سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۱ - Feb 20, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
اگر مي خواهيد نزد خداوند منزلتي بلند يابيد، خشونت را به بردباري و محروميت را به عطا تلافي كنيد.

نهج الفصاحه، حديث 10
امروز با حافظ
شب نشين كوي سربازان و رندانم چو شمع
در وفاي عشق تو مشهور خوبانم چو شمع
بس كه در بيماري هجر تو گريانم چو شمع
روز و شب خوابم نمي  آيد به چشم غم پرست
آب و هوا
014778.jpg

عكس روز
014787.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ ته يري زوكولان
اين عكس به عنوان عكس برگزيده رقابتهاي دو و ميداني داخل سالن فرانسه انتخاب شد. شركت كنندگان در ماده دو 60 متر با مانع، رقابت نزديك و نفس گيري با يكديگر داشتند.

در شهر چه خبر
بازار گوشت عيد
با توزيع گوشت وارداتي در ايام عيد، ثبات قيمت ها ادامه پيدا خواهد كرد. در اين ميان محمد ذبيحي رئيس اتحاديه گوشت گاوي خواستار تفكيك واحدهاي فروشنده گوشت هاي وارداتي از واحدهاي ديگر است و مي گويد: اتحاديه آمادگي دارد تعدادي از واحدها را براي فروش ويژه گوشت هاي وارداتي معرفي كند، چون متاسفانه پيش از اين برخي از اين گوشت ها لابه لاي گوشت هاي با كيفيت فروش رفتند كه باعث بدبيني مردم شد. همچنين به گفته علي اصغر ملكي مديرعامل شركت تعاوني گوشت گوسفندي، قيمت گوشت گوسفند در روزهاي پاياني سال افزايش نمي يابد.

سرانه مصرف ماهي
خودداري شهروندان استان مركزي از مصرف ماهي، مسئولان اداره شيلات اين استان را برآن داشت تا جشنواره پخت غذا با آبزيان را در 8 شهرستان استان برگزار كنند. همچنين براي كاهش قيمت و ترغيب مصرف كنندگان، عرضه مستقيم ماهي انجام مي شود. ميزان سرانه مصرف ماهي در كشور 7/6 كيلوگرم است كه اين ميزان براي هر نفر در استان مركزي تنها 3 كيلوگرم است.

كالابرگ گيلان
كالا برگ شماره ??? شهري و ??? روستايي براي دريافت برنج يارانه اي در استان گيلان اعلام شد. براين اساس سهميه سرانه هر نفر 6 كيلوگرم است. كار توزيع برنج شهري تا ?? خرداد ماه سال ?? ادامه دارد و كالا برگ روستايي نيز تا ?? تيرماه سال آينده اعتبار دارد. عاملان توزيع نيز مي توانند كالا برگ هاي شهري را تا ?? خرداد و روستايي را تا ?? تيرماه به ادارات پست تحويل و رسيد دريافت كنند. عاملان توزيع موظف به نصب قيمت در محل ديد و رعايت آنها هستند و جابجايي سهميه، كم فروشي و دريافت مبالغ ديگر تحت هر عنوان تخلف محسوب مي شود. مردم استان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به تلفن ??? اعلام كنند.

سد معبر فروشنده ها
با اينكه حجم سد معبر فروشنده ها در شهرستان ها با تهران قابل قياس نيست اما از گوشه و كنار كشور خبر مي رسد استان  ها براي برخورد با اين نوع فروشندگي آماده مي شوند. براي نمونه با دستفروشي هايي كه در مسيرهاي پر تردد خيابانهاي شهر سنندج سد معبر ايجاد كنند به شدت برخورد خواهد شد. اين طرح با هماهنگي و همكاري نيروي انتظامي، شهرداري، امور صنفي، دادگستري، بازرگاني و ارگان هاي متولي بهداشت اجرا مي شود. البته با توجه به اتيكت هاي مهربان دست فروش ها، طرح هاي ساماندهي اين صنف غير رسمي و مشخص كردن محل هاي مناسب براي فعاليت  آن ها، علاوه بر اشتغال زايي، دخل و خرج شهروندان وقيمت كالا هاي مغازه داران را هم متعادل مي كند.

اكران همزمان
گويا اكران همزمان نمايش فيلم ها با تهران،بالاخره سينماهاي استان گلستان را از ضرردهي خارج كرد. استقبال مردم از سينماهاي استان امسال نسبت به 2 سال قبل حدود ??? درصد افزايش داشته است. در گلستان 8 سينما(با ? سالن) زير نظر حوزه هنري استان وجود دارد كه از اين تعداد هم اكنون 6 سينما فعال است.

توزيع نهال رايگان
به منظور مشاركت بيشتر مردم در امر توسعه فضاي سبز در هفته منابع طبيعي، ? ميليون نهال رايگان در شمال كشور توزيع مي شود. اين نهال ها انواع گونه هاي پهن برگ شامل زبان گنجشك، زيتون، گردو و انواع نهال هاي سوزني برگ شامل زربين و سرو نقره اي خواهد بود. هفته منابع طبيعي امسال با شعار در سال پيامبر اعظم ص ، هر ايراني، يك نهال از ?? تا ?? اسفند در سراسر كشور برگزار مي شود.

آلودگي هواي تهران
014781.jpg

تلويزيون
014820.jpg

مسابقه با جايزه‎/۲۹
كدام شهر؟
اثر تاريخي گنجنامه در كدام شهر واقع شده است؟
A) كرمانشاهC) دامغان
B) همدانD) نهاوند
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ,B ,C ,D را حداكثر تا ساعت 18 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند.
(علت قرار دادن * به جاي رقم ها، جلوگيري از مزاحمت هاي احتمالي است.)
شماره تلفن برندگان مسابقه 28
014823.jpg


فرهنگسرا
داستان ضحاك
كانون ادبي فرهنگسراي اقوام در ادامه سلسله نشست هاي تفسير متون كهن فارسي كه در اين دوره به بازخواني شاهنامه فردوسي اختصاص يافته، داستان ضحاك را مورد بررسي قرار مي دهد. اين نشست ها پنجشنبه هر هفته از ساعت 15 تا 17 با حضور جمعي از مشتاقان به ادبيات فارسي برگزار مي شود. علاقه مندان براي حضور در اين برنامه مي توانند به نشاني ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان سجاد جنوبي، ميدان بهاران، فرهنگسراي اقوام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن هاي 66306090 و 66237470 تماس بگيرند.

تئاتر ياوران حسين ع
واحد هنرهاي نمايشي فرهنگسراي بهمن جشنواره تئاتر خياباني ياوران حسين ع برگزار مي كند. اين جشنواره تا سوم اسفند و در جايگاه ويژه نمايش هاي خياباني فرهنگسراي بهمن در ساعت هاي 16 تا 30/16 و 17 تا 30/17 برگزار مي شود. علاقه مندان براي تماشاي اين نمايش هاي خياباني مي توانند به نشاني ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا با تلفن 55312300 تماس بگيرند.

عضو گيري كانون انفورماتيك
كانون انفورماتيك فرهنگسراي طبيعت در راستاي ايجاد بستري مناسب براي رشد و شكوفايي استعدادهاي جوانان و نوجوان در عرصه علم انفورماتيك، عضو مي پذيرد. نشست هاي اين كانون براي رشد و ارتقاء كمي و كيفي خدمات كامپيوتري و ايجاد فضاي مطلوب براي همكاري و مشاركت جوانان و نوجوانان در روزهاي پنجشنبه هر هفته از ساعت 14 تا 30/16 برگزار مي شود. فرهنگسراي طبيعت در فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره واقع است.

سكه، طلا و ارز
014814.jpg

بازار
ثبت نام سيم كارت برخلاف پيش بيني ها
014817.jpg
ديروز مهلت ثبت نام سيم كارت  پايان يافت و برخلاف پيش بيني هاي برخي آگاهان بازار مبني بر استقبال بسيار پايين از اين دوره، در مجموع نزديك به 2 ميليون نفر براي دريافت سيم كارت( حتي در شرايط كاهش روزانه قيمت ها) پا پيش گذاشتند.
تا پايان روز يكشنبه در مجموع يك ميليون و 854 هزار و 756 سيم كارت تلفن  همراه در دفاتر پستي كشور نام نويسي شد. بنا بر اعلام مسئولان شركت پست، از مجموع سيم كارت هاي ثبت نام  شده يك ميليون و 324 هزار و 915 سيم كارت اعتباري و 529 هزار و 841 سيم كارت دايمي بوده است. قرعه كشي اولويت هاي واگذاري سيم كارت هاي دايمي  غير دولتي در اسفندماه برگزار و پس از آن واگذاري اين سيم كارت ها در اين ماه آغاز خواهد شد؛ همچنين سيم كارت هاي اعتباري دولتي بدون قرعه كشي از اسفندماه در سراسر كشور واگذار مي شوند. از سوي ديگر بنا بر اظهارات فروشندگان سيم كارت در بازار، قيمت  سيم كارت صفر با كد 5 نيز تا 5 هزار تومان نسبت به چند روز گذشته كاهش نشان داد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
كتاب هاي قديمي
درسته كه كتاب ها قديميه، ولي الآن ديگه كسي كتاب نمي خره. منم اگه بخرم فقط به خاطر كاغذشه كه بدم آسيابشون كنن.
با شنيدن اين حرف، اگرچه پول قابل توجهي در قبال فروش انبوه كتاب هايش كه سال هاي درازي از خواندن آنها مي گذشت و جاي زيادي را اشغال كرده بود، به دست مي آورد و مشكل مالي اش حل مي شد اما تصميم خود را گرفت و همه آنها را به نزديك ترين كتابخانه هديه كرد.
اكبر عليزاده اعتمادي

گشتي در دنياي خبرها
فرار با تاكسي
ورشو: يك سارق 38 ساله پس از ارتكاب سرقت، با تاكسي تلفني از محل وقوع جرم فرار كرد. اين مرد پس از ورود به يك آژانس مسافرتي با اسلحه تقلبي خود، كارمندان اين مكان را تهديد كرد و 7 هزار دلار به سرقت برد. وي پس از اينكه تمام پول ها را داخل كيسه ريخت از مركز تاكسي تلفني درخواست يك دستگاه تاكسي كرد و با اين وسيله نقليه از محل وقوع جرم گريخت. با توجه به اينكه وي در طول مسير كلاه خود را از پنجره تاكسي بيرون انداخت، راننده تاكسي به وي مشكوك شد و موضوع را به پليس اطلاع داد. البته سارق پيش از اينكه از تاكسي پياده شود 7 دلار به راننده انعام پرداخت كرد. به هر حال پليس با انجام آزمايش دي ان اي متوجه شد كه كلاه پرتاب شده از تاكسي در حقيقت متعلق به سارق آژانس هواپيمايي است به همين دليل او را دستگير كرد.
راكت الماس
بروكسل: آملي مائورسمو تنيسور شماره 3 جهان به دليل 3 دوره قهرماني در رقابتهاي تنيس زنان آنتورپ بلژيك، برنده راكت الماس شد. اين تنيسور زن فرانسوي پس از اينكه به سومين مقام قهرماني خود دست يافت جايزه ويژه اين رقابتها را كه يك راكت الماس بود به خود اختصاص داد. اين راكت تنيس به سفارش برگزار كنندگان اين مسابقه ساخته شده كه روي آن مملو از نگين هاي الماس است. گفته مي شود اين راكت يك ميليون يورو ارزش دارد.
جوجه اردك 4 پا
014784.jpg
لندن: يك جهش ژنتيكي نادر باعث شده تا جوجه اردكي در انگليس با 4 پا به دنيا بيايد. آخرين باري كه در جهان يك جوجه اردك با 4 پا به دنيا آمد مربوط به سال 2002 مي شود كه اين جوجه اردك در استراليا پس از چند روز زندگي از بين رفت. با آنكه پيش بيني مي شود اين جوجه اردك نيز براي مدت زمان طولاني زنده نماند با اين حال صاحب آن به صورت شبانه روزي از اين حيوان مراقبت مي كند.
رنگ مو و چشمان بسته
واشنگتن: استفاده از رنگ مو توسط يك دختر بچه 12 ساله باعث شده كه از 3 روز قبل چشمان وي باز نشود. پس از اينكه وي از رنگ مو استفاده كرد ناگهان تمام صورتش متورم و قرمز رنگ شد به گونه اي كه چشمانش بسته شده و ديگر نمي تواند مقابل خود را ببيند. در حال حاضر اين دختر در بيمارستان بستري است و با آنتي بيوتيك درمان مي شود. پزشكان مي گويند حساسيت پوست وي به مواد موجود در رنگ مو باعث بروز چنين مشكلي شده است.
مضرات تماشاي تلويزيون
برلين: پزشكان بار ديگر به والدين هشدار دادند اجازه ندهند فرزندانشان براي مدت زمان طولاني تلويزيون تماشا كنند. آنها پس از انجام تحقيقات جديد به اين نتيجه رسيده اند، تماشاي طولاني مدت تلويزيون باعث آسيب ديدن سيستم عصبي كودكان خواهد شد. همچنين تماشاي تلويزيون( براي مدت زمان طولاني) در دراز مدت باعث صدمه ديدن سيستم بينايي آنها مي شود كه اين لطمه دائمي است و ديگر نمي توان آن را جبران كرد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
يادداشت
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |