پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۲ - Feb 8, 2007
اميد ايران صفر - اميد بلاروس يك
شكست اميدواركننده در نخستين تجربه بگوويچ
013470.jpg
همشهري ورزشي- اولين تجربه وينگو بگوويچ در تيم المپيك با يك شكست همراه بود، در تقابل با نماينده اي از اروپاي شرقي كه البته مي توانست در ورزشگاه آزادي مقابل تيم المپيك ايران مغلوب هم باشد. مربي كروات همان طور كه وعده داده بود، با روش 3-3-3-1 كار را آغاز كرد اما در بعضي دقايق، تعداد مهاجمان به عدد چهار هم مي رسيد. ناهماهنگي مشهودي در برنامه هاي هجومي تيم ديده مي شد و البته تداخل وظايف نيز به چشم مي آمد اما در مجموع با توجه به زمان كوتاهي كه براي آماده سازي اين تيم در نظر گرفته شده مي توان گفت حاصل كار بگوويچ به مراتب بهتر از حد انتظار بود هرچند از جهتي مي توان گفت اين مربي هم فرصتي نداشته كه روي تيم المپيك بخواهد تأثيرگذار باشد. والازكو در آغاز بازي و پيش از آنكه بازيكنان ايران بتوانند به درستي پست هاي خود را بشناسند، دروازه سوشا مكاني را گشود. در غفلت مدافعان تيم ايران و در حالي كه تنها 7 دقيقه از آغاز بازي گذشته بود، دروازه تيم ملي كشورمان گشوده و از همان ابتدا تلاش براي جبران نتيجه آغاز شد.تيم المپيك در اين بازي مهره هاي تهاجمي زيادي داشت. نوري، اولادي، ميداودي و كلاه كج در كنار هم مي توانند قوي ترين تركيب تهاجمي ممكن را براي اين تيم بسازند اما هنوز اين بازيكنان جوان هماهنگي لازم را به دست نياورده اند. در همان دقايق ابتدايي چند فرصت مناسب توسط ميداودي، اولادي و كلاه كج از دست رفت، در حالي كه ايران مي توانست در همان نيمه نخست حداقل كار را به تساوي بكشاند.تيم ميهمان هم تنها به حفظ نتيجه و بازي بسته در زمين خود روي آورده بود اما ضدحملات بلاروس بعضي مواقع خطرناك تر از حملات ايران نشان مي داد. در آغاز نيمه دوم بگوويچ تعويض هاي زيادي انجام داد. گودرزي، روانخواه، خرسندي، پروين، كريمي و اسماعيل نظر هم در تركيب تيم المپيك آزموده شدند. تركيب جديد خط مياني و خط حمله هم بارها توانست روي دروازه بلاروس خطرساز ظاهر شود. ميداودي، ماهيني و خرسندي فرصت هاي مناسبي را در اين نيمه از دست دادند تا اينكه با اخراج كريمي در دقيقه 70 بلاروس با برتري عددي تا حدودي بازي را به كنترل درآورد. موقعيت هاي تيم اميد ايران كمتر شد و بازيكنان خونسرد بلاروس به راحتي بازي را تا آخرين ثانيه ها اداره كردند. نتيجه دقيقه 7 بازي مجموعاً 83 دقيقه پايدار ماند و بگوويچ در اولين تجربه خود در تيم المپيك ايران، بازي را واگذار كرد، اما به نظر مي رسد عملكرد اين تيم در كم ترين زمان براي آماده سازي، چندان نااميدكننده نبود.

بگوويچ: بزرگ ترين پيروزي محك زدن ملي پوشان بود
ايسنا : وينگو بگوويچ، سرمربي تيم فوتبال اميد ايران گفت: بزرگ ترين پيروزي براي من محك زدن ملي پوشان مقابل يك تيم اروپايي بود. بگوويچ پس از شكست يك بر صفر تيمش مقابل تيم اميد بلاروس گفت: اين يك ديدار تداركاتي بود و نتيجه آن براي ما اصلا مهم نيست. هر چند در اين ديدار شكست خورديم اما توانستيم بازيكنان خود را مقابل يك تيم قدرتمند اروپايي آزمايش كرده و توانايي هاي آنها را بسنجيم.وي ادامه داد: ارزيابي وضعيت آمادگي ملي پوشان پيروزي بزرگي براي من بود و اميدوارم كه چنين بازي هاي تداركاتي در آينده نيز ادامه داشته باشد. وي در پايان خاطر نشان كرد: در اين ديدار خواسته هايي داشتيم كه خوشبختانه بخش عمده اي از آن اجرا شد اما مشكل اصلي تيم فقدان هماهنگي گروهي است كه بايد هر چه زودتر اين مشكل را برطرف كنيم.

كاپيتان تيم اميد: بازي نسبتا خوبي را به نمايش گذاشتيم
همشهري ورزشي - احسان خرسندي كاپيتان تيم فوتبال اميد گفت: هر چند بازي با بلاروس اولين تجربه  وينگو بگوويچ در تيم اميد بود اما ما بازي نسبتا خوبي را به نمايش گذاشتيم. خرسندي پس از شكست يك بر صفر مقابل اميد بلاروس گفت: هدف ما و كادر فني در اين بازي تداركاتي شناخت نقاط ضعف تيم بود تا در آينده براي برطرف كردن آن اقدام كنيم.
وي ادامه داد: ما در نيمه  دوم، بازي نسبتا بهتري را به نمايش گذاشتيم اما تيم بلاروس با دفاع منطقي و خوب خود مانع از به ثمر رسيدن گل تساوي شد. متاسفانه پس از دريافت گل بازيكنان ما كمي عجول و عصبي شدند و آرامش كافي را براي ضربه زدن به توپ نداشتند. همين باعث شد تا ما نتوانيم عملكرد خوبي داشته و بازي را به تساوي بكشانيم. اميدوارم با حمايت مسئولان و برگزاري چند ديدار تداركاتي مناسب با قدرت هر چه بيشتر در مسابقات مقدماتي المپيك شركت كنيم.

اسامي محرومان هفته هجدهم ليگ برتر
مهر: از سوي سازمان ليگ برتر اسامي محرومان هفته هجدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر اعلام شد.بنابر اعلام سازمان ليگ برتر 24 بازيكن در هفته هجدهم از همراهي تيم هاي خود محروم هستند كه در اين ميان تيم مس كرمان با 5 بازيكن محروم آمار بيشترين بازيكنان محروم را دراختيار دارد.اسامي محرومان هفته هجدهم به اين شرح است:
ايوان پتروويچ و جواد رزاقي (ابومسلم)، آقامحمدي و مجتبي انصافي (برق شيراز)، داود سيدعباسي، عليرضا نيكبخت واحدي، فرزاد آشوبي و احسان خرسندي (پرسپوليس)، حميد سرآباداني (استقلال)، گئورگ استراتولات، قاسم حدادي فرد، مصطفي صالحي نژاد ( ذوب آهن)، اميد شريفي نسب، حسين كريمي، احمد مؤمن زاده (سايپا)، سياوش اكبرپور(استقلال)، عماد رضا وعبدالوهاب ابوالهيل (سپاهان)، مهدي چمن آرا (فولاد خوزستان)، صابرميرقرباني، محسن زاهدي، رسول ميرطرقي، آدريانو آلوز، عباس محمدي (مس كرمان). هفته هجدهم رقابت هاي ليگ برتر فردا جمعه برگزارخواهد شد.

دانشگاه علوم پزشكي تبريز اورژانس هوايي راه اندازي مي كند
تبريز - خبرنگار همشهري: رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي اعلام كرد دانشگاه علوم پزشكي تبريز آماده است اورژانس هوايي در منطقه شمال غرب كشور راه اندازي كند.
اكبري گفت: راه اندازي اورژانس هوايي هزينه زيادي دارد منتهي اين دانشگاه قسمتي از هزينه هاي مذكور را تقبل كرده و در صورت وجود هلي كوپتر، به زودي اورژانس هوايي در تبريز راه اندازي مي شود.

اجراي تسهيلات جديد
مشمولان ايراني مقيم خارج كشور
ايسنا: مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح از تعيين تكليف مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور خبر داد.
سردار موسي كمالي افزود: به منظور حمايت از مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور و تسهيل در ورود و خروج آنها، با پيشنهاد ستاد كل نيروهاي مسلح و موافقت مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، تسهيلاتي براي اين افراد به تصويب رسيد. وي گفت: بر اساس اين مصوبه، كليه دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور كه تا پايان شهريور سال 85 از كشور خارج شده و در يكي از دانشگاه هاي معتبر جهان مورد تاييد وزارتخانه هاي علوم و بهداشت اشتغال به تحصيل دارند، مي توانند سالي دو بار جمعا به مدت حداكثر سه ماه در كشور تردد كنند.
سردار كمالي افزود: ساير مشمولان ايراني كه تا پايان سال 82 از كشور خارج شده اند و حداكثر دو سال در خارج از كشور اقامت داشته باشند مي توانند سالي يكبار حداكثر به مدت سه ماه به كشور تردد كنند. به گفته مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح، همچنين اين مشمولان مي توانند با پرداخت 50 ميليون ريال كارت معافيت از خدمت دريافت كنند. وي با بيان اين كه مهلت اجراي اين مصوبه تا پايان سال 1390 خواهد بود، افزود: مشمولان واجد شرايط جهت برخورداري از اين تسهيلات بايد به نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه كنند.

واگذاري آموزش زبان افراد زير۲۰سال
به آموزش و پرورش
ايسنا : مديركل دفتر مدارس غيردولتي آموزش و پرورش با اشاره به تخلفات آموزشي،  مالي و سوءرفتار با دانش آموزان در برخي از مدارس غيردولتي گفت: در برخورد با اين تخلفات، از ابتداي دولت جديد 14 مورد انحلال و 30 مورد لغو موافقت اصولي صورت گرفته؛ اما برخي مدارس متخلف با آوردن نامه اي از دادگاه و گرفتن دستور موقت اين تصميمات را معلق مي كنند.
محمدرضا مومنين با اشاره به سياست اين دفتر مبني بر جلب همكاري بيشتر مردم گفت: در اين راستا اعتبارات امسال براي پرداخت وام به 48/22 ميليارد تومان افزايش يافت. علاوه بر آن 130 ميليارد تومان براي خريد و احداث كارگاه هاي زودبازده در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به تفاهم نامه آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مبني بر آموزش افراد كمتر از 20 سال در مجتمع هاي آموزشي در كنار افراد بالاي 20 سال و عدم رعايت تفكيك جنسيتي گفت: در 7 بهمن ماه سال جاري طي تفاهم نامه اي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با توجه به مصوبه 583 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، آموزش زبان انگليسي به افراد كمتر از۲۰ سال به عهده آموزش و پرورش خواهد بود.
وي ادامه داد: طبق اين تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش صرفاً به مؤسساتي اجازه برگزاري دوره هاي آموزش زبان را صادر مي كند كه سن فراگيران، كمتر از 20 سال باشد و دوره آنها در راستاي اهداف و سرفصل هاي وزارت متبوع تعريف شده باشد.
وي افزود: همچنين از اين تاريخ به بعد كليه آموزشگاه هايي كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحت هر عنواني مجوز برگزاري دوره و كلاس زبان خارجي دريافت كرده باشند اما به افراد كمتر از 20 سال نيز آموزش دهند فعاليت آنها فاقد وجاهت قانوني بوده و مجوز آنها باطل مي شود لذا اين مؤسسات موظفند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش طبق ضوابط مجوز فعاليت دريافت كنند.
وي افزود: بنابراين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صرفاً به مؤسسات فرهنگي و هنري اجازه برگزاري دوره هاي تخصصي - كاربردي در حدود وظايف و اختيارات خود را مي دهد كه بر اساس آن شرايط سني فراگيران بالاي 20 سال و افراد جوياي كار و شاغلين را شامل شود.

ايران 2 - بلاروس 2
بلاروس راضي از ايران رفت
013461.jpg
همشهري ورزشي: فوتبال بلاروس، ميهمان چهارشنبه فوتبال ايران، كشورمان را با رضايت ترك كرد. عصر ديروز در يك مسابقه جذاب و پاياپاي تيم ملي ايران نخستين رويارويي ملي با يك كشور اروپايي تحت هدايت امير قلعه نويي را با تساوي 2-2 به پايان رساند. در حالي كه مي توانست در آخرين لحظات پيروز ميدان باشد. تيم ملي ايران خيلي زود روي يك حركت ايستگاهي به گل رسيد. نيكبخت در دقيقه پنجم توپ سرگردان در فضا را با ضربه سر به سمت خطيبي فرستاد و او در شرايطي كه پشت به دروازه داشت با يك قيچي برگردان تماشايي آن را به طاق دروازه بلاروس دوخت. تا پايان نيمه اول ما بر حريف تسلط نسبي داشتيم و يكي دو موقعيت خطرناك نيز روي ضربات نيكبخت و خطيبي خلق كرديم. اما بازي روان و مقتدرانه ايران در نيمه دوم رفته رفته رنگ باخت. واچسلاو هلب همنام بازيكن غايب آرسنال و هافبك نفوذي بلاروس، كه در نيمه دوم به ميدان آمده بود در دقيقه 52 روي اشتباه رحمان رضايي خود را پا به توپ به گوشه شش قدم رساند و سپس از زاويه اي بسته وحيد طالب لو را كه بين دو نيمه جايگزين رودباريان شده بود به اشتباهي ديگر واداشت تا گل تساوي شكل بگيرد. تعلل مدافعان ما هفت دقيقه بعد گل دوم بلاروس را به ارمغان آورد. اين بار هم واچسلاو هلب روي يك بازگشت توپ را با تور دروازه ايران آشنا ساخت تا خود را به عنوان ستاره ميهمان معرفي كند. قلعه نويي پس از گل دوم حريف بود كه دست به تعويض هاي هجومي زد. ابتدا ايمان مبعلي به بازي آمد و سپس با ورود بادامكي به جاي اميرحسين صادقي از 2-5-3 محافظه كارانه به يك 3-3-4 هجومي تغيير سيستم داديم. در حالي كه فشار روي دروازه ميهمان در دقايق پاياني فزوني مي گرفت مهاجمان بلاروس هم يكي دو موقعيت صد در صد را روي ضدحمله ها از دست دادند. سرانجام گل تساوي ايران با ضربه سر مهدي رجب زاده روي يك ضربه كرنر در دقيقه 87 شكل گرفت. حتي در واپسين ثانيه ها مي توانستيم گل پيروزي را بزنيم كه مرتضي اسدي و رحمان رضايي موقعيت ها را از دست دادند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |