دوشنبه ۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۷ - Dec 25, 2006
۴۰ مركز عرضه بهداشتي دام راه اندازي مي شود
تدارك شهرداري تهران
براي عيد قربان
007683.jpg
گروه شهري شهرداري تهران در آستانه عيدقربان 40 مركز عرضه بهداشتي دام در 22 منطقه شهر راه اندازي مي كند.
به گزارش خبرنگار ما مديرعامل سازمان سردخانه ها و كشتارگاه شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي توزيع دام در عيد قربان طرح هاي شهرداري را براي عرضه دائمي و بهداشتي دام در تهران اعلام كرد.
براساس اين گزارش وي گفت: روش و ساختار تهيه دام براي نذورات تا قبل از سال 83 تماما از طريق چوب به دست ها در بيش از 200 مركز بدون رعايت موازين بهداشتي، زيست محيطي و همراه با توزين و قيمت گذاري نامناسب بوده است.
اين در حالي است كه حدود 350 نوع بيماري مشترك بين دام و انسان وجود دارد كه با يك محاسبه ساده يعني 30 درصد از يك ميليون دام برابر با 200 هزار راس ضربدر 40 كيلو وزن هردام و 200 گرم مصرف سرانه هر نفر مي توان عمق فاجعه توزيع بدون نظارت و كنترل بهداشتي مواد پروتئيني را در شيوع انواع
بيماري ها حدس زد.
بقيه از صفحه اول
وي افزود: هم اكنون تنها راه حل، اطلاع رساني و ارتقاي آگاهي مردم براي جلوگيري از خريد از مراكز غير مجازعرضه دام است ، بايد به مردم گفت كه انواع بيماريهاي انگلي از طريق دام زنده به انسان منتقل مي شود در حالي كه اگر آنان از مراكز مجاز شهرداري خريداري كنند دام مورد نياز آنان از همه جوانب مورد بررسي پزشكي قرار گرفته و سپس به مشتري تحويل داده مي شود.
به گفته طاهري به همين دليل طرح احداث 6 مركز عرضه ثابت دام از سوي شهرداري در دست اجرا است كه 2 مركز آن راه اندازي شده و 4 مركز ديگر نيز ظرف يكي دو سال آينده آماده بهره برداري خواهد بود.
طاهري افزود: همزمان با فرارسيدن عيد سعيد قربان، 40 مركز موقت عرضه بهداشتي دام با 300 غرفه در 22 منطقه شهر تهران فعال خواهد شد. در اين مراكز علاوه بر استقرار يكصد دكتر دامپزشك كه معاينات لازم را قبل و بعد از عرضه دام به انجام مي رسانند، 650 نفر از عوامل اداره كل خدمات شهرداري و نيروهاي شهرداري هاي مناطق 22 گانه به عنوان عوامل اجرايي ستاد عرضه دام به مناسبت عيد سعيد قربان آماده ارايه خدمات لازم به شهروندان خواهند بود.
وي دسترسي آسان، كنترل بهداشتي، توزين، بهبود كيفيت و تعيين مناسب قيمت دام را از مهمترين اهداف راه اندازي اين گونه مراكز از سوي شهرداري تهران دانست و گفت: از طريق آگهي روزنامه به كليه دامداران اعلام كرديم كه تنها از طريق اين گونه مراكز اقدام به عرضه دامهاي خود نمايند.
طاهري از ضرروت تحقق مديريت واحد در حوزه پروتئين شهر تهران سخن گفت و خبرداد: به زودي اساسنامه جديد سازمان سردخانه ها و كشتارگاه شهرداري تهران در 12 بند به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران مي رسد.
وي شماره تلفن هاي 55050000 و 55310928 را به ترتيب مركز فروش دام بهداشتي و روابط عمومي سازمان سردخانه و كشتارگاههاي شهرداري تهران اعلام كرد و افزود: شهروندان براي اطلاع از عرضه دام بهداشتي مي توانند با اين شماره تلفن ها تماس بگيرند.

با هدف ترويج و مشاركت شهروندان در زيباسازي شهر تهران
سازمان زيباسازي شهروند نمونه انتخاب مي كند
گروه شهري- سازمان زيباسازي شهر تهران از شهرداري هاي مناطق بيست ودوگانه تهران خواست تا شهرونداني كه در زيباسازي شهر و محله خود تلاش دارند را به عنوان شهروند نمونه انتخاب و به اين سازمان معرفي كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران دكتر حجت الله ملاصالحي مديرعامل اين سازمان با بيان اين كه مي خواهيم از شهرونداني كه شهر و محله خود را زيبا مي كنند قدرداني كنيم گفت: معرفي شهروند نمونه با هدف ترويج فرهنگ زيباشناختي و زيباسازي شهر و محله ما و در راستاي كاركرد فرهنگي سازمان زيباسازي شهر تهران صورت مي گيرد. مديرعامل سازمان زيباسازي ايجاد فضاي سبز در نماي ساختمان يا بالكن، پاكسازي نماي ساختمان، آذين بندي در مراسم هاي ملي و مذهبي، مرتب و منظم بودن محل كسب و كار از ديد منظر شهري (رنگ آميزي، حذف زوائد، تابلو، شستشو يا تعويض سايبان و...) و همچنين شوراياري نمونه درخصوص فعاليت هاي زيباسازي در محله مربوطه را ازجمله شاخص هاي معرفي شهروند نمونه عنوان كرد.
حجت الله ملاصالحي افزود: براساس اين شاخص ها از شهرداران مناطق مختلف تهران خواسته ايم تا رؤساي ادارات زيباسازي مناطق مختلف شهروند نمونه منطقه خود، كه متناسب با موضوعات و شاخص هاي در نظر گرفته شده هستند را به همراه مستندات لازم (گزارش تصوير) به سازمان زيباسازي شهر تهران معرفي كنند.
وي با بيان اين كه يكي از اصلي ترين و محوري ترين وظايف سازمان زيباسازي شهر تهران الگوسازي و ترويج فرهنگ زيباشناختي و زيباسازي شهر است گفت: علاوه بر معرفي شهروند نمونه، براي نخستين بار فراخوان عكاسي از زشتي ها و زيبايي هاي شهرمان داده ايم تا بدين وسيله ضمن مشاركت شهروندان در زيباسازي شهرمان آنها را به ديدن زيبايي هاي شهر ترغيب كرده و زشتي ها را نيز از چهره شهر بزداييم.
مديرعامل سازمان زيباسازي گفت: تصميم داريم تا در مراسمي از شهروندان نمونه تقدير كنيم و از سوي ديگر بهترين عكس هاي رسيده از فراخوان عكاسي را نيز در سطح شهر به نمايش بگذاريم. وي ابراز اميدواري كرد اين تلاش باعث مشاركت شهروندان در زيباترشدن شهر و محله ما شود.
اجراي مرحله دوم بهسازي پياده روهاي خيابان ولي عصر
از سوي ديگر، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران از آغاز اجراي مرحله دوم طرح بهسازي پياده روهاي ميدان راه آهن تا تجريش ، در قالب نورپردازي ، نصب نيمكت ، آب نما ، سطل زباله، باجه هاي تلفن و... در سطح پياده روهاي خيابان وليعصر(عج) خبر داد.
ملاصالحي با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي كف سازي پياده روهاي ميدان راه آهن تا تجريش گفت: علاوه بر يكسان سازي كف پياده روهاي خيابان وليعصر ، تمام عناصر مزاحم حذف و مبلمان شهري و صندلي ها به بهترين شكل ممكن نصب شده اند، همچنين مسير به بهترين شكل ممكن ايمن سازي شده تا تردد نابينايان و معلولان در اين محدوده به سهولت امكان پذير باشد. وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي به هم نخوردن كف اين پياده روها به واسطه كندن مجدد آنها در صورت نياز به حفاري ، اظهار داشت: كف سازي پياده روها به صورت خشكه چيني و قابل برداشت صورت گرفته تا جايي كه به راحتي براي حفاري ها مي توان كف را برداشته و بدون هزينه اي دوباره آن را نصب كرد، اين درحالي است كه بنا بر اظهارات كارخانه سازنده ، كفپوش هاي خيابان وليعصر(عج) حداقل 15 سال عمر مفيد خواهند داشت.

منابع انساني؛ كليد توسعه
دكتراصغر نصيري
پس از برگزاري يك دوره آموزشي مديريت ويژه بنگاه هاي صنعتي و آموزشي، پرسش نامه هايي بين شركت كنندگان توزيع شد كه پرسيده شده بود اگر مديران در شرايطي سرمايه، تكنولوژي و نيروي انساني را از دست بدهند، كدام يك بازيافتني است؟
بسياري از آنها چنين پاسخ داده بودند كه سرمايه را مي توان از طريق شبكه هاي بانكي به صورت وام تامين كرد و تكنولوژي را نيز مي توان سريعاً جايگزين نمود، اما آنچه را كه نمي توان حداقل در كوتاه مدت ترميم و جايگزيني بر آن يافت، عنصر نيروي انساني كارآمد و آموزش ديده است. از اين رو از نيروي انساني به عنوان مانايي و شاه كليد توسعه ياد مي شود. دكتر قاليباف، شهرداري تهران در چهارمين دوره كنفرانس بين المللي مديريت طي سخناني با ضروري خواندن توجه ويژه در بخش مديريت انگيزش به منابع انساني تصريح كرد: بارها تاكيد كرده ام اگر به من بگويند 4 ميليارددلاري كه در تبصره 13 هزينه مي شود و بخشي از آن نيز متعلق به شهرداري است را مي خواهيد يا نيروي انساني متخصص و با انگيزه را ، ترجيح مي دهم نيرو و منابع انساني را انتخاب كنم؛ چرا كه اگر منابع انساني در يك مجموعه از يك روحيه جهادي برخوردار باشند طبيعتاً پول و سرمايه آن مجموعه را نيز به درستي مديريت كرده و آن را هدر نخواهند داد.
اينچنين ديدگاهي، دقيقاً مبتني بر نگره كارشناسي است و موضوعي است كه ساليان متمادي از زاويه ديد مديريت، مفغول و پنهان مانده است. مديريت و يا عامل انساني مهمترين دليل تحولاتي است كه امروز بشر در همه زمينه ها و به هر شكلي در جوامع گوناگون شاهد آن است. يكي از بزرگترين چالش ها و دستاوردها براي مديران، ايجاد انگيزه در اعضاي تيم هاي كاري تحت رهبري آنان است، به گونه اي كه اين انگيزه سبب آشكار شدن بيشترين تلاش و جديت در آنان شود. البته هنر مديريت در ايجاد شرايطي است كه براي باانگيزه كردن افراد بيشترين كارآيي را دارد.
براي با انگيزه كردن كاركنان در انجام جدي امور و نيز نوآورساختن بيش از يك راه وجود دارد. مديران كارآمد از فرصت ها و محدوديت هاي موجود در يك محيط كاري درك درستي دارند، از اين رو بر مواردي تكيه مي كنند كه به راستي مي تواند در كاركنان ايجاد انگيزه كند. نكته اصلي در مديريت اين است كه بدانيم كاركنان به وسيله چيزي برانگيخته مي شوند كه تحقق آن را باور دارند و اين تحقق نه به وسيله وعده و وعيد مديران، بلكه به وسيله به جريان انداختن سه شرط براي انگيزش يعني اعتماد به نفس، اطمينان و رضايت به دست مي آيد. به وسيله ايجاد محيطي كه در آن سه شرط تقويت مي شوند، مديران مي توانند در كاركنان خود انگيزش ايجاد كنند. پس نگاهي به عملكرد مديريت شهري نشان مي دهد زمينه بروز و ظهور سه شرط بالا آمده فراهم شده است و از اين رو چشم انداز روشن و اميدآفريني به وجود آمده است. هم اينك با به كاربستن طرح هايي، نقش كاركنان در تمامي زواياي سامانه، نمود يافته است و از اين رو به عنصر اعتماد به نفس رسيده اند.
*شهردار منطقه 22 تهران

نگاه
007680.jpg
مهدي كاظمي

كمبود سوخت اتوبوس هاي گازسوز ،  شركت واحد را زمين گير كرد
ايسنا: مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه كه چندي پيش از توقف پي در پي 500 دستگاه اتوبوس گازسوز به دليل كمبود و مشكلات جايگاههاي سوخت رساني خبر داده بود، گفت كه در حال حاضر از 2 هزار و 400 دستگاه اتوبوس گازسوز شركت واحد، نصف آنها نيمه فعالند.
محمداحمدي بافنده دليل اين اتفاق را همان نبود سوخت به ميزان لازم و وجود اشكالات فني در ايستگاههاي سوخت رساني اتوبوسهاي گازسوز اعلام كرد و گفت: با وجود پيگيري ها و برگزاري جلسات متعدد با مسئولان وزارت نفت و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور، همچنان مشكل نبود سوخت، افت فشار گاز و توقف اتوبوسهاي گازسوز ادامه دارد و اقدامي در اين زمينه از سوي مسئولان مربوطه انجام نشده است.
مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه با اشاره به افزايش توقف اتوبوسهاي گازسوز از آمار قبلي به دليل ادامه مشكلات و حل نشدن آنها اظهار كرد: روزانه بيش از يكهزار دستگاه اتوبوس گازسوز از سرويس ارائه خدمات به مردم خارج مي شوند و به طور متوسط 800 هزار مسافر بر روي زمين مي مانند و نمي توانند با اتوبوس به مقصد برسند.
وي اذعان كرد: به دليل جلوگيري از ازدحام و معطلي مسافران در ايستگاه هاي اتوبوس مجبور شديم طي هفته هاي گذشته اتوبوسهاي اسقاطي و ديزلي را كه از رده خارج كرده بوديم، از انبار خارج و تعمير كرده و براي جابجايي شهروندان استفاده كنيم؛ در حالي كه اين اتوبوسها بعضا در نيمه راه به دليل مشكلات فني متوقف شده اند يا دودزا هستند.
احمدي بافنده با بيان اين كه اختيارات اتوبوسراني در بخش سوخت اتوبوس ها و با وجود ارتباط مستقيم اين موضوع به شركت واحد، صفر است ، گفت: براي حل مشكل سوخت اتوبوسهاي گازسوز به رياست جمهوري نامه نوشتيم، اما هنوز مشكلي حل نشده و مسئولان وزارتخانه هاي نفت و نيرو و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت هم تنها وعده هماهنگي و همكاري مي دهند؛ اما در عمل اقدامي صورت نگرفته و اين در حاليست كه در سرما مردم مدتها در انتظار اتوبوس مي مانند.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |