چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۵ - Jan 31, 2007
كلاهبرداري مردان عراقي از مشتريان بانك ها
مردان كلاهبردار با نشان دادن پول هاي بي ارزش لهستاني، ميليون ها تومان در قم كلاهبرداري كردند
گروه حوادث - مرد عراقي كه با همدستي 2 هموطن خود مشتريان بانك ها و مراكز تجاري در شهر قم را فريب داده و پول هاي بي ارزش لهستاني را به آنها مي داد دستگير شد. اين مرد تاكنون به فريب 11 مرد و كلاهبرداري ميليوني از آنها اعتراف كرده است.
مدتي پيش مردي به اداره آگاهي قم رفت و از سه مرد عرب زبان كه 3 ميليون تومان پول او را به سرقت برده بودند شكايت كرد. اين مرد به ماموران گفت: دو روز پيش، پس از آنكه 3 ميليون تومان از حسابم در يكي از بانك هاي شهر برداشت كرده و مي خواستم به خانه بروم مردي عرب زبان جلويم را گرفت و با نشان دادن چند اسكناس خارجي گفت مي خواهد خمس دارايي اش را بپردازد و به دنبال دفتر اخذ وجوهات مي گردد.
وي ادامه داد: هنوز آدرس دفتر اخذ وجوهات را به اين مرد نداده بودم كه نفر دوم باند وارد ماجرا شد و پس از كمي گفت و گو با مرد عرب زبان به وي گفت بهتر است پول هايش را به دلار تبديل كند و سپس خمس آنها را بپردازد. به اين ترتيب نفر سوم باند كه او هم عرب زبان بود و ادعا مي كرد صراف است وارد ماجرا شد و در حالي كه مي گفت اسكناس هاي خارجي ارزش زيادي دارند، يكي از آنها را از مرد عرب زبان گرفت و به جاي آن 100 دلار به وي داد.
شاكي پرونده افزود: پس از رفتن دو عضو ديگر باند، من و مرد عرب زبان به طرف دفتر اخذ وجوهات كه در آن نزديكي بود به راه افتاديم ، در بين راه او ادعا كرد مي خواهد بقيه اسكناس هاي خارجي را هم با پول ايراني عوض كند. من كه فكر مي كردم از اين طريق هم به او كمك كرده و هم مي توانم سودي به دست آورم، همه پول هايي را كه از بانك گرفته بودم به او دادم و تمامي اسكناس ها را از او گرفتم. اما فرداي آن روز وقتي به بانك رفتم تا اسكناس ها را بفروشم، متصدي باجه گفت كه اين اسكناس ها متعلق به كشور لهستان است و هيچ ارزشي ندارد. پس از اظهارات اين مرد، رسيدگي به موضوع در دستور كار تيمي  از كارآگاهان قرار گرفت و آنها پس از چهره نگاري از مردان عرب زبان جست و جو براي شناسايي و دستگيري آنان را آغاز كردند.
در حالي كه هر روز بر تعداد افرادي كه از سوي اين باند مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند افزوده مي شد، ماموران با زير نظر گرفتن مكان هايي كه اين سه سارق سياه باز در آنجا فعاليت داشتند سرانجام موفق شدند يكي از اعضاي باند را دستگير و به اداره پليس انتقال دهند. در بازجويي از اين مرد مشخص شد كه او و 2 همدست ديگرش اهل كشور عراق هستند كه آنها چندي قبل به عراق گريخته اند. با اعتراف متهم به كلاهبرداري از 11 مرد با اين روش، وي روانه بازداشتگاه شد و جست و جو براي دستگيري ديگر اعضاي باند ادامه دارد.

