سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۸ - Apr 25, 2006
مقابله با بدحجابي به كلانشهرها گسترش مي يابد
013497.jpg
گروه اجتماعي: سه روز از اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در تهران مي گذرد. اين روزها درحالي كه پليس گشت هاي خود را براي برخورد با زنان و مردان خياباني به سطح شهر فرستاده و نمايندگان مجلس، طرح هاي خود را براي ساماندهي مد به كميسيون ها آماده مي كنند،همزمان وزير كشور از گسترش فعاليت گشت هاي ارشاد به كلانشهرهاي كشور خبر داده و فرمانده نيروي انتظامي درباره ادامه اين طرح در تهران تا رسيدن به امنيت اخلاقي صحبت كرده است. در اين بين معاون فرهنگي دانشگاه آزاد نيز اعلام كرد اين دانشگاه درصورت نياز با بدحجابي برخورد فرهنگي مي كند.
وزير كشور در حاشيه افتتاح پنجمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي در جمع خبرنگاران گفت: مسايل اخلاقي تنها از ديدگاه فرهنگي قابل حل است.
مصطفي پورمحمدي افزود: نيروي انتظامي، مانع فعاليت زنان و مردان فاسدي مي شود كه به روان و امنيت جامعه آسيب زده و مشكلاتي را ايجاد مي كنند.
با اجراي اين طرح، در ماه هاي پاياني سال گذشته ميزان جرايم ۷ درصد و در اسفندماه ۲۰ درصد با كاهش جرايم مواجه بوديم.
وي خاطرنشان كرد: درخصوص وضعيت زنان خياباني، مسايل حجاب و فرهنگ مطرح نيست؛ زيرا اين افراد مسايل ضداخلاقي را در جامعه ترويج مي كنند.
پورمحمدي گفت: اجراي اين طرح، تنها مختص شهر تهران نيست و در زمان لازم اجراي آن در شهرهاي ديگر به ويژه شهرهاي بزرگ گسترش مي يابد.
به گفته وي اين طرح ارتباطي با پوشش ندارد، زيرا پوشش و حجاب مقوله اي كاملا فرهنگي است كه نمي توان در اين خصوص تنها با فعاليت هاي انتظامي به نتيجه رسيد.
فرمانده ناجا نيز در حاشيه اين مراسم گفت: نيروي انتظامي هر زمان كه احساس كرد امنيت اخلاقي رو به تضعيف است، از اين طرح بهره خواهد برد.
مقوله بدحجابي درحال حاضر تنها از طريق آموزش و اقدامات فرهنگي رفع شدني است و فعاليت گشت هاي پليس در اين راستا نيز، صددرصد مبتني بر ارشاد است.
وي با بيان اينكه تاكنون هيچ مورد دستگيري گزارش نشده است گفت: درصورت تشكيل پرونده قضايي و تحويل آن به دادگاه براي اين افراد مجازات هايي ازجمله جرايم نقدي درنظر گرفته خواهد شد؛ اين درحاليست كه تاكنون دستوراتي در زمينه تشكيلات پرونده داده نشده و مقابله تنها در حد ارشاد و تذكر است.
از سوي ديگر نماينده مردم تبريز نيز در گفت وگو با فارس از پيگيري طرح ساماندهي مد و لباس كه در دستور كار اين هفته مجلس است خبر داد.
سيد محمدرضا ميرتاج الديني گفت: اين طرح يك طرح فرهنگي است و در جهت حل مشكل پوشش در جامعه و حجاب كمك مي كند.
ميرتاج الديني طرح ساماندهي مد و لباس را در جهت حمايت از توليدكنندگاني عنوان كرد كه در انتخاب پارچه و لباس، ملاك ها و معيارهاي هويت ملي و اسلامي را رعايت مي كنند و افزود: اعطاي تسهيلات به توليد كنندگان مورد اشاره و تشويق آنان، از جمله امتيازاتي است كه در اين طرح در جهت حمايت از توليدكنندگان پيش بيني شده است تا با ارائه مدهاي جديد و متنوع منطبق با معيارهاي اسلامي و عفاف جامعه فعاليت كنند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز از برخورد با مأموران پليسي كه در مواجهه با شهروندان بدرفتاري مي كنند، خبر داد.
سردار طلايي به ايسنا گفت: مأموران پليس ارشاد، بيشتر در تفرجگاه ها و مراكز شلوغ شهر از جمله مراكز خريد گشتزني مي كنند.
طي سه روز اخير تنها به افرادي تذكر داده شده يا برخورد صورت گرفته كه به شكل مانكن به خيابان ها آمده اند.
با آغاز به كار گشت هاي ارشادي پليس تهران بزرگ شماري از مانتوفروشي ها، مانتوهاي بلند را جايگزين مانتوهاي تنگ، كوتاه و اسپرت كردند.
رييس اتحاديه صنف توليدكنندگان پوشاك تهران ابوالقاسم شيرازي كه در يكي از مانتوفروشي هاي ضلع شرقي ميدان حضور يافته بود، به مانتوهاي موجود در فروشگاه اشاره كرد و گفت: اين مانتوها با طرح و اندازه مورد نظر دختران و زنان توليد شده است.
وي افزود: طي بازديدهاي صورت گرفته كارشناسان اتحاديه صنف توليدكنندگان پوشاك تهران مشخص شد كه تمايل افراد به سوي مانتوهاي اسلامي بيشتر شده است، در نتيجه صاحبان اين فروشگاه ها با توجه به تقاضاي شهروندان، اقدام به توليد و عرضه اين نوع از مانتوها كرده اند.
به گفته رئيس اتحاديه صنف توليدكنندگان پوشاك تهران، طراحي مانتوهاي جديد بايد به گونه اي باشد كه برجستگي هاي بدن پنهان شده و از نظر اندازه، بلندتر از مانتوهاي قبلي باشد. اين مسئله شامل سايز شلوارها هم مي شود.
وي با بيان اينكه اين نوع رويكرد بر قيمت مانتوها و كسادي بازار به دليل انباشته شدن مانتوهاي تنگ و كوتاه تاثيري نخواهد داشت، عنوان كرد: توليد، همواره وجود داشته و تابع عرضه و تقاضاست. در اين ميان قيمت مانتوهاي بلند نيز بر حسب ميزان پارچه مصرفي خواهد بود.
به گفته وي طرح هاي جديد ارائه شده از سوي اتحاديه صنف پوشاك به گونه اي است كه پس از توليد حتي مي تواند به كشورهاي اسلامي و عربي نيز صادر شود.
شيرازي با تاكيد بر اينكه خود مردم بايد از ميان پوشاك عرضه شده دست به انتخاب بزنند افزود: مسئله انتخاب پوشاك، به فرهنگ سازي باز مي گردد. هيچ دستگاه اجرايي به مردم تحميل نمي كند كه از چه نوع لباسي استفاده كنند.
در حالي كه شيرازي، بر عدم برخورد اتحاديه پوشاك با عرضه كنندگان مانتوهاي خلاف عرف و نامناسب تاكيد مي كرد، دولتي(نايب رئيس اتحاديه صنف توليدكنندگان پوشاك تهران) نيز در اين زمينه از صدور اخطاريه به عرضه كنندگان متخلف خبر داد و گفت: در صورت عرضه مانتوهاي نامناسب، اتحاديه به اصناف اخطار داده و در صورت نياز حتي اقدام به پلمپ آنها خواهد كرد چرا كه تاكيد بر رعايت ضوابط فرهنگي است.
در حالي كه مسئولان اتحاديه صنف پوشاك تهران مشغول بازديد از تعدادي از فروشگاه هاي مانتو در ميدان هفت تير بودند، تعدادي پليس زن نيز از گشت هاي ارشادي پليس به ميان عابران آمدند و اقدام به تذكردهي به دختران و زناني كردند كه حجاب آنها كامل نبود.
يكي از ماموران انتظامي مستقر گفت: هيچ دستوري براي برخورد با افراد نداريم و تنها موظف به دادن تذكر هستيم و به آنها مي گوييم: «سلام، دختر قشنگم!  برازنده شما نيست با اين وضع ظاهري در ملاء عام ظاهر شويد؛ خواهش مي كنم حجابتان را رعايت كنيد» !
در چنين شرايطي انصار حزب الله نيز با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد بعد از پايان نماز جمعه اين هفته تهران، در اعتراض به مفاسد اجتماعي و بدحجابي در جامعه راهپيمايي اعتراض آميز برگزار مي كند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* در بازي زندگي بازيگر فعال باش، نه تماشاچي منفعل.
* ويروس ترس ، فلج كننده است.
* با مطالعه است كه ورق زندگي برمي گردد.
* در دادگاه وجدان، با وثيقه آزاديم!

مشمولان زير ديپلم و ديپلم ۵۵ تا ۶۶
به خدمت فراخوانده شدند
گروه اجتماعي: مشمولان زير ديپلم و ديپلم اعزامي ارديبهشت ماه به خدمت فراخوانده شدند .
تمامي مشمولان داراي تحصيلات ديپلم و زير ديپلم متولدين سال ۱۳۵۵ تا پايان سال ۱۳۶۶ بر اساس بندهاي اين اطلاعيه جهت اعزام به خدمت مقدس سربازي فراخوانده شدند.
به گزارش مهر در اين اطلاعيه آمده است: در تهران (مشمولان ساكن تهران) كليه مشمولان ديپلمه غايب و غير غايب كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت وظيفه عمومي ناجا، ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۵ قيد شده است در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۸/۲/۸۵ و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۹/۲/۸۵ به معاونت وظيفه عمومي ناجا واقع در ميدان سپاه مراجعه و حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند.
در استانها (مشمولان ساكن شهرستانها) كليه مشمولان ديپلمه غايب و غير غايب كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت، ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۵ قيد گرديده است در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۸/۲/۸۵ و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۹/۲/۸۵ به معاونت هاي وظيفه عمومي استان مزبور (مركز استان) مراجعه نمايند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند.
در ضمن تاكيد مي شود كليه مشمولان حداقل ۵ روز قبل از موعد اعزام با مراجعه به مراكز بهداشت بايد واكسن مننژيت را به صورت رايگان تزريق كرده و مهر تائيد آن نيز بايد توسط واكسيناتور در برگه اعزام به خدمت آنها درج و ممهور شود.
افزايش ۱۴ درصدي حقوق سربازان
از سوي ديگر معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي از افزايش ۱۴ درصدي حقوق سربازان و آغاز اجراي طرح بيمه ۴۰۰ هزار سرباز ورودي امسال به همراه افراد تحت تكفلشان خبر داد. معاون وظيفه عمومي ناجا در ادامه، از ابلاغ دستورالعمل اجرايي معافيت معلولان از سربازي، به سازمان بهزيستي خبر داد و اظهار كرد: در پي تصويب اين ماده قانوني توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تأييد آن از سوي مقام معظم رهبري، موارد مطروحه به معاونت وظيفه عمومي ناجا ابلاغ و بر اين اساس تعيين تكليف نهايي درخصوص اجراي اين دستورالعمل نيز صبح امروز به سازمان بهزيستي ابلاغ شد.
سردار كارگر با اعلام اين كه طبق ضوابط تعيين شده در قانون ، معلول به كسي اطلاق مي شود كه به تشخيص كميسيون پزشكي سازمان بهزيستي بر اثر ضايعه جسمي، ذهني، رواني يا توام، اختلال مستمر و قابل توجهي در سلامت و كارايي عمومي وي ايجاد شده باشد، گفت: اين اختلال همچنين بايد به گونه اي باشد كه موجب كاهش استقلال فرد در زمينه اجتماعي و اقتصادي شده و در يكي از گروههاي ۶ گانه اصلي معلوليت جسمي حركتي، معلوليت ذهني، معلوليت بينايي، معلوليت شنوايي، معلوليت گفتاري و معلوليت بيماران رواني مزمن قرار گيرد.
سردار كارگر با تأكيد بر اين كه نقص عضو و معلوليت به تنهايي موجب معافيت از خدمت نمي شود، تصريح كرد: بدين ترتيب عدم كارايي و نياز به مراقب به دليل نقص عضو، ملاك اصلي معافيت است.
معاون وظيفه عمومي ناجا از تمامي معلولان مشمول خواست با ارائه مدارك مورد نياز نسبت به مراجعه به مراكز بهزيستي سراسر كشور براي معافيت خود از سربازي اقدام كنند.
به گفته وي، براي اين كه روال اخذ و معافيت معلولان مشمول سريعتر پيش رود، حتي به مديران كل بهزيستي استانها اين اختيار داده شد تا شخصاً موارد را امضاء كنند.
وي همچنين درخصوص بخش ديگري از معافيت ها خاطرنشان كرد: مادري كه همسرش فوت شده در صورتي كه تنها يك فرزند ذكور داشته باشد، اين فرزند مي تواند از معافيت سربازي استفاده كند. همچنين اين معافيت شامل حال آن دسته از مشمولاني است كه پدرشان به سن ۵۹ سال تمام رسيده و فرد مشمول تنها فرزند ذكور خانواده باشد.

گفته مي شود...
بازتاب: از دو هفته پيش، كميته سه نفره اي از كساني كه ارتباط عميق تري با حوزه هاي علميه دارند، از احزاب اعتماد ملي مجمع روحانيون و مجمع مدرسين حوزه علميه تشكيل شده و تعيين ليست اوليه بر عهده اين كميته گذشته شده است.همچنين شنيده مي شود، اين تشكل ها قصد دارند در همه استان ها، با شرط داشتن كانديداي مورد قبول خود در انتخابات خبرگان به معرفي نامزد بپردازند.
عارف نيوز: در  ديداري كه چندي پيش مسئولان حزب مشاركت و حزب مؤتلفه داشتند نمايندگان حزب مشاركت مطرح ساختند كه ما مخالف اقدامات دولت در زمينه هسته اي هستيم و آن را به نفع كشور نمي دانيم، بهتر اين بود كه مثل چيني ها كه كار غني سازي شان را ۲۰ سال تعطيل كردند وبعد شروع كردند ما نيز همين روند را پيگيري مي كرديم.همچنين يكي از سران حزب مؤتلفه مطرح ساخته است كه بايد بدون نگاه جناحي به موضوعات ملي نگاه كنيم و بايد اين جلسه به گونه اي انعكاس يابد كه در بيرون از كشور اين برداشت درست شكل بگيرد كه گروههاي رقيب و مخالف در ايران در موضوعات مهمي مثل پرونده هسته اي در كنار هم مي نشينند. در ادامه اين جلسه حسين كاشفي معاون دبير كل مشاركت با اشاره به انتخابات شوراها گفت: ما در جبهه اصلاحات به سمت ائتلاف پيش مي رويم و چون احتمال مي دهيم دولت در قالب هيأت هاي اجرايي به رد صلاحيت نامزدهاي ما بپردازد با تابلوي خود جلو نمي آييم.اعضاي حزب مشاركت در اين جلسه احمدي نژاد و دولت نهم را مورد هجمه و انتقاد شديد قرار دادند. حميد رضا ترقي دبير كميته سياسي حزب مؤتلفه نيز با تأكيد بر اينكه ما نيز نسبت به دولت نهم انتقاداتي داريم و از شخص رئيس جمهور نيز گلايه مند هستيم گفت: ما دولت احمدي نژاد را به طور كامل ارزش گرا يا اصولگرا نمي دانيم... و همان طور كه رهبري فرمودند بايد جناحهاي سياسي همچون دو بال در عرصه سياسي حضور داشته باشند و هيچ جريان سياسي حذف نشود، رقابت اصلي اين دو بال نيز در انتخابات خود را نشان خواهد داد.يكي ديگر از اعضاي حزب مؤتلفه نيز تأكيد كرد: دولت از همه ظرفيت هاي جريان در گزينش نيروها استفاده نكرد وبعضاً به انحصار طلبي روي آورد. در هر صورت تحليل ما اين است كه بايد ۴ سال صبر كرد.
فردا: منابع نزديك به هاشمي رفسنجاني از احتمال عدم شركت وي در انتخابات مجلس خبرگان رهبري خبر مي دهند.يك منبع نزديك به رفسنجاني گفت كه وي براي شركت در اين انتخابات دچار ترديدهايي است و حتي برخي اطرافيان، جملاتي حاكي از عدم شركت در انتخابات خبرگان را از ايشان شنيده اند.برخي كارشناسان معتقدند با توجه به پيروزي احتمالي اطرافيان آيت الله مصباح يزدي در انتخابات خبرگان آينده، اكبر هاشمي رفسنجاني و طرفدارانش در مجلس بعدي در اقليت قرار گرفته و بايد جايگاه هيات رئيسه را به افراد جديدي بدهند.اين در حالي است كه آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان نيز به دليل بيماري احتمالا در انتخابات آينده خبرگان شركت نخواهد كرد.

آخرين فرصت ثبت نام دوره هاي فراگير پيام نور
ايسنا: معاون سنجش و دانشجويي دانشگاه پيام نور آخرين مهلت ثبت نام دوره هاي فراگير مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اين دانشگاه را اعلام كرد.
دكتر فراهاني گفت:  ثبت نام كتبي حضوري داوطلبان در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور تا هفتم ارديبهشت ماه در مراكز دانشگاهي پيام نور ادامه دارد.
وي افزود: همچنين ثبت نام اينترنتي اين دوره نيز تا ۱۳ ارديبهشت ماه از طريق سايت اينترنتي دانشگاه به نشاني http://www.pnu.ac.ir/ ادامه دارد.
دكتر فراهاني با اشاره به امكان تمديد مهلت ثبت نام دوره هاي فراگير، گفت: در صورت استقبال داوطلبان، مهلت ثبت نام اين دوره قابل تمديد است.
وي تاكيد كرد كه ثبت نام دوره هاي فراگير تنها در مراكز دانشگاهي پيام نور انجام مي شود.
معاون سنجش و دانشجويي دانشگاه پيام نور در خاتمه با بيان اينكه هيچ نگراني از جهت كمبود دفترچه وجود ندارد، اظهار كرد: هر مركز بايد دو روز قبل از اتمام دفترچه با مركز چاپ و انتشارات دانشگاه تماس بگيرد و درخواست ارسال دفترچه كند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |