بررسي خواستار حقوقدانان و وكلا
شدند تاميني اقدامات قانون كارشناسانه
است منطقه 17تهران 2/3مترمربع سبز فضاي سرانه
عارضه بروز موجب همراه تلفن تشعشعات
ميشود فراموشي
گريستم محمد همراه
شخصيتكودكان شكلگيري در كودك مهدهاي نقش
بررسي خواستار حقوقدانان و وكلا
شدند تاميني اقدامات قانون كارشناسانه
انجامشده اعتراضات يادآوري با ايسنا حقوقي خبرنگار با گفتگو در رياحي غلامعلي:ايسنا
بهكارگيري از انتقاد در كه مقالاتي و يادداشت و بعد به سالهاي 79 مطبوعاتي محاكمات طي
قانون رويكرد:داشت اظهار شد ، منتشر نشريات در مطبوعات عليه تاميني اقدامات قانون مواد
از غير افرادي براي نبايد وجه هيچ به و است مطبوعات عرصه از منصرف تاميني ، اقدامات
همان زمينه اين در غالب قرائت:گفت وي.شود گرفته كار به جامعه اشرار و خطرناك عناصر
قانون از استفاده به اعتراض دليل همين به مدافعش ، وكيل نه و متهم نه بود ، قضات قرائت
.است شده اعلام مردود و بينتيجه مرتبا تاميني ، اقدامات
انتظامي دادسراي دادستان آلاسحاق ، حجتالاسلام اخير سخنان درباره دادگستري وكيل اين
دارد ، دادستاني مقام در كه وسيعي اختيارات به توجه با آلاسحاق آقاي:داشت اظهار قضات
قانوني ، اختيار تخلف ، طبق بروز از اطلاع محض به شكايت ، وصول بدون طريقي هر به ميتواند
.كند اقدام
مطبوعات عليه تاميني اقدامات قانون به استناد است معتقد هم ايشان واقعا اگر بنابراين
.كنند برخورد خود اختيار با ميكند اقتضا وظيفهشان است ، خلاف
تخلفات با برخورد جاي به قضات دادسراي دادستان چرا كه است پرسش جاي:افزود وي
بسنده حقوقي نظر اظهار به صرفا كارشناسان ، و حقوقدانان همچون (دارد اعتقاد كه همانطور)
.ميكند
بدين و كرد ايجاد ضدانگيزهاي مطرحشده ، شكايات بعضي بينتيجهبودن:كرد خاطرنشان وي
يعني نكنند؟ يا كنند شكايت كه نماند باقي اعتقادي برايشان مسئول مديران از بسياري ترتيب
.شد ايجاد آنها در بيانگيزگي نوعي
دادسراي كار نوع كه آن به توجه با ولي شد مطرح شكايتهايي نيز متعددي موارد در البته
خاص مواردي در اگر و نيافت عمومي انتشار آن رسيدگي نتايج است ، محرمانه قضات انتظامي
.افتاد اتفاق جامعه در كه بود سياسي چالشهاي از ناشي شد ، منتشر
قانوني ، مقررات از ايران در:گفت زمينه اين در نيز كشور عالي ديوان داديار يك
.ميشود انجام مختلفي استنباطهاي
خبرنگار با گفتوگو در دانشگاه مدرس و كشور عالي ديوان داديار و حقوقدان بهرامي ، بهرام
اخير اظهارات و مطبوعات توقيف در تاميني اقدامات قانون به استناد خصوص در ايسنا حقوقي
مجموع در تربيتي و تاميني اقدامات به مربوط قانون:شد يادآور قضات انتظامي دادستان
.ميشود استنباط آن از مختلفي برداشتهاي و بوده اجمال و ابهام داراي
مشخص بايد قانوني الفاظ تجديد و توسعه جايگاه كه موضوع اين طرح با دانشگاه مدرس اين
و قضايي رويه ايجاد با قضاييه قوه يا و قوانين تفسير با اسلامي شوراي مجلس:گفت شود ،
فصل و حل قوانين در موجود تعارض تا برآيد مشكل اين رفع مقام در ميتواند رويه وحدت راي
.شود
باشيم ، داشته ويژهاي نگاه فرهنگي ، رسانههاي و مطبوعات به بايد كه اين بيان با بهرامي
به مربوط مقررات اگر طبيعتا و نيست همخوان و همسو جرائم ديگر با مطبوعاتي جرائم:گفت
بيشتري قضايي و حقوقي و اجتماعي مقبوليت از دهيم ، قرار عمل ملاك را مطبوعات خود
.بود خواهد برخوردار
مجلس سوي از متفاوت نظرات اعلام از پس:گفت مورد اين در نيز مجلس قضايي كميسيون مخبر
و مطبوعات توقيف در تاميني اقدامات قانون به استناد درباره نگهبان شوراي و اسلامي شوراي
.هستيم مجمع اين نظر اعلام منتظر ما نظام ، مصلحت تشخيص مجمع به آن ارجاع
با اسلامي شوراي مجلس حقوقي و قضايي كميسيون مخبر و ملاير مردم نماينده كاظمي محمد
در تاميني اقدامات قانون به استناد درباره نگهبان شوراي و مجلس متفاوت نظرات به اشاره
مطبوعات ، توقيف بحث در تاميني اقدامات قانون به استناد درباره:مطبوعات ، افزود توقيف
مجلس قضايي و حقوقي كميسيون كه آمد استفساريهاي باره اين در ششم مجلس دوره اوايل در
.كرد توقيف را مطبوعات قانون اين به استناد با نميتوان وگفتند داده را خود نظر
و رفت مصلحت تشخيص مجمع به موضوع نكرد ، قبول نگهبان شوراي را تفسير اين چون:افزود وي
.است نكرده اعلام را خود نظر هنوز مجمع اين اما است ، گذشته مساله اين از سال به 2 نزديك
اين معتقدند حقوقدانان قاطع اكثريت:كرد تصريح مجلس قضايي و حقوقي كميسيون عضو اين
.كرد توقيف را مطبوعات نميتوان آن استناد به و است منسوخ قانون
برايشان هست ، آنها روي خاصي حساسيت و هستند خاصي مقولههاي مطبوعات اينكه بيان با وي
ميدهيم انجام مطبوعات با ارتباط در كه اقدامي هر:كرد تاكيد است ، شده تصويب ويژه قانون
.باشد مطبوعات قانون به توسل با حتما بايد
درباره اسلامي شوراي مجلس در حقوقي كميسيون عضو و سبزوار مردم نماينده آبادي سيد حسن
مطرح مطبوعات توقيف براي قانون اين به استناد و تاميني اقدامات قانون خصوص در كه مسائلي
اظهارنظر:گفت (ايسنا) ايران دانشجويان خبرگزاري پارلماني سرويس خبرنگار به است ، شده
براي تاميني اقدامات قانون به استناد اينكه بر مبني قضات ، انتظامي دادسراي دادستان اخير
هم حقوقدانها ساير آيا كه اين ولي است ، تامل قابل ميشود ، محسوب تخلف مطبوعات ، توقيف
.دارد كارشناسي كار به نياز برسيم ، جمعبندي يك به بتوانيم كه بدهند نظري مورد اين در
توقيف بر تاميني اقدامات قانون شمول فرض به:داشت اظهار رابطه اين در نيز حقوقدان يك
.شود صادر توقيف قرار بعد و ثابت آنها جرم بايد ابتدا روزنامهها
خبرگزاري حقوقي خبرنگار با گو و گفت در دادگستري وكيل و حقوقدان ، پارسا هومان
و تاميني اقدامات از قانونگذار تعريف به توجه با داشت اظهار (ايسنا) ايران دانشجويان
و ماده اين تسري و هستند مشخص و محصور كاملا قانون اين اعمال مصاديق خطرناك ، مجرمين
قانون مواد ساير در البته ندارد ، قانوني وجهه آن ، احصايي مصاديق از خارج موارد به قانون
مانند عباراتي از است ، شده اشاره قانون اين موضوع مجرم يا جرم به هرگاه تاميني اقدامات
متكدي مخدر ، مواد و الكل به معتادين ولگرد ، و بيكار عادت ، به مجرم مختلالمشاعر ، مجنون ،
.است شده استفاده غيره و
است منطقه 17تهران 2/3مترمربع سبز فضاي سرانه
سرانه رساندن منطقه17 ، شهرداري سبز فضاي و شهري خدمات معاون:شهري گروه
.دانست غيرممكن را تهران شهر مناطق ساير سبز سرانهفضاي به منطقه اين سبز فضاي
سبز فضاي سرانه منطقه17به فضاي سرانه رساندن:گفت ايرنا به "عطايي اصغر"
اغلب و است تهران پرتراكمترينمنطقه و كوچكترين اينكه لحاظ به تهران شهري
.است ممكن غير ، دادهاست تشكيل مسكوني كاربريهاي ، را آن وسعت
حدود با منطقه اين در تهران مناطق ميان رادر سبز فضاي سرانه كمترين وي ،
.كرد عنوان شهروند هر براي مربع متر 3/2
عارضه بروز موجب همراه تلفن تشعشعات
ميشود فراموشي
به رساندن آسيب با همراه تلفنهاي كه است آن از حاكي شده انجام مطالعات:ايسنا
.بشود (فراموشي) آلزايمر بيماري بروز سبب ميتوانند مغز اصلي سلولهاي
ساطع تشعشعات كه دريافتهاند خود مطالعات طي سوئدي محققان ايسنا ، IT سرويس گزارش به
و حافظه يادگيري ، به مربوط كه مغز از قسمتهايي به همراه تلفن دستي گوشيهاي از شده
.ميزنند صدمه است حركت
كه شد انجام موشهايي مغز روي بر فوق آزمايشهاي سي.بيبي خبري شبكه گزارش اساس بر
.است بوده هفته تا 26 آنها 12 عمر ميانگين
ساطع پرتوهاي معادل كه گرفتند قرار تشعشعاتي تابش معرض در ساعت دو مدت به موشها اين
.است همراه تلفن از شده
تاثيرات اين ميدهد نشان كه دارند قانعكنندهاي دلايل كه ميكنند ادعا پژوهشگران اين
.است صادق نيز انسان مورد در
زمان حداقل در و فوري مكالمات براي تنها كه ميشود توصيه نوجوانان به مطالعات اين طبق
.كنند استفاده وسيله اين از لازم
گريستم محمد همراه
نمره 20 خاطر پدرشبه توسط دانشآموز يك قتل حاشيه در
همين عاقبت و بيست تا صفر ميان شماره يك بود ، نمره پدرش و محمد ميان اختلاف مورد مسئله
از ناپذيري نفوذ و ضخيم پدريپرده ذهن و قلب روي بر كه كرد پيدا را قدرت اين شماره
بگستراند عداوت و كينه
را پدر خشمگينانه ضربات خود ، كوچك جثه با ما ساله ده محمد كه زماني آيا نميدانم ،
كرده پيدا را اشك ريختن فرصت سخت لحظات آن در محمد اگر ميكرد؟ هم گريه مينمود تحمل
از نحيفش پيكر كه زماني و.غمآلود بسيار و تلخ اشكي.گريستهام او با همراه هم من باشد
به گلويم در را آن همچنان كه شد سخت گرهاي و بغض به تبديل اشكهايم ايستاد ، باز حركت
غلط افكار يا است شده پدر خودخواهي قرباني محمد ميكنم ، سوال خود از و مينمايم حس خوبي
عشق از خالي قلبي نميتوانسته قاعدتا بودن پدر دليل به كه محمد پدر آيا جامعه؟ بر حاكم
اختلاف مورد مسئله كه است روشن است؟ قرباني يك خود باشد داشته فرزندش به نسبت محبت و
را قدرت اين شماره همين عاقبت و بيست تا صفر ميان شماره يك بوده ، نمره پدرش و محمد ميان
و كينه از ناپذيري نفوذ و ضخيم پرده دلسوز ظاهرا پدري ذهن و قلب روي بر كه نمود پيدا
.شنيديم و خوانديم بيش و كم ما همه كه شود سبب را حادثهاي و بگستراند عداوت
خانه به بيست نمره خود با هميشه دبستان چهارم كلاس شاگرد محمد كه آن واقعه خلاصه
خشمي آنچنان نمره چهار حدود رقمي تقليل و شانزده به يافتن نزول با بار اين و ميآورده
طفل زمين به كودك جمجمه كوبيدن با و دانسته مرگ مستحق را او پدر كه برانگيخته را
.مينمايد محروم علم كسب و حيات از هميشه براي را معصوم و بيگناه
عدد يك صرفا كه نمره ما جامعه در زماني چه از كه شود مطرح سوال اين شما براي شايد
واقعي نماينده و نشاندهنده ميتواند عدد يك واقعا آيا گرديد؟ مهمي معيار و ملاك است
استدلال راحتي به ميتوان عدد يك شنيدن با آيا و باشد؟ فرد يك شعور و سواد فهم ، سطح
يك معرفي و نمره بر تاكيد است مسلم آنچه است؟ باسواد يا و بيسواد فرد ، فلان كه نمود
قديم ايران در زيرا ندارد جايگاهي ايران كهن تاريخ در سواد سطح و ميزان عنوان به شماره
يافت رواج علميه حوزههاي در طلبگي سنت سپس بود حاكم مكتبخانه سنتي آموزشي نظام ابتدا
و معارف در مدرنيسم جرقههاي اولين.بود گفتگو و فكري ارتباط و مباحثه مبناي بر كه
اميركبير وسيله به دارالفنون مدرسه تاسيس با جديد دانشهاي برخي انعكاس و ايران تعليمات
فلسفه يك نبود دليل به شروع همان از متاسفانه ولي شد آغاز قاجار ناصرالدينشاه دوره در
دليل عمده كه بود مشهود جديد تعليمات امر در آشفتگي و چندگانگي منسجم آموزشي مشي خط و
به سياسي نخبگان از جمعي و قديم سنتي سيستم به دانشپژوهان و مدرسان از بعضي پايبندي آن
اين و بود جديد و غربي آموزشي سيستم دربست قبول و قديم نظام نمودن فراموش در اصرار
مدت اين در.دارد ادامه معاصر دوره حتي و پهلوي تا قاجار سلسله تسلط زمان از سردرگمي
ضمن نشد پياده جدي و سازمانيافته طور به غربي تدريس روشهاي از كدام هيچ طولاني نسبتا
.نيافت جايگاهي قلمرو اين در هم سنتي روش آنكه
فعلي آموزش روش در ندادند ، خود به چنداني زحمت تنگناها حل براي هم وقت حكومتهاي
نامربوط و نامفهوم بعضا را مطالب برخي مينمايند فرصت تنها دانشپژوهان و دانشآموزان
خلاقيت ، بينش ، توسعه براي فرصتي كمترين و بسپارند حافظه به آزمون در پاسخگويي براي صرفا
يك در پروريها حافظه اين تمامي محصول عاقبت و ندارند نظريهپردازي و علمي تفكر كاربرد
درك ، و فهم و سواد ميزان معرف و كارنامه عنوان به و ميگردد ارائه و خلاصه نمره و عدد
در پيشرفته كشورهاي است ، ذكر به لازمميشود داده پژوه دانش دست به سال پايان در
آوردند روي غيرذهني و عيني امور كلي طور به و رقم و عدد به صنعتي دنياي به ورود آستانه
.نهادند "كمي انقلاب" را آن نام و
قابل اعداد بهكارگيري با همراه تجربي و واقعي صورت به امور از بسياري تفكر نوع اين در
محاسبه حسابگرانه را...و كارآيي ميزان محبت ، و عاطفه كه رفتند پيش جايي تا و است قبول
با خود غربيها البته ندارند ، سازگاري رقم با عنوان هيچ به ما نظر از كه مسايلي.نمودند
بسيار رابطه اين در و برد بهره كميت از نميتوان امور همه در كه دريافتند خطا و آزمون
متاسفانه نمودند ، منفك را ذهني و عيني امور بهتدريج و نمودند عمل محتاطانه و دقيق
بعضي در تقليدي و نابجا را غربي شيوه اين ناگوار ، عواقب به توجه بدون سوم جهان كشورهاي
بهتدريج و آموزشي امور در جمله آن از گرفتند ، كار به باشند هم ذهني بايد كه امور از
عالي و خوب نمره فرزندشان اگر كه گشت شايع خانوادهها از بسياري ميان در غلط تفكر اين
اين آوردن بهوجود در آموزشي سيستم باشد ، موفقتر بالاتر مراحل در ميتواند نمايد كسب
به را فشار بيشترين خانوادهها نتيجه در دارد ، و داشته توجهي قابل و ويژه سهم تفكر
كه تحميلي مسايل اين ميان در دانشآموزان و ميآورند وارد بالا نمره كسب جهت فرزندانشان
فكر برتر و بالاتر نمره كسب به تنها ميشود اعمال خانواده و آموزشي سيستم سوي از
برگزاري از پس اندكي و سرعت به كه محفوظاتي از را خود مغز و ذهن روز هر و مينمايند
.مينمايند انباشته ميشود فراموش امتحان
لكن ضعيف ، حافظهاي كه باشند افرادي و باشد داشته وجود هم استثنائاتي است ممكن البته
سرخورده معمولا كشاكش اين در دانشآموزان اينگونه نوعا كه باشند داشته بالا استعدادي
عدم به متهم و آورند دست به قبول مورد و توجه خور در نمرهاي نيستند قادر زيرا ميشوند
اول كلاس از ما كشور آموزشي سيستم در غلط روند اين متاسفانهميشوند كاهلي و دقت
نوجوانان و جوانان ميان اين در و دارد وجود دكترا دورههاي مانند بالا سطوح تا ابتدايي
و ميگريزند علم كسب و خواندن درس از يا ميشوند ، غلط تفكر طرز اين قرباني سهولت به
ميشوند مواجه عصبي پيامدهاي انواع با اضطراب و تنش دليل به يا و ميشوند افسردگي دچار
و ميگويند وداع را اندوه ، زندگي و غم و اعجاب ميان در ساله ده دانشآموز اين مانند يا و
پدر اين بزرگ گناه كه وجودي با كيست؟ واقعي مقصر كه ميماند باقي سوال اين ميان اين در
دنبال به بايد موارد اينگونه در خانوادهها و نمود توجيه دليل هزاران با نميتوان را
برنامهريزيهاي به را آموزشي سياستگذاران ضروريست معذالك باشند صدر سعه و منطقي حل راه
و مهم نيست بيش رقمي كه را نمره حد اين تا كه طرحهايي نمود ، دعوت معقولانهتري
و تلخ وقايع و عكسالعملها اينگونه شاهد اين از پس ما و نياورد شمار به سرنوشتساز
نسلي نجاتدهنده ما فرهنگ و روحيات با ومنطبق دقيق برنامهريزي مطمئنانباشيم گزنده
.كشورند آيندهسازان كه بود خواهد
و فشار تحميل جاي به خانوادهها.ميباشد مملكت آحاد همه متوجه مسئوليت اين و
به را خود فرزندان موظفند آموزش ، سيستم در آشفتگي به بخشيدن وسعت و افراطي تحكمهاي
در فرزندانشان باشند مطمئن صورت اين غير در نمايند ، تشويق صحيح علماندوزي و فهميدن
ميشوند ، گريزان علم كسب از تنها نه افراطي و معقول غير برخوردهاي با شدن مواجه صورت
.شد خواهند گرفتار بيدليل فشارهاي از ناشي عصبي ناراحتيهاي انواع به آينده در بلكه
راهگشاي ميتواند تفريط و افراط هرگونه از گزيني دوري و اعتدال راه پيمودن اصولا
با بايد كه يادگيري و آموزش مانند حساسي و ظريف امور در بخصوصباشد مشكلات از بسياري
.باشد همراه فكري و روحي دغدغههاي از احتراز و ذهني تمركز
طاهري معصومه
شخصيتكودكان شكلگيري در كودك مهدهاي نقش
داشته نظر مد را مطلب چند بايد كودكان ذهني و اجتماعي رشد در مهدكودك نقش تحليل براي
زندگي اول سال كه 2 ميكند مطرح اينگونه -مشهور روانشناسان از يكي -اريكسون:باشيم
زندگي ، اول سال طي2 در يعنيكودك است ، بياعتمادي مقابل در اعتماد كسب كودك ، دوران
ميگيرد ياد ميبيند مادر ، بالاخص و اطرافيان از كه محبتي و خانواده محيط به توجه با
خود براي امني محيط را خانواده عبارتي به يا و نه يا كند اعتماد ديگران به و دنيا به كه
نيازهاي رفع درصدد كه دارد مراقبي به احتياج سنين اين طي در كودك پس خير؟ يا بداند
بهوجود كودك در اضطراب ميشود ، ايجاد مراقب و كودك ميان كه دلبستگي با و باشد او طبيعي
در وافسردگي اضطراب پيدايش زمينه نيابد دلبستگي شايسته را هيچكس كودك اگر ولي نيايد ،
.ميشود فراهم او
در آن اوج شده ، شروع ماهگي بين67 كودكان تمام در كه است ، "جدايي اضطراب" ديگر موضوع
.ميگذارد روبهكاهش سالگي در2 شود ، برخورد درست اضطراب اين با اگر و است ماهگي 1518
و -والدين پيش دارد دوست سنين ، اين طي در كودك كه است اين جدايي اضطراب از منظور
در اضطراب اين كند ، طرد حتي يا ترك را او مدتي براي مادر اگر و بماند -خود مادر بالاخص
و كنند بيشتري محبت و توجه خود كودك به والدين بايد دوران اين طي در.ميشود شديد كودك
شده ، گفته موارد به توجه بانشود مشكلساز اضطراب ، اين تا كنند جلب را او اعتماد
كودكان اجتماعي روانيو دررشد سنگيني بسيار مسئوليت مهدكودكها ، مربيان كه ميبينيم
به كودكان تمام براي نتوانند روز يك طي در مربيان كه است طبيعي امري اين اما.دارند
كه شخصيتي تفاوتهاي خاطر به هم و زماني محدوديت دليل به هم بگذارند ، وقت آنها نياز نسبت
كه دارد بيشتري احتمال پرجنبوجوش ، و پرخاشگر كودك يك مثلا.دارند يكديگر با كودكان
تا دارد صبورتري مربي به احتياج و شود بدني تنبيه حتي و بگيرد قرار تحقير و توهين مورد
احتياج و ديده كمتري محبت و توجه خجالتي ، كودك يك يا و نخورد لطمه جمع در او شخصيت به
كودكي اما ميبيند توجه بيشتر دارد جذابي و سالم ظاهر كه كودكي.دارد آگاهتري مربي به
.كند طرد خود از را او مربي شايد حتي و ديده توجه كمتر دارد ، جزئي حتي نقصي كه
اجتماعي براي -ميدانند1 مفيد و كرده پيشنهاد مورد چند در را ، مهدكودك روانشناسان
در بيشتر و ندارند همصحبتي و همبازي خانه در كه منزوي كودكان مخصوصا -كودكان كردن
حتي و همسالان با ارتباط ايجاد راههاي گرفتن ياد براي اينها.ميمانند تنها خانه
كودك كردن اجتماعي مورد در بايد هم آنها والدين حتي و دارند آموزش به احتياج بزرگسالان
.شوند راهنمايي خود
در كودكان -پرجنبوجوش و پرانرژي كودكان مخصوصا كودكان ، انرژي تخليه براي -2
وقت هرچند كه است مناسب و باشند داشته فعاليت زياد نميتوانند امروزي كوچك آپارتمانهاي
.شوند برده مهدكودكها جمله از ديگري ، مناسب محل هر يا و ورزشي سالن يا پارك به يكبار
كه پرخاشگر و عصبي پدران مثلا ندارند ، بچهداري براي خوبي روحيه والدين ، از برخي -3
مادران يا و دارند خود فرزند روحيه در مخربي تاثير و ميدهند دست از را خود كنترل سريع
با تعاملي اگر يا و باشند نداشته را خود فرزند حوصله اصلا شايد كه افسرده يا مضطرب
در البته كه ميكنند منتقل كودكشان به را خود افسردگي يا و اضطراب فقط دارند ، خود فرزند
.بگيرند كمك خود روحي مشكل حل براي ماهر ، روانشناس يك از والدين است خوب موارد اين
اين كه دارند -خود مادر به بالاخص و -والدين به شديد وابستگي كه كودكاني براي -4
خوب البته كه نشود مدرسه از ترس باعث مدرسه ، به ورود سنين در تا يابد كاهش بايد وابستگي
وابستگي چنين اصلا كه كنند دنبال را راهي مشاوران ، از گرفتن راهنمايي با والدين است
.نيايد بهوجود كودكان در شديدي
استعدادهاي شكوفايي و كودك آگاهي و دانش سطح بردن بالا مهدكودك ، از هدف كه زماني -5
بالاتردارند يا متوسط هوش كه كودكاني ،...و كاردستي شعر ، ، نقاشي آموزش مثلا اوست ،
و شده كشف آنها استعداهاي و علائق كودكي همان از تا گيرند قرار بيشتري آموزش مورد بايد
.بروند پيش مسير ، همان در
كردن كار به مجبور خانواده مالي مشكلات بهخاطر كه هستند شاغلي مادران موردديگر ، -6
خالي جالي بايد خانه به برگشتن بعداز چون دارند سنگينتري مسئوليت اينها كه ميباشند ،
نميشود ، پيشنهاد مدت تمام كار اصلا مادران اين براي كنند ، پر خود فرزند براي را خود
تعامل براي رمقي ديگر آيا ميآيد خانه به وقتي ميكند كار روز در ساعت كه910 مادري
پيشنهاد روز در ساعت از36 بيشتر مهدكودك هم ، موارد همين در اما دارد؟ خود فرزند با
قبلاهم كه همانطور و دارد او رواني خصوصيات و كودك سن به بستگي مدت اين كه نميشود ،
به احتياج اينها چون نيست ، مناسبي محيط اصلا شيرخوار ، كودكان براي مهدكودك شد گفته
رشد در اين كه شود صحبت آنها با بايدمدام كه دارند متنوع و محرك محيطي و بيشتر محبت
روي زيادي مدت شيرخوار ، بچههاي مهدكودك در درحاليكه.دارد بسزايي تاثير آنها تكلم
خواب به اينها البته باشند ، خواب اينكه بدون ميكشند ، خوددراز مانند قفس تختهاي
.متفاوتند هم با خواب شروع زمان و خواب درميزان اما دارند احتياج بيشتري
به هم بايد باشد داشته بالايي بازدهي مهدكودك ، ميخواهيم اگر كه باشيم داشته توجه و
نيمهوقت بهطور بايد مربي يك مثلا.كنيم توجه تواما مربيان حقوق به هم و كودكان حقوق
براي بايد مادر عنوان به هم مربيان اينكه براي هم و خودش اعصاب تمدد براي كند ، هم كار
اجباري ، كار نه است مربيان بازدهي بردن بالا هدف بگذارند ، انرژي و وقت هم خودشان فرزند
مادري.ميكنند صرف را انرژي ميزان بيشترين حقوق ، كمترين با جامعه در مربيان متاسفانه
برسد چه كند پيدا افسردگي كه دارد زيادي احتمال دارد تعامل خودش پرجنبوجوش فرزند با كه
تازه و دارد كار سرو وقت تمام بهطور كودك با10 حداقل روز هر كه كودك مهد مربي به
.است كودكان ضرر به هم و مربيان ضرر به هم اين كه باشد ، نداشته فرزندي خودش اگر
اما هستند مناسبي محيط كودكان اجتماعي و رواني رشد براي مهدكودكها اينكه آخر كلام و
و دلسوزترين مادران شما كه كنيد توجه هم خود فرزند اخلاقي و رواني خصوصيات به
.هستيد خود فرزند براي مربي فداكارترين
معصومه
فروغي
|