فرمانده تيم تحقيق در جلسه محاكمه پرورش دهنده خوك
شك نكنيد، او مخوف ترين قاتل سريالي كاناداست
قاتل سرياني در دادگاه - از بالا: رابرت پيكتون، محل جنايت و قربانيان
012426.jpg
012429.jpg
012432.jpg
012441.jpg
گروه حوادث - در جريان نخستين جلسه رسيدگي به جنايت هاي خونين رابرت پيكتون- مخوف ترين قاتل سريالي كانادا كه به قتل 26 زن خياباني و معتاد متهم شده است- رئيس تيم تحقيق گفت: براي اثبات جنايت هاي اين مرد 400 هزار نمونه دي ان اي جمع آوري شده است و جاي هيچ شكي وجود ندارد.
دوشنبه گذشته هيات منصفه دادگاه نيو وست مينسر كانادا، با آغاز دادگاه جنايت هاي مخوفترين قاتل تاريخ كانادا، بررسي قتل 6 زن از مجموع 26 زن ناپديد شده را آغاز كردند. رابرت پيكتون كه يك پرورش دهنده خوك در حومه ونكور است در سال 2002 بعد از آنكه اجساد تعداد زيادي از زنان خياباني كه در ماههاي گذشته در اين منطقه ناپديد شده بودند، در مزرعه اش پيدا شد به قتل 26 زن متهم شد. در بررسي هاي بعدي مشخص شد مرد جنايتكار به انگيزه نامشخصي پس از آنكه زنان خياباني را به مزرعه اش مي كشانده آنها را با ضربات چاقو و يا شليك اسلحه به قتل رسانده و تكه هاي بدن آنها را يا به خوكهايش مي خورانده و يا آنها را دفن مي كرده است.
در حالي كه جلسات بررسي جنايت هاي قاتل سريالي از هفته گذشته آغاز شده است، بعد از آنكه فيلم بازجويي هاي پليسي براي هيات منصفه نمايش داده شد، دوشنبه گذشته اعضاي هيات منصفه از دون آدام فرمانده گروه ويژه بررسي پرونده دعوت كردند تا نتايج تحقيقات محرمانه را در اختيار آنها قرار دهد. در اين جلسه جنجالي كه با حضور ده ها جنايي نويس جهان برگزار شد، هنگامي كه دون آدام در جايگاه قرار گرفت با بيان اينكه تحقيقات هنوز به اتمام نرسيده است گفت پرونده به حدي گسترده است كه هر بار با گشوده شدن يك گره، به سوي قتلهاي ديگري مي رويم و به اين ترتيب به نظر مي رسد آمار جنايت ها بيش از 26 قتلي باشد كه قبلا حل نشده باقي مانده بود.
او گفت: مزرعه پرورش خوك اين متهم قرار بود حتي قبل از دستگيري وي در سال 2002 تحت بررسي قرار گيرد،اما وقتي وي به اتهام قتل 2 زن ناپديدشده تحت تعقيب قرار گرفت مزرعه وي به دقت مورد بررسي قرار گرفت و در اين تحقيقات بود كه وي به اتهام قتل 26 زن خياباني دستگير شد.
فرمانده گروه ويژه بررسي پرونده در ادامه افزود: به نيروهاي جست وجو دستور داده شده وجب به وجب مزرعه پرورش خوك رابرت پيكتون در املاك كوكيوتالم را بررسي كنند و به اين ترتيب در جريان اين تحقيقات كه پرهزينه ترين و دقيقترين جست وجوي پليسي در تاريخ كاناداست۴۰۰، هزار نمونه دي ان اي جمع آوري شده است.

برخورد مرگبار با كابل برق
۹۵ مسافر پاكستاني، كشته و زخمي شدند
012435.jpg
گروه حوادث- 95مسافر يك قطار پاكستاني كه به دليل ازدحام جمعيت روي سقف قطار سوار شده بودند بر اثر برخورد با سيم فشار قوي برق كشته يا مجروح شدند.
به نوشته مطبوعات پاكستان قطار مسافري كويته اكسپرس از كويته عازم راولپندي بود كه در شهر جيكب آباد تعداد زيادي از مسافران بر روي سقف آن سوار شدند، ولي بسياري از آنها در مسير حركت در منطقه شكارپور ايالت سند پس از برخورد با كابل برق 11 هزار كيلوواتي كشته و يا مجروح شدند.
تلويزيون خصوصي جيو در گزارشي اعلا م كرد: در كابلهاي فشار قوي، برق جريان نداشت ولي 15 نفر از مسافران براثر برخورد با كابل و افتادن از سقف قطار كشته و 80 نفر از آنها مجروح شدند.
بخشي از اين افراد عازم شهر رودي براي مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين ع بودند. نيروهاي امدادي و آمبولانس ها زخمي شدگان را به بيمارستان منتقل كردند و پليس براي بررسي و تحقيق بيشتر در منطقه حضور دارد.

سايه اعدام از سر
3 قاچاقچي جوان كنار رفت
ايسنا : رئيس ديوان عالي كشور با تخفيف در مجازات اعدام۳ قاچاقچي جوان به دليل فقر شديد آنها موافقت كرد.
اين 3 جوان متهمند كه با بلعيدن نوبتي 300 گرم هرويين قصد قاچاق اين محموله از جنوب به غرب كشور را داشته اند. رئيس دادگستري گاوبندي با بيان اين خبر گفت: متهمان كه از سوي باندهاي موادمخدر براي حمل محموله هروئين اجير شده بودند، تابستان گذشته پس از دستگيري و كشف محموله 300 گرمي هروئين از آنها در دادگاه گاوبندي محاكمه و طبق قانون به اعدام محكوم شدند.
مظفر حمزه اي ادامه داد: شگرد اين قاچاقچيان به اين صورت بود كه يكي از آنها بسته هاي هروئين را بلعيده و بعد از گذشت 30 ساعت زماني كه به دليل نخوردن آب و غذا دچار بي حالي مي شد، فرد ديگري محموله را مي بلعيد تا به اين صورت آن را به مقصد برسانند. وي افزود: از آنجا  كه اين افراد سابقه نداشته و 2 نفر از آنها فقط 19 و 20 سال داشتند و بررسي وضعيت آنها حكايت از فقر شديد آنان داشت، از رئيس ديوان عالي كشور تقاضا كرديم تا با تخفيف در مجازات آنها و تبديل آن به حبس ابد موافقت كند، كه مورد موافقت قرار گرفت.

معاون آگاهي تهران خبر داد:
قديمي ترين سارق منازل پايتخت به دام افتاد
معاون آگاهي تهران
012438.jpg
گروه حوادث - قديمي ترين سارق آپارتمان هاي پايتخت كه از سال 1342 در رفت و آمد به زندان بوده، هفته گذشته زماني كه براي سي امين بار دستگير شد مدعي شد نمي تواند سرقت نكند چرا كه به سرقت معتاد شده است.
ماجراي دستگيري اين سارق
۶۰ ساله زماني در دستور كار قرار گرفت كه ماموران اداره 17 آگاهي تهران با شكايت هاي مشابهي درباره سرقت از آپارتمانها با روش بازكردن مغزي در خانه روبرو شدند. وقتي ماموران با بررسي  پرونده ها دريافتند در تمامي سرقت ها سارق سالخورده و شيك پوش پس از ورود به خانه در ساعات وسط روز پول نقد، چك هاي مسافرتي و طلاجات را به سرقت برده است، شناسايي وي در دستور كار قرار گرفت. وقتي با بررسي سوابق سارقان حرفه اي مشخص شد كه سارق سابقه دار به نام مهدي كه در اين شيوه مهارت عجيبي دارد، يك سال قبل از زندان آزاد شده است، محل زندگي وي كه آپارتمان شيكي در شمال شهر بود شناسايي و وي بيست و دوم دي ماه در عمليات ضربتي ماموران اداره 17 آگاهي تهران به دام افتاد.
با دستگيري اين سارق كه قديمي ترين سارق تهران به شمار مي رود، وي در بازجويي هاي اوليه به 17 فقره سرقت در مناطق شميران، يوسف آباد و پاسداران در يكسال گذشته و پس از آزادي از زندان اعتراف كرد. وي در مورد شيوه سرقتها گفت: بعد از شناسايي آپارتمانهاي مورد نظر در ساعات 10 تا 14 به آنجا رفته و با بالا و پايين كردن مغزي،در خانه ها را به راحتي بازكرده و دست به سرقت مي زدم. سارق سالخورده در ادامه بازجويي ها مدعي شد كه به سرقت معتاد شده و ديگر نمي تواند دست از اين كار بردارد.
سرهنگ سلطاني- معاون اداره مبارزه با سرقت اداره آگاهي تهران- روز يكشنبه با اعلام اين خبر گفت: سارق شيك پوش كه بيش از 30 سال است دست به سرقت مي زند، در سرقت هاي خود بسيار خونسرد عمل كرده و چون ظاهر مرتبي داشته كسي در راهروهاي آپارتمان به وي مظنون نمي شده است. معاون اداره مبارزه با سرقت آگاهي در ادامه افزود: اين متهم كه داراي 30 فقره سابقه كيفري است،با اتومبيل پژو نوك مدادي و يشمي رنگ در محل هاي سرقت حضور داشته است. سرهنگ سلطاني در ادامه از كساني كه به اين روش مورد سرقت قرار گرفته اند خواست با مراجعه به اداره 17 و يا تماس با شماره تلفن 51055389 وي را شناسايي كنند.

قاچاقچي اسلحه۲۴، كلت را در لباسش مخفي كرد
گروه حوادث - قاچاقچي معروف اسلحه در معامله صوري با پليس به دام افتاد. در بازرسي بدني از اين مرد كه به سردار معروف است 24 قبضه كلت كمري كشف شد.
مدتي پيش گزارشي در اختيار پليس آگاهي اروميه قرار گرفت كه از فعاليت يك قاچاقچي معروف اسلحه در اين شهر حكايت داشت.
به دنبال دريافت اين گزارش، تيمي از ماموران پليس وارد عمل شده و پس از تحقيقات گسترده موفق شدند سرنخ هايي از اين قاچاقچي حرفه اي به دست آورند. يكي از ماموران با معرفي خود به عنوان خريدار اسلحه موفق شد با اين مرد تماس بگيرد و با نفوذ به شبكه وي توانست اعتماد سردار را به خود جلب كند. به اين ترتيب مامور جوان براي خريد دو قبضه سلاح كمري با اين قاچاقچي وارد معامله شد و در حالي كه تيم هاي ويژه پليس محل معامله را محاصره كرده بودند سردار براي فروش اسلحه وارد اين محل شد.
به اين ترتيب ماموران موفق شدند قاچاقچي معروف را دستگير و در بازرسي بدني او، 24 قبضه كلت كمري و 200 فشنگ جنگي كشف كنند. در بازجويي هاي پليسي از اين مرد مشخص شد كه او قصد داشته در همان روز بقيه سلاح ها را كه در لباسش مخفي كرده بود براي ديگر مشتريان خود ببرد كه در نخستين معامله به دام افتاد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |