يكشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۹ - Feb 18, 2007
رهبر معظم انقلاب:
توقف فعاليت هاي سازنده
جايز نيست
قدرت نمايي مردم در 22 بهمن
موجب كم شدن تهديدهاي دشمنان شد
014472.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم استان آذربايجان شرقي، ضمن تشكر صميمانه از حركت عظيم و پرشكوه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال، مهمترين نقطه قوت انقلاب اسلامي را غيرت، شجاعت و عزم انقلابي ملت ايران و دلبستگي مستحكم آنان به انقلاب و هويت ديني خود دانستند و تصريح كردند: مسئولان خدمتگزار و دلسوز بايد به پشتوانه اين قدرت عظيم مردمي و استعدادهاي انساني فراوان در كشور و همت و شوق آنان، لحظه اي از حركت به جلو بازنايستند و با عزم جدي به سمت فتح قله هاي بلند در عرصه هاي مختلف حركت كنند.
در اين ديدار كه در آستانه سالگرد قيام تاريخي مردم تبريز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي اين قيام را حركتي سرنوشت ساز در تاريخ انقلاب اسلامي خواندند و با اشاره به اينكه هنوز طراحان سياستهاي ضدنظام، مردم ايران و حقايق ماندگار اين ملت را نشناخته اند افزودند: در حالي كه 27 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد، مردم هنگامي كه احساس كردند دشمن نگاه تهديدآميز به انقلاب دارد، با راهپيمايي عظيم خود در 22 بهمن در سراسر كشور، به صحنه آمدند و اين نقطه قوت انقلاب اسلامي است كه دشمنان هرگز آن را درك نكرده اند.
ايشان با تأكيد بر اينكه حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن تجلي غيرت و حميت الهي بود كه قدرت نظام اسلامي را بار ديگر به رخ جهانيان كشيد، خاطرنشان كردند: اين قدرت نمايي مردمي موجب كم شدن تهديدهاي دشمنان شد.
رهبر انقلاب اسلامي تصريح كردند: امروز آمادگي جوان نسل سوم انقلاب و شجاعت و غيرت او براي دفاع از هويت ديني و انقلابي خود، از جوان نسل اول انقلاب كه در دفاع مقدس حضور داشت، كمتر نيست و شايد هم جلوتر از او باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأمين سعادت مادي و معنوي مردم را در گرو ادامه مسير انقلاب و اسلام دانستند و با اشاره به دلبستگي عميق مردم به انقلاب اسلامي افزودند: امروز به بركت وجود مسئولان خدمتگزار، مخلص، مردمي، دلسوز، كارآمد و پيگير حل مشكلات مردم، و همچنين حضور جوانان با استعدادي كه در پي كسب علم و پيمودن راههاي پرپيچ و خم و فتح قله هاي بلند هستند، توانايي حركت ملت به سوي پيشرفت و تعالي بيش از هر زمان ديگر است.
ايشان با تأكيد بر اينكه مسئولان نبايد از حركت به سمت قله هاي بلند واهمه داشته باشند، خاطرنشان كردند: به دليل وجود فراوان نيروي انساني با استعداد در كشور، مسئولان در هر بخشي كه همت بگمارند، نيروها توانايي پيشرفت را دارند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: با وجود پيشرفتهاي مهم در برخي بخشها، مسئولان بايد همه تلاش خود را براي پيشرفت در بخشهاي ديگر نيز به كار بگيرند و قدر استعدادها و شوق و همت موجود در كشور را بدانند زيرا امروز هرگونه توقفي در محيط هاي علمي دانشگاهي و ديني، صنعتي، كارخانه ها و مراكز تجاري جايز نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه در اين مسير نبايد مرعوب دشمن شد و جانب احتياط را هم نبايد از دست داد، خاطرنشان كردند: مسئولان بايد با در نظر گرفتن جوانب امور، به هيچ وجه عزم جلو رفتن را از دل خود و ملت خارج نكنند.
ايشان با تأكيد بر اينكه بايد در مقابل دشمن، قوي بود و هرگونه اظهار ضعف موجب جريّ تر شدن دشمن مي شود، افزودند: متأسفانه برخي افراد با سخنان و مطالب خود و بزرگ نمايي برخي مشكلات و يا بيان ضعف هايي كه وجود ندارد موجب جرأت پيدا كردن دشمن مي شوند كه اين اشتباه است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه شرايط كشور را نبايد غيرواقعي جلوه داد، افزودند: ملت بيدار ايران با مسئولاني فعال كه مشكلات مردم را يكي پس از ديگري حل مي كنند، به حركت طبيعي خود ادامه مي دهند.
ايشان در جريان بودن زندگي طبيعي مردم، انسجام، هوشياري و بيداري ملت ايران را واقعيت امروز جامعه دانستند و تأكيد كردند: يك نمونه از هوشياري ملت ايران را مي توان در مسئله هسته اي ديد زيرا هنگامي كه مردم احساس كردند دشمن بر اين مسئله متمركز شده است و قصد دارد آن را از چشم مردم بيندازد، وارد صحنه شده اند و اين حق را با جديت مطالبه مي كنند.
ايشان مسئله انرژي هسته اي را مسئله آينده و سرنوشت كشور خواندند و با انتقاد از برخي افراد سطحي نگر و كوته فكر كه مي گويند انرژي هسته اي با اين هزينه براي كشور ضروري نيست، افزودند: ذخاير نفت و گاز تا ابد باقي نمي ماند و اگر ملتي به فكر توليد انرژي آينده خود نباشد بايد محتاج و وابسته قدرتهاي سلطه گر بماند.
حضرت آيت الله خامنه اي علت مخالفت قدرت ها را با دستيابي ملت ايران به انرژي هسته اي با وجود استفاده خود آنها از اين انرژي، تسلط بر سرنوشت انرژي دنيا دانستند و تصريح كردند: خوشبختانه ملت ايران متوجه اين قضيه شده و بر سر مسئله هسته اي ايستاده است و مسئولان هم آگاهانه و با جديت اين موضوع را پيگيري مي كنند و به جاهاي بسيار خوبي رسيده اند كه ان شاءالله به جاهاي بهتري هم خواهند رسيد.
بقيه از صفحه اول
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود از مردم آذربايجان به عنوان مردماني مؤمن، غيور، شجاع، با همت، پرطراوت، با نشاط و اهل ابتكار ياد و تأكيد كردند: در طول تاريخ، هرگاه كه مصالح عظيم كشور مطرح بوده است، مردم آذربايجان در صف مقدم قرار داشته اند. ايشان با اشاره به نقش برجسته مردم آذربايجان به ويژه مردم تبريز در قضاياي تحريم تنباكو، مشروطيت، قيام شيخ محمد خياباني و حوادث مربوط به انقلاب اسلامي از جمله قيام 29 بهمن 1356 و همچنين حضور پرشور آنان در صحنه هاي دفاع مقدس تصريح كردند: آذربايجان نقطه ثقل ايران و يكي از مراكز عمده حيات مردم اين كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به توهم دشمنان براي تكه تكه كردن ايران تأكيد كردند: اين اوج بلاهت دشمن است كه به سراغ آذربايجان مي آيد زيرا مردم تبريز و آذربايجان از لحاظ غيرت انقلابي و دفاع از انقلاب خودكفا هستند و همواره خود جواب بدخواهان را داده اند.
در آغاز اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با اشاره به نقش تاريخ ساز مردم آذربايجان در مقاطع حساس از جمله قيام تاريخي 29 بهمن 1356 گفت: مردم آذربايجان همواره در مقابل طمع ورزي دشمنان در اين منطقه و تلاش آنان براي ايجاد اختلاف ايستاده اند و حضور بي سابقه مردم در راهپيمايي 22 بهمن و همچنين افزايش دوازده درصدي مشاركت مردم در انتخابات 24 آذر مؤيد هوشياري، آگاهي و انگيزه هاي بالاي انقلابي و اسلامي مردم آذربايجان است.

پس از ايرادات اعلام شده از سوي شوراي نگهبان
لايحه مديريت خدمات كشوري
در هاله اي از ابهام قرار گرفت
دعوت از منتخبين خبرگان
كدخدايي به عنوان قائم مقام نهاد برگزاركننده اولين اجلاس دوره چهارم خبرگان رهبري از منتخبين اين دوره دعوت كرد تا اول اسفندماه در مراسم افتتاحيه اين اجلاس شركت كنند. دعوت از هيأت رئيسه سني براي اداره جلسه، قرائت پيام مقام معظم رهبري، گزارش روند انتخابات خبرگان از سوي رئيس شوراي مركزي هيأت نظارت بر انتخابات، مراسم تحليف و انتخاب هيأت رئيسه دائمي از جمله مهمترين دستور برنامه هاي اولين روز اين اجلاس است.
گروه سياسي- سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اين كه رسيدگي به لايحه مديريت خدمات كشوري در شوراي نگهبان آغاز شده، تصريح كرد: در حال حاضر تا پايان فصل پنجم اين لايحه، شوراي نگهبان در بيش از 20 مورد اين لايحه را مغاير با قانون اساسي دانسته است. اين لايحه از 15 فصل تشكيل شده است. وي در كنفرانس مطبوعاتي هفتگي خود با خبرنگاران با اشاره به احتمال تغيير مجدد لايحه توسط دولت يا مجلس پس از ايراد شوراي نگهبان، گفت: مجلس بايد در چارچوب تغييرات شورا، لايحه را تغيير دهد و اگر در ساير مواد كه ايراد شورا نبوده تغييري ايجاد كند به منزله مصوبه اي جديد تلقي خواهد شد و ما مجدداً آن را بررسي مي كنيم.
عضويت شورا، شغل نيست
وي همچنين درباره تصدي وزارت دادگستري توسط غلامحسين الهام كه عضو شوراي نگهبان نيز مي باشد، افزود: نظر شوراي نگهبان بر اين بوده كه عضويت در اين شورا شغل محسوب نمي شود و داشتن شغل براي اعضاي شورا مغاير با قانون اساسي يا قوانين عادي نيست. وي ادامه داد: در گذشته نيز هم وزير دادگستري و هم معاون اول عضو شوراي نگهبان بوده اند و رويه موجود هم ممنوعيت نداشتن در اين زمينه را نشان مي دهد.
مصوبات تاييد شده
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين از تصويب لايحه اصلاح مواد 9 و 10 قانون بخشي از مقررات تسهيل نوسازي صنايع كشور و اصلاح 113 قانون برنامه سوم توسعه با طرح استفساريه ماده 108 قانون برنامه سوم توسعه تنفيذي در ماده 20 قانون برنامه چهارم توسعه، طرح حمايت از حقوق و مسئوليت هاي زنان در عرصه هاي داخلي و بين المللي و لايحه فروش اوراق قرضه توسط دولت خبر داد. وي همچنين گفت: لايحه اصلاح موادي از قانون شوراهاي اسلامي به علت بسط اختيارات شوراها در مسائل قضايي و تقنيني مغاير با اصل 100 قانون اساسي شناخته شد چرا كه اين اصل اختيارات شورا را بيشتر نظارتي مي داند. قائم  مقام شوراي نگهبان در ادامه از وجود ايرادات فراوان لايحه مجامع خدمات رساني به ايثارگران پس از اصلاح مجدد مجلس خبر داد و گفت: چون در سقف پيشنهادي دولت، مجلس تغيير ايجاد كرده است لذا اين لايحه مغاير اصل 75 است و مشكل بار مالي دارد.
كاهش بودجه شورا
كدخدايي در ادامه جلسه از كاهش مختصر بودجه شوراي نگهبان خبر داد و گفت: قصد نداريم نسبت به اين امر اعتراض كنيم و تابع تصميم دولت خواهيم بود. وي همچنين گفت: بودجه 86 توسط كارشناسان مركز تحقيقات شوراي نگهبان همزمان با مجلس بررسي خواهد شد تا در صورتي كه تغييري در صحن علني در آن ايجاد نشد، بتوان با سرعت بيشتري آن را بررسي كرد.

در آستانه ارائه گزارش البرادعي به شوراي امنيت، وزيرخارجه روسيه خبر داد
تلاش مسكو براي ازسرگيري مذاكرات هسته اي
014475.jpg
گروه سياسي- در شرايطي كه مقامات آمريكايي از تلاش خود براي تهيه پيش نويس قطعنامه جديد تحريم برضد ايران خبر مي دهند، وزير خارجه روسيه تصريح كرد: مسكو در چارچوب روابط نزديك خود با مقامات ايراني تلاش خواهد كرد مذاكرات تهران و طرف هاي درگير در موضوع هسته اي ايران از سر گرفته شود.
سرگي لاوروف گفت: ما در چارچوب روابط بسيار نزديك  خود با تهران تلاش خواهيم كرد تا ايران را متقاعد كنيم به درخواست جامعه جهاني مبني بر تعليق غني سازي پاسخ مثبت داده و امكان آغاز مذاكرات را فراهم سازد.
لاوروف همچنين تاكيد كرد: زماني كه گزارش دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به شوراي امنيت ارائه شود، ما آماده خواهيم شد تا پيشنهاداتي كه در شورا ارايه مي شود را بررسي كنيم.
وي افزود: ما معتقديم اگر قطعنامه ديگر شوراي امنيت به ازسرگيري مذاكرات كمك كند، ما آماده ايم كه از آن حمايت نماييم.
دو روز پيش كاندوليزا رايس مدعي شده بود مواضع روسيه با آمريكا در قبال ارائه قطعنامه دوم تحريم هماهنگ است.
پرهيز از حمله نظامي
در همين حال پس از آن كه دو روز قبل وزير دفاع آمريكا تصريح كرد كشورش حمله به ايران را در دستور كار خود ندارد، روز گذشته معاون وزير دفاع ايالات متحده نيز سخنان رابرت گيتس را تكرار و تأكيد كرد: واشنگتن به دنبال رويارويي نظامي با ايران نيست.
به  گزارش ايسنا مارك كيميت، معاون وزير دفاع آمريكا در امور خاورميانه، در مراسم گشايش كنفرانس دفاعي- امنيتي كشورهاي حاشيه خليج فارس در امارات گفت: ما معتقديم كه ديپلماسي بهترين راه براي برخورد با برنامه هسته اي ايران است. كيميت در عين حال همانند مقام مافوق خود كه ايران را به تلاش براي ايجاد ناامني در عراق متهم كرده بود مدعي شد كه آمريكا نگران تلاشهاي ايران براي گسترش نفوذ در منطقه خليج فارس است. مقامات كاخ سفيد كه پيش از اين با گسترش جنگ رواني بر ضد ايران تلاش مي كردند بر تصميم گيري هاي مقامات ايراني در منطقه  تأثيرگذار باشند در مقابل فشارهاي نمايندگان دموكرات كنگره آمريكا مواضعي مخالف با چند روز پيش خود اتخاذ مي كنند. دو روز قبل نانسي پلوسي، رئيس مجلس نمايندگان و همچنين هيلاري كلينتون، سناتور دموكرات و كانديداي انتخابات رياست  جمهوري آينده آمريكا تأكيد كرده بودند جورج بوش حق ندارد به تنهايي درباره حمله نظامي به ايران تصميم گيري كند.
همچنين به  گزارش خبرگزاري مهر، كاندوليزا رايس وزير خارجه ايالات متحده در كميته تخصيص بودجه مجلس نمايندگان  آمريكا با تكرار درخواست خود درباره مذاكره با ايران گفت: تنها در صورتي كه تهران برنامه غني سازي خود را متوقف كند با همتاي ايراني خود در هر كجا و در هر زمان ديدار خواهد كرد.
وي با طرح اين ادعا كه گفت وگو با ايران سخت خواهد بود، تأكيد كرد كه آماده گفت وگو درباره هر موضوعي است كه ايران خواهان آن است.
رايس همچنين در پاسخ به سؤال يكي از نمايندگان تصريح كرد زماني كه مشاور امنيت ملي كاخ سفيد بوده است هيچ پيامي را از جانب ايران كه متضمن درخواست براي مذاكره با آمريكا باشد، دريافت نكرده است.وزير خارجه  آمريكا همچنين روز گذشته در جريان سفر غيرمنتظره اش به بغداد اذعان كرد كه دولت آمريكا نمي تواند مدارك مربوط به دخالت دولت ايران در ناآرامي هاي عراق را ذكر كند.
رايس مدعي شد: دولت ايران بايد در قبال استفاده از سلاح هاي ساخت ايران عليه سربازان آمريكايي در عراق حتي اگر هيچ ارتباطي در اين باره اثبات نشود، مسئول در نظر گرفته شود.
موضع ايتاليا
در چنين شرايطي نخست وزير ايتاليا موضع چندي پيش رايس و البرادعي در قبال برنامه هسته اي ايران را تكرار كرد و با مقايسه برنامه هسته اي ايران و كره شمالي گفت: توافقات حاصله با كره  شمالي درباره توقف برنامه  هسته اي اين كشور بايد الگويي براي برخورد با ايران باشد.

پيام تسليت حضرت آيت الله خامنه اي
به مناسبت درگذشت حجت الاسلام فردوسي پور
گروه سياسي - در پي درگذشت حجت الاسلام اسماعيل فردوسي پور، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيام تسليتي صادر فرمودند.
متن پيام تسليت معظم له به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت تاثرانگيز روحاني خدمتگزار و با اخلاص مرحوم حجت الاسلام آقاي حاج شيخ اسماعيل فردوسي پور را به خاندان مكرم و ارادتمندان و دوستان آن مرحوم مخصوصا مردم شريف خراسان و به ويژه اهالي مومن فردوس تسليت عرض مي كنم.
اين عالم بزرگوار بيشتر دوران حيات را به خدمت به اسلام و نظام جمهوري اسلامي گذرانيد. همراهي خالصانه ايشان با امام عزيز در نجف و دوران هجرت و پس از آن، خدمات قضايي در مشهد و نمايندگي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي از قطعات پرافتخار زندگي ايشان است. جانبازي ناشي از فاجعه  هفتم تير نيز نقطه ي ديگري است كه فضايل اين روحاني ارزشمند را مشخص مي سازد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت براي ايشان ، صبر و اجر براي بازماندگان و خانواده  محترمشان مسالت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
۱۳۸۵.11.28

باشگاه احزاب
ايسنا: حبيب الله بيطرف رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات اخير با بيان اين كه طبيعتا تمايلات و گرايشات احزاب و گروه هاي اصلاح طلب به سمت اصلاح طلبي واقعي به عنوان يك تفكر ريشه دار است خاطرنشان كرد: اخيرا جمعي از اصلاح طلبان مي خواهند مباني تفكر اصلاح طلبي در حركت اسلامي در ايران را تدوين و منتشر كنند. اين كار بسيار ارزشمندي است كه مي تواند هويت اصلاح طلبان را از نظر اعتقادي و مرام سياسي معرفي كند.
ايسنا: سخنگوي جمعيت آبادگران جوان با تاكيد بر اين كه برخي مسوولان بايد بي تدبيري را كنار بگذارند، اظهار داشت: برخي مي گويند نبايد مطالبات مردم را افزايش داد و در اين راستا فرافكني مي كنند، در صورتي كه برخي مطالبات، مطالبات بر حق مردم است. بيادي در پايان گفت: مردم از مسئولان گله مند هستند. مردم نشان داده اند كه محكم ايستاده اند. پشت سر مقام معظم رهبري هستند ولي از مسوولان به خاطر بي تدبيري ها گله دارند. اين بي تدبيري ها بايد به خرد تبديل شود.

يادداشت
مزدوران كور
سيدمجيد رضوي
حوادث تروريستي روزهاي گذشته زاهدان، هرچند خاطر شريف مردم بزرگوار اين خطه و مسئولان كشور را آزرده ساخت لكن يادآوري چند نكته در خصوص اين حوادث ضروري است. نكته اول اين كه چند عمليات صورت گرفته از نظر نظامي فاقد ارزشهاي عملياتي بوده و تنها به شكل كور و به منظور ايجاد رعب و وحشت در بين مردم منطقه انجام گرفته است. نكته ديگر قابل توجه، اعترافات به دست آمده از متهمان و عوامل دستگير شده اين اقدامات تروريستي است كه بررسي اجمالي آنها حايز اهميت است. اول اين كه دستگير شدگان اعتراف كرده اند كه براي آنها و اربابان مزدورشان، راهپيمايي 22 بهمن در منطقه سيستان و بلوچستان و حضور پرشور گروه هاي مختلف قومي و مذهبي در اين منطقه غيرقابل تصور بوده و اين موضوع موجب خشم و نگراني ايادي استكبار از وحدت مردم در منطقه شده است. موضوع ديگر مورد اعتراف متهمان، هدف اصلي آنها از ارتكاب چنين اقداماتي است. عوامل دستگير شده بالاتفاق، بر هم  زدن آرامش مردم و ايجاد اختلاف را هدف اصلي اقدامات خرابكارانه خود معرفي كرده اند. از سوي ديگر در بازجويي هاي صورت گرفته از عاملين مشخص شد كه به آنها چنين القا شده كه بسترهاي عمومي براي انجام عمليات فراهم است در حالي كه اولين برخوردها توسط خود مردم منطقه صورت گرفت. نكته ديگر سابقه شرارت هاي گوناگون نظير سرقت در پرونده عوامل اين ماجراهاست. آنها معترفند كه اين اقدامات را در برابر مبلغي پول انجام مي داده اند و نه بر اساس مبارزه ايدئولوژيك. تا جايي كه يكي از عوامل به صراحت در اعترافات خود تاكيد مي كند كه استخدام شده تا از سلسله اقدامات تروريستي مزبور فيلمي تهيه كرده و در قبال آن مبلغي به عنوان دستمزد دريافت كند.
اما مساله مهم و مورد توجه در خصوص حوادث زاهدان همكاري گسترده، وسيع و همه جانبه مردم براي دستگيري عاملان جنايت است. به عنوان نمونه مسلم كيخا كارمند 33 ساله دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با اصرار در يك اقدام ايثارگرانه موجب دستگيري اولين عامل انفجاري روزهاي گذشته شد كه به دليل همين اصرار هم به فيض شهادت نايل آمد.
بحمدالله با همكاري و ياري مردم دلاور سيستان و بلوچستان و همچنين اقدامات هماهنگ نهادهاي امنيتي و نظامي و انتظامي كليه اقدامات گروههاي تروريستي در منطقه تحت كنترل درآمده و ضمن دستگيري بسياري از عوامل اين حوادث هسته هاي اصلي اين گروهها نيز ضربات سختي را متحمل شدند. دستگيري بلافاصله عوامل استكبار هم خود نشان دهنده پيشرفت چشمگير در برخورد با اين حوادث ضدامنيتي است.
* مديركل امنيتي وزارت كشور

آغاز مذاكرات
رئيس جمهوري سوريه در تهران
گروه سياسي - بشار اسد رئيس جمهوري سوريه ظهر ديروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و سپس در نهاد رياست جمهوري به صورت رسمي مورد استقبال محمود احمدي نژاد قرار گرفت و هر 2 رئيس جمهوري بعد از سان ديدن از يگان هاي ويژه استقبال، مذاكرات مقدماتي را آغاز كردند.
بشار اسد همچنين هنگام ورود به تهران در پاويون در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال سعيدي كيا وزير مسكن و شهر سازي نيز قرار گرفت.
سفر رئيس جمهور سوريه به ايران 2 روزه و در راستاي گسترش مناسبات 2 كشور و بحث و گفت وگو در ارتباط با مسائل مورد علاقه فيمابين صورت گرفته است.
بشار اسد همچنين پس از ديدار با رئيس جمهوري با منوچهر متكي، وزير امور خارجه ديدار كرد.
در اين سفر تعدادي از مقامات دولت سوريه وي را همراهي مي كنند.
روزنامه  الحيات روز گذشته با اشاره به سفر رئيس جمهوري سوريه به ايران نوشت: اين سفر با توجه به تحولات جاري در عراق، فلسطين و لبنان، از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اخبار كوتاه
سياست خارجي: موسسه  غيردولتي پكس كريستي اميدوار است هيات مذهبي كه قرار است از آمريكا به ايران بيايد بتواند راهي براي كاهش تنش ها بين ايران و آمريكا پيدا كند. به گزارش ايسنا، ديويد رابينسون، مديرعامل موسسه پكس كريستي از اين كه ممكن است فرصتي براي گفت وگو با محمود احمدي نژاد و افراد مذهبي ايران پيدا  كند ابراز خرسندي كرد. اين هيات 13 نفري كه از نمايندگان موسسات و كليساهاي مهم آمريكا تشكيل شده است؛ براي سفري يك هفته اي وارد ايران مي شوند.
مجلس شوراي اسلامي: غلامعلي حدادعادل رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه
امام خميني موجب بيداري همه مسلمانان جهان شده است و اين بيداري اسلامي كه در پيوند با انقلاب اسلامي است، خاموش ناشدني است. غلامعلي حداد عادل شامگاه جمعه در دومين روز از سفر خود به اندونزي با حضور در مركز فرهنگي اسلامي ايران در جاكارتا در جشن مردمي پيروزي انقلاب اسلامي سهيم شد. وي بعدازظهر ديروز جاكارتا را به مقصد آنكارا ترك كرد.
سياست خارجي: دولت آمريكا روز جمعه نام سه شركت ايراني را به اتهام كمك به تكثير سلاح هاي كشتار جمعي جمهوري اسلامي ، در فهرست سياه قرارداد . به گزارش خبرگزاري فرانسه ، وزارت خزانه داري آمريكا از شركت هاي كلايه الكتريك، كاوشيار و پاييونير انرژي اينداستريز به عنوان سه شركت ايراني كه نامشان در فهرست سياه قرارداده شده نام برده و افزوده كه اين سه شركت دارايي هايشان مسدود شده و مانع از انجام معامله ميان اين شركت ها با شركت هاي آمريكايي شده است .

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |