يكشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۹ - Feb 18, 2007
شكارچيان شب، دستگير شدند
اعضاي اين باند مخوف، نيمه شب ها مسلحانه به رانندگان حمله و 20 خودرو را سرقت كردند
014481.jpg
014484.jpg
014487.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان پليس پايتخت در عمليات پليسي ويژه اي، اعضاي يك باند مخوف را كه با شيوه اي عجيب، پس از سرقت 20 خودروي گرانقيمت ، قصد باجگيري ميليوني از صاحبان آنها را داشتند، در مخفيگاه مجهز آنها را به دام انداختند.
ساعت 22 و 30 دقيقه سيزدهم بهمن ماه، وقتي راننده يك خودروي فولكس مدل بالا در خيابان خلوتي در زعفرانيه تهران در حال رانندگي بود، ناگهان خودروي پرايدي با سرعت به خودروي وي نزديك شده و قبل از آنكه او بتواند كاري انجام دهد با خودرويش برخورد كرد.
در حاليكه راننده خودرو با پياده شدن از خودرو قصد بررسي صحنه تصادف را داشت، ناگهان از سوي 4 سرنشين پرايد كه با تهديد اسلحه وي را از خودرويش بيرون كشيده بودند غافلگير شد ، لحظاتي بعد 2 نفر از مردان مهاجم به سرعت سوار خودروي اين مرد شده و دو نفر ديگر از آنها نيز سوار بر خودروي پرايد خود با سرقت تلفن همراه مرد راننده از آنجا گريختند.
در حاليكه كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي پايتخت با شكايت اين مرد، بررسي هاي خود براي يافتن ردي از سارقان مسلح را  آغاز كرده بودند، چند ساعت بعد سارقان كه شماره تلفن راننده را از طريق تلفن همراه او بدست آورده بودند ، با وي تماس گرفته و به وي گفتند: اگر مي خواهد خودرويش را پس بگيرد، بايد 2 ميليون تومان به محلي كه آنها مشخص مي كنند ببرد.
24 ساعت از گزارش اين سرقت مسلحانه نگذشته بود كه كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي در جريان سرقت مشابهي قرار گرفتند، اين بار خودروي زانتيايي در منطقه نياوران به سرقت رفته بود، اما نكته جالب اين بود كه خودرويي كه 4 مرد مسلح با آن تصادف ساختگي با زانتيا را رقم زده بودند ، خودروي فولكس مسروقه اي بود كه از زعفرانيه سرقت كرده بودند.
وقتي در فاصله چند روز سرقت خودروي ماكسيمايي در بلوار دانشجو و خودروي بي ام  و در فرمانيه و خودروي تويوتاي ديگري در خيابان كارگر شمالي گزارش شد،از آنجا كه در تمامي موارد ربايندگان ساعاتي بعد با راننده تماس گرفته و از وي خواسته بودند در مقابل دادن مبلغي خودرويش را پس بگيرد، كارآگاهان دريافتند با يك باند مخوف سرقت مسلحانه روبرو هستند كه هدفشان از سرقت خودروهاي مدل بالا اخاذي است.
كارآگاهان در نخستين مرحله به چهره نگاري از سارقان دست زده و با بررسي فايل هاي متهمان دريافتند سردسته باند احتمالا يك سارق حرفه اي به نام ناصر است كه سوابق بسياري در زمينه سرقت خودرو دارد.
با اين اطلاعات تصاوير ناصر در اختيار تمامي گشت هاي پليس پايتخت قرار گرفت و جستجوي ويژه اي براي دستگيري وي و همدستانش كه با سرقت هاي خود در خيابان هاي اصلي تهران باعث ايجاد رعب و وحشت شده بودند آغاز شد.
به اين ترتيب كارآگاهان با استفاده ازروشهاي خاص پليسي توانستند مخفيگاه سردسته باند را در منطقه شهران شناسايي كرده و او و همدستانش را دستگير كنند.
مخفيگاه مجهز سارقان
سردار احمد رضا رادان فرمانده پليس پايتخت ، روز گذشته با اعلام خبر دستگيري 9 عضو باند سرقت مسلحانه گفت: سركرده باند به نام ناصر در حالي كه 47 سال سن دارد از سال 63 تاكنون 15سابقه سرقت دارد. وي در توضيح نحوه دستگيري سارقان نيز گفت: در حالي كه بررسي هاي پليسي ازمحل اختفاي اعضاي اين باند نشان
مي داد آنها براي جلوگيري از حمله غافلگيرانه پليس، مخفيگاه خود را به وسايل پيشرفته اي مجهز كرده اند كه عبور از آنها بسيار دشوار بود، ماموران ويژه پليس ساعت 16پنجشنبه گذشته در عملياتي ضربتي كه با شليك گلوله همراه بود 5 عضواصلي باند را در اين مخفيگاه به دام انداختند و در همان بازرسي هاي اوليه خودروي بي ام و مسروقه و يك قبضه اسلحه قلابي از آنان كشف شد كه به دنبال آن 4 عضو ديگر باند نيز دستگير شدند.
سرداررادان ادامه داد: در بازجويي هاي اوليه مشخص شد ناصر بعد از اينكه نخستين روز فروردين گذشته براي مرخصي از زندان خارج شده است،ديگر به آنجا بازنگشته و از آن زمان به همراه 2پسر خود و چند سارق حرفه اي كه در زندان با آنان آشنا شده است، نقشه اخاذي از صاحبان خودروهاي مدل بالا درشمال تهران را به اجرا گذاشته  است. به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، تحقيقات پليسي در اين خصوص نشان مي دهد اعضاي باند در ماه هاي گذشته۲۰ دستگاه خودروي مدل بالا را با اين شگرد به سرقت برده  و پس از ارتكاب هر سرقت با مالك خودرو تماس گرفته و در قبال تحويل خودرويش تقاضاي 3 تا 10 ميليون تومان  كرده اند اما هيچ كدام از مالباختگان سر قرار حاضر نشده  اند.

رئيس آگاهي كرج خبر داد:
كلاهبرداري با رؤياي ازدواج در كانادا
گروه حوادث- جوان شيك پوش بعد از خواستگاري از زنان جوان، به بهانه مهاجرت به كانادا و برگزاري مراسم عروسي مجللي در اين كشور، به كلاهبرداري ميليوني از آنها دست مي زد.
طعمه  هاي اين مرد بيشتر زنان ثروتمندي بودند كه در ازدواج قبلي خود شكست خورده بودند.
۴۰ روز وقتي زن جواني به آگاهي كرج رفت و با طرح شكايتي مدعي شد جوان شيك پوشي به نام همايون با اغفال وي به كلاهبرداري 15 ميليوني دست زده است، تحقيقات پليسي براي شناسايي مرد جوان آغاز شد.
اين زن جوان به نام الهام در بازجويي ها به كارآگاهان گفت: مدتي قبل در حالي  كه مدت ها از جدايي   از همسر اولم گذشته بود، از طريق يكي از دوستانم با جوان شيك پوش آشنا شدم، در نخستين روزهاي آشنايي مان او به من گفت كه قصد دارد به زودي به كانادا مهاجرت كند.
بعد از گذشت چند هفته ، مرد جوان مرا به شام دعوت كرده و از من خواستگاري كرد. من كه در ازدواج اولم ناموفق بودم ، با اين خيال كه به زودي زندگي جديدي را شروع مي كنم به او جواب مثبت دادم ، از آنجايي كه او براي برگزاري مراسم عروسي مان در كانادا اصرار مي كرد، قرار شد به سرعت كارهايمان را انجام داده و به اين كشور برويم.
به پيشنهاد او همه اموالي را كه داشتم و از جمله خانه و خودروام را فروختيم و 15 ميليون تومان به او دادم تا كارهايمان را براي شروع زندگي جديد در كانادا انجام دهد، اما بعد از گرفتن اين پول يكباره همايون ناپديد شد، در حالي كه به شدت نگران شده بودم به هر جايي كه ممكن بود رفته باشد سر زدم، اما هيچ ردي از او پيدا نكردم.
با شكايت اين زن ، كارآگاهان پليس در نخستين مرحله به چهره نگاري كامپيوتري از جوان متهم دست زدند و وقتي كه با اين چهره نگاري مشخص شد چند زن تنهاي ديگر نيز كه طعمه جوان شيك پوش شده اند، شكايتهاي مشابهي را مطرح كرده اند، پاتوق هاي مرد جوان تحت كنترل پليس قرار گرفت و كارآگاهان سرانجام وي را 23 بهمن ماه در فرديس كرج شناسايي و دستگير كردند.
سرهنگ مفاخري-رئيس اداره آگاهي كرج- روز گذشته با اعلام خبر دستگيري جوان كلاهبردار گفت: با دستگيري جوان شيك پوش وي به كلاهبرداري از 4 زن ديگر به اين روش اعتراف كرد و گفت: بعد از شناسايي زنان تنها، آنها را به بهانه ازدواج و مهاجرت به كانادا فريب مي دادم، چون برادرم در كانادا بود چند بار كه زنان جوان همراهم بودند با وي تماس تلفني مي گرفتم و ترتيبي مي دادم كه آنها با برادرم صحبت كنند و به اين ترتيب اعتماد آنها را جلب مي كردم .
مدتي بعد به زن جوان مي گفتم كه براي مهاجرت و عروسي در كانادا به پول احتياج دارم ، وقتي كه آنها پول هايشان را در اختيار من مي گذاشتند به يكباره ناپديد مي شدم.
رئيس اداره آگاهي كرج ادامه داد: متهم با قرار بازداشت از سوي بازپرس شعبه 12 دادسراي كرج روانه زندان شد.

دختر عشق سرعت
گاز و ترمز را اشتباه گرفت
گروه حوادث- دختر عشق سرعت كه پس از برداشتن خودروي پدرش، براي اولين بار پشت فرمان نشسته بود به خاطر اشتباه گرفتن پدال گاز و ترمز باعث ماجرايي شد كه به تصادف با يك خودرو و مجروح كردن يك مرد و فرار از صحنه تصادف انجاميد.
دو ماه پيش وقتي ماجراي تصادفي در بزرگراه آيت الله كاشاني به پليس گزارش شد، ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند عامل تصادف دختر جواني بوده كه پس از تصادف با يك خودروي پژو پرشيا، با زيرگرفتن راننده آن پا به فرار گذاشته است. راننده مجروح كه از ناحيه پا و كمر به شدت صدمه ديده بود در تحقيقات به ماموران گفت: دقايقي قبل قصد ورود به بزرگراه را داشتم كه ناگهان يك خودروي پژو 405 با ديدن من به جاي آن كه ترمز كند، به سرعتش افزود و همين باعث شد با شدت با خودروي من برخورد كند.
بلافاصله از ماشين پياده شدم تا ببينم چه اتفاقي افتاده است، اما دختر جواني كه راننده خودروي پژو بود ماشينش را روشن كرد و اين بار با سرعت به طرف من حركت كرد و پس از برخورد با من از حال رفتم.
چند دقيقه بعد وقتي چشمانم را باز كردم درد شديدي را در پاها و كمرم احساس مي  كردم و متوجه شدم دختر جوان پس از زير گرفتن من پا به فرار گذاشته است.
پس از اظهارات راننده مجروح، به دستور قاضي عبدالله پور داديار شعبه 9 دادسراي ناحيه 5 تحقيقات پليسي براي شناسايي دختر جوان آغاز شد و ماموران در تحقيق از شاهدان حادثه توانستند مشخصات خودروي اين دختر را به دست آورند.
با شناسايي مالك خودرو وي به دادسرا احضار شد ولي در حالي كه مدعي بود از ماجراي تصادف بي خبر است، ماموران مشخصات راننده فراري را در اختيار او قرار دادند و آنوقت بود كه او متوجه شد راننده فراري دختر 18 ساله اش است كه رانندگي بلد نيست.
با انتقال دختر جوان به دادسراي ناحيه 5 وي اگرچه در ابتدا منكر تصادف بود اما وقتي كه فهميد پليس مدارك كافي در اختيار دارد مدعي شد مدت هاست گواهينامه رانندگي دارد و روز حادثه در حالي كه سوار بر خودروي پدرش از خانه خارج شده است به خاطر بي دقتي با پژو پرشيا تصادف كرده و از ترس پا به فرار گذاشته است.
اما ماموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند گواهينامه اي كه او ارائه كرده است متعلق به خواهر بزرگش است و دختر جوان اصلاً رانندگي بلد نيست.
بنابراين دختر جوان كه چاره اي جز اعتراف نداشت به داديار پرونده گفت: من عاشق سرعتم و هميشه آرزو داشتم در خيابان هاي تهران رانندگي كنم، اما چون پدرم اجازه اين كار را به من نمي داد و هميشه با ديدن دختران هم سن و سال خودم كه رانندگي مي كردند حسرت مي خوردم. به همين خاطر روز حادثه مخفيانه خودروي پدرم را برداشتم و تصميم گرفتم براي اولين بار رانندگي كنم. آن روز وقتي وارد بزرگراه آيت الله كاشاني شدم با ديدن ماشين هاي ديگر دستپاچه شده و خواستم به خانه برگردم اما در همين هنگام خودروي پژو پرشيا را ديدم كه قصد ورود به بزرگراه را داشت. مي  خواستم ترمز كنم اما جاي پدال ترمز را گم كردم و به همين دليل پايم را روي پدال گاز گذاشتم و با اين خودرو تصادف كردم.
پس از تصادف آن قدر ترسيده بودم كه تصميم گرفتم فرار كنم اما دوباره پدال و ترمز را اشتباه كردم و يك بار ديگر با همان خودرو برخورد كردم. سپس با دنده عقب خواستم محل را ترك كنم كه در همين هنگام راننده پژو را زير گرفتم و پس از آن پا به فرار گذاشتم. پس از اظهارات دختر جوان، وي با صدور قرار قانوني در اختيار ماموران پليس قرار گرفت.

دومين سقوط در مهارلو
014490.jpg
شيراز -خبرنگار همشهري: بر اثر سقوط دومين بالگرد وزارت نفت در درياچه نمك مهارلو، 2سرنشين اين بالگرد جان خود را ازدست دادند.
اين حادثه ساعت 11 صبح ديروز و زماني رخ داد كه بالگرد دوم براي بيرون كشيدن لاشه بالگرد اول عازم درياچه نمك مهارلو شده بود.
دبير ستاد پيش بيني نشده استان فارس گفت: بالگرد دوم نيز كه متعلق به شركت بالگرد ايران وابسته به وزارت نفت است صبح ديروز درحال انجام عمليات بيرون كشيدن بالگرد قبلي از درياچه نمك مهارلو بود كه سقوط كرد.
حميد تقي زاده افزود: عمليات بيرون كشيدن لاشه بالگرد قبلي از درياچه نمك از صبح شنبه و از طريق زميني و هوايي آغاز شده بود كه در هنگام انجام  اين عمليات بالگرد آكروويل كه براي انجام عمليات مورد استفاده قرار گرفته بود بنا به دلايلي كه هنوز مشخص نيست سقوط كرد.
وي با بيان اينكه اجساد 2 قرباني اين حادثه از درياچه بيرون كشيده شده است ادامه داد: محل اين حادثه  در نزديكي روستاي بابونك دو كفترك در قسمت شمالي درياچه نمك مهارلو است و پس از اطلاع از حادثه بلافاصله نيروهاي امدادي عازم محل شدند.
تقي زاده گفت: هم اكنون كارشناسان در حال بررسي علت سقوط بالگرد دوم هستند.
روز پنجشنبه گذشته نيز يك بالگرد متعلق به وزارت نفت كه در اجاره سازمان زمين شناسي بود پس از پرواز از فرودگاه شهيد دستغيب شيراز به مقصد گل گهر سيرجان در درياچه نمك در شرق شيراز سقوط كرد و 3 سرنشين آن جان خود را از دست دادند.
يكي از شاهدان عيني درباره اين حادثه به خبرنگار همشهري گفت: ساعت 10 صبح يك بالگرد تك موتوره گروه تجسس براي انتقال لاشه بالگرد سقوط كرده در درياچه، با يك خلبان و يك كمك خلبان عازم محل سقوط شد و دقايقي بعد بخشي از لاشه اين بالگرد را به خشكي انتقال داد.
اين بالگرد ساعت 10 و 59 دقيقه مجددا براي انتقال بخش ديگر بالگرد سقوط كرده به محل درياچه بازگشت ، اما اين بار خود نيز به داخل درياچه سقوط كرد و هر دو سرنشين آن جان باختند.
بنا براين گزارش در پي سقوط دومين بالگرد بلافاصله جلسه ويژه اي در فرمانداري شيراز تشكيل شد تا علت سقوط اين دو بالگرد بررسي شود. اما هنوز گزارش دقيقي از علت اين دو حادثه منتشر نشده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |