چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۵ - Jan 31, 2007
ايران در ماتم شهيدان كربلا
012405.jpg
012417.jpg
گروه اجتماعي: مردم خداجو و عاشق اهل بيت ايران، ديروز در عاشوراي حسيني به سوگواري سرور آزادگان جهان پرداختند .
در اين مراسم عبادي، جوانان و نوجوانان با شور و حال وصف نشدني در صفوف منظم و به هم پيوسته حضور داشتند.
مردم عزادار حسيني پس از برگزاري آيين هاي عزاداري سيد و سالار شهيدان، به ياد آخرين نماز امام حسين(ع) در ظهر عاشورا، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه كردند.
ائمه جماعت سراسر كشور نيز پس از خاتمه آيين پرفيض نماز ظهر عاشورا، در خصوص واقعه دشت نينوا و اهداف سالار شهيدان حسين بن علي(ع) و ياران با وفاي آن حضرت سخن گفتند و برضرورت حفظ حرمت ايام محرم و صفر تأكيد كردند. مراسم عاشورا و تاسوعاي حسيني با حضور انبوهي از ارادتمندان و دلسوختگان سالار شهيدان حضرت حسين ابن علي(ع) و در ميان فرياد هاي ياحسين برگزار شد.
دراجراي اين مراسم كه بيشتر در برخي نقاط استان خراسان رايج است طبق سنت هر ساله در روز تاسوعا، سيني هاي فلزي را از گل پر مي كنند و شمع ها را در گل ها فرو مي برند.
مردان روستا در غروب روز تاسوعا در محيطي باز و وسيع شمع هاي روشن را بر روي سر قرار مي دهند و به صورت دايره وار گردش و نوحه سرايي مي كنند.
عزاداران در اين مراسم با نوحه خواني و سينه زني مظلوميت امام حسين (ع) را فرياد مي زنند.
اين مراسم نمادي از واقعه كربلا و خيمه هاي امام حسين (ع) است و حركت دايره وار مردم با شمع هاي روشن، نشان از حركت محافظين خيمه هاي امام حسين (ع) در شب عاشورا دارد.
خيمه هاي امام حسين (ع) در صحراي كربلا به صورت دايره برپا شده بود و در شب عاشورا محافظين با شمع هاي روشن در بين خيمه ها رفت و آمد مي كردند تا دشمن به حريم خيمه ها نفوذ پيدا نكند.
همچنين آيين سوگواري سرور آزادگان جهان در برخي از نقاط كشور با بارش برف و باران همراه بود اما سردي هوا و بارش برف و باران و سردي هوا نيز هيچ تاثيري در سوگواري و ارادت مردم به آن حضرت نداشت وعلاقه مندان عزاداري حسيني در هواي نامساعد منطقه اشك هاي خود را با دانه هاي ريز و درشت برف درهم آميختند. به طوري كه عزاداران مناطق اردبيل و اروميه مراسم سوگواري سالار شهيدان را به گرمي و در هواي سرد برگزار كردند.
اين گزارش حاكي است كه تمام نقاط كشور در روزهاي گذشته غرق در حزن و اندوه بود و آيين هاي مختلف عزاداري سرور و سالار شهيدان كه ازاول محرم سراسر كشور رافراگرفته بود.
در اين ميان شهر هاي مذهبي قم و مشهد از شور و حال ديگري برخوردار بودند. مجالس وعظ و سخنراني با حضور علما، فضلا و روحانيون و نيز حضور عزاداراني كه از اقصي نقاط كشور به اين شهر ها آمده بودند در دستجاتي منظم و با نوحه ها و اشعاري به زبان محلي جلوه اي خاص به عزا داري در اين شهر ها داده بود.
در تهران نيز مراسم سوگواري و عزاداري تاشوراي حسيني همراه با سينه زني و زنجير زني هيئات مذهبي و مرثيه سرايي مداحان اهل بيت با حضور انبوهي از عاشقان حضرت امام حسين(ع) و زائران امام راحل(ره) در فضايي آكنده از غم و اندوه در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
به همين مناسبت در اين مراسم پيش از برنامه سينه زني و زنجيرزني حجت الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي دادستان كل كشور درباره  مقام و عظمت و زندگاني و آرمان هاي امام حسين عليه السلام سخنراني كرد.

جزئيات سياست هاي كلان درماني كشور
در مبارزه با مواد مخدر تشريح شد
012360.jpg
ايسنا: جزئيات بخش درمان اعتياد سياستهاي كلان نظام در امر مبارزه با مواد مخدر تشريح شد.
سعيد صفاتيان، مدير كل درمان و بازتواني مبارزه با تشريح جزئيات سياستهاي كلان نظام در حوزه درمان اعتياد گفت: سياستهاي كلان شامل 11 بند است كه بندهاي 5 ، 6 و 7 آن مرتبط با درمان و كاهش آسيب اعتياد است. وي با اشاره به اين كه در يكي از بندها صراحتا به بحث جرم انگاري از مصرف مواد مخدر پرداخته شده است، خاطرنشان كرد: در اين خصوص به صراحت بر جرم انگاري از مصرف مواد مخدر، جز در موارد علمي، پزشكي، صنعتي و برنامه هاي مستقل درمان و كاهش آسيب تاكيد شده است.
وي ادامه داد: جرم زدايي از برنامه هاي كاهش آسيب، دست سيستم درماني را بسيار باز خواهد كرد؛ چرا كه بعضي از درمانهاي كاهش آسيب معتادان پرخطر شايد تا دو سال طول بكشد؛ لذا با اين قانون اين دسته از معتادان مي توانند تا هر زمان كه تحت درمان باشند، بدون اين كه مجرم محسوب شوند، در سيستم درماني بمانند.
مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر، ايجاد و گسترش امكانات عمومي تشخيص،  درمان و بازتواني و اتخاذ تدابير علمي جامع و فراگير را از ديگر بندهاي مرتبط با درمان در سياست هاي كلان نظام در امر مبارزه با مواد مخدر بيان و اظهار كرد: درمان و بازتواني، كاهش آسيب و جلوگيري از تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر كم خطر به پرخطر، اهداف مهم اين بند است و بعلاوه هم اكنون در برنامه هاي درمان تاكيد مي شود تا الگوهاي مصرف جابجا شوند.
وي با اشاره به اين كه طرح موضوع برنامه هاي كاهش آسيب در دو بند، ناشي از توجه ويژه مجمع تشخيص مصلحت نظام به برنامه هاي درماني فوق است، گفت: همچنين در بند 7 اين سياست ها، بر اتخاذ تدابير لازم جهت حمايت هاي اجتماعي پس از درمان مبتلايان در زمينه هاي اشتغال، اوقات فراغت ، ارائه خدمات مشاوره و پزشكي ، حمايت هاي حقوقي و اجتماعي مبتلايان و به ويژه خانواده هاي آنها تاكيد شده است.
به گفته صفاتيان در بخش درمان سياست هاي كلان نظام در امر مبارزه با مواد مخدر ، 19 برنامه درماني و 7 برنامه كلان كاهش آسيب و در مجموع 26 برنامه پيش بيني شده كه بعضي از آنها در حوزه وظايف دستگاه هايي خاص و مشخص است.
وي اعلام كرد: توليد متون و مجموعه هاي آموزشي مناسب براي معتادان، توسعه مراكز ترك اعتياد، راه اندازي بيمارستان هاي تخصصي، جايگزيني برنامه هاي درماني بلندمدت به جاي برنامه هاي كوتاه مدت، برگزاري دوره هاي خاص بازآموزي پزشكان، تامين دارو ، احداث و توسعه مراكز اشتغال، حمايتي و توانبخشي معتادان، فعال كردن مراكز tc ، راه اندازي كلينيك هاي درماني در تعدادي از وزارتخانه ها و سازمان ها از جمله برنامه هاي درماني پيش بيني شده در حوزه درمان سياست هاي كلان نظام در امر مبارزه با مواد مخدر است.
مدير كل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ساير برنامه هاي درماني پيش بيني شده در سند سياست هاي كلان، فعال كردن آزمايشگاه هاي تشخيص اعتياد براي تعيين درصد خلوص مواد مخدر، ايجاد سيستم ارجاع روستايي،  گروه هاي خودياري، ارائه خدمات درماني به سازمان هاي غيردولتي، تجهيز پلي كلينيكهاي درمان اعتياد، آموزش به زندانيان، بازپروري اجتماعي، حمايت از خانواده ها، برگزاري سمينارها و كارگاههاي آموزشي از ديگر برنامه هاي درماني است.

وضعيت بحراني۴۰۰ هزار ميليارد ريال يارانه
012363.jpg
ايسنا: مشاور وزير رفاه در امور تأمين اجتماعي معتقد است: زمانيكه هدفمندي يارانه ها را در كشور منوط به تشكيل بانك اطلاعاتي مي دانيم در واقع آن را تعليق به محال مي كنيم.
حسين راغفر افزود: كشورهاي داراي بانك اطلاعاتي پيشرفته و باسابقه هم هيچ كدام مدعي نيستند كه صددرصد سيستم هاي شناسايي فقراي آنها دقيق بوده و قطعا عده اي علي رغم نياز به دليل برچسب نخوردن حاضر به مراجعه به نهادهاي حمايتي نيستند.
مشاور وزير رفاه در امور تأمين اجتماعي خاطرنشان مي كند: هم اكنون در كشور برخي از گروه هاي بسيار نيازمند از دايره حمايت ها محروم مانده اند؛ چنانچه در طرح توزيع سهام عدالت، پس از مددجويان كميته امداد و بهزيستي، كارمندان دولت در رتبه  بعدي دريافت سهام عدالت به عنوان محروم ترين افراد جامعه معرفي شده اند؛ اين در حاليست كه گروه هاي بسيار نيازمند در جامعه از جمله پلاستيك جمع كن ها براي دريافت سهام عدالت به حساب نيامده اند.
راغفر گفت: نكته حائز اهميت ديگر اين است كه شبكه اطلاعاتي كشور بايد به يكديگر متصل باشد تا يك فرد در استان هاي مختلف خدمات حمايتي متعدد دريافت نكند و در اين بانك اطلاعات افراد خدمت گيرنده و نوع خدمت دريافتي آنها مشخص باشد.
وي افزود: تشكيل بانك هاي اطلاعاتي جامع در كشور نيازمند زمان طولاني است؛ چنانچه در كشور پيشرفته اي با مساحتي بسيار كوچكتر از ايران كه چند ده برابر كشورمان، منابع صرف رفاه مي شود، براي هماهنگ كردن سيستم هاي بهداشتي و صدور شناسنامه بهداشتي يكسان افراد جامعه، 7 سال زمان صرف شده است. با اين شرايط در خوشبينانه ترين حالت و با عزم ملي و منابع مالي كافي، تشكيل بانك اطلاعات افراد بيش از 10 سال زمان مي خواهد.
مشاور وزير رفاه در امور تأمين اجتماعي تأكيد كرد: بر اين اساس دولت بايد با پيدا كردن راه حل عملي به تناسب ظرفيت موجود به شناسايي بهتر شيوه هاي مختلف براي هدفمندي يارانه ها بپردازد و با كاهش خطاي موجود و صرفه جويي كلان به تدريج بانك اطلاعاتي را طراحي كند. راغفر با بيان اين كه در شرايط كنوني تنها بايد براساس تقريب عمل كرد، گفت: يكي از روش هاي تقريبي براساس منطقه جغرافيايي است؛ به گونه اي كه مناطق محروم كشور را شناسايي و يارانه ها را به سمت اين افراد سوق داد.
وي تصريح كرد: با توجه به منابع محدود، امكان هدف گذاري براي رفع انواع محروميت ها وجود ندارد؛ بنابراين مي توان گروه هاي قليل مانند افراد گرسنه را انتخاب كرد و به شناسايي آنها پرداخت كه بر اين اساس شناسايي 4 تا 5 درصد جمعيت كشور كار دشواري نيست و در آن زمان مي توان مطمئن بود كه با تخصيص منابع يارانه اي به اين گروه  از جامعه ديگر گرسنه اي وجود ندارد. به گفته وي، هم  اكنون در كشور، يارانه اي براي بهره مندي افراد از حمل ونقل هوايي پرداخت مي شود؛ در حاليكه افراد بسيار فقير سهمي از يارانه ها ندارند.
مشاور وزير رفاه در امور تأمين اجتماعي با اشاره به وضعيت بحراني يارانه ها در كشور با يادآوري اين كه يارانه هاي پرداختي در سال 52 براي 16 قلم كالاي اساسي از جمله گوشت، گندم، پياز، سيب زميني، گازوئيل و... معادل 17/8 ميليارد ريال (2/1 ميليارد دلار) و در سال 54 به 14 برابر رشد به 14/111 ميليارد ريال رسيد و در سال 56 مجددا به دليل نوسانات قيمت نفت به 81 ميليارد ريال كاهش يافت، افزود: اين درحاليست كه وضعيت بحراني يارانه ها همچنان ادامه دارد و امسال حدود 400 هزار ميليارد ريال صرف يارانه هاي آشكار و پنهان در كشور شده كه بيش از 60 درصد اين يارانه ها مربوط به سوخت است و سپس يارانه آرد و نان و كالاهاي اساسي در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
به گفته مشاور وزير رفاه، اين روند، نشانه هاي بسيار خطرناكي براي اقتصاد كشور است و امكان ادامه آن وجود ندارد.

با حضور اعضاي شوراي قضايي شرق كشور
مجتمع ويژه جرايم امنيتي در هرمزگان افتتاح شد
گروه اجتماعي- با حضور رئيس و اعضاي شوراي قضايي ويژه شرق كشور، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، استاندار و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان مجتمع ويژه جرايم امنيتي و سازمان يافته هرمزگان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه در آيين افتتاح اين مجتمع حجت الاسلام والمسلمين نكونام مشاور رئيس قوه قضائيه و رئيس شوراي قضايي شرق كشور در سخناني به تشريح وظايف دستگاه هاي مختلف در مقوله امنيت پرداخت و گفت: بدون شك خواستگاه ناامني در بي فرهنگي، فقر و بيكاري است و مادام كه جامعه اي با اين عناصر مبارزه و مقابله جدي نكند روي آرامش پايدار را نخواهد ديد.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان افزود: دستگاه هاي فرهنگي و نهادهاي اقتصادي بايد در حل مشكلات مردم شرق و جنوب كشور اقدامات جدي صورت دهند و اگر اين اتفاق نيافتد از دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي كاري برنخواهد آمد.
مشاور رئيس قوه قضائيه با انتقاد شديد از افرادي كه از سر ناآگاهي برخي مسائل مربوط به حوزه امنيت ملي را از دستگاه قضايي مطالبه مي كنند گفت: رؤساي كل دادگستري ها و رؤساي دادگستري هاي شهرستان ها عضو افتخاري شوراي تامين هستند و اگر رؤساي شوراها بخواهند مي توانند آنان را به شورا دعوت نكنند.
نكونام در عين حال افزود: ابزار كار دستگاه قضايي فقط قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي است و حتي بودجه ما هم به دست خودمان نيست.
با اين حال چنان قاطعانه وارد معركه اجراي حدود الهي و مجازات اشرار مي شويم كه كسي جرأت پيدا نكند به حريم امنيت مردم ورود پيدا كند.
حجت الاسلام والمسلمين نكونام سپس با تاكيد بر اين موضوع كه ضابطين دستگاه قضايي حق انتقاد و داوري عملكرد دستگاه قضايي را ندارند تصريح كرد: نيروهاي انتظامي در مواقعي كه به حكم قضايي به ماموريت اعزام مي شوند تحت امر دستگاه قضايي هستند و حق ندارند در مورد دستورات قضايي و تصميمات اتخاذ شده داوري و اظهارنظر كنند زيرا اين مساله به تجري مجرمين و ايجاد فضاي تشويش و ناامني در جامعه دامن مي زند.

برگزاري همايش استانداردسازي رفتار پليس
پليس: همايش علمي كاربردي استانداردسازي رفتار پليس و نقش آموزش در آن در معاونت آموزش برگزار مي شود.
معاونت آموزش ناجا در نظر دارد سه شنبه هشتم اسفندماه همزمان با روز امورتربيتي و تربيت اسلامي همايش علمي كاربردي با عنوان استانداردسازي رفتار پليس و نقش آموزش در آن با رويكرد جامعه محوري برگزار كند. در اين همايش يك روزه فرهيختگان و متخصصان علمي حوزه هاي مديريت، روانشناسي، جامعه شناسي، علوم ديني و ... مقالات منتخب حول محورهاي تعيين شده را ارائه مي دهند. محورهاي همايش، استانداردسازي رفتار در سازمان، سطوح استانداردسازي، عوامل مؤثر بر استانداردسازي رفتار، ساز و كارهاي هماهنگي در سازمان، موانع استانداردسازي، آموزش ساز و كارهاي هماهنگي و استانداردسازي رفتار و نظارت هاي آموزشي و استانداردسازي رفتار مي باشد.
گفتني است، در همايش مذكور به 20 مقاله برتر جوايز نفيس و به نويسندگان تمامي مقالات ارسالي هدايايي به رسم يادبود اهدا خواهد شد.

40 درصد جرايم در مراكز استان ها رخ مي دهد
گروه اجتماعي- فرمانده پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: بيش از 40درصد جرايم در مراكز استان ها اتفاق مي افتد.
 به گزارش روابط عمومي ناجا، سردار عزيزالله رجب زاده تصريح كرد: براي كاهش جرايم در اين مناطق برنامه ريزي هايي از جمله استقرار كارشناسان باتجربه در كلانتري ها و پاسگاه هايي كه داراي حجم بالايي از پرونده هاي ارجاع شده مي باشند، انجام شده است. رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي كه در همايش تخصصي پليس پيشگيري ناجا سخن مي گفت با تاكيد بر اين كه پليس پيشگيري سال آينده برنامه هاي خود را عملياتي خواهد كرد، گفت: اولويت اول پليس پيشگيري گشت هاي انتظامي است و احساس امنيت توسط گشت هاي پليس ايجاد مي شود. وي در خصوص اقدامات اجرايي در اين حوزه گفت: با طراحي و راه اندازي سيستمي كه در چند روز آينده راه اندازي مي شود، ساختار سازماني و وضعيت نيروي انساني كلانتري و پاسگاه هاي استان هاي مختلف برآورد مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين سيستم سه وضعيت قرمز، زرد و سبز در نظر گرفته شده است كه فرمانده انتظامي شهرستان هايي كه وضعيت زرد دارند، در مهلتي 15 روزه مي بايستي وضعيت را به سبز تبديل كنند وگرنه رئيس پليس پيشگيري استان بايد شخصاً اقدام كند. به گفته رجب زاده، در اين سيستم وضعيت جرايم و امكانات و تجهيزات نيز به همين شكل برآورد مي شود. وي سيستم فوق را وسيله مناسبي براي بررسي وضعيت و بازخورد اقدامات حوزه هاي مختلف پليس پيشگيري به صورت به روز دانست. سردار رجب زاده به وضعيت ظاهري و انضباط بازداشتگاه ها تاكيد كرد و گفت: بايد وضعيت بازداشتگاه ها مرتب و منظم و برخورد با مجرمان نيز مناسب باشد. رجب زاده از به كارگيري پليس هاي افتخاري در سال آينده در كلانتري ها و يگان هاي امدادي خبر داد و بر راه اندازي سيستم هاي GPS در گشت هاي پليس تاكيد كرد و افزود: سال آينده در صدد هستيم تا وضعيت ايستگاه هاي بازرسي را از جهت تامين نيرو، آموزش هاي لازم و تجهيزات بهبود بخشيم.
پليس، گسترده ترين سازمان در كشور است
به گزارش سايت پليس، سردار اسكندر مومني، معاون عمليات نيروي انتظامي نيز در اين همايش گفت: پليس با داشتن قريب به 5 هزار واحد انتظامي مستقل، گسترده ترين سازمان در كشور است. وي با اشاره به اين كه اهميت كار پليس پيشگيري هنوز براي بسياري از مردم تبيين نشده است، تصريح كرد: در بسياري از مواقع، وجود گشت هاي پليس باعث پيشگيري از وقوع جرايم مي شود، اما به اين دليل كه جرمي واقع نشده است، از لحاظ كمي فعاليت هاي اين يگان قابل سنجش نيست. وي با اشاره به اين كه در حوزه پليس پيشگيري نيز بالغ بر 2700 پاسگاه و كلانتري وجود دارد، خاطرنشان كرد: پليس پيشگيري يك واحد انتظامي مستقل است و صرفاً در مقابل سلسله مراتب پاسخگو نيست بلكه در مقابل دستگاه هاي بيروني نيز پاسخگو است. بنابراين، اين حجم بالا نياز به نظارت و كنترل فراوان دارد.

در سال جاري و در تهران
هر ساعت 22 نفر متولد شده اند
ايلنا: مديركل ثبت احوال استان تهران گفت: ميزان ازدواج در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل در استان تهران، حدود 5/3 درصد رشد يافته است.
احمد قشمي، مديركل ثبت احوال استان تهران، گفت: در سال جاري، ميزان ازدواج 100 هزار و 290 مورد بوده، در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل 100 هزار و 229 مورد بوده است. وي افزود: در سال جاري، 161 هزار و 130 واقعه ولادت در استان تهران ثبت شده كه اين آمار، نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود يك درصد رشد يافته است. وي خاطرنشان كرد: به طور متوسط در هر روز 526 نفر و در هر ساعت 22 نفر در استان تهران متولد شده ژاند. قشمي با اشاره به اين كه به ازاي هر 100 دختر، 107 پسر در استان تهران به دنيا آمده ژاند، يادآور شد: در سال جاري، 83 هزار و 163 نوزاد پسر و 77 هزار و 850 نوزاد دختر در استان تهران متولد شده ژاند و ميزان فوت با رشد 5 درصدي از 45 هزار و 933 مورد به 48 هزار و 630 مورد افزايش يافته است. وي گفت: ميزان طلاق در سال جاري، 12 درصد در استان تهران رشد يافته است و رقم آن از 18هزار و 556 مورد در ده ماهه سال گذشته به 20 هزار و 898 مورد در سال جاري رسيده است.

با مردم
درج مي شود اما پرداخت نمي شود!
بازنشسته اي با 30 سال خدمت هستم، از حدود 3 ماه قبل در پايين فيش هاي حقوقي ما جمله 40 هزار تومان بن با حقوق ماه جاري دريافت نمايند درج مي شود اما تاكنون از بانك بن ها را دريافت نكرده ايم. تقاضا مي شود هر موقع امكان پرداخت بن وجود دارد، درج و اعلام شود تا حداقل در برابر خانواده خود شرمنده نشويم.
حميد درويش- تهران
تفاوت۱۰ هزار توماني
@ با مراجعه به يكي از دستگاه هاي خود پرداز بانك مسكن، خواستم پول برداشت كنم، اما دستگاه عمل نكرد و با وجود كسر مبلغ درخواستي از حساب من، پول را تحويل نداد. بعد از گرفتن پرينت از حساب بانكي ام و پر كردن فرم مربوطه پس از يك ماه 30 هزار تومان به حسابم واريز شد در حالي كه در پرينت مشخص بود كه 40 هزار تومان از حسابم كسر شده است. حال تكليف 10 هزار تومان كسري چه مي شود؟
مهدوي- كرج
تفاوت فاحش سود امسال و سال گذشته
سال گذشته با تعويض خودروي فرسوده خود و با دريافت وام۵ ساله با سود 27 درصد يك دستگاه خودرو نو خريداري كردم كه هر ماه 168 هزار و۵۰۰ تومان بابت آن قسط مي پردازم. اما امسال شرايطي ايجاد شده است كه براي تعويض خودروهاي فرسوده ماهيانه 98 هزار تومان با سود 7 درصد دريافت مي كنند از مسئولان ذي ربط انتظار مي رود سود پرداختي قبلي و كنوني را با هم هماهنگ كنند.
منصور امامي- تهران
براي ايجاد مشاغل سالم
براي ايجاد و توسعه مشاغل مولد و سالم بايد از حجم مشاغل وابسته به دلالي و واسطه گري كالا در سراسر كشور كاسته شود چون گسترش مشاغل وابسته به دلالي، تنها بر گراني و تورم مي افزايد و نيز باعث جذب نيروهاي كارآمد به بخش هاي غير مولد مي شود كه به زيان مملكت است.
اسكندر حاج عبادي- قزوين
پاسخ هم بدهيد
ضمن تشكر از شهرداري محترم تهران درباره برقرار كردن شماره 1888 كه براي دريافت انتقادات و پيشنهادهاي شهروندان پيشنهاد مي كنم، در اين موارد به شهروندان پاسخ نيز داده شود. تا آنها اطمينان يابند كه به انتقادات و پيشنهادهايشان بهاي لازم داده مي شود.
مسلم جلفايي- تهران
براي حفظ آب هاي زيرزميني
پيشنهاد مي كنم براي جلوگيري از بروز مشكلات بيشتر در دشت هاي پيرامون مشهد براثر نشست زمين كه خود ناشي از برداشت بي رويه آب از منابع زيرزميني است، اولاً برداشت آب از اين منابع تحت كنترل قرار گيرد و محدود و حتي در مواردي ممنوع شود و ثانياً، از روش هايي مثل آبخوان داري براي غني كردن سفره هاي زيرزميني آب استفاده به عمل آيد.
نور محمد غفارزاده- مشهد
اجازه مرمت داده شود
در منطقه بيست در ضلع شرقي حرم عبدالعظيم يك منزل مسكوني داريم كه حدود چهارده سال است كه در طرح شهرداري قرار گرفته و متأسفانه نسبت به اجراي آن اقدامي نمي كنند. با توجه به اين كه اين ساختمان و منازل هم جوار به خاطر فرسوده شدن نياز به تعميرات اساسي دارند پيشنهاد مي كنم حداقل شرايطي فراهم شود كه تعميرات نسبي براي جلوگيري از فرسايش و تخريب واحدهاي مسكوني در اين منطقه، انجام گيرد.
م- زين العابدين- شهرري
مشكل پياده رو حل شدني است
@ با تشكر از شهرداري منطقه 13 درباره اعلام پاسخ، مجدداً يادآور مي شوم. مشكل مطرح شده در مورد پياده رو خيابان هاشمي واقع در تقاطع خيابان هاي سعدي و هاشمي، انباشت نخاله هاي ساختماني است. در حالي كه صاحب ملك در ازاي هزينه هاي سنگيني كه براي بناي خود با انواع سنگ هاي گرانيت سياه و رنگي به خرج داده، تنها با صاف كردن سطح پياده رو مي تواند اين مشكل را حل كند.
صادقي- تهران
كمبود اتوبوس
ادامه عمليات اجرايي طرح پل هوايي در تقاطع خيابان هاي آسيا و فردوس، تردد اتوبوس هاي بليتي را در اين مسير قطع شده و تنها از اتوبوس هاي ريالي استفاده مي شود و اين اتوبوس ها، پاسخگوي نياز مسافران نيست.
تفرشي- تهران
دكه هاي مطبوعاتي كافي نيست
در بلوار فردوس غرب- از چهار راه بهار تا فاصله 4 كيلومتري دكه روزنامه فروشي وجود ندارد و براي خريد يك روزنامه بايد چند كيلومتر پياده روي كنيم. با توجه به گسترش شهر تهران در دهه هاي اخير، لازم است بر تعداد دكه هاي مطبوعاتي اضافه شود.
سيد علي موسوي- تهران
كمبود روشنايي
@ خاموشي كوچه ها و كارايي نداشتن تيرهاي چراغ برق در شهرك انقلاب پاكدشت باعث بروز مشكل در عبور و مرور و همچنين افزايش سرقت از خودروها در شب شده است، حتي خودروهاي حمل زباله نيز به علت نبود روشنايي دچار مشكل مي شوند، بنابراين اين مسئله نيازمند رسيدگي سريع است.
عبدالله صوفي- پاكدشت ورامين
ماه محرم و ارزش هاي انساني
@ آيا بهتر نيست با حفظ حرمت ماه محرم، مزاحمت ايجاد نكردن براي همسايگان، استفاده نكردن از آلات موسيقي گوشخراش و برگزاري منظم در اماكن مشخص، بدون بستن راه هاي عبور و مرور نشان دهيم كه از امام حسين عليه السلام، منش والاي انساني را آموخته ايم.
حسين پيچكانلو- تهران

پاسخ مسئولان
تنظيم بازار موجب ممنوعيت صادرات نيست
در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم صفحه 6 روزنامه وزين همشهري شماره 4157 به نقل از آقاي علي كلاهگرد تحت عنوان نبود برنامه در روند صادرات به اطلاع مي رساند: براساس ماده 36 قانون برنامه چهارم توسعه(درخصوص تنفيذ مواد۱۱۳ و۱۱۴ قانون برنامه سوم توسعه كشور) صدور كليه كالاها بجز سه گروه كالاي يارانه اي، ذخاير ژنتيكي و ميراث فرهنگي آزاد است و تنظيم بازار داخلي موجب ممنوعيت صدور نمي شود ولي به استناد مفاد بند(د) ماده 33 قانون برنامه چهارم توسعه كشور و براساس مصوبه شماره 109284/ت۲۶۲۴۱ ك مورخ 9/9/85 هيات محترم وزيران، عوارض صادراتي
به ميزان 60 درصد قيمت پايه صادراتي تخم مرغ براي كاهش انگيزه صادرات بي رويه آن وضع گرديده است.
دفتر وزارتي و روابط عمومي وزارت بازرگاني

هيچ چشمه اي تصرف نشده است
باتوجه به مطلب مندرج در صفحه 6 آن روزنامه وزين در تاريخ 17/10/85 با عنوان تصرف چشمه ها در كرمانشاه به اطلاع مي رساند: موضوع مورد اشاره در تماس تلفني ش.باوندي پور از كرمانشاه، محصوركردن برخي سراب هاي مصنوعي در سطح استان كرمانشاه توسط شهرداري و سازمان گردشگري اين استان براي ايجاد فضاي تفريحي و توريستي است.
لذا ضمن تشكر از اين شهروند محترم، به اطلاع مي رساند كه هيچ چشمه اي در كرمانشاه به تصرف اشخاص حقيقي و حقوقي درنيامده است.
روابط عمومي و امور بين الملل شركت مديريت منابع آب ايران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |