سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۱ - Feb 20, 2007
با حضور گسترده در ششمين دوره انتخابات اتاق هاي بازرگاني صورت مي گيرد
گام بلند بخش خصوصي براي نوآفريني،
تحول و توسعه كشور
014751.jpg
014754.jpg
014757.jpg
گروه اقتصادي- ششمين دوره انتخابات اتاق هاي بازرگاني سراسر كشور فردا در سايه فضاي جديد اقتصادي در اثر ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 و تغيير رويكرد اقتصاد كشور از بخش دولتي به بخش خصوصي برگزار مي شود.
نوآفرينان اتاق تهران (به محوريت دكتر نهاونديان) مجمع فعالان توسعه (به محوريت مهندس خاموشي) و تحول خواهان (به محوريت مهندس صفايي فراهاني) سه گروه اصلي رقابت هاي انتخاباتي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران هستند، كه سواي شعارهاي انتخاباتي، هر سه گروه بر ضرورت حضور گسترده فعالان اقتصادي در انتخابات اين دوره اتاق بازرگاني تاكيد مي كنند و آن را اولين گام جدي بخش خصوصي پس از ابلاغ سياست هاي اصل 44 براي اعلام آمادگي در تحول اقتصادي كشور مي دانند.
نوآفريني در اقتصاد كشور
دكتر محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني تهران مهمترين مسئله براي بخش خصوصي در شرايط فعلي را تشويق فعالان اقتصادي به مشاركت در انتخابات مي داند و مي گويد: حضور گسترده در انتخابات اتاق نشان دهنده ديدگاه بخش خصوصي نسبت به اقتصاد كشور و پيام آور نشاط در فضاي اقتصادي كنوني است؛ پيامي كه در شرايط فعلي، اقتصاد كشور به آن بسيار نيازمند است.
وي مي افزايد: نياز به ديپلماسي اقتصادي در شرايط كنوني بيش از هر زمان ديگري احساس مي شود و طبعا بخش خصوصي و اتاق هاي بازرگاني سهم مهمتر و موثرتري را در تقويت ديپلماسي اقتصادي بر عهده دارند و درواقع حضور ايران در مناسبات اقتصادي منطقه اي و بين المللي بسيار موثرتر از وضع موجود مي تواند باشد.
عضو ارشد گروه انتخاباتي نوآفرينان اتاق تهران، نكته مهم ديگر در شرايط كنوني اقتصاد كشور را مذاكرات ايران با گروه كاري پيوستن به سازمان تجارت جهاني مي داند و اضافه مي كند: هر چه بخش خصوصي در حوزه هاي مختلف اقتصادي كشور فعال تر باشد و نسبت به مقررات جهاني تجارت آگا ه تر بوده و نقش موثرتري ايفا كند، مي تواند نمايندگان دولت را نيز از ديدگاه هاي خود تغذيه كند و توان اقتصادي و كارشناسي مذاكره كنندگان كشور را بالاتر ببرد و از اين رو،  افزايش توان علمي و كارشناسي بخش خصوصي ايران در شرايط فعلي از ضرورت دوچنداني برخوردار است.
وي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 را به معناي تحقق بخشيدن به كوچك شدن بخش دولتي و رشد متوازن بخش خصوصي مي داند و مي افزايد: اتاق بازرگاني كه نمايندگي بخش خصوصي را عهده دار است، بايد متشكل از كساني باشد كه اولا به اين انتقال محوريت اقتصادي معتقد باشند و ثانيا توان و روحيه ايجاد تحول و تغيير و نوآفريني در اقتصاد كشور و اتاق بازرگاني را داشته باشند. به بيان ديگر، اكنون در نقطه عطف تاريخ اقتصاد كشور قرار داريم و اين نقطه عطف نيازمند مديريت نوآفرين و مديريت تحول زا است.
ضرورت حضور قدرتمند بخش خصوصي در انتخابات
مسعود دانشمند سخنگوي اتاق بازرگاني ايران و عضو گروه انتخاباتي مجمع فعالان توسعه اتاق بازرگاني را تنها جايگاه قانوني بخش خصوصي مي داند و مي گويد: بخش خصوصي براي اينكه به سهم و جايگاه واقعي خود در اقتصاد ايران برسد، نيازمند حضور پررنگ فعالان اقتصادي در انتخابات اتاق هاي بازرگاني است.
وي با دعوت از تمامي دارندگان كارت بازرگاني براي حضور در انتخابات 2 اسفند، مي افزايد: حضور در انتخابات اتاق هاي بازرگاني مهمترين مسئله فعلي بخش خصوصي است و اگر اعضاي اتاق با راي پايين انتخاب شوند، مطمئنا حرف و سخن آنان نزد بخش دولتي از اثربخشي لازم برخوردار نخواهد بود.
وي ادامه مي دهد: حضور قدرتمند بخش خصوصي در انتخابات اتاق  هاي بازرگاني سراسر كشور نشان دهنده آماده بودن بخش خصوصي براي پذيرش مسئوليت بزرگ اقتصاد كشوري است كه تاكنون بر بخش دولتي تكيه داشته است.
وي با بيان اينكه فضاي پس از سياست هاي اصل 44 مسئوليت اين دوره اتاق هاي بازرگاني را بسيار سنگين ساخته است، مي افزايد: ايجاد فضاي جديد اقتصادي در كشور نيازمند حضور قطعي و گسترده فعالان بخش خصوصي در انتخابات اتاق هاي بازرگاني است.
تحول اتاق هاي بازرگاني ضروري است
محسن صفايي فراهاني عضو گروه تحول خواهان اتاق بازرگاني (اصلاح طلبان) نيز با بيان اينكه اتاق بازرگاني طي سال هاي اخير به درستي به وظيفه خود عمل نكرده است، مي گويد: اتاق بازرگاني پارلمان بخش خصوصي است و نمود فعاليت  هاي اين بخش است اما در 27 سال گذشته اتاق نتوانسته اين نقش را به خوبي ايفا كند و سهم اتاق هاي بازرگاني در تهيه و تدوين برنامه هاي توسعه پنج ساله اول، دوم، سوم و حتي چهارم بسيار ناچيز بوده است و اتاق بازرگاني در بهبود مديريت كسب وكار ايران نيز نقشي نداشته است.
وي مي افزايد: وظيفه اتاق بازرگاني كه از تجمع صاحبان صنايع و فعالان اقتصادي تشكيل مي شود، تاثيرگذاري بر اقتصاد و تصميمات كلان اقتصادي و بهبود محيط كسب وكار است اما در اقتصاد ما هيچ اثري از حضور اتاق هاي بازرگاني در تدوين قوانين و مقررات نبوده است و از ديگر سو نيز شاهد هستيم كه اتاق بازرگاني عملا از حق و جايگاه قانوني بخش خصوصي دفاع درخوري نكرده است.
وي با ضروري دانستن ايجاد كميته هاي تخصصي در اتاق بازرگاني مي گويد: اين كميته ها با حضور كارشناسان و صاحبنظران توانمند مي توانند براي اجراي قوانين موجود و احقاق حق بخش خصوصي و رسانه اي كردن آن، فضا را براي فعاليت كار اين بخش در مقابل دولت فراهم آورند.
رقابت 132 نفر در انتخابات اتاق تهران
براساس اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق هاي بازرگاني، در مجموع 132 نفر حايز شرايط شركت در انتخابات اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران هستند. از اين تعداد نامزد شركت در انتخابات، 68 نفر براي به دست آوردن 20 كرسي هيات نمايندگان اتاق تهران در بخش بازرگاني، 57 نفر براي به دست آوردن 16 كرسي هيات نمايندگان اتاق تهران در بخش صنعت و 8 نفر نيز براي احتساب 4 كرسي بخش معدن به رقابت خواهند پرداخت.
هيات نمايندگان اتاق تهران بايد از 60 عضو تشكيل شود كه 40 نفر از رقابت هاي انتخاباتي مشخص مي شوند و۲۰ عضو ديگر را وزراي بازرگاني و صنايع و معادن، تعيين مي كنند.

وزير كشور خبر داد:
نقش دستگاه هاي جاسوسي آمريكا در مسئله زاهدان
ايرنا: وزير كشوراز دست داشتن دستگاههاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا در اقدامات تروريستي اخير شهر زاهدان مركز استان سيستان وبلوچستان خبر داد. مصطفي پور محمدي در گفت و گو با شبكه خبري العالم، تاكيد كرد: دستگاه هاي امنيتي ايران به اطلاعاتي دست يافته اند كه نشان مي دهد آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در پس پرده ناآراميهاي چند سال گذشته در مناطق مختلف ايران از جمله خوزستان، كردستان و آذربايجان بوده اند.
وي افزود: بر اساس اطلاعات دستگاه هاي امنيتي، همكاري محكمي بين افسران آمريكايي و عناصر ضدانقلاب در افغانستان وجود دارد و اين افسران در قاچاق مواد مخدر نيز با قاچاقچيان همكاري دارند. پورمحمدي با اشاره به دستگيري عاملان اصلي عمليات تروريستي زاهدان توسط دستگاه هاي امنيتي كشور با كمك شهروندان، گفت: تروريست ها با هدف تفرقه افكني و جنگ طايفه اي در ايران براي ترور علماي ديني اهل سنت و منفجر كردن مساجد اهل سنت در سيستان و بلوچستان توطئه چيني و برنامه ريزي كرده بودند.
وزير كشور ادعاي دشمنان را مبني بر اينكه ايران منبع بي ثباتي در منطقه است، رد كرد و گفت: دشمنان با اين ادعا تلاش مي كنند كه ناآرامي ها را به ايران بكشانند. وي تاكيد كرد:دشمنان به هيچوجه در بر هم زدن ثبات و كاهش امنيت در جمهوري اسلامي ايران موفق نبوده اند و تلاش هاي آنها با شكست مفتضحانه روبرو خواهد شد. وزير كشور در پاسخ به تهديدات دشمنان عليه ايران گفت: ملت پاسخ دشمنان انقلاب را مي دهد و تا زماني كه اتحاد و همبستگي در ميان مردم و مسئولان وجود دارد، احساس هيچگونه نگراني نمي كنيم. پورمحمدي همچنين مساوات و برادري و برابري بين همه شهروندان ايراني از قوميت ها و مذاهب مختلف را مورد تاكيد قرار داد و گفت: تنوع مذهبي در ايران منبع قدرت است.
وي تصريح كرد: هيچگونه تبعيضي عليه اقليت هاي ديني و اهل سنت در ايران اعمال نمي شود و آنان بسياري از مسئوليتها را بويژه در شوراهاي شهر و در سطح اداره استان ها بر عهده دارند، داراي نمايندگاني در مجلس شوراي اسلامي هستند و همچنين در سطح دانشگاه ها و مديريتهاي مختلف ديگر مسئوليتهايي دارند.

رزمايش بزرگ سپاه در 16 استان آغاز شد
گروه سياسي-رزمايش اقتدار 85 نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در 16 استان كشور آغاز شد. بيست تيپ رزمي پياده و مكانيزه نيروي زميني سپاه پاسداران رزمايش بزرگ اقتدار۸۵ را با رمز مقدس يا اباعبدالله الحسين كه از سوي سردار سرتيپ محمدرضا زاهدي فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام شد، در سه مرحله برگزار مي كنند.در اين رزمايش انواع تاكتيك هاي رزمي در راستاي آمادگي براي دفاع همه جانبه و نبرد نامتقارن جهت ارتقاي سطح توان رزمي و تقويت بنيه دفاعي و عملياتي، تمرين مي شود.
آزمايش سلاح هاي جديد
فرمانده نيروي زميني سپاه،رزمايش اقتدار 85 را بزرگترين رزمايش اين نيرو در سال جاري توصيف و اعلام كرد در اين رزمايش سلاح هاي جديد و مدرن نظامي كه به طور كامل در داخل كشورمان توليد شده است، آزمايش مي شوند. به گزارش مهر، سردار سرتيپ پاسدار محمد رضا زاهدي كه صبح ديروز پس از اعلام رمز رزمايش اقتدار 85 در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، تاكيد كرد: در اين رزمايش سلاح هاي جديد از جمله موشك، سلاح هاي زرهي و ضد زره و انواع مهمات توپخانه مورد آزمايش قرا مي گيرند.زاهدي گفت: در اين رزمايش سه روزه قر ار است حدود 750 قبضه تسليحات از جمله موشك و انواع توپ، اجراي آتش داشته باشند.به گفته فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران يگانهاي پياده و مكانيزه نيروي زميني سپاه، در گستره 16 استان كشور در سه مرحله انواع تاكتيك هاي رزمي را در جهت آمادگي براي دفاع همه جانبه و نبرد نامتقارن در راستاي ارتقاي سطح توان رزمي و تقويت بنيه دفاعي و عملياتي، تمرين خواهند كرد.رزمايش اقتدار 85 در استانهاي كرمانشاه، تهران، كهگيلويه و بوير احمد، اصفهان، فارس، يزد، گيلان، مازندران، قزوين، مركزي، كردستان، كرمان، خوزستان، خراسان جنوبي،زنجان و سمنان برگزار خواهد شد.

ليگ برتر بسكتبال ايران
صعود 8 تيم به مرحله دوم پلي آف
همشهري ورزشي - با انجام بازي هاي برگشت مرحله اول (پلي آف) ليگ برتر بسكتبال ايران، پنج تيم صباباتري تهران، پيام زنجان، ذوب آهن اصفهان، هيأت گرگان و نفت تهران به همراه سه تيم پتروشيمي ماهشهر، مهرام و پيكان تهران به دور دوم بازي هاي حذفي راه پيدا كردند. ديروز در چارچوب بازي هاي دور برگشت در تهران پيام زنجان در پيكاري حساس با نتيجه 62 بر 52 مقابل دانشگاه آزاد، برتري دور رفت را تكرار كرد. در اصفهان ذوب آهن براي رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي 100 بر 75 از سد هيأت شهركرد گذشت. در بازي دوم تهران صباباتري در ديداري يك طرفه براي بار دوم تيم گل گهر سيرجان را مغلوب ساخت تا در مرحله بعد رويارويي اين تيم با پيكان بدل به فينالي زودهنگام شود. در گرگان نماينده اين شهر با تكرار پيروزي دور رفت مقابل ستاره بنز كرج حضورش را در جمع 8 تيم برتر قطعي ساخت. در تنها بازي باقي مانده اين مرحله در كرمان تربيت بدني اين شهر همانند بازي رفت در تهران با 5 امتياز اختلاف با نتيجه 68 بر 63 مغلوب نفت تهران شد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |