سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۱ - Feb 20, 2007
تجارت ميلياردي 145 نوزاد
اعضاي اين باند كه بزرگ ترين شبكه فروش نوزادان است، در مدت 7 سال با فروش 145 نوزاد به درآمد ميلياردي دست پيدا كردند
گروه حوادث- اعضاي بزرگترين باند فروش نوزادان كه به سركردگي يك پزشك در اصفهان فعاليت مي كردند ، پس از دستگيري به فروش 145 نوزاد با قيمت هاي ۱۰ ميليون توماني اعتراف كردند
در تحقيقات اوليه از اعضاي اين باند كه به غير از اين پزشك ۳، ماما ، 3 پرستار و 2 كارمند ثبت احوال هستند، مشخص شد گردش مالي تجارت سياه نوزادان 5 ميليارد تومان بوده است. ماجراي اين پرونده جنجالي از يك سال قبل و زماني فاش شد كه ماموران اطلاعات اصفهان از فعاليت  يك شبكه فروش نوزادان در شهرستان  اصفهان اطلاع پيدا كردند.
ماموران در نخستين بررسي ها به سرنخهايي رسيدند كه نشان مي داد گردانندگان اين باند 9 نفره يك پزشك، 3 ماما ، 3 پرستار و۲ كارمند ثبت احوال هستند كه از 7 سال قبل فعاليت خود را آ غاز كرده اند.
بررسي ها نشان مي داد كه شيوه فعاليت شبكه مخفي فروش كودكان به اين صورت است كه بعد از آنكه 3 زن ماما، زوج هاي نابارور را شناسايي مي كردند، آنها را به پزشك سردسته باند معرفي مي  كردند و سپس وي و ساير اعضاي باند وارد عمل شده و با شناسايي زناني كه به دليل فقر قادر به نگهداري نوزادشان نبودند و يا دختراني كه ناخواسته باردار شده بودند، آنها را با وعده دريافت يك ميليون تومان به كلينيك خود كشانده و بعد از زايمان نوزادان تازه متولد شده را با گواهي ولادت جعلي كه مهر بيمارستان يا زايشگاه بر روي آن وجود داشت در اختيار زوج نابارور قرار مي دادند. بعد از آ ن نوبت 2 كارمند همدست باند در ثبت احوال بود كه براي نوزاد با مدارك جعلي بيمارستاني شناسنامه اي با نام زوج نابارور صادر مي كردند. به اين ترتيب با توجه به حساسيت موضوع قاضي طباطبايي ،دادستان اصفهان،با دستور ويژه اي مسئوليت بررسي اين پرونده را به بازپرس محمدرضا مفيديان سپرد كه به دستور وي در يك عمليات ضربتي اعضاي باند دستگير شدند.
درآمد 5 ميليارد توماني
با دستگيري 9 عضو باند ،در بازجويي هاي صورت گرفته از اعضاي باند و بازرسي كلينيك آنها، راز فروش 145 نوزاد فاش شد.
محمدرضا مفيديان بازپرس پرونده روز گذشته با تاييد خبر افزود: در حالي كه اتهام اعضاي باند خريد و فروش نوزاد، تحصيل مال نامشروع، استفاده از سند جعلي و معاونت در جعل است، خريداران نوزادان نيز به اتهام استفاده از سند مجعول و معاونت در جعل تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند و در حال حاضر پس از تكميل تحقيقات و شناسايي نوزادان شناسنامه هاي آنها باطل شده است.
بر طبق بررسي هاي صورت گرفته اعضاي اين باند تا كنون 5 ميليارد تومان از طريق فروش نوزادان به دست آورده اند. تحقيقات روي اين پرونده پايان يافته و كيفر خواست متهمان صادر شده است. برپايه اين گزارش، اعضاي اين باند در ابتدا روانه زندان شدند اما پس از بازجويي براي آنها قرار وثيقه  صادر شد.

ربودن پزشك۸۲ ساله براي گرفتن امضا
014763.jpg
گروه حوادث- با دستگيري ربايندگان يك پزشك تهراني، در بازجويي هاي پليسي پرده از ارتكاب 2 آدم ربايي ديگر توسط اعضاي اين باند برداشته شد، اعضاي اين باند با معرفي خود به عنوان مامور دست به آدم ربايي افراد ثروتمند زده اند.
اوايل هفته گذشته پزشك
۸۲ ساله اي به دادسراي جنايي تهران رفت و با طرح شكايتي مدعي شد چند روز پيش توسط افراد ناشناسي ربوده شده و 4 روز در خانه اي در خارج از تهران زنداني شده است.
وي در بازجويي ها به بازپرس روشن گفت: آدم ربايان بعد از آنكه مرا از خانه ام ربودند، چشمانم را بسته و با ماشين به مخفيگاهي منتقل كردند، آنها قصد داشتند مرا مجبور به امضاي كاغذي كنند كه براساس آن منزلم به نام آدم ربايان مي شد، اما هنگامي كه در اجراي نقشه خود ناكام ماندند بعد از گذشت 4 روز مرا در پارك ملت تهران رها كرده و متواري شدند. با بررسي شكايت اين مرد، در حالي كه با دستور بازپرس روشن شناسايي عاملان آدم ربايي در دستور كار قرار گرفته بود، ماموران در بررسي هاي خود دريافتند 2 روز بعد از ربوده شدن پزشك، مرد جواني كه در حال بار زدن آهن آلات خانه پزشك بوده است با تماس يكي از همسايه ها از سوي پليس دستگير شده است و هم اكنون در بازداشت به سر مي برد. با اين سرنخ ماموران به سراغ متهم دستگير شده رفته و وي را تحت بازجويي قرار دادند كه در اين بازجويي ها راز ربودن پزشك فاش شد.
مرد جوان در جريان بازجويي ها در شعبه سوم دادسراي جنايي در حالي كه مدعي بود از آدم ربايي خبر نداشته است گفت:روز قبل از دستگيري ام يكي از دوستانم با دادن آدرس منزلي از من خواست به آنجا رفته و مقداري آهن آلات كه در حياط منزل بود را بارگيري كرده و به منزل او بياورم، اما وقتي كه در حال بار زدن آنها بودم با تماس همسايه ها بازداشت شدم. با اين اظهارات ، مخفيگاه دوست اين مرد و 3همدستش كه گمان مي رفت در ربودن پزشك دست داشته اند شناسايي شده و آنها دستگير شدند كه در جريان بازجويي ها به ربودن مرد پزشك اعتراف كردند.
بازپرس روشن روز گذشته با اعلام خبر دستگيري متهمان گفت: تحقيقات از متهمان بيانگر اين است كه آنان تاكنون مرتكب 2 آدم ربايي ديگر با همين روش شده اند كه بررسي در خصوص اين اتهامات و نحوه شناسايي طعمه ها و ربودنشان توسط پليس دردست بررسي است .

در جستجوي متهمي
كه جانش در خطر است
014766.jpg
گروه حوادث- پليس در جستجوي يك متهم فراري است كه جان وي از سوي همدستانش در خطر است.
بنابر اين گزارش ، قاضي روشن بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي روز گذشته با صدور مجوز انتشار عكس چهره نگاري شده يك متهم گفت: متهم فراري جوان 20 ساله اي ملقب به اميد است. اين جوان در حال حاضر به اتهام تهديد به قتل و اقدام مسلحانه تحت تعقيب پليس قرار دارد و اين در حالي است كه جان خود اين متهم نيز از سوي همدستانش در خطر است. وي از مردم خواست در صورت اطلاع از مخفيگاه اين متهم با شماره تلفن 55389069 ( معاونت جنايي آگاهي تهران)تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

متهم بمب گذاري زاهدان اعدام شد
014760.jpg
زاهدان خبرنگار همشهري: نصرالله شنبه زهي متهم دستگير شده بمب گذاري ميدان ثارالله زاهدان صبح ديروز در محل حادثه انفجار اتوبوس به دار مجازات آويخته شد.
اين تروريست كه پيش از شركت در حادثه بمب گذاري اتوبوس زاهدان، به اتهام مشاركت در حمله مسلحانه به خودروي پليس در خيابان بزرگمهر كه در جريان آن 2 افسر و 2 سرباز وظيفه به شهادت رسيدند، و نيز مشاركت در سرقت مسلحانه بانك رفاه زاهدان تحت تعقيب پليس قرار داشت، چهارشنبه گذشته پس از حادثه انفجار اتوبوس و هنگام فرار از محل حادثه توسط مردم شناسايي و دستگير شد. نصرالله شنبه زهي كه روز يك شنبه گذشته و در حضور خانواده شهدا پاي ميز محاكمه قرار گرفته بود در حالي كه با اعتراف به تمامي اين جنايات اظهار پشيماني و ندامت مي كرد، گفت كه يك فرد بي سواد است و فقط به خاطر پول وارد گروه جنايتكار عبدالمالك ريگي شده است. در پايان اين محاكمه كه در دادگاه انقلاب زاهدان برگزار شد، متهم به اعدام در ملا عام محكوم شد و اين حكم پس از سير مراحل قانوني ساعت 10 صبح ديروز در ميدان ثارالله زاهدان به اجرا درآمد.

اسارت دختر جوان در بند خواستگار سمج
گروه حوادث - خواستگار سمج وقتي از دختر مورد علاقه اش جواب رد شنيد او را ربود و با تهيه عقد نامه جعلي دختر جوان را 10 روز در يك خانه زنداني كرد.
مدتي پيش وقتي ماموران پليس در جريان ربوده شدن دختر جواني به نام ليلا از سوي سرنشينان يك خودرو قرار گرفتند ، جست و جو براي رديابي آدم ربايان را آغاز كردند. هنگامي كه در تحقيق از شاهدان ماجرا مشخص شد كه خواستگار ليلا در اين آدم ربايي دست داشته است به دستور قاضي شوكت، بازپرس شعبه 9 دادسراي ناحيه 5 دستگيري اين جوان 25ساله در دستور كار پليس قرار گرفت و پس از 10 روز تحقيقات پليسي محل زندگي اين جوان در جنوب تهران از سوي پليس شناسايي شد. با صدور دستور قضايي ماموران وارد خانه مورد نظر شدند و ليلا را كه در يكي از اتاق ها زنداني شده بود آزاد و خواستگار سمج را دستگير كردند.
دختر جوان پس از آزادي در باره ماجراي 10 روز اسارتش گفت: روز حادثه زماني كه در حال رفتن به دانشگاه بودم يك خودرو مقابلم توقف كرد و خواستگار قبلي ام به نام رامين و 3نفر از دوستانش با تهديد مرا سوار ماشين كردند. آنها پس از بستن دستها و پاهايم، مرا به خانه اي بردند و در آنجا مجبورم كردند عقد نامه اي را كه تهيه كرده بودند امضا كنم. در آنجا رامين مرا در اتاقي زنداني كرد و گفت كه بايد به زندگي با او تن دهم. دختر جوان ادامه داد: رامين از يك سال پيش خواستگار من بود ولي چون من دانشجو بودم و او يك جوان بيكار، نمي خواستم با وي زندگي كنم. وي افزود: در اين مدت آنها اجازه نمي دادند با خانواده ام تماس بگيرم تا اينكه ماموران آنجا را شناسايي كردند و من آزاد شدم. پس از اظهارات دختر جوان، بازپرس شوكت دستورات قضايي در خصوص اين پرونده را صادر كرد و ليلا به آغوش خانواده اش بازگشت.

اتهام قتل عمد براي شليك دلگشا
گروه حوادث - رئيس دادسراي جنايي تهران گفت: با اعلام نظر قاضي شعبه  ۱۰۲۳ دادگاه عمومي تهران، نظر داديار اظهارنظر دادسراي جنايي تهران در مورد عمدي بودن اقدام مأمور پليس در شليك مرگبار در خيابان دلگشا تأييد شد.
در جريان اين حادثه كه عصر بيست و سوم مهرماه  ۸۴ ،در خيابان نبرد رخ داد، يك مأمور پليس هنگام يك عمليات تعقيب و گريز از فاصله نزديك به مرد جواني شليك كردكه با انتقال مصدوم، به بيمارستان وي به علت خونريزي شديد فوت  كرد. با تشكيل پرونده در شعبه  چهارم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران، بازپرس پس از تحقيق براي متهم اتهام قتل غيرعمدي تفهيم مي كند اما وقتي با نظر بازپرس ويژه قتل، پرونده به نظر داديار اظهار نظر مي رسد داديار معتقد به قتل عمدي مي شود. با ايجاد اختلاف نظر بين بازپرس و معاون دادستان، پرونده به شعبه  ۱۰۲۳ دادگاه عمومي ارجاع شد كه دادگاه پس از بررسي محتويات پرونده، استدلالات و نظر داديار اظهارنظر مبني بر قتل عمدي را تأييد كرد. قاضي فخرالدين جعفرزاده رئيس دادسراي جنايي پايتخت روز گذشته با تأييد خبر صدور قرار مجرميت مبني بر ارتكاب قتل عمد از سوي اين افسر پليس گفت: با بررسي دقيق نحوه وقوع اين حادثه و بررسي گفته هاي شاهدان و نظريه كارشناسان دادسراي جنايي وقوع اين حادثه از مصاديق قتل عمد تشخيص داده شده است.

مرد قاچاقچي در دادسراي فرودگاه مدعي شد
۴ كيلو ترياك، ضمانت يك معامله بود
گروه حوادث - مردي كه به اتهام قاچاق مواد مخدر تحت تعقيب پليس امنيت تهران قرار گرفته بود پس از كشف 4 كيلو مواد مخدر در خانه اش ادعا كرد اين مواد را به عنوان ضمانت پولش نگهداري مي كرده است.
چند روز پيش پرونده اي در اختيار قاضي صابري زفرقندي سرپرست دادسراي فرودگاه قرار گرفت كه از فعاليت يك بوكسور جوان در قاچاق مواد مخدر و مشروبات الكلي حكايت داشت. با ارجاع اين پرونده به شعبه اول بازپرسي، به دستور قاضي مهاجري تحقيقات پليسي براي شناسايي اين مرد آغاز شد و ماموران در بررسي هاي اوليه دريافتند بوكسور جوان در شرق تهران اقدام به خريد و فروش مواد مخدر و مشروبات الكلي مي كند.
با شناسايي مخفيگاه متهم، تيمي از كارآگاهان عازم اين محل شده و در تحقيقات محلي دريافتند وي يكي از اشرار معروف منطقه است كه تاكنون چندين بار به اتهام عربده كشي و خريد و فروش مواد مخدر از سوي پليس دستگير شده است.
ماموران كه مخفيگاه اين مرد را زير نظر گرفته بودند، زماني كه متوجه رفت و آمد هاي مشكوك به اين خانه شدند ماجرا را به بازپرس مهاجري اطلاع دادند و به اين ترتيب دستور دستگيري اين مرد صادر شد. پس از آنكه پليس در يك عمليات غافلگيرانه توانست اين متهم را دستگير كند، در بازرسي مخفيگاه او 710 قوطي مشروبات الكلي و مقدار 4 كيلوگرم ترياك كشف كرد و به اين ترتيب متهم به دادسراي فرودگاه انتقال يافت.
بوكسور جوان زماني كه مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت گفت: مدتي پيش با همدستي يكي از دوستانم تصميم به قاچاق مشروبات الكلي گرفتيم و پس از آنكه محموله هاي مختلف مشروبات الكلي را از مرزهاي غربي كشور به تهران قاچاق مي كرديم آنها را به فروش مي رسانديم. وي درباره مواد مخدر كشف شده نيز ادعا كرد: من كاميوني داشتم كه به وسيله آن اقدام به قاچاق مشروبات الكلي مي كردم، اما مدتي پيش كاميون را به يكي از دوستانم كه قاچاقچي مواد بود فروختم و براي آنكه مطمئن شوم او تمام پول كاميون را به من مي پردازد 4 كيلو گرم از مواد مخدر وي را به عنوان ضمانت در خانه ام نگهداري مي كردم.
پس از اظهارات متهم به دستور بازپرس مهاجري تحقيقات پليسي براي دستگيري ديگر همدستان او نيز آغاز شد و ماموران موفق شدند يكي از آنان را دستگير و به مقر پليس انتقال دهند. با اعتراف اين مرد به همدستي با مرد جوان، براي هر دوي آنها قرار بازداشت صادر و متهمان روانه بازداشتگاه پليس شدند.

طراحي نقشه جيب بري هاي 150ميليوني در زندان
014769.jpg
گروه حوادث- 2جيب بر حرفه اي كه در جريان 80 فقره جيب بري در شمال تهران 150 ميليون تومان سرقت كرده  بودند، در بازجويي ها اعتراف كردند نقشه سرقتهاي ماهرانه را در زندان طراحي كرده اند.
در بررسي هاي تخصصي درباره شگرد متهمان مشخص شد اعضاي باند سرقت بعد از آنكه به عنوان مسافركش، طعمه هاي خود را انتخاب كرده و او را در صندلي جلو كنار راننده سوار مي كردند ، در مسير به بهانه اينكه در خودرو باز است، با شيوه اي بسيار ماهرانه در هنگام باز و بسته كردن در جيب مسافر را مي زدند و وي تنها هنگامي كه به مقصد رسيده و پياده مي شد متوجه اين جيب بري مي شد.
در حالي كه با افزايش شكايتها، كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي در عمليات ويژه اي تمامي محل هاي ارتكاب سرقت ها را تحت كنترل نامحسوس قرار داده بودند ، 20روز قبل ماموران گشت آگاهي در خيابان ميرداماد خودروي اعضاي باند را كه در جستجوي طعمه اي جديد بود شناسايي كرده و 2 سرنشين آن را دستگير كردند. سرهنگ داوود سلطاني معاون اداره آگاهي پايتخت روزگذشته با اعلام خبر دستگيري اعضاي باند گفت: با دستگيري 2 عضو اصلي باند كه از سارقان سابقه دار هستند ، آنها در بازجويي هاي پليسي مدعي شدند هنگامي كه دوران حبس خود را در زندان مي گذرانده اند با يكديگر آشنا شده و نقشه سرقتها را طراحي كرده اند. سرهنگ سلطاني افزود: تا كنون 80 شاكي اين پرونده شناسايي شده اند كه ارزش اموال مسروقه تاكنون بالغ بر۱۵۰ميليون تومان است .

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |