يكشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۹ - Feb 18, 2007
تدارك نوروزي راهنمايي و رانندگي و پليس راه كشور
014442.jpg
6ميليون دانش آموز ابتدايي تا پايان نوروز پليس خانواده مي شوند
گروه اجتماعي- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه در تعطيلات نوروزي به شدت با سرعت و سبقت غيرمجاز و خودروهاي داراي چراغ معيوب در جاده هاي كشور برخورد خواهد شد، گفت: يكهزار و 800 نفر طي 20 روز نوروز سال 85 در تصادفات رانندگي كشته شده اند.
سردار محمد رويانيان در همايش نمادين هميار پليس ويژه نوروز با اشاره به تدارك گسترده راهنمايي و رانندگي و پليس راه كشور براي ايام نوروز گفت: امسال قصد داريم به شدت با افرادي كه سرعت و سبقت غيرمجاز مي گيرند برخورد كرده و بدون اغماض آنها را جريمه كنيم.
وي درخصوص تمهيدات انديشيده شده براي وسايط نقليه عمومي در نوروز۸۶ گفت: كليه وسايط نقليه عمومي اعم از بار و مسافر امسال در ايام نوروز كنترل ويژه خواهند شد و از دوربين ها،  نيروهاي نامحسوس و بازرسين مخفي استفاده خواهيم كرد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، گفت: امسال 6 ميليون دانش ژآموز مقطع ابتدايي در سراسر كشور تحت پوشش طرح هميار پليس ويژه نوروز قرار مي ژگيرند.
بر اساس اين طرح كه از ديروز (شنبه) در سراسر كشور به اجرا درآمده است، دانش آموزان مقطع ابتدايي با دريافت كارت هميار پليس ويژه نوروز و كسب آموزش هاي لازم نسبت به 9 تخلف رانندگي شامل عدم رعايت سرعت مجاز، سبقت در محل هاي ممنوع، انجام حركات مارپيچ، صحبت كردن با تلفن همراه، صحبت با ديگران، رانندگي در حالت خستگي و خواب آلودگي، نبستن كمربند ايمني،  خوردن مواد خوراكي و بي توجهي به تابلوها و چراغ هاي راهنمايي و رانندگي والدين خود در حين رانندگي تذكر داده و در صورت عدم رعايت از سوي آنها مراتب را طي فرمي كه پس از تعطيلات نوروزي به همراه پيك نوروزي دانش آموزان جمع آوري مي شود به پليس گزارش مي كنند.
در پايان اين طرح قرار است از هر استان تعدادي از دانش آموزاني كه وظيفه خود را به خوبي انجام داده اند معرفي شده و جوايزي از سوي راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي دريافت كنند.
رويانيان افزود: اين طرح امسال براي اولين بار اجرا شده و در ايام تعطيلات تابستان نيز اجرا خواهد شد.

با دستور رئيس قوه قضائيه
دادستان ها مكلف به اعطاي مرخصي به زندانيان شدند
014436.jpg
گروه اجتماعي- رئيس قوه قضائيه در بخشنامه اي، دادستان ها و دادياران ناظر زندان هاي كشور را مكلف كرد با اخذ تامين مناسب نسبت به اعطاي مرخصي به مددجويان اقدام كنند.
در بخشنامه سيد محمد هاشمي شاهرودي به روساي كل دادگستري ها و دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور آمده است دادستان ها و دادياران ناظر زندان و شوراي طبقه بندي زندان ها به لحاظ اوضاع و احوال مددجو و همچنين تامين حقوق محكوم له مي توانند با رعايت موارد 222۲۲۰،۲۱۷،و 215 آئين نامه سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي، با اخذ تامين مناسب نسبت به اعطاي مرخصي به مددجويان اقدام نمايند.
هاشمي شاهرودي در ادامه اين بخشنامه خطاب به قضات و اعضاي شوراي طبقه بندي زندان ها اعلام كرد اعطاي مرخصي طبق مقررات و قوانين از لوازم اجراي احكام تنبيهي، تاديبي، تعزيري و بازدارنده است و تعارضي با حقوق شاكي خصوصي ندارد. رئيس قوه قضائيه در خاتمه تاكيد كرده است: اعطاي مرخصي طبق مقررات و قوانين از لوازم اجراي احكام است و مغايرتي با حقوق شاكي خصوصي نداشته و اعتراض آنها موثر در موضوع نخواهد بود.

مخالفت دولت و مجلس با افزايش مستمري
بازنشستگان تأمين اجتماعي
ايسنا: نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اين كه دولت با تخصيص اعتبارات دولتي از بودجه عمومي براي بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در سال 85 مخالف است، گفت: بنابراين دولت با افزايش مستمري بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در دو ماه پاياني سال موافقت نكرد.
ولي رعيت افزود: افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي تا سقف 200 هزار تومان در 2 ماه پاياني سال در كميسيون اجتماعي نيز به تصويب نرسيد، بلكه افزايش اين ميزان در بودجه سال آينده مورد بحث قرار گرفت كه در حال حاضر مراحل بررسي و تصويب آن در كميسيون تلفيق و پس از آن در صحن مجلس سپري مي شود.
نماينده قائمشهر و سوادكوه يادآور شد: در صورت تصويب افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي در بودجه سال 86 تا سقف 200 هزار تومان در كميسيون تلفيق و صحن علني مجلس، سال آينده اين موضوع اجرايي خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: شوراي عالي تامين اجتماعي بايد نسبت به افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي اقدام كند.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اين كه صندوق بازنشستگي كشوري و لشگري با صندوق تامين اجتماعي متفاوت است،  افزود: دولت براي بازنشستگان كشوري و لشگري حداقل مستمري 200 هزار تومان براي سال جاري تعيين كرده است و افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي بايد از منابع سازمان تامين اجتماعي تأمين شود.
رعيت در پايان گفت: مجلس با افزايش ضريب عائله مندي و اولاد بازنشستگان كشوري و لشگري نيز موافقت كرده بود كه ميزان آن حدود 42 هزار تومان است

امسال 65 ميليارد ريال زكات
از كشاورزان جمع آوري شد
مهر: نشست اعضاي ستاد احياي زكات كشور، به منظور بحث و بررسي پيرامون ياري رساندن به نيازمندان از محل زكات، در تهران برگزار شد.
دبير ستاد احياي زكات اعلام كرد: امسال بيش از 65 ميليارد ريال زكات توسط كميته امداد امام خميني(ره) جمع آوري شده است كه تمامي مبلغ جمع آوري شده در همان منطقه صرف امور خير و عام المنفعه شده است.
در اين نشست بر اشاعه فرهنگ زكات از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور تاكيد شد و تقويت دبيرخانه ستاد زكات و افزايش مشاركت كشاورزان در اين واجب الهي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نمايشگاه حجاب در دانشگاه قم
قم- خبرنگار همشهري: نمايشگاه انواع چادرهاي ملي و حجاب هاي مختلف اسلامي با عنوان مرواريدي در صدف در دانشگاه قم برپا شد.
كارشناس امور فرهنگي و ايثارگران دانشگاه قم گفت: 13 نوع چادر ملي و نمادهايي از زنان محجبه در نمايشگاه حجاب به نمايش درآمده است.
نرگس نظري افزود: 19 مقاله و تحقيق و پژوهش علمي در خصوص حجاب از جمله چالش هاي اجتماعي حجاب، حجاب اديان مختلف و پوشش نگاه نيز در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
وي بيان داشت: به نمايش گذاشتن 38 عنوان كتاب درخصوص جايگاه حجاب از ديگر بخش هاي نمايشگاه مذكور است.در اين نمايشگاه كه با استقبال مردم مواجه شده، چادرهاي اسلامي در مدل هاي مختلف با پارچه  و دوخت تعاوني در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.

جزئيات آيين نامه ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد
ايلنا: مديركل اشتغال خوداتكايي بنياد شهيد و امور ايثارگران، جزييات آيين ژنامه ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد را اعلام كرد.
علي حيدر شيراوند، مديركل اشتغال خوداتكايي بنياد شهيد و امور ايثارگران، افزود: آيين ژنامه ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد اول بهمن سال جاري توسط هيأت دولت تصويب و هفتم بهمن ژماه ابلاغ شد.
وي تصريح كرد: بر اساس آيين ژنامه مذكور كليه دستگاه ژها مشمول ماده 145 قانون برنامه چهارم توسعه موظف هستند حداقل 25 درصد از نيروي مورد نياز دستگاه خود را در طول برنامه چهارم خود دستگاه از فرزندان شاهد با استفاده از پست ژهاي بلاتصدي جذب كنند.
شيراوند ادامه داد: سازمان مديريت و برنامه براساس آيين ژنامه ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد موظف است در صورت نياز عناوين پست ژها را تغيير و يا اصلاح كند.
مديركل اشتغال خوداتكايي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به ماده پنج آيين ژنامه افزود: كليه دستگاه ژهاي مشمول 160 قانون برنامه چهارم توسعه مكلف هستند، هرگونه نياز نيروي انساني خود را ابتدا از بين فرزندان شاهدي كه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران معرفي شده جذب كنند در غير اين صورت سايرين را جذب كنند.
وي افزود: تمام دستگاه ژهاي مشمول قانون مكلف هستند، در صورت واگذاري امور به پيمانكاران بر اين موضوع نظارت داشته باشند كه پيمانكاران نيروهاي خود را با اولويت فرزندان شاهد جذب كنند.
مديركل اشتغال خوداتكايي بنياد شهيد و امور ايثارگران همچنين ادامه داد: وزارت كار موظف شد؛ در طول برنامه چهارم ساليانه 40 هزار فرصت شغلي براي ايثارگران با اولويت فرزندان شاهد تأمين كند.

اطلاع رساني
حوادث جاده اي
اتوبان تهران قم
قم خبرنگار همشهري: از اين پس حوادث جاده اي اتوبان تهران قم از طريق تابلوهاي نمايشگر مستقر در ايستگاه عوارضي قم اطلاع رساني مي شود.
علي روشن، رئيس اداره ايمني و ترافيك سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان قم با اشاره به اينكه حوادث رانندگي زنجيره اي به خصوص در هنگام شب و شرايط نامناسب جوي افزايش مي يابد، گفت: بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده با فرماندهي پليس راه استان قم مقرر شد موقعيت تصادفات اتوبان قم تهران به سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان اعلام تا هشدارها و توصيه هاي لازم از طريق تابلوهاي نمايشگر مستقر در ايستگاه عوارضي اتوبان قم تهران به اطلاع رانندگان رسانده شود.
همچنين به گفته علي نصيري، معاونت سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان قم با هماهنگي هاي به عمل آمده با سازمان هواشناسي استان، شرايط و وضعيت آب و هوايي اتوبان قم تهران نيز از طريق تابلوهاي اطلاع رساني مستقر در ايستگاه عوارضي قم اعلام مي شود.

با مردم
نقدينگي را چاره كنيد
@ از قول كارشناسان در مطبوعات اعلام شده است كه به دليل هجوم سرمايه هاي سرگردان يا همان نقدينگي به بازار سكه، بهاي سكه افزايش يافته است، با توجه به نقش اصلي نقدينگي در دامن زدن تورم و بحران هاي اقتصادي، اميدواريم دولت و مجلس شوراي اسلامي در سال آينده، راه حلي كارآمد براي مهار نقدينگي و هدايت آن به بخش هاي مولد كشور بيابند.
ك. فكري- تهران
تأخير در پرداخت حقوق
از آموزگاران حق التدريسي كرج هستم. من و همكارانم از تيرماه سال جاري تاكنون حقوق دريافت نكرد ه ايم. در اين شرايط چگونه بايد پاسخگوي هزينه هاي ضروري زندگي و نيازهاي خود و خانواده مان باشيم؟!
يوسفي- كرج
سخت نگيريم
تعيين شرايط دشوار و مهريه هاي سنگين، مسئله مشترك بسياري از زوج هاي جوان است. لذا از خانواده ها تقاضا دارم، با ابتكار و گذشت تسهيلات كافي براي ازدواج جوانان فراهم كنند و از سختگيري هاي بي مورد بپرهيزند.
روح الله زينال پور- بجنورد
توزيع عادلانه امكانات و امتيازات
@ پيشنهاد مي كنم، وزارتخانه ها موظف به ارائه امكانات و تسهيلات به استان ها و شهرهاي كوچك كشور شوند و هر ماه عملكرد خود را ارائه كنند. مثلاً امتيازات اقتصادي، فني و تسهيلات گوناگون در سراسر كشور به صورت عادلانه توزيع گردد تا به مرور، تمركز۵۰ درصدي فعاليت هاي اقتصادي در تهران كه مشكلات بسياري براي كشور به بار آورده كاسته شود.
ميري- چالوس
اقدام مفيد
نصب وسايل ورزشي در پارك بوستان واقع در شهرك قدس (غرب)، امكانات بيشتري براي برخورداري كودكان و نوجوانان از سرگرمي و تفريحات سالم فراهم كرده است كه از اين بابت قدرداني مي كنيم.
عليرضا كريمي- تهران
بانكها رعايت كنند
درباره وام هاي ليزينگ خودرو، بانك مركزي بايد بانك هاي پرداخت كننده وام را ملزم به رعايت بهره 17 درصدي كند تا وام گيران مجبور نباشند همچنان اين بهره را با درصدهاي بالاتر به بانك ها بپردازند.
عادل عزيزي- كرج
محروم از اتوبوس
ميني بوس هايي كه در مسير باغ فيض- پونك كار مي كنند در روزهاي پنج شنبه و جمعه فعاليت ندارند و در نتيجه مشكلات زيادي براي مسافران اين خط به وجود مي آيد و علاوه بر اين ساكنان اين مسير از داشتن خط اتوبوسراني محروم اند كه اميد است مورد توجه مسئولان قرار بگيرد.
مجتبي رستم پور- تهران
تقاضاي تأمين روشنايي
كوچه شهيد كاشاني در ميدان رسالت- خيابان سراج فاقد روشنايي است. براي سهولت رفت و آمد و امنيت ساكنان كوچه خواستار تأمين روشنايي اين محله هستيم.
محمد حسيني- تهران
پيشنهاد به اداره كشاورزي
@ از اداره كشاورزي استان اصفهان تقاضا دارم كه با راهنمايي كشاورزان صيفي  كار مانند استان تهران از توليد بادنجان تلخ و تخمي در اين استان جلوگيري كنند، زيرا اكثر بادنجان هاي توليدي در اين استان قابل استفاده نيست و بايد دور ريخته شود!
دلسوز اصفهاني- اصفهان
توجه به ميراث هاي فرهنگي
از وزارت نيرو تقاضا مي كنم در پروژه هاي سدسازي به ميراث هاي فرهنگي عنايت بيشتري داشته باشد تا مسئله اي كه در مورد پاسارگاد پيش آمده است، در كشور ما تكرار نشود.
فرخنده افراسيابي- شيراز

كار بيشتر، امتيازات كمتر
@ از كارمندان پيماني شركت ارتباطات سيار هستم. در سال جاري نزديك به يك ميليون مشترك به شمار مشتركين تلفن همراه در تهران افزوده شد و به همين نسبت حجم كار ادارات مشتركين نيز افزايش يافته است اما به جاي توجه بيشتر به كاركنان، هر ماه از اضافه كاري ها كاسته مي شود. شركت هاي پيمانكاري بايد در راستاي حفظ منافع ملي و تأمين رضايت مردم، به حقوق حقه كاركنان اين شركت ها نيز توجه داشته باشند و به اين پيمان ها به صورت تجارت و سودآوري صرف، نگاه نكنند.
جمعي از كاركنان از تهران
درخواست هزينه  با داشتن بيمه تكميلي
بازنشسته  اي هستم كه با داشتن بيمه خدمات درماني، بيمه تكميلي نيز دارم. حال كه نياز به جراحي چشم پيدا كرده ام، طبق ضوابط بيمارستانها هزينه اي نيز بايد خودم پرداخت كنم. در صورتي كه با دو بيمه كامل كه دارم نبايد مبلغي پرداخت نمايم. در اين صورت بيمه درماني تكميلي چه مفهومي خواهد داشت؟!
حسن مخدومي
جنگل هاي هرا
جنگل هاي كم نظير هرا در جنوب كشور ما، از جاذبه هاي مهم طبيعت و صنعت گردشگري محسوب مي شود و نبايد بدون ملاحظات زيست محيطي بر اثر برخي فعاليت هاي صنعتي دستخوش تغييرات زيانبار گردد. سازمان حفاظت محيط زيست بايد در اين موارد اقدامات قانوني را انجام دهد و مانع تخريب اين جنگل ها شود.
اياز كريمي- شيراز
تأخير در اعلام نمرات
@ دانشگاه پيام نور نمرات دانشجويان كارشناسي ارشد را با تأخير زياد اعلام مي كند. اين تأخير مخصوصاً در امتحانات خرداد ماه به بيش از 2 ماه هم مي رسد.
شريف- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |