دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۶ - Feb 26, 2007
مراكز غير دولتي مشاوره تلفني مي دهند
گروه اجتماعي- سازمان بهزيستي كشور در راستاي گسترش خدمات خط تلفن مشاوره 148 و كاهش بار تعداد متقاضيان، به مراكز مشاوره غيردولتي،  ايجاد خط تلفن مشاوره مي دهد.مينو رفيعي، مدير كل دفتر مشاوره معاونت امور فرهنگي و پيشگيري، سازمان بهزيستي با اعلام اين خبر گفت: مراكز غير دولتي مي توانند پس از كسب مجوز از سازمان بهزيستي با مراجعه به شركت مخابرات، خط تلفن مشاوره دريافت كنند.به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان بهزيستي، رفيعي با اشاره به شماره تلفن هاي در نظر گرفته شده براي اين كار كه 10رقمي است، افزود: سه رقم ابتدايي اين تلفن ها 111 است و با استفاده از سيستم هوشمند در شهرهاي تهران، مشهد و زاهدان راه اندازي شده و در حال حاضر اين خطوط در تهران راه اندازي شده است.

در همايش اخلاق و رسانه ها تاكيد شد
رعايت اخلاق حرفه اي؛ شاخص رسانه استاندارد
گروه اجتماعي - خبرگزاري دانشجويان ايران،  ايسنا، ديروز ميزبان همايشي با موضوع اخلاق،  فرهنگ و رسانه بود كه با حضور شماري از مديران فعلي و سابق مطبوعات و ديگر فعالان عرصه رسانه برگزار شد.
در اين همايش كه با قدرداني از برخي از روزنامه ها همراه بود، مدعوين نظريات خود را درباره مقوله اخلاق در رسانه بيان كردند. نادعليزاده مدير عامل ايسنا در سخنان خود خواستار رعايت دو موضوع در مطبوعات شد. اول آنكه هيچ خبر و گزارشي بدون ذكر منبع درج نشود و دوم آنكه مطبوعات به خصوص روزنامه ها روزانه بخش يا صفحه اي را به طور ثابت به بازتاب دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانشمندان ايراني اختصاص دهند. وي ذكر منبع را براي اعتمادسازي نزد مخاطبان حياتي خواند.
محمد عطريانفر رئيس شوراي سياستگزاري روزنامه كارگزاران نيز در سخنان خود، التزام به اخلاق رسانه اي را از عوامل موفقيت در كار رسانه اي دانست. وي اخلاق را فراتر از ايدئولوژي، مرزهاي جغرافيايي و فصل مشترك شهروند جهاني توصيف كرد. عطريانفر و رضا مقدسي به خاطر توفيق همشهري به خصوص در عرصه اجتماعي و شهري از ايسنا لوح تقدير دريافت كردند. عطريانفر موفقيت همشهري را به ميزان 70 درصد ناشي از موقعيت شناسي در زمان انتشار و پاسخگويي به نيازهاي مخاطبان و۳۰ درصد ناشي از مديريت اين موسسه دانست.
صحفي معاون مطبوعاتي سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر سخنرانان اين همايش بود كه به پيشينه تلاش براي تدوين اصول اخلاق حرفه اي براي روزنامه نگاران پرداخت. وي خواهان قرار گرفتن فعاليتهاي رسانه اي در چارچوب استانداردهاي جهاني شد كه به گفته وي دربرگيرنده رعايت اصول اخلاق حرفه اي كار است.
رضا مقدسي قائم مقام مدير مسئول روزنامه همشهري نيز در سخنان خود به ضرورت پيروي از اصول اخلاق در زندگي پرداخت و بحث اخلاق رسانه اي را ضرورت هميشگي رسانه ها دانست كه بايد با تلاش براي تدوين نظام نامه اخلاقي رسانه ها ادامه يابد. وي عدم ذكر منبع و درج خبرهاي آگهي را از ديگر مصاديق بي اخلاقي در مطبوعات توصيف كرد. مقدسي گفت يك آيين نامه كاري از قبل در همشهري تدوين شده بود كه اكنون تلاش مي شود كاربرد آن نهادينه شود.

وضعيت قرمز در پرسپوليس
دنيزلي: اگر اخراج هم شوم ناراحت نمي شوم
015465.jpg
مصطفي دنيزلي پس از شكست سنگين مقابل پيكان اظهار داشت: نمي خواهم در مورد پيكان صحبت كنم. هر 15 سال يك بار چنين اتفاقي براي يك تيم مي افتد كه اين مسئله نيز در زمان مربيگري من اتفاق افتاد.
وي در ادامه افزود: بعضي از بازيكنان تيم ما به نفع پرسپوليس و برخي ديگر به ضرر تيم ما بازي مي كنند. سعي داريم تيم بشويم اما بايد بازيكناني داشته باشيم كه بتوانيم تيم را تغيير دهيم كه دست من در اين مورد بسته است.
دنيزلي تصريح كرد: بازي مي توانست نتيجه اي غير از اين داشته باشد اما متأسفانه بازي به سود ما نشد. از اخراج خودم ناراحت نمي شوم چون تيم هايي كه مرا كنار گذاشته اند از عملكرد خودشان در پايان ابراز پشيماني كرده اند ضمن اين كه هدف من در اين مدت درست كردن تيم بوده است.
همشهري ورزشي - تا قبل از دقيقه 60، ابهت پرسپوليس كاملاً شكسته شده بود، آنچه بعد از اين اتفاق افتاد فقط مرهمي كوچك بر زخمي بود كه از دقيقه 14 سر باز كرده بود.
پرسپوليس با نيت رسيدن به نبرد قهرماني بازي را آغاز كرد، اما هرگز گمان نمي بردند كه طي 60 دقيقه اول بازي رنگ صورت نيمكت نشينان به رنگ پيراهن شان نزديك شود.آتش اين بازي در دقيقه 14 با ضربه ديدني ميثم خسروي از گوشه محوطه جريمه پرسپوليس آغاز شد.
11 دقيقه بعد محسن بياتي نيا از فاصله 40متري توپ را از بالاي دستان فرشيد كريمي وارد دروازه پرسپوليس كرد تا نيمه اول با حساب دو بر صفر، به سود پيكان به اتمام برسد. گل بياتي نيا فوق العاده زيبا بود. پيكان در ابتداي نيمه دوم و در دقيقه 48 روي شوت محكم ايمان حيدري به گل سوم رسيد.
چهارمين گل اين تيم اما توسط محمدرضا طهماسبي از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.
پس از اين گل پرسپوليسي ها فشار حملات خود را روي دروازه حريف بيشتر كردند و سرانجام مهرزاد معدنچي در دقيقه 60 از روي نقطه پنالتي گل اول پرسپوليس را به ثمر رساند.
اين در حالي بود كه باقري در نيمه اول (دقيقه 18) يك پنالتي را براي پرسپوليس از دست داد و توپ را به اوت فرستاد.در دقيقه 83 و در شلوغي دروازه پيكان، فراز فاطمي گل دوم را به ثمر رساند تا اميدواري هاي پرسپوليس براي مساوي كردن بازي بيشتر شود.
در دقيقه 1+90 سومين گل پرسپوليس روي شوت باقري به ثمر رسيد و اين پايان كار بود تا پيكان در نهايت با حساب چهار بر سه برنده از زمين خارج شود.
در اواسط اين بازي تماشاگران پرسپوليس به مصطفي دنيزلي اعتراض كردند. آنها زماني كه پرسپوليس با سه گل از حريف عقب بود عليه سرمربي تركيه اي پرسپوليس شعار دادند. البته دامنه اين اعتراض به بازيكنان پرسپوليس هم رسيد. اين پنجمين شكست پرسپوليس در اين فصل بود. آرزوي رسيدن پرسپوليس به بالاي جدول، تبديل به يك كابوس بزرگ شده است.

رسيدن به يك متر مربع سرانه فضاي
ورزشي مدارس بعيد است
مهر: بر اساس برنامه چهارم توسعه سرانه فضاي ورزشي مدارس كشور بايد تا پايان برنامه، به يك متر مربع افزايش يابد.
معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش ديروز در جمع خبرنگاران در ساري افزود: با توجه به روند بودجه اي كه براي تربيت بدني مدارس در نظر گرفته شد بعيد به نظر مي رسد بتوانيم در راستاي اهداف برنامه پيش برويم و به حد استاندارد يك متر مربع دست يابيم.
سيد باقر پيشنمازي تصريح كرد: براي ايجاد مدارس جديد الاحداث دستورالعملي تعريف شده است كه بر اساس آن سرانه فضاي ورزشي مدارس افزايش خواهد يافت.معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش افزود: نسبت به سال گذشته شاهد توسعه روند فضاي آموزشي و ورزشي در مدارس كشور بوده ايم.
وي عدم استفاده از انرژي عظيم دانش آموزي و توجه نكردن به رويكرد دانش آموز محوري را از عمده ضعف هاي آموزشي در دوره هاي قبلي عنوان و افزود: در طرح دانش آموز محوري بيشتر هدف ما استفاده از پتانسيل هاي دانش آموزان و بهره گيري از انرژي عظيم اين قشر است و در اين طرح شخصيت و كرامت دانش آموزان ارج نهاده مي شود.
پيشنمازي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر اينكه آيا با ايجاد معاونت پرورشي نوعي موازي كاري در مراكز و هسته هاي مشاوره صورت نمي گيرد، اظهار داشت: هدايت و راهنمايي تحصيلي جزء لاينفك نظام متوسطه است و اگر از اين مقطع حذف شود به نوعي آسيب به حوزه هاي ديگر وارد خواهد كرد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |