پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۲ - Feb 8, 2007
سارقان خشن، راننده را به بيرون پرت كردند
۳ جوان سارق و دختر فراري، راننده اي را در حال حركت از خودرو به بيرون پرت كرده و به قتل رساندند
013485.jpg
گروه حوادث- 4 عضو باند مخوف سرقت خودروهاي آژانس ، وقتي در يكي از سرقت ها قصد ربودن يك خودرو را داشتند، راننده را در حال حركت به بيرون پرت كرده و باعث مرگ او شدند.
اعضاي اين باند كه يك زن جوان و سه مرد هستند تا كنون به 4 فقره سرقت خودرو اعتراف كرده اند.
سرقت خودروهاي مدل بالا
اوايل بهمن ماه ، مردي به آگاهي اصفهان رفت و از 3 مرد و يك زن جوان كه با تعارف آبميوه او را بيهوش كرده و خودرواش را به سرقت برده  بودند شكايت كرد.
اين مرد در شكايت خود به كارآگاهان گفت: شب گذشته مردي در تماس تلفني با آژانسي كه در  آنجا كار مي كنم درخواست يك خودرو مدل بالا به مقصد روشن دشت كرد.
وقتي كه به نشاني اي كه مسافران داده بودند رفتم ، آنها را كه 3 مرد و يك زن جوان بودند سوار خودروام كرده و به راه افتادم، اما هنوز مسافتي را طي نكرده بودم كه آنها بيسكويت و آبميوه به من تعارف كردند. بعد ازخوردن آبميوه احساس سرگيجه عجيبي به من دست داد و ديگر هيچ چيزي نفهميدم تا اينكه پس از به هوش آمدن فهميدم سارقان خودروام را ربوده و مرا در اطراف اصفهان رها كرده اند.با طرح اين شكايت،كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان در دو تيم جداگانه بررسي هاي خود را  آغاز كردند، اما در حالي كه بررسي ها ادامه داشت 2 شكايت مشابه ديگر نيز گزارش شد.
وقتي مشخص شد كه در جريان يكي از سرقتها، سارقان زورگير راننده 55 ساله خودرويي را در حال حركت از خودرو به بيرون پرت كرده و باعث مرگ او شده اند، كارآگاهان تحقيقات گسترده تري را براي حل معماي سرقتهاي خشن اعضاي گروه آغاز كرده و تصاوير چهره نگاري شده آنها را در اختيار تمامي گشت هاي پليس قرار دادند.
۴ روز قبل زماني كه ماموران گشت پليس اصفهان در حال گشتزني بودند به راننده خودروي پژويي كه شباهت زيادي به يكي از تصاوير چهره نگاري شده داشت مشكوك شده و هنگامي كه با استعلام شماره پلاك آن مشخص شد خودرو سرقتي است، كارآگاهان به طور نامحسوس به تعقيب آن پرداخته و با شناسايي مخفيگاه راننده و ساير همدستانش، در يك عمليات ضربتي اعضاي باند خشن دستگير شدند.
اعتراف نزد بازپرس پرونده
صبح ديروز متهمان اين پرونده وقتي در مقابل قاضي شاه محمدي، بازپرس دادسراي اصفهان قرار گرفتند به 4 فقره سرقت خودرو اعتراف كردند.
يكي از سارقان كه عامل قتل راننده آژانس نيز محسوب مي شود در اعترافات خود گفت: چندي قبل زماني كه در يكي از پارك ها در حال گردش بوديم، با آزيتا كه يك دختر فراري بود و از يكي از شهرستان هاي غربي به اصفهان آمده بود آشنا شديم. پس از آنكه وي را اغفال كرديم او را به خانه مجرديمان كشانديم و از آن به بعد به همراه وي نقشه سرقت ها را به اجرا گذاشتيم، شيوه كارمان هم اين بود كه خودرويي را كرايه كرده و در حالي كه به خاطر وجود دختر جوان راننده  فكر مي كرد كه ما يك خانواده هستيم به او خوراكي هاي مسموم تعارف كرده و او را بيهوش مي كرديم و سپس خودروش را به سرقت مي برديم.
وي درباره نحوه قتل راننده 55 ساله به بازپرس پرونده گفت: پس از كرايه خودرو مقتول زماني كه به منطقه خلوتي رسيديم، آبميوه را به راننده داديم وقتي كه احساس كردم او بي حال شده است در خودرو را از پشت سر باز كردم و او را به پايين پرتاب كردم.
رضا صالحي پژوه- مسئول مركز اطلاع رساني شهرستان اصفهان- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: متهمان با قرار در بازداشت به سر مي بردند تا تحقيقات تكميلي در اين باره صورت گيرد.

رسوايي فضانورد آمريكايي
013473.jpg
013482.jpg
گروه حوادث- ليزا نواك فضانورد مشهور فضاپيماي شاتل ، روز سه شنبه به اتهام تلاش براي قتل يك زن جوان دستگير شد،اين زن فضانورد متهم است بعد از ربودن رقيب عشقي خود قصد داشته او را به قتل برساند.
چند ماه قبل زماني كه ليزا نواك فضانورد فضاپيماي شاتل با مجله (ليدي جورنال) مصاحبه كرد و از موفقيت هاي خود در زندگي خانوادگي و فعاليتهاي فضانوردي اش گفت، هرگز كسي نمي توانست حدس بزند كه او چند ماه بعد در حالي كه بعد از 19سال از شوهرش جدا شده بود ، درگير يك ماجراي جنايي رسوا كننده شود.
او روز گذشته در حالي كه دهها خبرنگار در اطراف دادگاه اورلاندوي فلوريدا تجمع كرده بودند، به دادگاه رفت تا اتهام آدم ربايي و تلاش براي قتل به او تفهيم شود.
بنا به گزارش پليس فلوريدا، زن فضانورد قصد داشته رقيب عشقي خود را كه يك زن جوان به نام كولين شيپمن است بعد از ربودن به قتل برساند، ظاهرا هر دوي آنها با يك فضانورد مشهور به نام ويليام اوافلين در ارتباط بوده اند كه زن فضانورد زماني كه متوجه موضوع شده است تصميم گرفته رقيب عشقي خود را از ميان بردارد.
او براي اين منظور به تعقيب خانم شيپمن پرداخته و در پاركينگ ساختماني به وي حمله ور شده، اما نتوانست او را بربايد ولي وقتي از داخل خودروي او يك اسپري فلفل، يك اسلحه كمري ، چاقو و يك چسب نواري پيدا شد، پليس او را به تلاش براي قتل ، آدم ربايي و سه اتهام ديگر دستگير كرد.
او روز گذشته بعد از آنكه در دادگاه حاضر شد، اتهام خود را انكار كرد ولي قاضي دادگاه وي را با قرار وثيقه 10 هزار دلاري آزاد كرد ، با اين حال قاضي از وي خواست از محدوده قضايي خارج نشود.

زورگيري از رانندگان براي رفتن به كافي شاپ
گروه حوادث- 2 پسر جوان براي آنكه بتوانند پولي را كه براي رفتن به كافي شاپ و گردش با دختران مورد علاقه اشان نياز داشتند تامين كنند، دست به اخاذي زدند اما 24 ساعت بعد توسط كارآگاهان پليس فرديس به دام افتادند.
رسيدگي به ماجراي عجيب سرقت اين دو جوان، با شكايت يك راننده آژانس به كلانتري مشكين دشت آغاز شد. راننده آژانس در توضيح شكايت خود گفت: بعداز ظهر اولين روز بهمن، 2 مرد جوان خودروي مرا به مقصد شهرك ناز كرايه كردند، اما در طول مسير آنها از من خواستند تغيير مسير داده و به سمت فرديس كه مدعي بودند خانه پدري يك كدام از آنها است بروم. لحظاتي بعد وقتي به محل خلوتي رسيديم، آنها با استفاده از شيشه شكسته اي كه همراه داشتند، شروع به تهديد كرده و وقتي با مقاومت من روبرو شدند، مرا زخمي كرده و با سرقت پولهاي همراهم گريختند. با طرح اين شكايت، پرونده براي رديابي به آگاهي فرديس ارسال شد و تيمي از كارآگاهان به سرپرستي سرگرد محمدرضا اسفندياري مسئول رسيدگي به پرونده شدند. در تحقيقات اوليه وقتي چهر ه نگاري  هاي صورت گرفته از سوي راننده آژانس نشان داد 2 جوان سارق چندي قبل نيز سرقت ديگري را در فرديس رقم زده اند، دستگيري آنها در دستور كار قرار گرفت و در كمتر از 24 ساعت دو مرد جوان در فرديس شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ اسفندياري روز گذشته با اعلام خبر دستگيري دو جوان سارق گفت: متهمان در بازجويي هاي تخصصي درباره انگيزه خود از سرقت گفتند مدتي قبل با 2 دختر جوان آشنا شديم، اما چون پولي نداشتيم تا همراه آنها به كافي شاپ و گردش برويم تصميم گرفتيم دست به سرقت زده و از اين راه پول مورد نيازمان را تهيه كنيم. برپايه اين گزارش، با دستور رضايي، بازپرس شعبه 9 دادسراي فرديس هر 2 متهم با قرار قانوني روانه زندان شدند.

رئيس دادگستري پاكدشت:
بيجه دوم وجود ندارد
013479.jpg
گروه حوادث- در حالي كه مزاحمت هاي يك جوان افغاني، شايعه حضور بيجه اي ديگر در پاكدشت را به وجود آورده بود، رييس دادگستري و پليس اين شهرستان اين شايعه را تكذيب كرد.
ولي الله حسيني، رييس دادگستري پاكدشت روز گذشته در توضيح اين ماجرا گفت: در ماه هاي گذشته با توجه به موقعيت حساس منطقه پاكدشت، اقدامات ويژه اي براي تامين امنيت منطقه انجام شده كه نتايج اين اقدمات نشان مي دهد در حال حاضر ضريب امنيت اين شهرستان به نسبت جمعيت 400 هزار نفري آن در سطح قابل قبولي است. وي ادامه داد: در يك سال اخير هيچ پرونده اي مبني بر ربوده شدن كودكان و نوجوانان در دادگستري پاكدشت تشكيل نشده و تنها موردي كه در اين خصوص وجود داشته است فعاليت يك جوان افغاني است كه باعث بروز شايعه در بين مردم و مسئولان شده بود.
حسيني با اشاره به اين كه اين جوان افغاني متهم است يك دختر بچه 5 ساله را كه داراي اختلال ذهني بود ربوده و پس از اذيت و آزار به همان محل برگردانده است ادامه داد: اين جوان 20 ساله همچنين براي چند دختر بچه مدرسه اي ديگر مزاحمت ايجاد كرده بود كه پس از گزارش موضوع تحقيقات ويژه اي براي دستگيري وي آغاز شد اما پس از بررسي هاي پليسي مشخص شد متهم بيش از يك ماه است كه پاكدشت را ترك كرده و به محلي نامعلوم گريخته است. وي با بيان اينكه از بين 123 پرونده مفقودي كه طي يك سال گذشته در اداره آگاهي اين شهرستان تشكيل شده بود، 113 نفر از افراد ناپديد شده به خانه برگشته اند ادامه داد: 10 نفر ديگر بين 35 تا 40 سال سن دارند كه برخي از آنها به خاطر اختلاف خانوادگي خانه را ترك كرده اند. سرهنگ زنده شو فرمانده انتظامي پاكدشت نيز با تكذيب شايعات درباره ربوده شدن كودكان و نوجوانان در اين منطقه گفت: طي 2 ماه گذشته با راه اندازي گشت هاي ويژه پليس در اين منطقه سطح جرايم مختلفي از جمله سرقت مقرون به آزار و سرقت مسلحانه نسبت به ماه هاي مشابه در سال قبل كاهش چشمگيري پيدا كرده و تلاش براي توسعه امنيت در منطقه ادامه دارد.

مسافركشي زنداني حبس ابد با خودروي دزدي
013476.jpg
گروه حوادث- مرد محكوم به حبس ابد كه پس از فرار از زندان رشت، با سرقت خودرو زندگي خود را مي گذراند از سوي پليس پاكدشت دستگير شد.
اين زنداني فراري پس ازهر سرقت با استفاده از خودروي مسروقه مسافر كشي مي كرد و پس از مدتي با سرقت خودروي ديگري اين كار را ادامه مي داد. مدتي پيش ماموران گشت كلانتري 14 پاكدشت، حوالي شهرك يبره به يك پرايد سفيد رنگ مظنون شدند. وقتي ماموران در بررسي شماره پلاك پرايد متوجه شدند اين خودرو سابقه سرقت دارد و اوايل آذر ماه از شهرري به سرقت رفته است،ماموران به تعقيب راننده پرداختند.
در حالي كه راننده پرايد با ديدن خودروي پليس قصد فرار داشت، ماموران در يك تعقيب و گريز خياباني پرايد سفيد رنگ را متوقف كرده و راننده آن را بازداشت كردند. در بررسي مدارك شناسايي اين مرد مشخص شد تمامي مدارك او جعلي است و به اين ترتيب وي به اداره آگاهي پاكدشت انتقال يافت. در بازجويي هاي پليسي از اين مرد مشخص شد كه او يك محكوم به حبس ابد است كه 6 ماه پيش، پس از سپردن سند از زندان رشت مرخصي گرفته و ديگر به آنجا بازنگشته است.
او در اعترافات خود گفت: پس از آنكه به اتهام حمل 85 كيلو مواد مخدر دستگير و به حبس ابد محكوم شدم، تصميم گرفتم از زندان فرار كنم و مدتي قبل با سپردن وثيقه و گرفتن مرخصي نقشه فرار را عملي كردم. وي افزود: سپس به تهران آمدم و با استفاده از مدارك جعلي زندگي جديدي را در اينجا شروع كردم. براي آنكه هزينه زندگي ام را تامين كنم، شروع به سرقت خودرو كردم و با استفاده از خودروهاي مسروقه مسافركشي مي كردم. به خاطر فرار از دست پليس نيز هر چند ماه خودروي ديگري را سرقت مي كردم و مسافركشي را ادامه مي دادم. اما در حالي كه 3 خودروي مختلف را از شهر ري به سرقت برده بودم سرانجام از سوي پليس شناسايي و دستگير شدم. سرهنگ زنده شو فرمانده انتظامي پاكدشت روز گذشته با بيان اين خبر گفت: متهم هم اكنون در زندان به سر مي برد و تحقيقات تكميلي در خصوص اين پرونده ادامه دارد.

سرقت 27 ميليون توماني مامورنماها
گروه حوادث- كارآگاهان پليس تهران جستجوهاي پليسي را براي دستگيري 4 سارق مامورنما كه 27 ميليون تومان از يك مسافر شهرستاني سرقت كرده  اند را آغازكردند.
بعد از ظهر سه شنبه گذشته مردي با مراجعه به دادسراي جنايي تهران مدعي شد ساعاتي قبل در حاليكه با همراه داشتن 87 ميليون تومان پول و چك مسافرتي براي خريد يك دستگاه اتوبوس به تهران آمده است، 4 سارق 27 ميليون تومان از چك هايش را سرقت كرده اند. وي در توضيح ماجرا گفت: در حالي كه مقابل يك بنگاه منتظر طرف معامله بودم ناگهان يك خودروي پژو 206 مقابلم توقف كرد و 4 سرنشين آن در حالي كه خود را مأمور معرفي  مي كردند به سراغم آمده و در حالي كه وانمود مي كردند در حال بازرسي بدني ام هستند 27 ميليون تومان چك مسافرتي ام را به سرقت برده و متواري شدند. در حالي كه بررسي بر روي پلاك خودروي سارقان نشان مي دهد كه اين پلاك نيز سرقتي بوده است،به دستور عصمت الله جابري قاضي كشيك دادسراي جنايي تهران، شناسايي سارقان در دستور كار پليس قرار گرفت.

كشف محموله قاچاق عتيقه هزاره سوم
قم - خبرنگار همشهري : يك محموله قاچاق اشياي عتيقه مربوط به هزاره سوم قبل از ميلاد در قم كشف شد.
فرمانده انتظامي استان قم با اعلام اين خبر گفت: اين محموله پس از 4 ماه و نيم پيگيري اطلاعاتي كشف شد و 3 متهم آن دستگير شدند. خورشيدوند گفت: محموله كشف شده شامل كاسه اي با نقش حيوانات، پلاك سنگي با نقش عقاب و مار، مجسمه سنگي با 2 سر اسب و عقاب، مجسمه سنگي صورت انسان و مجسمه سنگي انسان مي باشد. ارزش ريالي اشياي عتيقه كشف شده هنوز مشخص نشده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |