت ساها نيز در ليست 18 نفره بازيكنان پرسپوليس جاي ندارند. با شرايط موجود اين بازي ميدان خوبي خواهد بود تا بازيكنان اميد و ذخيره هاي پرسپوليس لياقت هاي خود را به نمايش بگذارند.
پرسپوليس در صورت پيروزي در بازي امروز در مرحله يك هشتم نهايي با برنده ديدار تيم هاي استقلال و مقاومت بسيج فارس ديدار خواهد كرد.
در صورت تقابل اين دو تيم پرطرفدار پايتخت در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي كيفيت بازي ها افزايش خواهد يافت و حساسيت آن نيز بيشتر خواهد شد.
در ديگر بازي امروز در ورزشگاه حافظيه، تيم فجر شهيد سپاسي شيراز ميزبان تربيت يزد خواهد بود. البته با توجه به لغو بازي تيم هاي استقلال و مقاومت بسيج فارس احتمال تعويق اين بازي نيز به دليل شرايط بد زمين قابل پيش بيني است.
با پايان بازي هاي جام حذفي در مرحله يك شانزدهم نهايي تيم ها خود را براي حضور در بازي هاي ليگ برتر روز جمعه آماده مي كنند.
برنامه بازي هاي امروز
ساعت 15 پرسپوليس كاوه
ساعت 30: 13 فجر تربيت يزد

۳۴ بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند
گروه ورزشي فدراسيون فوتبال هفته آينده اسامي 34 بازيكن تيم ملي را براي حضور در تورنمنت امارات اعلام مي كند.به گزارش خبرنگار همشهري، تيم ملي فوتبال ايران براي حضور در اين تورنمنت از بيشتر نفرات داخلي و خارجي سود مي برد. تورنمنت امارات با حضور تيم هاي هامبورگ، اشتوتگارت، تيم هاي ملي ايران و امارات از روز 18 دي ماه آغاز مي شود. تيم ايران در اولين بازي خود با هامبورگ و سپس با اشتوتگارت ديدار خواهد كرد.

بوكس به استقبال دهه فجر رفت
گروه ورزشي-  فدراسيون بوكس با فراخواندن 42 بوكسور به استقبال مسابقات گراميداشت دهه فجر رفت. به گزارش روابط عمومي فدراسيون بوكس جدا از نفرات مطرح اوزان دهگانه، تمامي ملي پوشان اعزامي به بازي هاي آسيايي دوحه را هم به اردو دعوت كرد. از جمع 42 بوكسور دعوت   شده 22 تن به عضويت تيم ملي بوكس ايران در مسابقات بين المللي دهه فجر درخواهند آمد. صادق  فرج زاده، عمران اكبري، سعيد نوروزي، مرتضي سپهوند، محمد ستارپور، مهدي قرباني، علي مظاهري و جاسم دلاوري ازجمله سرشناسان فراخوانده شده به اردو هستند. محل برگزاري اين اردو، مجموعه ورزشي انقلاب اعلام شده است.

كميته فني كشتي فرنگي تشكيل مي شود
گروه ورزشي- محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي ديروز اظهار داشت: وضعيت كشتي فرنگي را تا پايان اين هفته مشخص مي كنيم.
وي به خبرنگار همشهري گفت: در كشتي فرنگي، ما بايد مثل كشتي آزاد، كميته فني داشته باشيم و به همين منظور، از بزرگان اين رشته دعوت كرده ايم تا با حضور در فدراسيون كشتي كادر فني كشتي فرنگي را مشخص كنيم.
وي با اشاره به حضور كشتي گيران آمريكايي در جام تختي افزود: آن ها هم از ما دعوت كرده اند تا بهار سال آينده در مسابقاتشان شركت كنيم، البته تقويم ما اجازه نمي دهد كه زودتر از اين زمان در رقابت هاي آن ها شركت كنيم.
ليگ كشتي 4 هفته برگزار مي شود
تورج لارودي رئيس سازمان ليگ كشتي ديروز گفت: مسابقات ليگ كشتي آزاد 4 هفته برگزار مي شود و پس از آن، به دليل برگزاري جام تختي و همچنين ايام محرم 3 هفته تعطيل خواهد شد. وي در ارتباط با شروع ليگ كشتي فرنگي به خبرنگار ما گفت: به دنبال اين هستيم تا اين رقابت ها را از اواخر بهمن ماه سال جاري با حضور 6 تيم آغاز كنيم.

رقابت 24 مرد و زن شطرنج باز   براي حضور در تيم ملي
گروه ورزشي به منظور انتخاب اعضاي تيم ملي شطرنج ايران، دور سوم مسابقات مرحله نهايي مردان و زنان ايران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون شطرنج، اين مسابقات كه با حضور 12 شطرنج باز زن و 12 شطرنج باز مرد در حال اجراست بايد در 11 دور به روش دوره اي برگزار شود، تا درنهايت نفرات برتر براي تيم ملي شطرنج ايران انتخاب شوند. احسان قائم مقامي، آتوسا پوركاشيان و  الشن مرادي با توجه به موفقيت شان در دوحه و كسب مدال برنز به طور مستقيم براي تيم ملي دعوت شدند. قرار است، پس از پايان يافتن مسابقات دوره اي، نفرات برتر در قالب تيم ملي براي مسابقات ماكائو كه سال آينده برگزار مي شود، اعزام شوند.

صعود دوپله اي حدادي با طلاي آسيا در جهان
007659.jpg
گروه ورزشي- مدال طلاي پرتاب ديسك بازي هاي آسيايي دوحه صعود دوپله اي احسان حدادي را در جدول
رده  بندي پرتابگران جهان به همراه داشت. به گزارش روابط عمومي فدراسيون
دو و ميداني، احسان حدادي با مجموع 1166 امتياز در مكان هفدهم قرار گرفت. در جدول رده بندي برترين هاي پرتاب ديسك جهان ويرجيلوس الكنا از ليتواني در مكان نخست قرار دارد و جراد كانتر از استوني و سلطان كواگو مجارستاني به ترتيب درجاي دوم و سوم ايستاده اند. در رده بندي جديد فدراسيون بين المللي دووميداني، عباس صميمي ديگر پرتابگر ايران و نايب قهرمان بازي هاي آسيايي بوسان و سجاد مرادي دونده 800 متر كشورمان به  دليل كسب نتايج مطلوب از جدول 50 ورزشكار برتر خارج شده اند. در بازي هاي آسيايي دوحه از جمع  كاروان دو و ميداني احسان حدادي طلا گرفت و احسان مهاجر شجاعي به مدال برنز رسيد.

نگاه
در باد ديگران
محمد علي اينانلو
رئيس سازمان تربيت بدني در برنامه اي تلويزيوني از عملكرد هيأت اعزامي ورزش كشور به بازي هاي آسيايي دوحه دفاع كرد و آن را موفقيت آميز خواند.حق با آقاي علي آبادي است! ورزشكاران ما بعضي از آنها عملكرد خوبي داشتند، طلاي رضازاده كه مسجل بود، اصولاً پهلوان ايراني در حدي است كه نمي توان حتي تصور تحليل عملكرد او را هم به ذهن راه داد، كرمي تا حدي شگفتي آفريد، حدادي گل كاشت، حيدري عالي ظاهر شد و ديگر و ديگران كه يا توانستند حق خود را بگيرند يا اسير ناداوري شدند، اما همان گونه كه رئيس ورزش كشور نيز گفت: ملت ايران آنها را قهرمان مي داند.برخي همچون ساعي كمتر از حد انتظار ظاهر شدند يا انتظار از او بالا بود كه نتوانست برآورده كند. مديريت گروه اعزامي عالي عمل كرد، كار از هر نظر بي عيب و نقص بود. مسئولان فدراسيون بعضي از آنها خوب عمل كردند.در جلسه اي كه روز سه شنبه براي بررسي عملكرد گروه اعزامي در آكادمي المپيك تشكيل مي شود، مسلما در مورد تك تك اين موارد بحث و بررسي خواهد شد. اما كارشناسان و اعضاي محترم شركت كننده در جلسه سه شنبه بايد به يك نكته دقت كنند: آن هايي كه مي خواهند در باد ديگران بخوابند، صحبت هاي علي آبادي در مورد دفاع از عملكرد گروه اعزامي به دوحه مسلما شامل عملكرد برخي از فدراسيون هايي كه به اصرار در اين سفر شركت كرده و با قرار گرفتن در رديف هاي سي وهفتم و چهل وششم و... رشته هاي خود باعث اتلاف بيت المال و شرمساري ملت شدند، نخواهد بود.

مونتلا از رم مي رود
007650.jpg
دي ولت : به احتمال فراوان وينچنزو مونتلا مهاجم سرشناس آ.اس.رم در تعطيلات زمستاني از اين تيم جدا مي شود. وي در فصل جاري در اغلب بازي ها نيمكت نشين بود. اسپالتي درخصوص وي اظهار داشت: در تيم چند بازيكن از شرايط خود راضي نيستند كه يكي از آنها مونتلاست. توانايي هاي او را نمي توان ناديده گرفت، اما مربي فقط بايد آماده ترين بازيكنان را وارد زمين كند.
حمايت سران بايرن از ماگات
دي ولت: اولي هوينس و كارل هاينس رومنيگه از عملكرد ماگات در سال 2006 دفاع كردند. پس از ارائه گزارش ماگات به سران باشگاه بايرن، رومنيگه رئيس هيأت مديره اين تيم گفت: اگرچه در فصل جاري چيزهايي را از دست داديم اما در مجموع از شرايط تيم راضي هستيم. اولي هوينس مدير ورزشي اين تيم نيز گفت: آنچه مسلم است وضعيت فعلي تيم بدون اشكال نيست و انتقاداتي به آن وارد است اما اين كاستي ها به ماگات مربوط نمي شود و ما از كار او رضايت داريم.

قدرداني آدريانو از موراتي و هواداران اينتر
007653.jpg
دي ولت: آدريانو مهاجم برزيلي اينترميلان كه در ديدار مقابل آتالانتا يكي از گلهاي تيمش را به ثمر رساند، از موراتي رئيس باشگاه و هواداران اين تيم تشكر و قدرداني كرد. آدريانو از تاريخ بيست و نهم مارس گذشته نتوانسته بود گلي براي تيمش به ثمر برساند و به همين دليل، مورد انتقاد شديد مطبوعات ايتاليا قرار داشت. وي در اين خصوص گفت:  از اينكه تيم هميشه به من ايمان دارد، بسيار خوشحالم. اين موضوع كمك زيادي به من كرد. من دوران سختي را سپري كردم. اشتباهات زيادي داشتم، اما موراتي همواره به من كمك كرد و به من اميدواري داد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |