يكشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۹ - Feb 18, 2007
پايان ناكامي هاي پاس
چراغ سبز پرسپوليس به سايپا و استقلال
حسين كعبي به پرسپوليس پيوست
014478.jpg
بازيكن سابق تيم هاي فولاد خوزستان و الامارات با باشگاه پرسپوليس به توافق رسيد و تا پايان اين فصل پيراهن اين تيم را بر تن خواهد كرد. پس از فسخ قرارداد حسين كعبي با باشگاه الامارات، مسئولان باشگاه پرسپوليس مذاكرات خود را با او آغاز كردند و در نهايت ديروز با او به توافق رسيدند.قرارداد كعبي تا اتمام فصل جاري رقابت هاي ليگ برتر است ولي قرارداد او در صورت نرفتن اين بازيكن به خارج از ايران تمديد خواهد شد.
همشهري ورزشي - دومين روز از هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست پرسپوليس در اهواز همراه بود. سرخپوشان در ورزشگاه نفت اهواز مقابل حريفي قرار گرفتند كه در بازي رفت با نتيجه چهار بر صفر در ورزشگاه آزادي مغلوب شان شده بود اما فيروز كريمي در خانه برنامه هاي متفاوتي براي شكست حريف سرخپوش داشت و توانست پرسپوليس را در اهواز مغلوب كند.شاگردان مصطفي دنيزلي تغييرات زيادي نسبت به بازي با سپاهان نداشتند اما بازي را از همان ابتدا پراشتباه آغاز كردند تا جايي كه مي توان گفت پرسپوليس يكي از بدترين بازي هاي فصل جاري خود را به نمايش گذاشت. در دقيقه 12 تيم ميزبان با اشتباه عجيب فرشيد كريمي و ضربه سر فريدون فضلي به گل برتري رسيد در حالي كه پرسپوليس تا پايان نيمه اول موقعيت جدي روي دروازه حريف ايجاد نكرد.
در نيمه دوم مهاجمان استقلال اهواز اگر كمي دقت داشتند مي توانستند نتيجه بازي رفت را به نفع تيم خود تكرار كنند. مدافعان پراشتباه پرسپوليس بارها، ميداودي و فضلي را در موقعيت گلزني قرار دادند اما شاگردان كريمي به همان يك گل براي پيروزي اكتفا كردند و استقلال اهواز با اين پيروزي ارزشمند تا مكان سوم جدول صعود كرد.
در ديگر بازي ديروز، پاس به ناكامي هايش پايان داد و بالاخره سه امتياز خانگي را جشن گرفت. صباباتري در اين روز رقيب شاگردان شاهرخي بود و با نتيجه دو بر يك مقابل پاس شكست خورد. ميختاريان مهاجم ارمنستاني در دقيقه 13 بالاخره اولين گل خود را با پيراهن پاس به ثمر رساند اما در دقيقه 34 سعيد بيگي كار را به تساوي كشاند. پاس كه پس از شكست در جام حذفي نياز فراواني به برد در اين ديدار حساس داشت در نيمه دوم براي به ثمر رساندن گل پيروزي تلاش زيادي كرد و بالاخره با پاس ديدني خسرو حيدري، عباس آقايي در دقيقه 85 گل پيروزي بخش را وارد دروازه صباباتري كرد تا ضيايي موقعيت بحراني تيمش را باور كند. پاس و شاهرخي هم با اين پيروزي احتمالا چند روزي از بند انتقادها رها خواهند شد.

اجراي طرح اهداي خون در مناطق شهر تهران
گروه سلامت- با هدف فراهم آوري امكانات اهداي خون در نزديكي محل سكونت افراد و افزايش مشاركت همه اعضاي خانواده، طرح اهداي خون مناطق از پنجم اسفندماه 85 در مناطق شهر تهران اجرا مي شود.
دكتر مصطفي جمالي مدير كل پايگاه هاي انتقال خون تهران افزود: اين طرح از منطقه 4 تهران آغاز مي شود و در صورت موفقيت در مناطق ديگر نيز به اجرا درخواهد آمد.
مديركل پايگاه هاي انتقال خون تهران در ادامه توضيح داد: به موجب اجراي طرح اهداي خون مناطق، تيم هاي انتقال خون استان تهران با همكاري شهرداري، شوراياري و شوراي محله و بر اساس اطلاع رساني صورت پذيرفته در سطح مدارس و بسيج به مدت 3 روز در محله هاي شهر تهران مستقر و پذيراي داوطلبان اهداي خون خواهند بود.
وي با بيان اين كه اگر حداكثر مدت استقرار 2 هفته باشد مي توان هر منطقه را سالي۲بار پوشش داد، افزود: پايگاه انتقال خون استان تهران تامين كننده خون مورد نياز بالغ بر 150 بيمارستان و 30 مركز جراحي محدود است و 23 درصد (يك چهارم) از خون و فرآورده هاي خوني كشور در پايگاه انتقال خون تهران تامين مي شود.
مديركل پايگاه هاي انتقال خون تهران از مزاياي اين طرح را افزايش مشاركت زنان و اهداكننده مستمر،  دسترسي آسان تر داوطلبان اهداي خون به پايگاه ها و صرفه جويي در هزينه برشمرد و افزود: بر اساس اطلاعات آماري هم اكنون مشاركت زنان ايراني در اهداي خون كمتر از 8 درصد است و اين در حالي است كه بررسيها نشان مي دهد كه ضريب سلامت خون زنان از مردان بيشتر است.
جمالي اجراي اين طرح را نوعي حفظ آمادگي در قبال بروز حوادث غير مترقبه و مواقع بحراني عنوان كرد و گفت: هم اكنون روزانه يكهزار واحد خون اهدا مي شود كه به نظر مي رسد با اجراي اين طرح قادر به تامين صددرصدي نياز بيمارستان ها باشيم.

تكرار حوادث تروريستي در شرق كشور
مردم: با مسببان قاطعانه برخورد كنيد
گروه سياسي- جنوب شرقي ايران اين روزها بار ديگر شاهد اقداماتي تروريستي است كه هدف آنها ايجاد اختلاف بين شيعه و سني ارزيابي مي شود.اظهار نظر مقامات نظامي و امنيتي هم از دخالت آشكار آمريكا و انگليس در ناامني هاي سيستان و بلوچستان حكايت دارد.مردم اين ديار هم ضمن حفظ هوشياري و وحدت خواستار برخورد جدي مسئولان با مسببان اين حادثه شدند.
مدير كل سياسي استانداري سيستان و بلوچستان با بيان اين كه پس از حادثه روز چهارشنبه زاهدان اقدامات خوبي در حال انجام است، گفت: عناصر دستگيرشده اعتراف كرده اند، انگليسي زبانها به اشرار آموزش بمب گذاري داده اند. سلطانعلي مير در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب، اظهار داشت: پس از حادثه روز چهارشنبه در زاهدان چند خانه تيمي و مقداري سلاح و مهمات كشف شده و جالب اينكه اسلحه ها ساخت آمريكا و انگليس است.
وي ادامه داد: تروريست ها افشا كردند جلساتي را در برخي كشورهاي پيرامون به منظور حمايت هاي مالي داشته اند و اين موضوعات حكايت از اين دارد كه آمريكا و انگليس در حوادث اخير سيستان و بلوچستان نقش داشته اند و حاضريم اسناد و مدارك كشف شده را به كل دنيا نشان بدهيم.حسنعلي نوري فرماندار زاهدان هم ايجاد تفرقه بين شيعه و سني، بحث قوميتها و برهم زدن آرامش و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم را از اهداف بمب گذاريهاي چند روز گذشته زاهدان دانست.
هزاران امضاي گلايه آميز
هزاران تن از مردم شيعه و سني شهر زاهدان در پي حوادث تروريستي اخير، با امضاي طوماري ضمن اعلام آمادگي براي مشاركت در تامين امنيت شهر، ايجاد زمينه هاي امنيت پايدار در استان سيستان و بلوچستان را خواستار شدند.
در اين طومار ضمن تسليت به بازماندگان شهداي حادثه تروريستي روز چهارشنبه به خباثت دشمن و مقاومت و ايمان عميق اهالي استان اشاره و اعلام كردند كه اين اقدام دشمن مردم را نسبت به راهي كه انتخاب كرده اند مصمم تر كرد.
در بخش ديگري از اين طومار مردم از مسئولان امنيتي استان خواسته اند با پيگيري و رفع مسائلي كه مورد سوءاستفاده دشمنان اسلامي قرارمي گيرد زمينه امنيت پايدار و فراگير در تمام استان را فراهم كنند، همچنين با اطلاع رساني صحيح از رواج شايعات جلوگيري نمايند.
اقدامات تروريستي حرام است
يكي از ائمه جماعات و علماي اهل تسنن زاهدان با اشاره به حوادث تروريستي اين منطقه اظهار داشت: اقدام به ترور و كشتن مردم بي دفاع و دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي را هيچ يك از علما تاييد نمي كنند و اين اقدامات حرام است.
مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي تاكيد كرد: بارها اين جنايت ها را محكوم كرده ايم و قبول داريم كه در منطقه مشكلات و كمبودهايي وجود دارد اما كساني كه مطالبه اي دارند به صورت قانوني، از طريق گفت وگو و راه هاي مشروع بايد آن را حل كنند و اقدام به ترور و كشتن مردم بي دفاع و دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي را هيچ يك از علما تاييد نمي كنند و اين اقدامات حرام است.
آموزش زير نظر آمريكا
فرمانده منطقه مقاومت بسيج سيستان و بلوچستان با اعلام خبر دستگيري مظنونان انفجار بمب صوتي شب گذشته در زاهدان گفت:با شناسايي خانه هاي تيمي اشرار 120 پوند مواد منفجره كشف و ضبط شد.
علي مولوي حقيقي با اشاره به انفجارهاي روز چهارشنبه و جمعه در شهر زاهدان، آن را تلاشي براي ايجاد فضاي رعب و ترس در اين استان دانست و افزود: گروهك تروريستي جندالله با تغيير نام خود به جنبش مقاومت مردمي ايران به سركردگي عبدالمالك ريگي و سازماندهي نيروهاي آمريكايي، به دنبال عملياتي كردن استراتژي نيروهاي بيگانه براي ناامن نشان دادن منطقه سيستان و بلوچستان هستند.
فرمانده قرارگاه بعثت شرق كشور تاكيد كرد: در اين كه آموزش هاي تروريست ها و اهداف آنها زير نظر آمريكايي ها صورت گرفته است؛ چه از نظر اعترافات عاملان انفجار و چه از نظر اطلاعات ما، امري مشخص است و مهمات، مواد منفجره و ديگر امكانات مورد نياز آنها نيز از سوي همين نيروهاي آمريكايي تامين شده است.

پيگيري حقوقي شكايت جانبازان
از اجرانشدن بخشنامه رئيس جمهور
مهر: بخشنامه رئيس جمهور درباره رسيدگي به وضعيت جانبازان يك قانون لازم الاجرا و لازم الاتباع است و اگر گزارشي از عدم اجرا يا سوء اجراي اين دستور العمل به بازرسي كل كشور برسد، قاطعانه پيگيري و برخورد خواهد شد.
قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت : حمايت از ايثارگران، رسيدگي به وضعيت آنها در حدود قوانين و مقررات، وظيفه همه مسئولان است.
ولي الله خبره افزود : يكي از وظايف سازمان بازرسي كل كشور، اعمال نظارت بر اجراي صحيح قانون است و منظور از قانون به معناي عام كلمه، قوانين موضوعه مصوب نهاد قانونگذاري و مصوبات هيات دولت و بخشنامه هاي رئيس جمهور، وزرا و اشخاصي است كه حق تدوين و امضاي مصوبات و بخشنامه ها را دارند.
وي ادامه داد: هنگامي كه يك مصوبه يا بخشنامه، قانون و لازم الاجرا و لازم الاتباع مي شود، بازرسي مي تواند بر اجرايي شدن آن نظارت كند و چنانچه جانبازان نسبت به عدم اجرا يا سوء مديريت در اجراي بخشنامه رئيس جمهور درباره رسيدگي به وضعيت خود شكايت كنند، با جديت بررسي و پيگيري خواهد شد.قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور گفت : اين سازمان پس از دريافت گزارش در خصوص عدم اجرا يا سوء اجراي يك قانون از سوي هر يك از دستگاه ها، آن را به اداره كل بازرسي نهادها ارجاع مي دهد و پس از استماع توضيحات مسئولان امر، نتيجه آن را اعلام مي كند.

كلنگ بزرگترين فروشگاه كتاب به زمين مي خورد
مهر: مراسم افتتاح يكي از بزرگترين مراكز چاپ ديجيتال كشور و كلنگ زني بزرگترين فروشگاه كتاب كشور، امروز با حضور علي اكبر اشعري مشاور رئيس جمهوري و رئيس كتابخانه ملي، علي عسگري رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و تعداد ديگري از مديران شهري برگزار مي شود.
زيربناي اين فروشگاه يك هزار و 760 متر است و در مركز شهر تهران ( خيابان كريمخان - بالاتر از پارك مريم ) ساخته مي شود. در اين مركز واحدهايي براي مطالعه و امتحان قبل از خريد كتاب از( جمله اتاق فكر و اتاق مطالعه) وجود دارد.
همچنين مراسم افتتاح مركز چاپ ديجيتال سازمان فرهنگي هنري شهرداري امروز برگزار مي شود. مركز چاپ ديجيتال توسط مؤسسه نشر شهر راه اندازي شده است كه با راه اندازي آن، امكان چاپ يك نسخه كتاب 800 صفحه اي تمام رنگي در يك نوبت چاپ وجود دارد و كتاب هاي رنگي به صورت جلد جلد و كاملا ترتيب شده از دستگاه خارج مي شوند كه چنين امكاني در چاپ افست ناشدني است.

برخلاف مصوبه شوراي عالي تأمين اجتماعي
عيدي بازنشستگان 175 هزار تومان تعيين شد
گروه اجتماعي- عيدي بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي بالاخره 175 هزار تومان اعلام شد.
اعلام رسمي مبلغ 175 هزار تومان به عنوان عيدي بازنشستگان تأمين اجتماعي در حالي است كه شوراي عالي تأمين اجتماعي پيش از اين مبلغ عيدي بازنشستگان را 200 هزار تومان تصويب كرده بود. سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرده است مبلغ 175 هزار تومان عيدي بازنشستگان مصوبه جلسه 11 بهمن ماه هيأت دولت است. ظاهراً هيأت دولت با توجه به اختلاف رقم عيدي مصوب شوراي عالي تأمين اجتماعي براي بازنشستگان (200 هزار تومان) با عيدي 175 هزار توماني كاركنان دولت تصميم گرفته است مصوبه شوراي عالي تأمين اجتماعي را ناديده گرفته و مبلغ عيدي مستمري بگيران و بازنشستگان را بر اساس سقف عيدي كاركنان دولت پرداخت كند.كاهش عيدي مصوب بازنشستگان و مستمري بگيران تأمين اجتماعي از سوي هيأت دولت در حالي است كه اين هيأت مستمري بازنشستگان لشگري و كشوري را به 200 هزار تومان افزايش داد اما علي رغم وعده هاي بسيار امسال از افزايش مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي و همسان كردن آن با مستمري ساير بازنشستگان سر باز زد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |